Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:21

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Topicstarter

Nikon D750

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vEWJg0zb05ojBAO5w0ob1Xxj/full.png
Inhoudsopgave
Specificaties

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ebxGwWlnRoAtxTDp4vrJqhTn/full.jpg

12/09/2014 - Amsterdam | Nederland - Nikon introduceert een nieuwe FX-formaat krachtpatser: de Nikon D750

Beknopte specificaties
  • Nieuwe FX-formaat sensor van 24,3 MP: produceert schitterende beelddetails en uitstekende flexibele uitsneden.
  • Spectaculaire lichtgevoeligheid: het ISO-bereik van 100-12.800 is uitbreidbaar tot 50-51.200 (equivalent).
  • Professionele AF-prestaties: Multi-CAM 3500FX 51-punts AF-systeem kan worden geconfigureerd met een dekking van 9, 21 of 51 punten en is gevoelig tot -3 LW (ISO 100, 20°C).
  • Stand Groep-veld-AF: snelle scherpstelling en betere isolatie van het onderwerp tegen de achtergrond, zelfs in moeilijke lichtomstandigheden.
  • Stevige kantelbare monitor: klapt open en kan tot 90º omhoog en tot 75º omlaag worden gekanteld.
  • Ingebouwde Wi-Fi: upload indrukwekkende full-frame foto's via een compatibele smartphone of tablet of bedien de camera op afstand.¹
  • Continu-opnamen: beelden van volledige resolutie met een snelheid tot 6,5 bps in zowel FX- als DX-formaat en de mogelijkheid tot onbeperkte continu-opnamen.
  • Multi-veldstand D-film: Full HD-films (1080p) in FX- en DX-formaat met 50p/60p. U kunt ISO 100 tot ISO 51.200 (equivalent) gebruiken tijdens het filmen, maar ook sluitertijd, diafragma en audioniveaus regelen. In een speciaal filmmenu kunt u alle filminstellingen op één plaats aanpassen.
  • EXPEED 4: deze beeldverwerkingsengine zorgt ervoor dat foto's en video's prachtig worden gereproduceerd en is nu energiezuiniger.
  • Picture Control 2.0: eenvoudige nabewerking met het nieuwe profiel ‘Gelijkmatig’ voor een maximaal dynamisch bereik. Fijnafregeling van details in kwart-stappen is mogelijk. Tevens is er een nieuwe instelling ‘Lokaal contrast’.
  • Kleurregeling van de monitor: RGBW-lcd-monitor van 8,0 cm (3,2 inch) met 1.229.000 beeldpunten en anti-reflectiecoating. Kleurbalans en helderheid zijn aanpasbaar.
  • Stroombesparend ontwerp: maak tot 1230 foto's en maximaal 55 minuten film2 op één lading van de EN-EL15 accu.
  • Full-frame handzaamheid: een superieure ergonomie en een lichte, weerbestendige camerabody uit één stuk bieden samen echte full-frame vrijheid.
  • Creatieve standen: ingebouwde time-lapse-functie, 7 speciale effectenstanden (nachtzicht, kleurenschets, miniatuureffect, selectieve kleur,silhouet, high-key en low-key) en 16 scenestanden.
  • Opslagmedia: twee SD-kaartsleuven voor een probleemloze opnamesessie. Beide kaartsleuven zijn compatibel met SDXC- en USH-I-kaarten met hoge capaciteit.
  • Bediening op afstand: Naast de optie om de camera op afstand te bedienen via de WMU app, is het mogelijk om de WR-R10 draadloze ontvanger en de WR-T10 draadloze zender te gebruiken of regelt u de camera-instellingen met de WR-1 draadloze afstandsbediening. Gebruik voor een Ethernet- of draadloos LAN-verbinding de optionele UT-1 gegevenszender samen met de WT-5 draadloze zender.
Uitgebreide specificaties
  • Professionele prestaties - De gloednieuwe sensor van 24,3 megapixels biedt een groot dynamisch bereik en produceert bij alle gevoeligheden heldere, prachtig scherpe beelden met een rijke tonaliteit. Het ISO-bereik van 100-12.800 is uitbreidbaar tot 50-51.200 (equivalent) en Nikon's toonaangevende EXPEED 4-beeldverwerkingsengine zorgt ervoor dat foto's en video's prachtig worden gereproduceerd. Het professionele Multi-CAM 3500FX 51-punts AF-systeem, dat gevoelig is tot slechts -3 LW, staat garant voor de flexibiliteit die u nodig hebt om onder moeilijke omstandigheden snelbewegende onderwerpen vast te leggen. In combinatie met opnamesnelheden tot 6,5 bps in zowel FX- als DX-formaat zorgen deze functies ervoor dat u uw aandacht kunt richten op het onderwerp en beelden van volledige resolutie kunt vastleggen met een ongekende precisie. Daarnaast biedt Nikon's nieuwe stand Groep-veld-AF een snelle scherpstelling, waarbij relatief kleine onderwerpen die zich dicht bij een contrastrijke of afleidende achtergrond bevinden beter van deze achtergrond worden gedetecteerd.
  • Flexibiliteit en delen - Met een robuuste kantelbare monitor en ingebouwde Wi-Fi biedt de Nikon D750 fotografen veel flexibiliteit. Het kantelscherm klapt open en draait tot 90º omhoog of tot 75º omlaag, zodat u moeiteloos foto's en films kunt maken vanuit unieke standpunten. Op deze monitor van 8,0 cm (3,2 inch) met 1.229.000 beeldpunten kunt u de kleurbalans en helderheid in elke gewenste richting aanpassen. Met de ingebouwde Wi-Fi kunt u naast foto's uploaden naar een compatibele smartphone of tablet ook de camera op afstand bedienen via uw smartapparaat. Download eenvoudig de gratis app Wireless Mobile Utility op uw smartapparaat.¹
  • Vrijheid tijdens het filmen - Gebruik de snelheid, kracht en behendigheid van de Nikon D750 om indrukwekkende videobeelden vast te leggen. Nikon's D-film biedt video van uitzendkwaliteit. De camera kan Full HD-films (1080p) opnemen met een beeldsnelheid van 50p/60p met aanmerkelijk minder ruis, moiré en valse kleuren. Via een speciaal filmmenu (toegankelijk via de i-knop) kunt u alle filminstellingen direct aanpassen. Het motorgestuurde diafragma kan worden aangepast tijdens de opname. De camera biedt clean HDMI-uitvoer en kan filmopnamen van volledige resolutie gelijktijdig opslaan in de camera en eventueel op een externe recorder. U kunt bij het filmen de ISO-instellingen gebruiken van ISO 100 tot aan ISO 51.200 (equivalent). Ook is het nu mogelijk om in de stand M automatische ISO aan te zetten. Nikon's 3D-ruisonderdrukking vermindert willekeurige ruis, vertekening en flikkering bij filmopnamen met een hoge gevoeligheid. In de stand Weergave hoge lichten (zebra) kunt u op de cameramonitor zien welke hoge lichten uitgebeten zijn. De verbeterde audioregeling biedt nu meer flexibiliteit door: de stereomicrofooningang, fijnafstemming van de geluidsniveaus voor en tijdens de opname, instelling van het geluidsbereik (groot- en stem bereik) en een ingebouwd windruisfilter.
  • Handzame full-frame camera - Een superieure ergonomie, een lichte weerbestendige constructie uit één stuk en een stroombesparend ontwerp zorgen ervoor dat de Nikon D750 ware full-frame vrijheid biedt. Dankzij de diepe greep ligt de camera stevig in de hand en kunt u de camera makkelijker gedurende langere perioden comfortabel vasthouden. De sluiter van Kevlar en koolstofvezel is gedurende 150.000 ontspancycli getest en u kunt tot 1230 foto's en maximaal 55 minuten film2 opnemen op één lading van de EN-EL15 oplaadbare Li-ionaccu.
  • Nieuwe creatieve mogelijkheden -
    Of u nu foto's of video maakt, Nikon's nieuw ontwikkelde Picture Control-systeem van de tweede generatie geeft u vele mogelijkheden voor en na de opname. Het biedt volledige controle over verscherping, contrast, helderheid, tint en verzadiging. Met de nieuwe instelling ‘Lokaal contrast’ kunt u het contrast nauwkeurig bepalen en fijne structuren goed laten uitkomen. Het nieuwe Picture Control-profiel ‘Gelijkmatig’ geeft u volledige vrijheid tijdens de nabewerking omdat hierbij alle details en een rijkdom aan kleurinformatie in zowel hoge lichten als schaduwen behouden blijven. Andere creatieve mogelijkheden zijn een ingebouwde time-lapse-functie, waarmee u time-lapse-foto’s nu met vloeiende belichtingsovergangen kunt maken.
  • Total Digital Imaging System - Als u fotografeert met de Nikon D750, ligt de volledige kracht van Nikon's Total Imaging System binnen handbereik. Het groot assortiment aan NIKKOR-objectieven komt tegemoet aan de eisen van fotografen op elk terrein. De Nikon D750 is ook volledig compatibel met het Nikon Creatief Verlichtingssysteem en werkt samen met een reeks veelzijdige Speedlight-flitsers voor creatieve flitsfotografie.

