Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:55
Zojuist ook de upgrade uitgevoerd en het werkt perfect en lekker stabiel, geen problemen of wat dan ook.

Ik heb gewoon het volgende gedaan: rens-br in "[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's" en gebruik gemaakt van MindTheGapps. Het was daarna ook nog nodig om Magisk opnieuw te flashen.

Echt super geniaal dat er gewoon Android 9 is uitgebracht voor de OnePlus One. Een toestel uit 2014 notabene.

[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 02-03-2019 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bollefles
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-02 18:52
rens-br schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 14:53:
Het was daarna ook nog nodig om Magisk opnieuw te flashen.

Echt super geniaal dat er gewoon Android 9 is uitgebracht voor de OnePlus One. Een toestel uit 2014 notabene.
Dat zeker ;-)

Ik heb met zowel laatste versies van Magisk als SuperSU geprobeerd root te verkrijgen, maar enige wat root mag/krijgt is ADB. Geen apps. Werkt 't bij jou wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
bollefles schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 16:25:
Ik heb met zowel laatste versies van Magisk als SuperSU geprobeerd root te verkrijgen, maar enige wat root mag/krijgt is ADB. Geen apps. Werkt 't bij jou wel?
Ja, het werkt prima. Ik heb Magisk gewoon via TWRP geïnstalleerd en dat ging prima.

Staat alles wel goed in Magisk manager?
Raznov schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 17:02:
haha nee dat klinkt bekend, dat is dus ook met mijn HD2 het geval geweest, beetje stuk langs de randen en toen maar verkocht. Mijn broertje heeft recent nog een tijdje met de OPO gewerkt als tijdelijke vervanging voor zijn 5X welke stuk ging totdat zijn Pocophone binnen kwam. Kreeg weer te horen dat het een heel fijn toestel was met prima specs en nog altijd support in updates 8) .
Met de specs en de snelheid van het toestel is echt niks mis, het is alleen jammer dat de accu duur gewoon niks meer was.

[ Voor 43% gewijzigd door rens-br op 02-03-2019 16:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bollefles
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-02 18:52
rens-br schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 16:28:

Staat alles wel goed in Magisk manager?
Dat was de gouden tip ;-) Merci! Helemaal geüpgraded. Ben benieuwd naar de batterijduur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:09
rens-br schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 16:28:

Met de specs en de snelheid van het toestel is echt niks mis, het is alleen jammer dat de accu duur gewoon niks meer was.
Jij bent nu over op de Pocophone toch?

Ik deel de mening dat de OPO nog wel mee kan, maar echt vlot vind ik het ook niet meer. Hopelijk morgen tijd om eens een upgrade te doen :)

Mijn Nokia moet weer voor reparatie opgestuurd worden. Heb mijn OPO nog nodig komende weken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balarina
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-08 15:25
Ik nog tevreden over de batterij. 'S nachts 2% battery drain, 4 uur on screen time. Balanced mode, enkel automatisch saving mode na 25%. Dit met filmpjes, muziek etc. Ik gebruik mijn opo sinds 2014 24/7, not bad imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Ossi schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 19:56:
Jij bent nu over op de Pocophone toch?
Klopt. Ook met LineageOS erop.
Ik deel de mening dat de OPO nog wel mee kan, maar echt vlot vind ik het ook niet meer. Hopelijk morgen tijd om eens een upgrade te doen :)
Hij is wel een stukje trager dan mijn Poco, maar nog steeds behoorlijk snel.
Mijn Nokia moet weer voor reparatie opgestuurd worden. Heb mijn OPO nog nodig komende weken...
offtopic:
Dat is jammer! Je hebt echt veel pech met dit toestel
balarina schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 20:12:
Ik nog tevreden over de batterij. 'S nachts 2% battery drain, 4 uur on screen time. Balanced mode, enkel automatisch saving mode na 25%. Dit met filmpjes, muziek etc. Ik gebruik mijn opo sinds 2014 24/7, not bad imo.
Dat is niet slecht! Ik mocht altijd blij zijn als ik 2 uur SOT haalde en in de nacht kon hij zomaar 30% verliezen.

[ Voor 27% gewijzigd door rens-br op 02-03-2019 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balarina
@rens-br rens-br

Op LOS15 kan ik mij 's nachts 10%-15% drop wel herinneren. SOT weet ik niet meer, wel dat ik vaak mijn phone moest opladen :p

Ik had gehoopt dat LOS16 een super battery saving mode met zich mee zou brengen. Bijv. enkel foto's kunnen maken en een offline maps app kunnen gebruiken. Op reis heb ik vaak toch niet meer dan dat nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-dude
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-09 14:33
LOS16 installed, nadat ik overkwam van Sultan's rom.
Ongelooflijk hoe vlot de Oneplus nog presteert, batterij gaat nog redelijk een dag mee bij intensief gebruik.
:D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Hier de ervaringen van iemand die van een stock OPO over is gegaan naar LOS 16 :)

Heb gisteren Lineage geïnstalleerd. Had mijn OPO (daily driver) nog draaien op CyanogenOS 12 (? i.i.g. Android 6.0). Was de eerste keer een custom ROM installeren, dus even uitzoeken maar de stapsgewijze uitleg van Lineage was echter gewoon heel helder, prima te volgen voor iemand die nog geen ervaring had met het installeren van nieuwe ROM's. Ook de Google-applicaties staan erop (via MindTheGapps)

Na wat instellen valt me het volgende op in positieve zin:
- Snelheid is prima. Met sommige animaties merk je dat de telefoon wat trager is, maar apps draaien vlot genoeg. Opstarten (weliswaar van encrypted naar nu (nog) non-encrypted) van 5 minuten naar 26 seconden!
- Er is ineens weer ontzettend veel ruimte vrij (eerst met moeite +- 5GB, nu weer 35GB)
- Qua afwerking voelt Android wat volwassener.
- Batterijmanagement kan weer worden ingesteld (Instellingen liep steeds vast bij 6.0)
- De gallerij-app is niet meer zo buggy.

De volgende dingen werken nog niet:
- De notificatie-LED (ook niet bij opladen)
- Bluetooth wil nog niet verbinden met mijn MacBook, wel met audio-apparatuur
- Casten van het scherm naar de televisie (dan ziet hij helemaal geen apparatuur) of naar de versterker met ingebouwde Chromecast Audio (wel herkennen van de versterker, maar geen geluid)
- Sommige apps in de Google Play Store worden niet weergegeven, omdat hij de OPO nog steeds herkent als max. Android 6.0. Los downloaden en installeren van APK's werkt wel gewoon.

Dan nog wat overige punten:
- NFC moet ik nog testen.
- Locatievoorzieningen kunnen alleen aan of uit. Bij Cyanogen kon je nog kiezen tussen uit, accubesparing (alleen WiFi), alleen apparaat (GPS only) en nauwkeurig (Wifi + GPS).

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
tobiasvs schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 14:48:
Had mijn OPO (daily driver) nog draaien op CyanogenOS 12
LOS 16 = Android 9
LOS 15 = Android 8
LOS 14 = Android 7
COS 13 = Android 6
- Locatievoorzieningen kunnen alleen aan of uit. Bij Cyanogen kon je nog kiezen tussen uit, accubesparing (alleen WiFi), alleen apparaat (GPS only) en nauwkeurig (Wifi + GPS).
Dat heeft helaas niks te maken met LineageOS, maar is een Android 9 dingetje. Vind het persoonlijk ook geen verbetering.

[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 05-03-2019 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David13
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12-06-2023
tobiasvs schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 14:48:
Op mijn Mi A1 met een Android 9 custom rom kun je switchen door meerdere keren op het locatie icoontje te drukken in de quick settings. Misschien werkt het in LOS 16 ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterS073
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 17-12-2019
Kreeg zojuist tijdens installeren van OpenGapps (ARM64-9-mini) dat ik de verkeerde had genomen. Moet ARM zijn, ipv ARM64 werd aangegeven.
Ik was in de veronderstelling dat het ARM64 zou moeten zijn.
Klopt het dat het ARM moet zijn? |:(
Volgens mij heb ik destijds bij LOS15 toch ARM64 gekozen.

[ Voor 19% gewijzigd door PeterS073 op 05-03-2019 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterS073
PeterS073 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 21:26:
Kreeg zojuist tijdens installeren van OpenGapps (ARM64-9-mini) dat ik de verkeerde had genomen. Moet ARM zijn, ipv ARM64 werd aangegeven.
Heb deze gevolgd
https://wiki.lineageos.org/upgrading.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Ik heb de niet-64-bitversie, die werkt in ieder geval.

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-09 15:06
OPO is Arm, niet Arm64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterS073
Vanochtend de upgrade naar LOS 16 gedaan. Deze link gevolgd https://wiki.lineageos.org/upgrading.html
Met OpenGapps Nano. (Met OpenGapps Mini kreeg ik de melding dat er te weinig geheugen capaciteit was.)

Mooi toch een 4 jaar oud toestel op Android 9.
En draait nog steeds als een zonnetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N!co
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-08 18:33
Notificatie led werkt nu ook op LOS16. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimada
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-09-2020
Mijn Samsung S4 draait ook op Lineage 16 oftewel Pie heb een 32 gb variant ,zonde om er niets meer mee te doen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:08
Geupdate naar LOS 16, MindTheGapps voor LOS 16 geïnstalleerd. Telefoon start op, maar ik kom niet verder dan dat. Hij accepeert mijn unlock patroon, maar ik kom direct weer terug op mijn lockscreen.

Ik ben bang dat mijn custom launcher dit veroorzaakt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-09 10:13
FastFred schreef op donderdag 4 april 2019 @ 11:14:
Geupdate naar LOS 16, MindTheGapps voor LOS 16 geïnstalleerd. Telefoon start op, maar ik kom niet verder dan dat. Hij accepeert mijn unlock patroon, maar ik kom direct weer terug op mijn lockscreen.

Ik ben bang dat mijn custom launcher dit veroorzaakt....
Kan je nog wel booten in safe mode?

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
@Raznov als je daarmee TWRP bedoelt ja,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raznov
Nope, echt safe mode. Als je in Android zit en de power knop indrukt, dan uitschakelen/power off lang ingedrukt houden op het scherm, zou je de mogelijkheid moeten geven in safe mode te kunnen booten. Meen dat er ook een short key voor is, voor als je toestel helemaal afgesloten is (dacht booten, dan zodra de animate begint volume up en down tegelijk inhouden bij OPO, maar pin mij daar niet op vast).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Goed blijkbaar heeft dat ding een safe mode, daar zit ik nu in, maar zelfde probleem

Uiteraard heb ik geen backup gemaakt want van LOS 14 naar 15 ging ook perfect...

