Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zoals de titel al zegt; Eigenlijk van alles wat. Vroeger weleens wat aan fotobewerking gedaan, wil ik ook weer wat gaan doen, met welk programma weet ik nog niet. Download nogal eens wat met Grabit. Spellen doe ik nu voornamelijk op een PS3, maar dat zal dan ook wel weer eens op de pc gaan gebeuren en verder inderdaad het gebruikelijke huis tuin en keuken surfen en mailen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van max €1.250,- voor de pc excl. randapparatuur.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Eigenlijk alleen de printer, een HP Officejet pro 8600
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Daarvoor ben ik dus hier, om daar achter te komen. Ik wil graag een goede pc die snel is, en die nog jaren mee kan. Liever niet dat ik volgend jaar alweer allerlei onderdelen moet upgraden, maar ook niet teveel geld uitgeven aan dure componenten als ik de capaciteit ervan totaal niet nodig heb.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, zolang het kwaliteitsproducten zijn, en de prijs/kwaliteitsverhouding goed is, houd ik graag alle opties open.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag een niet al te lawaaierig systeem, maar dat moet ook weer niet teveel ten koste gaan van de snelheid.
Ga je overklokken?
Nee, doe mij maar de standaardinstellingen.
Zelf had ik dit lijstje opgesteld:
Zoals u ziet is er nog zo'n 200 euro aan budget over. Waar loont het de moeite om wat extra te investeren?
Nog meer geheugen? Betere processor of videokaart? Of is er ergens nog iets te besparen?
Ben niet erg op de hoogte van de moderne technieken, en videokaarten en geheugen heb ik totaal geen verstand van, dus ik heb bij een een aantal zaken eerlijk gezegd maar een gokje gewaagd.
Zoals de titel al zegt; Eigenlijk van alles wat. Vroeger weleens wat aan fotobewerking gedaan, wil ik ook weer wat gaan doen, met welk programma weet ik nog niet. Download nogal eens wat met Grabit. Spellen doe ik nu voornamelijk op een PS3, maar dat zal dan ook wel weer eens op de pc gaan gebeuren en verder inderdaad het gebruikelijke huis tuin en keuken surfen en mailen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van max €1.250,- voor de pc excl. randapparatuur.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Eigenlijk alleen de printer, een HP Officejet pro 8600
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Daarvoor ben ik dus hier, om daar achter te komen. Ik wil graag een goede pc die snel is, en die nog jaren mee kan. Liever niet dat ik volgend jaar alweer allerlei onderdelen moet upgraden, maar ook niet teveel geld uitgeven aan dure componenten als ik de capaciteit ervan totaal niet nodig heb.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, zolang het kwaliteitsproducten zijn, en de prijs/kwaliteitsverhouding goed is, houd ik graag alle opties open.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag een niet al te lawaaierig systeem, maar dat moet ook weer niet teveel ten koste gaan van de snelheid.
Ga je overklokken?
Nee, doe mij maar de standaardinstellingen.
Zelf had ik dit lijstje opgesteld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4590 Boxed | € 172,50 | € 172,50 |
| 1 | Gigabyte GA-Z97N-Gaming 5 | € 123,50 | € 123,50 |
| 1 | MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB GAMING | € 131,04 | € 131,04 |
| 1 | Seagate Desktop HDD, 4TB | € 130,- | € 130,- |
| 1 | CM Storm Enforcer | € 73,50 | € 73,50 |
| 1 | TP-Link TL-WDN4800 | € 31,89 | € 31,89 |
| 1 | Noctua NH-U9B SE2 | € 46,99 | € 46,99 |
| 1 | G.Skill F3-2400C10D-16GTX | € 156,01 | € 156,01 |
| 1 | Lite-On iHAS324 Zwart | € 15,- | € 15,- |
| 1 | Cooler Master V650 Semi-Modular | € 81,85 | € 81,85 |
| 1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 99,99 | € 99,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.062,27 | |
Zoals u ziet is er nog zo'n 200 euro aan budget over. Waar loont het de moeite om wat extra te investeren?
Nog meer geheugen? Betere processor of videokaart? Of is er ergens nog iets te besparen?
Ben niet erg op de hoogte van de moderne technieken, en videokaarten en geheugen heb ik totaal geen verstand van, dus ik heb bij een een aantal zaken eerlijk gezegd maar een gokje gewaagd.