Duur object verkopen aan buitenlandse verkoper. Fishy?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:19
marviins schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 09:37:
[...]

Zo te lezen wel: "Ja, daar komt het bedrag boven inderdaad.1 overschrijving al.."
misschien nog onder de BP 10.000,- ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitano
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-05 13:02
Ik denk ook dat er een redelijke kans is dat het wel goed gaat. Er zijn genoeg rijke mensen in Dubai die een exclusieve jukebox willen die in Dubai niet verkrijgbaar is. Minder realistisch is het als iemand uit Afrika een 10 jaar oude gewone auto rechtstreeks van een particulier wil kopen, want er worden al genoeg tweedehands auto's door handelaren naar Afrika verscheept.

Zo raar is het niet dat hij een dergelijk bedrag vanaf meerdere rekeningen betaalt en eerst een klein bedrag overmaakt om te controleren of de betaling goed verloopt en bij de betaling vanaf een zakelijke rekening als comment zet dat het om een prive aankoop gaat ivm belasting controle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 620028

Kitano schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 11:07:
Ik denk ook dat er een redelijke kans is dat het wel goed gaat. Er zijn genoeg rijke mensen in Dubai die een exclusieve jukebox willen die in Dubai niet verkrijgbaar is. Minder realistisch is het als iemand uit Afrika een 10 jaar oude gewone auto rechtstreeks van een particulier wil kopen, want er worden al genoeg tweedehands auto's door handelaren naar Afrika verscheept.

Zo raar is het niet dat hij een dergelijk bedrag vanaf meerdere rekeningen betaalt en eerst een klein bedrag overmaakt om te controleren of de betaling goed verloopt en bij de betaling vanaf een zakelijke rekening als comment zet dat het om een prive aankoop gaat ivm belasting controle.
Dat is echt zo vermoeiend en die mailtjes komen altijd uit de UK. London wonen zoveel van die Afrikanen die marktplaats afstruimen haha. En je bent ook stom als je erin trapt. En als je erop reageert, zoals ik deed met 'Je moeder'. Dan krijg je netjes reactie terug als: Thanks for the information, i love to buy the car.

En dan moet je meer gegevens toemailen dan je eigen overheid van je weet haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
.

[ Voor 100% gewijzigd door Brazos op 31-12-2021 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finniemc
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-04 21:34
Dat laatste kan ik nog volgen maar kan je me zeggen waarom je een dergelijk bedrag wil splitten over twee rekeningen in twee verschillende landen, notabene?

De enige redenen die ik daarvoor kan bedenken is op zijn minst het ontduiken van belasting (importbelasting op de betaalde waarde) en neigt nogal snel naar andere minder frisse dingen.

Ik heb voor alle zekerheid ook even de transferlimieten van mijn persoonlijke en zakelijke rekening opgezocht: 25.000 euro/d persoonlijk, 125.000 euro/d zakelijk. Tijdelijk aanpasbaar naar 250.000 euro en 1.000.000 euro. Limieten lijken me dus niet echt een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 31-12-2021 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Waarom betaling van meerdere rekeningen?
Persoon A - Iemand die denkt een product te kopen.
Persoon B - Iemand anders die denkt een product te kopen.
Persoon C - Gaat aan de haal met jouw product zonder er voor te betalen.
A+B - Gaan klagen dat ze nooit hun product van jou hebben ontvangen. Mogelijk moet jij het geld terugboeken. Oplichting etc en meer gezeur.

Het lijkt me dat er nog tal van andere scenario's te bedenken zijn hoe je op deze manier kan worden opgelicht en waarom het onverstandig is om op deze manier zaken te doen. Er zal vast een site zijn die al van dit soort eerdere scams op een rijtje heeft gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:24
Tja ... geld maakt de familie van de TS blind zeker?

Ergste van al is ook dat ze gewaarschuwd zijn geweest => verschuilen achter te goeder trouw handelen wordt dan wel heel moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:32
Anoniem: 16328 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 12:24:
A+B - Gaan klagen dat ze nooit hun product van jou hebben ontvangen. Mogelijk moet jij het geld terugboeken. Oplichting etc en meer gezeur.

Het lijkt me dat er nog tal van andere scenario's te bedenken zijn hoe je op deze manier kan worden opgelicht en waarom het onverstandig is om op deze manier zaken te doen. Er zal vast een site zijn die al van dit soort eerdere scams op een rijtje heeft gezet.
Niet een het ander, maar persoon A die zomaar 10.000 euro stort op een buitenlandse rekening, zonder de achtergrond van de verkoper te checken?

De zender van het geld zal (hopelijk) niet in het volgende trappen van een mogelijke oplichter: ik heb een auto te koop in Holland, dus wil je even 10.000 euro voorschieten zodat ik het naar jou kan opsturen. Dan heeft de zender of te veel geld op zijn bankrekening... of Nederlanders zijn over het algemeen voorzichtiger met het versturen van grote bedragen.