• Grotere buffer dan de D610
    Image qualityFile sizeBuffer capacity
    NEF Lossless, 12-bit21.0 MB25
    NEF Lossless, 14-bit26.9 MB15
    NEF Compressed, 12-bit 19.2 MB33
    NEF Compressed, 14-bit 23.9 MB21
    DX NEF Lossless, 12-bit10.5 MB100
    DX NEF Lossless, 14-bit13.1 MB48
    DX NEF Compressed, 12-bit 9.8 MB100
    DX NEF Compressed, 14-bit 11.9 MB100

Bron: Nikon Australia

• Vergelijking D610-D750-D810 door DPReview:
    Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/inp9f2WgZry8AqV3hnoIviRf/full.png
    Bron: Hands-on preview door Digital Photography Review
« · ^

Nuttige linkjes
« · ^

Videos
Nikon Canada - Introducing the Nikon D750 HD-SLR

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Introducing the Nikon D750 HD-SLR

Nikon Asia - Nikon D750: FX Power Unleashed
[YouTube: http://youtu.be/lqm1rKf1j80]
Afbeeldingen

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/U1Cs9rg0mZRxYu1U3FRSF44M/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/IDfnyNiOrQ2C2a741BKXf7Wj/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uuZTooP6PcsQombzGZ6mn4L7/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xdrWvBKYKlxDTygWLJ88lgDh/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Jb0Ti6aSW7tnI9WebS6ROOsH/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/va7p4w12Mwr4pTkexplylKXx/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/j0rmZD04JMxRXecB7GflfFkI/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QSLjfNXPEU7P5nrFQhp5FaJJ/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qmj3EiV865uqmNMCbX7fM3Ub/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9ibVNfwEOXeURIwgT5gCDLZu/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/SsXPBelBRzDIc9fb54q2PRTG/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Tuj0HI1fyyp6nKhgigmRoSH3/thumb.jpg

« · ^

[ Voor 20% gewijzigd door Orion84 op 13-09-2014 10:47 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:20

Grozno

acts without consequence!

Mooie TS voor een mooie camera. Misschien wordt dit wel de opvolger voor m'n D7100. Alleen die max sluitertijd van 1/4000... Ik schiet graag op f/1.4.

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Dat zou een snelle upgraden zijn. Hoe lang heb je de d7100 nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur_
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-05 10:12
Mooie TS! Ik zie nu ook dat het centerpunt een gevoeligheid heeft van -3 EV. Netjes hoor!

Deze camera lijkt eigenlijk alles wel te hebben wat ik eventueel nog mis in mijn 6D (dual cardslot, veel focuspunten, 1080p60, tilted screen, 100% viewfinder). gelukkig kan ik daar nog wel even mee vooruit, maar het is mooi te zien wat de vooruitgang is. Ik ben dan ook wel benieuwd hoe de volgende 5Div of 6Dii er uit gaat zien.

Nu nog even afwachten hoe de ruisprestaties zijn. Al zal het wel niet veel afwijken van de D610?

5D4 | 24-70 f/2.8L II | 85 f/1.4L IS | 100 f/2.8L IS | 135 f/2L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Sj44k13 schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 10:42:
Dat zou een snelle upgraden zijn. Hoe lang heb je de d7100 nu?
Ik heb het niet over nu of morgen hoor, meer over iets van een jaar of zo. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:52

Chiron

Moderator Discord
Grozno schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 10:38:
Mooie TS voor een mooie camera. Misschien wordt dit wel de opvolger voor m'n D7100. Alleen die max sluitertijd van 1/4000... Ik schiet graag op f/1.4.
ND filter erop en klaar. :7

Wel jammer dat Nikon hem meer als 'grote broer' van de D610 positioneert, en niet als geestelijk opvolger van de D700.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Die "Highlight-weighted metering" om overbelichte highlights te voorkomen ziet er wel interessant uit! Ideaal bij presentaties met een zwart achtergronddoek.

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Topicstarter
Chiron schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 11:54:
[...]

ND filter erop en klaar. :7

Wel jammer dat Nikon hem meer als 'grote broer' van de D610 positioneert, en niet als geestelijk opvolger van de D700.
* Orion84 snapt nooit zo die hunkering naar concrete directe opvolging van een camera. Als je je huidige camera ontgroeid bent, ga je toch gewoon op zoek naar de camera die nu het beste bij je past?

Klachten over bepaalde features die je graag had gezien kan ik begrijpen, maar dat "waar blijft de opvolger van model-X" snap ik nooit zo.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
In het geval van de D700 was dat juist wel terecht, dat was gewoon een D3 met detachable grip. Die fout gaat Nikon niet meer maken (heeft behoorlijk in de sales van de D3 gehakt).

Maar als D700 bezitter zou ik als ik nu zou moeten upgraden ook eerder een D750 nemen dan de D800. Prijstechnisch stukken voordeliger, en 24MP vs 36MP brengt ook de nodige haken en ogen met zich mee.

