Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Engenius heeft een outdoor accespoint/bridge genaamd de ENS202EXT. Nu word deze ook voor een 40 euro meer verkocht als de ENS202EXT Ez hotspot extender.

Voor zover ik kan zien is het enige verschil tussen de 2 de firmware waar bij de Ez een functie heeft om met website login hotspots te verbinden en de verbinding met meerdere apparaten te delen zonder meerdere logins nodig te hebben.

Heeft iemand enig idee of het mogelijk is om zonder problemen de firmware van de normale versie te upgraden naar de Ez firmware?

Google laat helaas een beetje in de steek.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:23
Leo, heb je hier al meer info over gevonden?
Ik heb dezelfde vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Voor zover ik me kan herinneren klopt het dat het enige verschil de firmware is maar was er geen manier om die zelf te flashen.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:26
ze zijn inderdaad gewoon hetzelfde.

in de changelog van 1.5.35.0 staat dat de repeater mode is toegevoegd.
via de web-interface flash je hem er zo in.

http://www.engeniustech.c...es-outdoor/ens202ext.html

onderaan staat de firmware onder downloads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10721

Hee, ik vroeg me zojuist precies hetzelfde af. Is het al iemand gelukt de standaard ENS202EXT te flashen met de EzHotspot firmware?
Engenius zelf zegt dat het niet zo'n goed idee is:"DO NOT apply this to a standard ENS202EXT or any device which will permanently damage your device and void any warranty."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10721

Ik denk dat hier de verklaring is, de EzHotspot wordt buitenshuis ontwikkeld en inbegrepen bij de verkoop is een licentie voor de software.
Zie ook http://engenius-europe.nl...kb&prodid=334&kbartid=154 en http://engenius-europe.nl...kb&prodid=334&kbartid=172

• IJzerboot
Je kunt dus een ens202ext wel zelf flashen naar een ens202ext EZ hutspot maar dan heb je een activatie code nodig.

Ik vraag me af hoe dat in de praktijk werkt. Heeft er iemand een standaard ens202ext om het eens uit te proberen?

edit: Hier koop je voor 40usd de code: https://www.easywrt.com/c...-single-device-activation

Gezien de huidige wisselkoers en het werk dat je ervan hebt heb ik maar een EZ hotspot besteld.

Eerste ervaringen:
super apparaat, aansluiten (helaas alleen 220 volt) en draaien!
Inloggen op wifi van het apparaat, naar webpagina ezhotspot.eu en netwerk selecteren waar je gebruik van wilt maken.
Bereik qua ontvangst en zenden is super, maar je internet snelheid blijft natuurlijk wel afhankelijk van de aanbieder. Hangen nu probleemloos 6 apparaten aan.
Werkt ook met ticket service (betalen voor code) probleemloos.

Zoek nu alleen nog een klein 12v-24v adapter zodat ik hem ook op de accu kan gebruiken, tips welkom! :-)

[ Voor 71% gewijzigd door IJzerboot op 19-08-2015 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:30
Mannen, hebben jullie die ENS202-EXT nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi00
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-04 15:53
Ik heb er ook een.

1913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerboot
ik heb hem nog. bevalt super, enige nadeel is dat ingaande en uitgaande data over 1 antenne gaan.
Bij te druk wifi verkeer loopt het apparaat vol.
Mooier zou zij als je in en uitgaan 2 antennesystemen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtenklaas
Ik heb de EZ Hotspot code er in geflashed, de binary is een ingepakt squasfs bestand. Dat ziet er even HEEL anders uit dan de Extender firmware. Ik heb er wat moeite mee dat het bedrijf in kwestie zich gebaseerd heeft op OpenWRT (ik zie in de firmware alle kenmerken staan) en vervolgens hun broncode niet vrijgeven, althans, ik heb hem niet gevonden. Daar ga ik nog wel formeel over klagen, maar ik neem aan dat ze me hartelijk uitlachen (dat hebben ze inmiddels inderdaad gedaan. Daarna maar OpenWRT ingelicht over dit verhaal). Geen idee eigenlijk wat de consequentie is als je je niet houdt aan de GNU public license ...

Maar goed, ik heb de firmware dus eens goed bekeken, ze hebben echt wel iets meer gedaan dan "alleen HTML" coding zoals men zelf zegt. Ik heb die van mij net overgenomen van een andere tweaker, deze gaat de caravan in, werkt leuk!

Voor een 12 naar 24 volt voeding is een zogenaamde "dc dc step-up converter" nodig, op eBay kosten die 2-3 euro voor een 6A type, diegene in de link kost net wat meer, dan zit er ook een huisje omheen :)

[ Voor 22% gewijzigd door Houtenklaas op 06-05-2016 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerboot
Begrijp ik nu goed dat je de EZ Hotspot firmware zonder problemen op een standaard ENS202-EXT hebt gezet?

En die 12-24 volt adapter zit bij de ez hotspot bijgesloten. Is trouwens alleen nodig bij langere netwerkkabels (dacht>10m)? Met 12 V doet ie het ook..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Houtenklaas
Dat kostte geen moeite inderdaad, maar de firmware vroeg daarna om de activatiecode. Aangezien de firmware conform de OpenWRT GNUv2 vrijgegeven moet worden voelde ik me niet heel bezwaard om de firmware uit te pakken om te kijken hoe die controle gebeurt. De binary is een ingepakt squash filesystem (zeg maar een image van een floppy disk) en die kan je gewoon uitpakken zonder al te veel moeite te doen. Dus echt hacken kan je het ook niet noemen. Ik heb zowel Engenius als EasyWRT om de source code gevraagd en ben hartelijk uitgelachen door beide partijen. Let wel, men is verplicht dit te geven doordat men gebruik maakt van de OpenWRT sources!

En die voeding, ik neem aan dat er IN die hotspot extender de voeding alsnog omlaag wordt gebracht naar 5 of 12 volt. Die van mij gaat aan een mastje van circa 2.5meter op de camping staan, de UTP draad zal dan iets van een meter of 5 worden, ik gebruik daar wel dat trafootje voor wat er bij zit.

OpenWRT heb ik nog aangesproken op die firmware, maar ik hoor van die kant ook een soort lijdzaam iets, ze keuren het sterk af uiteraard dat een commercieel bedrijf aan de haal gaat met hun stuk open source software, maar kunnen er blijkbaar weinig aan doen.Terwijl de GNU licentie ruimte biedt om stukjes closed source te houden. Het kan dus WEL netjes, maar daar heeft Engenius en EasyWRT blijkbaar geen boodschap aan, zal wel teveel moeite zijn. Ik had graag de keuze gehad om de firmware zelf te compileren, maar goed, zo kan het ook.

[ Voor 7% gewijzigd door Houtenklaas op 09-05-2016 22:15 . Reden: Spelling gewijzigd, wat verduidelijkt ]

• pauhui
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14-03 05:56
heb hier een ens202ext die ik graag zou willen upgraden naar een ez.
iemand die me daar iets over kan vertellen?
kan het nu wel of niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerboot
Houten Klaas weet hoe het moet en kan het.
FF PM sturen.

Ik denk dat hij voortaan niet meer ondersteund gaat worden want ze hebben een compleet nieuw apparaat ontwikkeld.
pricewatch: EZ Hotspot Extender v4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtenklaas
IJzerboot schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 10:31:
Ik denk dat hij voortaan niet meer ondersteund gaat worden want ze hebben een compleet nieuw apparaat ontwikkeld.
pricewatch: EZ Hotspot Extender v4
Ik zag op de site van Engenius: Relaunched 17-3-2017 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerboot
Mmm interessant.
Is nog gewoon de oude v3 met dezelfde firmware.
Inmiddels zelfde prijs ook als de v4.
Blijkbaar loopt de v4 nog niet zo hard..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:22
Kan bevestigen dat de ENS202EXT gewoon te "upgraden" is naar een EZ Hotspot extender. Met de hulp van Houtenklaas geactiveerd, werkt helemaal top. Vervolgens kun je de originele software er ook weer gewoon op zetten.

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsr9500
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-05 21:40
leuke thread, dank _O-

[ Voor 92% gewijzigd door dsr9500 op 14-07-2017 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19kees45
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 01-02-2021
Als ik een ENS202EXT koop kan houtenklaas mij dan helpen om er een hotspot extender van te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EK1962
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-01-2024
ik heb er ook 1 (ENS202EXT ) , heb de firmware er al op staan.
geprobeerd de code via Engenius te krijgen door te bellen maar die krijg je echt niet aan de lijn in de meern. 20 keer per dag geprobeerd maar wordt steeds afgebroken doordat alle medewerkers in gesprek zijn. ben nu net met easywrt bezig geweest, daar de code gekocht alleen zie ik via de e-mail niets binnen komen. dus ja maar even afwachten. al ik dit voorheen had geweten had ik gelijk de ezhotspot gekocht en niet de ens202ext. heb hem trouwens wel even werkzaam gehad via de trial optie die je heb na de instal van de firmware. voor 30 min en dan gaat hij automatisch in reset.

[ Voor 4% gewijzigd door EK1962 op 03-08-2017 14:22 ]

• dickie91
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-02-2021
Ik heb de EZ Hotspot Extender ENS202EXT gereset met het reset knopje (zou kunnen volgens de beschrijving) maar als ik nu als beheerder wil inloggen vraagt hij om een inlog code en dat is niet de code die je normaal gebruikt en die achter op het app.staat, weet iemand de inlogcode die ik kan gebruiken om weer in beheer te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerboot
Als je een originele heb gekocht kun je die activatiecode opvragen bij Engenius.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggie34
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-11-2024
Het is mij ook gelukt met de hulp van houtenklaas .

Bedankt :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMic
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-09-2023
Beste Houtenklaas,

Heb je via PM de instructie incl download-links voor deze hotspotextender? Ik heb een officiële hotspot extender maar heb hem gereset vanwege inlogproblemen met een iPad. Hierna logt hij op de camping niet meer in. In het dashboard (onder netwerken) zie ik dat hij de functionaliteit van hotspot niet meer heeft. Na veel googlen ben ik op dit draadje gekomen. Ik ben nu op de camping en zou je dankbaar zijn met je hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerboot
@Tmic: Een reset zet de Hotspot firmware niet terug naar de ENS020EXT firmware.
Er zal iets anders aan de hand zijn.
Edit: factory reset vraagt om registratiecode die er standaard niet bijzit.

Heb je de laatste versie van de hotspot firmware er wel op staan?
Kun je via internet update erop zetten.
Doe dat eerst, is veel makkelijker dan de firmware er handmatig opzetten en dan de code invoeren.

[ Voor 12% gewijzigd door IJzerboot op 21-09-2017 23:10 ]

• NL_Scratch
IJzerboot schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 23:31:

Doe dat eerst, is veel makkelijker dan de firmware er handmatig opzetten en dan de code invoeren.
Als je hem een factory reset geeft dan staat inderdaad nog netjes de hotspot firmware erop.
Echter moet je dan wel de registratie code invullen welke je in elk geval bij Engenius kunt opvragen. Deze is gebaseerd op het MAC adres.

• IJzerboot
Oops.. NL_Scratch: klopt. Factory reset vraagt om de registratiecode en die zit er standaard niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMic
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-09-2023
IJzerboot schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 23:31:
Edit: factory reset vraagt om registratiecode die er standaard niet bijzit.

Ik heb uiteindelijk Engenius aan de lijn gehad en mijn probleem werd verholpen door firmware 3.99 opnieuw te installeren, blijkbaar was die corrupt geraakt door de factory default. In het dashboard onder network was ik de optie hotspot WiFi kwijt. Alles werkt weer, maar mijn zoon heeft de ENS202EXT zonder hotspot en daar zou ik graag de instructie van Houtenklaas voor ontvangen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Houtenklaas
All, ik krijg met enige regelmaat de vraag hoe dit werkt. Daarom de volgende korte handleiding. Alhoewel ik je ook gelijk de juiste key kan geven, ga ik dat NIET doen. Vragen heeft daarom ook geen zin. De manier om het te achterhalen is ook echt niet moeilijk met deze gids:
  1. Begin met het downloaden van versie 3.99 van de software
  2. Pak deze uit met 7zip
  3. Het uitgepakte bestand is de squashfs bestand met 600 (hex) bytes eraan voorafgaand. Die zal je er dus af moeten slopen en het overblijfsel opslaan. Dit is gelijk het "moeilijke" deel
  4. Hetgeen je overhoudt is een squashfs bestand, die kan je verder uitpakken met 7zip
  5. En dan kan je in het bestand /reg/cgi-bin/activate.cgi de truc vinden
  6. Hier vind je hoe vervolgens het inloggen werkt, let op dat dat alleen maar met WiFi werkt
En ik had een weblinkje om in één klap de key te verkrijgen, maar die is per direct niet meer werkzaam aangezien ik wat buitenlandse ip adressen langs zie komen in de logfile. Jammer, maar zelf doen geeft veel meer voldoening, fijn dat ik daarbij zo goed kan helpen. Succes ermee!

[ Voor 16% gewijzigd door Houtenklaas op 24-09-2017 16:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAlbino
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 06-05 15:57
EZ Hotspot Activation Code zelf genereren : how-to

Voor diegene onder ons die wat minder handig zijn maar toch dit probleem hebben, dit is de oplossing..

1: Achterhaal je WLAN MAC adres.. dit is vaak 88DC96......

2: Ga naar md5encryption.com

3; Genereer een code door "WLANMAC-EZCHNG" in te voeren. (zonder aanhalingstekens, je WLAN mac adres met -EZCHNG erachter. )

4. Enjoy! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerboot
Goeie tip! Werkt helemaal prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakysan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-01-2024
Inderdaad super tip! Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigbot3
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-04 07:58
Bedankt voor de tip! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pronk01
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-02-2023
Ik heb zo'n EnGenius ENS202EXT waarmee het volgens Houten Klaas mogelijk is om deze te flashen naar een EnGenius ENS202EXT EZ Hotspot Extender-versie. Uiteraard als nieuw, goed werkend en onbeschadigd.

Wie hierin interesse heeft, stuur me maar een PB. Komen we vast wel uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Houtenklaas
Klopt @pronk01. Sinds vorige week weet ik ook dat de ENS202EXT die uitgerust zijn met de "Capture Portal" software, geflashed zijn als EAP300V2. Daarin controleert de bootloader of de aangeboden firmware wel de juiste is, in dit geval de EAP300V2 versie is dus.

Terugflashen naar de ENS202EXT versie kan alleen met die Recover Ramdisk software van Engenius (15 dollar), het opnieuw flashen van de Uboot partitie in de flash, of domweg door de seriële flash uit te lezen en te kopiëren.Of die Ramdisk reverse engineeren ...

Kortom: Let even op dat je geen CP versie koopt, die krijg je lastig "om" naar de hotspot extender versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-03 11:55

sfm

Hoe herken je deze versie makkelijk Houtenklaas?

Zag er eentje op marktplaats https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr maar vraag me nu dus af of deze makkelijk aan te passen is met de Hotspot software of niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchlincoln
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-07-2022
Hallo allen,

Ik heb een 202ext-ez welke prima werkt, en omdat de verbinding met wifispots niet altijd even stabiel is, heb ik een 2e via marktplaats aangeschaft. hij doet echter niets; het power lampje blijft knipperen, en ik heb geen wifi om op in te loggen.
Kan iemand me helpen om het apparaat weer aan de gang te krijgen?
Kan ik hem flashen naar de laatste werkende firmware met ez wifi functie?

Ik zou er erg dankbaar om zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door dutchlincoln op 30-12-2018 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtenklaas
sfm schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 17:40:
Hoe herken je deze versie makkelijk Houtenklaas?

Zag er eentje op marktplaats https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr maar vraag me nu dus af of deze makkelijk aan te passen is met de Hotspot software of niet :?
Hmm, da's geen beste responstijd, sorry! Die herken je niet aan de buitenkant, alleen als je wat beeld hebt kan je zien dat het een andere software versie is ...

@dutchlincoln Als het powerlampje knippert kan je waarschijnlijk wel inloggen op het geval, maar alleen middels WiFi. Dan krijg je keurig een IP nummer en default gateway uitgedeeld. De gateway is dan het IP adres van de Engenius zelf. Maar ik neem aan dat je inmiddels wel wat verder bent gekomen :)

[ Voor 18% gewijzigd door Houtenklaas op 06-03-2019 07:20 . Reden: Toevoeging voor dutchlincoln ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1224014

Goedemiddag.... Ik ben nieuw hier. Ik ven hier terecht gekomen omdat ik mijn ens202ext wil ombouwen....

Ik lees hier een mooie instruktie. Ik heb zoiets nog nooit gedaan ,maar ik denk wel dat ikhet kan.

Ik kan alleen nergens de genoemde firmware versie 3.99 vinden.

Heeft iemand toevallig een link naar de plek waar deze te downloaden is...?

Jullie zouden twee pubers erg blij maken... (En daarmee natuurlijk ook ons.)

Vriendelijke groet, Joost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerboot
Inkopper: Goed zoeken.

Op de europese site staat de 399 nog wel. Datum 2017-07-24 werkt sowieso maar ik zie dat er ook een 2018 datum rondgaat. Geen idee of die anders is. Let ook even op of jouw versie deze firmware ondersteunt want er is een 2e versie van de ENS202EXT die je met deze firmware niet kunt updaten.

http://www.engenius-europ...-yacht-campsite#downloads

Lees de firmware update handleiding eerst even goed door en gebruik een goede lan kabel tijdens de update.

[ Voor 64% gewijzigd door IJzerboot op 20-06-2019 06:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1224014

Dank je. Ik ga aan de slag.
Ik neem aan dat ik alleen door het te proberen kan weten welke versie ik heb....

Het is gelukt.... :)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 1224014 op 21-06-2019 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtenklaas
Grappig, die van mij ging zichzelf resetten naar factory default zodra hij internet zag, met versie 3.99. Dat was vorig jaar zeker niet zo, ik gebruik hem alleen in de zomermaanden op vakantie.

Het lijkt er op dat hij momenteel online wellicht de activatiecode controleert of die ooit uitgegeven is en daarop besluit om het geval te resetten. Zolang je geen internet erop zet blijft hij uren werken.

De fix is simpel, terug naar firmware 3.92. Dus in 3.99 activeren, dan naar het admin menu en daar de downgrade doen. Opgelost.Als ik echt niks te doen heb ga ik wel eens kijken wat hij precies doet, maar aangezien dit werkt kon dat weleens lang duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziona
Hoi Houtenklaas, je hebt mij 2 jaar geleden geholpen en dat werkte goed.

Begrijp ik nu dat deze methode niet meer werkt met de file die ik nu heb: ezhotspot399-2017-06-01a.bin? (Geen idee hoe ik daar aangekomen ben). Het lijkt mij dat ik er niet zoveel aan heb als hij niet aan het internet gekoppeld mag worden.

Als v399 inderdaad niet werkt, weet jij waar ik versie 392 kan vinden? (v330 kan ik wel vinden)

[ Voor 20% gewijzigd door Aziona op 27-07-2019 10:50 ]

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08-05 23:02
Hi Houtenklaas!

Gisteren zat ik ook te stoeien met de extender, na enkele minuten aan het internet reset die van ons ook naar default.

Net zoals @Aziona kan ik ook de v392 firmware niet vinden, kun je deze met ons delen. :)

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitssz
Zojuist nog even verder gehobbyd, in de firmware kan ik zo snel niet vinden of deze een check doet oid. Ik heb zojuist een aantal domeinen van Engenius in de host file gezet met een intern ip(zie screenshot) (Hier kom je door 2x geavanceerd dashboard te klikken en daarna in de menubalk "Network">"Hostnames").

Hierna pas verbinding gemaakt met internet en hij draait nu al 30 min op v3.99. Ik heb geen idee welke van de 3 voor de check dient, dat zoek ik later nog wel uit(ik gok de laatste). of iemand moet ze 1 voor 1 proberen :)

Let wel op dat je nu dus niet meer naar deze websites kan via de hotspot

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zlxBjr5.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziona
Dat is slim bedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerboot
Hier nog een zelf geactiveerde diena x minuten online ineens niet meer werkt. Ben benieuwd hoe ze het doen en hoe we het op kunnen lossen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
IJzerboot schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 10:25:
Hier nog een zelf geactiveerde diena x minuten online ineens niet meer werkt. Ben benieuwd hoe ze het doen en hoe we het op kunnen lossen :-)
Zie mijn bericht 2 posts hierboven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerboot
Bij mij werkt jouw oplossing helaas niet.. 2x exact die host sites ingevuld maar na connectie op internet moet ik hem opnieuw activeren...

op de engenius website:
Changelog 3.99
==============
- Added Smart Automatic Upgrade Module - (Device updates essential packages when online without need for flashing process and configurations are kept)

Hier zal het mee te maken hebben?
Dus elke versie voor deze zou het probleem niet moeten hebben..

Update 5/8/2019:
Vanavond 3.92 erop gezet en hij werkt weer als vanouds!

[ Voor 60% gewijzigd door IJzerboot op 05-08-2019 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
Hier een ENS202EXT V1 ook geflashed naar de hotspot firmware en de key ingevoerd wat goed ging.
vervolgens heeft de ENS202EXT eventjes gewerkt, en toen was het klaar.
Power Lampje blijft knipperen in een bepaald patroon, kan er niet op inloggen en er wordt geen SSID uitgezonden. Lijkt er dus op dat hij 'overleden" is?

Reset knopje helpt niet, nacht aan laten helpt niet, nacht uit laten helpt niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerboot
NL_Scratch schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 08:57:
Hier een ENS202EXT V1 ook geflashed naar de hotspot firmware en de key ingevoerd wat goed ging.
vervolgens heeft de ENS202EXT eventjes gewerkt, en toen was het klaar.
Power Lampje blijft knipperen in een bepaald patroon, kan er niet op inloggen en er wordt geen SSID uitgezonden. Lijkt er dus op dat hij 'overleden" is?

Reset knopje helpt niet, nacht aan laten helpt niet, nacht uit laten helpt niet...
Als ik me het goed herinner kun je hem ook benaderen door hem met de lankabel op je pc aan te sluiten en dan via 192.168.1.1 (of 2) te benaderen via explorer.
Soms kan het ook even duren voordat wifi online komt of in je wifi zendlijst verschijnt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
IJzerboot schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 23:20:
[...]

Als ik me het goed herinner kun je hem ook benaderen door hem met de lankabel op je pc aan te sluiten en dan via 192.168.1.1 (of 2) te benaderen via explorer.
Soms kan het ook even duren voordat wifi online komt of in je wifi zendlijst verschijnt
Klopt, normaal wel, maar hij doet niets behalve het power lampje wat knippert in een bepaald patroon. Pingen werkt niet, WiFi zend niet uit. Alsof hij in een bootloop zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerboot
@NL_Scratch

Ik heb er een met dezelfde problemen als jij.

Sluit de AP als volgt aan: https://s3-ap-northeast-1...NS500-ENS500EXT-QIG-2.pdf

Dus een extra lan kabel van de poe injector naar de lan van je pc.
Gebruik liefst een laptop met wifi maar pas dan even op dat je router een afwijkend adres heeft.
Die van mij zit op 192.168.0.1
Zet je standaard ethernet poort op 192.168.1.20
log dan via 192.168.1.1 in je je Engenius.

Activeren lukt niet, als je connectie met internet hebt!
Kies dan voor de trial optie en doe daarna de firmware downgrade.

Hier nog even de algemene gebruiksaanwijzing: https://s3-ap-northeast-1...202EXT_UM_D3R5_013013.pdf

Dit is trouwens ook nog een interessante website: https://easywrt.com/self-...-for-ezhotspot-ezrepeater

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
IJzerboot schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 22:29:
@NL_Scratch

Ik heb er een met dezelfde problemen als jij.

Sluit de AP als volgt aan: https://s3-ap-northeast-1...NS500-ENS500EXT-QIG-2.pdf

Dus een extra lan kabel van de poe injector naar de lan van je pc.
Gebruik liefst een laptop met wifi maar pas dan even op dat je router een afwijkend adres heeft.
Die van mij zit op 192.168.0.1
Zet je standaard ethernet poort op 192.168.1.20
log dan via 192.168.1.1 in je je Engenius.

Activeren lukt niet, als je connectie met internet hebt!
Kies dan voor de trial optie en doe daarna de firmware downgrade.

Hier nog even de algemene gebruiksaanwijzing: https://s3-ap-northeast-1...202EXT_UM_D3R5_013013.pdf

Dit is trouwens ook nog een interessante website: https://easywrt.com/self-...-for-ezhotspot-ezrepeater
Ik probeer via een vaste pc, welke ik een vast ip adres heb gegeven van 192.168.1.10 met sub 255.255.255.0. Het gewone interne netwerk is dus nooit een probleem, want de PC zit daar op dit moment niet op aangesloten.
Deze pc zit dus met zijn lan kabel aan de POE Lan poort van de POE injector en de POE injector uiteraard in de main poort van de ENS-202EXT. De ENS202-EXT is niet te bereiken, niet via ping en niet via de browser. Het power lampje knippert in een patroon, en verder helemaal niets.

Een andere ENS202EXT die ik hier heb liggen kan ik prima bereiken, echter durf ik deze niet naar de hotspot firmware te flashen, want dan heb ik straks 2 "overleden" Ap's

Ik zal nog is kijken of hij wellicht niet op de 0.1 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziona
Het power lampje knippert in een patroon, en verder helemaal niets.
Ik had gisteren hetzelfde op de camping in
Toscane. Vervolgens een half uur geprobeerd te resetten op allerlei mogelijke manieren (30-30-30 en zo). Vervolgens opgegeven. Toen ik terugkwam van het zwembad zag ik alleen het wlan led branden en deed ie het wel.

Maar om eerlijk te zijn heb ik meer plezier van mijn Mifi die ik twee jaar geleden voor weinig bij Orange in Frankrijk heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baukede
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 07-07-2021
goedemiddag ,

hier een soortelijk probleem

het lampje power blijft continu branden,

geprobeerd te resetten en dan knipperen alle lampjes van het wifi signaal en gaan dan ook constant branden en verder gebeurd er niks.

iemand die raad weet?

vast bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Houtenklaas
Versie 3.92 is hier te vinden, daar zit die "phone home" functie niet in die na de verbinding met het internet je hotspot om zeep helpt ...

https://mega.nz/#!CW5xxSL...AqrWCvl8dBdrTQL9wmb1yddnc

Als de boel gereset is, kan je als het goed is er alleen maar met WiFi inkomen, kijk even naar een SSID waar iets in staat met "ez" er in. In versie 3.99 zit blijkbaar een phone home versie, 3.92 gaat wel goed. Die dus er in flashen en de boel weer even met WiFi activeren met de key die je als het goed is ergens hebt slingeren. Of opnieuw genereren.

Kijk anders ook nog even hier: http://www.engenius-europ...nowledge-base?kbartid=172

[ Voor 53% gewijzigd door Houtenklaas op 20-08-2019 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreatoX
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 08-12-2024
baukede schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 15:40:
goedemiddag ,

hier een soortelijk probleem

het lampje power blijft continu branden,

geprobeerd te resetten en dan knipperen alle lampjes van het wifi signaal en gaan dan ook constant branden en verder gebeurd er niks.

iemand die raad weet?

vast bedankt
Hetzelfde probleem ervaar ik helaas ook.

Ik was me niet bewust van de nieuwe functie in de laatste EZ FW. Iedere keer werd het apparaat herstart en verloor deze haar code. Ik begreep er niets van.
Na herhaaldelijk een factory reset te hebben gedaan (middels de reset button) reageerde deze op den duur niet meer. De symptomen zijn gelijk als die van baukede.

Na inschakelen begint het POWER lampje te branden en (wanneer aangesloten) de LAN lampje(s) te knipperen. Verder niets. POWER blijft continu branden. Het apparaat is niet te benaderen en geeft zich ook niet prijs via WIFI of LAN (192.168.1.1)

Bij het inschakelen met de RESET knop ingedrukt gaan alle WIFI leds branden. Dit lijkt een soort van recovery optie. Ik hen de instructies van deze website geprobeerd, maar krijg niets werkend.
Met de PC op 192.168.1.101 en TFTPD open gebeurd er niets bij het inschakelen van de ENS202EXT.

Help.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtenklaas
Ik denk dat die phone home functie er al een tijd inzit maar pas nu "aan" gezet is omdat er veel mensen nu naar 3.99 zijn geupgrade. En die 3.92 versie hebben ze vakkundig van het internet weten af te halen. Ben eigenlijk wel benieuwd. Van deze site:

If I'm right there is a second method to de-brick the device and that is power on the device while the reset button is pressed and hold. The bootloader then try to download from a TFTP server with IP 192.168.1.101 the file 'vmlinux-art-ramdisk'. I don't have this file but my feeling tell me that it can be the binary dump of the failsafe MTD partition to make the device boot.

En nu de vraag of iemand die ramdisk nog ergens kan vinden ... Krijg nou tandjes, op een netwerkschijf hier staat dat bestand, alleen kan ik niet garanderen dat het de juiste is. Hier te vinden. Laat even weten of dat werkt. Hij draait vanuit RAM, dus verder slopen lukt je niet als het goed is.

Tweede optie is om de ENS202EXT open te maken en een header op de print te solderen waarmee je het ding aan een seriële poort (of USB) kan hangen van je PC. Let op: Is TTL niveau. Dan kan je de opstartellende zien langskomen en kan je de bootsequence afkappen. Vervolgens "run failsafe boot" intikken en je kunt inloggen op een basic webinterface (192.168.1.1) waarmee je weer de (3.92) firmware kunt flashen. Die seriele poort zit rechts van het koelblok onder de rechter antenne. Ben even kwijt wat Rx, Tx en ground is, maar dat is simpel te meten. Maar daar kom je zeker verder mee.

[ Voor 35% gewijzigd door Houtenklaas op 28-08-2019 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baukede
Ik kom helaas niet verder dan het brandende power ledje

Balen want het werkte perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtenklaas
baukede schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 19:13:
Ik kom helaas niet verder dan het brandende power ledje

Balen want het werkte perfect
Heb je gedaan wat er op die site staat die @CreatoX linkte? Aanzetten met de resetknop ingedrukt, dan gaat hij als het goed is zoeken naar je TFTP server en die Ramdisk file downloaden.

