Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:32

DON PAPA

Tweaker-fan

Topicstarter
Samsung Gear S wearable met 3G-connectiviteit

Samsung heeft vandaag een nieuwe smartwatch aangekondigd. De smartwatch van Samsung heet Gear S en behoort volgens Samsung tot de nieuwe generatie smartwatches. In tegenstelling tot de meeste wearables, beschikt de Gear S over 3G-connectiviteit waardoor het horloge volledig autonoom kan werken.

Net als de Gear Fit beschikt de Gear S over een gebogen AMOLED-paneel. Het scherm is 2 inch groot en zit, volgens Samsung, vanwege het gebogen design comfortabel om de pols. Om het horloge persoonlijker te maken, kan het horlogebandje worden gewisseld. Om up-to-date te blijven beschikt het accessoire over 3G, WiFi en Bluetooth. Ook bij deze smartwatch heeft Samsung zich gefocust op sport. Verschillende sensoren en ingebouwde GPS kunnen je helpen om effectiever te sporten.

De Samsung Gear S is vanaf begin oktober verkrijgbaar en heeft een adviesprijs meegekregen van 399 euro.

[YouTube: http://youtu.be/Ji6eoTrjtng]

Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/images/news/Samsung%20Gear%20S%20wearable%20met%203G-connectiviteit%20(5)%202.jpg

Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/images/news/Samsung%20Gear%20S%20wearable%20met%203G-connectiviteit%20(9)%202.jpg

Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/images/news/Samsung%20Gear%20S%20wearable%20met%203G-connectiviteit%20(7)%202.jpg

Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/images/news/Samsung%20Gear%20S%20wearable%20met%203G-connectiviteit%20(1)%202.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door DON PAPA op 04-09-2014 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrick56
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-05 19:15
Hello, weet er iemand of men het navigatie systeem van de gear s volledig zonder je smartphone kan gebruiken, of moet men hem bij hebben...
Grtjs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:32

DON PAPA

Tweaker-fan

Topicstarter
patrick56 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 09:15:
Hello, weet er iemand of men het navigatie systeem van de gear s volledig zonder je smartphone kan gebruiken, of moet men hem bij hebben...
Grtjs
Dat kan zonder telefoon bij je te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Jammer dat de Galaxy Gear S niet zo leeft in dit forum.

Na te lang wachten op de Moto 360, wacht ik als echte Samsung-fan nu ook maar meteen op de Galaxy Gear S.

Na het zien van steeds meer filmpjes van dit toestel, vind ik de opties van dat apparaat net wat leuker.

Vooral jammer is dat er nu ook geen tips zijn te vinden in dit forum waar het toestel het eerst is uit te halen. Mijn bestelling bij Mediamarkt is al twee keer verschoven.

Zo realiseer je je wel weer de voordelen van een forum als dit.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Dankzij super service van Centralpoint vandaag al de Galaxy Gear S binnen..
Volgens mij zijn zij de enige die het toestel nu al uitleveren..
Mediamarkt had het over weken wachten..

De Gear is een geweldig toestel.. de eerste wearable waar eigenlijk niets over op te merken valt..

Binnen vijf minuten konden alle piepjes op de gsm uit en is het korte trillen van de Gear S bericht voor alle notificaties.. het is een stuk stiller geworden, terwijl ik veel minder mis.. het trillen om de pols mis ik nooit.. het trillen in de broekzak van de gsm heb ik bij wandelen of fietsen wel vaker gemist..

Na inmiddels meer dan een dag, is de Gear S wat dat betreft al bijna onmisbaar.. en dan heb ik het nog niet voor al die keren dat de GSM uit de broekzak wordt gehaald om te kijken hoe laat het is.. ;-)

De GSM hoeft nu bijna niet meer uit de broekzak.. en ook het handsfree bellen met de Gear S is een uitkomst (vooral in de auto).. en volgens de bellers en gebelden ben ik echt goed te verstaan (heb het zelf ook geprobeerd, omdat de complimenten te goed klonken)..

Ben erg blij dat ik gewacht heb op deze Gear S in plaats van op een Moto 360 of LG G R.. het ronde ziet beter uit, maar is veel minder functioneel.. zou ik mij op termijn toch aan geërgerd hebben.. en daarnaast ben ik een volledige Samsung-gebruiker.. begrijp niet waarom ik aan iedereen moet uitleggen waarom ik Touchwiz wel prima vind werken.. maar voor zakelijk gebruik zijn de Samsung E-mail en Agenda-apps nog steeds het beste dat er is.. (verschillende exchange-accounts tegelijk en makkelijk met HTML-opmaak uitmailen)..

De Gear S is een heel volwassen smartwatch met vernuftige extra's.. als het bluetooth-contact verbreekt valt de Gear S terug op een wifi-verbinding (thuis of op kantoor) om toch notificaties door te geven.. je kunt dus bij je bureau weglopen zonder iets te missen.. vooral als je nog instelt dat gesprekken bij het vervallen van de bluetooth-verbinding automatisch worden doorgeschakeld naar de Gear S c.q. de simkaart in de Gear S.. als de wifi-verbinding ook weg valt, wordt automatisch een data-verbinding op afstand gemaakt en worden notificaties alsnog doorgegeven.. echt geweldig..

Weet niet of Samsung of Centralpoint daar voor gezorgd hebben, maar een simkaart daarvoor is bijgevoegd in het pakket waar de Gear S mee komt.. deze nano-prepaid-kaart van Lebera heeft 5 euro beltegoed en/of 50MB data..

Apart wat in 10 jaar bereikt is, als je je bedenkt dat het scherm van Gear S bijna even groot is als dat van de eerste echte smartphones (Nokia 6750 of 6600) en niet een beetje mooier beeld heeft en touchscreen is.. en uiteraard meer functionaliteit biedt in de vorm van een horloge..

Zonder extra GSM kun je je prima redden met de Gear S.. Tizen is veel verder ontwikkeld dan Android Wear.. begin mij zelfs al te vragen of ik niet ook voor Tizen zou gaan als de S6 alleen nog maar als Tizen te krijgen zal zijn..

De Gear S is niet goedkoop, maar daar staat tegenover dat het toestel later altijd nog gebruikt kan worden om je kind mee te geven op schoolreisje of naar het pretpark of naar een andere plek waarvan je weet dat de gsm zonder gesp eigenlijk op voorhand verloren is..

Ondanks veel berichten en nog meer gespeel is de batterij na 24 uur minder dan half leeg.. bij normaal gebruik schat ik in dat drie dagen er ook wel in zou moeten zitten en dat is echt uitzonderlijk bij zo'n mooi scherm..

Wat mij betreft, is de Gear S dus een echte aanrader..

P.S.: (zonder reacties wijzig ik mijn laatste vermelding maar) voor Apps zijn Timer, Calculator en Travel Translator natuurlijk echt leuk..

[ Voor 176% gewijzigd door _Nick__ op 10-11-2014 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 13:51
Heb er net 1 gekregen. Bizar dat je niet met elk willekeurig Android device het apparaat kunt Gebruiken. Je MOET persee een redelijk recent Samsung device hebben om uberhaupt de Gear S aan te kunnen zetten (eerste keer MOET je pairen). Nu maar op zoek naar een phone om verder te spelen. Vooral om te kijken hoe ik er appjes voor kan maken,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 20:35
Ik las ergens dat het navigeren alleen kan voor als je voetganger bent. Is er inmiddels al een volledig functionerend navigatie app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Matthijs Hoekstra schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 03:12:
Heb er net 1 gekregen. Bizar dat je niet met elk willekeurig Android device het apparaat kunt Gebruiken. Je MOET persee een redelijk recent Samsung device hebben om uberhaupt de Gear S aan te kunnen zetten (eerste keer MOET je pairen). Nu maar op zoek naar een phone om verder te spelen. Vooral om te kijken hoe ik er appjes voor kan maken,
De Gear S kan met bijna alle Android GSMs gekoppeld worden of volledig standalone worden gebruikt:

https://www.youtube.com/watch?v=FOq5S3lMx00

Uiteraard gaat dit wel ten koste van de functionaliteit; met een recente Samsung-telefoon is de Gear S helemaal perfect.

Maar beter iets, dan niets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
fredgroes schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 07:10:
Ik las ergens dat het navigeren alleen kan voor als je voetganger bent. Is er inmiddels al een volledig functionerend navigatie app?
Het navigeren werkt ook als je een hele snelle voetganger bent, oftewel, gewoon in de auto..

Had niet gedacht dat ik de Gear S zoveel zou gebruiken in de auto, maar het is handsfree..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Iemand die voor de Kerst een leuk totaalpakket wil, moet eens bij Mediamarkt kijken..

Gratis Gear S bij een 55 inch UHD curved TV.. ben ik toch weer te snel geweest.. ;-)

Geen idee waarom dubbele vermelding van deze post..

Kan ik deze niet zelf verwijderen.?

[ Voor 22% gewijzigd door _Nick__ op 17-11-2014 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Iemand die voor de Kerst een leuk totaalpakket wil, moet eens bij Mediamarkt kijken..

Gratis Gear S bij een 55 inch UHD curved TV.. ben ik toch weer te snel geweest.. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 13:51
_Nick__ schreef op maandag 17 november 2014 @ 10:37:
[...]

De Gear S kan met bijna alle Android GSMs gekoppeld worden of volledig standalone worden gebruikt:

https://www.youtube.com/watch?v=FOq5S3lMx00

Uiteraard gaat dit wel ten koste van de functionaliteit; met een recente Samsung-telefoon is de Gear S helemaal perfect.

Maar beter iets, dan niets..
Ah das een coole truc, maar wel erg weird of niet?

Normaal pairen moet toch echt met een specifiek Samsung device. Heb een aantal toestellen/tablets geprobeerd en die zien de gear niet via de gear manager.
Dit zijn de supported devices: Samsung Galaxy S® III, Samsung Galaxy S® 4, Samsung Galaxy S® 4 Active™, Samsung Galaxy S® 5, Samsung Galaxy S® 5 Active™, Samsung Galaxy Note® 2, Samsung Galaxy Note® 3, Samsung Galaxy Mega™, Samsung Galaxy Note® 4, Samsung Mega® 2, Samsung Galaxy Alpha™.

Ik heb dus een paar weken een device gehad waar je helemaal NIETS mee kon, nog niet eens de tijd op bekijken. Erg vreemd.

[ Voor 3% gewijzigd door Matthijs Hoekstra op 25-11-2014 06:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Matthijs Hoekstra schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 06:28:
[...]

Ah das een coole truc, maar wel erg weird of niet?

Normaal pairen moet toch echt met een specifiek Samsung device. Heb een aantal toestellen/tablets geprobeerd en die zien de gear niet via de gear manager.
Dit zijn de supported devices: Samsung Galaxy S® III, Samsung Galaxy S® 4, Samsung Galaxy S® 4 Active™, Samsung Galaxy S® 5, Samsung Galaxy S® 5 Active™, Samsung Galaxy Note® 2, Samsung Galaxy Note® 3, Samsung Galaxy Mega™, Samsung Galaxy Note® 4, Samsung Mega® 2, Samsung Galaxy Alpha™.

Ik heb dus een paar weken een device gehad waar je helemaal NIETS mee kon, nog niet eens de tijd op bekijken. Erg vreemd.
Nou ja.. in het begin is wel duidelijk aangegeven dat de Gear Manager het vanaf de S3 en later zou doen..

Kan ze niet verwijten dat ze proberen meer gsms te verkopen (schijnt nu toch al spannend te zijn), maar heb ook het idee dat als de stand-alone-optie beter bekend was, dat veel meer "Gear S-ses (?!) verkocht zouden zijn..

Heb ook het gevoel dat velen zich blind staren op het extra data-abonnement, terwijl ik bij stand-alone gebruik na tweeëneenhalve week nog geen honderdste deel van de als prepay meegeleverde data-bundel heb gebruikt..

Jammer ook dat veel mensen na de Moto 360 al door hun budget heen zijn en de Gear S geeneens een blik waardig gunnen, want het is echt een super speeltje dat echt goed geschikt voor dagelijks gebruik..

Had niet gedacht dat ik de gsm nog maar zo weinig in de handen zou hebben..

Zie op YouTube ook steeds meer testers, die de voordelen van de Gear S ontdekken..

Het handsfree bellen is echt een flinke missende optie bij Android Wear..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09 17:12

Tammesp

Next is now

Ik wil ook graag de Gear S kopen.

Alleen zie ik een groot prijs verschil tussen de White en Black versie:

http://tweakers.net/pricewatch/425418/samsung-gear-s-wit.html

http://tweakers.net/pricewatch/412258/samsung-gear-s-zwart.html

Scheelt meer dan 40 euro, iemand een idee hoe dat kan?

Want volgens mij zijn ze wel gelijk of niet?
_Nick__ schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 10:52:
[...]
Jammer ook dat veel mensen na de Moto 360 al door hun budget heen zijn en de Gear S geeneens een blik waardig gunnen, want het is echt een super speeltje dat echt goed geschikt voor dagelijks gebruik..

Had niet gedacht dat ik de gsm nog maar zo weinig in de handen zou hebben..

Zie op YouTube ook steeds meer testers, die de voordelen van de Gear S ontdekken..

Het handsfree bellen is echt een flinke missende optie bij Android Wear..
Hoelang gaat de accu ongeveer mee?

Groetjes!

Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Tammesp schreef op maandag 08 december 2014 @ 22:07:
Ik wil ook graag de Gear S kopen.

Alleen zie ik een groot prijs verschil tussen de White en Black versie:

http://tweakers.net/pricewatch/425418/samsung-gear-s-wit.html

http://tweakers.net/pricewatch/412258/samsung-gear-s-zwart.html

Scheelt meer dan 40 euro, iemand een idee hoe dat kan?

Want volgens mij zijn ze wel gelijk of niet?

[...]

Hoelang gaat de accu ongeveer mee?

Groetjes!
Inderdaad apart.. zelfs bij belsimpel kost de zwarte(/blauwe) veertig euri meer..

Kwestie van navragen of even wachten.. de witte zal wel slechter verkocht worden..

Het zwarte bandje kost echter ook veertig euro.. en nadat ik in Korea een blauw bandje heb besteld, kost dit opeens zelfs bijna tachtig euro (heb daar ook 38 euro voor betaald); zal kwestie van vraag en aanbod zijn..

De batterij gaat bij veel (zelfs bijna continu) gespeel (en handsfree gebel) makkelijk een dag mee, waarschijnlijk twee..

Omdat ik dan vaak op het einde van de (werk-)dag nog 45-50% in de accu heb, laad ik het ding meestal toch op.. (ondanks de spaarstand)..

In het weekend redt het ding makkelijk vrijdag tot maandag.. wat trouwens ook afhankelijk is van de scherm-uit-functie.. klok altijd aan gebruikt een beetje meer batterij (echt maar een beetje als automatisch "ontwaken" dan uit gaat (hoeft dan ook niet meer), maar ziet grappig uit op de zwarte band..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

_Nick__ schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 12:18:
[...]

Inderdaad apart.. zelfs bij belsimpel kost de zwarte(/blauwe) veertig euri meer..

Kwestie van navragen of even wachten.. de witte zal wel slechter verkocht worden..

Het zwarte bandje kost echter ook veertig euro.. en nadat ik in Korea een blauw bandje heb besteld, kost dit opeens zelfs bijna tachtig euro (heb daar ook 38 euro voor betaald); zal kwestie van vraag en aanbod zijn..

De batterij gaat bij veel (zelfs bijna continu) gespeel (en handsfree gebel) makkelijk een dag mee, waarschijnlijk twee..

Omdat ik dan vaak op het einde van de (werk-)dag nog 45-50% in de accu heb, laad ik het ding meestal toch op.. (ondanks de spaarstand)..

In het weekend redt het ding makkelijk vrijdag tot maandag.. wat trouwens ook afhankelijk is van de scherm-uit-functie.. klok altijd aan gebruikt een beetje meer batterij (echt maar een beetje als automatisch "ontwaken" dan uit gaat (hoeft dan ook niet meer), maar ziet grappig uit op de zwarte band..
Ik heb inmiddels eentje gekocht. Hopelijk komt tie snel binnen!

De witte versie word inderdaad minder verkocht, vandaar die lagere prijs. Ik zou wel bijna voor de witte gaan voor die enorme prijs verschil, maar ik was in de mediamarkt en daar stond wit mi jtoch niet zo goed ;)

Mooi dat de batterij tenminste wel 1 dag mee gaat, wil em niet steeds gaan opladen namelijk.

Bedankt voor je informatie.

Misschien leuk om een ervaring topic te starten over de Gear S, het is toch wel een bijzonder apparaatje hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Graag gedaan (en groeten terug (in antwoord op eerdere bericht))..

Met nog maar een handjevol bekende gebruikers in dit forum ga ik ervan uit, dat we deze thread wel voor ervaringen mogen gebruiken. Zo niet, neem ik aan dat wij wel iets vernemen van de Moderator..

Als je geen probleem hebt met de iets grotere en afwijkende vorm van de Gear S ga je geen spijt krijgen van je aankoop..

Waar de Moto 360 en LG G R mooier uitzien, is de Gear S veel (en niet een beetje meer) functioneler..

Met Android Wear kan nog niet handsfree gebeld worden en daar gebruik ik de Gear S heel veel voor.. ook in de auto.. dit is immers gewoon handsfree..

De Gear S heeft volgens mij zijn tijd niet mee, omdat de meesten hun geld al besteed hebben aan de Moto 360.. anderen missen de camera en IR-poort van de Gear 2, maar de Gear S is voor zakelijk gebruik ideaal.. (een camera is dan zelfs minder gewenst).. ook is het een echte losse gsm, die je bijvoorbeeld zoon of dochter kunt meegeven als zij hun gsm weer eens hebben laten vallen of vergeten zijn..

Sommigen kijken zich ook zat aan eventueel data-gebruik, terwijl de Gear S wordt geleverd met een prepaid-kaartje in de doos van Lebara inclusief 5 euro beltegoed en 50 MB data.. na meer dan een maand heb ik nog geen halve MB van die data gebruikt voor veel berichten.. eerlijksheidshalve moet ik wel melden dat de Gear S vooral rond kantoor data gebruikt, maar dit gaat niet ten koste van het prepaid-tegoed, omdat de Gear S dan ook de (kantoor-)wifi gebruikt..

Met de Gear S ben je altijd bereikbaar.. mijn gsm vergeet ik steeds meer en heb ik sinds de Gear S op geluidloos staan.. de Gear S staat op trillen, want die voel je aan de arm altijd..

Zodra het bluetooth-contact met de gsm verbreekt, geeft de Gear S alle notificaties van de GSM via wifi en GPRS door en schakelt de GSM automatisch door naar de Gear S (dus als iemand je GSM belt, gaat de Gear S over).. dit werkt feilloos.. daarnaast heeft de Gear S door de prepaid-kaart een extra nummer, dat bijvoorbeeld prima te gebruiken is in echte privé-tijd..

De gebruikelijke Android-testers op YouTube (bijvoorbeeld Ricky "the AndroidGuy") beginnen langzaam ook warm te lopen voor de Gear S.. en inmiddels zijn ook bij XDA meer apps en berichten te vinden..

Je ontvangt echt alle notificaties van de gsm op de Gear S en met Notifications for Gear S kun je zelfs WhatsApp-berichten beantwoorden..

Had zelf nooit gedacht dat ik het ding direct volledig zo (voor bijna alles) zou gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Langzamerhand word dit forum topic wel wat ;)

Ik ben wel erg benieuwd naar meer ervaringen met deze Gear S, hopelijk zijn er meer tweakers die er 1tje hebben? En die tijd willen insteken om hier op te reageren.

Zelf kan ik nog niet echt de Gear S gaan reviewen omdat ik hem nog binnen moet krijgen, maar ik kijk ook wel regelmatig naar Gear S youtube reviews en steeds meer reviewers worden enthousiaster met dit bijzondere apparaatje.

Wat zijn precies XDA apps? Ik gok apps voor Tizen..

Ik las al ergens dat je met de app "Notifications for Gear S" overal op kunt reageren, en dat werk wel prima dus?

Zelf ben ik geen zakelijke gebruiker, maar een student die erg van gadgets houdt. Ben benieuwd wat ze straks in de klas zeggen over mijn bijzonder apparaatje. Hopelijk spoor ik meer mensen aan om de Gear S te kopen.

Volgende week ergens hoop ik me 1e review te maken over de Gear S..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Weet niet of ik in dit forum mag verwijzen naar andere forums, maar XDA is een beetje het forums der forums.. daar is dus ook het meeste te vinden over de Gear S en andere Tizen Wearables (inclusief watch-faces)..

Notification for Gear S werkt niet helemaal optimaal, maar is voorlopig de enige manier om op Tizen via de wearable te reageren op WhatsApp-berichten zonder GSM..

Was vroeger zelf een ROMmer van het eerste uur, maar vind de Samsung-producten van de laatste tijd zo goed, dat daar eigenlijk weinig aan te verbeteren valt.. (was toch de belangrijkste reden om ROMs te installeren).. Lollipop bevat trouwens tegenwoordig veel elementen, die vroeger alleen in ROMs te vinden waren.. en bovendien zijn de meeste ROMs minder stabiel en vaak minder veilig..

Denk dat ze in de klas straks wel plat achterover vallen, maar schat ook in dat je menige discussie met leraren krijgt over het "om hebben" van zo'n apparaat tijdens toetsen of tentamens.. hoewel.. in de "always-on-stand" (alleen bij Gear S) lijkt het met de zwarte band net een echt horloge..

Leuke apps zijn Travel Translator (inspreken en gesproken vertaling in dertig of meer talen) en INRIX Traffic (file-waarschuwing om tijdig naar je werk/school te vertrekken).. Tizen wordt sneller ontwikkeld op dit moment, hoewel meer ontwikkelaars de Moto 360 hebben gekocht.. die groei zie je nu al in de forums..

Schat zelf in dat Samsung ook een Tizen S6 zal maken en twijfel nu al of ik niet voor dat model zal gaan ipv de Android-versie, omdat ik voornamelijk Samsung Apps gebruik (E-mail, Agenda etc.)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-09 10:21
Krijg je met berichten ook de foto's door of moet je alsnog de telefoon pakken dan?, wat ik ook niet snap is wat je aan die sim hebt, als je een duo sim neemt bij bv Vodafone krijg je alleen data door, je kan er dus niet op gebeld worden of SMS doorkrijgen en met het uitblijven van Hangout of whatsapp is je data sim eigelijk nutteloos, blijft de vraag of het waard is zo veel geld uit te geven..

[ Voor 65% gewijzigd door Virtua op 27-12-2014 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
virtua69 schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 21:35:
Krijg je met berichten ook de foto's door of moet je alsnog de telefoon pakken dan?, wat ik ook niet snap is wat je aan die sim hebt, als je een duo sim neemt bij bv Vodafone krijg je alleen data door, je kan er dus niet op gebeld worden of SMS doorkrijgen en met het uitblijven van Hangout of whatsapp is je data sim eigelijk nutteloos, blijft de vraag of het waard is zo veel geld uit te geven..
Met berichten ontvang je ook foto's; ook bij Whatsapp en Hangouts-notificaties.

Met Notifications for Gear S kan zelfs op Whatsapp en Hangouts-berichten geantwoord worden vanaf de Gear S.

Helaas is de Gear S door velen onbegrepen.

Bij aankoop van de Gear S zat een prepaid-kaart van Lebara in de doos met 50MB data tegoed.
Na zeven weken heb ik daar nog geen twintigste deel van verbruikt (worden immers alleen notificaties doorgezet (over data)).

Als je je gsm bij je hebt, gebruikt de Gear S de gsm via bluetooth voor alle handelingen -bellen (gebruik ik de Gear S (handsfree) nog het meeste voor) en voor het verzenden en ontvangen van berichten- en als het bluetooth-contact wordt verbroken, schakelt de gsm automatisch gesprekken door naar het nummer van de Gear S en worden ook via wifi of GPRS/UMTS alle notificaties (dus ook echt wel SMS/MMS en E-mail etc) doorgegeven. Echt ideaal (vooral voor personen, die de gsm wel vaker vergeten).

De meegeleverde prepaid-kaarten is eigenlijk voldoende.
Een duo-sim past niet bij het bedoelde gebruik van de Gear S.
Schatten volgens mij meer mensen verkeerd in.

De Gear S is zijn geld wat mij betreft echt wel waard.
Het is meer een GSM dan een wearable.
Inmiddels zijn er ook steeds meer "GSM-achtige" apps beschikbaar (pdf-reader, videospeler, bestandsbeheer etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
Thanks voor de uitleg, dus als ik het goed begrijp schakelt hij je gesprek door als je mobiel uit staat?
Is het dan zo dat als je mobiel aan staat hij door schakelt via je Bluetooth en niet via de sim?
Moet is kijken dan of dat door schakelen extra kosten mee neemt maar das inderdaad erg handig
Da's dan weer onder nagedacht als dat zo is :)

[ Voor 99% gewijzigd door Virtua op 30-12-2014 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
virtua69 schreef op maandag 29 december 2014 @ 02:19:
Thanks voor de uitleg, dus als ik het goed begrijp schakelt hij je gesprek door als je mobiel uit staat?
Is het dan zo dat als je mobiel aan staat hij door schakelt via je Bluetooth en niet via de sim?
Moet is kijken dan of dat door schakelen extra kosten mee neemt maar das inderdaad erg handig
Da's dan weer onder nagedacht als dat zo is :)
Je kunt instellen (makkelijk) dat de GSM doorschakelt naar de Gear S als de bluetooth-verbinding verbroken wordt (dus als je te ver van je gsm weg bent).

Als de GSM uitgaat en dan nog niet is doorverbonden (bijvoorbeeld als de accu leeg is), kan niet meer doorverbonden worden.

Als de Gear S bluetooth-contact heeft met je GSM functioneert het ding als alle andere wearables; gebeld wordt via de GSM en ook alle berichten worden via de GSM verstuurd: het handigste is dat je via de Gear S ook kunt bellen: het ding functioneert dan als headset voor de GSM, wat vooral in de auto erg handig is (is immers gewoon handsfree).

Wat ook handig/verstandig is, is dat de Gear S mobiele netwerken uitschakelt (in te stellen althans) als er bluetooth-verbinding met de GSM is (de straling van een mobiel netwerk direct op je arm de hele dag lijkt mij immers niet aan te raden).

Voor mij is het ding ideaal, omdat ik op kantoor vaker van mijn bureau wegloop en dan mijn gsm vergeet.

Als dat nu gebeurt, schakelt de gsm automatisch door naar de Gear S en alle notificaties worden via het kantoor-netwerk of via GPRS (buiten op de parkeerplaats) doorgegeven aan de Gear S; ik mis dus echt niks meer (terwijl ik zelfs alle geluid uit heb staan; het trillen van de Gear S op de arm mis ik nooit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben van plan om een Gear S te kopen maar wil daar een in-ear headset bij.
Daar de Samsung Circle niet mijn ding is zoek ik een mono in-ear headset zodat ik ook
kan bellen zonder dat iedereen mee kan luisteren.
Nu lees ik echter her en der dat de S niet alle sets herkend / mee kan samenwerken.
Wie weet welke goede tot zeer goede in-ear headset ik wel kan gebruiken in combinatie met de S ?

En nog een kort vraagje:
Als de S aanstaat en ik zet de Note 3 uit krijg je dan automatisch alle berichten en/of gesprekken
doorgestuurd naar de S ? M.a.w. ik kan de Note 3 in de kast leggen (uit of gaat uit doordat de accu leegraakt) en ik krijg alles op de S die een andere gsm nummer heeft.

Alvast hartelijk dank voor jullie tips !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 10:25:
Hallo,

Ik ben van plan om een Gear S te kopen maar wil daar een in-ear headset bij.
Daar de Samsung Circle niet mijn ding is zoek ik een mono in-ear headset zodat ik ook
kan bellen zonder dat iedereen mee kan luisteren.
Nu lees ik echter her en der dat de S niet alle sets herkend / mee kan samenwerken.
Wie weet welke goede tot zeer goede in-ear headset ik wel kan gebruiken in combinatie met de S ?

En nog een kort vraagje:
Als de S aanstaat en ik zet de Note 3 uit krijg je dan automatisch alle berichten en/of gesprekken
doorgestuurd naar de S ? M.a.w. ik kan de Note 3 in de kast leggen (uit of gaat uit doordat de accu leegraakt) en ik krijg alles op de S die een andere gsm nummer heeft.

Alvast hartelijk dank voor jullie tips !
De Gear S heeft bluetooth 4.1, dus ik neem aan dat zoiets als de Moto Hint gewoon te gebruiken is (ben ik ook over aan het denken om zoiets aan te schaffen; hoewel ik wel een Gear Circle besteld heb).