[ Voor 33% gewijzigd door FastFred op 04-04-2019 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
FastFred schreef op donderdag 4 april 2019 @ 11:24:
Goed blijkbaar heeft dat ding een safe mode, daar zit ik nu in, maar zelfde probleem
Dan zou het probleem niet je custom launcher zijn (omdat safe mode alle third party opties disabled).
Wipe van cache gedaan na de flash? Anders zou mogelijk nog een factory reset binnen TWRP een optie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
@Raznov die wipe dalvik cache ofzo? Nee niet gedaan, die ben ik nu aan het zoeken in TWRP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
FastFred schreef op donderdag 4 april 2019 @ 11:33:
@Raznov die wipe dalvik cache ofzo? Nee niet gedaan, die ben ik nu aan het zoeken in TWRP
Yup, Wipe > Advanced Wipe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Had 'm inmiddels al gevonden, wipe gedaan maar zelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
FastFred schreef op donderdag 4 april 2019 @ 11:36:
Had 'm inmiddels al gevonden, wipe gedaan maar zelfde probleem.
Had je een upgrade over bestaande systeem zonder verlies van data of een nieuwe installatie van LineageOS gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik heb de laatste versie van LOS 15 er op staan incl. TWRP 3.2.3.0.

Ik wil updaten naar LOS 16 zonder alles kwijt te raken, dus gewoon er overheen installeren.

Ik download de LOS16 zip, incl. een MindTheGapps zip. Ik kopieer die van laptop naar telefoon. Ik start op in TWRP en ik installeer achter elkaar beide zips. Dat is wat ik gedaan heb.

En ik besef me net waar het mogelijk fout gegaan is, ik heb er een UNOFFICIAL LOS 16 versie van oktober vorig jaar opgezet, compleet niet gekeken naar de datum, dus ik ben nu de nightly van vandaag aan het binnen hengelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
FastFred schreef op donderdag 4 april 2019 @ 12:21:
En ik besef me net waar het mogelijk fout gegaan is, ik heb er een UNOFFICIAL LOS 16 versie van oktober vorig jaar opgezet, compleet niet gekeken naar de datum, dus ik ben nu de nightly van vandaag aan het binnen hengelen
Daar zal dan inderdaad wel de oorzaak zitten. Maar via de updater of Lineageos.org kom je toch helemaal geen UNOFFICIAL versies tegen?

En dikke tip voor de volgende keer. Bij zulke grote upgrades altijd een backup maken. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
Ja I know, ik was aan het Googlen geslagen naar howto's omdat ik dit niet dagelijks doe. En iedere tut had eigen downloadlinks naar verschillende versies behalve naar die van lineageos.org zelf. Wijze les.

En ik had m'n kop nog vol van het gedoe met de OPX gisteravond (thx voor de FRP tip trouwens, die tel doet het weer) die ik ook nog op LOS wilde krijgen tot ik zag dat daar geen updates meer voor komen.

Anyway, hij doet 't nu.

[ Voor 4% gewijzigd door FastFred op 04-04-2019 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
FastFred schreef op donderdag 4 april 2019 @ 12:35:
Ja I know, ik was aan het Googlen geslagen naar howto's omdat ik dit niet dagelijks doe. En iedere tut had eigen downloadlinks naar verschillende versies behalve naar die van lineageos.org zelf. Wijze les.
Tja je moet ook niet gaan Googlen, als je gewoon op je mede-Tweakers kan vertrouwen: rens-br in "[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's". :P
En ik had m'n kop nog vol van het gedoe met de OPX gisteravond (thx voor de FRP tip trouwens, die tel doet het weer) die ik ook nog op LOS wilde krijgen tot ik zag dat daar geen updates meer voor komen.
Mooi zo. Soms is een duwtje in de goede richting genoeg. ;) Helaas komen daar inderdaad geen nieuwe builds meer voor uit. De OPX zat nog op LOS 14 en de support daarvan hebben ze laten vallen, daarnaast was er ook al een tijdje geen maintainer meer. Reden ook dat mijn vriendin inmiddels is overgestapt op de Mi A2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodhisatva
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-06 00:48
Draai nu op 16, maar wifi is tergend traag op 2.4ghz,,,, speedtest komt niet verder dan 8Mb, terwijl een ander toestel er vrolijk op los brand op 30Mb... 5ghz gaat dan wel weer heel hard... hebben jullie ook die ervaring?

Router die niet zo hard loopt is een oude Draytek Vigor2130n op 2.4ghz

edit: Ik heb zojuist een ander toestel niet geupgrade van 15 naar 16, maar een complete installatie (wipe it all) gedaan en dat gaat weer als de brandweer... Nu mijn daily oneplus zojuist gewiped en fresh install - kijken of het heeft geholpen als ik straks weer thuis ben...

edit: Het werkt weer - 43 down en 41 up op 2.4ghz - kennelijk blijft er iets hangen bij een upgrade van 15 naar 16... wat dat is geweest ga ik niet meer ontdekken denk ik... @N!co mss helpt een complete swipe...
@Brilsmurfffje ik zit met 7ms op 2.4ghz en 5ms op 5ghz

edit : te vroeg gejuicht, het is weer stuk en ik zie niet welke applicatie dit geweest kan zijn... Niets geupdate of bijgesteld, rebooten tot ik een ons weeg en dalvik/cache wipen... etc

edit: final edit - en na een installatie van een update is alles ineens weer ok 8)7

[ Voor 65% gewijzigd door bodhisatva op 09-04-2019 20:06 . Reden: update wipe4 ]

OU812?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-08 18:33
Ik ben ook van LOS 16 naar 15 gegaan. Wifi werkte inderdaad slechter op 16.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

bodhisatva schreef op zondag 7 april 2019 @ 21:08:
Draai nu op 16, maar wifi is tergend traag op 2.4ghz,,,, speedtest komt niet verder dan 8Mb, terwijl een ander toestel er vrolijk op los brand op 30Mb... 5ghz gaat dan wel weer heel hard... hebben jullie ook die ervaring?

Router die niet zo hard loopt is een oude Draytek Vigor2130n op 2.4ghz

edit: Ik heb zojuist een ander toestel niet geupgrade van 15 naar 16, maar een complete installatie (wipe it all) gedaan en dat gaat weer als de brandweer... Nu mijn daily oneplus zojuist gewiped en fresh install - kijken of het heeft geholpen als ik straks weer thuis ben...
Draai hier een Netgear WNDR3700 en een OnePlus One op LOS16.0.20190323-NIGHTLY
Op 5Ghz haal ik: 98Mbps/88Mbps up/down
Op 2.4Ghz haal ik: 40Mbps/37Mbps up/down

Heb wel op de 2.4Ghz een vrij hoge ping van 29ms vs 8ms op 5Ghz, maar dat kan komen door het grote aantal 2.4Ghz en bluetooth apparaten hier in de omgeving

OnePlus One is hier ook gewoon mijn daily driver 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
We zijn nu al 5 dagen op LOS 16 en nog maar 0 reboots gehad :D *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Toch een paar dingetjes die me inmiddels opgevallen zijn.
  • WiFi is inderdaad niet heel vlot maar nog het minst storend
  • Telefoon opladen in de auto werkt niet lekker, telefoon herkent de oplader maar half, hij koppelt los, aan, los, aan, los aan, los, aan en als de telefoon verbonden is met de carkit onderbreekt ie dus ook continue mijn muziek :X
  • Wanneer verbonden met carkit weigert de telefoon de microfoon in de auto te gebruiken. Moest deze week een keer bellen vanuit de auto, Google Assistant werkt wel en ik kon ook met stemcommando bellen, maar eenmaal verbinding kreeg ik van de andere kant te horen dat het klonk als een broekzakgesprek...
Wel nog steeds maar 0 reboots :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

FastFred schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 08:41:
Toch een paar dingetjes die me inmiddels opgevallen zijn.
  • WiFi is inderdaad niet heel vlot maar nog het minst storend
  • Telefoon opladen in de auto werkt niet lekker, telefoon herkent de oplader maar half, hij koppelt los, aan, los, aan, los aan, los, aan en als de telefoon verbonden is met de carkit onderbreekt ie dus ook continue mijn muziek :X
  • Wanneer verbonden met carkit weigert de telefoon de microfoon in de auto te gebruiken. Moest deze week een keer bellen vanuit de auto, Google Assistant werkt wel en ik kon ook met stemcommando bellen, maar eenmaal verbinding kreeg ik van de andere kant te horen dat het klonk als een broekzakgesprek...
Wel nog steeds maar 0 reboots :D
Dat heeft mijn telefoon ook als ik hem oplaadt via de speakers (AudioEngine A5+) Ik heb het idee dat dat komt doordat het een lage stroomsterkte levert. Je zou het met een krachtigere 12 adapter kunnen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik heb zo'n USB plugje in de 12-volt aansluiting zitten. Daar zitten 3 USB aansluitingen op, 1 x 2.1A en 2 x 1A. Hij zit altijd in de 2.1A aansluiting, heeft altijd perfect gewerkt, tot de overstap naar LOS 16.

Ik heb nog wel een ander opladertje die ik ff proberen kan, maar daarvan is het draad niet lang genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-09 10:05
Ik heb nu een tijdje LineageOS 16 al begonnen met versie 14 een jaar of 2 terug gok ik. Maar ik heb het idee dat het allemaal niet zo stabiel is, ik heb nog steeds reboots en vandaag tijdens het gebruik van Android Auto kwam ik in een bootloop terecht. Enigste optie was een factory reset dus weer backups terugzetten en gedoe. Doe ik iets verkeerd of heb ik gewoon pech? Heb wel de laatste versie zojuist geïnstalleerd hopelijk helpt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
TheUninvited schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 12:07:
Ik heb nu een tijdje LineageOS 16 al begonnen met versie 14 een jaar of 2 terug gok ik. Maar ik heb het idee dat het allemaal niet zo stabiel is, ik heb nog steeds reboots en vandaag tijdens het gebruik van Android Auto kwam ik in een bootloop terecht. Enigste optie was een factory reset dus weer backups terugzetten en gedoe. Doe ik iets verkeerd of heb ik gewoon pech? Heb wel de laatste versie zojuist geïnstalleerd hopelijk helpt het.
Het blijven natuurlijk Nightlies, dus het kan altijd zijn dat er een versie tussen zit die wat minder lekker werkt. Onder LOS15 had ik overigens veel last van random reboots, maar die kon je oplossen door het flashen / gebruiken van de Franco Kernel. Wellicht dat dit onder LOS16 ook kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
TheUninvited schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 12:07:
De teller staat hier nog steeds op 0 reboots terwijl het met LOS15 meerdere keren per week voor kwam.

Mijn oplaadraadsel lijkt ook opgelost, ik heb 4 verschillende kabeltjes en ladertjes geprobeerd in de auto maar ze doen allemaal hetzelfde. Verschil met LOS16 is dat bij 16 er een toontje te horen is als je 'm aankoppelt, dat was met 15 niet. Verder is het gedrag identiek: mijn telefoon loopt nog steeds langzaam leeg als ik 'm aan de oplader hang terwijl Sygic actief is.

Heeft ie dus altijd gehad gok ik, alleen nu merk ik het pas vanwege dat geluidje dat ie maakt als je 'm aan de lader hangt en daarmee de muziek telkens onderbreekt.

Ik moet het alleen nog ff proberen met de originele laadkabel in de USB-poort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Bij mij was LOS16 stabiel, geen last van reboots, enkel android setup dat steeds opnieuw de telefoon wilde instellen en dan vastliep. Maar de accu maakte de telefoon toch een erg onhandig apparaat. Meer dan 1 a 2 uurtjes schermtijd zit er niet meer in.

Daarom besloten de telefoon te vervangen door een Mi9 SE. Mijn OnePlus heeft het 4 jaar en 6 maanden uitgehouden als daily driver.

Als de accu nog te vervangen was voor een goed exemplaar dan had hij het nog makkelijk 1 a 2 jaar kunnen volhouden. Goed stukje techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker-PrOf
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 02-05-2019
Hoi Tweakers,

Sinds 2 dagen start mijn OnePlus One niet op. Hij blijft hangen op de boot-logo. Er zit namelijk geen ROM op. Ik probeer steeds via TWRP mijn OPO te verbinden met mijn PC om zo een nieuwe ROM op te draaien en die te flashen. Echter wanneer ik in TWRP (3.2.3-0) zit, kan mijn PC op geen enkele manier mijn OnePlus 'detecten'. Veel op internet gezocht, alle drivers geinstalleerd, zowel die van Oneplus als die van Samsung, maar mijn PC en laptop blijven mijn One niet herkennen. Heb ook verschillende kabels geprobeerd (originele en andere). Zo zit ik nu in een probleem. Hij doet het netjes, maar ik kan dus geen verbinding met mijn PC en/of laptop mogelijk maken. Heeft iemand enige suggesties voor mij?

In ieder geval bedankt ! :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:09
Tweaker-PrOf schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 17:51:
Hoi Tweakers,

Sinds 2 dagen start mijn OnePlus One niet op. Hij blijft hangen op de boot-logo. Er zit namelijk geen ROM op. Ik probeer steeds via TWRP mijn OPO te verbinden met mijn PC om zo een nieuwe ROM op te draaien en die te flashen. Echter wanneer ik in TWRP (3.2.3-0) zit, kan mijn PC op geen enkele manier mijn OnePlus 'detecten'. Veel op internet gezocht, alle drivers geinstalleerd, zowel die van Oneplus als die van Samsung, maar mijn PC en laptop blijven mijn One niet herkennen. Heb ook verschillende kabels geprobeerd (originele en andere). Zo zit ik nu in een probleem. Hij doet het netjes, maar ik kan dus geen verbinding met mijn PC en/of laptop mogelijk maken. Heeft iemand enige suggesties voor mij?

Wat voor USB poort gebruik je? Heb wel eens gelezen dat een klassieke USB 2.0 poort beter werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Tweaker-PrOf schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 17:51:
Hoi Tweakers,

Usb stick met rom aan een otg kabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
Oneplus One 8-10-2014 / 14-5-2019

Hij doet het nog prima, maar ik ga steeds meer zakelijk bellen met mijn One. Ze willen mij een zakelijk nummer aanbieden (vergoeding voor privé abbo doen ze niet aan), maar dat wil ik niet, dan zit ik of met 2 telefoons of moet ik mijn 06-nummer overdragen aan m'n werk en dan kan ik 'm niet terug krijgen als ik ooit ander werk krijg (iets vaags in het contract).

Dus ik krijg nu nieuwe telefoon naar keuze (standaard is iPhone 6S 32GB) op kosten van de zaak, maar met mijn eigen privé abbo.

Het is een Oneplus 6 128GB in Midnight Black geworden, ik had 'm eigenlijk vandaag al verwacht, maar ik vermoed dat ie morgen binnen komt.

[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 13-05-2019 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Laatste vraag in dit topic denk ik.

De 6 is binnen, ik wil een backup van de One maken en die via NFC overzetten. Ik heb dus Google backup ingeschakeld op de One en op mijn Google Account gezet

De backup is opgedeeld in
  • App-gegevens
  • Gespreksgeschiedenis
  • Contacten
  • Apparaatinstellingen
  • SMS-berichten
Contacten is gisteren voor het laatst backup van gemaakt, de andere 4 geven aan 'Wachten op back-up'. De knop 'Nu back-up maken' is grayed out.

Hoe maak ik een backup? :P Telefoon herstart bied geen soelaas

[ Voor 5% gewijzigd door FastFred op 14-05-2019 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
FastFred schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 12:46:
Ik heb dus Google backup ingeschakeld op de One en op mijn Google Account gezet
Heb je het account pas recentelijk toegevoegd aan je One? Want voor zover ik weet is het niet mogelijk om achteraf een account toe te voegen en daar een back-up naar toe te schrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
rens-br schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 13:18:
[...]

Heb je het account pas recentelijk toegevoegd aan je One? Want voor zover ik weet is het niet mogelijk om achteraf een account toe te voegen en daar een back-up naar toe te schrijven.
Altijd al dat account aan de telefoon gekoppeld gehad, maar die backup heb ik zojuist pas aan mijn Google account gekoppeld, zou dat het zijn?

Ik heb inmiddels besloten dat ik met die 6 gewoon met een schone lei begin, de meeste apps heb ik inmiddels al handmatig geïnstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
FastFred schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 13:27:
Altijd al dat account aan de telefoon gekoppeld gehad, maar die backup heb ik zojuist pas aan mijn Google account gekoppeld, zou dat het zijn?
Bedoel je daarmee dat je de backup mogelijkheid uit had staan en onder instellingen die nu pas aangezet hebt en je Google Account heb geselecteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
@rens-br dat bedoel ik ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Ik zou verwachten dat hij dan op gegeven moment gewoon moet gaan backuppen, maar goed. Het is nu niet meer van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balarina
Bij andere ook de OnePlus one met LineageOS traag geworden? Alles gaat maar moeizaam :(
Ik draai 16.0, laatste updates. Cache gecleaned. Van apps openen, appdrawer, typen, settings, scrollen alles gaat vertraagd. Maybe is mijn CPU door zijn leven heen en is het tijd voor een nieuwe telefoon?

Ook op performance modus.

[ Voor 4% gewijzigd door balarina op 02-07-2019 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzertyNL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-09 17:39
Na het installeren van lineage (eerst 14 nu 15.1) crasht mijn oneplus one regelmatig als ik zwaardere apps draai (navigatie & diverse spellen). De achterkant is dan altijd flink heet. Na een 'koude' start is het meestal na een minuut of 5-10 raak, en herstart de phone.

Met de originele roms had ik hier nooit last van, is dit een bekend fenomeen, is er een oplossing voor bekend? Ik probeerde al energie zuinige profielen te zetten om energieverbruik (en snelheid, dus hitte) beetje te verminderen maar dit heeft geen merkbaar effect.

Tips zijn zeer welkom, deze phone moet nog jaren meekunnen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
AzertyNL schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 20:26:
Na het installeren van lineage (eerst 14 nu 15.1) crasht mijn oneplus one regelmatig als ik zwaardere apps draai (navigatie & diverse spellen). De achterkant is dan altijd flink heet. Na een 'koude' start is het meestal na een minuut of 5-10 raak, en herstart de phone.

Met de originele roms had ik hier nooit last van, is dit een bekend fenomeen, is er een oplossing voor bekend? Ik probeerde al energie zuinige profielen te zetten om energieverbruik (en snelheid, dus hitte) beetje te verminderen maar dit heeft geen merkbaar effect.

Tips zijn zeer welkom, deze phone moet nog jaren meekunnen ;-)
Welke kernel gebruik je? Franco doet het hier altijd erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzertyNL
rens-br schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 08:15:
[...]

Welke kernel gebruik je? Franco doet het hier altijd erg goed.
Ik gebruik de lineage default kernel die bij de betreffende distributie zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ben benieuwd hoe de stock rom nu zal zijn om mee te werken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
AzertyNL schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 11:41:
Ik gebruik de lineage default kernel die bij de betreffende distributie zit.
Zou dan Franco dus even kunnen aanraden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzertyNL
rens-br schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 16:09:
[...]

Zou dan Franco dus even kunnen aanraden. :)
Dat gaf geen verbetering. Ik heb nu de franco kernel op LOS 15.1 geprobeerd, en ook tijdje met de franco app de maximale clockspeed teruggezet naar 1728 MHz. Crashes bleven onverminderd gebeuren.
Daarna een clean install van LOS 16.0 gedaan, zonder franco kernel, blijft ook frequente crashes geven en heb nu helaas ook de slow wifi problemen, die anderen ook melden als ze gelijktijdig bluetooth en 2.4 GHz wifi connectie actief hebben :(

Het valt wel op dat nu de buiten temperatuur weer 5-10 graden lager is de crashes flink minder zijn, lijkt me daarom steeds meer op een oververhittingsprobleem, alsof thermal throttling van cpu niet (op tijd) werkt, of dat ander component (memory/gpu?) de oorzaak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
AzertyNL schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 10:19:
Daarna een clean install van LOS 16.0 gedaan, zonder franco kernel,
En als je Franco gebruik in combinatie met LOS 16, of heb je dat al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzertyNL
franco kernel (bovenop LOS 16) heeft geen effect op crashes ten opzichte van LOS 16 stock kernel. Wel zorgt franco kernel voor een hijack van mijn achtergrond/thema, waardoor ik geen wall paper meer kan zetten.
Al met al is LOS 16 voor mijn OPO compleet waardeloos, de instabiele en slome wifi zijn (net als voor veel anderen die het melden) een showstopper. Ik ga terug naar 15.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Was zojuist toevallig op de website van LineageOS aan het kijken en het viel mij op dat er deze week een officiële build van LineageOS 17.1 is verschenen voor de OnePlus One. Ik sta echt versteld, had het niet meer verwacht voor dit 6.5 jaar oude toestel.

Dit weekend mijn OPO eens onder het stof vandaan halen en de build installeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik heb hem er de vorige week op gezet. Beetje jammer dat ze die Privacy Guard eruit hebben gehaald. Voor de rest, werkt perfect!

• rens-br
Verstekbakker schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:50:
Ik heb hem er de vorige week op gezet. Beetje jammer dat ze die Privacy Guard eruit hebben gehaald. Voor de rest, werkt perfect!
Gebruik je hem nog als daily driver?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
rens-br schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:52:
[...]

Gebruik je hem nog als daily driver?
Ik niet meer (pas sinds een paar maanden, gekocht toen hij de release had), maar mijn vriendin wel. Toen ik voor de derde keer een scherm kapot had heb ik voor mezelf een 5T van MP gehaald (150 euro), maar die heeft slechte LineageOS support (nog op 16.0, niemand weet echt of dat nog wordt doorgezet). Eigenlijk dus een beetje spijt van, maar toch wel lekker om net even wat meer snelheid te hebben. Gewoon een beetje luxe, want volgens mij kon ik nog gewoon door met een nieuwe LCD. Ik kan niet echt ontdekken waar de bottleneck zit met de OPO bij het laden van websites, misschien is het dat websites gewoon steeds zwaarder worden gemaakt met trackers en rotzooi... Laden van foto's en video's in de browser (Firefox) gaat ook gewoon echt langzaam, dus niet alleen de trackers zullen het probleem zijn.

Ik heb er nu dus 2 reserve, want mijn vriendin is een kluns. Er zit een nieuwe usb poort ($2) en een nieuw LCD ($23) in de post, dan kan ik er weer een helemaal in orde maken voor haar.

Conclusie, hier in huis zijn er nog 3 en mijn vriendin gebruikt hem nog steeds de hele dag. Moet inmiddels wel een keer per dag tussendoor worden opgeladen, anders is het 's avonds op de bank einde oefening. Een nieuwe accu ($8, aliexpress) zit nog in de telefoon die ze de laatste keer heeft laten vallen, die zet ik wel over als ik die schermen ga wisselen. De originele accu is echt superieur trouwens (6 jaar oud en nog steeds bruikbaar!), de aftermarket spullen zijn ruk. Ik denk dat die nieuwe China accu niet zo veel beter is dan die 6 jaar oude originele, maar we moeten het nog eens goed testen. Hij begon te zwellen, dan is het toch echt wel tijd om afscheid te nemen.

