Hoe veel jaar gaat een MacBook gemiddeld mee?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-08 21:46
Maar ja, blijft natuurlijk ervaringen uit het verleden. Mijn pro uit 2010 doet het ook nog steeds prima, 3 jaar geleden ssd in gezet en paar maanden na aankoop gelijk geheugen verdubbeld omdat het toen spotgoedkoop was (dollar).

Maar ik vrees wel dat de nieuwere generaties veel minder lang mee zullen gaan, al was het alleen al omdat je er nu veel minder zelf aan kan vervangen. Wat dat betreft heeft Apple een flink stuk van zijn charme verloren voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Ze hebben wel een neiging om niet echt stuk te willen gaan.

Een van 2011 draai ook al een tijd intensief mee die wordt straks vervangen door mijn huidige 2015 laptop zodat ik een nieuwe kan kopen en die van 2011 hup door naar de kids kan hij daar nog even rondjes draaien. Prima kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:08
hangt er sterk vanaf hoe je zelf met je macbook omgaat.
denk dat een ibook in sommige gevallen nog volstaat en als je er zuinig mee omgaat dan gaat dat allemaal wel lukken.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Oyster schreef op dinsdag 2 september 2014 @ 15:22:
Gemiddeld is natuurlijk moeilijk te zeggen, maar ik vermoed dat mijn 2008 C2D MBP nog prima mee zou kunnen als werkmachine als ik hem niet (moest) vervangen. Sterker nog, ik heb nu een 2010 model unibody en ik mis het 2008 model nog altijd. Even tussentijds geheugen uitbreiden en de staat van de accu in de gaten houden (evt. vervangen als je vaak op weg bent) en 5 á 6 jaar moet geen probleem zijn, mits er geen baanbrekende technologieën worden toegepast.
Het is ondertussen twee jaar later en ik ben nog steeds vreselijk blij met deze Mid2010 MBP (hi-res). Ik verwacht dat ik deze nog minimaal twee jaar als mijn primaire werkpaard meegaat. Als er in de tussentijd niets geks gebeurd vermoedelijk zelfs het dubbele (of driedubbele). Mechanisch is er geen enkele slijtage na 6 jaar full-time gebruik.
Pagina: 1 2 Laatste