iPhone 5S eigenaren: upgrade naar 6 (Plus) of 5S houden?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
was zeer benieuwd of huidige iPhone 5S eigenaren de upgrade gaan maken naar een iPhone 6 (Plus) of nog een jaartje hun 5S houden....

En evt. een korte verklaring erbij.

May I have your votes please!? ;)

b]Poll: Ga jij upgraden naar de nieuwe iPhone?[/b]
Ja, 6 Plus!
Ja, 6!
Nee, ik blijf bij mijn 5S
Nee, ik blijf bij mijn 5C
Nee, ik blijf bij mijn 5
Nee, ik blijf bij mijn 4S
Nee, ik blijf bij mijn 4
Nee, ik blijf bij mijn 3GS/3G/2G
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=392135&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 79% gewijzigd door _Bailey_ op 14-09-2014 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CypherCell
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-09 22:43
Ik ga de overstap niet maken, simpelweg, omdat de 5S nog prima voldoet aan wat ik wil. Tevens heb ik voor mijn 5S een Xperia Z gehad, een groot scherm heeft voordelen, maar het kan ook heel vervelend zijn.

Ik behoud me 5S nog wel een tijdje denk ik.:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:30
Om het topicwaardig te maken. Vermeld ook meteen waarom wel of niet :). Dus niet alleen stemmen, maar discussie met onderbouwing.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik ga de overstap weer lekker maken.
Ik wacht al jaren op een IOS device met een groot scherm en nu hij er dan ook daadwerkelijk is moet ik dat dus echt hebben.

Waarom heb je er geen Poll van gemaakt ofz?
Dan hebben we nog wat te "voten"

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01-2024
Ik ga overstappen vanaf de 5! :)

Het grotere scherm en touch ID zijn voor mij doorslaggevend om over te gaan.

Nog wel de vraag hoe en wanneer ik eraan ga komen, ben een beetje huiverig voor hele lange levertijden.. :)

Bekijk mijn site: Remko.me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-09 11:19
Ik stap over vanuit een 5s.

1) Ik ben ontwikkelaar dus wil graag checken wat er met ApplePay mogelijk is
2) Iemand die ik ken kan 'm mee nemen uit de states (waar mijn 5s ook vandaan komt) waardoor een upgrade naar 6 mij maar bijna 200 euro kost als ik de 5s weer verkoop.

[edit]
Overigens weet ik nog niet of het een 6 of een 6+ wordt.

[ Voor 11% gewijzigd door nils7 op 14-09-2014 20:14 ]

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnark
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:00
Ik heb de 5S, vorig jaar ook tijdens de launch in Duitsland gekocht. Dit jaar ga ik weer voor de nieuwe iPhone, het wordt de 6. De Plus vind ik te groot. Mijn 5S voldoet nog prima maar het is nauwelijks duurder om elk jaar te upgraden, het is een leuke hobby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:12
Nope. Volgend jaar weer.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ered
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-09 00:15
Ik heb de 5 dus ik ga wel upgraden naar de 6.
Maar als ik een iPhone 5S had gehad dan had ik het niet gedaan.
In mijn mening zijn de verschillen te klein en daarbuiten vind ik de iPhone 5S design mooier dan de 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Als ik mijn iPhone 5S nog had (ben ik 3 weken terug op vakantie kwijtgeraakt), had ik denk ik nog minimaal een jaartje gewacht met een eventuele overstap.

Waarom? Omdat ik nog niet helemaal om ben qua grootte van het scherm.

Nu ik geen telefoon meer heb en toch een nieuwe moet hebben, overweeg ik het. Omdat Apple definitief inzet op grotere schermen en ik er dan vroeg of laat toch aan moet geloven. Misschien kan ik beter dan nu meteen al eraan gaan wennen.

Ik wil hem nog wel even een keertje in m'n handen hebben voor ik definitief beslis. Het kan ook zomaar zijn dat ik een tweedehandse 5S op de kop ga tikken en dan volgend jaar nog eens kijk (of tot er weer een nieuw model iPhone op de markt komt).

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik twijfel.

De plus lijkt mij echt veel te groot voor mij en ik vind het jammer dat Apple niet alle features voor beide modellen gelijk heeft gehouden afgezien van de fysieke verschillen en de daaruit voortvloeiende bijkomstigheden zoals een grotere batterij.
De 6 is op zich is misschien nog net te doen qua formaat maar dan zit je toch weer met een iets "minder" toestel vergeleken met de plus. Dat is best jammer.

Ik wil de toestellen eigenlijk eerst in m'n eigen handen hebben gehouden om te kijken of het formaat voor mij acceptabel is. Ik vind het formaat van de 5S namelijk ideaal en veel groter hoeft van mij echt niet.

Als we de schermgrootte weglaten dan blijft er niet echt veel over om te spreken van een noemenswaardige upgrade. Dan wordt het voor mij nog een jaartje 5s en volgend jaar de 6s. Tenzij er weer ergens een leuke aanbieding voorbij komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
dank allen voor de input tot dusver! keep them coming! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:27

Saven

Administrator

Alleen al vanwege het design van de 6 (de lelijke plastic lijnen waardoor het een playmobil telefoon wordt) zou ik mijn 5s houden. Of gaan voor een mooie HTC, Sony of Nokia ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Saven op 14-09-2014 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:41
Ik twijfel nog. Mijn 5s bevalt nog prima, maar voor de looks zou ik een HTC One kiezen. Alleen om na 5 jaar alle apps op Android te moeten kopen vind ik ook zonde. En continuity onder ios8 lijkt me ideaal icm ipad. Dus misschien 5s doorschuiven en dan een 6 kopen. Plus vind ik te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Donstil schreef op zondag 14 september 2014 @ 19:32:
Waarom heb je er geen Poll van gemaakt ofz?
Dan hebben we nog wat te "voten"
Hell, waarom ook niet:

Poll: Ga jij upgraden naar de nieuwe iPhone?
Ja, 6 Plus!
Ja, 6!
Nee, ik blijf bij mijn 5S
Nee, ik blijf bij mijn 5C
Nee, ik blijf bij mijn 5
Nee, ik blijf bij mijn 4S
Nee, ik blijf bij mijn 4
Nee, ik blijf bij mijn 3GS/3G/2G
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=392135&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

@TS: misschien leuk om deze in je openingspost te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
hey SChief! thanks...ben niet zo thuis in Polls maken hier...haha

hoe plaats ik deze poll dan in mijn openingspost? #durftevragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Hashtags zijn uit den boze op GoT, nog een keer en je krijgt een ban. :+

Kopieer dit en plaats het in je openingspost:

[b]Poll: Ga jij upgraden naar de nieuwe iPhone?[/b]
[*][url=http://poll.dezeserver.nl/vote.cgi?pid=392135&aid=1]Ja, 6 Plus![/url]
[*][url=http://poll.dezeserver.nl/vote.cgi?pid=392135&aid=2]Ja, 6![/url]
[*][url=http://poll.dezeserver.nl/vote.cgi?pid=392135&aid=3]Nee, ik blijf bij mijn 5S[/url]
[*][url=http://poll.dezeserver.nl/vote.cgi?pid=392135&aid=4]Nee, ik blijf bij mijn 5C[/url]
[*][url=http://poll.dezeserver.nl/vote.cgi?pid=392135&aid=5]Nee, ik blijf bij mijn 5[/url]
[*][url=http://poll.dezeserver.nl/vote.cgi?pid=392135&aid=6]Nee, ik blijf bij mijn 4S[/url]
[*][url=http://poll.dezeserver.nl/vote.cgi?pid=392135&aid=7]Nee, ik blijf bij mijn 4[/url]
[*][url=http://poll.dezeserver.nl/vote.cgi?pid=392135&aid=8]Nee, ik blijf bij mijn 3GS/3G/2G[/url]
[img=550,311]http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=392135&layout=2&sort=prc[/img]
[sup]Ook een poll maken? Klik [url=http://poll.dezeserver.nl/index.cgi]hier[/url][/sup]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:43
Nee. Ik heb een 5s, maar op dit moment denk ik er over om mijn contract af te maken, en over te stappen op Firefox os of android.

Ik ben heel teleurgesteld in de prijsstelling van de iPhone. 800 euro is niet normaal meer...

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
haha thanks SChief! :P

ik ga 'm ff copy pasten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 22:42
Ik blijf bij m'n 5S en begrijp niet waarom iemand de 6 zou willen. Je kunt de telefoon niet meer met 1 hand bedienen, de domste zet die Apple ooit heeft gemaakt...
2 keer op de home knop tappen is een kansloze work-around in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florisappelaar
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-01-2024
Ik twijfel nog enorm! Mede omdat dit in één klap het meest handzame formaat iPhone is geworden...
Dunner zullen ze misschien nog worden, maar kleiner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:07
Weet nog niet welke maar heb nu nog de 5...wrm ik voor de 6 of 6+ ga...64 bit processor, vingerafdruk als toegang, groter scherm, meer pixels, langere batterijduur...wel jammer dat er geen 32gb versie is van de 6 en 6+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobias
  • Laatst online: 13-09-2024
DiedX schreef op zondag 14 september 2014 @ 21:57:
Nee. Ik heb een 5s, maar op dit moment denk ik er over om mijn contract af te maken, en over te stappen op Firefox os of android.

Ik ben heel teleurgesteld in de prijsstelling van de iPhone. 800 euro is niet normaal meer...
Hij is toch maar 699? De normale 6 that is.. Een nieuw en groter model kost gewoon meer.. Dat vind ik niet zo heel gek. Ik snap niet waar zoveel mensen die 800 euro vandaan halen..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Niet online
dbz1985 schreef op zondag 14 september 2014 @ 22:27:
...wel jammer dat er geen 32gb versie is van de 6 en 6+
Waarom? Je krijgt nu 64gb ipv 32gb voor dezelfde prijs. Ze hadden de 16gb weg moeten doen en er de 32gb voor in de plaats moeten zetten als laagste model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Ik heb nog steeds een 4S. Deze mag misschien niet meer even snel zijn als de nieuwe iPhones, maar hij kan nog zeker heel erg goed mee. iOS 8 GM heb ik geprobeerd en ook deze loopt nog gewoon hartstikke soepel op een 4S. Daarnaast heb ik allemaal accessoires (1x universeel dock, 1x Apple dock met remote, en een portable entertainmentsysteem, bij elkaar €250. Als ik zou overstappen op een 6 dan moet ik die allemaal gaan vervangen i.v.m. lighting connector. Heb de 4S nu al 2,5 jaar en zie voorlopig nog geen reden om te upgraden. Ik ben dan ook al een jaar geen grootgebruiker meer; ik gebruik enkel Whatsapp, Internet, Foto's en Parkmobile. Maar echt fanatiek spelletjes spelen, Facebooken en de hele dag op dat ding zitten daar doe ik niet meer aan mee. Ik ben één van de weinigen die drie dagen met een acculading kan doen >:)

Die grote telefoons vind ik er persoonlijk trouwens ook echt niet uitzien, welk merk het ook is... En je telefoon met één hand bedienen blijft gewoon een must voor mij. Ik hoop dat ook dat de 5S/5C voorlopig nog te koop blijft voor als mijn 4S stuk gaat. Een 4" scherm kan ik nog mee leven.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dbz1985 schreef op zondag 14 september 2014 @ 22:27:
Weet nog niet welke maar heb nu nog de 5...wrm ik voor de 6 of 6+ ga...64 bit processor, vingerafdruk als toegang, groter scherm, meer pixels, langere batterijduur...wel jammer dat er geen 32gb versie is van de 6 en 6+
Help me even, ik zie die opmerking best vaak voorbij komen.

Voor het geld waarvoor je eerst 32 gb had, heb je nu 64 gb (een verdubbeling)

On topic:
Ik heb een 5S en zie geen reden om te upgraden naar de 6 of 6+, omdat voor mij schermgrootte geen rol speelt en ik de "vernieuwingen" niet goed genoeg vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
Dat is gewoon een stukje marketing. Waarom 16GB nemen als ik voor 'slechts' €100 meer een 64GB versie kan krijgen. 4x zoveel opslag! Als ze 32GB hadden gedaan i.p.v. 16GB dan hadden veel minder mensen de duurdere 64GB versie gekocht.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 16:09

pvr

Ik ga voor de 6 plus.
Ik wil toch een groter scherm, en ik verkoop mijn 5s, en andere modelen voorheen rond de 400 euro.
Dus ik leg er 500 euro bij. Het is veel geld, maar ik kan het veroorloven.

