Ik zie enkel in dit topic wat vragen over generatoren en hoop dat er wat Tweakers aanwezig zijn die hier wat kennis van hebben. Zelf heb ik hier totaal geen kaas van gegeten, maar ben er helaas wel mee belast. Bijkomende complicatie is dat het mij niet is toegestaan bedrijven te benaderen die deze zaken verkopen en dus daarmee advies in te winnen.
Mijn eigen gedachten en om jullie voor te zijn:
Omdat ik dus geen kennis hiervan heb weet ik ook niet wat aan te schaffen. Of tenminste, ik weet niet waar ik op moet letten. Ik zal hieronder een kleine situatieschets geven en hopelijk is er iemand die mij een klein beetje de juiste kant op kan sturen.
Ik ben op zoek naar een Generator die 400 KW kan leveren(zoiets denk ik)). In het gebouw zelf staat een noodgenerator van 4200KW die het 1 tot 1 1/2 uur kan volhouden. Deze is misschien handig voor graceful shutdowns en eventueel hertanken van de mobiele 400KW generator.
- Moet winterse temperaturen kunnen doorstaan van -15C tot -30C
- Verwachte stroomuitval is 5 uur. Dit kan 1 of meerdere malen per dag voorkomen.
- Moet op wielen geplaatst worden vanwege de lokale wetgeving.
Welke tip dan ook is welkom. Ik verwacht dat de machine onder een dak gezet moet worden ter bescherming tegen sneeuwval en geluidsoverlast. Hij staat namelijk in voornamelijk residentieel gebied.
Mijn eigen gedachten en om jullie voor te zijn:
Omdat ik dus geen kennis hiervan heb weet ik ook niet wat aan te schaffen. Of tenminste, ik weet niet waar ik op moet letten. Ik zal hieronder een kleine situatieschets geven en hopelijk is er iemand die mij een klein beetje de juiste kant op kan sturen.
Ik ben op zoek naar een Generator die 400 KW kan leveren(zoiets denk ik)). In het gebouw zelf staat een noodgenerator van 4200KW die het 1 tot 1 1/2 uur kan volhouden. Deze is misschien handig voor graceful shutdowns en eventueel hertanken van de mobiele 400KW generator.
- Moet winterse temperaturen kunnen doorstaan van -15C tot -30C
- Verwachte stroomuitval is 5 uur. Dit kan 1 of meerdere malen per dag voorkomen.
- Moet op wielen geplaatst worden vanwege de lokale wetgeving.
Welke tip dan ook is welkom. Ik verwacht dat de machine onder een dak gezet moet worden ter bescherming tegen sneeuwval en geluidsoverlast. Hij staat namelijk in voornamelijk residentieel gebied.
It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher