Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijmen?
Die achterkant is gewoon voorzien van de juiste lijmlaag dus gewoon even aandrukken en klaar.
Ja waterdichtheid kan ik niet garanderen,maar als die 120 euro overheeft voor waterdichtheid.
Prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Is deze al eens voorbij gekomen?

[YouTube: http://youtu.be/uIf9GdCzY_Y]
:D

[ Voor 105% gewijzigd door SToRM666 op 26-10-2014 19:56 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misiek
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-03 10:02

Misiek

PSN: MisiekFoxx

m0ridin schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 11:58:
[...]

Dat ligt aan android kitkat... Vanwege veiligheid is het vanaf kitkat niet meer mogelijk volledig schrijftoegang te hebben voor apps tot de sd kaart.

Root is nodig voor de workaround, en anders een alternatieve implementatie van sony, maar dat zie ik niet snel gebeuren. Voor nu dus screwed (of de meegeleverde filemanager gebruiken, meegeleverde/system-apps hebben wel volledige toegang).
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:18
Iemand ervaring met de Nillkin screen protectors? En waar kun je deze Nillkin 9h tempered glass front + back kopen zonder dat je een maand hoeft te wachten??
Kan het maar moeilijk vinden, omdat de meeste winkels alleen de front verkopen.

4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb de Xperia z3 nu vanaf 4 oktober, prima telefoon, loopt niet vast, snel en mooi uiterlijk. Er is echter een groot nadeel... De camera is echt heel slecht, vooral in low light, dan is het gewoon wazig.

Ja, ik houd mijn hand goed stil.. ik doe volgens mij niks fout.

Heeft iemand van jullie dit ook? Iemand miss een oplossing?

Groetjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:39
Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 10:24:
Hallo allemaal,

Ik heb de Xperia z3 nu vanaf 4 oktober, prima telefoon, loopt niet vast, snel en mooi uiterlijk. Er is echter een groot nadeel... De camera is echt heel slecht, vooral in low light, dan is het gewoon wazig.

Wat teleurstellend, ja... Heel slecht, nah... Heb je voorbeelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m0ridin schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 10:25:
[...]

Wat teleurstellend, ja... Heel slecht, nah... Heb je voorbeelden?
Ja die heb ik, ik weet alleen niet hoe ik die hier kan laten zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:29
Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 10:34:
[...]

Ja die heb ik, ik weet alleen niet hoe ik die hier kan laten zien...
Uploaden naar iets als imgur en de link hier posten?

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moi_in_actie schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 11:01:
[...]

Uploaden naar iets als imgur en de link hier posten?
danku voor de tip,

Hierbij

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/m2udmOQ.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/INcgWFh.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:48
Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 10:24:
Hallo allemaal,

dat is absoluut niet mijn ervaring, Mijn foto's zijn altijd verrassend goed, zelfs in low light!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Rond welk tijdstip zijn deze foto's genomen en met welke instelling op de telefoon (Superior Auto of Manual, bij Manual welke settings)?

edit: foto's zouden inderdaad een stuk beter moeten zijn. Een paar dingen die ik me kan bedenken:
- Rare settings
- Lens is vies
- Stukje plastic op de lens?
- Slechte/defecte camera

[ Voor 24% gewijzigd door Moi_in_actie op 28-10-2014 11:26 ]

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moi_in_actie schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 11:25:
[...]

Rond welk tijdstip zijn deze foto's genomen en met welke instelling op de telefoon (Superior Auto of Manual, bij Manual welke settings)?

edit: foto's zouden inderdaad een stuk beter moeten zijn. Een paar dingen die ik me kan bedenken:
- Rare settings
- Lens is vies
- Stukje plastic op de lens?
- Slechte/defecte camera
Gisteren om 18:00u zijn de fotos genomen, ik heb superior auto gebruikt. Zou dan toch betekenen dat ze er veel beter uit zouden moeten zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Zijn de foto's overdag wel goed? En zoals gezegd, is de lens niet vies of zit er niet toevallig nog een beschermend stukje plastic folie over de lens (lijkt me sterk maar hey wie weet)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 11:29:
[...]

Gisteren om 18:00u zijn de fotos genomen, ik heb superior auto gebruikt. Zou dan toch betekenen dat ze er veel beter uit zouden moeten zien...
Superior Auton is helaas verre van superieur... Heb je evt shuttertime en iso waardes? Over het algemeen gebruik ik Manual, superior auto heeft de neiging een hele hoge iso te gebruiken. Helaas weet Sony dit keer op keer te vernachelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moi_in_actie schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 11:31:
Zijn de foto's overdag wel goed? En zoals gezegd, is de lens niet vies of zit er niet toevallig nog een beschermend stukje plastic folie over de lens (lijkt me sterk maar hey wie weet)?
Ja, overdag zijn de foto's super kwaliteit. Lens is niet vies, en geen plastic op de lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m0ridin schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 11:31:
[...]

Superior Auton is helaas verre van superieur... Heb je evt shuttertime en iso waardes? Over het algemeen gebruik ik Manual, superior auto heeft de neiging een hele hoge iso te gebruiken. Helaas weet Sony dit keer op keer te vernachelen.
Welke Settings gebruik je bij Manual?

Sorry voor mijn domme vragen misschien, maar wat is de iso waarde en shuttertime?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Ik heb overigens de zelfde resultaten 's avonds op SuperiorAuto. M'n lumia 920 is écht héél véél beter bij lowlight. Voor de rest prima telefoon :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Vreemd, naar mijn weten is de camera (en diens software) niet veel anders dan de Z2, en mijn Z2 maakt fantastische low light foto's :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moi_in_actie schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 11:39:
Vreemd, naar mijn weten is de camera (en diens software) niet veel anders dan de Z2, en mijn Z2 maakt fantastische low light foto's :?
Klopt, zit niet zoveel verschil in..

Is het miss een idee om een software-herstel te starten? Of heeft het niets met software te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Je kunt misschien eens een andere camera app proberen zoals A Better Camera, kijken of dat betere foto's oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je een voorbeeld van zo een lowlight foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Er zijn veel klachten over de Z3 camera... Het lijkt erop dat de Z2 software een op een is gebruikt, zonder enige aanpassingen of correcties voor de Z3 te gebruiken (terwijl die bijvoorbeeld een iets andere lens heeft).

Anyway, ben zelf ook niet erg onder de indruk van de Z3... Fotos zijn ok, maar niet zo super als zou kunnen met deze hardware. Was bij de Z1 in het begin ook, na enkele firmware updates werd de camera kwaliteit wel verbeterd en hoop dat het bij de Z3 ook nog zal gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 11:50:
[...]

Heb je een voorbeeld van zo een lowlight foto?
Ik kan straks wel eens wat recente foto's uploaden, nu eerst tijd voor de lunch :9 In mijn Xperia Z2 review staan er ook een aantal, alhoewel ik mijn meer recente foto's een stuk beter vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moi_in_actie schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 11:56:
[...]

Ik kan straks wel eens wat recente foto's uploaden, nu eerst tijd voor de lunch :9 In mijn Xperia Z2 review staan er ook een aantal, alhoewel ik mijn meer recente foto's een stuk beter vind.
Haha smakelijk! Goede review:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt allemaal voor de snelle reacties in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 12:02:
[...]

Haha smakelijk! Goede review:)
Hier staan een paar foto's van een tijdje geleden. De meeste zijn op Superior Auto mode gemaakt, de foto van de deo bus is op Manual mode (settings weet ik niet meer). De eerste 4 foto's zijn van een paar weken terug gemaakt rond 22u, waarbij ik moet toevoegen dat je op de 1e foto veel meer kunt zien dan ik destijds met het blote oog.
De deo bus foto is van rond middernacht met als enige verlichting wat indirect licht van LED lightstrips die aan de achterkant van mijn bureau zitten. Je hebt nog altijd redelijk wat ruis vergeleken met foto's bij daglicht, maar het feit dat je nog redelijk wat kunt zien bij bijna geen licht is voor mij al genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Sinds zaterdag heb ik mijn Xperia Z3, ten eerste na 2 dagen zonder vallen of stoten een barst in mijn achterkant, maar dat ter zijde.