LCDs beginnen nu echt duur te worden (aliexpress) en dan krijg je niet eens kwaliteit (zeg maar liever gewoon rommel). Glas dat los laat, kleuren die slecht zijn, backlight dat veel te zwak is... Ik heb op vakantie in Maleisië met iemand afgesproken afgelopen zomer om mijn OPO scherm te wisselen ($60 voor kwaliteit), die had hoge kwaliteit en felle schermen, maar zo iemand zegt dus niet waar hij ze vandaan krijgt. Was van korte duur, want mijn vriendin is een kluns...

Het is echt een telefoon zoals je een oude Japanse auto hebt. Zoiets is onverwoestbaar en tot heel lang goed te gebruiken als je zelf het onderhoud doet. Ik denk dat de jongens die de LineageOS onderhouden het nu ook als een sport zien om hem te blijven ondersteunen. Mijn vriendin wilde eigenlijk een andere, maar omdat ik de ondersteuning op de 5T niet goed vind en de 6T nog te duur is op MP heb ik gezegd dat ze het maar moet doen met mijn reparaties. We zullen zien hoe lang dat nog kan...

Nog een voetnoot! Sommige apps begonnen moeilijk te doen over ondersteuning. Die boden de app niet meer aan omdat de OPO niet meer werd ondersteund terwijl hij gewoon op 16.0 zat. Vaag verhaal, maar het kwam erop neer dat ergens in de code de naam van het toestel verborgen zit en alleen maar op basis daarvan in de Play store de update van sommige apps niet meer werd aangeboden... Misschien dat ik het betreffende probleem nog eens kan opzoeken, zal eens kijken of ik het kan vinden. Ik moet het nog goed testen met 17.1, maar dat laat ik mijn vriendin proberen als het nieuwe scherm erop zit. Dan zal ze weer moeten migreren (van gaar toestel met 16.0 naar refurb met 17.1), komen we er vanzelf achter.

-edit- het probleem met apps die niet meer willen:

https://www.reddit.com/r/...swiftkey_app_not/ehmhfuu/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Verstekbakker schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 00:38:
Conclusie, hier in huis zijn er nog 3 en mijn vriendin gebruikt hem nog steeds de hele dag. Moet inmiddels wel een keer per dag tussendoor worden opgeladen, anders is het 's avonds op de bank einde oefening.
Leuk om te zien dat je het toestel zo blijft repareren. De mijne ligt nog gewoon in de kast, buiten een hele boel cosmetische beschadigingen aan het frame is het toestel verder in keurige staat. Scherm is nog heel, werkt nog perfect en relatief snel.

Grootste reden destijds om over te stappen op een andere toestel was de accuduur. Die was met een halve dag echt niet geweldig. Het is ook echt heel jammer dat OnePlus nooit officiële accu's heeft verkocht en je dus op Ali enzo alleen maar rommel vind.

Overigens repareert / vervangt OnePlus nog wel de accu voor je voor 15 euro, als ik de prijslijst moet geloven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Accuduur was destijds heel erg afhankelijk van welke rom je draaide geloof ik. Ik kreeg er in het begin volgens mij toch wel 8u schermtijd uit. Of ik vergis me, weet het echt niet meer. Ik ben met de batterijduur ook niet echt meer bezig, overal zijn opladers en powerbanks. Misschien ook een kwaaltje van hier in huis, omdat alles zo snel leeg is. Nieuwe telefoons komen er ook niet meer in, dat spul is veel te duur voor wat je krijgt en op Marktplaats doet iedereen nagenoeg nieuwe telefoons weg alleen maar omdat een scherm kapot is of zoiets kleins... De wereld gaat eraan naar de kloten, jammer.

"excl. TAX and Labor Fee"

Jammer dat ze die onderdelen niet gewoon los verkopen, dan was ik inderdaad verlost van die Chinese zooi. Ik ga hem niet opsturen, dan kan ik waarschijnlijk beter 4x een Chinees kopen. Ook echt niet duurzaam en eco... Jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09 22:44
Verstekbakker schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:50:
Gebruik je nu een alternatief voor Privacy Guard? En hoe bevalt het tot nu toe?

Hier wordt de OPO nog steeds als daily driver gebruikt. Als een van de eersten gekocht, en nooit wat anders gehad sindsdien. Ik haal de dag nog net op de batterij, maar ik doe ook niet heel veel met mijn telefoon. Blijft mooi dat zo'n "oude" telefoon nog uptodate software draait :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Er zit blijkbaar al iets als alternatief in. Maar ik heb me er nog niet helemaal in verdiept. Even Googlen op "privacy guard LineageOS" ofzo, daar staat het uitgelegd hoe ze dat nou hebben aangepakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rens-br
LineageOS 18.1 is verschenen en ook voor de OnePlus One, thuis het toestel eens uit de kast halen om te kijken hoe het draait. Echt bizar om te zien hoeveel updates dit toestel nog krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Jammer dat het nu zo'n goed weer is buiten... Misschien dat het volgende week een reden is om binnen te blijven. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutjes
  • Laatst online: 05-09 11:51
Is er al iemand die de laatste update heeft uitgeprobeerd. heb het toestel nog als daily dus voordat ik begin aan een upgrade had ik graag wat zekerheid voordat alles zometeen omvalt of er nog vervelende bugs inzitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Ik wilde het voor je gaan proberen, maar accu is op 0% en ik ben bang dat hij nogal wat tijd gaat nodig hebben om vol te komen. Eerst dat eens afwachten dus.