Al had ik nog liever de Df/D4 16MP sensor er in gezien. Flagship sensor, met 51 punts af (in de Df zit de 39-punts van de D7xxx/D6xx)

Dat bedoel ik met 'D700 opvolger'.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-06 21:21

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Orion84 schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 12:03:
[...]

* Orion84 snapt nooit zo die hunkering naar concrete directe opvolging van een camera. Als je je huidige camera ontgroeid bent, ga je toch gewoon op zoek naar de camera die nu het beste bij je past?

Klachten over bepaalde features die je graag had gezien kan ik begrijpen, maar dat "waar blijft de opvolger van model-X" snap ik nooit zo.
_/-\o_

Gewoon op zoek gaan naar de camera die wel bij je past inderdaad ... veel mensen leggen het maar al te snel neer bij hun camera en vragen zich geen moment af of hun misschien zelf iets verkeerd doen of anders aan kunnen pakken.

Maar dat moeten we niet te hard zeggen, het is goed voor de economie ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Topicstarter
Chiron schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 12:23:
In het geval van de D700 was dat juist wel terecht, dat was gewoon een D3 met detachable grip. Die fout gaat Nikon niet meer maken (heeft behoorlijk in de sales van de D3 gehakt).

Maar als D700 bezitter zou ik als ik nu zou moeten upgraden ook eerder een D750 nemen dan de D800. Prijstechnisch stukken voordeliger, en 24MP vs 36MP brengt ook de nodige haken en ogen met zich mee.

Al had ik nog liever de Df/D4 16MP sensor er in gezien. Flagship sensor, met 51 punts af (in de Df zit de 39-punts van de D7xxx/D6xx)

Dat bedoel ik met 'D700 opvolger'.
Zeg dat dan :P

Je concrete opmerkingen en wensen snap ik helemaal (ook al zijn ze anders dan de mijne, maar dat is logisch). Ik snapte alleen je roep om positionering als D700 opvolger niet. Positionering is in mijn ogen namelijk een marketing aspect, maar jij bedoelde er in dit geval een bepaalde specifieke combinatie van specs mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:01
De uitdrukking 'D700 opvolger' staat al jaren voor datgene wat Nikon al jaren niet heeft en grofweg verwoord wordt door Chiron. Dat je dat nu pas opvalt :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Zit deze D750 nou qua prijs tussen de D810 en de D610 in, of is het meer de D610 prijs? (Ik zie $2299, ik meen €2199 gezien te hebben, dat is toch aardig bij de D610 in de buurt qua introductieprijs?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Yep, de introductie adviesprijs van de D610 was destijds 2149 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Topicstarter
En de D750 staat bij Cameranu.nl in de pre-order voor 2199. Dus dat is inderdaad vergelijkbaar, maar de D610 was wel binnen een paar maanden tijd naar z'n huidige prijsniveau gedaald, ik zou er niet raar van opkijken als de D750 wat minder snel daalt en dus daadwerkelijk op een niveau tussen D610 en D810 blijft. Die intro prijs van rond de 2000 euro van de D610 was ook een beetje maf, aangezien het in feite gewoon een D600 was met een paar fixes. De D600 deed er beduidend langer over om af te zakken naar 1500 euro.

[ Voor 7% gewijzigd door Orion84 op 12-09-2014 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marxje1981
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:54
Zou de d610 nog zakken in prijs door de komst van de D750 denken jullie? Dat zou een mooi moment zijn om voor mij in te stappen in de wondere wereld van FX.

I have the body of a god, shame it's a buddha......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrien
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Deze camera doet maar weinig onder voor de D810 en D4S zo te zien.
D4S autofocus, Wifi, 6.5 FPS, mooi scherm, waarschijnlijk betere high-iso dan mijn D600, U1-U2 knoppen, met 1 knop inzoomen op het scherm net als D810.

Ik zie het wel zitten als nieuwe reportagecamera
Marxje1981 schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 14:12:
Zou de d610 nog zakken in prijs door de komst van de D750 denken jullie? Dat zou een mooi moment zijn om voor mij in te stappen in de wondere wereld van FX.
Ik zou een goede tweedehands kopen met garantie denk ik, zie ze op Marktplaats staan voor rond de 1300 euro

[ Voor 41% gewijzigd door Universal Creations op 12-09-2014 20:58 . Reden: Dubbelpost ]

http://www.avfoto.nl

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:49
En 250 meer voor een nieuwe. Matige deal naar mijn mening.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Abbadon
Hier trouwens wat meer info over de D750 buffer: http://www.nikon.com.au/e...r-cameras/d750#features/7

Image quality File sizeBuffer capacity
NEF Lossless, 12-bit21.0 MB25
NEF Lossless, 14-bit26.9 MB15
NEF Compressed, 12-bit 19.2 MB33
NEF Compressed, 14-bit 23.9 MB21

Dat is in FX. In DX-cropmode is het afgezien van NEF Lossless compressed (48 stuks) allemaal 100 stuks. Dit is dus wel wat anders aangepakt dan bij de D7100 met z'n minuscule buffer :)

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Topicstarter
Ah, nice, zal het even in de topicstart zetten. Dat is dus iets meer dan de D610, deels door iets kleinere file size (verbeterde compressie door de Expeed 4?) :)

• Grozno

Grozno

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Nikon D750 - Review & ISO testing vs D610 vs D810

http://www.mattgranger.com/d750

[ Voor 24% gewijzigd door Grozno op 13-09-2014 11:35 ]

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Topicstarter
Nogal slordige testshots (geen constante belichting), maar zo te zien gaat het om even snel spelen op de Photokina en dan kan ik me voorstellen dat je er weinig meer van kan maken.

Naar aanleiding van een discussie elders, een vergelijking van de D610 en D750 vanaf onder gezien, geeft een goede indruk van het verschil in formaat en vorm van de grip:
D610
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jlpHwzeh3qWDWT0NfOtXLOOc/full.jpg

D750
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tyAG19GSUFyWoOWrunvTu5Fo/full.jpg

[ Voor 49% gewijzigd door Orion84 op 13-09-2014 13:16 ]

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Nogal onzinninge shots zo als ze niet onder de zelfde hoek gemaakt zijn :S Grip zal niet anders zijn, maar ziet er op de foto heel anders uit.

Gruwelijk gejatte Icoon!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Topicstarter
De hoek is inderdaad niet perfect hetzelfde, maar ik kon zo snel even geen perfect matchende plaatjes vinden online. De grip is wel degelijk anders, lees het persbericht (en de preview van dpreview) er nog maar eens op na, daar wordt dat ook gewoon genoemd.

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-06 19:49
D600
Afbeeldingslocatie: http://www.steves-digicams.com/camera-reviews/D600_bottom.high.jpg

D750
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tyAG19GSUFyWoOWrunvTu5Fo/full.jpg

Edit: en nu met dezelfde schaal (gelijke breedte van de mount)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8LtRZB6FiFqKCC3U9OHSkAAm/full.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Universal Creations op 13-09-2014 15:14 ]

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Topicstarter
Thanks, dat is inderdaad een beter vergelijk. Ik heb ze even op basis van de mount op elkaar gelegd en de contour van de bodemplaat even omgetrokken:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WzVekOuqSu8EWDBVyTKnKtnw/full.png
Blauw = D610
Geel = D750

Kleine onnauwkeurigheden daargelaten is de vorm toch echt duidelijk smaller en dieper bij de D750.