Ik vroeg me af of die van jullie ook redelijk heet word tijdens gebruik?
En of jullie Z3 ook ietsjes bol staat van achterkant gezien, als ik m op de tafel leg en duw op boven of onderkant dan beweegd de andere kant iets omhoog, is dit normaal?

Groet Maikel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Niet normaal, die van mij ligt 100% vlak. :)

Hij bevalt nog uitstekend, ben erg te spreken over de batterijduur. Hoef echt maar 1 keer in de 48 uur op te laden.

[ Voor 57% gewijzigd door Frietsaus op 28-10-2014 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:21
Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 17:53:
Hallo,

Sinds zaterdag heb ik mijn Xperia Z3, ten eerste na 2 dagen zonder vallen of stoten een barst in mijn achterkant, maar dat ter zijde.

En of jullie Z3 ook ietsjes bol staat van achterkant gezien, als ik m op de tafel leg en duw op boven of onderkant dan beweegd de andere kant iets omhoog, is dit normaal?

Groet Maikel
Ik zeg terug sturen, heb zelf ook de z3 si de zaterdag en heb helemaal dit soort verschijnselen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
Hallo,

Groet Maikel
klinkt niet heel gezond, ik zou hem inderdaad even terugsturen. Ik merk nauwelijks dat hij warmer wordt, en de achterkant is ook compleet plat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Groet Maikel
Ik zou hem terug sturen Maikel, mijne heeft deze verschijnselen niet... als ik hem juist op een gladde oppervlakte leg, dan lijkt het net een hovercraft haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
Gebruikt iemand een SD-kaart in zn telefoon om de foto's en video's op op te slaan?

Ik heb pricewatch: Samsung MicroSDXC Evo 64GB + SD-adapter erin zitten, maar ik merk dat het opslaan van foto's en video's soms fout gaat. Waar kan dat aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timx2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-09 21:32
Timx2 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 15:05:
[...]

Daar heb ik hem al rond 20 september besteld, maar ze hebben de datum nu al een aantal keer opgeschoven. Ik wacht nog ff af, maar als ik een alternatief vind dan annuleer ik hem daar.
Ik heb vanochtend de SCR24 (smart cover) geannuleerd. Ik heb nu de wireless charging cover besteld via: https://www.knaldeals.com...0-xperia-z3-black-1036896

Zojuist de bevestiging gekregen dat hij is verzonden. Zal hem morgen of vrijdag ontvangen.

Daarnaast vandaag voor het eerst de telefoon afgespoeld onder de kraan. Dit voelde toch heel raar :P Ik kreeg nog even de schrik van mijn leven omdat er opeens 'headphone connected' in beeld kwam te staan. Direct gegloogled en dit blijkt dus vaker voor te komen (gevoelige sensor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sygys
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-08 11:57
Ik wil iedereen even waarschuwen voor het volgende. Vele Z3 toestellen zijn slecht verlijmd (waaronder de mijne) bij de minste of geringste kracht op het toestel begint het achter paneel te kraken. Hierna is het toestel NIET MEER waterdicht.

Ik kwam hier gisteren dus achter nadat ik het toestel nat had gemaakt voor het aanbrengen van een screen protector. Bij het eruit drukken van de bellen zag ik luchtbellen uit de zijkant van het toestel komen. toen ik ophield met drukken zoog het water naar binnen en 15 seconden later was het toestel overleden.

Ron van mobilecowboys.nl die ik erover sprak heeft zijn toestel heel lichtes getordeerd (zonder kracht te zetten) en hij bevestigde mij dat daarna de achterkant is gaan kraken. Hij voert binnen enkele dagen een test uit waarbij hij het nu krakende toestel in een bakje water legt en erop drukt om te kijken of deze nu luchtbellen vertoont en er daarna water naar binnen wordt gezogen.

Als dit zo is dan wordt hiermee bevestigd dat de lijmlaag waarmee het achterpaneel is vast gelijmd van dermate slechte kwaliteit is dat bij het minste of geringste aan kracht (bijvoorbeeld in de broekzak) het toestel daarna niet meer water en stofdicht is.

Hebben meer mensen last van een krakende achterkant? Zo ja dan wil ik die personen mee geven uiterst voorzichtig te zijn met water! En/of dit toestel ter reparatie aan te bieden aan sony.

HEt is namelijk nog veel gevaarlijker dan een niet waterdicht toestel... bij druk ontstaat er namelijk een vacuüm waardoor vochtige lucht naar binnen wordt gezogen en er vervolgens niet meer uit kan. een normaal toestel ademt nog.
Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 08:36:
[...]

Ik zou hem terug sturen Maikel, mijne heeft deze verschijnselen niet... als ik hem juist op een gladde oppervlakte leg, dan lijkt het net een hovercraft haha
dit heb ik inderdaad ook mijn glasplaat is volledig recht. bollingen horen niet, dat betekend dat de achterplaat gespannen zit in het frame en dat verklaart ook waarom hij gebarsten is.

De mijne wordt ook vrij heet tijdens het gamen. maar verder is mijn toestel altijd koel. misschien is je accu wel defect en wordt dik? Wellicht veroorzaakt deze de bolling.

[ Voor 25% gewijzigd door sygys op 30-10-2014 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHealthy
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-07 11:07
Ik had de plannen om over 2 weken de xperia z3 aan te schaffen omdat ik mag verlengen. Maar ik vind dat er erg veel nieuws is over gebarste schermen of waterschade. In elk geval stuk meer dan 2 jaar geleden bij mijn xperia z.

Nu ben ik toch flink aan het twijfelen, zit er niet op te wachten dat ik hem na 1 week weer terug moet sturen. Zijn er ook mensen die totaal geen problemen hebben ?. Ik weet uiteraard dat mensen eerder klagen als iets het niet goed doet, dan dat als alles wel goed is.

www.marchealthy.nl / https://www.instagram.com/marc_healthy/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Hier totaal geen problemen *knocks on wood* en zo zullen er veel meer met mij zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
GokuSsj schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 10:41:
Ik had de plannen om over 2 weken de xperia z3 aan te schaffen omdat ik mag verlengen. Maar ik vind dat er erg veel nieuws is over gebarste schermen of waterschade. In elk geval stuk meer dan 2 jaar geleden bij mijn xperia z.

Nu ben ik toch flink aan het twijfelen, zit er niet op te wachten dat ik hem na 1 week weer terug moet sturen. Zijn er ook mensen die totaal geen problemen hebben ?. Ik weet uiteraard dat mensen eerder klagen als iets het niet goed doet, dan dat als alles wel goed is.
Ik denk dat het gros van de mensen geen problemen heeft. Hier ook zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHealthy
L0we schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 11:11:
[...]

Ik denk dat het gros van de mensen geen problemen heeft. Hier ook zonder problemen.
Thanks!, moet er inderdaad gewoon voor gaan. Ga er al super op vooruit vanaf mijn "z" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sygys
Zoals ik eerder ook al aangaf ontstaan de problemen wanneer er kracht op het toestel is gekomen. Ron Smeets van mobilecowboys had ook geen problemen. tot hij het toestel een keer lichtjes tordeerde en hiermee een strakke broek beweging na bootste waarna hij een knak in het toestel hoorde. op dat moment is de lijmlaag los en het toestel niet meer water dicht.

HEt toestel is net 2 weken uit en iedereen is er nog heel zuinig op nu. als het ding straks een jaar oud is en behoorlijk wat kracht te verduren heeft gehad door zit bewegingen en misschien een keer laten vallen in een bumper case. dan kan het toestel zomaar opeens niet meer waterdicht zijn.

Ik heb net bericht terug van sony dat waterschade niet onder de garantie valt. Dus dan weet je dat ook alvast als je straks wel waterschade hebt.

Ron Smeets krijgt als het goed is vandaag een nieuwe die volgens sony gegarandeerd goed moet zijn. Hij gaat hier wat kracht op uit oefenen en dan weer testen op waterdichtheid.

Dus iedereen die de z3 wil gaan halen wacht even zijn bevindingen af. Sony zal haar uiterste best doen natuurlijk om Ron dit keer een goede Z3 te bezorgen. als deze na wat tests ook weer waterhapt dan kan ik niks anders dan adviseren om het toestel niet te halen... althans niet om zijn waterdichtheid... en ook zeker nooit nat te laten worden!

Maar heel misschien is het bij sommige toestellen zo dat deze niet goed gelijmd zijn... het zou kunnen. maar ik verwacht er niet veel van.

Aangezien de mijne binnen de 14 dagen zicht termijn valt heeft hi mij geadviseerd het toestel te retourneren en om te ruilen voor een nieuwe. Ik zal hier verdomd zuinig op moeten zijn om te zorgen dat deze waterdicht blijft.

[ Voor 36% gewijzigd door sygys op 31-10-2014 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:06
Hopelijk fixe ze het in nieuwe batch.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sygys
Ik heb net gesproken met Ron. hij heeft contact gehad met sony. Ze willen mijn toestel graag hebben voor nader onderzoek over hoe dit zo snel kan gebeuren. Ik vrees dat dit dus niet 1 2 3 in de tweede batch is opgelost. ze weten namelijk nog niet eens wat het probleem is momenteel.

Maargoed ik moet straks naar de hi winkel in eindhoven om het toestel om te ruilen als ze dat doen... en dan staat mijn imei nummer door sony geflagged waardoor deze onderschept wordt en een speciaal proces onder gaat in het test circuit om te achterhalen wat er mis is met deze toestellen.

Ik ben benieuwd wat daar uit gaat komen. Ik krijg dit dan vast wel weer terug gekoppeld door Ron. Dus ik zal iedereen hier op de hoogte houden over de verdere afhandeling.

Sony was in ieder geval niet bereid om rechtstreeks bij mij het toestel om te ruilen.

Wat mij heel eerlijk het idee geeft dat ze voor de media een mooie show op zetten maar vervolgens het toestel daar bij sony gewoon in de kliko gooien en net doen of ze daadwerkelijk iets met het probleem gaan doen. Ze kunnen er namelijk ook gewoon een van de lopende band af pakken deze een paar keer buigen en in een bak met water gooien... dan krijg je hetzelfde als wat ik met mijn toestel nu heb... Daar hebben ze mijn toestel echt niet voor nodig!

[ Voor 35% gewijzigd door sygys op 31-10-2014 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 09:33
Mooi is dat trouwens. Hij is waterdicht maar bij waterschade heb je geen garantie. Waarom zou ik dan kiezen voor een z3? Dan kan ik net zo goed elk ander willekeurig toestel nemen.

Alle selling points verdwijnen als sneeuw voor de zon.

Waterdicht maar geen garantie.
Sony sensor maar blijkbaar slechtere camera dan concurrentie.
Mooi design maar gaat heel snel stuk.
Geen overdreven hoge resolutie maar allround zo'n beetje de slechtste beeldkwaliteit.

PS4 remote play inmiddels op alle Android telefoons mogelijk.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Tja, als jij je klepjes open laat staan en ermee het zwembad in gaat bijvoorbeeld. Wil je dat sony daar garantie over geeft? In principe is hij waterdicht, dat waterschade niet gecovered wordt doet daar niets aan af. Hij is sowieso beter bestand tegen water dan de gemiddelde andere telefoon...

Camera, is niet wat het zou kunnen zijn maar ik hoop (en vermoed) dat dit in toekomstige updates aangepakt zal worden... Het is geen slechte camera, maar niet zo goed als ik had gehoopt.

Heel snel stuk, tja. Je leest natuurlijk de horror verhalen en de mensen die nergens last van hebben hoor je niet. Nu heb ik geen enkel probleem (nog), de telefoon is al een paar keer van de bank gevallen en heeft nog niets.

Scherm vind ik zelf prima, het is blauwig in vergelijking met anderen maar een prachtig scherm wat mij betreft (je kan de kleurbalans aanpassen). Weet niet waar je 'allround de slechtste kwaliteit' vandaan haalt... Wat mij betreft niet het geval in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Vraag ik me ook af, het scherm van de Z3 bevalt mij uitstekend. Wit is echt spierwit hier, ik merk niks van een blauwe tint of wat dan ook.

De camera kan inderdaad wat optimalisatie gebruiken, maar dat heeft ook veel met Superior Auto te maken. Een beetje spelen in de Manual mode kan al aanzienlijk betere foto's opleveren.

Ook is die van mij niet stukgegaan ofzo, je leest ook vooral van mensen die een probleem hebben. De mensen die tevreden zijn hoor je verder niet.

[ Voor 54% gewijzigd door Frietsaus op 01-11-2014 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Als je kijkt naar gamma en kleurwaardes eindigt deze als laatste van alle flagships. Helderheid is dan weer het hoogste.

Denk dat het uiteindelijk toch een note 4 wordt. Zeker aangezien die me hetzelfde kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn sony z3 compact kan ik niet meer opnemen? geen idee hoe dit kan....ik krijg de opneem funktie ook gewoon niet meer te zien. iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hierbij mijn ervaring met de Sony Xperia Z3. Ik vond de spookverhalen hier een beetje onzin allemaal aangezien ik mijn telefoon in de eerste minuut van ontvangst gelijk in het water heb gezet en werkte nog uitstekend! Meerdere malen in de douche gehad en ook geen probleem. Miste wel een hoesje voor het toestel, hij is bijna te mooi om te gebruiken. Camera ook uitstekend alleen soms wat vervorming door de groothoek lens.

Totdat....

Ik wilde (op mijn verjaardag) laten zien dat mijn telefoon waterdicht is door hem in een vaas met water te zetten. Na het controleren van de klepjes heeft hij minder dan 30 seconden in het water gelegen maar toen ik hem eruit haalde reageerde mijn touchscreen niet meer. De zijknoppen werkten wel, ik kon foto’s maken en volume aanpassen maar het scherm reageerde niet meer op mijn input.

Ik heb mijn telefoon een nacht met rust gelaten en de volgende ochtend een firmware reset uitgevoerd omdat ik dacht dat het probleem misschien aan de software zou kunnen liggen. Helaas reageerde het scherm nog steeds niet en ontstond er een nieuw probleem: het scherm flikkert en lijkt dof aan de onderkant. Je snapt wel dat dat ik flink voor paal stond op mn verjaardag.. :X

Inmiddels is hij terug gestuurd en wacht ik op een reactie. Het vervelende is dat ze de stickers gaan checken of de klepjes 'open zijn geweest'. Als zij concluderen dat dat zo is heb ik geen poot om op te staan terwijl ik de klepjes altijd gecontroleerd heb. Wat als de klepjes niet volledig afsluiten door een productiefout? Anyway ben ook verzekerd dus mocht Sony niks doen kan ik altijd aangeven bij de verzekering maar dit wil ik niet aangezien het niet mijn fout is dat hij nu kapot is. Hadden ze hem maar niet als 'waterdicht' moeten aanprijzen.

Naar mijn weten geeft Sony nogsteeds de garantie van: Max. 1.5m in zoetwater voor max. 30 minuten. Sorry voor het boekwerk en ik hou jullie wel op de hoogte als jullie dat willen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Jammer dat ze de achterkant van de Z3 tablet niet voor de telefoon hebben gebruikt. Gisteren even met de tablet gespeeld en die vond ik erg mooi, zij het beetje aan de prijs. En de achterkant is niet vingervlek gevoelig en raakt minder snel beschadigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Van mijn mag er bij de Z serie ook wel kunststof of iets dergelijks aan de achterkant gebruikt worden. Aluminium zou nog beter zijn (alhoewel dat ook erg gevoelig kan zijn voor krassen).

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sygys
hier een filmpje van ron hij laat hetzelfde probleem zien als wat ik had.... dus spook verhalen??

YouTube: Falende waterproof test Sony Xperia Z3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sygys
Verwijderd schreef op zondag 02 november 2014 @ 12:35:
Hierbij mijn ervaring met de Sony Xperia Z3. Ik vond de spookverhalen hier een beetje onzin allemaal aangezien ik mijn telefoon in de eerste minuut van ontvangst gelijk in het water heb gezet en werkte nog uitstekend! Meerdere malen in de douche gehad en ook geen probleem. Miste wel een hoesje voor het toestel, hij is bijna te mooi om te gebruiken. Camera ook uitstekend alleen soms wat vervorming door de groothoek lens.

Totdat....

Ik wilde (op mijn verjaardag) laten zien dat mijn telefoon waterdicht is door hem in een vaas met water te zetten. Na het controleren van de klepjes heeft hij minder dan 30 seconden in het water gelegen maar toen ik hem eruit haalde reageerde mijn touchscreen niet meer. De zijknoppen werkten wel, ik kon foto’s maken en volume aanpassen maar het scherm reageerde niet meer op mijn input.

Ik heb mijn telefoon een nacht met rust gelaten en de volgende ochtend een firmware reset uitgevoerd omdat ik dacht dat het probleem misschien aan de software zou kunnen liggen. Helaas reageerde het scherm nog steeds niet en ontstond er een nieuw probleem: het scherm flikkert en lijkt dof aan de onderkant. Je snapt wel dat dat ik flink voor paal stond op mn verjaardag.. :X

Inmiddels is hij terug gestuurd en wacht ik op een reactie. Het vervelende is dat ze de stickers gaan checken of de klepjes 'open zijn geweest'. Als zij concluderen dat dat zo is heb ik geen poot om op te staan terwijl ik de klepjes altijd gecontroleerd heb. Wat als de klepjes niet volledig afsluiten door een productiefout? Anyway ben ook verzekerd dus mocht Sony niks doen kan ik altijd aangeven bij de verzekering maar dit wil ik niet aangezien het niet mijn fout is dat hij nu kapot is. Hadden ze hem maar niet als 'waterdicht' moeten aanprijzen.

Naar mijn weten geeft Sony nogsteeds de garantie van: Max. 1.5m in zoetwater voor max. 30 minuten. Sorry voor het boekwerk en ik hou jullie wel op de hoogte als jullie dat willen! ;)
Evernox, hier even een berichtje posten: http://www.mobilecowboys.nl/toestellen/19704 Dit geldt overigens voor iedereen met water schade.

Dit wordt gemonitord door sony. Ik heb flink wat stennis lopen trappen samen met mobilecowboys. en krijg als het goed is vandaag reactie van sony. Waarschijnlijk wordt mijn toestel per direct vervangen voor een nieuwe, No questions asked. Het is belangrijk om op dat bericht daar te posten omdat dan de omvang van het probleem duidelijk wordt.

Ik heb wel gemerkt dat wanneer je de media op zoekt sony niet blij is met het feit dat iedereen te horen krijgt dat het toestel niet water dicht is.

Het probleem is niet dat hij uit de doos niet waterdicht is. Het probleem is dat wanneer het toestel een keer lichtjes buigt bijvoorbeeld in je broekzak dan hoor je een knak in de achterkant. op dat moment is de lijm al los en dus niet meer waterdicht. Dus als je hem koopt en verder niet gebruikt blijft hij waterdicht. Een ander probleem wat twee mensen hebben ondervonden die ik ken. is wanneer de achterkant wel stevig verlijmd zit dan barst het glas omdat de kracht van het uitzetten nergens heen kan. Als je dit hebt dan zegt sony altijd val schade en wordt niets vergoed. Mijn streven nu is wanneer ik mijn nieuwe z3 heb met goed verlijmde achterkant dit voor de camera proberen te laten barsten door het toestel aan de lader te hangen en een zware 3d game te spelen zodat de toestel op zijn heetst wordt. Als ik dit namelijk op camera kan krijgen dan kan sony niet anders dan ook deze garantie gevallen accepteren.

@evernox, als je had gewild dat hij het weer deed had je na het incident de klepjes open moeten doen. anders kan het water er nog niet uit ;) De mijne deed het weer prima nadat ik de klepjes open had gezet en een nacht in een pot met rijst heb laten drogen. Echter heeft de mijne wel een unieke functie bij gekregen. als ik met het toestel schud kan ik de wifi en bluetooth uitschaken 8)7 niet helemaal goed dus.

Ik laat wel weten als sony vandaag reageert

[ Voor 22% gewijzigd door sygys op 03-11-2014 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sygys schreef op maandag 03 november 2014 @ 08:20:
[...]

Evernox, hier even een berichtje posten: http://www.mobilecowboys.nl/toestellen/19704 Dit geldt overigens voor iedereen met water schade.

Dit wordt gemonitord door sony. Ik heb flink wat stennis lopen trappen samen met mobilecowboys. en krijg als het goed is vandaag reactie van sony. Waarschijnlijk wordt mijn toestel per direct vervangen voor een nieuwe, No questions asked. Het is belangrijk om op dat bericht daar te posten omdat dan de omvang van het probleem duidelijk wordt.

Ik heb wel gemerkt dat wanneer je de media op zoekt sony niet blij is met het feit dat iedereen te horen krijgt dat het toestel niet water dicht is.

Het probleem is niet dat hij uit de doos niet waterdicht is. Het probleem is dat wanneer het toestel een keer lichtjes buigt bijvoorbeeld in je broekzak dan hoor je een knak in de achterkant. op dat moment is de lijm al los en dus niet meer waterdicht. Dus als je hem koopt en verder niet gebruikt blijft hij waterdicht. Een ander probleem wat twee mensen hebben ondervonden die ik ken. is wanneer de achterkant wel stevig verlijmd zit dan barst het glas omdat de kracht van het uitzetten nergens heen kan. Als je dit hebt dan zegt sony altijd val schade en wordt niets vergoed. Mijn streven nu is wanneer ik mijn nieuwe z3 heb met goed verlijmde achterkant dit voor de camera proberen te laten barsten door het toestel aan de lader te hangen en een zware 3d game te spelen zodat de toestel op zijn heetst wordt. Als ik dit namelijk op camera kan krijgen dan kan sony niet anders dan ook deze garantie gevallen accepteren.

@evernox, als je had gewild dat hij het weer deed had je na het incident de klepjes open moeten doen. anders kan het water er nog niet uit ;) De mijne deed het weer prima nadat ik de klepjes open had gezet en een nacht in een pot met rijst heb laten drogen. Echter heeft de mijne wel een unieke functie bij gekregen. als ik met het toestel schud kan ik de wifi en bluetooth uitschaken 8)7 niet helemaal goed dus.

Ik laat wel weten als sony vandaag reageert
Ik heb mijn verhaaltje daar ook even gepost! Alle beetjes helpen natuurlijk. Bedankt voor je tip over die klepjes maar ik had niet het idee dat er water binnengedrongen was. Het leek meer alsof het scherm kortsluiting had gemaakt en de touch laag kapot was gegaan! Pas na de firmware reset gingen er meer dingen vreemd doen.

Mocht ik via Gsmwijzer (daar had ik hem besteld) niks voor elkaar krijgen ga ik Sony achterna want ik weiger reperatiekosten ofzo te betalen voor iets waar ik niet schuldig aan ben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sygys
Je hebt groot gelijk. dit hoort gewoon onder garantie te vallen! Maar het scherm kan geen kortsluiting maken aan de buitenkant. Ron heeft ook last van het scherm dat hij niet goed reageert. Dit komt omdat er binnen in bij het scherm ergens water komt waardoor de touch niet meer werkt. Vandaar ook dat bij mij de bluetooth en wifi het niet meer goed doen.

Als het nog eens gebeurt en je wil hem niet terug sturen kun je de klepjes open zetten de oplader aan sluiten en een zware game spelen. dan wordt het toestel goed heet en verdampt het vocht in het toestel dat vervolgens door de open klepjes naar buiten kan... dit is natuurlijk niet echt nuttig want er hoort geen water in te komen... maar goed zo kun je het wel snel uit je toestel krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
sygys schreef op maandag 03 november 2014 @ 08:17:
hier een filmpje van ron hij laat hetzelfde probleem zien als wat ik had.... dus spook verhalen??

YouTube: Falende waterproof test Sony Xperia Z3
Wat een verschikkelijk slecht filmpje. Allereerst is zeer aannemelijk dat die belletjes komen uit de microfoonholte, daarnaast doet het toestel het nog na deze test, en is het dus maar de vraag of hij echt water binnen heeft gekregen.

Neemt niet weg dat er wel problemen kunnen zijn met andere toestellen, maar om nu te spreken van "sluitend bewijs" gaat me wel wat ver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonsJerry
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-05-2021
Vandaag de PS4 Remote Play app gedownload. Ik heb mijn DS4 controller gekoppeld aan m'n Z3 via Bluetooth. Als ik echter connectie maak met de PS4 via de app en vervolgens de DS4 activeer, verbreekt de verbinding. Meer mensen hier last van? Waar kan het aan liggen.

Mijn internetsnelheid is D 90 / U 9 van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-09 21:06
Welke verbinding verbreekt er? Die van je controller of de Z3<-->PS4. En doe je dit lokaal binnen eigen netwerk? Zo ja, dan doet je hele internetsnelheid van Ziggo er niet toe en is alleen een snelle Router vereist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowe1981
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-01 19:28
Timx2 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 19:31:
[...]

Ik heb vanochtend de SCR24 (smart cover) geannuleerd. Ik heb nu de wireless charging cover besteld via: https://www.knaldeals.com...0-xperia-z3-black-1036896

Zojuist de bevestiging gekregen dat hij is verzonden. Zal hem morgen of vrijdag ontvangen.

Daarnaast vandaag voor het eerst de telefoon afgespoeld onder de kraan. Dit voelde toch heel raar :P Ik kreeg nog even de schrik van mijn leven omdat er opeens 'headphone connected' in beeld kwam te staan. Direct gegloogled en dit blijkt dus vaker voor te komen (gevoelige sensor).
Ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen. Ik sta op het punt er ook een te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timx2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-09 21:32
Rowe1981 schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 11:35:
[...]

Ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen. Ik sta op het punt er ook een te bestellen.
Zeer tevreden over de cover. Past perfect en alles is prima afgewerkt. Zelfs het Led is goed zichtbaar. Daarnaast is de achterkant van de cover stevig. Geeft me een veiliger gevoel ivm de glazen achterkant van de Z3. De charger zelf licht wel flink op tijdens het laden dus dat kan een probleem zijn op een slaapkamer. Daarnaast maakt de charger een zacht zoemend geluid tijdens opladen. Dit hoor je alleen van heel dichtbij en schijnt bij veel QI-laders zo te zijn. Ik hoor in ieder geval niets ervan als ik in bed lig en de telefoon op het nachtkastje ligt op te laden. Kortom.. Aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sygys
L0we schreef op maandag 03 november 2014 @ 09:57:
[...]

Wat een verschikkelijk slecht filmpje. Allereerst is zeer aannemelijk dat die belletjes komen uit de microfoonholte, daarnaast doet het toestel het nog na deze test, en is het dus maar de vraag of hij echt water binnen heeft gekregen.

Neemt niet weg dat er wel problemen kunnen zijn met andere toestellen, maar om nu te spreken van "sluitend bewijs" gaat me wel wat ver...
Ik kan je verzekeren dat de 3,5mm plug niet in het midden zit. Daarnaast Deed mijn Z3 dit aan de zijkant van het toestel en niet met kleine belletjes maar met gigantische bellen over de gehele zijkant. De mijne viel binnen 15 seconden daarna volledig uit.

Ik heb net bericht terug van de product manager bij Sony. Alle schade die ontstaat door gebarsten schermen en/of waterschade zullen volledig worden vergoed. Ze gaf mij aan iedereen op het hart te drukken NIET terug te gaan naar de winkel waar mensen het toestel hebben gehaald maar direct contact op te nemen met Sony. Winkels beoordelen deze problemen vaak zelf en geven aan dat er geen garantie zit op een gebarsten achterkant. Dit is volgens Sony niet juist! Sony zal altijd op zoek gaan naar de aanleiding van de barst. Wanneer wordt geconstateerd dat er geen val schade is aan het toestel en er geen point of impact te detecteren is op het glas. deze altijd onder garantie zal worden vergoed.

Ik verneem graag van degene die zeggen geen garantie te hebben op een gebroken achterkant hoe ze dit te horen hebben gekregen. Want dan ga ik hiermee weer naar sony. Ik kan eventueel voor personen die problemen hebben bemiddelen hierin.

Ik heb het nu in ieder geval zo ver dat ik mijn toestel niet hoef op te sturen maar ik de mijne direct omgewisseld krijg door Sony.

Zodra ik morgen mijn nieuwe toestel in ontvangst heb genomen zal ik volgende week met Ron de "breektest" gaan uitvoeren met mijn nieuwe toestel. Hierbij zal ik het toestel aan de lader hangen en proberen het zwaarste 3d spel wat ik kan vinden op het toestel te draaien voor een langere tijd. Hierdoor zal het toestel zo heet worden dat hopelijk de achterkant barst en we dit op film hebben staan. Mocht het scherm niet barsten dan is de kans groot dat de lijm laag weer los gescheurd is. Indien dit het geval is doen we na de barsttest nog een watertest om te testen of het toestel nog waterdicht is na de hitte golf.

Dit zou vervolgens voor iedereen genoeg bewijs moeten zijn of het toestel wel of niet tijdens normaal gebruik echt waterdicht blijft. En of het barsten van de achterkant echt een incidenteel verschijnsel is of vaker voorkomt.

Ik houdt iedereen hier weer op de hoogte.

Edit:

Ik moet het sony nageven ze zijn wel snel. vanmorgen door sony gebeld nu net een telefoontje of ze vandaag nog het toestel mogen komen omruilen. Dus in minder dan 8 uur tijd een nieuw toestel. Ben benieuwd wat deze allemaal mankeert 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door sygys op 06-11-2014 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog 4 maanden wachten en dan kan ik ook weer verlengen. Ik denk dat ik voor dit toestel ga, aangezien vrienden van mij de z2 hebben en die hun allemaal goed bevalt. Ik vind het design erg strak en tot nu toe heb ik nog niks gelezen wat mij niet aanspreek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sygys
Nieuwe toestel zojuist omgeruild door sony. op het eerste gezicht lijkt de achterkant lichtjes getordeerd verlijmd te zijn. dit zou gunstig uitkomen voor de barst test. ben benieuwd of deze waterdicht is. straks gelijk het nieuwe toestel even dopen :)

Heb alleen mijn toestel ingeleverd en weer een volledige doos met accessoires ervoor terug gekregen. Al was de doos al wel geopend dus waarschijnlijk is het een refurbished toestel en geen nieuwe. Als er ook maar iets van beschadigingen te zien zijn stuur ik het toestel terug. Wil niet na een week gelijk een tweedehands toestel

[ Voor 40% gewijzigd door sygys op 06-11-2014 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouge Baste
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-08 09:22
Ik dacht dat er een volledige versie van Garmin geïnstalleerd was maar helaas, toen ik er vanmorgen gebruik van wou maken was de proefversie afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouge Baste
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-08 09:22
Net de telefoon nog eens in het water gehouden. Als ik er nu in knijp komt er water uit langs de randen... Hij doet het nog goed maar ben er bang voor dat dat niet heel lang meer duurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sygys schreef op donderdag 06 november 2014 @ 16:46:
Nieuwe toestel zojuist omgeruild door sony. op het eerste gezicht lijkt de achterkant lichtjes getordeerd verlijmd te zijn. dit zou gunstig uitkomen voor de barst test. ben benieuwd of deze waterdicht is. straks gelijk het nieuwe toestel even dopen :)

Heb alleen mijn toestel ingeleverd en weer een volledige doos met accessoires ervoor terug gekregen. Al was de doos al wel geopend dus waarschijnlijk is het een refurbished toestel en geen nieuwe. Als er ook maar iets van beschadigingen te zien zijn stuur ik het toestel terug. Wil niet na een week gelijk een tweedehands toestel
Je bent wel bezig met je toestellen en maar verwachten dat Sony dit in no time omruilt voor een ander "nieuw" toestel.
Nogal verwaand ben je.....

Doe maar allerlei testen maar hoop dat Sony ook hier even een kijkje neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Hier tot nu toe 0 problemen, gebruik het toestel regelmatig voor muziek in de douche, ook met 0 problemen so far ! Heb het toestel nu een maand gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 05:19:
[...]

Je bent wel bezig met je toestellen en maar verwachten dat Sony dit in no time omruilt voor een ander "nieuw" toestel.
Nogal verwaand ben je.....

Doe maar allerlei testen maar hoop dat Sony ook hier even een kijkje neemt.
Nou, testen als 'een zwaar 3d spellen aan een lader spelen' en 'onder water houden' en redelijke normale krachten uitoefenen vind ik nou niet al te gek... Voor sommigen/velen is dat zelfs 'normaal gebruik'.

Niet dat ik zelf de behoefte heb mijn telefoon in een aquarium of gootsteen te leggen, maar natuurlijk zijn dat wel dingen waar Sony mee adverteert dus kan me goed voorstellen dat anderen het willen proberen of showen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ontzettend fijn toestel, maar ook ik heb uit het niets een barst op de achterkant. Niet laten valen of iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sygys
Noem me verwaand Mizwa, daar geef ik namelijk niets om. Ik test het toestel onder de meest extreme omstandigheden. En wat ik doe is nog niet eens extreem... ik heb mensen het toestel in kokend water zien gooien dat is extreem en in mijn ogen opzettelijk proberen het toestel te vernielen.

@MrMullie, ben je al in contact geweest met sony over de barst? en zo ja wat heeft sony hiervan gezegd? Dit zou namelijk onder garantie moeten worden gerepareerd heeft sony mij beloofd. Ik voeg je toe aan mijn lijst met mensen die problemen hebben. Eens kijken hoe lang de lijst wordt.

Een zware game spelen op een toestel terwijl je het toestel oplaadt. is geen vreemd scenario in mijn ogen. De Z3 is bij het spelen van een spel als plants vs zombie binnen anderhalf uur van 100% accu naar leeg. Dus voor een lange game sessie zul je hem zeker ook moeten opladen tijdens het spelen. Het toestel wordt hierbij ontzettend warm. Dit is in mijn ogen niet de problemen opzoeken maar gebruik maken van de opties die het toestel probleemloos zou moeten doorstaan.

Echter zoals MrMullie al aangeeft barst het achter scherm zonder enige aanleiding. en waarschijnlijk nog niet eens door hitte. Je kunt je voorstellen dat wanneer de telefoon 65+ graden wordt, en dat wordt de Z3 van binnen. dat de gelijmde achterkant behoorlijk onder spanning in het frame komt te zitten.

Ook heb ik gemerkt dat niet bij elk toestel dan de achterkant barst. maar in een paar gevallen wel. Ik ken uit mijn kennissen kring nu al 2 personen met een barst zonder aanleiding. en hier lees ik ook meerdere mensen erover. Dit is niet zomaar een klein incident meer en moet in mijn ogen goed onderzocht worden.

Je toestel is misschien nu waterdicht. maar als je er 2 jaar mee doet dan wil je er ook vanuit kunnen gaan dat wanneer je hem over anderhalf jaar een keer in de wc laat vallen dat hij dan ook nog steeds waterdicht is... en niet na de eerste de beste lange game sessie het maar de vraag is...

Daarnaast weet ik niet of er al iemand geweest is die het toestel tussen duim en wijsvinger heeft vast gepakt bij de 4 hoeken en eens lichtjes het toestel heeft getordeerd. maar dit gaat in mijn ogen wel heel erg makkelijk! als je dus een keer hurkt met het toestel in je zak dan kan er behoorlijk wat spanning op het scherm komen te staan. waardoor zoals ik al eerder aangaf, of het achter scherm breekt of de lijm los scheurt. Beide wil je echt niet met een telefoon van ruim 600 euro denk ik... je hebt hem 16 uur per dag mee op pad dat is bijna 11.700 uur in 2 jaar. Dan moet een toestel wel gebouwd zijn om het zo lang uit te houden, en heel eerlijk gezegd zet ik mijn vraagteken bij de Z3.

Ondanks dat hij water en stof dicht is zul je er verdomd zuinig op moeten zijn om hem waterdicht te houden en het achter scherm niet te breken door een strakke broekzak.

Na wat inspecties van mijn nieuwe toestel lijkt de achterkant toch goed gemonteerd te zijn. Het toestel kraakt (nog) niet en in een bak met water ook geen bellen. Wel heeft ook dit toestel net als mijn vorige weer 2 dode pixels op het scherm. Wat me ook opviel is dat de indicator LED links boven op het scherm niet voor het glaasje zit maar verder naar beneden waardoor de LED een raar dof licht afgeeft. Wanneer ik recht van boven kijk op de LED dan geeft deze het minste licht. Vanaf de zijkanten erop kijken kan ik echt een beetje het toestel inkijken. Mijn vorige had de LED precies voor het glas zitten waardoor deze een mooi heldere kleur gaf. Ook is een behoorlijke backlight bleeding te zien aan de bovenkant van het scherm en aan de linker en rechter onderkant van het toestel. waardoor zwarte balken aan de randen er grijs uit zien. Dit had mijn vorige toestel veel minder. De aan uit toets voelt beter en ook voel ik een betere feedback op de knop dan mijn eerste exemplaar. Het machnetische laadpunt zit bij het nieuwe toestel op de juiste plaats. Dit was bij mijn oude toestel niet zo en er was een kleine kier te zien. De flits led aan de achterzijde bij de camera zit lichtjes uit het midden van de uitsparing in het glas. Of dit gevolgen heeft zal ik nog verder moeten testen. De accu van mijn nieuwe toestel gaat tot mijn verbazing bijna 2 keer zo lang mee als mijn vorige. Ik weet niet precies of dit nu ligt aan de waterschade of dat deze in het oude toestel ook niet goed was. Wifi heeft meer bereik en de snelheid ligt ook hoger dan het vorige toestel

Al met al lijkt het erop alsof ik nu een toestel heb gekregen uit een andere batch.

[ Voor 3% gewijzigd door sygys op 07-11-2014 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m0ridin schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 09:52:
[...]

Nou, testen als 'een zwaar 3d spellen aan een lader spelen' en 'onder water houden' en redelijke normale krachten uitoefenen vind ik nou niet al te gek... Voor sommigen/velen is dat zelfs 'normaal gebruik'.

Niet dat ik zelf de behoefte heb mijn telefoon in een aquarium of gootsteen te leggen, maar natuurlijk zijn dat wel dingen waar Sony mee adverteert dus kan me goed voorstellen dat anderen het willen proberen of showen.
Niet als je bewust bezig bent het toestel te mollen. Dan krijg je al een nieuwe van Sony nadat je je eerste aan een reeks aan testen hebt gemold, wil je het een 2de keer helemaal opnieuw proberen?

Heeft niets te maken met waarmee sony adverteert. Lijkt me onredelijk om eigen gemaakte schade in de schoenen van sony te schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-08 16:07

Moortn

Hallo

teiltjemetromme schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 23:52:
Iemand ervaring met de Nillkin screen protectors? En waar kun je deze Nillkin 9h tempered glass front + back kopen zonder dat je een maand hoeft te wachten??
Kan het maar moeilijk vinden, omdat de meeste winkels alleen de front verkopen.
Heb net een Nillkin 9H+ op de Z3 gedaan. De screenprotector voor de achterkant is waardeloos en heb ik er direct weer af kunnen halen (je moet hem heeeeeel voorzichtig precies goed erop plaatsen, anders heb je overal van die luchtbellen zitten). Op de voorkant is het een stuk beter, maar hij is wel erg dik. Het zal ongetwijfeld wel beter werken dan die 1 dollar dingen van ebay. Daar gaan de krassen gewoon doorheen.

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
Moortn schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 13:08:
[...]

Heb net een Nillkin 9H+ op de Z3 gedaan. De screenprotector voor de achterkant is waardeloos en heb ik er direct weer af kunnen halen (je moet hem heeeeeel voorzichtig precies goed erop plaatsen, anders heb je overal van die luchtbellen zitten). Op de voorkant is het een stuk beter, maar hij is wel erg dik. Het zal ongetwijfeld wel beter werken dan die 1 dollar dingen van ebay. Daar gaan de krassen gewoon doorheen.
Ik heb ook beide van nilkin inmiddels, 9h+ voor de voorkant en 9h voor de achterkant. Heb ze nog niet bevestigd, maar je moet ze volgens instructie makkelijk opnieuw erop kunnen plakken als je het niet goed hebt gedaan. En luchtbellen kun je er uitwrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moortn
  • Laatst online: 21-08 16:07

Moortn

Hallo

Klopt, maar ik had een "gewone" screenprotector voor de achterkant gekregen (geen 9H), en dan zit je met een 5.2" stuk flexibel plastic dat je er in 1x goed op moet plakken. De voorkant (9H+) ging wel goed en is er weer af te halen en schoon te maken.

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
Ahja, die heb ik er ook bij gekregen, dacht dat de voor en achterkant beide 9h+ waren maar helaas, heb dus de 9h achteraf bijbesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Moortn schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 14:39:
Klopt, maar ik had een "gewone" screenprotector voor de achterkant gekregen (geen 9H), en dan zit je met een 5.2" stuk flexibel plastic dat je er in 1x goed op moet plakken. De voorkant (9H+) ging wel goed en is er weer af te halen en schoon te maken.
Dan doe je het helaas niet goed, die plastic protector voor de achterkant was enorm makkelijk aan te brengen bij mij en de luchtbellen druk je er zo tussenuit. Als je blijvende luchtbellen hebt, heb je hem niet goed schoongemaakt. Dan zit er namelijk stof onder.

Ik heb echter wel de tempered glass achterkant gekocht, die trekt namelijk minder vet aan. Heb nu dus op beide kanten Nillkin tempered glass, heerlijk.

Tevens vandaag de Magnector X kabel binnengekregen: aanrader! Met deze kabel kan ik de telefoon tenminste gebruiken tijdens het laden en het laden gaat ook minstens zo snel als met de meegeleverde usb kabel.

[ Voor 12% gewijzigd door Frietsaus op 08-11-2014 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Een hele tijd terug heb ik de Xperia Z gehad, daar was ik tevreden over, maar omdat ik ook een Note 2 had, was een van de toestellen overbodig. Destijds heb ik de Sony weggedaan.

Nu gebruik ik mijn Note 2 alweer zo'n twee jaar en hij doet het nog erg goed, echter heb ik de Z3 in mijn handen gehad en dat was wel een erg mooi apparaat. Sowieso het waterdichte aan het toestel vind ik een fijne feature.

Wat zijn de voor en nadelen van een Sony Z3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-08 14:02

sHELL

VR "connoisseur"

Hmmm als ik aan een nadeel moet denken...

De de Z3 is zo glad dat hij makkelijk begint te glijden van een iets schuins. Hij is zelfs een keer van m'n nachtkastje gevallen omdat hij op de oplaad kabel lag. Je denkt dan dat hij wel blijft liggen maar 1 minuut later stuiterd ie toch over de vloer.
Strijkplanken en de leuning van een bank zijn ook niet veilig :/

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misiek
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-03 10:02

Misiek

PSN: MisiekFoxx

Iemand hier last van haarscheuren op de achterkant. Die van mij is zo ineens ontstaan. Niet laten vallen, niet gestoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal_k
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20:00
Tot vorige week alleen maar positieve ervaringen met deze telefoon.
Vorige week wezen fietsen, heb expres deze telefoon genomen zodat deze los in het zakje kan zitten. Dan hoef ik in ieder geval niet te vrezen bij een regenbui.

Toen ik vorige week na het fietsen mijn telefoon uit mijn achterzakje haalde bleek er ineens een barst in de achterzijde te zitten. Diagonaal over de gehele achterzijde zonder aanleiding. Heb hem teruggestuurd naar coolblue die hem door hebben gestuurd naar sony...

Ben benieuwd hoe sony dit gaat afwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb weken uitgekeken naar dit toptoestel van Sony...ben nu nog steeds in het bezit van mijn Xperia s.
Als ik zie welke problemen er geweest zijn met de xperia s,lijkt het wel of Sony nog niet veel geleerd heeft!dit forum staat vol met problemen van de xperia z3!ik denk dat het verstandiger is om dit toestel te laten passeren.we praten hier toch over 650€.de z3 staat nog niet eens op punt,en de eerste specs van de z4 verschenen al...zet aub eens 1 telefoon VOOR de release op punt!!!of moeten de klanten leergeld betalen voor Sony?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
€550 inmiddels ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet waar jij het toestel vind voor de prijs van 550€? Maar dit lijkt me nog niet redelijk voor een toestel wat misschien waterdicht is,en misschien niet barst!!voor dit bedrag wil ik zekerheid hebben.helaas niet bij dit toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHealthy
Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 11:21:
Ik heb weken uitgekeken naar dit toptoestel van Sony...ben nu nog steeds in het bezit van mijn Xperia s.
Als ik zie welke problemen er geweest zijn met de xperia s,lijkt het wel of Sony nog niet veel geleerd heeft!dit forum staat vol met problemen van de xperia z3!ik denk dat het verstandiger is om dit toestel te laten passeren.we praten hier toch over 650€.de z3 staat nog niet eens op punt,en de eerste specs van de z4 verschenen al...zet aub eens 1 telefoon VOOR de release op punt!!!of moeten de klanten leergeld betalen voor Sony?!
Ben het helemaal mee je eens, ik kom zelf van de XperiaZ, en mag over 1 week verlengen. Maar zit zwaar in dubio wat ik moet doen. Lees op veel verschillende sites berichten van barsten en zit er echt niet op de wachten dat ik mijn mop weer moet gaan terugsturen. ook ga ik bestellen bij typhone, daar hoef ik niet bij te betalen, en weet niet hoe lang ik hem dan kwijt ben. En keek echt al lang uit naar de Z3.

Maar wil geen toestel nemen waar ik dan 2 jaar voorzichting mee moet doen omdat hij anders gaat barsten. Heb nu de Z en die zit altijd tussen mijn portomonee en broek in mijn rechterzak. Krijg nu het gevoel dat dit niet meer kan omdat er dan teveel druk opkomt...jammer dit.

Zou ook de Z2 kunnen nemen, maar de batterij duur spreekt me juist meer aan bij de Z3. Moeilijk!

Hopelijk wil de consumentenbond dit weer oppakken net als 2 jaar geleden:
http://www.consumentenbon...sony-xperia-z-smartphone/

Enige voordeel wat ik heb als ik de z3 bestel, dat ik de z gewoon kan blijven gebruiken mocht het mis gaan met de z3

Deze site staan ook aantal klachten op van gebarsten schermen:
http://www.klachtenkompas...a-z3-achterkant-gebarsten

[ Voor 15% gewijzigd door MarcHealthy op 11-11-2014 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Remember: de mensen die geen problemen hebben hoor je niet. Mijn toestel is nog steeds heel, snel, stabiel, etc. ;)

Voel me bijna een Sony aandeelhouder zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHealthy
Frietsaus schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 13:22:
Remember: de mensen die geen problemen hebben hoor je niet. Mijn toestel is nog steeds heel, snel, stabiel, etc. ;)

Voel me bijna een Sony aandeelhouder zo.
Ja, ga hem denk ik ook gewoon bestellen!. Als ik zoek op google xperia z2 barst, dan vind je er ook heel veel. Maar mijn zus heeft hem al anderhalf jaar zonder 1 probleem. Gaat mij gewoon om het feit dat het kan gebeuren en dat je dan moeilijk moet doen of het wel onder garantie valt en hem moet terug sturen.

Maar het is wel een super upgrade als je vanaf de Z komt, dus ga het risico waarschijnlijk toch nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
Precies, en daarom geven forums vaak een vertekend beeld. Iedereen met een klacht uit dat op een topic, maar de mensen waarvan de telefoon het 'gewoon' doet zul je niet zo snel horen. Ik zou niet twijfelen en het gewoon doen. Spontane barsten worden immers vergoed door sony zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-09 16:21
GokuSsj schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 13:26:
[...]

Ja, ga hem denk ik ook gewoon bestellen!. Als ik zoek op google xperia z2 barst, dan vind je er ook heel veel. Maar mijn zus heeft hem al anderhalf jaar zonder 1 probleem. Gaat mij gewoon om het feit dat het kan gebeuren en dat je dan moeilijk moet doen of het wel onder garantie valt en hem moet terug sturen.

Maar het is wel een super upgrade als je vanaf de Z komt, dus ga het risico waarschijnlijk toch nemen :)
Jaja, knap dat jouw zus de Z2 al anderhalf jaar in gebruik heeft... :+

Maar inderdaad, ik heb de Z2 sinds deze zomer en heb er nog geen enkel probleem mee.

[ Voor 6% gewijzigd door cordonbleu op 11-11-2014 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHealthy
cordonbleu schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 20:27:
[...]

Jaja, knap dat jouw zus de Z2 al anderhalf jaar in gebruik heeft... :+

Maar inderdaad, ik heb de Z2 sinds deze zomer en heb er nog geen enkel probleem mee.
Oke oke, dat klopt inderdaad niet helemaal aangezien ik sinds 2 jaar de xperia z heb. Laten we het dan houden op 6 maanden :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teoprins
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-01-2021
Vanochtend mijn Z3 in ontvangst genomen van de postbode en direct weer retour naar Vodafone gestuurd. De glazen achterkant stond bol met een grote kier aan de zijkant...niet zoals het hoort volgens mij. Beetje jammer, nu wachten op een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 11:21

Pogostokje

* twiet *

Is er iemand die een magnetisch laadkabeltje heeft gevonden die zodanig zit dat hij niet scheef of schuin trekt bij de minste beweging? Ik heb er nu 2 van ebay die eigenlijk de pinnetjes niet diep genoeg aantrekken zodat hij er meer op dan echt omheen zit. Dan verbreekt de verbinding dus ongemerkt en laadt hij niet op.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
Magnector x kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbaard
  • Laatst online: 25-08 18:10
Is de Z3 Dual Sim (D6633) al ergens te koop in Nederland of weet iemand wanneer deze beschikbaar komt? Vind de T2 net een slagje te groot en deze Z3 Dual Sim lijkt mij een geschikt toestel voor mij. Kan er op internet alleen zo weinig over vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sygys
@pogostokje, Je moet the original van sony hebben. deze zijn rond de 8 euro en zijn te herkennen aan de fotos met het sony doosje met daarop de brazil editie. Deze heb ik. Ik kan niet zeggen dat de magnetische kabel echt super goed blijft zitten als ik de telefoon gebruik. maar hij past er wel netjes op en kan het toestel wanneer voorzichtig wel gewoon gebruiken.

Hierbij de link:

http://www.ebay.com/itm/1...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Wat ik graag van iedereen wil weten: hebben jullie ook zo'n vertraging in het toetsenbord als je iets typt in chrome en het vervolgens wil wissen. echt bizar! vooral als je de trilfunctie aan zet en het geluid zodat je het voelt en hoort. het gebeurt overigens alleen in chrome en alleen als de autocorrect functie aan staat. Echt ontzettend irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Die 'originele' kabel is een fake. Sony verkoopt geen losse magnetische kabels. Daarbij, de Magnector X is veel beter. Daarmee kan je de telefoon makkelijk gebruiken tijdens het laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 11:21

Pogostokje

* twiet *

Ik zag de Magnector X bij Amazon.co.uk, eerder zag ik die niet staan. Dat is een optie, beter dan uit Korea via de echte site. Is er in NL een winkel die ze verkoopt, die niet meteen met google naar voren komt, ivm verzendkosten?

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
Wat hebben jullie allemaal uitgeschakeld aan standaardmeuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbaard
  • Laatst online: 25-08 18:10
Zit er een verschil in de Dual Sim versie van China (Hong Kong) en de EU versie? Vriendin van me zit nu in Hong Kong en wellicht dat ik kan fixen dat ze er 1 meeneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-09 21:06
teiltjemetromme schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 14:08:
Wat hebben jullie allemaal uitgeschakeld aan standaardmeuk?
Met ADB heb ik als eerste (literally the first thing I did) what's new uit gezet. Man wat stoorde ik me aan die extra knop bij dat home knop swipe up menu.

Verder ergens een lijstje gevonden (op XDA) met dingen die op de Z2 zonder problemen uitgeschakeld konden worden op dezelfde manier. Daar ook een paar dingen van uitgeschakeld. Zowel met disable in app settings als met ADB.
Simontjee schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 15:26:
Zit er een verschil in de Dual Sim versie van China (Hong Kong) en de EU versie? Vriendin van me zit nu in Hong Kong en wellicht dat ik kan fixen dat ze er 1 meeneemt.
Als het goed is alleen de ondersteunde (4G) banden. Maar dat betekent dus wel dat je met een toestel zit dat hier niet met 4G overweg kan. Dan moet het prijsverschil echt heel erg fors zijn, ook vanwege eventuele garantiezaken, dat zal met een HK toestel ook niet gemakkelijk zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Nilsepils op 19-11-2014 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Pogostokje schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 09:44:
Ik zag de Magnector X bij Amazon.co.uk, eerder zag ik die niet staan. Dat is een optie, beter dan uit Korea via de echte site. Is er in NL een winkel die ze verkoopt, die niet meteen met google naar voren komt, ivm verzendkosten?
Ongeveer 18 euro (totaalprijs) via de website van Magtron. Wordt vanuit Engeland verzonden dus met ongeveer 1 week heb je hem in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Dubbelpost

[ Voor 94% gewijzigd door Frietsaus op 19-11-2014 08:24 ]

• KoningPaulus
Had mijn Z3 copper bij redcoon besteld, is een duits modelletje.
Zit een duits intro handleidinkje bij en bij alle apps sluiten stond voor een update nog ; alles schluBen ofzo.

Is het trouwens normaal dat wanneer je de simkaart wil plaatsen de tray er gewoon uit kan glijden als je het klepje open doet en de telefoon op zn zij houdt? Dat gebeurt bij mij wel, hoef niet te prutsen met nagels e.d.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste