Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Als ik in app A iets aan het downloaden ben en vervolgens schakel naar app B dan blijft mijn download gewoon doorlopen hoor. Dus ik weet niet waar je die onzin vandaan hebt!
DennusB schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:24:
[...]

Je zegt het verkeerd, op je 5s kan je helemaal niet multitasken. Hij pauzeert apps als je wisselt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
EValentino schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:25:
Als ik in app A iets aan het downloaden ben en vervolgens schakel naar app B dan blijft mijn download gewoon doorlopen hoor. Dus ik weet niet waar je die onzin vandaan hebt!
[...]
Probeer het eens met Spotify bijvoorbeeld :) Good luck ;)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:50
Bobo221 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:24:
Als alle geruchten waar zijn is dit toch een tegenvaller:

1 GHz processer
1 GB RAM
geen IP67 certificering
uitstekende camera
lelijke antenne randen

Enige nieuwe in vergelijking met de 5s is het scherm en een iets betere processor
Een uitstekende camera is toch juist goed? B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:50
Bobo221 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:24:
Als alle geruchten waar zijn is dit toch een tegenvaller:

1 GHz processer
1 GB RAM
geen IP67 certificering
uitstekende camera
lelijke antenne randen

Enige nieuwe in vergelijking met de 5s is het scherm en een iets betere processor
Gelukkig staat er nog niks vast, alleen dat er iets gepresenteerd gaat worden :P

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Niet online
Is dat de fout van de developer of van Apple? Als alle apps zomaar door zouden lopen op de achtergrond is je batterij zo leeg...
DennusB schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:25:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Een app kan op basis van de service die de app verleend (en dit wordt dus door Apple gekeurd) voor een beperkte tijd of onbeperkte tijd in de achtergrond doorwerken. In het geval van Spotify mag op de achtergrond muziek afgespeeld worden. In het geval van applicaties die je locatie gebruiken kan je 10 minuten de app op de achtergrond hebben terwijl de locatie bepaling doorgaat. Het is dus service-based.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phrenicsk
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13-12-2023
DennusB schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:25:
[...]

Ondertussen er nog steeds niet zelf aan gedacht dat dit aan de app zelf kan liggen? (denk ook aan de officiële YouTube app in vergelijking met de andere varianten.. :-) ) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
EValentino schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:27:
Is dat de fout van de developer of van Apple? Als alle apps zomaar door zouden lopen op de achtergrond is je batterij zo leeg...
[...]
Gek dat het bij Android dan wel kan.... o ja....
phrenicsk schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:27:
[...]

Ondertussen er nog steeds niet zelf aan gedacht dat dit aan de app zelf kan liggen? (denk ook aan de officiële YouTube app in vergelijking met de andere varianten.. :-) ) 8)7
Ze passen het overal toe. Als jij een stream naar je Apple TV gooit vanaf je iPhone en switcht van app -> Weg stream op je TV.

[ Voor 41% gewijzigd door DennusB op 09-09-2014 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:01
bardi-1 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:26:
[...]

Gelukkig staat er nog niks vast, alleen dat er iets gepresenteerd gaat worden :P
Ik zit al lang niet meer in de ontkenningsfase :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:09

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

D-TECH schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:22:
[...]

Nee ik ook niet, maar met een hogere resolutie zou het wel handig zijn. Een Moto G van 140 euries heeft ook 1GB. Misschien dat de 5.5 inch wel 2GB krijgt.
Meh, dat zal wel loslopen.

De iPad heeft een A7 processor (1GB RAM) en een resolutie van 2048*1536

De iPhone krijgt denk ik niet meer dan de ipad kwa pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Laatst online: 15:01
Pino112 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:26:
[...]

Een uitstekende camera is toch juist goed? B-)
Leuk gevonden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Niet online
Dat zeg ik net, Android laat alle apps doorlopen tot de gebruiker actie onderneemt. Misschien in dit geval handig maar in de meeste gevallen betekend het gewoon dat je telefoon taken uitvoert die je wellicht helemaal niet nodig hebt. Bij iOS hebben ontwikkelaars de mogelijkheid om dit zelf in te bouwen zodat gebruikers hier profijt van hebben in de vorm van een telefoon die minder hard hoeft te werken
DennusB schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:27:
[...]

[...]

Ze passen het overal toe. Als jij een stream naar je Apple TV gooit vanaf je iPhone en switcht van app -> Weg stream op je TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ik wil zelf voor de 5,5" gaan. Zodra ik hem kan bestellen, doe ik dat meteen!

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is klote ja, daarom gebruik ik zelden Airplay en doe ik nu alles via de Chromecast.