• baukede
ja geprobeerd maar zonder resultaat.
zal kijken of er iemand in de omgeving hem kan fixen..
in ieder geval bedankt voor het medenken

• Houtenklaas
baukede schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 18:00:
PM gestuurd. Ben wel benieuwd in welke status het ding zich bevindt en wat de fix is ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blokker1
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-03 19:33
goedemiddag.
Ik heb een paar maanden terug geprobeerd openwrt op mijn engenius ens202ext te laden.
Helaas ging er iets mis, en werkte deze daarna niet meer.
Na het lezen van deze topic heb ik hem weer te voorschijn gehaald.
Met de PC op 192.168.1.101 en TFTPD kan ik de ramdisk van houtenklaas erin zetten.
Daarna naar 192.168.1.1 en ik kom in het menu van easy Ideas, helaas ik kom wel op de pagina maar als ik voor het test half uurtje kies of een code genereer en er in zet krijg ik een foutmelding dat de code niet goed is.
lijkt of de rest van de software er niet inzit dus en hij alleen draait op de ramdisk file.
Weet iemand of het op deze manier met TFTPD mogelijk is om een orginele firmware erin te zetten?
Gr Blokker1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreatoX
baukede schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 18:00:
Precies ook hier geen reactie op de TFTP Server. Alsof de ENS202 toch niets doet bij het aanzetten in "Recovery Mode". Wifi lampjes gaan dan wel branden.

Ik heb de neiging om het apparaat open te maken en middels de pinnen aan de PC te hangen... maar hier ben ik niet zo in thuis. Ergens iets gelezen over een JTAG modulen waarmee dat zou moeten (?)... Ook de voltage zou 3.3V moeten zijn en niet 5V.
Wanneer ik me hier mee bezig ga houden moet ik wel 100% zeker weten dat deze niet nog meer kapot gaat ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Houtenklaas
CreatoX schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 10:54:
[...]

Precies ook hier geen reactie op de TFTP Server. Alsof de ENS202 toch niets doet bij het aanzetten in "Recovery Mode". Wifi lampjes gaan dan wel branden.

Ik heb de neiging om het apparaat open te maken en middels de pinnen aan de PC te hangen... maar hier ben ik niet zo in thuis. Ergens iets gelezen over een JTAG modulen waarmee dat zou moeten (?)... Ook de voltage zou 3.3V moeten zijn en niet 5V.
Wanneer ik me hier mee bezig ga houden moet ik wel 100% zeker weten dat deze niet nog meer kapot gaat ;)
Gewoon een USB naar RS232 convert op Ali bestellen, let op dat ze daar veel versies aanbieden die het NIET doen met W10! Documentje (PDF) is hier te vinden, als er interesse is kan ik nog wel even meten wat Rx, Tx en ground is. En goed punt wat @CreatoX meldt, het is TTL niveau op 3.3 volt, maar elke USB naar RS232 converter op TTL niveau levert dat. Maar goed om voor de zekerheid even na te meten.

In het PDF docje de plek van de RS232 pennen en de commando's in de seriële interface. Ik dacht dat het op 9600-n-8-1 moest worden ingesteld, maar dat heb ik niet beschreven in mijn docje. Vanuit die interface kan je die 392 versie flashen.

De screenshots komen van mijn eigen exemplaar :)

[ Voor 4% gewijzigd door Houtenklaas op 01-09-2019 12:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blokker1
RS232 pinnen is hier te vinden, met nog veel meer info.
https://openwrt.org/toh/engenius/engenius_ens202ext_1.0.0

Ik heb er al een connector opgesoldeerd en moet nog ergens een usb progger hebben waar je een esp8266 mee programmeerd,
Zou het daar mee gaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blokker1
Yes, gelukt.
esp8266 progger op 3.3 volt zetten!!!
putty opgestart 115200 bautrate
bootsequence afgekapt met toets computer(probeerde het eerst met resetknopje op engenius
Vervolgens "run failsafe_boot" intikken
Vervolgens kreeg ik via netwerkkabel geen connectie,
maar via wifi zag ik een failsafe netwerk, ingelogt en ja hoor de (3.92) firmware erin en hij leeft weer.
Met dank aan houtenklaas en de rest van de tipgevers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtenklaas
blokker1 schreef op zondag 1 september 2019 @ 18:45:
RS232 pinnen is hier te vinden, met nog veel meer info.
https://openwrt.org/toh/engenius/engenius_ens202ext_1.0.0

Ik heb er al een connector opgesoldeerd en moet nog ergens een usb progger hebben waar je een esp8266 mee programmeerd,
Zou het daar mee gaan?
Top! Ik heb deze link ooit eerder gezien maar kon hem nergens meer vinden, thumbs up voor het vinden!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Houtenklaas
Heb nu het exemplaar van @baukede hier liggen. De opstartvariabelen in het "environment" zijn gereset. Hij wist dus niet waarvandaan op te starten en dan werkt er letterlijk niets. En dat blijkt keurig te herstellen, deze werkt in ieder geval weer, nu met versie 3.92.

Van hetgeen ik vandaag en gisteren heb gedaan heb ik een klein documentje gemaakt, die is hier te vinden. Helaas kwam ik tot de ontdekking dat ik toch iets meer screenshots had moeten maken, maar goed, de stappen zijn duidelijk denk ik. Heb je hulp nodig, geef een brul.

[ Voor 107% gewijzigd door Houtenklaas op 06-09-2019 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baukede
de exs202ext weer terug ontvangen nadat "houtenklaas" hem voor mij heeft nagekeken.
en hij werkt weer als vanouds.
nogmaals bedankt en hoop dat andere mensen wat aan je documentje hebben!

Bauke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
Ik heb hier een ENS202ext in repeater modus met fimware 1.6.3 (laatste).
in repeater met mijn ziggo modem werkt dit prima, het internet signaal wordt door gezet.
echter op de lan kant kan ik niets. Hier wil ik graag de printer op hebben.

Voorheen heb ik dit eerder wel werkend gehad, volgens mij toen wel een andere firmware. iemand die weet of het klopt dat het wifi netwerk aan zijn lan zijde niet wordt doorgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtenklaas
NL_Scratch schreef op maandag 9 september 2019 @ 20:28:
in repeater met mijn ziggo modem werkt dit prima, het internet signaal wordt door gezet.

Voorheen heb ik dit eerder wel werkend gehad, volgens mij toen wel een andere firmware. iemand die weet of het klopt dat het wifi netwerk aan zijn lan zijde niet wordt doorgezet?
Ik weet dat versie EZHotspot versie 3.92 doet wat je wil, inclusief ethernet aansluiting. Heb je wel een key nodig, maar dat is niet zo lastig te vinden, op pagina 1 of 2 staat ergens dat je dat met een online md5 generator kunt doen en de truc is hier ook bekend. Overigens kan ik je aanraden om als het even kan een bedrade accesspoint te gebruiken omdat een WiFi repeater effectief je throughput op WiFi halveert. Maar dat moet dan natuurlijk wel kunnen. Als er verder niemand reageert kan ik ook die versie 1.6.3 er bij mij eens inflashen om te kijken wat dat doet, ergens in het komende weekend. Als er iemand is die eerder kan, feel free _/-\o_

• CreatoX
Houtenklaas schreef op zondag 1 september 2019 @ 12:40:
[...]