Zoals boven ook al gemeld -in antwoord op het korte vraagje- als je doorschakelt voordat de gsm uitgeschakeld wordt (of uitvalt) blijven de gesprekken doorgeschakeld naar de Gear S (meestal verbreek ik daarom bij minder dan 2% accu-vermogen de bluetooth-verbinding (de Gear S schakelt dan vanzelf door (is wel van te voren zo ingesteld), maar voor berichten door te zetten moet de GSM wel nog aan staan.

Wel kun je weer E-mail direct op de Gear S ontvangen als je die account ook zo instelt en ook kan met de Gear S gesmst worden (maar dan via het nummer van de Gear S).

Als de GSM dus thuis in de kast blijft liggen, zou ik het ding meteen op de lader hangen; dan mis je niets op de Gear S en je GSM is opgeladen als je thuis komt.. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de info.
Ik heb ondertussen een review gelezen over de Gear S waar de eigenaar hem gekoppeld had aan een Moto Hint.
Dus heb ik die maar aangeschaft. De circle vind ik persoonlijk niets qua stijl.
Een Plantronics M70 werkt niet. De S herkende hem eerst wel maar speelde alleen de muziek af en geen gesprekken. Nu ziet de S hem helemaal niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de Motorola Hint net binnen en werkt perfect met de Gear S. Totaal geen problemen met de verbinding.
Dit voor des lezers info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
Iemand idee hoe je de snelkoppeling activeert van de muziekspeler? Er zijn er 2 bij mij in de familie en op de 1 als je 2x tikt op het scherm krijg je de muziekspeler te zien de andere niet, software versies zijn het zelfde...snap er niks van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
virtua69 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 23:36:
Iemand idee hoe je de snelkoppeling activeert van de muziekspeler? Er zijn er 2 bij mij in de familie en op de 1 als je 2x tikt op het scherm krijg je de muziekspeler te zien de andere niet, software versies zijn het zelfde...snap er niks van
bij het afspelen van nummers op de Gear S, zie je rechts onder in de hoek "instellingen" (drie verticale puntjes)..

daar kun je kiezen wat de muziekspeler van de Gear S moet bedienen: de muziek op de Gear S of de muziek op je gsm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
dat snap ik , maar als je 2x tikt met 2 vingers tikt op het scherm, krijg je een menu te zien , en daar staat ook een menu van de muziekspeler , het rare is : bij de ene wel en de andere niet. 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Virtua op 19-01-2015 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
virtua69 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 20:13:
dat snap ik , maar als je 2x tikt met 2 vingers tikt op het scherm, krijg je een menu te zien , en daar staat ook een menu van de muziekspeler , het rare is : bij de ene wel en de andere niet. 8)7
verschillende firmware-versies dan.? updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:42

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

virtua69 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 20:13:
Je kunt in de Gear Manager aangeven wat de Gear S moet doen bij een dubbeltik. Waarschijnlijk is dit verschillend bij deze 2 Gear S-jes.

Ik loop nu zelf al een aantal maanden met de Gear S en dit is tot nu toe mijn favoriete smartwatch. Ik heb er al diverse mogen proberen (o.a. alle voorgaande Gears, Sony SW1 en 2, etc) maar de Gear S steekt er i.m.o. met kop en schouders bovenuit. Ik merk alleen wel dat ik 'm regelmatig opnieuw moet opstarten, anders gaat de accuduur drastisch achteruit, van zo'n 2,5e dag naar krap 1 dag.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
Firmware is het zelfde, zal er met de tijd is een foto van nemen, Had er ook last van dat de batterij snel leeg was, dacht dat dat aan een app lag... Wachten op een Update dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
FooLsKi schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 12:57:
[...]

Ik loop nu zelf al een aantal maanden met de Gear S en dit is tot nu toe mijn favoriete smartwatch. Ik heb er al diverse mogen proberen (o.a. alle voorgaande Gears, Sony SW1 en 2, etc) maar de Gear S steekt er i.m.o. met kop en schouders bovenuit.
Vind de Gear S ook geweldig..

Liep 18 jaar zonder horloge, maar ben hier heel blij mee.. gsm blijft geregeld thuis..

Jammer dat veel mensen de Gear S niet begrijpen of al iets anders gekocht hadden en zich er alleen om die reden niet in verdiepen (of zich blind staren op een extra data abonnement, terwijl je dat met de bijgeleverde prepaid-kaart echt niet nodig hebt (sinds 7 november maar 500 kb gebruikt van 50MB tegoed)..

de Gear S is echt niet een beetje beter dan het gemiddelde Android Wear-horloge.. alleen al het handsfree bellen is een uitkomst (gebruik ik echt veel)..

zie wel dat de Gear S nu pas (na bijna drie maanden) door anderen (ook in forums en op YouTube) ontdekt wordt..

zou wel leuker zijn geweest als er op het forum meer te doen was.. leert dan toch altijd nog meer van leuke apps.. (zoals nu YouTube, videoplayer etc)..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtua
Ik kwam er achter dat die gewoon koppelt met de parrot, (carkit) muziek functie nog niet uitgeprobeerd want ik heb er geen muziek op, ook kwam ik achter een app zodat je op YouTube kan... Geinig voor als je mobiel perongeluk thuis ligt..

[ Voor 9% gewijzigd door Virtua op 24-01-2015 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zeer tevreden over mijn Gear S.
Enige nadeel wat ik heb ondervonden is dat als je een jas draagt de Gear op de beweging van de jas reageert. Daar ik de Motorola Hint gebruik viel het me op dat de gear een oproep aannam zonder dat ik iets deed. (aan het lopen). Of doordat de jas de Gear activeert zonder dat ik dat door heb.
m.a.w. (vind ik) dat de gevoeligheid van het scherm te scherp staat.
Maar dat is dan ook het enige punt wat ik tot nu toe heb kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2015 @ 17:34:
Ik ben zeer tevreden over mijn Gear S.
Enige nadeel wat ik heb ondervonden is dat als je een jas draagt de Gear op de beweging van de jas reageert. Daar ik de Motorola Hint gebruik viel het me op dat de gear een oproep aannam zonder dat ik iets deed. (aan het lopen). Of doordat de jas de Gear activeert zonder dat ik dat door heb.
m.a.w. (vind ik) dat de gevoeligheid van het scherm te scherp staat.
Maar dat is dan ook het enige punt wat ik tot nu toe heb kunnen vinden.
Heb ik nog niet meegemaakt..

bij de Galaxy kun je scherm gevoeliger instellen, misschien is dat al gedaan bij de Gear S..

maar, misschien is folie over het scherm een oplossing om het minder gevoelig te maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Inmiddels is er trouwens een firmware update voor de Gear S (ontving deze OTA donderdagmiddag)..

Na de update is ook mogelijk Whatsapp te beantwoorden met het toetsenbord of standaardteksten via de Gear Manager doorschakeling (voorheen alleen met Notifications for Gear S, maar dat was "buggy")..

Verder zijn er nieuwe kleurenthema's, nieuwe klokschermen en lijkt het toestel wat sneller en minder accu te gebruiken..

Verder is het Always-on-Clock-scherm verbeterd (verfijnd), wat echt mooi uitziet.. apparaat is dan in eerste instantie als echt horloge te gebruiken (met leuke extra's ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
Wat om naar uit te kijken, de mijne is terug naar Samsung, microfoon was stuk, reset alles geprobeerd...fff afkicken, kan je ook hangout terug antwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
virtua69 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 23:44:
Wat om naar uit te kijken, de mijne is terug naar Samsung, microfoon was stuk, reset alles geprobeerd...fff afkicken, kan je ook hangout terug antwoorden?
Nee. Net speciaal geprobeerd.

Ben blijer met de Whatsapp, want dat is in Nederland de nieuwe SMS.

Reageren op Hangouts kan wel weer met Notifications for Gear S (€ 1,79 in de Play Store), maar die app is buggy, vooral bij doorschakeling via wifi/3G.

Firmware-update heeft een hoop leuke extra's..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
Is inderdaad buggy die app, nou ja misschien met een andere update dat ze hangout er ook bij pakken, . Het begin is er...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
Zo, mijn gear is terug, horloge is vervangen door Samsung, top service.. Die Update is inderdaad top, kon trouwens wel via Hangouts terug appen ☺

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
virtua69 schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 22:46:
Zo, mijn gear is terug, horloge is vervangen door Samsung, top service.. Die Update is inderdaad top, kon trouwens wel via Hangouts terug appen ☺
Had alleen naar mezelf een Hangouts-bericht gestuurd.. misschien is dat het verschil..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
Als je Andriod wear instaleert werkt Hangout 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
virtua69 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 12:59:
Als je Andriod wear instaleert werkt Hangout 😃
Serieus?

Android Wear én Gear Manager samen laten communiceren met de Gear S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
je hoeft verder niks te doen alleen andriodwear installeren ☺

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 06:21

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Ik heb een probleem met doorschakelen.

Even achtergrond verhaal, ik kom van een Gear 2 Neo naar Gear S en bevalt me prima, tot eergisteren was mijn Gear S verbonden met mijn Samsung S4 en nu heb ik een Note 4.

Doorschakelen heeft nooit gewerkt via S4 en nu werkt het ook niet met mijn Note 4, ik heb een abonnement van Tele2 in mijn Note 4 en andere abonnement van Hollandsnieuwe in mijn Gear S.
Alles is goed ingesteld op de Note 4 en Gear S, maar als bluetooth verbinding verbroken wordt krijg ik telkens melding dat doorschakelen niet is gelukt.

Bellen vanuit Gear S zonder verbinding met telefoon gaat prima en GPRS verbinding werkt ook goed.