Natuurlijk zal de familielid van ts mogelijk problemen krijgen, als die wordt beschuldigd van oplichting. Echter, ik weet niet wie dan naïever is qua het "vertrouwen van transacties".

Het wordt natuurlijk wel een ander verhaal als er sprake is van ongedekte cheques.

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:01

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1579758 dit topic ineens voorbij komen! ook 3 rekeningen.

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

• The.Terminator
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:12

The.Terminator

Un boer met bier

@TS: Krijgen we het nog wel te horen of het goed (of slecht) afloopt ? :)

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Collaborator schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 09:26:
Als het een fishy dude is aan de deur krijgt hij het sowieso niet mee natuurlijk. Dan kunnen ze altijd nog het geld terug boeken. Daarnaast merk je vanzelf hoe iemand reageert op zoiets.
Dus er is al meer dan 5 dagen >10k betaald maar het ding is nog niet opgehaald?

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-05 19:28
RemcoDelft schreef op donderdag 18 september 2014 @ 10:19:
[...]

Dus er is al meer dan 5 dagen >10k betaald maar het ding is nog niet opgehaald?
"De koper ziet er toch van af en vraagt aan de verkoper of ze het bedrag willen terugstoren op een andere rekening."

Laat ons weten hoe dit afloopt!

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:43
Anoniem: 16328 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 12:24:

Ik vind het wel een groot bedrag voor dit type scam. Ik kan me wel voorstellen dat je mensen zover krijgt om blind 200 euro voor een niet-bestaande telefoon over te maken, maar €10,000 is wel een heel ander verhaal.

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

• Orion84
  • Laatst online: 20:52

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

GreatDictator schreef op donderdag 18 september 2014 @ 20:52:
[...]

Ik vind het wel een groot bedrag voor dit type scam. Ik kan me wel voorstellen dat je mensen zover krijgt om blind 200 euro voor een niet-bestaande telefoon over te maken, maar €10,000 is wel een heel ander verhaal.
Dat, plus dat er veel makkelijkere objecten zijn om zo te 'kopen' dan een jukebox. Behalve als het inderdaad uitdraait op niet ophalen en verzoek tot terugstorten op een andere (of een van de eerdere) rekeningen.

Maar dan is er ergens inderdaad wel iemand ongelofelijk stom bezig geweest om 10k over te maken naar een onbekende.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-05 12:01
Vaak wordt dit soort dingen gedaan met ongedekte rekeningen. Slapende rekeningen waar veel geld op gezet is. In 2 slagen werkt het dan, eerst schrijven ze al het tegoed over naar een ander safehouse, kort daarop wordt de overboeking als betaling gedaan. Omdat er veel tegoed was, was de kredietlimiet ook hoog en de bank schiet dit even voor.
Direct nadat de overboekingen zijn voltooid, wordt de rekening opgeheven. De bank kan tot 6 weken nodig hebben om te ontdekken dat ze geld kwijt zijn.....daarna halen ze de transacties terug. Het kan namelijk wel gewoon, als een transactie ongedekt is bijvoorbeeld.
Twee trucen kun je als controle toepassen:
1. Geld (paar euro) terugboeken op de betalende rekening. Komt vrijwel zeker retour.
2. 6 weken wachten voor ophalen jukebox....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-05 12:24
Ik ben wel benieuwd hoe dit zal aflopen.

Is er inmiddels al iemand geweest om de jukebox op te halen?
Ik las ook ergens dat je aangaf dat er geen jukebox zou worden meegegeven wanneer er een 'fishy' persoon voor de deur zou staan... wat als er meerdere 'fishies' voor de deur staan met een dreigende houding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-05 08:21
Hmmm, de manier van Ramon 73 klinkt idd goed uitvoerbaar.
Misschien zelfs met de tekst erbij "verrification account activity. Jukebox payment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Laatst online: 07-04 11:23

Collaborator

You! Cake or Death?

Topicstarter
De Jukebox is inmiddels een aantal dagen weg, Ik heb er zelf weinig van gehoord (alleen een fototje gezien dat hij meegenomen werd) Dus ik neem aan dat het geen vreemde gasten waren. Ik vraag me af wanneer we iets zouden merken van een mogelijke scam. Wanneer denken jullie dat het veilig is? Aantal weken? So far so good namelijk.

Ik zal jullie uiteraard op de hoogte houden mocht het niet goed gaan.
OP delivers /reddit

[ Voor 13% gewijzigd door Collaborator op 19-09-2014 10:38 ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Het kan ook gewoon een Brit zijn die voor zijn werk in Dubai zit en daardoor daar ook een rekening heeft
Pagina: 1 2 Laatste