Sparen voor Macbook Pro

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• lindseysew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 20:12
Ik heb besloten om voor een 15" inch rMBP te gaan.
Moet daardoor wel langer sparen, maar ik heb het er wel voorover namelijk!
De 13 inch is toch te klein :(

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
lindseysew schreef op donderdag 25 september 2014 @ 22:00:
Ik heb besloten om voor een 15" inch rMBP te gaan.
Moet daardoor wel langer sparen, maar ik heb het er wel voorover namelijk!
De 13 inch is toch te klein :(
Als je hem naast een 15" hebt staan misschien wel.

Ik werk dagelijks meerdere uren achter elkaar op mijn 13" Retina, gaat prima. Hiervoor heb ik een 15" non-retina gehad en ik merk geen verschil tussen schermformaten.

Doorsparen voor een 15" lijkt me in jouw situatie ook compleet onnodig, omdat je geen zware gebruiker bent en je die extra kracht ook totaal niet nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-10 23:05
Bij bijvoorbeeld de iCentre krijg je een extra jaar garantie, incl studentenkorting. Die garantie gaat dan niet helemaal via Apple, het laatste jaar doen ze zelf garantie er bij.

Een 13" is ook groot genoeg, zeker als je hem thuis aan een extern scherm hangt. Ik heb hier een 24" hoofdscherm, met links de macbook en rechts een 22" scherm. Genoeg ruimte zo. Onderweg is hij namelijk wel een mooi maatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Hey Edwin!
Das mooi, is al standaard 3 jaar garantie.
heel aantrekkelijk lol :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-06 08:53

Arie

One Man Army

Ik heb een MacBook Pro (Mid 2010) met een 2.4GHz i5 CPU en een 15" HR antiglare scherm in plaats van het standaard glossy scherm. Ik heb hier ooit zelf 8GB RAM en een OCZ Vertex 2 160GB in gedaan en mijn MacBook Pro gaat nog steeds als de brandweer. Ik gebruik deze voornamelijk voor muziekproductie, waarbij ik een 24" monitor aansluit voor meer schermruimte. Op reis voldoet het HR antiglare scherm voor muziekproductie, maar had ik het standaard glossy scherm gekozen, dan was mijn MacBook Pro waarschijnlijk al lang verkocht, want de resolutie daarvan is mij te laag. Via Boot Camp heb ik in het verleden ook Call Of Duty 4 op mijn MacBook Pro gespeeld, wat perfect ging. Zo zie je maar dat een wat oudere MacBook Pro nog goed gebruikt kan worden vandaag de dag, ook voor zwaardere toepassingen zoals muziekproductie. Een MacBook Air, bijvoorbeeld Mid 2013, zou zeker meer dan volstaan voor jouw gebruik, waarbij wel het gamen slechts met lagere beeldkwaliteit, zoals minder details, soepel zal lopen.

Not trying to pretend the enemy that I am.

• lindseysew
Ik vind helaas de 13,3 " echt iets te klein voor mij om hem als vervanging van mijn laptop en desktop te gaan gebruiken...Maar daarentegen is de 15" rete duur vergeleken met een air en de pro 13'.
Voor dat geld kan ik eigenlijk een pro 13 " kopen en een ps4 eigenlijk hahaha.
Maar ik ben echt helemaal verliefd op de 15 " macbook pro geworden !
Serieus, wat een pracht ding.

• peakrever
lindseysew schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 13:32:
Ik vind helaas de 13,3 " echt iets te klein voor mij om hem als vervanging van mijn laptop en desktop te gaan gebruiken...Maar daarentegen is de 15" rete duur vergeleken met een air en de pro 13'.
Voor dat geld kan ik eigenlijk een pro 13 " kopen en een ps4 eigenlijk hahaha.
Maar ik ben echt helemaal verliefd op de 15 " macbook pro geworden !
Serieus, wat een pracht ding.
De perfecte setup voor jou lijkt me: pricewatch: Apple MacBook Pro 13,3" Retina (2014) 2,6GHz 256GB + pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M Zwart. Zo heb je veel meer scherm en ben je nogsteeds veel goedkoper uit.