Ik vroeg me af of meer mensen hier last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Reptile-X schreef op maandag 09 maart 2015 @ 00:47:
Ik heb een probleem met doorschakelen.
..

Ik vroeg me af of meer mensen hier last van hebben.
Doorschakelen gaat eigenlijk altijd perfect.. Nog beter sinds de laatste firmware update..

Alleen maar zeker gaan dat goede nummer is ingevoerd.. automatisch doorschakelen aanstaat bij verbreken verbinding.. en zodra het bluetooth-contact het niet meer redt, verbindt de gsm vanzelf door naar de Gear S..

Meestal gaat daar trouwens wel een minuutje overheen.. omdat de Gear S eerst de gsm-ontvangst moet activeren, als je deze niet altijd aan hebt staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Ik heb de laatste FW (R750XXU1BOA7) en de nummers zijn correct ingevoerd, ik heb even rond gelezen en er zijn problemen met doorschakelen met sommige providers (iig in de US), waarom het zo is weet ik niet.

Voor de rest werkt alles goed, Note 4 en Gear S verbinden op afstand via GPRS als bluetooth verbinding verbroken wordt en alle meldingen worden doorgezet, alleen krijg ik telkens melding dat doorschakelen niet is gelukt en doorschakel icoontje blijft rond draaien. Ik heb ondertussen al een omweg via *61*Telefoonnummer# (Doorschakelen geen gehoor bij Tele2) op zich werkt het zelfde denk ik, omdat op afstand verbinden wel lukt krijg ik ook mijn meldingen binnen en doorschakelen op deze manier werkt altijd.

Ik laat het even rusten en kijk ik weer verder als er weer een update komt op Note 4 of Gear S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
[b][message=43869968,noline]Reptile-X schreef ..

Ik laat het even rusten en kijk ik weer verder als er weer een update komt op Note 4 of Gear S.
Als ik zo op de forums kijk, ligt het probleem aan Tele2..

Lees daar maar klachten over het doorschakelen van een mobiel-nummer c.q. sim..

Testen lijkt mij trouwens makkelijk door de kaarten even om te draaien en kijken of dan wel meteen wordt doorverbonden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Nick, daar gaat het om doorschakelen met *61*Telefoonnummer# en dat wekt bij mij gewoon, zoals ik boven schreef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Reptile-X schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 22:06:
Nick, daar gaat het om doorschakelen met *61*Telefoonnummer# en dat wekt bij mij gewoon, zoals ik boven schreef.
Las ook over problemen met *21* doorschakelingen..

KPN gaat perfect..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangroen
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-08 16:14
Beste Nick,

Ik heb een Note 4 en wil ook een smartwatch gaan kopen. zit te kijken naar een gear s alleen ik twijfel nog een beetje. ik heb zo nog mijn vragen of dingen wel mogelijk zijn.

Vraag 1: ik wil het simkaart slot niet gaan gebruiken, kan ik dan via bluetooth en wifi al mijn berichten volledig ontvangen.
vraag 2: kan ik ook belletjes ontvangen via bluetooth en wifi?
Vraag 3: kan ik ook gewoon whatsapps beantwoorden via de gear?
Vraag 4: werkt always on een beetje goed?
Vraag 5: werkt spotify er ook op?

Dit zijn een beetje mijn vraag stukken.
graag hoor ik van jullie hoe of wat
zodat ik toch overtuigt wordt om een gear s te kopen ;)

Groetjes,
Stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Stefangroen schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 12:57:
Beste Nick,

Ik heb een Note 4 en wil ook een smartwatch gaan kopen. zit te kijken naar een gear s alleen ik twijfel nog een beetje. ik heb zo nog mijn vragen of dingen wel mogelijk zijn.

Vraag 1: ik wil het simkaart slot niet gaan gebruiken, kan ik dan via bluetooth en wifi al mijn berichten volledig ontvangen.
vraag 2: kan ik ook belletjes ontvangen via bluetooth en wifi?
Vraag 3: kan ik ook gewoon whatsapps beantwoorden via de gear?
Vraag 4: werkt always on een beetje goed?
Vraag 5: werkt spotify er ook op?

Dit zijn een beetje mijn vraag stukken.
graag hoor ik van jullie hoe of wat
zodat ik toch overtuigt wordt om een gear s te kopen ;)

Groetjes,
Stefan
Beste Stefan,

standaard staat mijn Gear S op bluetooth-gebruik, wat wil zeggen dat de "radio van de gsm" uitstaat bij bluetooth-contact. Always-on werkt dan niet. Gebruik ik zelf ook bijna nooit. Heb mijn "gsm-radio" op automatisch staan. Lees elders dat "always-on" wel goed gaat. Zag trouwens wel een persoon met uitslag op de plek van het horloge en schat in dat dat wel met de always-on-straling van de "gsm-radio" te doen heeft (als die persoon niet allergisch is voor het plastic/rubber).

Als je met "always-on" de klok bedoelt, gaat dit ook trouwens prima. Voor de firmware-update waren de Always-on-klokken niet mooi; te dikke wazige cijfers: maar nu zijn ze echt mooi en als je het automatisch verschijnen van de "echte" klok uitzet (is bij always-on-klok niet nodig), is het accu-gebruik volgens mij nog zuiniger ook. Het ziet wel nog steeds een beetje uit als een horloge voor slechtzienden, maar de functionaliteit maakt voor mij alles goed.

Alleen via bluetooth kan ik gewoon bellen of gebeld worden en al mijn berichten ontvangen. Neem dus niet aan dat er een SIM voor nodig is, waar die niet wordt gebruikt.

Zonder dat ik daarom gevraagd had, zat bij mijn Gear S een Lebara prepaid-kaartje (besteld bij Centralpoint: weet niet of dat alleen bij de eerste toestellen zat), dat na meer dan vier maanden nog geen 5MB aan berichten heeft verbruikt van de 20MB, die erop "zaten" bij aankomst.

Binnen kantoor gebruik ik alleen wifi. Dus zonder bluetooth-contact schakelt de Gear S direct naar wifi en ontvangt via dezelfde wifi alle berichten van mijn GSM. Dat zou volgens mij ook zonder SIM mogelijk moeten zijn.

Als het bluetooth-contact vervalt, schakelt de gsm automatisch door naar de Gear S (als je dit (makkelijk) zo instelt). Maar daar heb je natuurlijk wel een simkaart voor nodig. Zoals gemeld: een prepaid-kaart is voldoende, omdat er alleen naar toe gebeld wordt (dan). Het beltegoed van de prepaid-kaart wordt wel gebruikt als er geen bluetooth-contact is of als de Gear S is ingesteld om alleen met/vanaf de Gear S te bellen.

Sinds de laatste firmware-update kun je Whatsapp-berichten ook beantwoorden. Gaat prima trouwens.

Play Music is met de Gear S ook prima te bedienen (leuk binnenshuis met casting aan), zodat ik inschat dat dit niet anders is met Spotify (Samsung Music of Milk werkt natuurlijk beter/mooier (ook foto's van gespeelde nummers).

Jammer van de Gear S is dat het ding net te laat is uitgekomen, zodat de grote gebruiksgroep al vast zat aan de Moto360. Het voordeel van de Galaxy gsms is dat het forum door de vele gebruikers nog meer uit de toestellen weet te halen. Bij de Gear S is dat echt zoeken.

Maar.. ik ben ervan overtuigd dat de Gear is ook (zeker de eerste helf van) dit jaar de beste keuze is voor iemand, die met een Wearable online willen blijven en zijn gsm wat minder vaak in de handen wil hebben. Sta er zelf van te kijken hoeveel ik al met de Gear S doe en hoe weinig de gsm nog uit de tas wordt gehaald of zelfs wordt meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangroen
Oke thx voor je info, met always on bedoel ik dat het scherm aanstaat.
wat bedoelde jij dan met always on? dat die persoon uitslag heeft?
ik denk dat zo iets eerder komt door allergische reacties van het plastic of rubber.

Voor mij is de keuze wel bijna gemaakt. Gear S ! hahah
als ik hem koop ben ik eersteninstantie van plan alleen wifi en bluetooth te gebruiken. want ik denk dat gsm straling niet goed voor je is om dat constant tegen je aan te hebben.

Het is toch gewoon mogelijk GSM functie uit te zetten? zodat die niet uitzend?

ik hoor het wel van je!

Groetjes,
Stefan

[ Voor 72% gewijzigd door Stefangroen op 12-03-2015 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenner
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-09 21:18
Stefangroen schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 16:26:
ik denk dat zo iets eerder komt door allergische reacties van het plastic of rubber.

als ik hem koop ben ik eersteninstantie van plan alleen wifi en bluetooth te gebruiken. want ik denk dat gsm straling niet goed voor je is om dat constant tegen je aan te hebben.

ik hoor het wel van je!

Groetjes,
Stefan
Voor die gsm straling hoef je niet bang te zijn denk ik. De gsm module van de gear staat namelijk uit zolang je via Bluetooth verbonden bent. Vanaf die verbinding wegvalt zal de gsm pas actief worden. Berichtjes ontvang je dan via WiFi of 3g. Dit bespaart ook batterij uiteraard, het heeft totaal geen zin om de gsm actief te hebben als je via Bluetooth verbonden bent. Je belt dan immers via een headset verbinding met je smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Stefangroen schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 16:26:

ik hoor het wel van je!

Groetjes,
Stefan
Beste Stefan,

Glenner zal gelijk hebben; de straling zal wel meevallen.. hoewel ik wel tintelingen in de arm merk als ik de hele dag op de prepaid gelopen heb.. is toch een gsm, die je de hele dag hebt "vastgehad".. de een zal daar gevoeliger zijn dan de ander..

Met always-on bedoelde ik dat behalve de klok ook de "gsm-radio" on "always-on" modus heeft, dus ook als het ding verbonden is met de gsm.. je bent dan ook op twee nummers bereikbaar..

Inderdaad is de GSM-optie ook helemaal uit te zetten, hoewel de automatische stand (uitzetten bij bluetooth-contact) het meeste praktische is..

De Gear S is wat mij betreft echt een aanrader.. foto's van de always-on-klok en van de nieuwe firmware staat op mijn Twitter-account met dezelfde gebruikersnaam..

Veel plezier met de aankoop..

Mhg,

Nick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangroen
Sinds Woensdag een Gear S

Alleen na het dragen van de Gear S kreeg ik na 15-30 minuten kreeg ik last van mijn arm. Ik vond dit erg raar en ging er gelijk naar google, heb uiteindelijk niks kunnen vinden over dit probleem.
De volgende dag heb ik het horloge omgedaan terwijl die uit stond. Na 5 uur het toestel om te hebben was er niks aan de hand. Dus hieruit heb ik geconcludeerd niet allergisch te zijn voor het bandje.
Na 5 uur het horloge uit om te hebben, heb ik hem aangezet. Het zelfde gevoel wat ik eerder ook kreeg kwam snel weer terug. Vervolgens dacht ik dit is echt niet oké.
En heb hem door 3 andere personen ook om laten doen. Zei hadden na 15-30 minuten het zelfde gevoel wat ik had. Dat je arm een stijf werd ten opzichte van je andere arm.
Verder heb ik geen simkaart in het toestel zitten en werk alleen met een bluetooth verbinding.

Klachten tijdens het dragen:
Na 15-30 minuten wordt je arm verstijft het lijkt alsof het toestel een soort van stroompje afgeeft. Zo zal ik het probleem het best kunnen beschrijven.
De drie andere personen hadden het zelfde.

Heb zelf contact opgenomen met Samsung hierover zei hebben nog nooit van dit probleem gehoord.

[ Voor 3% gewijzigd door Stefangroen op 23-03-2015 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
Echt raar, moet wat mee zijn denk, ik draag hem elke dag zo'n 17 uur en heb echt nergens last van, wel zal ik graag een metalen bandje willen in plaats van plastic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Heb het ook alleen als ik de gsm niet bij me heb (dus Gear S gebruikt altijd eigen netwerk) en veel heb gebeld met de Gear S..

Maar die tintelingen heb ik ook als ik langer dan een half uur met de gsm heb gebeld (is bij Gear S bij lang bellen zelfs stuk minder)..

Bij normaal bluetooth-contact heb ik ook nergens last van.. zelfs niet als ik het ding 's nachts om hou om slaap(bewegingen) te monitoren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangroen
ja ik vond het ook erg raar, heb hem nu terug gestuurd en hij gaat na gekeken worden bij Samsung.
Ik zal jullie op de hoogte houden wat er mee gebeurt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
  • Laatst online: 11-09 20:06
Sinds een paar weken ook een Gear S. Bevalt prima. Vallen me een paar dingen op:

- geen geluidje bij Whatsapp berichten. (e-mail, sms, Facebook dus wel)
- Bij het inschakelen van het horloge pakt hij niet de logische volgorde van connectie met telefoon.

Logisch zou zijn Bluetooth, Wifi en dan pas Simkaart (op afstand). Staan alle 3 aan. Simkaart op auto.
Bij mij gaat ie dus eerst op afstand verbinden. Heb een Samsung Note Edge als telefoon. Als ik dan de connectie in de gear software verbreek en opnieuw koppel pakt ie wel Bluetooth. Software van de Gear software is de laatste en de firmware van de Gear S is ook de laatste. Hebben andere mensen dit ook? Simkaart is van T-mobile. Prepaid. Voor de rest wat al andere hier ook al hebben gezegd, duur klokje, maar als je ziet wat ie allemaal kan is ie het geld helemaal waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
blueface schreef op maandag 23 maart 2015 @ 23:25:
Sinds een paar weken ook een Gear S. Bevalt prima. Vallen me een paar dingen op:

- geen geluidje bij Whatsapp berichten. (e-mail, sms, Facebook dus wel)
- Bij het inschakelen van het horloge pakt hij niet de logische volgorde van connectie met telefoon.
Als bij Instellingen>Verbindingen>Mobiele Netwerken op Automatisch staat, kan de Gear S bij bluetooth-contact niet kiezen voor een andere volgorde/optie om contact te maken.. (het gsm- en wifi-netwerk gaan dan uit bij bluetooth-contact).. misschien een tip..

Verder gebruik ik geen geluiden, maar alleen trillen (wat thuis zeer wordt gewaardeerd), omdat de trilling van de Gear S aan de pols toch altijd opgemerkt wordt (anders dan bij de GSM).. misschien ook een tip voor Whatsapp..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
  • Laatst online: 11-09 20:06
_Nick__ schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 10:45:
[...]

Als bij Instellingen>Verbindingen>Mobiele Netwerken op Automatisch staat, kan de Gear S bij bluetooth-contact niet kiezen voor een andere volgorde/optie om contact te maken.. (het gsm- en wifi-netwerk gaan dan uit bij bluetooth-contact).. misschien een tip..

Verder gebruik ik geen geluiden, maar alleen trillen (wat thuis zeer wordt gewaardeerd), omdat de trilling van de Gear S aan de pols toch altijd opgemerkt wordt (anders dan bij de GSM).. misschien ook een tip voor Whatsapp..
Dan ligt er het er dus aan dat ik mobiele netwerken op automatisch heb staan. Zal ik dan veranderen.
Dat van die geluiden heb je ook gelijk in. Voel wel de trilling. Vindt het alleen raar dat hij whatsapp geen geluiden geeft. Het lijkt me dat het software matig op te lossen moet zijn. Het hoort wel gewoon te werken natuurlijk. Ook bij whatsapp. Heb hiervoor het allereerste model van de Gear gehad en die maakte ook geluiden bij de app berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
blueface schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 14:00:
[...]

Dan ligt er het er dus aan dat ik mobiele netwerken op automatisch heb staan. Zal ik dan veranderen.
Dat van die geluiden heb je ook gelijk in. Voel wel de trilling. Vindt het alleen raar dat hij whatsapp geen geluiden geeft. Het lijkt me dat het software matig op te lossen moet zijn. Het hoort wel gewoon te werken natuurlijk. Ook bij whatsapp. Heb hiervoor het allereerste model van de Gear gehad en die maakte ook geluiden bij de app berichten.
Ben ook nog op zoek naar een logica in beltonen en trillen..

Life360 belt alleen en trilt niet, terwijl trillen toch aanstaat..

Heeft misschien ook te maken met de instellingen van de gsm en misschien ook met soort beltoon (op gsm of op Gear (immers ook apart in te stellen (stond laatst een filmpje over op YouTube van deze meneer: https://www.youtube.com/watch?v=92mah_Yhw7E))..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

Is de hartslagfunctie van deze mooie watch ook te gebruiken tijdens het sporten? Dus bijvoorbeeld ik ga een stuk hardlopen en wil tijdens het mijn hartslag zien in realtime. Of kan ik dan beter een losse HRM kopen.

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

jokapo schreef op maandag 13 april 2015 @ 10:59:
Is de hartslagfunctie van deze mooie watch ook te gebruiken tijdens het sporten? Dus bijvoorbeeld ik ga een stuk hardlopen en wil tijdens het mijn hartslag zien in realtime. Of kan ik dan beter een losse HRM kopen.
Met de S Health app kun je instellen dat je gaat "Rennen" hardlopen dus. Dan meet hij constant je hartslag + de afgelegde meters.

Dan nog een vraag van mijn kant. Zijn er al meerdere bandjes verkrijgbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
[b][message=44059512,noline]

Dan nog een vraag van mijn kant. Zijn er al meerdere bandjes verkrijgbaar?
Inmiddels zijn de andere bandjes al te bestellen via Samsung.NL..

Had in november via Ebay al een officiële blauwe.. die waren eerst zelfs goedkoper dan de adviesprijs en binnen een week 20 euri duurder.. vraag en aanbod..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

Tammesp schreef op maandag 13 april 2015 @ 11:19:
[...]

Met de S Health app kun je instellen dat je gaat "Rennen" hardlopen dus. Dan meet hij constant je hartslag + de afgelegde meters.
En kan hij deze dan ook vertalen naar apps zoals bijvoorbeeld Endomondo / Runkeeper etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

jokapo schreef op maandag 13 april 2015 @ 11:30:
[...]

En kan hij deze dan ook vertalen naar apps zoals bijvoorbeeld Endomondo / Runkeeper etc?
Ah dat weet ik zo niet, zal er eens naar kijken.

Er staat ook Nike+ app op. Is ook een hardloop app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

Tammesp schreef op maandag 13 april 2015 @ 11:57:
[...]

Ah dat weet ik zo niet, zal er eens naar kijken.

Er staat ook Nike+ app op. Is ook een hardloop app.
Dat is er nu net 1 die ik dus niet gebruik :P

Ik wacht je antwoord in spanning af _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

jokapo schreef op maandag 13 april 2015 @ 12:52:
[...]

Dat is er nu net 1 die ik dus niet gebruik :P

Ik wacht je antwoord in spanning af _/-\o_
Ik zie net in de Galaxy Gear Store dat "Endomondo Sports Tracker for Samsung Gear S" er tussen staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu een kleine 2 week ook de gear s.
Ik had de gear 2, eerste wwt me opviel is dat ik foto's van telegram etc kan zien wat bij de gear 2 niet wou. De klok van de gear s is ook erg mooi. Ik heb hem laatst naast een apple watch gehouden en ik vind de gear s er smoother uitzien.

