Sparen voor Macbook Pro

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-05 10:47
Dag allemaal,

Ben studente en zit op dit moment op stage met een lekkere stagevergoeding.
Ik zou graag mijn pc en laptop willen verkopen (krijg er denk ik max 350-450€ voor) en dan met wat geld erbij (heel veel ben ik bang voor ) en dan een macbook Pro kopen, maar....

Is het aan te raden om een tweedehandse te kopen?
Ik zie namelijk heel wat aantrekkelijke macbooks voor laat ik zo maar zeggen 600-900 euro.
En dat heb ik er ook voor over.

Wat ik wil gaan doen ermee ;
  • Internetten
  • Gamen (Simsen ofzo, misschien WoW een beetje en andere games wat kan)
  • Niet echt designen ofzo, ik doe namelijk op dit moment ICT en wil graag HBO gaan doen (Forensisch Onderzoek) en zal daarbij denk ik heel veel gebruik maken van office enzv
PBtje sturen mag hoor!

Het liefst koop ik een goede 2de handse macbook i.p.v. een slechtere nieuwe, budget is te klein voor een nieuwe.

Waarom Macosx?
Sinds ik in het bezit ben van een iPhone en ik dusdanig niet meer zo erg game, ben ik helemaal gek van Apple, en zou ik heel graag in het bezit zijn van een Macbook Pro _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeg
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18-03 16:40

Zeg

Op een relatief oude MacBook Pro kan je naar mijn idee prima internetten, gamen (ik kon over het algemeen prima WoW/LoL spelen, weliswaar niet op ultra qua instellingen) en Photoshoppen. Ik denk daarom ook dat een MacBook Pro uit 2011 of 2012 volstaat.

Wel weet ik uit ervaring dat het altijd handig is om even te kijken of de MacBook ook daadwerkelijk werkt en of er niet al teveel gebruikerssporen op zitten, maar dat is denk ik altijd zo met tweedehands producten. Wel is het zo dat je, indien er problemen voorkomen met de tweedehands MacBook, je waarschijnlijk wel diep in de buidel moet tasten. Ik heb wat dat betreft een aantal jaar geleden nog mazzel gehad met mijn garantievoorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Zeg schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 18:42:
Op een relatief oude MacBook Pro kan je naar mijn idee prima internetten, gamen (ik kon over het algemeen prima WoW/LoL spelen, weliswaar niet op ultra qua instellingen) en Photoshoppen. Ik denk daarom ook dat een MacBook Pro uit 2011 of 2012 volstaat.

Wel weet ik uit ervaring dat het altijd handig is om even te kijken of de MacBook ook daadwerkelijk werkt en of er niet al teveel gebruikerssporen op zitten, maar dat is denk ik altijd zo met tweedehands producten. Wel is het zo dat je, indien er problemen voorkomen met de tweedehands MacBook, je waarschijnlijk wel diep in de buidel moet tasten. Ik heb wat dat betreft een aantal jaar geleden nog mazzel gehad met mijn garantievoorwaarden.
Jah das waar, je moet ook geluk hebben met zoiets :/
Maar ik zie heel soms iets met Apple Care of met garantie voor bijvoorbeeld 900€, en dat lijkt me echt heel interessant. En als ik er lekker WoW en Sims mee kan spelen (sims 4) dan ben ik gewoon tevreden :-)
Ik vind de Air persoonlijk niet echt iets voor mij, maar het is wel een mooie!
Macbook pro heeft meer karakter en is dikker haha :-D en ook ietsjes beter blijkbaar!
Ik denk dat ik aan het einde van dit jaar een macbook kan halen, dan zullen de prijzen anders zijn ofniet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-06 22:36
Macbook Air moet je niet onderschatten hoor, helemaal voor de taken die jij noemt lijkt me dat een prima apparaat. Mijn mba kan overigens makkelijk leage of legends aan. Al een paar keer geprobeerd maar voor mij is gamen niet weg gelegd..
Je zou een MBP kunnen pakken, zelf een ssd kunnen inzetten en 4/8gb ram in doen. Zit je voorlopig goed. Maar accuduur van zon apparaat is niet zo geweldig vergeleken met de air.
Ik zou zeggen ga eerst maar even sparen, en kijk wat er dan te krijgen is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-06 13:33

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik wil helemaal niet zeiken of zo, maar waarom zou je per se een MBP willen hebben?
Persoonlijk snap ik het niet, voor 8/900 euro heb je een erg leuke windows laptop welke kwa specificaties beter is en nog nieuw ook.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Hah, ik vind het design van Macosx super mooi, en ook voel je de kwaliteit pas echt bij een macosx.
Ik heb jarenlang windows gehad, en daarmee ook heel erg veel gegamed, nu ik niet meer zoveel game en ik volgend jaar hard aan de bak ga met het HBO, dan wil ik echt supergraag een macbook :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:08

Croga

The Unreasonable Man

lindseysew schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 19:10:
Hah, ik vind het design van Macosx super mooi, en ook voel je de kwaliteit pas echt bij een macosx.
Je voelt de kwaliteit bij OSX? Really?

Als je het design mooi vindt kun je ook voor een Asus gaan, of een Sony. Again; voor hetzelfde geld heb je een hele mooie Windows laptop die er nagenoeg hetzelfde uit ziet en niet in kwaliteit onder doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Het is toch mijn mening :o?
Ik snap wel dat ik voor 1000 euro een supergoeie Windows laptop heb, maar ik neig gewoon heel erg naar macosx, en tja :P ik wil het al maanden lang. Nog erger nadat ik deze iPhone heb :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:35

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Je wil advies van technische mensen om iets te kopen omdat je het er mooi uit vindt zien ? Zou zeggen gewoon doen hij wordt er niet mooier op na advies :+

2eHands is altijd een gok.

[ Voor 21% gewijzigd door NLKornolio op 16-09-2014 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Niet alleen omdat het mooi is maar ook om het besturingssysteem :x
Ik heb Hackintosh geprobeerd op mijn AMD laptop, wou niet meer terug lol.
Maar helaas functioneerde hij niet helemaal omdat het namelijk een AMD Cpu heeft en Chipset...
2de hands is idd een gok :/

Als men zegt van ; Je zou een Asus laptop moeten kopen, krijg je veel meer voor.
Dan vraag ik me af waarom men dan een macbook koopt voor dat geld?

[ Voor 22% gewijzigd door lindseysew op 16-09-2014 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Als je je keuze toch al weet, waarom maak je dan een topic aan en vraag je om advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Advies welke macbook ik het beste kan halen voor mijn budget natuurlijk lol.
En die aan mijn eisen kan voldoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeg

Zeg

Arthur-M. schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 19:23:
Als je je keuze toch al weet, waarom maak je dan een topic aan en vraag je om advies?
Ik kan me best voorstellen dat iemand eerst een beeld wil hebben van mensen die ervaring met een tweedehands MacBook hebben, vooraleer je zomaar een tweedehands apparaat aanschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Zeg schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 19:26:
[...]

Ik kan me best voorstellen dat iemand eerst een beeld wil hebben van mensen die ervaring met een tweedehands MacBook hebben, vooraleer je zomaar een tweedehands apparaat aanschaft.
Jah inderdaad! Pweh.
Het is namelijk mijn 1ste mac aankoop dan... en tja, ook me eerste 2de handse laptop aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
lindseysew schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 19:23:
Advies welke macbook ik het beste kan halen voor mijn budget natuurlijk lol.
En die aan mijn eisen kan voldoen
Ik geef je een link van een MacBook Air, die ruimschoots aan je behoeftes voldoet, maar die vind jij niet goed want je wil een MBP hebben. Dus je weet al welke Mac je wil hebben.
Zeg schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 19:26:
[...]

Over het aanschaffen van tweedehands Macs/Computers staat genoeg op t.net en/of internet.

[ Voor 23% gewijzigd door peakrever op 16-09-2014 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:50
Er zijn ook aanbieders van tweedehands Apple producten die garantie aanbieden, bijvoorbeeld http://leapp.nl

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeg

Zeg

Arthur-M. schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 19:34:
[...]

Ik geef je een link van een MacBook Air, die ruimschoots aan je behoeftes voldoet, maar die vind jij niet goed want je wil een MBP hebben. Dus je weet al welke Mac je wil hebben.

[...]

Over het aanschaffen van tweedehands Macs/Computers staat genoeg op t.net en/of internet.
De titel zegt toch echt: "Sparen voor Macbook Pro".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Wat een gemekker van mensen die vinden dat je geen Apple moet kopen of Mac OS X dan maar op een PC wil draaien... het gaat hier om een compleet Apple product, inclusief er UX en integratie, niet een of ander tweak-hack-build-1337-ePenis systeem. Als je zelf wat anders zou doen, reageer dan lekker niet?

OT: Elke Mac die je zelf fysiek in goede staat vind, uit 2011 of later komt en voor dat je hem koopt gecontroleerd mag worden gaat het wel doen. Let wel op dat mensen hun iCloud account even ontkoppelen! Anders zit je later met problemen. Daarnaast ook even zelf met je AppleID in de Mac AppStore even Mavericks 'kopen' (kopen.. het is gratis :p maar zo heet het nou eenmaal), zodat je AppleID geautoriseerd is voor Internet Recovery en installaties, dan kan je een stuk makkelijker alles zelf doen. Het serienummer daarna in je AppleID/Apple Support account registreren kan dan ook helpen met support bij een Apple store, ook als je garantie verlopen is. De Genius Bar is gratis, en sommige reparaties doen ze ook zonder te klagen na dat je garantie verlopen is.

Bij het kopen natuurlijk fysiek inspecteren:

- MagSafe kabel aan beide kanten (stekker en adapter): de trekontlasting moet nog goed zijn, geen rimpels/bobbels

- Deukjes in het deksel, achter het scherm, en bij een Air of rMBP ook de onderkant van meer dan 1mm diep

- Toetsenbord, dat alle toetsen het goed doen

- Trackpad, dat ie goed heen en weer veert onderaan (bovenaan maakt niet heel veel uit, daar zit het scharnier)

- Scharnier van het scherm, dat het niet te los zit, dat is meestal een teken van onzorgvuldig gebruik

- Accu cycles (systeemprofiel -> voeding -> accu cycli) moeten minder dan 300 zijn voor de beste ervaring, maar er zijn ook zat accu's die over de 500 nog prima mee gaan, hoeft niet perse een harde eis te zijn

- Serienummer controleren in de gestolen hardware database

- De poorten, kijk of er geen troep in zit, zo ja: is het vooral pluizig of eerder plakkerig/dik? Want pluisjes zijn geen issue, maar harder spul of plakkerig spul is lastig te verwijderen en gaat op den duur gegarandeerd problemen opleveren

- Zorg dat je weet of er eventuele modificaties gedaan zijn (HDD/SSD/RAM)

- Zorg dat je in HTML5 een filmpje kan kijken, als dat goed gaat weet je dat de GPU goed werkt, als er een dual GPU in zit dat de iGPU makkelijk overschakelt naar de dGPU (HTML5 kan via YouTube en Vimeo vrij eenvoudig)

- Let op geluid van de koeling, als het te snel te hard gaat en lang hard blijft gaan zit je met een brakke koeling, in principe stelt Apple ze altijd zo af dat je ze bij normaal gebruik niet hoort, alleen maar bij zware GPU-intensieve taken en heel soms als je CPU het heel druk heeft, maar dat komt met de software van nu niet veel meer voor (uitzonderingen daar gelaten zoals renderers die op de CPU draaien ipv GPU)

- Doe ook een herstart. Opstarten en afsluiten is leuk, maar bij een herstart (warm reboot) kan je zien of er op een lager niveau problemen zijn die bijv. door dirty cache of dirty pages naar boven komen

Lijkt een lange gecompliceerde lijst, maar het is allemaal prima te combineren en in 2 minuten te doen. Valt prima onder 'uitproberen' lijkt me zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
in jouw budget past een 13" rmbp tweedehands of 13/15" uit 2011.

13" is krachtig genoeg voor jouw eisen en je gaat waarschijnlijk geen verschil merken tussen die twee, behalve dat de 15" zwaarder is. Waar je wel een verschil in gaat merken is een SSD of een beter scherm. Mijn advies zal dus zijn: spaar voor een 13" rmbp.

[ Voor 221% gewijzigd door peakrever op 16-09-2014 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
johnkeates schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 19:50:
Wat een gemekker van mensen die vinden dat je geen Apple moet kopen of Mac OS X dan maar op een PC wil draaien... het gaat hier om een compleet Apple product, inclusief er UX en integratie, niet een of ander tweak-hack-build-1337-ePenis systeem. Als je zelf wat anders zou doen, reageer dan lekker niet?

