iPhone 5S eigenaren: upgrade naar 6 (Plus) of 5S houden?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb voordien een 3GS en 4S gehad en nu ongeveer een jaartje Windows Phone gebruikt (Lumia 1520).

Windows Phone vind ik qua OS net iets beter dan iOS maar de 3rd party apps zijn naar mijn mening nog steeds ondermaats (niet zozeer het aantal en beschikbaarheid, maar vooral de update frequency en de kwaliteit ervan).

Deze week een 5S aangeschaft. Ben niet bijzonder gecharmeerd van de 6 en 6+, vandaar. Nu ik het zo op een rijtje zet, heb ik ook altijd de S-modellen gehad. Heb zo meestal de indruk dat die net iets meer waar voor hun geld bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-09 13:09
Ik heb sinds kort de 5S (hiervoor de 5) en heb hem vaak op 'mute' staan met de schuifknop aan de zijkant. Echter merk ik dat als ik bijvoorbeeld filmpjes afspeel op facebook ik de knop meerdere malen aan/uit moet zetten voordat hij het geluid van het filmpje over de speaker laat horen. Meer mensen die dit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:59
Ben ook van een 64GB iPhone 5S naar een 6 Plus gegaan. Totaal geen spijt. Dat scherm is echt heerlijk en je went er inderdaad erg snel aan. Tevens is het meteen mijn iPad Air vervanger. Dus zeker een goede keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluizel
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-08-2023
Ik heb m'n 5s net anderhalve maand, dus nee ik ga nog niet over op een 6. Kan ik nu toch niet betalen. Al is de voornaamste reden dat ik niet op de 6 heb gewacht, dat ik juist op zoek was naar een kleine telefoon. Heb lang getwijfeld tussen een sony experia z1 compact en deze, en wilde eigenlijk wachten op de z2 compact. Maar toen die niet kwam toch maar voor de 5s gegaan. Over 2 jaar ga ik waarschijnlijk weer op zoek naar een kleine high-end telefoon (duimen dat ze die tegen die tijd nog maken)

Ik kom trouwens van een galaxy s3, en die vond ik te groot. Mijn kleine meisjeshanden willen toch het liefst een telefoon die kleiner is dan 5".

[ Voor 12% gewijzigd door Pluizel op 29-09-2014 20:11 ]

Dat klinkt raar en dat is het ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-12-2024
5s sinds februari,..

De 6 Plus te groot, heb daar een iPad 4 voor,.. Nog even en applicaties zoals viber zullen ook werken op iPad en daar recreatief bellen het meeste via dergelijke Apps gaan is het onnodig om over te gaan alleen om een wat groter scherm.

6 normaal is wel mooi maar het is het geld niet waard. Had overigens wel de 6 gehaald als een abonnement ten einde zou lopen, Ik wacht wel op de 7 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 16:09

pvr

Ik heb ook deze overstap gemaakt, en totaal geen spijt. Heerlijk groot scherm, en de camera werkt ook top ;)
martijnmartijn schreef op maandag 29 september 2014 @ 19:06:
Ben ook van een 64GB iPhone 5S naar een 6 Plus gegaan. Totaal geen spijt. Dat scherm is echt heerlijk en je went er inderdaad erg snel aan. Tevens is het meteen mijn iPad Air vervanger. Dus zeker een goede keuze.

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Laatst online: 25-09 13:09
Heb in oktober 2012 een 5 zw 32gb aangeschaft met een abbo van vodafone, deze is na 23 maanden voor reparatie terug gegaan naar Coolblue maar daar bleek dat ze het probleem niet konden fixen. Heb in de tussentijd al verlengd met een 5s 16 gb omdat ik er van uit was gegaan dat de 5 gewoon terug zou komen en ik deze kon doorspelen naar mijn vriendin. Nu blijkt de 5 niet meer te fixen en heb ik van Coolblue de keuze gehad, of nu een 5s 32 gb vervangend toestel of nog even wachten en dan een 6 64GB krijgen... Ga voor de 6 kiezen, de 5s kan ik dan doorspelen naar mijn vriendin. Iedereen blij en Coolblue lost het heel netjes op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:13
Dat is zeker heel netjes, en in zo'n geval heel logisch dat je dan wel voor de 6 gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:32
Ik heb nu een jaar de 16GB iPhone 5S en dat bevalt mij prima eigenlijk. Een groter scherm zou wel prettiger werken bij o.a. het browsen. De storage van 16GB is behoorlijk beperkt maar ik sync alles op de telefoon met de cloud en verwijder de oude bestanden van de telefoon. Ik wil sowieso niet mijn telefoon als storage apparaat gebruiken. Ik vind Apple overigens wel erg gierig met intern geheugen. Slechts 16GB voor een telefoon van 699 euro destijds. Achja beter dan 32GB voor 799, dan word/werd je dubbel genaaid voor mijn gevoel. Anyway, ik ben niet van plan om over te stappen naar de iPhone 6 vanwege het gebrek aan vernieuwingen en het niet zo netjes afgewerkte ontwerp van de nieuwe iPhone. De camera die uitsteekt, de connectors die niet flush zijn en het chassis dat (te) gemakkelijk buigt. Ik hoop dat Apple hier aandacht aan besteedt bij de iPhone 6S ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-09 15:34
Ik mis de optie: Anders.

Heb een OnePlus One, bevalt me ... bijna prima, maar heeft gelukkig geen bend gate. Moet wel zeggen dat de iPhone 6 qua formaat weer eens perfect was. Eindelijk weer een normaal aspect ratio scherm ipv dat uitgerekte design.

Hoop dat er nog eens wat telefoons in de toekomst komen die je uit kan schuiven/rollen naar 5.5 inch formaat, het is naar mijn idee net een slag te groot. iPhone 4 vond ik kwa formaat gewoon het handelbaarste (perfect in de hand + broekzak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-09 15:39
Ik heb eind vorig jaar de 5S 64GB aangeschaft, zie geen noodzaak tot aanschaf van 6(plus) vind het ook (nog) niet mooi genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga over! Gewoon omdat ik het een ontzettend mooi toestel vind en mijn 5S goed kan verkopen. Denk wel dat ik van 16GB naar 64GB ga. Iphone 6 plus is naar mijn mening te groot, dus wordt de gewone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
  • Laatst online: 16:20
Heb de iPhone 6 nu sinds de release dag in Nederland en ik ben er echt super content mee! Hij ligt enorm lekker in de hand, het gewicht voelt laag aan voor de afmetingen. Het scherm is gewoon lekker.

Voor mijn 5s heb ik een Htc One gehad. Het enige wat ik miste bij de overstap naar de 5s was de schermafmeting. Die heb ik nu weer terug.

3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:56
Bij de MediaMarkt in Groningen heb ik even een iPhone 6 en 6 plus in de handen gehad.

Mijn bevinding is dat een 6 plus is te groot voor mijn smaak. Een 6 zou ik nog wel aan kunnen wennen qua grootte. Hij ligt _erg_ lekker in de hand. Daarnaast is het glas dat overgaat in het apparaat is met swipen van links naar rechts ook erg fijn.

Wat ik jammer blijf vinden is dat ik hem niet even makkelijk met 1 hand kan bedienen als mijn 5S.

Nu zal dat geen punt zijn waarop ik een opvolger niet zou halen. Maar momenteel zit ik mijn huidige abonnement eerst uit. Ik heb nog niets te klagen over mijn 5S.

[ Voor 7% gewijzigd door ZpAz op 06-10-2014 15:23 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ria9876
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-03 11:22
Ik heb sinds een maand de iPhone 5s en ben er super blij mee!!

[ Voor 50% gewijzigd door Ria9876 op 07-10-2014 16:42 ]

Pagina: 1 2 Laatste