Ik heb onlangs mijn externe HD (Seagate Barracuda 7200.10 320 GB oid, heb het S/N nu ff niet maar betwijfel of die echt van belang is) gefrituurd door hem per ongeluk een laptop voeding op aan te sluiten.
We hebben de HD al uit de externe behuizing gehaald en ingebouwd in een oud PC-tje maar de PC wil met die HD niet eens op starten en de HD lijkt ook niets te doen bij aansluiten op voeding.
Nu hadden we het idee om een vergelijkbare HD te kopen en de printplaat te wisselen (een onderdeeltje op de printplaat leek kapot). De HD die erinzat is niet heel makkelijk meer verkrijgbaar (maar ik zie hem nog wel ergens online staan) en dus dacht ik ik neem eerste ff contact op met seagate of zijn het onderdeel nog hebben liggen.
Dit was de reactie:
We hebben de HD al uit de externe behuizing gehaald en ingebouwd in een oud PC-tje maar de PC wil met die HD niet eens op starten en de HD lijkt ook niets te doen bij aansluiten op voeding.
Nu hadden we het idee om een vergelijkbare HD te kopen en de printplaat te wisselen (een onderdeeltje op de printplaat leek kapot). De HD die erinzat is niet heel makkelijk meer verkrijgbaar (maar ik zie hem nog wel ergens online staan) en dus dacht ik ik neem eerste ff contact op met seagate of zijn het onderdeel nog hebben liggen.
Dit was de reactie:
Ik zelf ben niet zo technisch en het idee was dan ook van iemand die iets handiger is dan ik. Ik vraag me nu af: zegt Seagate dit omdat ze een eigen recovery service hebben (Ka-Ching) of moet ik dit echt niet doen. De data die op de schijf staat is me op zich heel wat waard maar ik vind de 600 E die de meeste services vragen wel aan de hoge kant. Heeft iemand hier ervaring mee?Dear xxxxxxxxxxxx,
Thank you for sending your Seagate E-mail inquiry.
Thank you for your inquiry.
Little can be done when a drive failure occurs due to power surges, physical damage to the drive, or head crashes. It is advisable to contact a data recovery company capable of retrieving the data on the hard drive. Seagate has its own Data Recovery division which offers this service and can provide any answers you might have about recovering the data on the hard drive
See the following link: http://services.seagate.com
Replacing the drive's circuit board or any other component on the drive, can further damage the drive and is not guaranteed to resolve the problem. This is due to the unique values stored within the circuit board on the hard drive, including information about sector characteristics. Attempting to replace the circuit board on a hard drive will end up further damaging not only the drive, but the data on the drive. It is for these reasons that Seagate does not sell replacement parts, nor does Seagate recommend nor support the practice of replacing parts on our hard drives. Be aware that Seagate is not responsible for any damage that may occur when attempting this type of operation.
If you have any additional questions, please let me know.
Best Regards,
xxxxxxx
Seagate Solutions
Seagate Technology
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2014 15:01 ]