Gewoon een USB naar RS232 convert op Ali bestellen, let op dat ze daar veel versies aanbieden die het NIET doen met W10! Documentje (PDF) is hier te vinden, als er interesse is kan ik nog wel even meten wat Rx, Tx en ground is. En goed punt wat @CreatoX meldt, het is TTL niveau op 3.3 volt, maar elke USB naar RS232 converter op TTL niveau levert dat. Maar goed om voor de zekerheid even na te meten.

In het PDF docje de plek van de RS232 pennen en de commando's in de seriële interface. Ik dacht dat het op 9600-n-8-1 moest worden ingesteld, maar dat heb ik niet beschreven in mijn docje. Vanuit die interface kan je die 392 versie flashen.

De screenshots komen van mijn eigen exemplaar :)
Bedankt voor je support, @Houtenklaas !!

Ik heb gelezen dat een FT232RL TTL adapter compatible zou moeten zijn met W10. De volgende maar eens proberen. (link)

Uiteraard zal het even duren voordat het binnen is. Maar zodra deze er is laat ik jullie weten of het gelukt is.

• Houtenklaas
CreatoX schreef op donderdag 12 september 2019 @ 18:53:
[...]

Uiteraard zal het even duren voordat het binnen is. Maar zodra deze er is laat ik jullie weten of het gelukt is.
Check het tweede docje even, snelheid is 115k2. Mocht je nog een oudere FT232 hebben die wel onder W7 werkt, dan kan je ook W7 in een Virtual Machine installeren onder W10, tot mijn verbazing werkt dat prima. Waar W10 meldt de de driver sinds 2014 niet meer geupdated is, werkt hij dan prima in je W7 container.

Gisteren ook het bericht van een ander forumlid dat ook daar het environment gewist was, ook daar is het herstel inmiddels gelukt. Kortom, even geduld en het gaat zeker werken. Lukt het niet, dan hoor lees ik het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreatoX
Houtenklaas schreef op donderdag 12 september 2019 @ 19:39:
[...]

Check het tweede docje even, snelheid is 115k2. Mocht je nog een oudere FT232 hebben die wel onder W7 werkt, dan kan je ook W7 in een Virtual Machine installeren onder W10, tot mijn verbazing werkt dat prima. Waar W10 meldt de de driver sinds 2014 niet meer geupdated is, werkt hij dan prima in je W7 container.

Gisteren ook het bericht van een ander forumlid dat ook daar het environment gewist was, ook daar is het herstel inmiddels gelukt. Kortom, even geduld en het gaat zeker werken. Lukt het niet, dan hoor ik het wel.
Bedankt voor de Heads Up! Krijg er vertrouwen in dat het gaat lukken.
Ook bedankt voor de tip met W7. Echter, in de laatste reactie op Ali is het volgende te lezen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hc4NRgs.png

Moet helemaal goed komen. Ik laat van me horen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtenklaas
NL_Scratch schreef op maandag 9 september 2019 @ 20:28:

@NL_Scratch
Zo, net even die 1.6.3 erin gezet. Repeater functie krijg ik niet eens aan de gang, maar na even te redeneren snap ik denk ik wel waarom het ethernet niet werkt. Als pure repeater heeft de ENS202 geen connectie met je "echte" repeater, hij is alleen maar doorgeefluik. Dus die ethernetpoort kan dan ook niks doen aangezien die de buitenwereld niet ziet, de IP connectie loopt immers tussen de echte client en de originele repeater.

In de EZ firmware werkt dit wel goed. Let op dat je - als je dat wenst - versie 3.92 gebruikt en NIET versie 3.99. Het genereren van een activatie key met een md5 checksum staat een paar pagina's hiervoor al uitgelegd.

Overigens NOG een leuke!

In het squashfs bestand staat een bestand /lib/setup/data waar een berg Mac adressen instaan met de term "ezunlocked" erachter, of helemaal niks. Ik denk dat dat de Mac adressen zijn van "echte" EZ units en dat door dit bestand die units nooit om activatie worden gevraagd. En je Mac adres kan je met de RS232 converter wijzigen (setenv ....). En daarmee zou je dus een "originele" EZ unit kunnen maken, die niet te onderscheiden is van een echte. Of daarmee 3.99 blijft werken, geen idee, maar tussen nu en een week of twee kan ik je dat melden _/-\o_ Als iemand anders ermee aan de slag gaat, laat het even weten wat de bevindingen zijn!

Tijdens de activatie wordt het Mac adres ook aan dat bestand toegevoegd zie ik, dat moet dus inderdaad de "echte" EZ macadressen bevatten. Leuk, ga ik wat mee rommelen de komende week, de uitslag volgt!

Het aanpassen van de Mac adressen in het environment werkt alleen maar in de Uboot omgeving die je onderbreekt met je terminal programma helaas. Zodra de EZ software begint trekt die blijkbaar zelf de Mac adressen uit de hardware. Dus die sleutel blijft nog wel noodzakelijk. So be it.

[ Voor 11% gewijzigd door Houtenklaas op 16-09-2019 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtenklaas
CreatoX schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 10:53:
[...]

Bedankt voor de Heads Up! Krijg er vertrouwen in dat het gaat lukken.
Ook bedankt voor de tip met W7. Echter, in de laatste reactie op Ali is het volgende te lezen:

[Afbeelding]

Moet helemaal goed komen. Ik laat van me horen lezen.
En, gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreatoX
Vandaag net binnen. We gaan een poging wagen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CreatoX
YES!! SUCCES!!

De stappen uit het document van @Houtenklaas doorlopen en met niet al te veel problemen het apparaat weten te repareren.

Er waren nog wel een paar kleine dingetjes die ik niet goed opvatte...
Zoals bij "Alles aangesloten? Dan spanning er op"... en ik maar denken de spanning op de USB adapter te moeten zetten. Dus iedere keer de USB adapter opnieuw aansluiten waarna er niets gebeurde. Een heldere ingeving gaf aan dat het ook wel eens de ENS202 kon zijn welke aangesloten zou moeten worden 8)7

Voor wat betreft de setenv commando's in het document staat nog een klein foutje. Ik heb ze hier uitgeschreven:
setenv bootcmd bootm 0x9f0a0000
setenv factory_boot "tftp 0x3000000 vmlinux-art-ramdisk && bootm 0x3000000"
setenv failsafe_boot bootm 0x9fdf0000
Hierbij nog een aantal afbeeldingen van mijn avontuur :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rY5y243.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BfSwQFw.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/R4HCtAb.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PVHtJ5w.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Tka4jl4.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Xku0zGI.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pVKyMRh.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nOukPeh.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PnfMHSr.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eBATdXu.png

Iedereen heel erg bedankt!! Speciaal HOUTEN KLAAS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtenklaas
Fijn dat het gelukt is en goed gezien dat er wat ontbrak bij de commando's, ik zal dat niet verder aanpassen in het docje aangezien je het fantastisch hier hebt gedocumenteerd voor ons nageslacht! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taikodog
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-12-2024
Met deze beschrijving is het mij ook gelukt een ENS202EXT weer tot leven te wekken, dank voor alle input!

Nu heb ik vorige week nog een ENS202EXT gekocht voor campingvrienden, maar blijkbaar de v2 versie met SW v3.5.0. Firmware van de EZ Hotspot laden geeft helaas een foutmelding.

Iemand suggesties? Ik ben geen techneut, maar ook zeker niet bang wat te proberen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul2020
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12-07-2021
Per vergissing niet de hotspot versie gekocht.
Ik zie verschillende adviezen maar firmware 3.99 of 3.92 is niet meer te downloaden
600 hex van het bestand afhalen werkt niet bij de huidige firmware ENS202EXTv2-v3.6.5.3_c1.9.30
en hacken is niet mijn sterkste punt.
https://tweakimg.net/g/s/bonk.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankelz
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-04-2024
Houtenklaas schreef op woensdag 4 mei 2016 @ 00:19:
Mannen, hebben jullie die ENS202-EXT nog?
Houtenklaas zou je mij misschien een beetje op weg kunnen helpen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtenklaas
Waarmee? Wat voor versie heb je en wat wil je precies?

[ Voor 74% gewijzigd door Houtenklaas op 04-04-2020 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggie34
Houtenklaas ik krijg geen verbinding met mijn ens202-ext die van mij geeft ook alleen powerled continu aan mocht je nog is tijd en zin hebben zou je willen kijken of jij er nog leven in krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggie34
joepie hij werkt weer dankzij houtenklaas top.
en nogmaals hartelijk bedankt houtenklaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsers
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 19-11-2022
Mooi topic!
En goed werk van o.a. Houtenklaas; dank daarvoor!

Ik kan aan een ENS202EXT met softwareversie 1.5.xx komen voor weinig...

Kan ik met deze versie ook naar de Extender versie? (firmware 3.92?)

Thanx namens de Prutsers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsers
  • Laatst online: 19-11-2022
Ik heb de ENS202EXT V1 gekocht met software versie 1.5.67 en geupgrade naar EZ hotspot 3.92
Prima allemaal maar de activatie lukt niet.

De site MD5encryption.com werkt niet meer. Via een andere MD5encryption site heb ik het wlan mac adres omgezet en in de activatie pagina van de hotspot gezet.... helaas lukt het niet om te activeren...

wat doe ik fout?

Edit: Met hulp van Houtenklaas, de activatie gelukt! Dank, dank _/-\o_
Blijkbaar heb ik een aantal hoofdletter klein gemaakt want na een check online bleek de MD5 generator wel de juiste code te geven... O-)

[ Voor 22% gewijzigd door Prutsers op 22-05-2020 21:41 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtenklaas
8)7 Gelijk voor het nageslacht, een PM is wel zo makkelijk, ik had deze meldingen volledig gemist, mijn excuses ... Maar inmiddels is het goedgekomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PT87
  • Laatst online: 15-05-2024
Hey Houtenklaas,

Gezien alle lovende reacties hier (en omdat ik zag dat je hieromtrent nog vrij recent hebt gereageerd) heb ik mij zo vrij gevoeld je een PM te sturen. Zou je me willen/kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roe!and
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:32
he hallo,

Goede avond ik heb hier een EAP300 met ezrepeater399 met dus het probleem dat als ik er mee op internet kom deze zich zelf steeds reset. Nu wil ik het zelfde gaan proberen als bij de EZ hotspot repeater alleen kan ik het ezrepeater392 firmware bestand nergens meer vinden? iemand die toevallig al wel gevonden?
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggie34
Kan die firmware ook in de eap300 dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggie34
Link verwijderd

[ Voor 89% gewijzigd door doggie34 op 28-05-2020 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roe!and
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:32
doggie34 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 20:55:
Kan die firmware ook in de eap300 dan?
Ja is alleen wel een repeater versie van de EZ software....

[ Voor 56% gewijzigd door Roe!and op 29-05-2020 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electro_indo
  • Laatst online: 21-03 15:17
Net als Taikodog heb ik de v2 versie van de ENS202EXT in bezit die ik graag zou willen flashen naar de EZ Hotspot versie. Helaas krijg ik in het firmware upgrade menu de melding: "Firmware upgrade is failed for unexpected reasons. Please make sure your firmware is valid."

Ik heb firmware 3.9.2 geprobeerd, maar ook de v1 firmware.

Iemand enig idee of hier nog omheen valt te werken of is dit een gevalletje jammer joh :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy01
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 06-05 21:40
Hallo,
Ook ik heb de ens202ext.V2. De huidige firmware is 3.5.2 die ik nog niet gezien heb hier. Kan ik deze ook naar EZ uitvoering dmv firmware 3.92 te Flaschen en dan Code te generen om te activeren? Groet Freddy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy01
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 06-05 21:40
Helaas lukt het niet om firmware versie 3.92 erin te krijgen . Krijg de volgende melding:Firmware-update is mislukt vanwege onverwachte oorzaken. Zorg ervoor dat uw firmware geldig is. Wat doe ik fout.
Gr Freddy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerboot
De V2 accepteert deze firmware niet. Voor de V2 is geen workaround bekend.
Pagina: 1 2 Laatste