OT: Elke Mac die je zelf fysiek in goede staat vind, uit 2011 of later komt en voor dat je hem koopt gecontroleerd mag worden gaat het wel doen. Let wel op dat mensen hun iCloud account even ontkoppelen! Anders zit je later met problemen. Daarnaast ook even zelf met je AppleID in de Mac AppStore even Mavericks 'kopen' (kopen.. het is gratis :p maar zo heet het nou eenmaal), zodat je AppleID geautoriseerd is voor Internet Recovery en installaties, dan kan je een stuk makkelijker alles zelf doen. Het serienummer daarna in je AppleID/Apple Support account registreren kan dan ook helpen met support bij een Apple store, ook als je garantie verlopen is. De Genius Bar is gratis, en sommige reparaties doen ze ook zonder te klagen na dat je garantie verlopen is.

Bij het kopen natuurlijk fysiek inspecteren:

- MagSafe kabel aan beide kanten (stekker en adapter): de trekontlasting moet nog goed zijn, geen rimpels/bobbels

- Deukjes in het deksel, achter het scherm, en bij een Air of rMBP ook de onderkant van meer dan 1mm diep

- Toetsenbord, dat alle toetsen het goed doen

- Trackpad, dat ie goed heen en weer veert onderaan (bovenaan maakt niet heel veel uit, daar zit het scharnier)

- Scharnier van het scherm, dat het niet te los zit, dat is meestal een teken van onzorgvuldig gebruik

- Accu cycles (systeemprofiel -> voeding -> accu cycli) moeten minder dan 300 zijn voor de beste ervaring, maar er zijn ook zat accu's die over de 500 nog prima mee gaan, hoeft niet perse een harde eis te zijn

- Serienummer controleren in de gestolen hardware database

- De poorten, kijk of er geen troep in zit, zo ja: is het vooral pluizig of eerder plakkerig/dik? Want pluisjes zijn geen issue, maar harder spul of plakkerig spul is lastig te verwijderen en gaat op den duur gegarandeerd problemen opleveren

- Zorg dat je weet of er eventuele modificaties gedaan zijn (HDD/SSD/RAM)

- Zorg dat je in HTML5 een filmpje kan kijken, als dat goed gaat weet je dat de GPU goed werkt, als er een dual GPU in zit dat de iGPU makkelijk overschakelt naar de dGPU (HTML5 kan via YouTube en Vimeo vrij eenvoudig)

- Let op geluid van de koeling, als het te snel te hard gaat en lang hard blijft gaan zit je met een brakke koeling, in principe stelt Apple ze altijd zo af dat je ze bij normaal gebruik niet hoort, alleen maar bij zware GPU-intensieve taken en heel soms als je CPU het heel druk heeft, maar dat komt met de software van nu niet veel meer voor (uitzonderingen daar gelaten zoals renderers die op de CPU draaien ipv GPU)

- Doe ook een herstart. Opstarten en afsluiten is leuk, maar bij een herstart (warm reboot) kan je zien of er op een lager niveau problemen zijn die bijv. door dirty cache of dirty pages naar boven komen

Lijkt een lange gecompliceerde lijst, maar het is allemaal prima te combineren en in 2 minuten te doen. Valt prima onder 'uitproberen' lijkt me zo.
Daar heb ik wat aan haha.
Ik zal de lijst sowieso onthouden! Bedankt!
Sowieso handig om uit te proberen dat alles goed functioneert!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Ik ga idd nog ff sparen, ik denk dat er toch binnenkort (einde van het jaar) korting komt :p
Mss met sinterklaas/kerst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-06 23:10

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Let op: NIET een Macbook Pro early 2011 aanschaffen. Deze modellen hebben allemaal een probleem met de grafische chip en gaan vroeg of laat stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
sebastius schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 22:20:
Let op: NIET een Macbook Pro early 2011 aanschaffen. Deze modellen hebben allemaal een probleem met de grafische chip en gaan vroeg of laat stuk.
Alleen de 15" modellen hebben last van falende gpu's, niet de 13" modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Ahh! Ik had ergens gelezen dat de ATI grafische kaarten in de macbook wellis overhit raken en daardoor kapot gaan :o dat bedoel je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:49
lindseysew schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 19:10:
en ik volgend jaar hard aan de bak ga met het HBO, dan wil ik echt supergraag een macbook :-)
In hoeverre heb je em nodig voor je studie? Dochter hier heeft ruim drie jaar geleden een unibody (zo'n witte) gekocht en kon daar prima mee uit de voeten. Ik heb er ook een, en kan daar nog erg veel op doen. Ik was voor 400 eurie klaar.

Bij haar in de klas zijn de meesten wel over naar een Ipad, en ze doet daar zo'n beetje 90% van haar dingetjes op, sporadisch pakt ze de MB nog. Het is verbazingwekkend wat je allemaal met zo;n Ipad kan.

Als je gaat studeren, en je stat ingeschreven hen je recht op studentenkorting bij apple. De meeste resellers geven de korting ook.

sc6 met je keuze en aankoop.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Offtopic misschien maar het is toch wel opvallend dat in een aankoopadviestopic waarin iemand duidelijk vertelt een Mac te willen kopen heel veel mensen een Windows-laptop aanraden.

Op zich is dat nog niet zo gek, wel als je dat vergelijkt met de aankoopadviezen van twee categorieën verderop (Laptop Aankoopadvies).
Soms vraagt daar iemand advies, noemt wat generieke eisen etc. met uitzondering van één heel belangrijke: "GEEN MAC!!!!!11"

En zo'n persoon krijgt natuurlijk pagina's vol argumenten, die het gehele spectrum van 'tamelijk valide' tot 'volslagen nonsens' omvatten, om toch maar een Mac te kiezen.

8)7

[ Voor 0% gewijzigd door Canaria op 17-09-2014 00:47 . Reden: 8)7 toegevoegd ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• lindseysew
satya schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 23:09:
[...]

In hoeverre heb je em nodig voor je studie? Dochter hier heeft ruim drie jaar geleden een unibody (zo'n witte) gekocht en kon daar prima mee uit de voeten. Ik heb er ook een, en kan daar nog erg veel op doen. Ik was voor 400 eurie klaar.

Bij haar in de klas zijn de meesten wel over naar een Ipad, en ze doet daar zo'n beetje 90% van haar dingetjes op, sporadisch pakt ze de MB nog. Het is verbazingwekkend wat je allemaal met zo;n Ipad kan.

Als je gaat studeren, en je stat ingeschreven hen je recht op studentenkorting bij apple. De meeste resellers geven de korting ook.

sc6 met je keuze en aankoop.
Het is ook ter vervanging van mijn huidige desktop en laptop eigenlijk.
Dus echt een Macbookje :D
Ik moet nog wel ff goed nadenken of ik voor een tweedehandse ga... of een nieuwe :/
Nieuwe zal op dit moment wel iets te duur zijn, dus dan moet ik nog ff een paar maanden mee wachten..
En 2de hands is eigenlijk zo aangeschaft

[ Voor 7% gewijzigd door lindseysew op 17-09-2014 08:52 ]

• JJ93
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-06 19:05

JJ93

Error 418

MacBook air instapmodel voldoet prima aan je eisen. 967 euro bij de Apple edu store. Intel 5000 graphics kan je prima mee gamen op 1440x900. Accuduur bij normaal gebruik 10-15 uur. Nieuwe generatie komt er wel aan. Gok dat hij dan wel 15-20 mee gaat door de 14nm CPU.

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:49
Had gisteren een nieuwe air 13" in mijn vingers. Nieuw, en in standaard config. Dat viel zeker niet tegen, en de schermresolutie van 1140x900 is net wat prettiger dan de 1280x800 van een standaard MBP. En ook de snelheid liet niets te wensten na. Viel mij reuze mee.

Als je nieuw koopt let dan op je studentenkorting. Dixons geeft die ook incl. goede garantie van 3 jaar.

Koop je 2ehands, en wil je garantie check dan bv. leapp.nl als je redelijk wat uit kan geven.
koop je 2ehands maar dan wat ouder stel dan een grens of bandbreedte voor jezelf vast bv. 500 tot 800 euro. Als tie stuk gaat wil je mogelijk toch snel wat anders hebben.

Zie je een leuke 2dehands, dan kun je hier http://www.mac2sell.net checken of de vraagprijs redelijk is.

Anoniem: 558536

Je zou ook een nieuwe macbook kunnen kopen bij Electronic King via ebay. Scheelt aardig wat geld

• lindseysew
Komen er daarbij nog verdere kosten bovenop?
Ik heb mijn laptop en PC al op Marktplaats gezet :p hopelijk binnen een paar maanden verkocht.
Hoe bevalt de nieuwe Intel 5000 Graphics eigenlijk ? Kan je daarop redelijk gamen of valt het tegen?
Sims 3/4 ofzo.

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-06 12:05

Ypho

Allround Nerd

Wanneer wil je uiterlijk een (2e hands) Macbook Pro kopen? Ik heb er een die is nu iets meer dan 1,5 jaar oud (deze) en wil hem binnenkort gaan verkopen omdat ik wil overstappen naar een retina model. (RAM geheugen geupgrade naar 16GB, dat kon toen nog ;) )

[ Voor 10% gewijzigd door Ypho op 18-09-2014 09:22 ]

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile

• lindseysew
Uiterlijk denk ik November.
Zit er nog garantie bij ?
Het liefst natuurlijk met wat garantie xD
Je weet het maar nooit :P

[ Voor 64% gewijzigd door lindseysew op 18-09-2014 10:27 ]

Anoniem: 587363

Anoniem: 558536 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 09:01:
Je zou ook een nieuwe macbook kunnen kopen bij Electronic King via ebay. Scheelt aardig wat geld
Heb je er zelf toevallig ervaring mee? 1550 euro voor de Macbook pro retina eind 2013 15,4 inch is echt goedkoop. Of zijn dit refurbished apparaten, ofterwijl die al gebruikt zijn maar binnen een bepaalde periode toch terug gebracht zijn? Al zegt de status van het item wel dat het een nieuwe mbp betreft...

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 587363 op 18-09-2014 21:05 ]

• lindseysew
Zag een mooie Retina ;o
1099€, zat keuze.
Alleen vraag ik me af of het wel betrouwbaar is xD

• --_--
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-12-2022
Ik zou voor een macbook air gaan, de lange accuduur is echt ideaal en de extra power van een pro zul je waarschijnlijk niet echt nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Ik vertrouw die kerel niet trouwens van eBay.
Er staan wel veel mensen met positieve feedback maar ook wat .... van niet.
Op het internet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

lindseysew schreef op donderdag 18 september 2014 @ 21:43:
Zag een mooie Retina ;o
1099€, zat keuze.
Alleen vraag ik me af of het wel betrouwbaar is xD
"If it sounds too good to be true, it probably is"
Als je een goeie deal wil doen kan je best op zoek gaan naar particuliere verkopers die een realistische prijs vragen. Mits wat onderhandelen kan je dan wel een mooie deal maken. Echte Mac-fans dragen vaak goed zorg voor hun systemen, maar dan kan je ze uiteraard niet krijgen voor een dumpingprijs.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Inderdaad want je hoort namelijk verhalen van dat het gaat om een US versie.
Op zich niet super erg, maar volgens mij ondersteunen ze hier de garantie niet voor die versie :/
En dat sommige mensen ook de verkeerde binnen krijgen... of helemaal niks..
Ik vertrouw het niet :P
Ik koop het liever direct (face to face) dan via, tenzij het natuurlijk via de apple store is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kijk even in het macbook uit het buitenland topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Pff ik heb gekeken, maar ik wordt er nog niet enthousiast van.
Tja, mensen zeggen dat je enorm veel geld kan besparen, maar dat er gewoon makkelijk over gedaan wordt over de levertijden van EK uit, en de versies van de macbooks...
Het liefst wil ik zekerheid dat mijn geld goed terechtkomt, en dat de macbook z.a,g.n. is !
Ik heb er nog geen vertrouwen in, de prijzen zijn niet extreem laag maar wel laag >.<
Ik wil het liefst mijn gespaarde geld uitgeven en er iets voor terug krijgen dan niets hé :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Je kan natuurlijk ook niet verwachten om een deftige MBP(r) te kopen voor een absurd lage prijs.
Er zijn niet veel mogelijkheden: of je legt je er bij neer dat een rMBP nu eenmaal een duur beestje is of je kijkt uit naar iets goedkopers zoals bv een Air.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Hmm, ik heb mijn ogen een beetje gericht op een Retina Macbook Pro 13.3 "
Hijs wel voor 12xx€ (studentenkorting)
Hopelijk dat ik tegen de tijd dat ik het geld bij elkaar hebt, ook iets vindt op marktplaats die de prijs lager heeft :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-06 21:50
Je weet dat je als student korting krijgt bij de apple store op vertoon van je studentenpas, 8% zo uit mijn hoofd. Daarnaast kun je ook nog eens kijken op slim.nl deze hebben met de hogescholen wel een deal, en daar krijg je ook korting op apple producten volgens mij 10%.

En ik begrijp heel goed waarom je een macbook wilt kopen. De batterij van een macbook gaat ook daadwerkelijk 8+ uur mee. Met een windows laptop kun je na 2 uur alweer je adapter te voorschijn halen. Maar dat volledig als side note :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Rofl ja :P en ik vind gewoon alles mooi aan een macbook.

Alleen... k*t :P dan heb ik dus nog geen studentenkorting... want ik begin er eind volgend jaar pas aan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lindseysew schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 12:09:
Pff ik heb gekeken, maar ik wordt er nog niet enthousiast van.
Tja, mensen zeggen dat je enorm veel geld kan besparen, maar dat er gewoon makkelijk over gedaan wordt over de levertijden van EK uit, en de versies van de macbooks...
Het liefst wil ik zekerheid dat mijn geld goed terechtkomt, en dat de macbook z.a,g.n. is !
Ik heb er nog geen vertrouwen in, de prijzen zijn niet extreem laag maar wel laag >.<
Ik wil het liefst mijn gespaarde geld uitgeven en er iets voor terug krijgen dan niets hé :p
Heb 2 maanden geleden een nieuwe gesealde de 13 inch retina macbook pro gekocht met 8gb rM en 512gb ssd voor €1275.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Ook met garantie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ook met garantie, . Kreeg netjes het bonnetje via de mail binnen. Levertijd was 5 dagen en had gewoon kopersbescherming via PayPal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

In November heeft Apple vaak op zwarte vrijdag na Thanksgiving altijd extra kortingen. Wat je nu in de Apple-winkel ziet staan is dan 100 euro goedkoper.

Overigens, zou een Macbook Air niet een betere keuze zijn? Op CPU (1.4 GHz ipv 2.6 GHz) en scherm (geen retina maar 1440*900) zit er geen verschil in. En ook de HD5000 zou je spelletjes goed moeten kunnen wegdraaien. De laptop is wel een stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-05 08:37
Zoals iemand eerder al zei, de Macbook Airs van > 2013 zou ik niet onderschatten.

Ik heb die van mij aangesloten op een 23" 1080p monitor en bijvoorbeeld WoW op high settings speelt prima daarop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Martijn19 schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 13:06:
Zoals iemand eerder al zei, de Macbook Airs van > 2013 zou ik niet onderschatten.

Ik heb die van mij aangesloten op een 23" 1080p monitor en bijvoorbeeld WoW op high settings speelt prima daarop.
Oh dat klinkt interessant :o
WoW op high settings xD
Mijn PC kon net Ultra draaien :P dus dat klinkt heel erg interessant!!
Hmmm.
Moet nog ff goed nadenken hoor, het liefst natuurlijk nieuw.... maar ik kijk ook ff eerst in de winkel wat het echte verschil is tussen 13,3 inch en 15 inch. En wat mij beter bevalt :D
Ff een keer langs de apple store :-) kom ik niet vaak hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 620674

Je kan bij leapp.nl kijken maar ook bij de geauthoriseerde service providers bij je in de buurt. De MacBook Pro modellen zijn een maand of 2 geleden vernieuwd en misschien staan er nog 'oude' modellen te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb van de week een 2011 model Air gescoord bij iemand en dat ding doet het nog als de brandweer. Bloed snel :) Dus perse nieuw, nah, hoeft niet!

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Wat is nou echt het grote verschil dan?
Alleen de grootte van de pro en de processor ?
Een 1.4ghz dual core klinkt niet heel erg aantrekkelijk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

Waarschijnlijk kende TS http://buyersguide.macrumors.com/ al.

Ik gebruik die site om een idee te krijgen wanneer er nieuwe Macs komen en de huidige modellen dus voor minder over de toonbank gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-05 08:37
De nieuwe modellen van Macbook Air (2013 en later) gebruiken een stuk betere grafische chip dan de modellen daarvoor. Voor af en toe gamen zou ik dus wel een nieuwer model aanraden.

Voor de rest merk je niet super veel het verschil. De enigste reden dat ik van het 2011 naar 2013 model ben overgestapt is de enorme batterijduur van het 2013 model. 6 uur red ik met gemak, als ik niet alle programma's laat openstaan en een beetje zuinig doe dan red ik de 7-8 uur ook.

Zelf vind ik 13" het ideale formaat voor onderweg. Thuis sluit ik gewoon mijn monitor aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ93
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-06 19:05

JJ93

Error 418

lindseysew schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 16:17:
Wat is nou echt het grote verschil dan?
Alleen de grootte van de pro en de processor ?
Een 1.4ghz dual core klinkt niet heel erg aantrekkelijk :X
1.4 Ghz + boost naar 2.7 Ghz en 4 threads :>
http://ark.intel.com/nl/p...r-3M-Cache-up-to-2_60-GHz

Als je puur naar specs kijkt moet je geen Macbook kopen.. Maar doordat de software/hardware erg goed op elkaar zijn afgestemd is de vinden veel mensen de gebruikers ervaring beter.

Intel HD 5000 graphics op 1440x900 werkt ook prima. Op 1920x1080 ook als je een extern scherm zou aansluiten. Ik heb zelf een 13" rMBP, 13" is erg prettig voor het transport en in de trein, etc. Maar uren achter een 13" schermpje zitten is niet prettig, ik sluit zelf dan ook altijd een extern scherm/tobo/muis aan.

• Tr4nnel
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-06 13:28
prutser001 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 19:07:
Ik wil helemaal niet zeiken of zo, maar waarom zou je per se een MBP willen hebben?
Persoonlijk snap ik het niet, voor 8/900 euro heb je een erg leuke windows laptop welke kwa specificaties beter is en nog nieuw ook.
Alvast sorry dat ik deze quote vier dagen later, maar er is geen Windows-model met betere of zelfs dezelfde specs van 800 of 900,-. Ben nooit een Apple fan geweest per se, maar de MBP is in mijn ogen zelfs scherp geprijsd. Het zou eens klaar moeten zijn met dit soort random statements zonder onderbouwing.

