verhaaltje, waarom ik de D750 heb gekocht
De D7100 beviel eigenlijk erg goed; een uitstekende IQ, een zeer goede AF, lekker snel, prettige bediening, eigenlijk gewoon een dijk van een camera. Er ontbraken slechts twee zaken; hoge ISO en een tilt scherm.
De D810 was geen optie omdat deze camera gewoon te groot is, je kan er in NL niet mee op straat lopen. En de D610 viel af vanwege de mindere AF.
En toen bracht Nikon de D750 uit; de FF variant van de D7100 met tilt scherm.
Dit is de camera die alle sterke punten van de Nikon camera's in zich heeft, in de eerste plaats de hoge IQ (is voor mij uiteindelijk het allerbelangrijkst). Met daarbij eindelijk een tilt scherm. En heel belangrijk; een compacte behuizing.
Natuurlijk blijft er wat te wensen over zoals touch screen (noodzakelijk om snel met manual focus te werken) en een 1/8000 sluitertijd en een pc sync connectie. Jammer dan.
En dan de eerste indruk; het is echt net een D7100, sluiter maakt nog best wat herrie, grip niet echt super, IQ inderdaad zeer belovend. Al met al zeer positief!
edit: en dan vergeet ik nog een leuke extra, de lichtgevoeligheid van de AF in het donker
[
Voor 5% gewijzigd door
Vishari Beduk op 25-09-2014 18:55
]