De kwesties zijn simpel:
Nummer 1: stel je rijdt op de snelweg en ziet verkeersbord A01-120:

Daarna kom je langs bord A01-90 in verband met wegwerkzaamheden:

Even later rijdt je langs bord A002-90:

Kwestie nummer 2:
Je rijdt wederom op de snelweg en ziet bord A01-90 met onderbord OB613:

En even later rijdt je weer langs bord A002-90:

Hoe hard mag je na het laatste bord in beide kwesties en op welke bron basseer je dat?
Zelf denk ik dat je vanaf die borden 130 mag. De voorheen geldende maximumsnelheid wordt immers opgeheven met het laatste bord. 120 was ook een beperkende maximumsnelheid, maar die wordt opgeheven door het plaatsen van een nieuwe maximumsnelheid van 90 km/h. Als daarna de maximumsnelheid van 90 wordt opgeheven geldt de standaard snelweg snelheid,... 130. Maar ik heb hier geen bron voor kunnen vinden die dit bevestigd.
Nummer 1: stel je rijdt op de snelweg en ziet verkeersbord A01-120:

Daarna kom je langs bord A01-90 in verband met wegwerkzaamheden:

Even later rijdt je langs bord A002-90:

Kwestie nummer 2:
Je rijdt wederom op de snelweg en ziet bord A01-90 met onderbord OB613:

En even later rijdt je weer langs bord A002-90:

Hoe hard mag je na het laatste bord in beide kwesties en op welke bron basseer je dat?
Zelf denk ik dat je vanaf die borden 130 mag. De voorheen geldende maximumsnelheid wordt immers opgeheven met het laatste bord. 120 was ook een beperkende maximumsnelheid, maar die wordt opgeheven door het plaatsen van een nieuwe maximumsnelheid van 90 km/h. Als daarna de maximumsnelheid van 90 wordt opgeheven geldt de standaard snelweg snelheid,... 130. Maar ik heb hier geen bron voor kunnen vinden die dit bevestigd.
[ Voor 21% gewijzigd door Opperhoof op 09-09-2014 15:13 ]