Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik heb het topic "Geschikte Onderdelen Kiezen" gelezen en op basis daarvan geprobeerd een high end game pc samen te stellen. Aangezien ik momenteel alles vanaf mijn laptop doe heb ik nog niets in mijn bezit (behalve dan een goedkope USB muis) en ik zou graag wat feedback hebben over de keuzes die ik gemaakt heb. Het liefst van al zou mijn systeem uiteindelijk nieuwe games op hoge settings moeten kunnen draaien en in idle toestand zo weinig mogelijk lawaai maken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik denk dat 1500€ wel voldoende zou moeten zijn. Het mag meer zijn als dat verantwoord is, minder is altijd mooi meegenomen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
1 man, bouwjaar 91, met 2 handen die zelf wel dinges in elkaar kan steken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het moeilijkste vind ik de keuze voor de juiste grafische kaart. Dit is een domein waar ik weinig vanaf weet en dus graag wat extra hulp bij gewenst zou hebben. Verder weet ik ook niet of het systeem zo genoeg gekoeld is of ik eventueel extra fans moet plaatsen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb een voorkeur voor intel/nvidia maar dat staat zeker niet vast.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een systeem dat liefst stil is als er gewoon op gesurfd/gemaild wordt. Grootte maakt niet zoveel uit. Liefst iets anders dan een gewone zwarte kast, ik vind wel dat mijn systeem gezien mag worden.
Ga je overklokken?
De processor dacht ik niet over te klokken om wat geld uit te sparen en aangezien dit niet echt meer prestaties oplevert. De GPU misschien wel maar in dit domein kan ik nog heel wat leren.
Dit is mijn lijstje met componenten tot nu toe:
Dit zou mijn eerste build worden dus ik ken er (nog) niet veel van af. Ik weet wel dat zelf een PC samenstellen iets is wat mij zeker zou moeten lukken en waar ik waarschijnlijk ook snel zal in bijleren.
Alvast bedankt voor jullie feedback en commentaar.
Ik heb het topic "Geschikte Onderdelen Kiezen" gelezen en op basis daarvan geprobeerd een high end game pc samen te stellen. Aangezien ik momenteel alles vanaf mijn laptop doe heb ik nog niets in mijn bezit (behalve dan een goedkope USB muis) en ik zou graag wat feedback hebben over de keuzes die ik gemaakt heb. Het liefst van al zou mijn systeem uiteindelijk nieuwe games op hoge settings moeten kunnen draaien en in idle toestand zo weinig mogelijk lawaai maken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik denk dat 1500€ wel voldoende zou moeten zijn. Het mag meer zijn als dat verantwoord is, minder is altijd mooi meegenomen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
1 man, bouwjaar 91, met 2 handen die zelf wel dinges in elkaar kan steken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het moeilijkste vind ik de keuze voor de juiste grafische kaart. Dit is een domein waar ik weinig vanaf weet en dus graag wat extra hulp bij gewenst zou hebben. Verder weet ik ook niet of het systeem zo genoeg gekoeld is of ik eventueel extra fans moet plaatsen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb een voorkeur voor intel/nvidia maar dat staat zeker niet vast.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een systeem dat liefst stil is als er gewoon op gesurfd/gemaild wordt. Grootte maakt niet zoveel uit. Liefst iets anders dan een gewone zwarte kast, ik vind wel dat mijn systeem gezien mag worden.
Ga je overklokken?
De processor dacht ik niet over te klokken om wat geld uit te sparen en aangezien dit niet echt meer prestaties oplevert. De GPU misschien wel maar in dit domein kan ik nog heel wat leren.
Dit is mijn lijstje met componenten tot nu toe:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-4590 Boxed | € 173,89 | € 173,89 |
1 | MSI H97 PC Mate | € 73,50 | € 73,50 |
1 | Asus GTX780-DC2OC-3GD5 | € 438,65 | € 438,65 |
1 | Hitachi Deskstar 7K2000, 2TB | € 65,- | € 65,- |
1 | Fractal Design Define R4 Arctic White | € 90,87 | € 90,87 |
1 | Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart | € 218,90 | € 218,90 |
1 | be quiet! SHADOW ROCK 2 | € 37,50 | € 37,50 |
1 | Logitech Gaming Keyboard G105 | € 59,95 | € 59,95 |
1 | Logitech G400s Gaming Mouse | € 55,- | € 55,- |
1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 71,- | € 71,- |
1 | Seasonic M12II Evo 620W | € 69,95 | € 69,95 |
1 | Crucial MX100 256GB | € 90,75 | € 90,75 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.444,96 |
Dit zou mijn eerste build worden dus ik ken er (nog) niet veel van af. Ik weet wel dat zelf een PC samenstellen iets is wat mij zeker zou moeten lukken en waar ik waarschijnlijk ook snel zal in bijleren.
Alvast bedankt voor jullie feedback en commentaar.
Mijn thuis is waar mijn Stella staat.