Stefangroen schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 12:57:
Beste Nick,
Ik heb een Note 4 en wil ook een smartwatch gaan kopen. zit te kijken naar een gear s alleen ik twijfel nog een beetje. ik heb zo nog mijn vragen of dingen wel mogelijk zijn.
Vraag 1: ik wil het simkaart slot niet gaan gebruiken, kan ik dan via bluetooth en wifi al mijn berichten volledig ontvangen.
vraag 2: kan ik ook belletjes ontvangen via bluetooth en wifi?
Vraag 3: kan ik ook gewoon whatsapps beantwoorden via de gear?
Vraag 4: werkt always on een beetje goed?
Vraag 5: werkt spotify er ook op?
Dit zijn een beetje mijn vraag stukken.
graag hoor ik van jullie hoe of wat
zodat ik toch overtuigt wordt om een gear s te kopen
Groetjes,
Stefan
Beste Stefan,
standaard staat mijn Gear S op bluetooth-gebruik, wat wil zeggen dat de "radio van de gsm" uitstaat bij bluetooth-contact. Always-on werkt dan niet. Gebruik ik zelf ook bijna nooit. Heb mijn "gsm-radio" op automatisch staan. Lees elders dat "always-on" wel goed gaat. Zag trouwens wel een persoon met uitslag op de plek van het horloge en schat in dat dat wel met de always-on-straling van de "gsm-radio" te doen heeft (als die persoon niet allergisch is voor het plastic/rubber).
Als je met "always-on" de klok bedoelt, gaat dit ook trouwens prima. Voor de firmware-update waren de Always-on-klokken niet mooi; te dikke wazige cijfers: maar nu zijn ze echt mooi en als je het automatisch verschijnen van de "echte" klok uitzet (is bij always-on-klok niet nodig), is het accu-gebruik volgens mij nog zuiniger ook. Het ziet wel nog steeds een beetje uit als een horloge voor slechtzienden, maar de functionaliteit maakt voor mij alles goed.
Alleen via bluetooth kan ik gewoon bellen of gebeld worden en al mijn berichten ontvangen. Neem dus niet aan dat er een SIM voor nodig is, waar die niet wordt gebruikt.
Zonder dat ik daarom gevraagd had, zat bij mijn Gear S een Lebara prepaid-kaartje (besteld bij Centralpoint: weet niet of dat alleen bij de eerste toestellen zat), dat na meer dan vier maanden nog geen 5MB aan berichten heeft verbruikt van de 20MB, die erop "zaten" bij aankomst.
Binnen kantoor gebruik ik alleen wifi. Dus zonder bluetooth-contact schakelt de Gear S direct naar wifi en ontvangt via dezelfde wifi alle berichten van mijn GSM. Dat zou volgens mij ook zonder SIM mogelijk moeten zijn.
Als het bluetooth-contact vervalt, schakelt de gsm automatisch door naar de Gear S (als je dit (makkelijk) zo instelt). Maar daar heb je natuurlijk wel een simkaart voor nodig. Zoals gemeld: een prepaid-kaart is voldoende, omdat er alleen naar toe gebeld wordt (dan). Het beltegoed van de prepaid-kaart wordt wel gebruikt als er geen bluetooth-contact is of als de Gear S is ingesteld om alleen met/vanaf de Gear S te bellen.
Sinds de laatste firmware-update kun je Whatsapp-berichten ook beantwoorden. Gaat prima trouwens.
Play Music is met de Gear S ook prima te bedienen (leuk binnenshuis met casting aan), zodat ik inschat dat dit niet anders is met Spotify (Samsung Music of Milk werkt natuurlijk beter/mooier (ook foto's van gespeelde nummers).
Jammer van de Gear S is dat het ding net te laat is uitgekomen, zodat de grote gebruiksgroep al vast zat aan de Moto360. Het voordeel van de Galaxy gsms is dat het forum door de vele gebruikers nog meer uit de toestellen weet te halen. Bij de Gear S is dat echt zoeken.
Maar.. ik ben ervan overtuigd dat de Gear is ook (zeker de eerste helf van) dit jaar de beste keuze is voor iemand, die met een Wearable online willen blijven en zijn gsm wat minder vaak in de handen wil hebben. Sta er zelf van te kijken hoeveel ik al met de Gear S doe en hoe weinig de gsm nog uit de tas wordt gehaald of zelfs wordt meegenomen.