Een famililid heeft een mooie zeldzame Jukebox en heeft besloten deze te verkopen. Uiteindelijk is er een buitenlandse geinteresserde koper met een goed bod gekomen. Echter, kon hij het niet direct op komen halen. Maar om het toch te reserveren deed hij alvast een aanbetaling van 500 euro. (overboeking) Ondertussen zou hij een vriend uit de UK regelen die vervoer zou regelen (een bus) om het apparaat op te komen halen in NL. Voordat deze persoon de Jukebox op komt halen word er in 2 betaling het totaalbedrag overgemaakt.
Er zijn op dit moment dus 3 betalingen gedaan (als ik het goed begrepen heb):
1 - aanbetaling 500 euro.
2 - betaling (totaalbedrag deel 1) vanuit Dubai
3 - betaling (totaalbedrag deel 2) vanuit de UK
Nou ben ik uit voorzorg toch een beetje bang dat er misschien een truckje achter zit (ivm de internationale betalingen) Deze 'vriend' komt binnenkort het apparaat ophalen en straks wordt het geld ineens teruggeboekt ofzo? Ik wil mijn familie natuurlijk behoeden voor een lullige scam met flink verlies..
Zitten hier nog verborgen risico's aan vast? Zijn er bekende trucks met overboekingen vanuit de UK of Dubai? Helpt het bedrag cash op te nemen (tegen terugboeken)?Kunnen we iets navragen bij de bank?
De koper schijnt een rijke verzamelaar te zijn die heel graag deze zeldzame Jukebox wil.
Er zijn op dit moment dus 3 betalingen gedaan (als ik het goed begrepen heb):
1 - aanbetaling 500 euro.
2 - betaling (totaalbedrag deel 1) vanuit Dubai
3 - betaling (totaalbedrag deel 2) vanuit de UK
Nou ben ik uit voorzorg toch een beetje bang dat er misschien een truckje achter zit (ivm de internationale betalingen) Deze 'vriend' komt binnenkort het apparaat ophalen en straks wordt het geld ineens teruggeboekt ofzo? Ik wil mijn familie natuurlijk behoeden voor een lullige scam met flink verlies..
Zitten hier nog verborgen risico's aan vast? Zijn er bekende trucks met overboekingen vanuit de UK of Dubai? Helpt het bedrag cash op te nemen (tegen terugboeken)?Kunnen we iets navragen bij de bank?
De koper schijnt een rijke verzamelaar te zijn die heel graag deze zeldzame Jukebox wil.
This space is occupied