[ Voor 16% gewijzigd door Orion84 op 13-09-2014 15:48 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:17
Overtrekken is een idee, maar denk dat je het nog beter ziet als je de foto's gewoon over elkaar heen legt :+

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WcydDHHJT39Df9f5jS4fCtQ2/full.jpg
D600 = rood
D750 = blauw

Overlay op basis van de pinnen op de lensmount gedaan, wat niet 100% overeenkwam, maar goed :P

The devil is in the details.

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Topicstarter
Daar was ik mee begonnen, maar dat vond ik er niet heel veel duidelijker op worden. Maar het idee is inmiddels wel helder denk ik :+

• Sodela
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:16
Het is een mooi toestel en zal een aantal mensen slapeloze nachten bezorgen door de vraag of en wat ze nu moeten doen. Toch blijft dit qua prijsstelling natuurlijk een lastige, aan een 610 heeft een normale sterveling ook meer dan genoeg en een 810 is net een beetje meer / beter. Een beetje een kanibaaltje dus, want de DSLR markt is krimpende. Intreders zijn er nauwelijks meer of ze stappen in bij de systeemcamera's, daar heb je voor hetzelfde bedrag een vrijwel compleet systeem. De markt zal dan vermoedelijk bij de upgraders gezocht moeten worden.
Eigenlijk een beetje jammer, geen revolutie maar slechts een beperkte evolutie. Daarnaast is en blijft het een fors apparaat/ baksteen.
Wat overigens wel opvalt is dat FF nu wel heel erg goed vertegenwoordigd is, misschien wel een veilig heenkomen voor Nikon nu ze financieel in zwaar weer zitten? De markten krimpen of liggen ergens anders dan waar zij zitten.
Qua prijs zal die binnen een maand wel € 200 - 250 lager liggen en dan gaat er iedere maand wel weer een eurrotje of 50 vanaf

• Universal Creations
Het lag al behoorlijk lang in de lijn der verwachtingen. Compactcamera's worden vervangen door telefoons, instap systeemcamera's met enkel kitlens worden vervangen door compactcamera's met grote sensor, aps-c dslr's worden vervangen door spiegelloze systeemcamera's en uiteindelijk gaan de pro-dslr's ook vervangen worden door spiegelloze systeemcamera's. De snelheid waarmee dit gebeurt, is natuurlijk moeilijk in te schatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Topicstarter
Nog wat details en plaatjes vanaf Nikon Rumors:

Pixel pitch van de 24MP sensor zou vergroot zijn (het is me niet helemaal duidelijk of dat nou een vergelijking is t.o.v. de vorige 24MP sensor in de D610, of t.o.v. de D810).Zie http://www.nikon.com/news/2014/0912_dslr_01.htm

Naaktfoto's van de Magnesium Alloy / Carbon Fiber body:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DdNSRMiPGfzJRp0IoPYlTybB/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1qBQ85EnKTU54L5TtorqCYDY/full.jpg

Uitgebreide buffervergelijking tussen D610, D750 en D810: http://photographylife.com/nikon-d750-buffer-capacity
De D810 zit duidelijk een forse stap boven de D750, die het iets beter doet dan de D610.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:54

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Marxje1981 schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 14:12:
erg onwaarschijnlijk; Canon en Nikon realiseren zich dat de DSLR markt krimpt en dat ze daarom gedwongen worden om de prijs per toestel hoger te leggen
op het moment dat de verkopen van de D610 beneden een bepaald volume dalen zullen ze het model waarschijnlijk van de markt halen
Universal Creations schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 17:18:
Het lag al behoorlijk lang in de lijn der verwachtingen. Compactcamera's worden vervangen door telefoons, instap systeemcamera's met enkel kitlens worden vervangen door compactcamera's met grote sensor, aps-c dslr's worden vervangen door spiegelloze systeemcamera's en uiteindelijk gaan de pro-dslr's ook vervangen worden door spiegelloze systeemcamera's. De snelheid waarmee dit gebeurt, is natuurlijk moeilijk in te schatten.
in grote lijnen wel mee eens, maar toch
ik was ook benieuwd naar het mirrorless fenomeen en heb gewoon eens zo'n MFT ding gekocht
en ik moet zeggen dat de kwaliteit van de foto's die eruit komen mij behoorlijk tegenvalt
het zal best dat de mirrorless uiteindelijk winnen maar volgens mij is dat moment nog ver weg

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Bekijk op YouTube
Nikon D750 Hands-On Field Test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Topicstarter
User manual is inmiddels beschikbaar.

* Orion84 hoopt morgen een mailtje van CamerNu te krijgen dat ze de camera binnen hebben. En dan nog geduld hebben tot ik vrijdag weer in NL ben en hem op kan halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Orion84 schreef op maandag 22 september 2014 @ 19:26:
Orion84 hoopt morgen een mailtje van CamerNu te krijgen dat ze de camera binnen hebben. En dan nog geduld hebben tot ik vrijdag weer in NL ben en hem op kan halen :P
Jij, een D750!?
Begrijp mij niet verkeerd, ik denk dat de D750 de beste allround camera is die er op dit moment te koop is.
Maar jij bent toch een birder, zo iemand die altijd millimeters te kort komt? Een D7100 lijkt mij dan een logischere keuze, heb je dezelfde AF en geen AA filter.

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Topicstarter
Ja en een buffer die na 1 seconde vol is, geen wifi, geen power Aperture en andere film nieuwigheden (1080p60), geen klapscherm, geen 91k pixel meteringsensor, geen highlight weighted metering en dezelfde AF is ook relatief. De D7100 heeft ook 51 punten ja, maar er is meer dan dat (group-af, gevoeligheid, achterliggende processor, samenspel met de scene recognition).

En als ik de cijfertjes van DXOMark mag geloven is de meerwaarde van een dubbel zo hoge pixeldichtheid tamelijk beperkt (afgaande op de PMPix scores van verschillende bodies met de 200-400VRII).

En behalve birding doe ik ook nog behoorlijk wat fotografie en video bij scouting.

Eigenlijk zou ik een D810 moeten kopen, maar dat is me prijstechnisch wat te gortig. Bovendien vind ik die body te groot en zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

ha OK
Orion84 schreef op maandag 22 september 2014 @ 21:30:
En als ik de cijfertjes van DXOMark mag geloven is de meerwaarde van een dubbel zo hoge pixeldichtheid tamelijk beperkt (afgaande op de PMPix scores van verschillende bodies met de 200-400VRII).
Eigenlijk zou ik een D810 moeten kopen, maar dat is me prijstechnisch wat te gortig.
euh? deze twee uitspraken zijn toch met elkaar in tegenspraak?

by the way, ik zou het nut van "scene recognition" niet weten, het lijkt mij net zoiets als de 'auto' stand; leuk voor dummies met niet voor tweakers

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Topicstarter
De metering/scene recognition doet ook mee in de focustracking en met 45x zoveel pixels in die sensor verwacht ik wel de nodige verbetering in de tracking prestaties. Bovendien doet die ook gezichtsherkenning ten behoeve van automatische AF punt selectie. Iets wat de sensor in de D7100 niet doet en mij best handig lijkt.