-edit-

Even wat linkjes voor het nageslacht.

https://forum.xda-develop...-the-oneplus-one.4255335/
Known Bugs:

None.
Hardware-backed encryption is broken thanks to Google dropping support for legacy credential storage from AOSP 11.0, so we just feel back to software-backed encryption. This means it is a little slower, and taxing on the CPU, in addition to the fact upgrades from older LineageOS versions are not supported. The Wiki upgrade guide notes this as well.
Here's my dirty flash process (everything works afterward):
On Lineage 17.1:
set creen lock to None
upgrade TWRP to version 3.5.2
backup everything

Boot to TWRP and then:
delete /data/system/locksettings.db
wipe /system, /dalvik, /cache (don't wipe /data)
install latest Lineage 18.1
install OpenGapps pico ARM test package
install Magisk 22.1

After first boot:
set screen lock back

With that process, I did not need to recover any apps and everything works great after the upgrade.
https://eu.dl.twrp.me/bacon/
https://download.lineageos.org/bacon
https://wiki.lineageos.org/gapps.html (MindTheGapps-11.0.0-arm-20210412_124103.zip)

-edit2-

Ik zit op de laatste update van 17.1! Doe altijd eerst een backup met TWRP.
FACTORY RESET! Allerlei installaties kunnen een hoop gezeik veroorzaken. Zonder reset zou misschien kunnen, maar er zijn geen garanties. Ik heb een reset gedaan, maar ik gebruik hem dan ook niet meer als daily.

3 Bestanden naar de telefoon gekopieerd (TWRP 3.5.2, Lineage 18.1 van 1 april, MTG11) met de originele kabel (andere kabels doen heel irritant).
Boot Recovery
Install > install image > TWRP.img Recovery
Reboot NAAR RECOVERY!
Install > Lineage.zip > add more zips: MTG11.zip > swipe to confirm flash

Effe wachte...

Wipe cache/dalvik
Reboot system

Nog effe wachten... Pizza.

Even testen, kijken of er ook echt 18.1 op staat.
Reboot naar Recovery, backup.

Ik gebruik hem niet meer dagelijks. Hij start op, maar ik kreeg net de camera app niet geopend nadat ik de backup gedaan had. Toen uit gezet en weer aan, camera app deed het weer. Ik zal hem nu de update geven naar de versie van 22 april, maar ik ga er vanuit dat het gewoon allemaal werkt. Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Succes en doe even een terugkoppeling van wat je hebt gedaan.

[ Voor 132% gewijzigd door Verstekbakker op 22-04-2021 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutjes
@Verstekbakker had inderdaad al gelezen dat de 1e 2 versies nog wat issues hadden met camera en GPS dus heb zowiezo nog ff afgewacht na het lezen op XDA. zag dat nu inderdaad de 22-4 release er was met zo te zien GPS fixes. Ik denk dat ik nog ff wacht tot deze zomer ergens dan zijn er hopelijk nog enkele update's geweest en de ergste zaken eruit.

tx voor de feedback en het uitproberen alvast. ik zal m'n bevindingen posten zodra ik geupgrade heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
De laatste update heeft nog steeds problemen met de camera. Krijg er met geen mogelijkheid beeld door. Nog even wachten dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
After the last update i had also a problem with camera app, it doesn't open. I solved it with following, boot into recovery mode and delete cache and dalvik/art cache in twrp, then reboot to system. After that camera is working again. Maybe this helps you.
https://forum.xda-develop...one.4255335/post-84958373

Opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fietser1997
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 05-09 09:35
Oke afgelopen weekend de upgrade gedaan naar lineage-18.1-20210527-nightly.
Ik heb de upgrade gedaan dus geen volledige "schone installatie". Hierdoor liep ik tegen een aantal problemen aan.
Mijn eerste probleem is dat openGapps nog niet geüpdatet is hierdoor heb ik wat problemen met de door google geleverde apps. Mocht je gebruik maken van openGapps is er een Beta branch
Daarnaast werkt de selfie camera nog niet. Dit is geen probleem maar wel bijzonder omdat dit niet de eerste keer is dat dat gebeurd met een upgrade naar een nieuwere android versie.
Mijn laatste tip: VERWIJDER je LOCKSCREEN wanneer je upgrade. Dit gaf mij wat problemen.

Veel succes voor iedereen die de upgrade gaat doen. Waarschijnlijk doe ik de andere telefoon komend weekend. Gelukkig met de kennis die ik nu heb :)

p.s.
Ik heb net gelezen dat mijn selfie-camera probleem te maken heeft met het niet uitvoeren van een data clear in TWRP. (het verwijderen van de app-data. Dit raakt geen eigen bestanden aan)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fietser1997
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 05-09 09:35
Update over de tweede telefoon. Deze zonder lockscreen en met de 18.1-2021-06-03 versie. Zelfde gApps versie. De selfie camera op deze telefoon werkt wel. Ook alle andere kleine problemen die naar een geforceerde app stop op de eerste telefoon was opgelost. Heb ik niet meer terug gezien.
Iedereen succes met de update :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lutjes
Ff een update hier, heb de update naar LOS 18 gedaan, naar de 18.1-2021-06-10 versie. momenteel niets noemenswaardig gemerkt en/of problemen ervaren. gevoelsmatig is de accu wat sneller leeg maar dat kan ook aan de leeftijd van de telefoon liggen.

alle tips links en rechts opgevolgd. heb zelf denk ik iets verkeerd gedaan met de upgrade want was wel al m''n data kwijt maar had gelukkig nog ergens 'n back-up van niet al te lang geleden.
Pagina: 1 ... 34 35 Laatste