[ Voor 70% gewijzigd door Donstil op 09-09-2014 13:32 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimiferrari
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:13
[...]

[...]

Ik kan gewoon streamen van me Ipad met airvideo HD naar mijn apple TV en tegelijk een spel spelen op mijn Ipad, klopt dus geen zak van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
kimiferrari schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:31:
[...]

Ik kan gewoon streamen van me Ipad met airvideo HD naar mijn apple TV en tegelijk een spel spelen op mijn Ipad, klopt dus geen zak van.
Dan gebruik je 3rd party apps, ik bedoel gewoon vanuit een willekeurige app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimiferrari
DennusB schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:32:
[...]

Dan gebruik je 3rd party apps, ik bedoel gewoon vanuit een willekeurige app.
jij had het toch over spotify? dat is toch ook een 3rd party app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:25
D-TECH schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:18:
[...]

Voor een mobieltje is al die kracht ook niet nodig eigenlijk. Beetje Facebook en Whatsapp gaat prima met een A7. Energiebesparing vind ik het interessants.

Wel jammer van die 1GB RAM.
Precies. Toen de 5 twee jaar geleden uitkwam was mijn iPhone 4 echt al traag aan het worden. Mijn iPhone 5 vind ik nu nog steeds zeer rap aanvoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anno 2014 mag apple er wel 2gb ram inzetten., nu kunnen alle programma's nog super functioneren met 1 gb. Volgend jaar komt er waarschijnlijk een nieuwe versie van iOS (9) waaruit blijkt dat 2 gb toch handiger blijkt. Maar goed beter voor de portemonnee van Apple. vind de 5s en de 6 nu niet veel van elkaar verschillen. We zullen het vanavond zien! >:) wat de uiteindelijke spes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
kimiferrari schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:33:
[...]

jij had het toch over spotify? dat is toch ook een 3rd party app?
Je kan in elke media app, video of audio een airplay icoontje vinden en daar op klikken. Dan werkt het gewoon vanuit het OS samen met het AirPlay protocol.
Maar goed, deze discussie werkt hier niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbio85
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-09 14:53
Ben mijn HTC One (M7) nu zat aan het worden en denk dat ik voor de iPhone 6 ga binnenkort (heb voorheen een 3GS en een 4S gehad).

Hoe is jullie ervaring mbt het pre-orderen net na de aankondiging van een nieuw iPhone model? Is dit direct mogelijk bij gangbare (web)winkels na de keynote of duurt dat nog een tijdje?

Ik hoop dat ik niet te off-topic ben, maar aan de hele pagina boven mij te zien valt dit alleszins mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

DennusB schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:23:
[...]

Ik heb een HTC One M8 en een iPhone 5s van de zaak. Ik word er bijvoorbeeld schijtziek van op die iPhone dat zodra ik Spotify sluit (naar een andere app ga dus) hij stopt met syncen van offline muziek... hallo, we leven niet meer in 2001. Dat kan prima tegelijk.
Ik ben juist blij dat apps niet kunnen blijven draaien. Dat bespaard weer batterij.
Ja het is soms wat onhandig met spotify, maar als dat het enige is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Robbio85 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:33:
Ben mijn HTC One (M7) nu zat aan het worden en denk dat ik voor de iPhone 6 ga binnenkort (heb voorheen een 3GS en een 4S gehad).

Hoe is jullie ervaring mbt het pre-orderen net na de aankondiging van een nieuw iPhone model? Is dit direct mogelijk bij gangbare (web)winkels na de keynote of duurt dat nog een tijdje?

Ik hoop dat ik niet te off-topic ben, maar aan de hele pagina boven mij te zien valt dit alleszins mee.
Je kan meestal in de Apple Store pre-orderen :) Of wil je met abo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 16:39
[...]

Je zegt het verkeerd, op je 5s kan je helemaal niet multitasken. Hij pauzeert apps als je wisselt.
En dat is hoe Apple dat doet. En ze doen dat goed. Het kan perfect zijn dat er morgen een telefoon met 16GB ram komt. Maar welke App gaat die gebruiken, zolang de meeste 512Mb ram hebben? Persoonlijk vind ik specs totaal overbodig. Gebruikerservaring is van belang!

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Niet online
Niet veel verschillen? Is heel ander toestel met een hele andere vorm en behuizing... Als we de geruchten mogen geloven natuurlijk O-)
Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:33:
Anno 2014 mag apple er wel 2gb ram inzetten., nu kunnen alle programma's nog super functioneren met 1 gb. Volgend jaar komt er waarschijnlijk een nieuwe versie van iOS (9) waaruit blijkt dat 2 gb toch handiger blijkt. Maar goed beter voor de portemonnee van Apple. vind de 5s en de 6 nu niet veel van elkaar verschillen. We zullen het vanavond zien! >:) wat de uiteindelijke spes zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door EValentino op 09-09-2014 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Nou, iPhone of iWatch of AppleTV.. ik heb in elk geval nieuwe iT-shirts voor vanavond! Ze komen nét uit de verpakking dus nog effe strijkboutje-d'r-over.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9oGf2y0l.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Djb1C7Ll.jpg

(spreadshirt.net)

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
EValentino schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:36:
Niet veel verschillen? Is heel ander toestel met een hele andere vorm en behuizing...
[...]
Hoe weet jij dat? Heb je hem al of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbio85
DennusB schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:34:
[...]

Je kan meestal in de Apple Store pre-orderen :) Of wil je met abo?
Thanks - ik ga voor een los toestel. Enig idee of je dan redelijk snel na de releasedatum (of liever, op de releasedatum) je toestel ontvangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Robbio85 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:37:
[...]

Thanks - ik ga voor een los toestel. Enig idee of je dan redelijk snel na de releasedatum (of liever, op de releasedatum) je toestel ontvangt?
Volgens mij was dat vorige keren (als je op tijd je pre-order had geplaatst) na ongeveer een week...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

RobV schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:36:
Nou, iPhone of iWatch of AppleTV.. ik heb in elk geval nieuwe iT-shirts voor vanavond! Ze komen nét uit de verpakking dus nog effe strijkboutje-d'r-over.

[afbeelding]
[afbeelding]

(spreadshirt.net)
Waarom?

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

[afbeelding]
pre-iOS7 unlocker want…?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbio85
DennusB schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:38:
[...]

Volgens mij was dat vorige keren (als je op tijd je pre-order had geplaatst) na ongeveer een week...
Mooi, dan ga ik wss voor die optie, aangezien de prijzen toch niet veel zullen verschillen met de gangbare webshops.

[ Voor 49% gewijzigd door Robbio85 op 09-09-2014 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[afbeelding]
[afbeelding]

(spreadshirt.net)
Haha geinig, ik heb die bovenste als deurmat liggen :)
DennusB schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:38:
[...]

Als je er snel bij bent? Apple.nl ging de iPhone 5s pas aanbieden vanaf de dag van release hier toch?
Ik ga 12 oktober op vakantie dus hoop eigenlijk hem de 10e binnen te hebben.
Robbio85 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:43:
[...]

Mooi, dan ga ik wss voor die optie, aangezien de prijzen toch niet veel zullen verschillen met de gangbare webshops.
Bij zulke grote releases zou ik sowieso niet gaan voor een webshop. Ik denk dat je bij Apple meer kans maakt.

[ Voor 46% gewijzigd door Donstil op 09-09-2014 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 18:13
Vorig jaar was Duitsland 2-3 weken eerder en gelukkig had mijn schoonvader een kennis in Duitsland en had ik de iPhone dus al 2 weken eerder :P hopelijk dit jaar weer hetzelfde, altijd leuk als je er als een van de weinige mee rond loopt een paar weekjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:21
Volgens mij was Duitsland maanden(!) eerder. Nederlandse release (5S) was ergens in oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wil op een zaterdag best naar Duitsland rijden voor zo een ding maar ze doen niet aan reserveren daar toch?

Had vorig jaar begrepen dat je de avond ervoor kon reserveren en hem dan de dag erna moest ophalen. Anders gingen ze de voorraad weer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empo
  • Laatst online: 09-07 13:55
Scrtz schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:47:
Vorig jaar was Duitsland 2-3 weken eerder en gelukkig had mijn schoonvader een kennis in Duitsland en had ik de iPhone dus al 2 weken eerder :P hopelijk dit jaar weer hetzelfde, altijd leuk als je er als een van de weinige mee rond loopt een paar weekjes.
Heb hetzelfde gedaan. vraag me alleen af waar ik moet/kan wezen als mijn iphone stuk gaat...Mag ik deze gewoon naar de applestore in amsterdam brengen?

2 jaar terug had ik mijn iphone 5 bij de applestore in amsterdam gekocht en ik kon er 2 maanden terug gewoon nog terecht. Ze hebben mijn defecte telefoon gratis vervangen voor een nieuwe onder "consumentenrecht"

Hoe zit het nou met mijn iphone 5s...Als deze na 1.5 jaar stuk gaat, waar moet ik dan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:50:
Ik wil op een zaterdag best naar Duitsland rijden voor zo een ding maar ze doen niet aan reserveren daar toch?

Had vorig jaar begrepen dat je de avond ervoor kon reserveren en hem dan de dag erna moest ophalen. Anders gingen ze de voorraad weer in.
Ik heb er voor de 5 een hele nacht in de rij gestaan en toen ging k nog met lege handen terug. Dat doe ik nooit meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:54
DennusB schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:51:
[...]

Ik heb er voor de 5 een hele nacht in de rij gestaan en toen ging k nog met lege handen terug. Dat doe ik nooit meer..
5S was bij lancering in NL ook nergens te krijgen. Terwijl men nog in de rij stond bij de Applestore heb ik bij een verlenging bij T-mobile gewoon een 5S meegekregen. Ze hadden er daar wel wat liggen, alleen niet voor losse verkoop - dus toen maar verlengd :X

Je moet soms een beetje slim zijn, ga sowieso niet in een rij staan voor zoiets, dan wacht het wel tot ik weer klant mag zijn - in plaats van pretparkbezoeker.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Empo schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:51:
[...]

Heb hetzelfde gedaan. vraag me alleen af waar ik moet/kan wezen als mijn iphone stuk gaat...Mag ik deze gewoon naar de applestore in amsterdam brengen?

2 jaar terug had ik mijn iphone 5 bij de applestore in amsterdam gekocht en ik kon er 2 maanden terug gewoon nog terecht. Ze hebben mijn defecte telefoon gratis vervangen voor een nieuwe onder "consumentenrecht"

Hoe zit het nou met mijn iphone 5s...Als deze na 1.5 jaar stuk gaat, waar moet ik dan zijn?
Gewoon in Nederland. Eerst deden ze daar ook moeilijk over toen ik 3 5s'en wou verzekeren via Apple care+ terwijl de 5s nog niet was aangekondigd in Nederland en zou dat dus eigenlijk via Duitsland moeten, na wat doorschakelingen verder en de Algemeen manager eraan te krijgen en later na nog eens teruggebeld te hebben was het ineens wel mogelijk.

Moraal van het verhaal, je kan gewoon in elk land je garantie/verzekering claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Empo schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:51:
[...]

Ik heb een iPhone 4 (gekocht bij Apple in Parijs) na meer dan 1 jaar teruggebracht naar Apple (Amsterdam) omwille van de home-knop. Iets meer moeite dan als 'ie minder dan een jaar oud was geweest maar uiteindelijk wel gratis vervangen door een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:27
Ik had de 5s vorig jaar via gravis.de besteld. Snelle levering en een paar dagen na lancering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbio85
Ik ga sowieso niet in zo'n treurige rij staan. In oktober ga ik op vakantie in de VS. Als ik de telefoon niet ruim (ong 2 weken) voor mijn vakantie in NL kan bemachtigen, dan waag ik de gok en schaf ik hem in de VS aan. Scheelt een bom duiten, maar wordt wel zwetend langs de duane :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:02

Saven

Administrator

Scrtz schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:47:
inderdaad super stoer, ik hoop daarmee ook altijd op aanzien van anderen die niet de nieuwste iphone hebben 8) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ging dit over het evenement of over alles wat Apple betreft, waaronder garantiekwesties? :)

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
klaagmeesters... Gewoon, omdat het nieuwe shirts zijn, en Apple gerelateerde opdruk hebben. of is dat beneden jullie stand?

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

RobV schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 14:02:
[...]

[...]

klaagmeesters... Gewoon, omdat het nieuwe shirts zijn, en Apple gerelateerde opdruk hebben. of is dat beneden jullie stand?
Ik draag liever wolvenshirts :z
holy shit leef jij ook nog 8)

[ Voor 22% gewijzigd door Saven op 09-09-2014 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thysiej
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 17:34
Robbio85 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:59:
Ik ga sowieso niet in zo'n treurige rij staan. In oktober ga ik op vakantie in de VS. Als ik de telefoon niet ruim (ong 2 weken) voor mijn vakantie in NL kan bemachtigen, dan waag ik de gok en schaf ik hem in de VS aan. Scheelt een bom duiten, maar wordt wel zwetend langs de duane :)
Als je de verpakking achterlaat in amerika zal je nergens last van hebben, dan kan je beargumenteren dat je de telefoon al had voor je naar de vs ging. Zelfs met verpakking kan je dat argument gebruiken, maar dan is het maar de vraag of ze het accepteren ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DennusB schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:51:
[...]

Oei nee daar begin ik niet aan hoor, dan maar een weekje langer wachten.

Ik ben wel tijdens de release van de iPhone 4 naar Parijs gereden (met reservering), was toen een best leuke happening. Ondanks de reservering van 06:00 tot 14:30 in de rij gestaan 8)7

Tijdens release van de iPhone 5 was ik toevallig in Colorado (usa) en daardoor er daar een kunnen kopen.

Nu ben ik gewoon in Nederland en ga ik na het circus pas weg, daarom maar gewoon online bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Thysiej schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 14:04:
[...]

Als je de verpakking achterlaat in amerika zal je nergens last van hebben, dan kan je beargumenteren dat je de telefoon al had voor je naar de vs ging. Zelfs met verpakking kan je dat argument gebruiken, maar dan is het maar de vraag of ze het accepteren ;-)
En ook al moet je nog btw betalen is het dan niet alsnog voordeliger? Of dan niet meer? (hoewel je ook met ticket enzo zit mja)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbio85
Thysiej schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 14:04:
[...]

Ik vraag me af of dat werkt, volgens mij kunnen ze het serienummer oid al natrekken en zo zien of het ding in NL of daarbuiten is aangeschaft. En het is sowieso vreemd als ik met een One M7 en een iPhone 6 het land binnne kom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hou er wel even rekening mee dat een Amerikaanse iPhone hier geen garantie heeft (kan hebben).
Ik had dit met de 5, gekocht in Amerika, hier defect en mooi geweigerd door Apple NL omdat hij "van binnen anders" was. Dit ivm de LTE banden enz.

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 09-09-2014 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EValentino schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:36:
Niet veel verschillen? Is heel ander toestel met een hele andere vorm en behuizing... Als we de geruchten mogen geloven natuurlijk O-)
[...]
ik had het over intern en we weten niet meer dan de rumours.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Daarnaast ondersteunt de Amerikaanse iPhone wellicht niet de 4G-banden die wij hier gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbio85
Donstil schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 14:07:
[...]

Hou er wel even rekening mee dat een Amerikaanse iPhone hier geen garantie heeft (kan hebben).
Ik had dit met de 5, gekocht in Amerika, hier defect en mooi geweigerd door Apple NL omdat hij "van binnen anders" was. Dit ivm de LTE banden enz.
Crap... bedankt dat je dit zegt! Nu is meenemen uit de VS sowieso geen optie. Ik ga niet graag een toestel van +- 700 knallers kopen, eerste of tweede batch en zonder garantie.

En idd MarcoC, het zou zonde zijn als je niet van 4G gebruik kunt maken... al woon ik niet in of rond de randstand - tot nu toe heb ik met mn T-Mobile abbo alleen nog 4G kunnen gebruiken tijdens een sporadisch PSV bezoekje O-)

[ Voor 18% gewijzigd door Robbio85 op 09-09-2014 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:10
Zwetend? Beter van niet, dan val je juist extra op. ;)

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:02
Apple store is reeds down :)

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Robbio85 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 14:09:
[...]

Crap... bedankt dat je dit zegt! Nu is meenemen uit de VS sowieso geen optie. Ik ga niet graag een toestel van +- 700 knallers kopen, eerste of tweede batch en zonder garantie.
Ja misschien is het niet meer hoor, maar toen had je in de VS andere LTE banden die onze iPhone's hier niet ondersteunen. Daarom konden (lees: wilden) ze niet ruilen.

Na een hoop gezeik toen via AppleCare aan mogen melden en zou het "langer" duren.
Toen ik maar geen UPS label kreeg nog maar eens gebeld, toen bleek dat er helaas niets mogelijk was.

Ik moest maar weer naar de VS, nou kom ik daar regelmatig maar dat hoeven hun niet te weten 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
Donstil schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 12:15:
Wanneer zou het "doek" van dat geheime bouwwerk af gaan eigenlijk? Ik ben stiekem toch ook wel benieuwd wat daar onder zit.
http://www.macrumors.com/...ificant-role-apple-event/

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
En toen was de Apple store al down!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbio85
Donstil schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 14:12:
[...]

Ja misschien is het niet meer hoor, maar toen had je in de VS andere LTE banden die onze iPhone's hier niet ondersteunen. Daarom konden (lees: wilden) ze niet ruilen.

Na een hoop gezeik toen via AppleCare aan mogen melden en zou het "langer" duren.
Toen ik maar geen UPS label kreeg nog maar eens gebeld, toen bleek dat er helaas niets mogelijk was.

Ik moest maar weer naar de VS, nou kom ik daar regelmatig maar dat hoeven hun niet te weten 8)7 .
Idd zou dit kunnen veranderen, en misschien zijn alle modellen nu gelijk. Maar desondanks neem ik bij dergelijk dure apparatuur liever zo weinig mogelijk risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:07

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Zou iOS 8 vanavond ook al beschikbaar zijn of duurt dat nog langer (na beta 5 nog een RC oid?). Ik heb een 5S die ik nog lekker houd, maar ik wil uiteraard wel zo snel mogelijk een nieuwe iOS :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
nieuwe iOS release vanavond als GM voor devvers, op releasedag van de iPhone 6 voor iedereen. Tenminste zo gaat het normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
DennusB schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 14:14:
En toen was de Apple store al down!
Nu al!!! Dat betekent ongetwijfeld dat Apple's scriptkiddies heel wat html-pagina's te schrijven hebben, ofwel dat we een stortvloed aan nieuwe producten gaan krijgen ... :Y

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
UltraSub schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 14:17:
nieuwe iOS release vanavond als GM voor devvers, op releasedag van de iPhone 6 voor iedereen. Tenminste zo gaat het normaal.
De GM is de final versie, dus die kan je gewoon installeren vanavond :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
gwystyl schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 14:16:
Zou iOS 8 vanavond ook al beschikbaar zijn of duurt dat nog langer (na beta 5 nog een RC oid?). Ik heb een 5S die ik nog lekker houd, maar ik wil uiteraard wel zo snel mogelijk een nieuwe iOS :D
De GM kan iedereen al flashen :) Daar hoef je geen devver voor te zijn!
CynicRelief schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 14:17:
[...]

Nu al!!! Dat betekent ongetwijfeld dat Apple's scriptkiddies heel wat html-pagina's te schrijven hebben, ofwel dat we een stortvloed aan nieuwe producten gaan krijgen ... :Y
Lol, die pagina's hebben ze echt allang klaar staan hoor... dit doen ze gewoon om de spanning op te bouwen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:07

gwystyl

Beugeltje dan maar?

DennusB schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 14:18:
[...]

[...]
Da's mooi, want ik heb geen dev account. Vanavond virtueel F5-en op mijn software-info pagina 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
[...]

[...]

Lol, die pagina's hebben ze echt allang klaar staan hoor... dit doen ze gewoon om de spanning op te bouwen :P
ahhh, echt?, nou dat lukt dan aardig, ik wordt al een beetje onpasselijk hoor, van die spanning :r :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR

Lukt vrij aardig zo te zien :9

Blijf het knap vinden hoe Apple er in slaagt als één van de weinig leveranciers zo'n spektakel te veroorzaken. Zelfs als je geen Apple-gebruiker bent moet je er toch van opkijken.

Overigens blijf ik er al deels-Apple-gebruiker ook van opkijken dat de prijzen van sommige producten zo debiel hoog is en blijft en dat zelfs basisschool scholieren er mee rondlopen.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homemix25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 21:28
Een "virtuele" winkel dichtgooien om spanning op te bouwen, valt over te discussiëren of dat verstandig is.

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
homemix25 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 14:22:
[...]

Een "virtuele" winkel dichtgooien om spanning op te bouwen, valt over te discussiëren of dat verstandig is.
Het is wel bewezen dat dat voor Apple werkt he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
al die miljoenen werknemers wereldwijd die nu de apple-store gaan zitten checken en, tegen beter weten in, elke 10 minuten refreshen, wat kost dat wel niet?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Saven schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 14:03:
[...]

Ik draag liever wolvenshirts :z

[...]

holy shit leef jij ook nog 8)
Saven schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 14:01:
[...]

inderdaad super stoer, ik hoop daarmee ook altijd op aanzien van anderen die niet de nieuwste iphone hebben 8) 8)
Verveel je je een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thysiej
CynicRelief schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 14:24:
al die miljoenen werknemers wereldwijd die nu de apple-store gaan zitten checken en, tegen beter weten in, elke 10 minuten refreshen, wat kost dat wel niet?!
als jullie dat hier nu aangeven, hoef ik dat in ieder geval niet te doen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/euro/home/t/titles_nl/images/promo_ios8.jpg :D

Stond deze pagina er al : http://www.apple.com/nl/osx/preview/?

[ Voor 27% gewijzigd door DennusB op 09-09-2014 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banix
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 17:07
[...]

[...]

Dit is dus pertinente onzin. Hoe vaak ik niet al een stream via Airplay zit te kijken en ondertussen m'n mail check, beetje online surf en bankzaken regel is niet meer te tellen.

You want weapons? We're in a library. Books are the best weapon in the world. This room's the greatest arsenal we could have. Arm yourself!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Wikipedia: Herfst

Shit. :P

/edit
Of dat betekent dat dan de 6 in de winkel ligt :+

/edit 2
Ja, die stond er al.

[ Voor 10% gewijzigd door UltraSub op 09-09-2014 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
http://www.apple.com/live/
Live video from our special event will be right here. And so will a whole lot more.
De laatste zin klinkt veelbelovend :P
Edit : Ze zijn hard aan het sleutelen aan de site. net toen ik klinkte op het appeltje linksboven kreeg ik de homepage nog, nu de countdown :P

[ Voor 29% gewijzigd door DennusB op 09-09-2014 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

MarcoC schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 14:08:
Daarnaast ondersteunt de Amerikaanse iPhone wellicht niet de 4G-banden die wij hier gebruiken.
Sinds de iPhone 4S is als het goed is geen verschil meer tussen de iPhone versies.

Apple had het toen geintroduceerd als "world phone"

Afbeeldingslocatie: http://wpuploads.appadvice.com/wp-content/uploads/2011/10/3b7b040b-8d6a-4f8d-aaab-579d877697a5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

homemix25 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 14:22:
[...]

Ja, dat is verstandig. Je weet niet hóeveel buzz dat voor ze genereert elke keer dat ze 't doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Niet online
Onzin, het is algemeen bekend dat er verschillende iPhones in omloop zijn voor verschillende werelddelen die ieder hun eigen frequenties ondersteunen.
Psycho_Mantis schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 14:33:
[...]

Sinds de iPhone 4S is als het goed is geen verschil meer tussen de iPhone versies.

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

[...]

[afbeelding]
Dat betekent dat 'ie in de hele wereld bruikbaar is, maar er zijn wel degelijk nog verschillende modellen. De modellen voor de VS ondersteunen andere LTE frequentiebanden dan de modellen voor de EU bijvoorbeeld, in in de VS bestaan CDMA-modellen die je hier niet tegen zult komen (omdat wij geen CDMA gebruiken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimiferrari
CyBeR schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 14:35:
[...]

Dat betekent dat 'ie in de hele wereld bruikbaar is, maar er zijn wel degelijk nog verschillende modellen. De modellen voor de VS ondersteunen andere LTE frequentiebanden dan de modellen voor de EU bijvoorbeeld, in in de VS bestaan CDMA-modellen die je hier niet tegen zult komen (omdat wij geen CDMA gebruiken.)
jup staat hier duidelijk uitgelegd:

http://www.apple.com/iphone/LTE/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:46

Vuvuzela

My spire is forming

[...]
Dit gaat applefanboy'ish klinken maar wat heb ik er aan als een app op de achtergrond door blijft gaan? Notificaties komen altijd binnen en muziek blijft doorspelen.
Ik kan misschien niet op de helft van m'n scherm youtube kijken maar daar zijn iphones imo toch te klein voor.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thysiej
Vuvuzela schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 14:39:
[...]

Dit gaat applefanboy'ish klinken maar wat heb ik er aan als een app op de achtergrond door blijft gaan? Notificaties komen altijd binnen en muziek blijft doorspelen.
Ik kan misschien niet op de helft van m'n scherm youtube kijken maar daar zijn iphones imo toch te klein voor.
Ik zou mij voor kunnen stellen dat je op de achtergrond een muziekje aan wilt hebben staan terwijl je aan het browsen bent, mail aan het controleren bent en dergelijke. Op mijn Nexus 4 kan ik bijvoorbeeld spotify aan hebben staan en vervolgens andere dingen gaan doen, voor zover mij bekend (maar correct me if i'm wrong) is dat niet mogelijk met iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Nee, daar maken ze fanboy'ish van. Dat er mensen zijn die daar uitermate tevreden mee zijn wil men niet zien. Ik wil geen achtergrondbeheer doen. Zolang alles blijft werken en ik nergens last van heb is het top zo.

@Thysiej; tuurlijk wel. Doe ik hier doorlopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Thysiej schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 14:41:
[...]

Ik zou mij voor kunnen stellen dat je op de achtergrond een muziekje aan wilt hebben staan terwijl je aan het browsen bent, mail aan het controleren bent en dergelijke. Op mijn Nexus 4 kan ik bijvoorbeeld spotify aan hebben staan en vervolgens andere dingen gaan doen, voor zover mij bekend (maar correct me if i'm wrong) is dat niet mogelijk met iOS.
Dat is dus een foute aanname, werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thysiej schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 14:41:
[...]

Ik zou mij voor kunnen stellen dat je op de achtergrond een muziekje aan wilt hebben staan terwijl je aan het browsen bent, mail aan het controleren bent en dergelijke.
Dat kan gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
me_mrtn schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 14:42:
[...]

Dat is dus een foute aanname, werkt prima.
Maar je kan Spotify op de achtergrond niet automatisch je offline lijst laten syncen. Of zorgen dat hij automagisch gaat syncen als je op je PC een nummer toevoegt aan een lijst. Android snapt dat wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thysiej
DennusB schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 14:43:
[...]

Maar je kan Spotify op de achtergrond niet automatisch je offline lijst laten syncen. Of zorgen dat hij automagisch gaat syncen als je op je PC een nummer toevoegt aan een lijst. Android snapt dat wel :)
Lijkt mij bijzonder, aangezien de spotify app in Sonos wel ondersteund dat nummers aan lijsten toevoegen automatisch wordt doorgevoerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
[...]

[afbeelding]
Dat was alleen de 4S helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DennusB schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 14:43:
[...]

Ja ach, als dat een deal breaker voor je is dan is Android mogelijk het platform voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Niet online
Spotify op IOS geeft na een paar minuten in de achtergrond syncen aan dat hij daarmee stopt totdat je weer de app aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Sendy schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 14:48:
Spotify geeft na een paar minuten in de achtergrond syncen aan dat hij daarmee stopt totdat je weer de app aanzet.
Jep, dat klopt! Dat is dus vervelend met synchroniseren, want als je scherm uit gaat stopt ie ook :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Donstil schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 14:47:
[...]

Ja ach, als dat een deal breaker voor je is dan is Android mogelijk het platform voor jou.
Zit het ook al vol verwondering te lezen, van m'n telefoon verwacht ik dat soort dingen nu weer net niet :D
Snap wel waarom je dan snel door je batterij heen bent als dit soort dingen op de achtergrond blijven draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 14:49:
[...]

Zit het ook al vol verwondering te lezen, van m'n telefoon verwacht ik dat soort dingen nu weer net niet :D
Snap wel waarom je dan snel door je batterij heen bent als dit soort dingen op de achtergrond blijven draaien.
Zodra er niks te syncen valt gebruikt t geen tot zeer weinig accu :) Bij m'n iPhone zit ik altijd in de auto en denk ik "KUT! Nu ben ik dus vergeten die nieuwe nummers offline te syncen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
DennusB schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 14:48:
[...]

Jep, dat klopt! Dat is dus vervelend met synchroniseren, want als je scherm uit gaat stopt ie ook :(
Oke, dat is inderdaad wel lastig - net als dat ik momenteel graag Hyperlapse gebruik die dan even nodig heeft om een filmpje te processen, wat vervolgens eindigt in een niet geproced filmpje omdat ik het scherm uitzette en in m'n zak stak. Stopt de app meteen met z'n jobje af te maken.
DennusB schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 14:50:
[...]

Zodra er niks te syncen valt gebruikt t geen tot zeer weinig accu :) Bij m'n iPhone zit ik altijd in de auto en denk ik "KUT! Nu ben ik dus vergeten die nieuwe nummers offline te syncen".
Ja dan sync je ze even over 3G/4G :D

spoiler:
En toen kwam ik terug van vakantie, waren er allemaal lijsten geupdate die vrolijk over 3G/4G werden gesynct en krijg ik na 15 min al een sms met je (nieuwe) bundel is 80% op :o

[ Voor 35% gewijzigd door NiGeLaToR op 09-09-2014 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ93
  • Laatst online: 15:59

JJ93

Error 418

Nog iets meer dan 4 uur. Helaas is het hier dan 3 uur 's nachts :(. Morgenvroeg meteen het nieuws lezen, zoveel later weet ik het ook weer niet. Vooral benieuwd naar de iWatch. Maar ook de iPhone 6, en de argumenten voor een groter scherm als dat inderdaad gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

NiGeLaToR schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 14:49:
[...]

Dat is dan weer een foutieve aanname van jou

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Rob schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 14:51:
[...]

Dat is dan weer een foutieve aanname van jou
Nah, gewoon een soort Maurice z'n hond onderzoek onder 6 respondenten in mijn omgeving - android telefoons zijn sneller leeg dan iPhones :+ Zo, is het maar gezegd :P

Pagina: 1 ... 5 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]In dit topic is de zogenaamde 'kroeg-mode' actief. Dat wil zeggen dat slowchat toegestaan is. Verder is het GoT beleid wél gewoon van toepassing, dus wat normaal niet mag (afgezien van slowchat), mag nu ook niet.

Houd het leuk, dan kunnen we dit ook bij toekomstige Apple Events blijven doen.

<b>
Flamen, holy wars rondom Android/iOS en vergelijkbaar ongewenst gedrag zal notes en eventueel verdere maatregelen tot gevolg hebben. Respecteer elkaar, laat de flamewars achterwege, en dan hoeven wij als crew ook niet voortdurend puin te ruimen.
</b>~~~[/html]