Al met al erg blij met de aankoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 01 juni 2015 @ 12:16:
Nu een kleine 2 week ook de gear s.
Ik had de gear 2, eerste wwt me opviel is dat ik foto's van telegram etc kan zien wat bij de gear 2 niet wou. De klok van de gear s is ook erg mooi. Ik heb hem laatst naast een apple watch gehouden en ik vind de gear s er smoother uitzien.

Al met al erg blij met de aankoop!
Goede aankoop..

Ben na bijna zeven maanden nog super tevreden..

Ben benieuwd naar het komende rond model, maar geloof niet dat deze dezelfde functionaliteit (toetsenbord) kan bieden..

Jammer dat zo weinig mensen zien dat de Gear S nog steeds alle concurrentie de baas is ondanks de inmiddels voor "wearable" hoge leeftijd.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe model zal waarschijnlijk de soc van de s6 krijgen om accu te besparen had ik gelezen. Of het daadwerkelijk zo is is een tweede. Voor nu ben ik blij met de gear s. Ik doe ongeveer 2 dagen met de accu en dan heb ik de klok altijd aan en de licht sensor op automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 16:03:
Nieuwe model zal waarschijnlijk de soc van de s6 krijgen om accu te besparen had ik gelezen. Of het daadwerkelijk zo is is een tweede. Voor nu ben ik blij met de gear s. Ik doe ongeveer 2 dagen met de accu en dan heb ik de klok altijd aan en de licht sensor op automatisch.
Merk zelf ook weinig verschil in accu-gebruik tussen automatisch oplichten en klok altijd aan zonder automatisch oplichten..

Ben ook benieuwd hoe Samsung het nieuwe horloge wil verbeteren, maar een toetsenbord op een rond toestel lijkt mij nog steeds niet praktisch.. en hoewel Google ook langzaam Nederlands als "voice"-taal aan aan het zetten is, verwacht ik niet op korte termijn dat Samsung Nederlands volledig voor voice-besturing zal aanzetten..

De Gear S is mijn eerste wearable en was een spannende aankoop op het moment dat er iedere twee maanden nieuwe wearables uit kwamen (alleen al van Samsung), maar is wat mij betreft een van de beste aankopen ooit gedaan.. heb de gsm sindsdien bijna niet meer in de handen.. terwijl bij het ontvangen van berichten op de gsm toch altijd nog iets meer op de gsm gedaan werd dan alleen kijken van wie het bericht kwam..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Ik heb de Gear S ook alweer een tijd. Bevalt me erg goed, hier gaat de accu zelfs 4 dagen mee gewoon helemaal top! Alleen baal ik nog wat van de weinig apps. Je moet nu alles via browser Opera Mini doen en dat werkt niet altijd geweldig.

Kort vraagje: Ik kan niet meer vinden waar je kan instellen om de klok altijd op "aan" te laten staan.

Wat voor apps gebruiken jullie zoal? Ben wel benieuwd. Bijvoorbeeld is de app Navigator van Nokia handig en snel in gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Tammesp schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 10:42:
Ik heb de Gear S ook alweer een tijd. Bevalt me erg goed, hier gaat de accu zelfs 4 dagen mee gewoon helemaal top! Alleen baal ik nog wat van de weinig apps. Je moet nu alles via browser Opera Mini doen en dat werkt niet altijd geweldig.

Kort vraagje: Ik kan niet meer vinden waar je kan instellen om de klok altijd op "aan" te laten staan.

Wat voor apps gebruiken jullie zoal? Ben wel benieuwd. Bijvoorbeeld is de app Navigator van Nokia handig en snel in gebruik?
Klok aan is Instellingen>Stijl>Klokken>Klok altijd aan en dan heb ik bij Instellingen>Bewegingen>Wake-up gebaar uit..

Grappig is nog dat je bij Instellingen>Display>Scherm wekken>Ltst scherm nog een derde optie kunt instellen, namelijk dat de accu-besparende klok wordt overgeslagen bij een "wake-up-beweging".. dit is vooral handig als bijvoorbeeld een Rolox-klok hebt gekozen (via Gearfaces) en niet eerst de digitale klok wilt zien voordat de Rolox in beeld komt.. de gekozen klok komt bij bewegen meteen vol in beeld.. dit kost uiteraard veel meer accu, maar je redt op de sloffen een hele dag en het ziet heel leuk uit..

Na de laatste firmware-update (waarmee Whatsapp-berichten eindelijk beantwoord kunnen worden) is de "Always-on-Clock" ook beter geworden.. was eerst dikker en daardoor waziger, maar is nu echt mooi gestyled als een klok, die ook "altijd aan" goed uit ziet.. heb wel al gemerkt dat in de zomer de "altijd aan"-klok weinig toevoegt bij automatische scherm helderheid.. dan zet ik de klok meestal weer terug op "aan bij beweging"..

Leuke apps zijn vooral: Gearam Music ID (soort Shazam voor Gear), Telegraaf, NOS, Mijn auto zoeken, Xenozu (Youtube op de Gear).. daarnaast heb ik alle Gear S Essentials geïnstalleerd, waarvan ik de Spraakmemo veel gebruik door directe toegang (twee maal klikken op Home-button).. Navigator werkt goed en nog beter sinds de update van eergisteren.. (zelfs in de auto, hoewel deze navigatie duidelijk voor fietsen of wandelen bedoeld is)..

Trouwens zijn er ook echt wel Twitter en Instagram en meen zelfs Facebook for Gear-apps, maar die gebruikten bij mij echt belachelijk veel batterij.. kun je beter tabbladen daarvoor instellen in Opera, maar voor mij zijn er ook grenzen waar ik het horloge voor gebruik (nu al erg veel).. (ook op de GSM gebruik ik Facebook etc. via snelkoppeling op startscherm, werkt sneller en overzichtelijker dan de app en naar ik begrijp registreert de app echt alles wat je op de gsm doet)..

[ Voor 10% gewijzigd door _Nick__ op 03-06-2015 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Heel erg bedankt, toch wel handiger om altijd de klok aan te laten staan, hoef ik niet steeds die beweging of op de home button te drukken ;)

Ja. na die laatste firmware update gaat de accu langer mee(bij mij tenminste) ook inderdaad fijn dat je zo op Whatsapp berichtjes kan reageren, maakt alles net even wat makkelijker.

Zonet even Navigator erop gezet en een stukje ermee gefietst, pakt alles perfect op en is erg duidelijk!

Hopelijk komen er toch nog wel wat bekende apps uit, zou ik erg waarderen voor zo'n hoge aanschaf prijs ;)

Vind ook de losse bandjes die kan kopen overdreven duur. Dus wie nog een zwart bandje voor mij over heeft, contact me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Kijk eens op Ebay.. bandjes in acht kleuren met gesp voor minder dan 20 euro.. http://goo.gl/J6BVNd

Er is inmiddels zelfs iemand, die metalen banden verkoopt.. https://goo.gl/RYJu0g

Heb zelf een demo/dummy/showmodel Gear S gekocht voor 8 euro met 4 euro verzendkosten.. en laat daar nou een origineel bandje om zitten.. maar die hou ik zelf als reserve..

[ Voor 44% gewijzigd door _Nick__ op 04-06-2015 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paar dagen geleden de fireflies en geoscope watch face gekocht. Moet zeggen het ziet er vet uit. Ik maak er behoorlijk de blits mee.

Zijn er ook anderen die zoiets erop hebben? Welke watch face gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 17:21:
Paar dagen geleden de fireflies en geoscope watch face gekocht. Moet zeggen het ziet er vet uit. Ik maak er behoorlijk de blits mee.

Zijn er ook anderen die zoiets erop hebben? Welke watch face gebruiken jullie?
Gebruik met de blauwe band alleen de originele blauwe wijzerplaat, omdat deze én de mooiste "altijd aan-klok" heeft en directe koppelingen naar agenda, gemiste items etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Gele band via Ebay gevonden.. zachter plastic (echt rubber) en "gaatjes-sluiting".. past daardoor beter (sluit nu echt goed om pols..

Is er in zestien verschillende kleuren en nog wat apart print-motieven (wat ik ontdekt heb.. waarschijnlijk zelfs inmiddels meer kleuren)..

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/552vck.jpg[/img]

[ Voor 19% gewijzigd door _Nick__ op 27-06-2015 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
Ik heb een metalen bandje, besteld via ebay, ook erg strak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Gezien ja.. Heel apart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:33
Stefangroen schreef op maandag 23 maart 2015 @ 19:28:
ja ik vond het ook erg raar, heb hem nu terug gestuurd en hij gaat na gekeken worden bij Samsung.
Ik zal jullie op de hoogte houden wat er mee gebeurt is.
En?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangroen
Ik heb mijn smartwatch al verkocht, werd er toen de tijd echt gek van. maar toch bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Ben na bijna negen maanden nog steeds dik tevreden met de Gear S.. Was bij aanschaf bang dat binnen twee maanden weer een nieuw model te krijgen zou zijn (zoals steeds in het jaar daarvoor), maar zie de Gear S nu een compleet jaar volmaken.. dan is 400 euri nog steeds niet weinig, maar heb ik wel voldoende lol gehad voor dat geld.. maar vooral was de Gear S voor mij dé manier om van het "checken" van de gsm af te komen (werd bijna een nerveuze tik; ook zonder berichten: veel mensen hebben dat nog steeds ;-)

Heb niet het idee dat andere "Mobile Watches" ook op dit moment iets hebben dat de Gear S niet heeft, eerder in tegendeel..

Ben zeer benieuwd naar de Gear A, maar vraag mij af op toetsenbordje vervangen kan worden in een rond scherm (zeker niet zonder Nederlandse spraakaansturing)..

Wel apart dat Hoofd Samsung B2B in filmpje over nieuwe tablet voor ouderen met een LG om liep (is natuurlijk om te testen of de Gear S/A nog verbeterd kan worden ;-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Na 5.1.1-Firmware update wordt ook Gear Manager bijgewerkt..