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:08
kipusoep schreef op zondag 14 september 2014 @ 22:05:
Ik blijf bij m'n 5S en begrijp niet waarom iemand de 6 zou willen. Je kunt de telefoon niet meer met 1 hand bedienen, de domste zet die Apple ooit heeft gemaakt...
Dat is weer een heel generaliserend statement. Voor mensen met kleine handen is het waarschijnlijk erg lastig om het toestel met 1 hand te bedienen, mensen met grote handen moeten er geen probleem mee hebben. Mijn vorige toestel was een Xperia Z die net iets groter is dan de iPhone 6 (4mm breder en 1mm hoger) en die kon ik nog prima met 1 hand bedienen. Zelfs bij mijn huidige Z2 kan ik de meeste zaken nog met 1 hand doen als ik dat wil, je moet alleen je grip op de telefoon wat anders doen. iOS heeft alleen het nadeel dat de navigatieknoppen bovenin zitten, wat het gebruik met 1 hand wat tegenwerkt.

Ik denk dat je heel snel went aan een groter toestel. De paar keren dat ik het minder fijn vind om een groot toestel te hebben wegen niet op tegen de keren dat ik het juist fijn vind. Berichten typen vind ik sowieso fijner met 2 duimen, video's en websites bekijken is aangenamer en ga zo maar door.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Niet online
Mick1990 schreef op zondag 14 september 2014 @ 23:23:
Dat is gewoon een stukje marketing. Waarom 16GB nemen als ik voor 'slechts' €100 meer een 64GB versie kan krijgen. 4x zoveel opslag! Als ze 32GB hadden gedaan i.p.v. 16GB dan hadden veel minder mensen de duurdere 64GB versie gekocht.
Klopt dat hebben ze gewoon bewust gedaan zodat iedereen 100 extra pegels er tegenaan gooit en de 64gb koopt. Dat neemt niet weg dat een 64gb model goedkoper is geworden, wat ik hiervoor ook al zei en iemand hierboven ook al. Het is dus niet jammer dat er geen 32gb model meer is want de 64gb is ervoor in de plaats gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:58
Ik weet het nog niet, maar wat ik wel weet is dat het ontwerp van de 5S een stuk beter is, dan deze goedkoop uitziende iPod Toch lookalike. Apple begint echt degelijk te worden, geen harde ontwerplijnen meer, maar wat afgeronde zachte kak. Verder vraag ik me af of de bezel aan de zijkant inmiddels ook niet wat smaller kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:43
jobias schreef op zondag 14 september 2014 @ 23:02:
[...]

Hij is toch maar 699? De normale 6 that is.. Een nieuw en groter model kost gewoon meer.. Dat vind ik niet zo heel gek. Ik snap niet waar zoveel mensen die 800 euro vandaan halen..?
Dat is toch het 16 gb model?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik blijf bij mijn iPhone 5. Eigenlijk vond ik de iPhone 5 al te groot maar omdat mijn iPhone 4 defect was heb ik toen toch de 5 gekocht. Dit is ook wel de grens voor mij. Misschien dat ik ooit nog een overstap maak naar een 5S maar alleen als deze kapot gaat. De iPhone 6 is gewoon te groot vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobias
  • Laatst online: 13-09-2024
DiedX schreef op maandag 15 september 2014 @ 06:34:
[...]

Dat is toch het 16 gb model?
Ja klopt, net als vorig jaar.. Het instapmodel was vorig jaar 699, en de 5 daarvoor bij launch volgens mij 650.. (Afgezien van de 5c toen natuurlijk). Nu is de iPhone 6 ook 699 maar hebben heel veel mensen het over 800 euro.. Dat snap ik niet zo goed... Ik vind wel dat ze het goedkoopste model 32gb hadden kunnen geven, maar zoals al eerder gezegd: dat zal wel een marketing dingetje zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:36

Flipm0de

geen

Ik had een HTC one. Dacht: ga veel filmpjes kijken, veel media, handig voor spelletjes. Maar behalve de eerste week deed ik dit eigenlijk helemaal niet. De telefoon zelf is echt super mooi. Mooier dan een iphone! Zo gestroomlijnd, mooie build. Maar gewoon een stuk te groot. Past niet lekker in de broekzak (er moet helaas wel een hoesje omheen, het alluminium krast snel, dus nog iets groter). Vooral als je gaat zitten zit het niet lekker. Op de fiets niet handig enzo.
De 6 is met zn 4.7 inch echt maar een stukje klein dan de HTC one m8 met zn 5 inch. Dus dat zag ik niet zitten. Ben dus weer terug naar een iphone 5s, 32 gig. Hier kan ik de komende jaren wel mee vooruit. Kijken of er ergens in de toekomst nog een premium specs telefoon komt met een kleiner scherm.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:53

Pinjataaa

Hit me!

Eens, ik heb nu ook de HTC One, maar verlang weer naar het formaat van mijn oude iPhone 4S.
Groot is niet altijd beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-09 13:25
Zou een 6+ groot genoeg zijn om een boek fatsoenlijk op te lezen? Zit namelijk te twijfelen aan of een 6 of een 6+. De + lijkt me wat groot maar als ik er fatsoenlijk op kan lezen hoe ik die zware ipad3 niet meer mee te slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 08:38

zwik

randomized

Ja, ik ga naar een 6 Plus, ik ben ontwikkelaar en wil graag hier ook op devven :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-09 14:43

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Ik blijf lekker bij de 5S. De grote bevalt mij en het is een geweldig toestel.
Ik sla altijd de niet S versies over, dus de 6S zal ik waarschijnlijk wel nemen. Maar tot nu toe heb ik het idee dat de 5S nog splinternieuw is. De camera voldoet mij prima (voor echte foto's pak ik mijn DSLR wel) , de snelheid van het toestel is perfect en Touch ID zit erop, wat voor mij toen echt een reden was om te upgraden.

Nee nu al upgraden zou zonde zijn.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Laatst online: 05-02 22:41
Ik blijf bij mijn Iphone 5. De door mij 2 jaar geleden aangeschafte 5 is voor mij ook vandaag de dag nog een heerlijke telefoon. Over 2 dagen volgt ook gewoon een update naar iOS 8, wat wil ik nog meer?

Daarbij is mijn telefoon eind juni door Apple onder de garantie vervangen door een gloednieuw exemplaar (geen refurbished) waardoor ik ook nog een optimale batterij heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Mick1990 schreef op zondag 14 september 2014 @ 23:23:
Klopt. Onder andere ik.