Voor 800/900,- doe je vaak op minstens twee vlakke concessies. Bijvoorbeeld op HDD/SDD en sowieso op schermkwaliteit. Dan heb je het nog niet over batterijduur, dikte, bouwkwaliteit, design, verlicht toetsenbord, geluid, het voordeel van geoptimaliseerde software en de veel hogere restwaarde.

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 05-06 14:41

Stoffel

Engineering the impossible

sebastius schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 22:20:
Ik weet niet of dat nog steeds geldt, maar ik had dat probleem dus ergens in 2013 met mijn 15" MBP uit mid 2011, waarna Apple het kostenloos heeft hersteld (nieuw logic board). Dit terwijl de laptop eigenlijk buiten garantie viel.

Ik heb gezocht maar kan de pagina van Apple even niet meer vinden waar het stond uitgelegd. Het kwam erop neer dat het een productiefout was en er daarom een replacement program was opgezet.

[ Voor 16% gewijzigd door Stoffel op 20-09-2014 12:27 ]

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:35

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Tr4nnel schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 11:43:
[...]

Alvast sorry dat ik deze quote vier dagen later, maar er is geen Windows-model met betere of zelfs dezelfde specs van 800 of 900,-. Ben nooit een Apple fan geweest per se, maar de MBP is in mijn ogen zelfs scherp geprijsd. Het zou eens klaar moeten zijn met dit soort random statements zonder onderbouwing.

Voor 800/900,- doe je vaak op minstens twee vlakke concessies. Bijvoorbeeld op HDD/SDD en sowieso op schermkwaliteit. Dan heb je het nog niet over batterijduur, dikte, bouwkwaliteit, design, verlicht toetsenbord, geluid, het voordeel van geoptimaliseerde software en de veel hogere restwaarde.
Sterker zelfs, bestaat er überhaupt wel een windows laptop met deze resolutie?
Aangezien Microsoft niet echt "retina" support...

Dus zeker waar, de Macbook Pro is zeer scherp geprijsd voor zijn kunnen.

Ik ga er ook zeker voor sparen :)

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-06 16:15

Kek

3flix

Via Surfspot kun je hier naartoe.

[ Voor 79% gewijzigd door Hoedje op 22-09-2014 07:41 ]

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:11
Als je voor een non-retina gaat (aangezien het hier om tweedehands gaat, en deze goedkoper zullen zijn) dan is misschien een handig feit om te weten dat de resolutie van een 13" MBA hoger is dan die van een 13" MBP.

Qua power voor "normale" taken zal het niet veel uitmaken imho.

[ Voor 17% gewijzigd door ZpAz op 20-09-2014 15:27 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

• lindseysew
Zag een filmpje dat de nieuwe Macbook Pro met retina scherm heat Issues heeft :/?
Vooral met WoW trouwens... lijkt me niet zo heel erg leuk met je vingers op een oven hahaha xD
En niet zo fijn voor de laptop trouwens.
Ik heb zo'n gevoel dat 13" inch zat is voor mij, om op te werken en te gamen af en toe!
Retina lijkt mij wel het mooiste... maarjah, ik kan wel leven zonder :p ben niet anders gewend namelijk.

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

lindseysew schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 15:37:
Retina lijkt mij wel het mooiste... maarjah, ik kan wel leven zonder :p ben niet anders gewend namelijk.
Van Retina terug naar normaal lijkt me een veel grotere stap :9

• lindseysew
Psycho_Mantis schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 16:28:
[...]

Van Retina terug naar normaal lijkt me een veel grotere stap :9
Hahaha zal best :-D
Ik ben op dit moment alleen 1920x1200 (desktop) en 1366x768 :p gewend
Dus alles is mooi mee genomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Maar als je een laptop hebt die een resolutie van 25xx bij 1800 ofzo.
En je vindt gamen met een resolutie van 1366x768 prima. Dan kan je er toch zat mee of niet?
Als het er gewoon goed uitziet dan heb ik volgens mij al een keuze gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
lindseysew schreef op zondag 21 september 2014 @ 08:28:
Maar als je een laptop hebt die een resolutie van 25xx bij 1800 ofzo.
En je vindt gamen met een resolutie van 1366x768 prima. Dan kan je er toch zat mee of niet?
Als het er gewoon goed uitziet dan heb ik volgens mij al een keuze gemaakt
Ja. Alleen zal je op een 13'' Retina op 1280x800 gamen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Ziet dat er nog een beetje uit dan :p? hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
lindseysew schreef op zondag 21 september 2014 @ 10:14:
Ik game niet, ik speel sporadisch alleen maar TF2 en The Binding of Isaac. Vind het er niet uitzien op 1280x800 als ik eerlijk ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Oh god :O
Dat is minder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Maar dat is logisch want je bent een 1600p scherm gewend. :)
Alles is 4x minder scherp dan 1600p

[ Voor 8% gewijzigd door peakrever op 21-09-2014 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Hahahaha op die manier.
Maarjah :P dan valt het toch mee hahaha :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:11
lindseysew schreef op zondag 21 september 2014 @ 10:14:
Hetzelfde als op een non-retina macbook pro 13".

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:54

Osxy

Holy crap on a cracker

Met jou eisen zou ik voor een Air gaan, een Pro is complete overkill.

Hier ook een Air uit 2011 en hier kan ik ook prima casual op gamen. Sims 4 niet maar überhaupt kan dat niet want die is er niet voor Mac.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Bootcamp en waarom overkill trouwens :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Een Macbook Pro is (in mijn ogen) echt bedoeld voor zwaar / professioneel gebruik. Zeker met de huidige generatie CPU's en ingebouwde GPU's, ze zijn per mhz echt een stuk sneller dan voorheen. Voor het gebruik zoals jij het omschreef is een Air echt meer dan voldoende.

Zoals gezegt werk ik met een 3 jaar oude (!) Air en deze is voor wat jij omschreef (op Sims 4 na) al snel genoeg, dit is dan een machine met een CPU van 2 generaties geleden. Dit is vooral op het vlak van de GPU een enorm verschil, dus ja ik denk echt dat een Air voor jou gebruik meer dan genoeg is.