Voor zover nu ontdekt kunnen sociale media apps vanaf Gear S worden bijgewerkt.. Zelfde als bij Whatsapp..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
O. K., ff wachten voor de nota 4 dan, Sammy is niet zo snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Nog even een tip..

Curlball Inc. heeft een gecombineerde klok/startscherm gemaakt, vanaf waar alle apps meteen kunnen worden gestart..

Mooie layout.. heb ik al eens gezien, meen ik.. kom er ff niet op.. ;-)

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/14vjino.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/hrbwb4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Merk dat ik te erg gewend ben aan de Gear S..

Het klokje in mijn vorige post, was in vijf uur door de resterende 33% accu heen (normaal nog wel goed voor een hele zaterdag)..

Waar ik normaal weinig of eigenlijk niks mis met een trillende notificatie aan de arm moest ik helaas vaststellen dat ik zelfs op een stevig volume (en met trillen aan) de beltonen van mijn bijna drie maanden oude S6 niet herkende (nog nooit gehoord; toestel staat altijd op stil)..

Als het ding (Gear S) leeg is (voor het eerst in bijna acht maanden) merk je pas hoe erg je erop vertrouwd..

Trouwens zijn er inmiddels weer hele leuke apps bij.. zoals Navigation for Gear (echt losse navigatie (was Here ook wel, maar deze is) op het niveau van Google Maps (streetview etc).. en ook pas ontdekt, Wearable Widgets, waarmee je vrijwel alle widgets van de GSM interactief kunt zien op de Gear S.. echt handig..

Jammer dat de ontwikkeling lijkt te vertragen, anders zou de Wearable de GSM echt vervangen..
ik zou het nu al moeilijk vinden als ik zou moeten kiezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor navigatie gebruik ik nokia here. Werkt perfect en doet wat het moet doen.

Nu heb ik ook sinds kort met vodafone dual sim of zoiets. 2 simkaarten met 1 nummer zodat wanneer de telefoon geen verbinding meer heeft door bv. Lege batterij dat de gear s alles verder oppakt.

Ik ben nog steeds erg blij met alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2015 @ 11:18:
Voor navigatie gebruik ik nokia here. Werkt perfect en doet wat het moet doen.

Nu heb ik ook sinds kort met vodafone dual sim of zoiets. 2 simkaarten met 1 nummer zodat wanneer de telefoon geen verbinding meer heeft door bv. Lege batterij dat de gear s alles verder oppakt.

Ik ben nog steeds erg blij met alles.
sorry om dit te moeten melden, maar in Nederland werkt de Gear S net niet goed met een dual-sim..

je krijgt weliswaar je oproepen en smsjes weer binnen, maar de Gear S zorgt er met een dual-sim net voor dat je alle meldingen binnen krijgt als de GSM thuis blijft liggen.. dus ook Whatsapp, Skype, Twitter etc.. (met 5.1.1 kunnen ook al deze berichten beantwoord worden (Whatsapp kon al sinds vorige firmware-update Gear)..

gebruik zelf een prepaid-kaartje van Lebara.. zat bij het toestel en van de 50MB meegeleverd data-tegoed is na bijna acht maanden nog geen 7MB verbruikt (berichtjes gebruiken geen data)..

de Gear Manager schakelt automatisch door als de Gear S geen bluetooth-contact meer heeft met je GSM.. (binnen kantoor via wifi op de Gear S; buiten kantoor via GPRS/HSDPA)..

probeer het eens als je nog een prepaid-kaartje hebt.. zoeken naar "automatisch doorschakelen" in de Gear Manager (dual sim uitzetten).. werkt echt perfect.. als ik de GSM thuis laat, is de Gear S alweer verbonden voor ik de straat uit ben.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Moet nog even kwijt dat de Gear S een ultieme zomer-gadget is..

Na het ding begin november 2014 te hebben gekregen, ben ik lang heel voorzichtig geweest in de buurt van water.. maar, met verschillende andere leuke vergelijkbare gadgets op komst gaan we er gewoon mee de zee in of naar het zwembad.. allemaal geen probleem.. dan is de Gear S eigenlijk volledig in zijn element.. niets missen, maar ook niet het idee te hebben om op de tassen te letten omdat daar de gsm in zit (de gsm ligt thuis op de kast)..

Toevallig bleef de Gear S één van de eerste keren in het water "knipperen" c.q. wisselen tussen het startscherm (standaard-klok met 15 meldingen) en het normale scherm en bleek onbruikbaar, maar al snel bleek dat dit alles te maken had met de Gear Manager-update, waarmee je ook kunt reageren in andere apps (Twitter, Facebook, Hangouts etc.).. Twitter leverde problemen op.. pushmeldingen blokkeerden het "verbonden zijn op afstand".. retweets zijn toch al niet mogelijk (waarschijnlijk omdat de schermvergrendeling de retweet blokkeert).. aanmerken als favoriet gaat trouwens weer wel op afstand (vreemd)..

Ben heel benieuwd wat de Gear A of Samsung Orbis gaat doen, want ik mis inmiddels wel een paar leuke opties van Google Wear, die de Gear A wel zou hebben..

Toch zou ik de extra mogelijkheden niet willen missen/ruilen voor het altijd verbonden zijn van de Gear S (ga ervan uit dat de Gear A dat ook zal hebben (tenminste in één van de (twee?) uitvoeringen)..

Waarschijnlijk weten we na 12 augustus a.s. meer (volgens de laatste geruchten)..

Hoop voor Samsung dat ze Gear A vóór de Moto360-II uitbrengen, willen zij nog een beetje kans maken, want de Wearable-fans hebben een kort lontje en geven hun geld maar één keer uit.. en veel fans volgen het platform met het meeste sociale overleg en hulp..

De LG Urbane LTE lijkt ook wel een interessant alternatief.. Omdat Android Wear geen simkaarten-ondersteuning heeft, werkt LG ook met eigen software (WebOS (oude Palm) (HP)), zoals Samsung Tizen gebruikt om de simkaart te ondersteunen.. LG is daarbij wel zijn tijd vooruit, omdat een fysieke simkaart ontbreekt, zoals dit op termijn wel in alle gsms zal ontbreken (abonnement wordt dan in de gsm geprogrammeerd (met alle voor- (diefstal) en nadelen (vaker naar het service-center) van dien ;-)

Zie na dit jaar meer mensen kiezen voor een mooie wearable in plaats van een goedkope(re) Smartphone..
"de keuze wordt reuze".. ;) hoewel ik ook wel inschat dat de prijzen van smartphones flink gaan dalen als de concurrentie uit China zijn weg in Europa gevonden heeft (na de Nexus van Troje)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gear orbis kijk ik ook naar uit. Er was een paar dagen geleden op sammobile een paar teasers geplaatst van pics uit de nieuwe gear manager. Maar ik snap een paar dingen er niet uit. Er werd eerst geroeptoetert dat de orbis de octacore van de s6 zou krijgen maar dat blijkt nu een dual core te zijn. Ze hebben de bezelring inderdaad ervoor in gebruik om te navigeren en een draaiwiel a lá apple watch. Ik hoop toch echt dat die draaiwiel er niet opkomt en ze het toch innovatiever maken aangezien ik dat een gruwelijke gepriegel vind met de apple watch om te zoomen etc. Ik snap dat pinchen op zo'n klein scherm een onmogelijke klus is maar een double tap om te zoomen zou beter zijn. Daarnaast zou die een camera hebben wat mijn gear 2 ook heeft (heb nu de gear s en de gear 2 in de vitrinekast) maar ik gebruikte hem nooit. Enige wat ik denk is voor een perverseling om cameltoe of dickpics te maken. Ik hoop dat ze gewoon hevig focussen op design, nfc payment dat ik met een rabobank app gewoon kan tikken om te betalen tot een €25 of zo en een relaxte accuduur van 2/3 dagen

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2015 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Dual-core is voor zo'n horloge meer dan genoeg..

De Moto360 heeft de processor van een zes jaar oude gsm.. zegt eigenlijk al genoeg..

Schat in dat in Korea ergens wel al iemand een tijd met een model van het horloge heeft rondgelopen en heeft ontdekt dat de draaiende ring in praktijk toch te los gaat zitten en daarna te snel ongewilde dingen doet of misschien zelfs wel afbreuk doet aan de waterdichtheid.. misschien is de app Quick Settings (volgens bekend model) van Tizen Web-designers al een opzet voor het vervangen van.. het standaard-draaiknopje zal vooral zijn om nog meer op een echt horloge te lijken..

Hoop zelf wel op een camera.. en dan minder voor ransige foto's, maar voor Hangouts of Skype.. schat ook in dat providers dat graag zien om het data-gebruik aan te zwengelen.. teller van mijn prepaid-kaartje na meer dan acht maanden staat nog steeds op 7MB (van de 50MB voor 10 euro)..

Waar de accu minder groot gaat worden, kan dit al een indicatie zijn voor een camera op de voorzijde.. maar misschien is het alleen maar wegens de ingebouwde NFC..

We wachten maar even af.. heb sinds de Samsung S3 alleen maar Samsung-producten en kan niet klagen over de ontwikkeling en de mogelijkheden.. in het topsegment brengt Samsung alleen maar volledig doordachte producten op de markt.. jammer dat de Gear S niet zo begrepen wordt door de meesten (heb ik al te vaak gezegd; ik weet het.. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
Ik Had een Update van gear Manager,, snap en zie alleen niet wat er anders is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Meer acties mogelijk bij (notificaties van) niet-Samsung-apps..

Probeert maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
Ik snap hem ff niet , je ziet toch alleen een pop-up dan?
Pagina: 1 2 Laatste