Noem me verwaand Mizwa, daar geef ik namelijk niets om. Ik test het toestel onder de meest extreme omstandigheden. En wat ik doe is nog niet eens extreem... ik heb mensen het toestel in kokend water zien gooien dat is extreem en in mijn ogen opzettelijk proberen het toestel te vernielen.
@MrMullie, ben je al in contact geweest met sony over de barst? en zo ja wat heeft sony hiervan gezegd? Dit zou namelijk onder garantie moeten worden gerepareerd heeft sony mij beloofd. Ik voeg je toe aan mijn lijst met mensen die problemen hebben. Eens kijken hoe lang de lijst wordt.
Een zware game spelen op een toestel terwijl je het toestel oplaadt. is geen vreemd scenario in mijn ogen. De Z3 is bij het spelen van een spel als plants vs zombie binnen anderhalf uur van 100% accu naar leeg. Dus voor een lange game sessie zul je hem zeker ook moeten opladen tijdens het spelen. Het toestel wordt hierbij ontzettend warm. Dit is in mijn ogen niet de problemen opzoeken maar gebruik maken van de opties die het toestel probleemloos zou moeten doorstaan.
Echter zoals MrMullie al aangeeft barst het achter scherm zonder enige aanleiding. en waarschijnlijk nog niet eens door hitte. Je kunt je voorstellen dat wanneer de telefoon 65+ graden wordt, en dat wordt de Z3 van binnen. dat de gelijmde achterkant behoorlijk onder spanning in het frame komt te zitten.
Ook heb ik gemerkt dat niet bij elk toestel dan de achterkant barst. maar in een paar gevallen wel. Ik ken uit mijn kennissen kring nu al 2 personen met een barst zonder aanleiding. en hier lees ik ook meerdere mensen erover. Dit is niet zomaar een klein incident meer en moet in mijn ogen goed onderzocht worden.
Je toestel is misschien nu waterdicht. maar als je er 2 jaar mee doet dan wil je er ook vanuit kunnen gaan dat wanneer je hem over anderhalf jaar een keer in de wc laat vallen dat hij dan ook nog steeds waterdicht is... en niet na de eerste de beste lange game sessie het maar de vraag is...
Daarnaast weet ik niet of er al iemand geweest is die het toestel tussen duim en wijsvinger heeft vast gepakt bij de 4 hoeken en eens lichtjes het toestel heeft getordeerd. maar dit gaat in mijn ogen wel heel erg makkelijk! als je dus een keer hurkt met het toestel in je zak dan kan er behoorlijk wat spanning op het scherm komen te staan. waardoor zoals ik al eerder aangaf, of het achter scherm breekt of de lijm los scheurt. Beide wil je echt niet met een telefoon van ruim 600 euro denk ik... je hebt hem 16 uur per dag mee op pad dat is bijna 11.700 uur in 2 jaar. Dan moet een toestel wel gebouwd zijn om het zo lang uit te houden, en heel eerlijk gezegd zet ik mijn vraagteken bij de Z3.
Ondanks dat hij water en stof dicht is zul je er verdomd zuinig op moeten zijn om hem waterdicht te houden en het achter scherm niet te breken door een strakke broekzak.
Na wat inspecties van mijn nieuwe toestel lijkt de achterkant toch goed gemonteerd te zijn. Het toestel kraakt (nog) niet en in een bak met water ook geen bellen. Wel heeft ook dit toestel net als mijn vorige weer 2 dode pixels op het scherm. Wat me ook opviel is dat de indicator LED links boven op het scherm niet voor het glaasje zit maar verder naar beneden waardoor de LED een raar dof licht afgeeft. Wanneer ik recht van boven kijk op de LED dan geeft deze het minste licht. Vanaf de zijkanten erop kijken kan ik echt een beetje het toestel inkijken. Mijn vorige had de LED precies voor het glas zitten waardoor deze een mooi heldere kleur gaf. Ook is een behoorlijke backlight bleeding te zien aan de bovenkant van het scherm en aan de linker en rechter onderkant van het toestel. waardoor zwarte balken aan de randen er grijs uit zien. Dit had mijn vorige toestel veel minder. De aan uit toets voelt beter en ook voel ik een betere feedback op de knop dan mijn eerste exemplaar. Het machnetische laadpunt zit bij het nieuwe toestel op de juiste plaats. Dit was bij mijn oude toestel niet zo en er was een kleine kier te zien. De flits led aan de achterzijde bij de camera zit lichtjes uit het midden van de uitsparing in het glas. Of dit gevolgen heeft zal ik nog verder moeten testen. De accu van mijn nieuwe toestel gaat tot mijn verbazing bijna 2 keer zo lang mee als mijn vorige. Ik weet niet precies of dit nu ligt aan de waterschade of dat deze in het oude toestel ook niet goed was. Wifi heeft meer bereik en de snelheid ligt ook hoger dan het vorige toestel
Al met al lijkt het erop alsof ik nu een toestel heb gekregen uit een andere batch.
[
Voor 3% gewijzigd door
sygys op 07-11-2014 13:24
]