Ik vind 32GB voldoende, maar ben ik genoodzaakt om te kiezen voor de duurdere versie. Dus het is een slimme zet van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:58
Juist niet toch? Jij neemt schijnbaar altijd 32GB, nou voor hetzelfde bedrag heb je 64GB, het gaat juist om de mensen die normaal 16 GB pakken.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-08 08:54

Tylocke

[Team Carrack]

Safaci schreef op maandag 15 september 2014 @ 10:30:
[...]

Klopt. Onder andere ik.

Ik vind 32GB voldoende, maar ben ik genoodzaakt om te kiezen voor de duurdere versie. Dus het is een slimme zet van Apple.
De 32GB versie was voorheen dezelfde prijs als nu het 64GB model. Je kan ook zeggen dat je 32GB erbij krijgt voor dezelfde prijs.

Ik blijf lekker bij mijn 5s voorlopig. Ik zie niet echt een noodzaak om te upgraden. De camera is maar iets beter, de processor maar iets sneller. Schermgrootte word ik nog niet echt enthousiast van (misschien als ik hem zie wel) dus dat is ook geen reden voor overstappen. Zoals het nu gaat kan ik met gemak 3 jaar doen met een iphone dus ik denk dat ik rond de iphone 7 weer ga kopen.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:07
Verwijderd schreef op zondag 14 september 2014 @ 23:18:
[...]

Help me even, ik zie die opmerking best vaak voorbij komen.

Voor het geld waarvoor je eerst 32 gb had, heb je nu 64 gb (een verdubbeling)

On topic:
Ik heb een 5S en zie geen reden om te upgraden naar de 6 of 6+, omdat voor mij schermgrootte geen rol speelt en ik de "vernieuwingen" niet goed genoeg vind.
Ik doelde op dat de 16gb variant had moeten verdwijnen en beginnen bij 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:54
(jarig!)
Ik ga zowizo niet upgraden, ik koop maar om de drie jaar een telefoon. Een nieuw toestel zal mij niet forceren om deze te vervangen. Ik heb met mijn iPad meer dan 4 jaar gedaan. En dan heb ik er een nieuwe gekocht. Gewoon omdat de iPad 1 niet kapot wou gaan, en deze echt traag was geworden.

Voor mij is dat dan ook de enigste reden om een nieuwe te kopen. Traagheid en geen nieuwe apps te kunnen draaien. Dus op het moment is dat allemaal geen issue met mijn iPhone 5.

Trouwens ik baal wel van de 16GB, dat is echt niet meer van deze tijd.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Nu online
carpebios schreef op maandag 15 september 2014 @ 10:35:
Juist niet toch? Jij neemt schijnbaar altijd 32GB, nou voor hetzelfde bedrag heb je 64GB, het gaat juist om de mensen die normaal 16 GB pakken.
Kleine kanttekening. :P Ik neem altijd 16GB, maar wou nu voor meer gaan. Als ze begonnen bij 32GB, dan had ik die genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronzelver
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-06 13:20
Ik blijf bij mijn 5S omdat ik (nog) niet overtuigd ben van het grotere formaat. Daarnaast wordt Apple Pay in Europa maar mondjesmaat uitgerold op termijn omdat wij niet zo'n credit card betaalcultuur hebben en omdat de banken in Europa al veel hebben gedaan om een veiligere betalingsomgeving te creëren.
Persoonlijk vind ik het design ook niet echt geweldig met die strepen (begint langzaam op die Samsung/HTC meuk te lijken).

GA-Z97X-UD5H, Core i5 4670, 8Gb DDR3, MSI GTX 1050 Ti 4Gb, Samsung 840 EVO 250 Gb SSD, BCM94360CD Wifi+Bluetooth 4.0LE, MacOS 13 High Sierra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Mijn 5S blijft lekker bij mij.

Redenen:
  • Formaat, 4" is goed voor een telefoon, voor andere zaken en echte productiviteit pak ik mijn Tablet/Laptop wel.
  • Camera, de camera van de 6 zal ongetwijfeld (iets) beter zijn maar de 5S schiet ook prachtige platen. Voor het echte werk pak ik wel mijn dSLR
  • NFC (betalingen), het is nog vrijwel nergens geïntegreerd. Als de Supermarken, het OV, drankjes/snoep-automaten dit ook gebruiken is het heel wat aantrekkelijker voor velen.
  • iOS8, al het andere goede komt ook naar de 5S dus updaten voor enkel het: scherm, de camera en NFC is nutteloos (imho).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:53
Ik stap over van mijn 5 vanwege:

- Groter scherm
- Wat mankementen aan mijn huidige iPhone, die Vodafone niet wilt repareren (gele vlekken in het scherm).
- Touch ID
- Mag mijn abo verlengen bij Vodafone f&f. Bij sim-only of abo, kom ik goedkoper uit met abo (2 jaar cycle)
- Iets nieuws ;)

Ik kies voor een 6 en geen Plus, omdat ik die toch echt te groot vind.
Thuis een iPad en daar kan ik lekker mee klussen, maar als telefoon vind ik 4,7'' toch wel echt de sweetspot.

[ Voor 23% gewijzigd door keanu_ op 15-09-2014 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 11:54

ATS

Ik ben totaal underwhelmed over de iPhone 6. Echt, ik vind mijn iPhone 4 de beste telefoon die ik ooit gehad heb, en daarom gebruik ik hem ook al weer een paar jaar. Ook van de iPad heb ik geen spijt. Maar nu overweeg ik toch echt het i-ecosysteem weer te verlaten. BlackBerry lokt wel een beetje, Andoid trekt me niet, en Sailfish is ook interessant... Waarschijnlijker is het echter dat ik op zoek ga naar een 2e hands 5S.

De iPhone 6 vind ik geen upgrade van de 5S, al zie ik weldegelijk potentie voor betalen via vooral de Apple Watch maar dat je dat ding dagelijks moet laden maakt het voor mij een no-go. Dagelijks laden vindt ik eigenlijk voor een nieuwe smartphone al niet acceptabel, al is het door de teruglopende accu van mijn iPhone 4 intussen helaas wel nodig. De 6 vind ik qua design niet geslaagd: die pastic randen zijn niet mooi, en de uitstekende cameramodule 8)7 Had dat ding dan een heel klein beetje dikker gelaten en direct de accu vergroot! |:(

Dat de iPhone 4 op iOs 7 achterblijft is wel jammer, want daarin zitten wel een paar features die ik aantrekkelijk vindt. Vooral dat apps beter data kunnen gaan delen is voor mij interessant, en ook de 3rd party toetsenborden zijn een welkome verbetering. Voor sommige apps lijkt een widget me een aanvulling, maar ik ben ook bang dat te veel apps dat gaan gebruiken en het een chaos wordt in het notificatiecentrum, net als de systemtray in Windows een chaos werd op den duur omdat iedereen zijn service of app zo belangrijk vond dat hij daar een icon moest krijgen.

[ Voor 62% gewijzigd door ATS op 15-09-2014 11:35 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga voor een plus 64Gb.
Men heeft het vaak over een hand... Ik gebruik een hand om te bellen maar als ik zit te mailen,.. surfen, dan gebruik ik toch altijd twee handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

Het formaat zou ik wel aan kunnen wennen denk ik. Ja je moet sommige dingen anders doen (met 2 handen ipv 1 voornamelijk), maar daar kom je wel overheen.

Wat me wel stoort is de uitstekende camera en ik vind het design gewoon niet zo top deze iteratie. Nadeel is dat een jaartje wachten dan dus weinig op gaat lossen vrees ik, dus dat ik de komende 2 jaar nog vast zit aan mijn 5s.

Zodra die in de winkel ligt ga ik er wel eens aan voelen om te kijken wat ik er echt van vind. Misschien dat dat me dan alsnog kan overtuigen.

[ Voor 15% gewijzigd door Bosmonster op 15-09-2014 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:38
Ik twijfel nog; omdat mijn 5S echt uitstekend bevalt en ik hem mooier vind dan de iPhone 6. Tegelijk is een iets groter scherm geen overbodige luxe. Ik wil de 6 eerst in het echt zien en checken en dan beslis ik. Hopelijk kan mijn huidige 5S dan nog een mooi bedrag opbrengen, dan is het niet zo heel veel bijleggen. :)

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelz
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-09 22:32
Twijfel nog omdat het wel veel geld bijleggen is als ik mijn 5S verkoop en een 6 plus aanschaf. Mijn 5S voldoet prima, maar scherm is net te klein voor surfen en onderweg tv serie of film kijken dus dat lijkt me wel een hele vooruitgang. Ik moet regelmatig vliegen en dan lijkt de 6 Plus wel geschikt om geen iPad mee te hoeven nemen. Batterij lijkt me goed genoeg voor een paar uur film. Upgrade van 16gb naar 64gb lijkt me ook handig, kun je op vakantie ook fotograferen zonder je zorgen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Laatst online: 19:28

Kek

3flix

mijn 5s is nog prima, en helemaal snel genoeg, de nieuwe functies in the 6/6p zijn niet echt nuttig vooralsnog, dus misschien later een upgrade..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij (mijn vrouw, kinderen en ik) gaan ook upgraden naar de 6+. De voornaamste reden is het beeldscherm en de batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:41
Heb nu bijna 2 jaar een 5. M'n vriend heeft een 5s kan merken dat die sneller aanvoelt soms. Maar verder niks te klagen, benieuwd naar iOS8 :)

Wil een 6, 6+ is te groot..

Verder om de twee jaar een nieuw abbonement en nieuwe telefoon is standaard ;-)

[ Voor 6% gewijzigd door Sinus_rhythm op 16-09-2014 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Niet online
De poll is trouwens niet echt representatief voor de topic titel omdat het topic (titel) om de overstap van 5S bezitters naar de nieuwe 6/6+ gaat.
Hoe de poll op dit moment is samengesteld bestaan de overstappers niet alleen uit 5S bezitters maar ook uit bezitters van oudere iPhones. Deze zullen uiteraard vaker overstappen dan 5S bezitters. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-09 16:33

Nitai

Live the life you love.

Ik schuif m'n iPhone 5s 64GB door naar m'n vrouw en verkoop haar 5 16GB binnenkort. Zelf ga ik voor de 6 Plus, ik heb de Note 2 een jaartje gehad als zakelijke telefoon naast m'n 5s en was heel blij met het formaat. Met name het lezen van documenten en pdfjes was erg fijn.

Heb nu een 5c 32GB zakelijk en zal deze naast de nieuwe 6 plus gaan gebruiken. Sleeve voor de 6 plus is al onderweg van Etsy :)

[ Voor 7% gewijzigd door Nitai op 16-09-2014 23:52 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Nee, mijn 5s mag blijven :)
Niet omdat ik die wel met één hand kan bedienen, want dat kan ik niet. Heb kleine handen met buitenproportioneel korte duimen bovendien. Draaicirkel van drie app-icoontjes, dus niet genoeg voor een 4x6-grid.
Ook vind ik de 5s mooier dan de 6. Eigenlijk vind ik de 4/4s nog mooier.
Maar goed, ik ben van plan om deze 5s voor altijd te houden. Als hij ermee ophoudt, zet ik hem in een dockje in de kast, bij de oude iPods. Deze past er tenminste nog tussen zonder dat ik de hoogte van de kast hoef aan te passen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-09 13:53
Heb zelf nog een iPhone 4, die nu al weer ruim 4 jaar oud is. Aangezien iOS8 niet mer wordt ondersteund en ik toch wel merk dat met nieuwere apps de 4 een beetje aan de trage kant is, ga ik denk binnenkort upgraden. Zit alleen nog te twijfelen of ik voor een 5s ga of een 6. Normaliter zou ik voor de nieuwste generatie gaan, maar de grootte en het design wil ik eerst in den levende lijve ervaren in een Apple store voordat ik de 6 blind zou gaan bestellen.

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:13
Idem, ook nog een 4 die wel eens aan vervanging toe is. Ik ga inderdaad ook eerst de 6 straks eens bekijken in de winkel, maar begin nu al steeds meer te neigen naar de aanschaf van een 5s, zoals Canaria ook al zegt vind ik deze mooier dan de 6.

Maar misschien raak ik nog wel overtuigd in de winkel straks. Voordeel van de 6 is wel 64gb (bij de 5s neem ik 32gb) en de nieuwe wifi ac die mijn thuisnetwerk ook heeft, dat zou wel leuk zijn. Twijfel...

• Daniel_Elessar
  • Laatst online: 02-01-2022
Ik heb de 5 nog en ik zit best wel te neigen om een 6 aan te schaffen. De 6+ vind ik inderdaad te groot»duur vooral. Ik zal ze in het echt moeten vasthouden om een oordeel te vellen.

Ik stap over om een paar redenen, het toch iets grotere scherm van de 6. Betere accu. En het feit dat er toch wel wat mankeert aan mijn 5. Als ik bel versta ik iedereen wel goed maar de andere kant hoort mij niet goed. En dit gaat niet over als ik een hoesje gebruik of niet. Dat is irritant gezien ik best veel bel vanwege mijn werk. Ik heb ook wel zitten kijken naar de blackberries, de z10 vind ik ook wel mooi en de paspoort die uit moet komen belooft ook wel wat. IOS heeft nog altijd nipt een voordeel voor mij vanwege het ecosysteem maar andere sluit ik niet uit. Ik vind de 6 trouwens toch ook wel mooi hoor, natuurlijk de 5(s) is iets strakker. Maar de 6 is zeker mooi te noemen.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

• acst
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-05 15:26
Ik stap over van een 5s, voornamelijk vanwege het grotere scherm.
Daarnaast eindigt dit jaar de chipknip en denk/hoop/verwacht dat veel automaten en andere chipknipapparaten nu overgaan naar een nfc-systeem (zoals het contactloos pinnen ook steeds populairder wordt) en Apple Pay daarin ook ondersteund zal worden.

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:46
Ik hou mijn 5S:

Redenen:

1. Formaat, ik vind het formaat van de huidige 5S nog voldoende.
2. Design, vind hem niet mooier dan de 5S vind hem ook niet lelijk, maar vind wel dat het qua design een heel erg Samsung/HTC laagje heeft gekregen, laat ik zo zeggen dat ik qua de strakheid van iOS7/8 nu het design van de iPhone 6 niet heel strak vind.
3. Camera steekt uit, vind ik gewoon lelijk.
4. Prijs, als ik zou gaan upgraden zou ik een 64GB moeten nemen en dan wel een 6Plus want die heeft toch meer qua functies (zoals image stabilization.)
5. Ik vind het wow moment van 25% sneller nou niet echt een hele verbetering t.o.v. de 5S.

Daarbij, maar misschien lag het aan mij, liep ik dit jaar niet heel warm voor de keynote. De shine is er wel een beetje af vind ik.

Ik wacht nog wel een jaartje of een jaartje of 2, net hoelang mijn 5S het volhoudt.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• muhda
  • Laatst online: 18:06

muhda

Time & Space traveler

Ik hou mijn 5S (64GB), ik heb hem via mijn vorige werk erg goedkoop kunnen aanschaffen destijds.

Ik loop helaas niet warm voor de iPhone 6 (plus), de grote vind ik wel goed, je kan er toch aan wennen.
Maar er zijn helaas niet veel nieuwe functies of sensoren. Van de nfc kan je toch geen gebruik maken.

(Ik wacht het wel af en misschien koop ik alvast een android telefoon (5,5") voor ernaast.)

[ Voor 10% gewijzigd door muhda op 17-09-2014 17:39 ]

• _Bailey_
  • Niet online
dank allen voor de input so far!

Ik zelf heb nog voor een zeer mooie prijs mijn 5S kunnen verkopen vandaag en heb besloten voor de iPhone 6 SpaceGrey 64Gb te gaan

• koekiemonster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 19:58

koekiemonster

want a cookie

Ik heb nu een 5c, maar volgend jaar zou ik best willen upgraden naar een 5s. Momenteel heb ik nog geen goed gevoel bij de iPhone6 en de iPhone6 Plus. MIsschien verandert dat, maar vooralsnog vind ik de kleinere vormfactor erg fijn.

[webhero.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 09:58

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ik heb een klein jaartje de 5s.

Of het een 6 of 6+ wordt weet ik nog niet; de 6+ zou ik graag gaan gebruiken maar als ik zowel de 6 als de 6+ in mijn hand heb is de 6+ erg(!) groot.

Het zal dus de "gewone" 6 worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG!
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-02-2023
Heb nu een 5S...zeer tevreden mee!
Ik wacht wel op de 6+S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 22:15

gday

TENACIOUS D TIME!!!

kipusoep schreef op zondag 14 september 2014 @ 22:05:
De domste zet? Omdat jij geen groter scherm wil moet Apple de mensen die het wel willen maar negeren? En de gigantische vraag naar grotere schermen negeren zou volgens jou dus een slimme zet zijn? Ik denk dat de berichten over ongeëvenaarde verkoopcijfers je al in de richting van het antwoord op deze vragen kunnen duwen.

Zelf ga ik wel over naar de 6 Plus, omdat ik als app developer dagelijks zowel een Nexus 5 als een iPhone 5s gebruik en telkens weer baal van het kleinere formaat van de 5s.

[ Voor 21% gewijzigd door gday op 19-09-2014 14:21 ]

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Met dezelfde vaart kan je stellen, omdat jij geen klein scherm wil, moet Apple de mensen die dat wel willen maar negeren? Dat blijft een kip of ei discussie.

Apple maakt keuzes en negeert altijd (soms best grote) groepen klanten, is al lang zo.

Op zich had ik het wel slim gevonden om beide groepen tevreden te houden, maar wie weet gaat dat nog gebeuren als de 6s komt (omdat dan de keuze voor de 5 modellen gaat vervallen).

Wie nu op groot zat te wachten, wordt op de wenken bediend en ik zou zeggen: geniet er maar van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:58
Ik moet ook lachen om de mensen die zeggen dat de iPhone 6 niet met 1 hand te bedienen is. De telefoon is namelijk perfect met 1 hand te bedienen en ligt zelfs beter in de hand dan de iPhone 5S omdat die dunner is en de randen rond zijn. Een ander groot voordeel is de aan/uit knop die nu aan de zijkant zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Laatst online: 15:51

Phntm

Tlingelingeling

Ik ben het type die gewoon een nieuwe mobiel heeft zodra hij kan verlengen. Tot dan blijf ik een 5S gebruiker. Het apparaat is al snel genoeg, er is haast niks nog waar deze telefoon over moet struikelen. Camera is misschien niet "wauw" maar het is voldoende. Ik weet niet hoeveel beter de iPhone 6(plus) qua camera is. Performance zegt mij niet veel nog in het Apple ecosysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-09 13:00

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Ik wacht eigenlijk altijd tot het 2e generatiemodel er komt. Heb een 3gs, 4s en nu 5s gehad.
Denk dat ik deze trend in stand ga houden :+

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik heb nu een 4S met een naar mijn idee half-rotte accu. Die ga ik sowieso vervangen (de accu dus, niet de telefoon). Ik vind de 6 en zeker de 6+ veel en veel te groot. Als ik nog upgrade is het naar een 5S, hoewel mijn 4S voorlopig nog prima voldoet voor mijn toepassing (mail, nieuws browsen, whatsapp en nog wat van dat soort meuk). Zou wel graag een snellere willen maar ach, dit werkt nog :D

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

dcl! schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 14:56:
Met dezelfde vaart kan je stellen, omdat jij geen klein scherm wil, moet Apple de mensen die dat wel willen maar negeren? Dat blijft een kip of ei discussie.

Apple maakt keuzes en negeert altijd (soms best grote) groepen klanten, is al lang zo.

Op zich had ik het wel slim gevonden om beide groepen tevreden te houden, maar wie weet gaat dat nog gebeuren als de 6s komt (omdat dan de keuze voor de 5 modellen gaat vervallen).

Wie nu op groot zat te wachten, wordt op de wenken bediend en ik zou zeggen: geniet er maar van :)
Reken er maar op dat Apple heus wel weet wat voor henzelf een betere keus is hoor. Denk je werkelijk dat Apple nu gewoon heeft gegokt zonder dat ze weten of mensen überhaupt op grotere schermen te wachten zitten ...? Dan onderschat je Apple wat, denk ik.

Daarom vind ik het dus heel raar om het een domme zet te noemen. :)

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-09 18:24
Ben van een 4S naar een 5 naar een 5S gegaan maar daar blijft het wel even bij.
Voornamelijk ivm het design van de 6 en onderscheidend vermogen t.o.v. andere merken. Ronde randen, plastic randjes, camera die uitsteekt :X , groter scherm niet echt mijn ding.
En de 5S bevalt prima. Ziet er mooi uit. Bijna krasvri (spacegrey)j i.t.t. de 5 (zwart). Touch id. iOS loopt prima. Scherm precies juiste grootte.

[ Voor 3% gewijzigd door technorabilia op 20-09-2014 13:47 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

• ElayZ
  • Laatst online: 11-07 17:14
Ik wilde eigenlijk toen de 5S uit kwam al een groter scherm dus voor mij persoonlijk was t een no-brainer. Mijn 5S heb ik al verkocht aan mijn zwager en de 6 Plus is besteld.

Bedenk ook dat je nu nog aardig wat geld voor je 5S kunt krijgen en dat dit alleen nog maar minder wordt hoe langer je wacht...

• Moi_in_actie
  • Laatst online: 21:08
gday schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 13:23:
[...]

Reken er maar op dat Apple heus wel weet wat voor henzelf een betere keus is hoor. Denk je werkelijk dat Apple nu gewoon heeft gegokt zonder dat ze weten of mensen überhaupt op grotere schermen te wachten zitten ...? Dan onderschat je Apple wat, denk ik.

Ik zou het ook geen domme zet noemen. Ik zie de iPhone 6 en 6 Plus meer als een uitbreiding op hun assortiment, dan een vervanging van hun bestaande producten. De iPhone 5c en 5S blijven zover ik weet ook gewoon leverbaar.
Daarbij, als je liever een kleiner apparaat hebt, wat verlies je dan met een 5S t.o.v. een 6? Snelheid niet echt, de A8 chip is dan wel sneller maar moet ook meer pixels aansturen. Beiden hebben TouchID, beiden hetzelfde aantal PPI en qua accuduur zal het ook niet veel schelen. Tenslotte heb je het design waar mijn inziens de iPhone 5S het makkelijk wint. Kortom, als je geen behoefte hebt aan een groter scherm zit je prima met de 5S, die eveneens ook nog wat goedkoper is.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• aex351
  • Laatst online: 21:51

aex351

I am the one

Ik heb de iPhone 5 en wil de iPhone 6. Vooral vanwege Touch ID en ik denk dat ik de 0,7" grotere scherm wel kan waarderen. Daarnaast denk ik dat het vanwege de rondingen beter in de hand ligt. Los daarvan zie ik geen reden om over te stappen van mijn huidige telefoon. Ik heb ook nog kort de iPhone 5s gehad, maar de bouwkwaliteit is minder dan de iPhone 5 dus teruggebracht.

< dit stukje webruimte is te huur >

• dcl!
gday schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 13:23:
[...]

Reageer dan wel even op de juiste persoon. Ik ben niet degene die het een domme zet noemde.
Bovendien denk ik zeker wel dat Apple er goed over nadenkt, ik geef alleen aan dat het vaker is voorgekomen dat er een best grote groep mensen teleurgesteld was over bepaalde keuzes.

Prima dat je niet wil weten waar ik mijn sweaters koop, maar wel lezen he 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

dcl! schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 17:47:
[...]

Reageer dan wel even op de juiste persoon. Ik ben niet degene die het een domme zet noemde.
Bovendien denk ik zeker wel dat Apple er goed over nadenkt, ik geef alleen aan dat het vaker is voorgekomen dat er een best grote groep mensen teleurgesteld was over bepaalde keuzes.

Prima dat je niet wil weten waar ik mijn sweaters koop, maar wel lezen he 8)
Ik was me ervan bewust dat jij het geen domme zet noemde, maar dat het iemand anders was. ;) Maar dit gaat verder iets te veel off-topic denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-09 10:19
Ik ga zeker wel overstappen, ik kom van de 5 en ga voor de 6 plus.

Groter scherm
Touch ID
Landscape modus op de 6 plus
64-bit
(voor straks) Apple pay

Zijn voor mij de redenen voor m'n overstap.

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Niet online
aex351 schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 14:39:
Ik heb ook nog kort de iPhone 5s gehad, maar de bouwkwaliteit is minder dan de iPhone 5 dus teruggebracht.
En waarop baseer jij dit gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-09 01:16

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ja, van 5S naar 6 16GB omdat ik (en jullie) niet veel hoeven bij te betalen wanneer je je 5S verkoopt.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramerty88
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 18:48

kramerty88

Soms geniaal... (meestal niet)

SalimRMAF schreef op zondag 21 september 2014 @ 18:18:
Ja, van 5S naar 6 16GB omdat ik (en jullie) niet veel hoeven bij te betalen wanneer je je 5S verkoopt.
Eensch! 5s 32GB verkopen voor €400 oid, 6 64GB kopen voor €583 ($749), dus voor 183 euro een upgrade naar 6. Waarom niet denk ik dan :P

http://team450.nl/ | 31:39 10k | 2:33:02 Marathon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb de 5S maar ben wel van plan om voor de 6 te gaan. De enige reden voor mij is toch wel de camera (misschien niet een enorme vooruitgang, maar toch iets). Ik ben best fotofanaat en een goede phone-cam staat dan ook wel bovenaan mijn lijstje. De 6 Plus is op dat gebied misschien nog iets beter maar qua formaat gaat het dan weer te ver vind ik (wat een koelkast) xD.

De camera is ook een reden geweest dat ik serieus ben gaan kijken naar toestellen van andere merken, maar na zo lang plezier met Mac OS X & iOS en al mijn aangekochte apps is dat ook niet een simpele stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zkotz
  • Laatst online: 13-02-2024
Houd zeker mijn 5S. De 6 Plus vind ik echt veel te groot (na het zien van vele hand-ons op Youtube) en ik vind het jammer dat de 'gewone' 6 qua specs achterloopt bij de 6 Plus. Daarbij val ik niet om van de vormgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik had de 4S maar ben express naar de 5S gegaan ipv de 6. Heb heel even de keynote afgewacht om te zien of ik echt helemaal blown away zou zijn maar eerder het tegenovergestelde. Ik hou niet van grote telefoons, de 5S vind ik het matje wat dat betreft, ik vind de 6 ook niet echt mooi en de extra power en features tov de 5S heb ik echt niet nodig.

Daarnaast wil ik mijn abo's rond de 3 tientjes houden en echt minimaal bijbetalen EN wil ik deze keer weer voor een premium provider gaan (zat nu een jaartje bij Tele2, na 2 jaar T-Mobile) dus dat is een lastige icm de iPhone 6. Nee, alles bij elkaar was het niet echt een lastige beslissing. Mijn 4S is ook een jaar of 3 meegegaan en was eigenlijk nog niet echt 'op' behalve dat de accu wat minder werd.

Van het weekend de 5S binnen gekregen, geen spijt van. Dat hele upgrade circus elk jaar doe ik al een tijdje niet meer aan mee, best een bevrijding ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de 4S maar weet het nog zo net niet.
Eerst maar eens de iPhone 6 in de hand houden in de winkel denk ik.
Groter=beter dat gaat er bij ook totaal niet in.
Misschien dat de iPhone 6Small nog eens komt maar ik gok pas volgende generatie.
Waarschijnlijk ga ik voor de 5S maar zelfs een simpel wit model is er niet meer. Het is niet meer zoals het was met Apple.
Als ik over de grootte nadenk vind ik het zo gek nog niet dat ie voorlopig niet in China uitkomt.
En zelfs als ik de grootte ietwat negeer en dus overweeg de 6 te nemen, heb ik zo mijn twijfels of het lekker in de hand ligt met die plastic randen en hij schijnt al in een dagje verbogen te kunnen zijn door..het in je broek hebben van dat ding..het is een telefoon..

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2014 16:53 ]

• acst
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-05 15:26
Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 16:49:
Ik heb de 4S maar weet het nog zo net niet.
Eerst maar eens de iPhone 6 in de hand houden in de winkel denk ik.
Groter=beter dat gaat er bij ook totaal niet in.
Misschien dat de iPhone 6Small nog eens komt maar ik gok pas volgende generatie.
Waarschijnlijk ga ik voor de 5S maar zelfs een simpel wit model is er niet meer. Het is niet meer zoals het was met Apple.
Als ik over de grootte nadenk vind ik het zo gek nog niet dat ie voorlopig niet in China uitkomt.
En zelfs als ik de grootte ietwat negeer en dus overweeg de 6 te nemen, heb ik zo mijn twijfels of het lekker in de hand ligt met die plastic randen en hij schijnt al in een dagje verbogen te kunnen zijn door..het in je broek hebben van dat ding..het is een telefoon..
Chinezen zijn de grootste afzetters van grote telefoons (zowel in absolute als relatieve zin)

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Nee, ik blijf bij mijn 5S.

Ben niet overtuigd van de voordelen van een groter scherm. Heb hiervoor een Android gehad met een groter scherm, en vond het juist een verademing om weer een wat kleiner scherm te hebben.
Mijn vriendin heeft de HTC One (M7) die qua schermformaat het zelfde is als de iPhone 6. Maar als ik haar telefoon in mijn hand heb vind ik het niet zo comfortabel qua gebruik.

Dus wachten op de 6S met hopelijk een optie voor kleiner formaat, of anders een ander merk.

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik twijfel nog, heb nu een 5S 16GB en loopt qua opslag steeds tegen het limiet aan.
Heb een 64GB iPhone 6 kunnen reserveren in Amsterdam voor vrijdagavond, maar om alleen voor wat meer opslag en iets betere camera en CPU 400 euro neer te leggen weet ik nog niet of dat het waard is. Kan de 5S namelijk voor 400 al kwijt bij iemand als ik de 6 ga nemen... Twijfeltwijfeltwijfel.

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
kramerty88 schreef op zondag 21 september 2014 @ 19:54:
[...]

Eensch! 5s 32GB verkopen voor €400 oid, 6 64GB kopen voor €583 ($749), dus voor 183 euro een upgrade naar 6. Waarom niet denk ik dan :P
Hoe koop je die voor 750 dollar?

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Nou mijn 4S is (voor mij) behoorlijk traag geworden met iOS8... Ik denk dat ik ga overstappen naar een 5S zodra ik er eentje betaalbaar kan vinden.

• aex351
  • Laatst online: 21:51

aex351

I am the one

Snoop schreef op zondag 21 september 2014 @ 16:03:
[...]
En waarop baseer jij dit gegeven?
Op basis van mijn eigen waarneming en dat van anderen. De aan/uit knop rammelt/ heeft meer speling.

< dit stukje webruimte is te huur >

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

Van een 5S 64GB naar een 6 Plus 128GB, en totaal geen spijt van! Je went er ook zo snel aan.... :)

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2zgxhec.jpg

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-09 18:24
Ik was gisteren in de Media Markt en daar hadden ze een iPhone 6 goud.

Die witte strepen op de achterkant met de uitstekende als in verhoogde camera...

Dan vind ik de 5S toch wel een stuk chiquer uitzien.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bpow
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-09 14:09
Ik ga de overstap maken, simpelweg omdat mijn 4 nu echt einde tijdperk is bij Apple. En de stap van 4 naar 6 zal letterlijk en figuurlijk een enorm vooruitgang zijn :)
Pagina: 1 2 Laatste