En voor wat betreft die pixels: die hebben we meerwaarde, maar in het geval van de D7100 weegt dat (in mijn indruk) niet op tegen het gemis aan overige features / performance. Bij de D810 ligt die balans anders, maar is het de prijs (en gewicht) die hem voor mij minder aantrekkelijk maken.

Ik zat een paar maanden geleden serieus naar de D810 te kijken, maar met de photokina in het vooruitzicht wilde ik even afwachten wat er nog voor nieuws zou komen. Daarbij hoopte ik eigenlijk op een nieuw DX topmodel (à la 7DII), maar uiteindelijk werd het deze D750.

[ Voor 46% gewijzigd door Orion84 op 23-09-2014 08:48 ]

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Waarschuwing voor kopers van de D750; de camera komt uit dezelfde fabriek in Thailand als de D7100 }:|
dat betekent; stofjes in het camera huis en back/front focus van hier tot Tokyo
dit moet je niet opvatten als negatief koop advies, ik wil alleen zeggen dat je direct met AF tuning aan de slag moet voordat je op fotojacht gaat

weet het niet meer

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

verhaaltje, waarom ik de D750 heb gekocht
De D7100 beviel eigenlijk erg goed; een uitstekende IQ, een zeer goede AF, lekker snel, prettige bediening, eigenlijk gewoon een dijk van een camera. Er ontbraken slechts twee zaken; hoge ISO en een tilt scherm.
De D810 was geen optie omdat deze camera gewoon te groot is, je kan er in NL niet mee op straat lopen. En de D610 viel af vanwege de mindere AF.

En toen bracht Nikon de D750 uit; de FF variant van de D7100 met tilt scherm. :)
Dit is de camera die alle sterke punten van de Nikon camera's in zich heeft, in de eerste plaats de hoge IQ (is voor mij uiteindelijk het allerbelangrijkst). Met daarbij eindelijk een tilt scherm. En heel belangrijk; een compacte behuizing.
Natuurlijk blijft er wat te wensen over zoals touch screen (noodzakelijk om snel met manual focus te werken) en een 1/8000 sluitertijd en een pc sync connectie. Jammer dan.

En dan de eerste indruk; het is echt net een D7100, sluiter maakt nog best wat herrie, grip niet echt super, IQ inderdaad zeer belovend. Al met al zeer positief!

edit: en dan vergeet ik nog een leuke extra, de lichtgevoeligheid van de AF in het donker

[ Voor 5% gewijzigd door Vishari Beduk op 25-09-2014 18:55 ]

weet het niet meer

• Universal Creations
Vishari Beduk schreef op donderdag 25 september 2014 @ 18:38:
De D810 was geen optie omdat deze camera gewoon te groot is, je kan er in NL niet mee op straat lopen.
Zoveel verschilt dat niet hoor. En mensen denken nog steeds: zo jij hebt een grote camera! En ik loop in NL ook zonder problemen rond met 5D2+grip en Sigma 50/1.4 Art. Je kunt ook gewoon zeggen dat je de extra MP van de D810 overbodig vindt en hem daarom ook te duur. En de D810 heeft geen handig tilt scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

een rondje gelopen door Utrecht en wat test foto's gemaakt op 1/100 s en F/1.4
jpeg-jes zoals ze uit de camera komen (minus de exif data)

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2946/15331243286_c974196c07_c.jpgDSC_0489C

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3898/15167638890_fa7d9ea55e_c.jpgDSC_0519C

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3842/15167938937_0544d9fcf6_c.jpgDSC_0602C

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2944/15354385592_ab2a7ecbfe_c.jpgDSC_0773C

klikbaar voor groot, en op flickr staan meer foto's

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Tja, hij doet het... Wat wil je laten zien met deze foto's, zo zonder EXIF-data? Prestaties bij hoge ISO-waardes? Laat dan even weten wat deze waardes zijn. ;)

Trouwens...
http://petapixel.com/2014...eir-hands-on-your-photos/

[ Voor 32% gewijzigd door Grozno op 26-09-2014 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Topicstarter
Dat viel mij ook al op toen ik de handleiding aan het doorlezen was, beetje jammer.

Edit: * Orion84 heeft hem inmiddels in bezit. Eerste indrukken zijn zeer positief.

Wat mij blij verraste is dat de exposure settings in movie mode apart worden onthouden van de instellingen in foto modus. Daarvoor gebruikte ik op mijn D7000 altijd de U1 en U2, maar die kan ik nu dus wat flexibeler gaan inzetten.

[ Voor 31% gewijzigd door Orion84 op 26-09-2014 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Universal Creations schreef op donderdag 25 september 2014 @ 19:00:
[...]

Zoveel verschilt dat niet hoor. En mensen denken nog steeds: zo jij hebt een grote camera! En ik loop in NL ook zonder problemen rond met 5D2+grip en Sigma 50/1.4 Art. Je kunt ook gewoon zeggen dat je de extra MP van de D810 overbodig vindt en hem daarom ook te duur. En de D810 heeft geen handig tilt scherm.
ik vertelde slechts wat mijn beweegredenen waren
dat die redenen misschien niet valide zijn is een andere discussie
Grozno schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 00:47:
Tja, hij doet het... Wat wil je laten zien met deze foto's, zo zonder EXIF-data? Prestaties bij hoge ISO-waardes? Laat dan even weten wat deze waardes zijn. ;)
ik dacht dat dit een topic is met informatie over de D750, en ik dacht dat er misschien wel mensen zouden zijn die 'echte' foto's willen zien
dus ik had ze diep in de nacht geupload, maar wilde naar bed en had geen zin om nog die exif data erbij te zoeken
maar goed, ik zie dat er toch bijna geen views zijn dus zal ik ze straks wel weghalen
Orion84 schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 06:15:
[...]
Dat viel mij ook al op toen ik de handleiding aan het doorlezen was, beetje jammer.
"The original AP report is misleading and confusing."

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Vishari Beduk schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 19:03:

[...]

ik dacht dat dit een topic is met informatie over de D750, en ik dacht dat er misschien wel mensen zouden zijn die 'echte' foto's willen zien
dus ik had ze diep in de nacht geupload, maar wilde naar bed en had geen zin om nog die exif data erbij te zoeken
maar goed, ik zie dat er toch bijna geen views zijn dus zal ik ze straks wel weghalen
Foto's zonder EXIF (en uitleg) hebben dan ook weinig toegevoegde waarde aan een informatie topic toch? Waarom zit er eigenlijk geen EXIF data in de JPG's als deze zo uit de camera komen?