Ik zou persoonlijk wel als je bijvoorbeeld relatief vaak thuis er ook op gaat werken een extern scherm bij kopen, maar dat zou ik bij een 15" ook doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Jah dat is misschien inderdaad wel handig :p
Als ik mijn Desktop (zonder randapparatuur) verkoop en laptop dan houd ik gelukkig mijn mooie monitor over en muis :D misschien heb ik de muis niet eens nodig.. maar ik vond de trackpad van mijn huidige echt enorm k*t....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Trackpad van Macs zijn niet te vergelijken met de gemiddelde PC trackpad overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Hahha daar heb ik nog niet echt veel ervaring mee lol.
Kan niet wachten om het geld bij elkaar te hebben .... pfff :P
Ik kijk naar die Unboxing filmpjes.... ik wil er ook eentje vasthouden ..... >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
  • Laatst online: 28-05 12:46
Kijk altijd even op macrumors of er niet een update aan zit te komen. Zou lullig zijn als je MBA binnen een paar maandjes verouderd is.
Heb zelf lang getwijfeld over een mac mini, maar vond m te veel achterlopen. Vervolgens kreeg ik n financiele meevaller en nu loop ik rond met een rMBP13", werkt fantastisch.
Ik zou doorsparen voor een rMBP, of wachten tot de MBA ook retina schermen heeft. Het scherm is tenslotte wel hetgeen waar je de hele dag naar kijkt!

Overigens zijn overal nu de oude rMBP met korting te krijgen, maar eigenlijk schelen die heel weinig. Vooral de hoeveelheid ram is niet altijd 8gb met de 2013 modellen, maar verder is de processor maar klein beetje beter.

Mocht je niet willen doorsparen, ik denk dat een ouder model MBP via Marktplaats beter is dan een nieuwe air. Sowieso is het via marktplaats aan te raden om goed te zoeken naar normale mensen die de laptops weg doen, vaak heb je dan nog wel garantie plus dat er niet een handelaar ook nog geld aan verdiend.
Mijn vriendin werkt overigens voornamelijk op een iPad mini, en af en toe gebruikt ze nog dr oude windows laptop. Echter is voor het meeste wat ze doet een ipad voldoende. Je kan natuurlijk je desktop of laptop houden en een ipad nemen, met een extern toetsenbord kan je dan alsnog veel doen voor studie, en het kost je een stuk minder geld.

[ Voor 48% gewijzigd door Edwin88 op 21-09-2014 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:21

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Nog een 'vote' voor een Air. De prestaties zijn meer dan voldoende voor het beoogde gebruik. Het grote voordeel van de Air is de tijd dat je ermee op de accu kunt werken en dat in vrijwel stilte en hij wordt niet warm (lauw op z'n hoogst). De Macbook pro wordt echt veel warmer, oncomfortabel warm op je schoot en gaat niet zo lang mee op een accu. Het enige wat minder is aan de Air is het scherm. Dit is niet van zo'n hoge kwaliteit (geen IPS). Maar wel een hogere resolutie.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Ik heb toch de keuze gemaakt om voor een Retina macbookpro te gaan. Dat houdt wel in dat ik nog ff moet doorsparen! En hopelijk vind ik iemand die hem toevallig al verkoopt :P je weet maar nooit.
Maar dat doe ik ook omdat ik namelijk de Macbook ook als een soort Desktop ga gebruiken, samen met een monitor.
Ik doe de laptop toch nooit op mijn schoot dus dat scheelt weer xD

**Edit**
Ik zie zelfs dat de nieuwe Macbook Retina 13,3 inch voor 1.029€ tekoop staat :O
http://www.airphoneshop.n...8g.html?source=kieskeurig

Ik moet wel zeggen, met de gedachte dat een notebook dus 7-9 uur lang meegaat... kwijl ik al van.
Sinds kort een paar maand een pup en daardoor zit ik heel vaak bij mijn ouders in de keuken :P
Zou helemaal lekker zijn om hem dus niet op te laden tussendoor, hoef ik die rot stekker er niet in te doen!

[ Voor 72% gewijzigd door lindseysew op 22-09-2014 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Dat is een flink stuk goedkoper!
Maar is die zaak ook betrouwbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:05
lindseysew schreef op maandag 22 september 2014 @ 06:35:
Ik heb toch de keuze gemaakt om voor een Retina macbookpro te gaan. Dat houdt wel in dat ik nog ff moet doorsparen! En hopelijk vind ik iemand die hem toevallig al verkoopt :P je weet maar nooit.
Maar dat doe ik ook omdat ik namelijk de Macbook ook als een soort Desktop ga gebruiken, samen met een monitor.
Ik doe de laptop toch nooit op mijn schoot dus dat scheelt weer xD

**Edit**
Ik zie zelfs dat de nieuwe Macbook Retina 13,3 inch voor 1.029€ tekoop staat :O
http://www.airphoneshop.n...8g.html?source=kieskeurig

Ik moet wel zeggen, met de gedachte dat een notebook dus 7-9 uur lang meegaat... kwijl ik al van.
Sinds kort een paar maand een pup en daardoor zit ik heel vaak bij mijn ouders in de keuken :P
Zou helemaal lekker zijn om hem dus niet op te laden tussendoor, hoef ik die rot stekker er niet in te doen!
Ik zou persoonlijk even rustig de prijzen bekijken en niet overhaast een keuze maken bij een webshop die wel erg goedkoop is...
Je moet je nog wel laten leiden door je verstand en niet de 'urge' om die mooie rMBP te kopen.

Kijk bijvoorbeeld op tweakers V&A bij mensen met een goede feedback en op marktplaats waar je bij mensen een goed gevoel krijgt en al je vragen zonder problemen kunt stellen.
Sowieso is het belangrijk, mocht je een 2e hands rMBP willen kopen, deze zelf te bekijken en te testen.

Want het belangrijkste: ''if it sounds too good to be true, it usually is!''

Veel succes met de aankoop van je rMBP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:56

page404

Website says no

Beetje offtopic, maar ik vertrouw die shop voor geen beter. Een Qshops keurmerk? WTF? Nooit van gehoord. Waarom geen thuiswinkelwaarborg of zo?