• lindseysew
Ik heb op dit moment nog een monitor van 21,5 inch ook Full HD :P

• peakrever
lindseysew schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 13:35:
Ik heb op dit moment nog een monitor van 21,5 inch ook Full HD :P
Die gewoon aansluiten op een 13" MacBook, werkt perfect en scheelt veel geld.

[ Voor 4% gewijzigd door peakrever op 27-09-2014 13:39 ]

• lindseysew
Zal mij wel heel wat geld gaan schelen, maar ik wil wel klaar zijn voor een tijdje en heb mijn budget vergroot :X

• peakrever
lindseysew schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 13:44:
Zal mij wel heel wat geld gaan schelen, maar ik wil wel klaar zijn voor een tijdje en heb mijn budget vergroot :X
Doe wat je wil, maar het verschil ga je niet merken.

• lindseysew
Ook niet qua gamen ?

• peakrever
De 15" heeft een betere gpu, maar WoW zal op een 13" ook prima lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Genoeg Mac-adviezen. Het lijkt me verstandig om er nu eens over na te denken hoe je dat geld zo efficiënt mogelijk bij elkaar krijgt.

* Je loopt stage en krijgt een aardige stagevergoeding.

Verder geen inkomsten? Dan lijkt het mij verstandig om voor een korte periode een bijbaantje te zoeken, als dat mogelijk is naast je stage. Vakkenvullen, kassajuffrouw, babysitten, kranten/folder/post-wijk... bedenk maar iets. Al deze dingen helpen jou om je geld sneller aan te vullen naar het niveau wat je nodig hebt (en misschien ook nog iets overhoudt). Het is leuk dat je dingen wenst of wilt maar het is nog leuker om daar actief mee bezig te zijn. Aan het einde van de rit heb je én werkervaring én een MacBook in handen. Daarna kun je misschien ook nog wel je bijbaantje houden tijdens je studie, zodat je wat extra inkomsten hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Ik denk dat er een bijbaantje er niet in zit.
Sowieso 38-40 uur per week bezig met stage, en daarnaast bezig samen met mijn ouders een pup opvoeden.. Ik heb ongeveer mijn inkomsten en uitgaven op een rijtje gezet. En mijn budget blijft echter nu maximaal bij 1500€, en dat vind ik ook echt wel genoeg... Daarnaast, en dat is misschien half, help ik kennissen met de pc's :p

[ Voor 10% gewijzigd door lindseysew op 28-09-2014 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dat laatste levert ook geld op, als het goed is. Zo niet dan is het tijd om dit topic door te lezen:
Bijklussen met formatteren/pc herinstalleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Zeker, ik krijg er ongeveer een tientje voor per keer.
En het kost niet eens zo heel veel tijd!
Binnenkort mag ik een SSD komen installeren, wordt hij helemaal vrolijk van :-)

**
Zo te lezen niet echt positieve dingen in die topic lol.
Het scheelt echter dat ik alleen bij kennissen doe en niet onbekende mensen, geen gezeik (nog!)

[ Voor 31% gewijzigd door lindseysew op 29-09-2014 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:21
lindseysew schreef op maandag 29 september 2014 @ 09:04:
Zeker, ik krijg er ongeveer een tientje voor per keer.
En het kost niet eens zo heel veel tijd!
Binnenkort mag ik een SSD komen installeren, wordt hij helemaal vrolijk van :-)

**
Zo te lezen niet echt positieve dingen in die topic lol.
Het scheelt echter dat ik alleen bij kennissen doe en niet onbekende mensen, geen gezeik (nog!)
En als het dan mis gaat, dan is het nog vervelender bij kennissen omdat je die elke keer weer ziet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Als het een werkzaamheid is die ik niet aan kan dan laat ik het liever door een ander doen :P
Van de rest doe ik gewoon makkelijke werkzaamheden waarbij ik de volste vertrouwen heb in mezelf :-)
Om vervelende situaties te voorkomen vraag ik altijd minimaal 1 keer of degene het goed vind wat ik op dit moment doe en wat ik verwijder aan programma's en onzin :P
Natuurlijk vervelender als het misgaat maarjah, shit happends?

[ Voor 24% gewijzigd door lindseysew op 29-09-2014 10:45 ]

Pagina: 1 2 Laatste