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Weet iemand of je de accu's en opladers van de overige Nikon camera's door elkaar mag gebruiken?
De lader is nu MH-25a ipv MH-25
en de accu is nu Li-ion20 ipv Li-ion01
Vorm en aansluitingen zijn verder wel identiek.

weet het niet meer

• Grozno

Grozno

Als voltages en amperages verder identiek zijn, voorzie ik geen problemen. :)

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Topicstarter
Elektrische specs zijn hetzelfde en als het niet de bedoeling zou zijn, dan hadden ze die dingen niet fysiek compatible gemaakt.

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Je zou alleen even kunnen checken of ze even veel cellen hebben, dit zou anders problemen op kunnen leveren. Maar zoals Orion ook al zegt, als het niet zou mogen dan hadden ze het wel incompatible gemaakt :)

www.maartendeboer.net

• Universal Creations
Grozno schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 11:31:
Als voltages en amperages verder identiek zijn, voorzie ik geen problemen. :)
Spanningen en stroomsterktes.... Het zijn tenslotte ook geen meterages en secondages.

• Grozno

Grozno

offtopic:
Voltage is minder correct (een anglicisme), maar niet per se fout. Amperage heb ik inderdaad volledig zelf bedacht, als speling op voltage. :P

[ Voor 7% gewijzigd door Grozno op 27-09-2014 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

oei, die D750 is toch wel serieus goed
zeer goede AF en zeer goede low-light performance
gister weer een lading foto's gemaakt en het ziet er allemaal goed uit

edit: oh ja, en het helpt natuurlijk als er een Sigma 50mm ART op zit; super scherp @ 1.4
Orion84 schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 18:13:
Elektrische specs zijn hetzelfde en als het niet de bedoeling zou zijn, dan hadden ze die dingen niet fysiek compatible gemaakt.
ik had gehoopt op een officieel standpunt van Nikon

[ Voor 9% gewijzigd door Vishari Beduk op 28-09-2014 10:04 ]

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Topicstarter
Een standpunt van Nikon waarover, het is toch allemaal EN-EL15? In de handleiding (p487) staat gewoon dat de MH-25a EN-EL15 accu's ondersteunt en datzelfde staat in de handleiding van camera's die met de MH-25 geleverd werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Da's lachen, ik kan via een omweg gewoon de RAW files van de D750 editten in mijn antieke versies van PS 5 en LR 4
stap 1: wijzig naam in D5300 in EXIF data van de NEF file
stap 2: Adobe DNG converter

:*)
Orion84 schreef op zondag 28 september 2014 @ 14:43:
Een standpunt van Nikon waarover, het is toch allemaal EN-EL15? In de handleiding (p487) staat gewoon dat de MH-25a EN-EL15 accu's ondersteunt en datzelfde staat in de handleiding van camera's die met de MH-25 geleverd werden.
expliciet versus impliciet

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:44
Heb mijn 5D3 recent verkocht omdat ik enerzijds dacht zonder SLR te kunnen en anderzijds omdat ik er toch een behoorlijk goede prijs voor kreeg en ik Canon een beetje beu ben (weinig innovatie). Die D750 spreekt me wel aan en denk er sterk aan toch terug een SLR in huis te halen, voornamelijk dan voor het meer 'professionele' werk (huwelijken ed). Gebruik al een hele tijd mirrorless maar op bepaalde vlakken schiet dat nog tekort. Ik zou de D750 kopen samen met de 24-120 lens en een prime zoals de 50mm/1.4

Vooral de ISO prestaties bij weinig licht zijn zéér belangrijk voor me, evenals de goede AF bij minder licht. Eigenlijk twijfel ik beetje tussen de D750 en de Sony A7S. Jullie mening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Simpel: wat jij het handigst en fijnst te bedienen vindt, zeker gezien je beoogde doel. En verder, als jij mirrorless op bepaalde vlakken tekort vindt schieten dan is de kans groot dat je met een A7S hetzelfde mee gaat maken, denk je niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

THE PERFECT WEDDING PHOTOGRAPHY CAMERA?

http://www.rossharvey.com/reviews/nikon-d750-review

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Nee, de perfecte camera bestaat niet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-06 16:53

Pat-Juh

Patrick

lapino schreef op maandag 29 september 2014 @ 17:06:
Heb mijn 5D3 recent verkocht omdat ik enerzijds dacht zonder SLR te kunnen en anderzijds omdat ik er toch een behoorlijk goede prijs voor kreeg en ik Canon een beetje beu ben (weinig innovatie). Die D750 spreekt me wel aan en denk er sterk aan toch terug een SLR in huis te halen, voornamelijk dan voor het meer 'professionele' werk (huwelijken ed). Gebruik al een hele tijd mirrorless maar op bepaalde vlakken schiet dat nog tekort. Ik zou de D750 kopen samen met de 24-120 lens en een prime zoals de 50mm/1.4

Vooral de ISO prestaties bij weinig licht zijn zéér belangrijk voor me, evenals de goede AF bij minder licht. Eigenlijk twijfel ik beetje tussen de D750 en de Sony A7S. Jullie mening?
Wat Abbadon zegt maar dan met mijn aantekening: Waarom speciaal de 50mm f1.4 AF-S? de 50mm f1.8 AF-S is net zo goed, op f1.4 is de lens (doorgaans) te soft volgens vele en deze kost ook nog eens dik het dubbele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:49
Grozno schreef op maandag 29 september 2014 @ 18:48:
Nee, de perfecte camera bestaat niet. :P
Not sure if serious, maar er is natuurlijk een verschil tussen 'de perfecte camera' en de perfecte camera voor een bepaalde tak van fotografie.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Dan zou het alsnog de op dit moment best mogelijke camera voor die bepaalde tak van sport zijn.

* Grozno zal z'n muggenziftmodus uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Pat-Juh schreef op maandag 29 september 2014 @ 18:51:
[...]

Wat Abbadon zegt maar dan met mijn aantekening: Waarom speciaal de 50mm f1.4 AF-S? de 50mm f1.8 AF-S is net zo goed, op f1.4 is de lens (doorgaans) te soft volgens vele en deze kost ook nog eens dik het dubbele.
De 50mm f/1.4 is natuurlijk de Sigma 50/1.4 Art ;) En die loopt rondjes om alle Nikon 50mm lenzen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-06 16:53

Pat-Juh

Patrick

Dat zou wel een mooie combinatie zijn, ik geniet van het broertje, de 35mm 1.4 :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Topicstarter
Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn dat ik bij 14 bit lossless compressed RAW maar een buffer van 12 shots heb (19 in DX mode)? Dat is nogal wat minder dan wat op de Australische nikon site stond en zelfs minder dan de D610. Ook bij andere kwaliteit keuzes blijft de buffer achter bij de specs.

Ik gebruik Sandisk Extreme Pro 64GB SDXC kaartjes (UHS-I). Enige wat ik zo zie is dat die specs gebaseerd zouden zijn op gebruik met een 16GB Sandisk SDHC UHS-I kaartje, maar volgens sandisk zijn die even snel...

Edit: inmiddels wel gevonden hoe ik via de mobiele app een WPA2 sleutel kan instellen voor de wifi functie :)

Edit2: Nevermind @ bufferverhaal. Net nog even getest en die indicator is gewoon onbetrouwbaar. In de praktijk haal je gewoon meer shots, zoals gespecificeerd. Maar in 14bit lossless RAW in DX mode blijft die indicator op 8 steken en loopt dan niet verder terug. Dat is toch wel lekker vergeleken met mijn D7000 die na een shot of 11 echt bijna tot stilstand komt.
Dacht dat ik eerder ook echt minder shots er uit kreeg, maar toen stond ie denk ik nog op RAW+jpeg. Zie ook http://www.dpreview.com/forums/thread/3731284?page=3

[ Voor 38% gewijzigd door Orion84 op 29-09-2014 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Universal Creations schreef op maandag 29 september 2014 @ 21:04:
[...]

De 50mm f/1.4 is natuurlijk de Sigma 50/1.4 Art ;) En die loopt rondjes om alle Nikon 50mm lenzen ;)
ik weet het niet hoor, volgens mij is dit objectief gewoon soft
zie deze foto; goed scherpgesteld en toch is zeker 85% veel te wazig

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2942/15216558297_48df26fda2.jpg ...wazig

:P

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:44
Bedankt voor de tip over de 1.8, dat is al weinig dof genoeg op ff. Ben op dit moment ook nog aan het twijfelen tussen de 24-120/4 of de Tamron 28-70/2.8. Fotografeer vaak binnen dus f/2.8 is altijd handig maar die 120mm is ook wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Vishari Beduk schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 19:05:
[...]

ik weet het niet hoor, volgens mij is dit objectief gewoon soft
zie deze foto; goed scherpgesteld en toch is zeker 85% veel te wazig

[afbeelding] ...wazig

:P
De centrumscherpte kan er gelukkig wel mee door. ^^
lapino schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 21:33:
Bedankt voor de tip over de 1.8, dat is al weinig dof genoeg op ff. Ben op dit moment ook nog aan het twijfelen tussen de 24-120/4 of de Tamron 28-70/2.8. Fotografeer vaak binnen dus f/2.8 is altijd handig maar die 120mm is ook wel handig.
DXOmark loopt hier te bokken, maar ik verwacht dat de Tamron de betere lens is. Als je ten minste doelt op de 24-70, niet 28-70.

[ Voor 36% gewijzigd door Grozno op 01-10-2014 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Afgelopen weekend even kort met de D750 van Orion84 geschoten. Oa met de 28mm f/1.8, maar ook met wat andere lenzen :)

Korte / snelle indrukken: prettige body (heb medium/grote handen) en gewicht. Knoppen en control wheels werken ook prettig - de U1/U2 zijn van de partij. Stille spiegel tov oudere full frame body's (heb zelf de D3). Beeldkwaliteit t/m ISO 3200 = goed, ISO 6400 = ok tot goed, afhankelijk van lichtomstandigheden natuurlijk.

Video werkt ook prettig, van wat ik in de gauwigheid heb kunnen testen. Verder genoeg instellingsmogelijkheden e.d. om zelfs de grootste finetuners gerust te stellen. Een goede doorontwikkeling van het FX-platform, imho.

Hopelijk kan ik binnenkort wat langer met een D750 schieten, zodat ik er nog wat meer gevoel bij heb. Tot zover erg prettige cam, zowel de buitenkant als de binnenkant. Dubbel SD-opslag = ook fijn overigens.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!!!
cashback actie, oftewel 100 euro teveel betaald.

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrien
  • Niet online
Linkje cashback actie: Nikon met korting

Voor een D4s 100 euro retour is wel magertjes ;-)

Maar ik ga zeker de D750 aanschaffen dus dit scheelt weer wat!
Geldig tot eind januari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Als ik het goed lees geldt de cashback op de camera alleen als je er ook een objectief bij aanschaft uit het genoemde rijtje (en dat zijn op de 105mm Micro na allemaal 1.000+ Euro objectieven). Reken je dus niet te rijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrien
  • Niet online
Ai je hebt gelijk, ik had de kleine lettertjes nog niet gelezen.
Heb genoeg mooie lenzen en eigenlijk geen andere nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:03

Vis

Jongens... dit kwam ik zojuist tegen op de website http://www.eglobalcentral.eu/

Ik repost even wat ik naar aanleiding van het Moto 360 levertijden topic had gezegd, daar hadden ze het ook over de website, dat hij gewoon goed bleek te zijn...

die eGlobal lijkt me een beetje te mooi om waar te zijn... je kan er zelfs een Nikon D750 body kopen voor 1,539.99 € ;w

Dat is 655 € onder de pricewatch van tweakers

Dit kan niet waar zijn...?

Iemand ervaring met deze site?

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Topicstarter
Webshop Eglobalcentral - ontwijkt BTW of invoerrechten?

Ik zou er met een grote boog omheenlopen.

Sowieso haal ik mijn cameraspullen liever bij een winkel waar ik ook fysiek naar toe kan als er iets mee mis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Topicstarter
DXOMark review: http://www.dxomark.com/Re...sor-in-the-DxOMark-top-10

Zoals verwacht vergelijkbaar met de D610.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Which camera should I buy? We recommend: Nikon D750

http://www.dpreview.com/a...full-frame-camera-roundup

All things considered, even though we're not quite done testing it, the D750 may be the best DSLR we've ever used. We’re still putting the finishing touches to our full range of tests, but all signs point to the Nikon D750 being the full-frame camera to buy. In just about every category, it outdid its main competitors, the Canon 5D Mark III and Sony a99. Autofocus on the D750 is close to best in class (the D810 offers a slightly larger AF area, but less sensitivity in low light), and subject tracking on the D750 is top notch. It also blows past the Canon in terms of dynamic range; to the point that some of our editors question whether its 24MP sensor is in fact 'magic'. Initial tests suggest that it is not - more likely just very well-applied science.

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Gaat over high end full frame bodies, laten we dat even meenemen. Daarnaast wint Sony het bij "best budget full frame" en "best for video".

* Grozno wilde even het "wij van WC-eend"-gehalte omlaag brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 15:08
Grozno schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 19:04:
[...]
Gaat over high end full frame bodies, laten we dat even meenemen. Daarnaast wint Sony het bij "best budget full frame" en "best for video".
* Grozno wilde even het "wij van WC-eend"-gehalte omlaag brengen.
Die snap ik niet is DPreview dan van Sony volgens jou?
Sony komt ook voorbij maar maar krijgt ook nogal kritiek oa slechte AF
Sony is ook een high end FF zeker de A7R en A7S. Gek genoeg staat die slechte AF niet bij de "gewone" A7 als die wel snelle AF heeft terwijl het hetzelfde toestel is met andere sensor.

[ Voor 11% gewijzigd door ErikRo op 09-12-2014 20:04 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Hij doelt op het feit dat dit een Nikon-topic is, vandaar dat hij de non-Nikon poedelprijsjes nog even extra vermeldt :P

Belangrijk is niet proberen dergelijke nuances aan te brengen, want poedelprijzen zijn volstrekt irrelevant (want verliezers), maar eruit halen wat specifiek voor jou relevant is. Dan kun je op een hele andere winnaar uitkomen. Zo checkt de D750 voor mij ook alle boxen, op één belangrijke na: ergonomie. Hij is voor mij te klein om comfortabel te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Dat de Nikon D750 een hele goede camera is wisten we allemaal wel, maar wat Abbadon aanstipt is uiteindelijk veel belangrijker. De beste camera is de camera die je wilt gebruiken. :)
Zeggen dat iemand sowieso een D750 moet kopen is wat mij betreft dan ook een nutteloos advies.