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
page404 schreef op maandag 22 september 2014 @ 09:29:
Beetje offtopic, maar ik vertrouw die shop voor geen beter. Een Qshops keurmerk? WTF? Nooit van gehoord. Waarom geen thuiswinkelwaarborg of zo?
Daarom zei ik al, maak een weloverwogen besluit!
Shops met nieuwprijzen ver onder de prijs van Apple zijn sowieso al beetje discutabel. Behalve als ze bijvoorbeeld expliciet aangeven dat ze importeren uit Hong Kong en dus daarom tegen een lager bedrag kunnen aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Hmm das waar.
Ik kan de macbook sowieso nog niet allememinuut kopen, nog een paar maandjes sparen ervoor...
Maar ik heb al een doel, welke ik graag wil!
Ik zal ook ff info krijgen over de webshop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
lindseysew schreef op maandag 22 september 2014 @ 09:44:
Hmm das waar.
Ik kan de macbook sowieso nog niet allememinuut kopen, nog een paar maandjes sparen ervoor...
Maar ik heb al een doel, welke ik graag wil!
Ik zal ook ff info krijgen over de webshop
Persoonlijk zou ik niet eens moeite doen om hem daar te halen (info opvragen o.i.d.)
Maar goed, keuzes moet je zelf maken, wij kunnen je enkel advies geven hier. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Jah en ik waardeer jullie advies echt!
Jullie zijn immers de kenners :P
Zo vaak heb ik geen onderdelen gehaald of een macbook, wordt mijn eerste hahaha.

** even verder gekeken maar in principe hetzelfde als bij Electronic King Inc gedoe...
Sommige mensen zeer tevreden, en andere kunnen hun maar niet bereiken over waar de bestelling is gebleven... pfffff

[ Voor 40% gewijzigd door lindseysew op 22-09-2014 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk80
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-05-2020
lindseysew schreef op maandag 22 september 2014 @ 09:58:
Zo vaak heb ik geen onderdelen gehaald of een macbook, wordt mijn eerste hahaha.

** even verder gekeken maar in principe hetzelfde als bij Electronic King Inc gedoe...
Sommige mensen zeer tevreden, en andere kunnen hun maar niet bereiken over waar de bestelling is gebleven... pfffff
En de mensen die zeer tevreden zijn hebben toevallig ook op de dag van hun review gerergistreerd ;)
Dat is ook zo met bijv yourmacstore

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
funk80 schreef op maandag 22 september 2014 @ 10:26:
[...]

En de mensen die zeer tevreden zijn hebben toevallig ook op de dag van hun review gerergistreerd ;)
Dat is ook zo met bijv yourmacstore
Wat een oplichters dan jezus.
Lekker makkelijk geld verdienen zo... dat dat uberhaud kan in Nederland :/

** LOL je hebt kats gelijk ! Zo slim was ik niet om dat ff te bekijken, jeetje...
Alle mensen die het heel erg goed beoordeeld zijn allemaal op de dag van de beoordeling aangemaakt... }:O

[ Voor 20% gewijzigd door lindseysew op 22-09-2014 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:56

page404

Website says no

lindseysew schreef op maandag 22 september 2014 @ 09:58:

Het is al een paar jaar geleden, maar ik heb bij Electronic King wel goeie ervaringen (Ebay). Had per ongeluk een ouder model besteld in mijn haast, en toen ik vroeg of ze toch het nieuwere model wilde leveren deden ze dat zonder problemen (en zonder meerprijs). Wel riskant hoor, in het buitenland bestellen, zeker in de US ivm invoerkosten. Als ze vanuit de UK store een goede deal hadden zou ik het zo weer bestellen daar.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stephm22
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-03 09:11
Ik zou zeker voor de retina MBP gaan als je veel tekst moet lezen en typen, want het is veel rustiger voor de ogen.

Zelf heb ik de late 2013 versie van 13.3" en die wordt helemaal niet warm op de schoot, hij draait juist heel koel en geruisloos. Ook kan hij 10-12 uur mee op een acculading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
stephm22 schreef op maandag 22 september 2014 @ 11:35:
Ik zou zeker voor de retina MBP gaan als je veel tekst moet lezen en typen, want het is veel rustiger voor de ogen.

Zelf heb ik de late 2013 versie van 13.3" en die wordt helemaal niet warm op de schoot, hij draait juist heel koel en geruisloos. Ook kan hij 10-12 uur mee op een acculading.
Mooi om te horen :-3
Can't wait :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Ik denk persoonlijk wel dat ik later een desktop erbij neem lol.
Om misschien een keer (in de toekomst) GTA V te spelen :p

Laptop is verkocht ;-), alleen de pc nog!
Ik kom steeds dichterbij :D

[ Voor 23% gewijzigd door lindseysew op 23-09-2014 18:20 ]

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik heb ooit een 13" Macbook Pro late 2012 gehad. Core i5 en zelf 8gb ram en 256gb ssd ingezet.

Was op zich geen slecht apparaat, maar zodra ik iets meer ermee ging doen (audio bewerking bijv) dan werd het een hele irritante stofzuiger (het fannetje ging op vol vermogen blazen).

Erg jammer als je met geluid bezig bent.

Tegenwoordig heb ik een mac mini en die is muisstil.

Collega van mij had een Macbook Air met een i7 er in en die was ook stiller.

Misschien iets om bij stil te staan. Zeker als je ermee wilt gamen. Heat issues en een hoop herrie komen bij oudere Macbooks vaker voor.

Meestal heb je nergens last van als je alleen een beetje Office en internet doet, maar doe iets meer en dan is het feest.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• lindseysew
Ik ga voor de Retina Macbook Pro, misschien via Electronic King Inc, maar ik zit er ook overna te denken om voor een gloednieuwe Macbook Pro 15" via Marktplaats :p ik zie heel soms een gesealde

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Persoonlijk vind ik Marktplaats geen goede plek om een 15" Macbook retina te kopen. Je komt dan in een prijsrange waarbij het risico dat je loopt ook veel groter wordt. Nieuw kost zo'n apparaat 2000 euro en ik zou 2e hands niets vertrouwen dat dan voor minder dan 1500 gaat.

Bij zo'n apparaat wil je ook wel Apple care :) En het liefste koop je hem direct bij een Apple store in verband met de garantieafhandeling die bij resellers vaak tekortschiet.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• lindseysew
Lethalis schreef op woensdag 24 september 2014 @ 09:05:
Persoonlijk vind ik Marktplaats geen goede plek om een 15" Macbook retina te kopen. Je komt dan in een prijsrange waarbij het risico dat je loopt ook veel groter wordt. Nieuw kost zo'n apparaat 2000 euro en ik zou 2e hands niets vertrouwen dat dan voor minder dan 1500 gaat.

Bij zo'n apparaat wil je ook wel Apple care :) En het liefste koop je hem direct bij een Apple store in verband met de garantieafhandeling die bij resellers vaak tekortschiet.
Das waar alleen het budget is niet groot genoeg voor een nieuwe 15 " :(
Zit er veel verschil in qua GPU ?
Pagina: 1 2 Laatste