[ Voor 20% gewijzigd door Grozno op 09-12-2014 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-06 20:24
ErikRo schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 19:59:
Sony is ook een high end FF zeker de A7R en A7S. Gek genoeg staat die slechte AF niet bij de "gewone" A7 als die wel snelle AF heeft terwijl het hetzelfde toestel is met andere sensor.
De Sony A7 heeft 2 modes van AF (weet zo niet uit m'n hoofd welke maar ik gok contrast detection en phase detection) terwijl de A7R er maar 1 heeft (ik dacht alleen contrast detection). Dit wordt in een aantal reviews duidelijk uitgelegd en het verschil is zeker merkbaar. Of dit bij de A7S ook zo is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertvw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:22
Onlangs ben ik overgestapt van een D800 naar D750. De 800 gaf regelmatig problemen met AF precisie bij gebruik van de buitenste punten.
Ik heb nog niet super veel geschoten maar tot nu toe bevalt de camera erg goed. Met name de grip is voor mijn handen een stuk fijner. De prof control layout mis ik eigenlijk niet en het sluit nu goed aan bij mijn D7100.
Ben benieuwd naar hoe de camera gaat presteren bij een volgende shoot.

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Grozno schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 21:03:
Zeggen dat iemand sowieso een D750 moet kopen is wat mij betreft dan ook een nutteloos advies.
Er staat helemaal nergens dat iemand iets moet.
Dpreview geeft slechts een advies. En dpreview heeft nog als voordeel dat ze tenminste nog een beargumentatie geven.
Bij 'de beste camera' verkiezing hier op tweakers wordt het een populariteits poll van wie de meeste fanboys heeft.

weet het niet meer

• Grozno

Grozno

De argumentatie dat de D750 de beste allround dSLR is, vind ik prima. Het is een hele goede camera, dat lijkt me voor iedereen wel duidelijk. Dat betekent echter niet dat het voor iedereen de beste/leukste/meest geschikte camera is.

• ErikRo
Veel camera's zijn echt goed in enkele dingen dit lijkt me er nou juist eentje die echt all round is. Zitten niet veel nadelen aan voor zover ik me herinner. Niet de d750 de enige is natuurlijk.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GetaGrip
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-06 21:26

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

Grozno schreef op donderdag 11 december 2014 @ 19:10:
Dat betekent echter niet dat het voor iedereen de beste/leukste/meest geschikte camera is.
Tsja... dat is een opmerking die voor alles kan opgaan, maar je bent het toch wel eens dat wanneer je in het FF segment rond kijkt voor een aankoop je momenteel snel uit komt op een D750.... toch? :)

GetaGrip is net een mens.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Gold Standard: Nikon D750 review posted

Ik krijg de indruk dat ze bij dpr wel positief zijn over de D750

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

zo te zien op het filmpje op pagina 8 werkt die focus tracking echt goed
http://www.dpreview.com/reviews/nikon-d750/8

of het in de praktijk echt nuttig is weet ik niet (ik zal het zelf niet gebruiken) maar het is wel grappig om te zien

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Topicstarter
Hmm, mijn D750 heeft dus ook last van http://petapixel.com/2014...roblem-shows-lens-flares/ :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-06 04:11

the mod man

iets van beeldmaker

Mijn D600 ook, maar dan aan de linker zijkant.

[ Voor 55% gewijzigd door the mod man op 24-12-2014 21:20 ]

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Balen man dat zou niet voor mogen komen op zo'n camera. Eerst dat oliespetters probleem met de 600 serie nu dit weer. :F

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Topicstarter
Ik moet nog even checken of het ook met zonnekap voorkomt, zo niet, dan is het in de praktijk niet echt een issue voor mij. Anders maar eens informeren bij CamerNu hoe ze dit kunnen oplossen voor me.

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:39

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Een klein stukje tape schijnt het redelijk op te lossen, volgens NR
http://nikonrumors.com/20...ible-solution-found.aspx/

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Topicstarter
Ja, dank je de koekoek. Ik ben niet wars van McGuyver oplossingen, maar ik ga geen stukje tape plakken in een spiegelhuis met al die fijne mechaniek en kwetsbare oppervlakken.

Als ik er in de praktijk last van ga hebben dan mag CameraNu/Nikon het oplossen. Nieuwere batches hebben het niet, dus als ze het niet kunnen repareren dan ruilen ze hem maar om.

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

"last van" als in "ik heb daadwerkelijk een foto met die flare" of als in "na lang proberen krijg ik het gereproduceerd in LV"?

ik weet het niet hoor, ik heb de discussie een tijdje gevolgd op FM maar daar is bijna niemand die het probleem terug ziet in foto's
ik wil het niet bagatalliseren maar ik krijg het niet te zien

weet het niet meer

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Topicstarter
Het is echt heel simpel te reproduceren in liveview, gewoon een felle lichtbron net buiten de bovenkant van je beeld laten vallen en bingo, maar dat was wel zonder zonnekap.

Of het op foto's ook te zien is heb ik nog niet getest (wellicht dat de sluiter dan net ff anders zit?), maar ik doe ook aardig wat video.

Wellicht is die van jou al van een latere batch waar het probleem niet optreedt. Ik heb hem via de preorder gekocht, dus echt een van de eerste batches.

[ Voor 19% gewijzigd door Orion84 op 25-12-2014 11:01 ]

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

ja, had ik gedaan zonder zonnekap en onder felle lichtbron

ik was direct de eerste dag naar de winkel gerend en heb dus ook één van de eerste batch, maar ik gebruik standaard zoveel mogelijk een zonnekap

weet het niet meer

• ErikRo
Gaat scherpstellen via Liveview en Viewfinder eigenlijk even goed?
Bij Viewfinder zie je allemaal oplichtende vierkantjes bij scherpstellen bij Liveview één groter vierkant die van groen naar rood gaat en thats it. Krijg het idee dat Liveview minder techniek tot zijn beschikking heeft klopt dat?

Zijn er nadelen aan schieten via Liveview wilde eigenlijk via Liveview blijven schieten maar merk toch dat ik daar dingen niet meer tot mn beschikking heb. Alleen al alle opties in exposure menu zijn bv greyed out via Liveview via Viewfinder heb je ze wel.

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Topicstarter
Dat zijn twee totaal verschillende focussystemen. Lees je even in op phase-detect AF versus contrast-detect AF.

Verder heb je in LiveViw volgens mij in basis gewoon dezelfde mogelijkheden hoor. Wat bedoel je met exposure menu dat greyed out is?

Maar zeker op het gebied van AF prestaties is het tamelijk zonde om een D750 te kopen en dan alleen in liveview te schieten.

[ Voor 20% gewijzigd door Orion84 op 25-12-2014 16:59 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste