Ik heb geprobeerd te updaten, maar ik zit in een loop. Hij gaf aan dat apps worden geoptimaliseerd en gestart, maar daarna blijft hij in een loop waarbij heel eventjes een venster van Android L launcher verschijnt. Daarna krijg ik achtereenvolgens het Cyanogenmod startscherm (met roterend pijltje_ en het ' Android is upgrading: starting apps' venster.
Clean flashGabliboeba schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 15:11:
Ik heb geprobeerd te updaten, maar ik zit in een loop. Hij gaf aan dat apps worden geoptimaliseerd en gestart, maar daarna blijft hij in een loop waarbij heel eventjes een venster van Android L launcher verschijnt. Daarna krijg ik achtereenvolgens het Cyanogenmod startscherm (met roterend pijltje_ en het ' Android is upgrading: starting apps' venster.
Verwijderd
Zou je die nog willen aanvullen?Quad schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 19:12:
Eerste gedeelte mbt bootloader staat erin, root en custom recovery volgen later.
Mijn microfoon werkt om de een of andere reden niet meer, dus ik zou graag de OnePlus rooten en dan een nieuwe fastboot image erop willen zetten.
Bedankt alvast!!
Iemand die het over kan nemen? Momenteel niet de tijd er meer voor namelijk.Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 19:50:
[...]
Zou je die nog willen aanvullen?
Mijn microfoon werkt om de een of andere reden niet meer, dus ik zou graag de OnePlus rooten en dan een nieuwe fastboot image erop willen zetten.
Bedankt alvast!!

Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Misschien handiger om dit 'elders' te zoeken? Er zijn genoeg guides te vinden. Deze staat volgens mij al heel lang als als eerste in Google.
Mijn collega heeft net zijn Oneplus geroot en de bootloader geunlocked met deze Toolkit: http://forum.xda-develope...plus-one-toolbox-t2808987
Hij vond het een voordeel dat alles in 1 pakketje zat (wordt ook in het filmpje gezet).
Die van mij ben ik net aan het instellen, echt een leuk toestel!
Hij vond het een voordeel dat alles in 1 pakketje zat (wordt ook in het filmpje gezet).
Jammer alleen dat je niet vanuit je mobiel direct kunt updaten.MoiZie schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 08:57:
Officiële nightlies van onze krokante bacon zijn uit![]()
http://download.cyanogenmod.org/?device=bacon
http://download.cyanogenm...0150106-NIGHTLY-bacon.zip
Ik heb hem zonder een fabrieksreset uit te voeren over de laatste build van de onofficiële cm12 geïnstalleerd, geen enkel probleem. CM zelf zegt dat het ook zonder reset mogelijk is over cm11 heen, je kan alleen niet meer terug daarna.
Check voor updates geeft iig geen results.
Tools zijn leuk, maar als er iets verkeerd gaat heb je geen idee waar je mee bezig bent.Binnetie schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 10:48:
Mijn collega heeft net zijn Oneplus geroot en de bootloader geunlocked met deze Toolkit: http://forum.xda-develope...plus-one-toolbox-t2808987
Verdiep je eerst even in de stappen, het is al tig keer voorbij gekomen maar om enigszins inzicht te krijgen in WAT je doet, en WAAROM je het doet is handmatig rooten toch echt wel aan te raden.
zijn zat handleidingen voor te vinden
En ga je dan ook meteen afvragen waarom je überhaupt root wilt hebben.
CM11S heeft al zoveen opties dat het voor de meeste gebruikers niet eens de moeite is te rooten.
[ Voor 9% gewijzigd door cypher21 op 08-01-2015 10:55 ]
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Tip, gebruik Cyandelta! Scheelt je ook enorm veel data(limiet) downloaden. Eerste keer even de zip importeren en dan elke dag alleen het verschil downloaden en gelijk installeren.schumi2004 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 10:52:
[...]
Jammer alleen dat je niet vanuit je mobiel direct kunt updaten.
Check voor updates geeft iig geen results.
Dat is nog eens een goeie tip +1MoiZie schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:04:
[...]
Tip, gebruik Cyandelta! Scheelt je ook enorm veel data(limiet) downloaden. Eerste keer even de zip importeren en dan elke dag alleen het verschil downloaden en gelijk installeren.
Thanks
/edit:
ROM installeren via Cyandelta en Philz Touch recovery (welke CWM based is) gaat toch niet helemaal lekker.
Dan maar TWRP erop (welke ik liever niet heb maar goed)
/edit:
Schijnt dat je je path moet aanpassen
In PhilZ Touch go to Advanced Functions. My Sdcard targets says /data/media. If yours say /data/media/0 click once on it to change it and try again
[ Voor 37% gewijzigd door schumi2004 op 08-01-2015 11:58 ]
Werkt perfect, thans!MoiZie schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:04:
[...]
Tip, gebruik Cyandelta! Scheelt je ook enorm veel data(limiet) downloaden. Eerste keer even de zip importeren en dan elke dag alleen het verschil downloaden en gelijk installeren.
Ik gebruik sinds twee dagen ook de CM12 rom van Cyaongenmod zelf in combinatie met de AK kernel.
Mijn ervaringen zijn prima. Paar dingen die me opvallen/ergeren:
-Accuduur prima
-Notificaties op lockscreen/homescreen stukken beter
-Quick Settings menu nog niet aanpasbaar. Hierdoor is het omslachtig om te switchen tussen vibrate only en helemaal stil.
-Niet bij alle apps een icoontje op status bar (bijv. Timely bij inschakelen alarm). Dit was met CM11 wel het geval.
Mijn ervaringen zijn prima. Paar dingen die me opvallen/ergeren:
-Accuduur prima
-Notificaties op lockscreen/homescreen stukken beter
-Quick Settings menu nog niet aanpasbaar. Hierdoor is het omslachtig om te switchen tussen vibrate only en helemaal stil.
-Niet bij alle apps een icoontje op status bar (bijv. Timely bij inschakelen alarm). Dit was met CM11 wel het geval.
Volume down knop > geen?Gabliboeba schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 14:05:
Dan blijft hij bij mij op trillen staan.
En als je quiet hours forceert? Draai je de laatste nightly?
[ Voor 31% gewijzigd door 418O2 op 08-01-2015 14:22 ]
Maar dat bedoel ik dus met omslachtig418O2 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 14:21:
En als je quiet hours forceert? Draai je de laatste nightly?
Ik draai de nightly van 6 januari. Zie net dat er een nieuwe is. Zal die eens flashen.
Zit die niet standaard in de toggles dan? Doet hetzelfde.Gabliboeba schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 14:23:
[...]
Maar dat bedoel ik dus met omslachtig![]()
Ik draai de nightly van 6 januari. Zie net dat er een nieuwe is. Zal die eens flashen.
Volgens mij was t gefixt in de nightly
Hij blijft inderdaad op trillen staan, maar dan moet je dus nog op "geen" drukken. Dat is iets van 5.0. Wordt er in 5.1 geloof ik weer uitgehaald. Je zorgt dan voor "geen onderbrekingen". Dat kun je voor bijvoorbeeld een bepaalde periode aanzetten, of voor onbeperkt. Ik vind het wel handig.Gabliboeba schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 14:17:
[...]
Dan blijft hij bij mij op trillen staan.
Nog een kritiek punt(je) m.b.t de CM12 nightly: de screenshot functie is verdwenen?
Nee hoor. Volume down + Power.Grimmie187 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 14:55:
Nog een kritiek punt(je) m.b.t de CM12 nightly: de screenshot functie is verdwenen?
Dat is de shortcut idd, maar die doet niets bij mij.
Vreemd, bij mij wel op de nightly van 6-1.
Overigens las ik kritiek puntje, i.p.v. kritiekpuntje. Vermoedde dus dat je de hele functie mistte.
Overigens las ik kritiek puntje, i.p.v. kritiekpuntje. Vermoedde dus dat je de hele functie mistte.
Ik heb cm12 nu ook, verrast me positief eigenlijk. Alleen nu nog uitvogelen hoe ik mijn tabs in chrome zie.. Kreeg een onscreen hulp, maar die verwees naar een onscreen key die ik niet (gebruik de capacitieve knoppen)
Is een nieuwe setting in Chrome, dat hij de tabs integreert met de openstaande apps. Is uit te zetten via de settings in Chrome, heb me helemaal rot gezocht gisteren418O2 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 15:38:
Ik heb cm12 nu ook, verrast me positief eigenlijk. Alleen nu nog uitvogelen hoe ik mijn tabs in chrome zie.. Kreeg een onscreen hulp, maar die verwees naar een onscreen key die ik niet (gebruik de capacitieve knoppen)

@barry
Na het flashen van de 8-1 nightly werkt vol. down + power wel gewoon weer, vaag..
[ Voor 8% gewijzigd door Grimmie187 op 08-01-2015 15:44 ]
AH, handig, maarnietheusGrimmie187 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 15:42:
[...]
Is een nieuwe setting in Chrome, dat hij de tabs integreert met de openstaande apps. Is uit te zetten via de settings in Chrome, heb me helemaal rot gezocht gisteren
Ik dacht dat het een kwestie van wennen zou zijn, maar helaas...
barrymossel schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 15:51:
[...]
Ik dacht dat het een kwestie van wennen zou zijn, maar helaas...
Ik heb dit stappenplan gebruikt trouwens, hou je al je apps en data.
https://forums.oneplus.ne...1s-cm12-nightlies.231709/
Crashende apps moet je even opnieuw installeren.
En heb daarna supersu geflashed en de DPI weer naar 420 gezet met textdroider
Nice, zelf zat ik al op CM12. Wel vervelend overigens dat je iedere keer weer textdroider moet instellen (en dan pakt ie niet direct alle bureaubladschermen). Paar keer opnieuw opstarten dan.
Ja hier ook elke keer textdroider opnieuw instellen en na elke flash ben ik, als enige, de Youtube app kwijt.
Hier staat de DPI trouwens op 390, is 420 niet nog steeds erg groot?
Werkt OTA updates trouwens niet? Ik kan de nieuwe nightly niet vinden als ik naar updates zoek.
Werkt OTA updates trouwens niet? Ik kan de nieuwe nightly niet vinden als ik naar updates zoek.
Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond
420 zorgt voor 5 iconen op bureaublad naast elkaar ipv 4, dus scheelt aanzienlijk. Tekst vind ik anders echt te klein worden.Oxellaar schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 21:21:
Ja hier ook elke keer textdroider opnieuw instellen en na elke flash ben ik, als enige, de Youtube app kwijt.
Overigens valt bij mij na een flash (en reset naar 420) een heel scherm weg. Als ik dan een widget op dat verloren (3e) scherm zet en reboot, dan staan al mijn iconen er weer.
En idd OTA doet het niet. Hierboven werd CyanDelta geopperd.
iemand ervaring met Good For enterprices in combi met CM 11 of 12 rooted?
ik moet dit voor me werk gebruiken maar bij mijn rooted cm11 werkt het niet.
ik moet dit voor me werk gebruiken maar bij mijn rooted cm11 werkt het niet.
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
Niet geheel juist........W.Zijlstra. schreef op maandag 05 januari 2015 @ 11:05:
[...]
Volgens mij is Sabermod gallieerd aan Slim-roms, en is dit dus een wat kalere versie van CM12 met een aantal specifieke Slim tweaks en cherry picking.
Het gaat om gemodificeerde/verbeterde/vernieuwde toolchains. Sommige toolchains in o.a. stock rom's maken gebruik van toolchains van 10-tallen jaren oud.
Temasek's rom gebruikt o.a. v.a.versie 4.7 de laatste Sabermod toolchains:
"From v4.7 and foward will be using kecinzer modified SaberMod toolchain with additional flags for graphite, -03, cortex-a15 optimization & strict-aliasing!!"
Roms met sabermod lopen over het algemeen wat soepeler:
Hier lees je er meer over
Ik gebruik al v.a. mijn Samsung S3 deze rom en ben er erg enthousiast over.
[ Voor 30% gewijzigd door BarnOwl op 10-01-2015 11:51 ]
Jeroen
Ik heb nooit op cm nightlies gezeten, maar toen ik een nieuwe flashtte moest ik rooten en mijn launcherpagina opnieuw instellen, is dat te voorkomen?
Meer mensen met cm12 nightlies die 's ochtends 'n wifi authenticatie probleem hebben? Ik moet elke ochtend handmatig opnieuw verbinden met 't netwerk (Alledrie de beschikbare netwerken geven 't aan).
Hierdoor gaat 'n backup van foldersync bijna elke keer de mist in. Lijkt aan Titanium te liggen, die daarvoor 'n backup gemaakt heeft.
Hierdoor gaat 'n backup van foldersync bijna elke keer de mist in. Lijkt aan Titanium te liggen, die daarvoor 'n backup gemaakt heeft.
Vorige telefoon was een Xiaomi Mi2, ik was heel erg gecharmeerd door MIUI, en laat het nu mogelijk zijn om dat er ook op te flashen!
Beste van 2 werelden: OPO en MIUI!
http://webtrickz.com/guid...-miui-rom-on-oneplus-one/
Beste van 2 werelden: OPO en MIUI!
http://webtrickz.com/guid...-miui-rom-on-oneplus-one/
[ Voor 1% gewijzigd door mounoi op 10-01-2015 13:24 . Reden: Taalfout ]
Goede tip alleen als ik de nightly zip geladen heb +-270mb maakt hij er zips van >470mb van klopt dat wel?MoiZie schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:04:
[...]
Kan ik deze veilig flashen in twrp?
Klopt, huidige is hij mij 528 MB. Flashen doe je via cyandelta (die biedt aan te flashen)ComTech schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 20:27:
[...]
Goede tip alleen als ik de nightly zip geladen heb +-270mb maakt hij er zips van >470mb van klopt dat wel?
Kan ik deze veilig flashen in twrp?
[ Voor 8% gewijzigd door MoiZie op 10-01-2015 22:18 ]
In cyandelta kun je aangeven dat hij een 2de zip moet flashen, handig voor root aangezien dit telkens wegvalt na een update hier 😐
Heb ook een local.prop gemaakt om m'n dpi op 380 te houden
Staat root dan wel aan onder developer settings? Root werkt hier vanaf de eerste nightly al perfect. (behalve dat titanium backup pp interactive moet staan)superiscch schreef op zondag 11 januari 2015 @ 05:28:
In cyandelta kun je aangeven dat hij een 2de zip moet flashen, handig voor root aangezien dit telkens wegvalt na een update hier 😐
Ik heb meteen toen 'ie beschikbaar was de CM12 official nightly geflashed (20150106) en gisteren merkte ik op dat wanneer ik onder Settings > About phone > CyanogenMod updates naar updates zocht hij telkens zei dat er geen nieuwe updates te vinden waren, echter zijn er inmiddels twee nieuwe nightlies beschikbaar.
Gisteren heb ik 20150110 geflashed, en nu 20150111 beschikbaar is geeft 'ie alweer geen update aan. Ervaren jullie dat ook, of krijgen jullie wel netjes de updates?
Gisteren heb ik 20150110 geflashed, en nu 20150111 beschikbaar is geeft 'ie alweer geen update aan. Ervaren jullie dat ook, of krijgen jullie wel netjes de updates?
Nightly updates komen niet ota.
Je kan cyandelta gebruiken daarvoor
Hoezo niet? Ik kan me herinneren dat dat in vorige versies van CM wel gewoon ging.418O2 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 14:30:
Nightly updates komen niet ota.
[ Voor 8% gewijzigd door BleuZ op 11-01-2015 14:35 ]
Ik gebruik de ingebouwde niet, liever supersuMoiZie schreef op zondag 11 januari 2015 @ 12:15:
[...]
Staat root dan wel aan onder developer settings? Root werkt hier vanaf de eerste nightly al perfect. (behalve dat titanium backup pp interactive moet staan)
Enkel de stabiele updates en snapshots komen ota, nightlies nietJ.Appleseed schreef op zondag 11 januari 2015 @ 14:32:
[...]
Hoezo niet? Ik kan me herinneren dat dat in vorige versies van CM wel gewoon ging.
[ Voor 30% gewijzigd door PaT op 14-01-2015 07:14 ]
Waarom zou je die liever willen gebruiken als er al root bij een rom in zit?superiscch schreef op zondag 11 januari 2015 @ 19:22:
[...]
Ik gebruik de ingebouwde niet, liever supersu
Gewoonte? ☺ gebruik al paar jaar supersuMoiZie schreef op zondag 11 januari 2015 @ 20:05:
[...]
Waarom zou je die liever willen gebruiken als er al root bij een rom in zit?
Stoorde me een beetje aan het feit dat ik elke keer mijn DPI settings moest aanpassen na een ROM update.
Heb toen gezocht naar een flashable zip die dit elke keer zou herstellen na een ROM flash (en ook gevonden) maar het schijnt dat als je een local.prop in je /data/ folder plaatst met hierin je settings die je aangepast wil hebben het ook werkt. (verdwijnt alleen als je een wipe doet)
bv een local.prop met code (DPI naar 420):
/edit:
Was niet de eerste zie ik nu pas
superiscch in "[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's"
Heb toen gezocht naar een flashable zip die dit elke keer zou herstellen na een ROM flash (en ook gevonden) maar het schijnt dat als je een local.prop in je /data/ folder plaatst met hierin je settings die je aangepast wil hebben het ook werkt. (verdwijnt alleen als je een wipe doet)
code:
1
| qemu.sf.lcd_density=420 |
/edit:
Was niet de eerste zie ik nu pas
superiscch in "[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's"
[ Voor 13% gewijzigd door schumi2004 op 12-01-2015 13:56 ]
~/data lijkt me sterk, dat zou /home/username/data moeten zijnschumi2004 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 10:12:
Stoorde me een beetje aan het feit dat ik elke keer mijn DPI settings moest aanpassen na een ROM update.
Heb toen gezocht naar een flashable zip die dit elke keer zou herstellen na een ROM flash (en ook gevonden) maar het schijnt dat als je een local.prop in je ~/data/ folder plaatst met hierin je settings die je aangepast wil hebben het ook werkt. (verdwijnt alleen als je een wipe doet)
code:
1 ro.sf.lcd_density=420
Maar wel goede tip!
Ik gebruik daar Textdroider_dpi voor
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Waar zie je dat dan want ik kom alleen maar /data/ als folder tegen.MoiZie schreef op maandag 12 januari 2015 @ 10:58:
[...]
~/data lijkt me sterk, dat zou /home/username/data moeten zijn
Maar wel goede tip!
/edit:
Op mijn toestel bestaat overigens geen /home/username/etc etc, zit je wel bij juiste OS te kijken
Ik eerst ook maar scheelt weer een reboot puur en alleen voor DPI settings.
[ Voor 8% gewijzigd door schumi2004 op 12-01-2015 12:40 ]
Jij hebt het over ~/schumi2004 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 12:36:
[...]
Waar zie je dat dan want ik kom alleen maar /data/ als folder tegen.
/edit:
Op mijn toestel bestaat overigens geen /home/username/etc etc, zit je wel bij juiste OS te kijken
[...]
Ik eerst ook maar scheelt weer een reboot puur en alleen voor DPI settings.
Je heb gelijk, beetje ongelukkig gekozenMoiZie schreef op maandag 12 januari 2015 @ 12:50:
[...]
Jij hebt het over ~/Zie je post. ~/ is gelijk aan /home/username/ dus vandaar mijn sarcastische opmerking
Zal het even aanpassen.
Verwijderd
Hmm ik zit alles door te lezen, maar ik zie nergens staan hoe ik een backup van al mijn gegevens en fotos maak, voordat ik de bootloader unlock. Kan iemand helpen?
Contacten -> Google accountVerwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 15:58:
Hmm ik zit alles door te lezen, maar ik zie nergens staan hoe ik een backup van al mijn gegevens en fotos maak, voordat ik de bootloader unlock. Kan iemand helpen?
SMS -> SMS Backup & Restore (Playstore)
WhatsApp -> instellingen van WhatsApp
Foto's -> Backup van intern geheugen naar PC
WhatsApp -> idem
Andere data -> vermoedelijk op interne opslag dus backuppen naar je PC
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Heb vandaag mijn One plus one gekregen. Heb dus de bootloader unlocked + Customrecovery eropgezet, nl TWRP. Wanneer ik dus in recovery mode ga kan ik niet op de iconen klikken zoals 'install' ,'wipe' etc.. Na 10sec reboot de telefoon automatisch.
Heb zitten zoeken via google en andere fora maar zie hier niets van terug, is er soms een optie die ik vergeten ben ?:
Edit: ligt precies aan de laatste versie van TWRP, zal een andere moeten flashen.
Heb zitten zoeken via google en andere fora maar zie hier niets van terug, is er soms een optie die ik vergeten ben ?:
Edit: ligt precies aan de laatste versie van TWRP, zal een andere moeten flashen.
[ Voor 10% gewijzigd door ebuzola op 15-01-2015 00:25 ]
Ik vind die hele TWRP maar niks, je zou eens kunnen kijken naar PhilZ Touch Recoveryebuzola schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 00:23:
Heb vandaag mijn One plus one gekregen. Heb dus de bootloader unlocked + Customrecovery eropgezet, nl TWRP. Wanneer ik dus in recovery mode ga kan ik niet op de iconen klikken zoals 'install' ,'wipe' etc.. Na 10sec reboot de telefoon automatisch.
Op mijn Galaxy S3 met CM11 kon ik aangeven welke updates ik ota binnen kon halen: Nightlies, stable of beiden. Ik denk dat de nightlies optie bij jou niet aan staat.J.Appleseed schreef op zondag 11 januari 2015 @ 14:32:
[...]
Hoezo niet? Ik kan me herinneren dat dat in vorige versies van CM wel gewoon ging.
Hmmm, bij werkte alleen TWRP goed met OTA's vanuit CM nightlies, of PA. Bij PhilZ rebootte dan alleen naar de recovery en deed dan verder niks. Moest dan dus alsnog handmatig de zip flashen. En bij nightlies is dat best vervelend.schumi2004 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 02:15:
[...]
Ik vind die hele TWRP maar niks, je zou eens kunnen kijken naar PhilZ Touch Recovery
Overigens heb ik voor Spotify eindelijk die build.prop aangepast. En het lijkt te werken; geen skips meer volgens mij. Het was in de laatste nightly echt verschrikkelijk namelijk. Ik heb geen idee wat de wijziging doet, maar je zou - heel kort door de bocht - toch verwachten dat Cyanogen dit zelf ook kan toepassen?
Had ik eerst ook maar dan moet je in PhilZ even wat veranderen en dan werkt het perfectbarrymossel schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 07:56:
[...]
Hmmm, bij werkte alleen TWRP goed met OTA's vanuit CM nightlies, of PA. Bij PhilZ rebootte dan alleen naar de recovery en deed dan verder niks. Moest dan dus alsnog handmatig de zip flashen. En bij nightlies is dat best vervelend.
Overigens heb ik voor Spotify eindelijk die build.prop aangepast. En het lijkt te werken; geen skips meer volgens mij. Het was in de laatste nightly echt verschrikkelijk namelijk. Ik heb geen idee wat de wijziging doet, maar je zou - heel kort door de bocht - toch verwachten dat Cyanogen dit zelf ook kan toepassen?
schumi2004 in "[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's"
Ah, ik wist niet dat dat daar over ging. Misschien binnenkort toch maar weer eens proberen. Al doet TWRP prima wat het moet doenschumi2004 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 07:57:
[...]
Had ik eerst ook maar dan moet je in PhilZ even wat veranderen en dan werkt het perfect
schumi2004 in "[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's"
Dat klopt, en hoewel dat nu niet meer zo expliciet is in te stellen staat mijn update channel wel op "nightly"Nyarlathotep schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 07:44:
[...]
Op mijn Galaxy S3 met CM11 kon ik aangeven welke updates ik ota binnen kon halen: Nightlies, stable of beiden. Ik denk dat de nightlies optie bij jou niet aan staat.

Best een local.prop aanmaken in /data en daar die lijn voor Spotify zetten, anders moet je bij elke update build.prop terug aanpassen. Hier helpt die fix niet trouwens, ga nu wel eens testen met ander profiel. Stond blijkbaar op powersave.barrymossel schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 07:56:
[...]
Hmmm, bij werkte alleen TWRP goed met OTA's vanuit CM nightlies, of PA. Bij PhilZ rebootte dan alleen naar de recovery en deed dan verder niks. Moest dan dus alsnog handmatig de zip flashen. En bij nightlies is dat best vervelend.
@Appleseed etc: de updater voor nightlies werkt nog niet in CM12.
Thanks, die kende ik nog niet. Ga straks op de fiets eerst eens testen op deze manier. En morgen bij een evt. nieuwe nightly doe ik het op de local.prop manier.superiscch schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 10:03:
[...]
Best een local.prop aanmaken in /data en daar die lijn voor Spotify zetten, anders moet je bij elke update build.prop terug aanpassen. Hier helpt die fix niet trouwens, ga nu wel eens testen met ander profiel. Stond blijkbaar op powersave.
Aha! Thanks, verklaart een hoopsuperiscch schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 10:03:
[...]
@Appleseed etc: de updater voor nightlies werkt nog niet in CM12.
Ik weet niet of ik iets verkeerds gedaan heb.
Zoals hierboven vermeld heb ik de TWRP geflashed naar een lagere versie, nu kon ik wel in recovery. Maar wanneer ik een custom rom wil installeren ,na de wipe data/system/cache en Davliks start het toestel op. Ik doe de startwizard : Taal, datum, wifi etc.. Maar wanneer ik dit allemaal gedaan heb, krijg ik een zwart scherm.
Ik zie mijn notificaties, kan in het instellingen menu, maar mijn home screen blijft zwart. Kan de telefoon locken, wanneer ik deze weer unlock krijg ik wel het lockscreen, swipe het om te unlocken maar dan weer zwart scherm .
Heb ik iets verkeerd geflashed ofzo ?
Heb nu CM nighlty geprobeerd en Supersu maar beiden geven dezelfde bug weer.
Edit: Ik denk dat het aan de Gapps lag, waren niet compatibel met CM.
Heb nu de Blisspop eropgezet met bijhorende Gapps en werkt perfect.
Zoals hierboven vermeld heb ik de TWRP geflashed naar een lagere versie, nu kon ik wel in recovery. Maar wanneer ik een custom rom wil installeren ,na de wipe data/system/cache en Davliks start het toestel op. Ik doe de startwizard : Taal, datum, wifi etc.. Maar wanneer ik dit allemaal gedaan heb, krijg ik een zwart scherm.
Ik zie mijn notificaties, kan in het instellingen menu, maar mijn home screen blijft zwart. Kan de telefoon locken, wanneer ik deze weer unlock krijg ik wel het lockscreen, swipe het om te unlocken maar dan weer zwart scherm .
Heb ik iets verkeerd geflashed ofzo ?
Heb nu CM nighlty geprobeerd en Supersu maar beiden geven dezelfde bug weer.
Edit: Ik denk dat het aan de Gapps lag, waren niet compatibel met CM.
Heb nu de Blisspop eropgezet met bijhorende Gapps en werkt perfect.
[ Voor 9% gewijzigd door ebuzola op 15-01-2015 14:40 ]
Ik draai momenteel de CM12 nightly van de 14e, alleen kan ik al sinds een tijdje niet filmen.
Zijn er meer mensen die hier problemen mee hebben?
Filmen schijnt idd een ding te zijn, welke app gebruik je want ik heb gisteren nog iets gefilmd zonder problemen.Theelichtje schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 16:35:
Ik draai momenteel de CM12 nightly van de 14e, alleen kan ik al sinds een tijdje niet filmen.
Gewoon de stock cyanogen app, zou het trouwens werken om de camera apk van 4.4.4 te installeren/te flashen om de slowmotion en 4k terug te krijgen?schumi2004 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 16:41:
[...]
Filmen schijnt idd een ding te zijn, welke app gebruik je want ik heb gisteren nog iets gefilmd zonder problemen.
Die heb ik ook o.a. en werkt prima. Wat deed je exact of was het gewoon simpel een filmpje maken en direct op zwart?Theelichtje schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 16:42:
[...]
Gewoon de stock cyanogen app, zou het trouwens werken om de camera apk van 4.4.4 te installeren/te flashen om de slowmotion en 4k terug te krijgen?
Helaas. Werkte toch niet...barrymossel schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 07:56:
[...]
Gewoon filmen, ik druk op de knop om de opname te starten maar er gebeurt niks, De animatie is er wel maar er word niks opgenmomen.
http://forum.xda-develope...ameranext-modded-t2999275Theelichtje schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 19:11:
Gewoon filmen, ik druk op de knop om de opname te starten maar er gebeurt niks, De animatie is er wel maar er word niks opgenmomen.
Deze installeren en je hebt de camera van CM11 met wat meer aanpassingen. Werkt bij mij prima op CM12
Waar vind je de 0114 release dan? Op de download pagina zijn ze nog steeds bij 1201. Ook in de changelog nog niks aangepast voor bacon. Hier op de 0112 werkt filmen trouwens primaTheelichtje schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 16:35:
In de nieuwe nightly zat een zeer gevaarlijke bug die toestel kan bricken. Ze hebben die offline gehaald en bouwen terug op vanaf 0112.Dennischo schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 20:10:
[...]
Waar vind je de 0114 release dan? Op de download pagina zijn ze nog steeds bij 1201. Ook in de changelog nog niks aangepast voor bacon. Hier op de 0112 werkt filmen trouwens prima
Voor de mensen die cyandelta gebruiken is het beste om dat nu even niet te doen en de nieuwste nightly volledig te downloaden en te importeren in cyandelta
Dan maar even downgraden, zit op 1401 nusuperiscch schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 21:38:
[...]
In de nieuwe nightly zat een zeer gevaarlijke bug die toestel kan bricken. Ze hebben die offline gehaald en bouwen terug op vanaf 0112.
Voor de mensen die cyandelta gebruiken is het beste om dat nu even niet te doen en de nieuwste nightly volledig te downloaden en te importeren in cyandelta
Dat hoeft niet denk ik. Gewoon de nieuwste versie downloaden ipv via cyandelta
[ Voor 65% gewijzigd door superiscch op 15-01-2015 22:38 ]
Oh. Ik gebruik inderdaad cyandelta, vond het al vreemd dat er vandaag niks uit was gekomen. Maar eens even goed in de gaten houden, bedankt!superiscch schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 21:38:
[...]
In de nieuwe nightly zat een zeer gevaarlijke bug die toestel kan bricken. Ze hebben die offline gehaald en bouwen terug op vanaf 0112.
Top! Eens even kijkenEric_Cantona schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 19:58:
[...]
http://forum.xda-develope...ameranext-modded-t2999275
Deze installeren en je hebt de camera van CM11 met wat meer aanpassingen. Werkt bij mij prima op CM12
Ik heb 0116 gedowloaded en alles werkt perfect. Heb die dan ingeladen in cyandelta voor morgen
Ik heb 0116 ook net geïnstalleerd, fijn dat er weer een nieuwe nightly is na 4 dagen 
In de changelog staat wel dat de Quick Toggles nu customizable moeten zijn, maar ik kan nergens terugvinden waar ik dat moet doen? In ieder geval niet op dezelfde plaats als CM11...
EDIT
De CM updater werkt als het goed is ook weer!
Dat bleek een serverprobleem.
In de changelog staat wel dat de Quick Toggles nu customizable moeten zijn, maar ik kan nergens terugvinden waar ik dat moet doen? In ieder geval niet op dezelfde plaats als CM11...
EDIT
De CM updater werkt als het goed is ook weer!
[ Voor 19% gewijzigd door BleuZ op 16-01-2015 07:53 ]
Die updater kan me gestolen worden nu ik Cyandelta gebruik.Theelichtje schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 09:05:
CM Updater werkt inderdaad weer!
[afbeelding]
Zo veel handig met updaten en extra zips mee installeren etc.
Die quick toggles optie is wel een uitkomst, eens uitzoeken hoe dat werkt.
/edit:
Zag dat de updater ook in de 1201 versie werkte.
Krijg het ook niet gevonden.J.Appleseed schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 07:11:
[ Voor 29% gewijzigd door schumi2004 op 16-01-2015 09:43 ]
Voor degenen die geinteresseerd zijn in de theme engine voor lollipop.
Op google plus https://plus.google.com/1...3781522/posts/KT5ctg71jNW
een berichtje dat de komende nightlies de theme engine weer bevatten.. Veel wijzigingen.
een berichtje dat de komende nightlies de theme engine weer bevatten.. Veel wijzigingen.
Zie nu ook dat er een expandable volume panel is, zouden we op deze manier silent mode terug kunnen krijgen?
Op die manier niet; dat expandable gedeelte is puur om snel je alarm- en mediavolumes te veranderen. Hopelijk past CM zelf uiteindelijk wel e.e.a. aan zodat die 'klassieke' silent mode er weer is, maar het kan ook heel goed zijn dat ze wachten totdat Google dat zelf doet in Android 5.1.Theelichtje schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 09:52:
Zie nu ook dat er een expandable volume panel is, zouden we op deze manier silent mode terug kunnen krijgen?
Klopt, helaas... Op mijn werk heb ik graag dat mn telefoon stil is en dat ik alles binnenkrijg op mn Moto 360... Nu is het of allebei trillen of geen van beideJ.Appleseed schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 09:54:
[...]
Op die manier niet; dat expandable gedeelte is puur om snel je alarm- en mediavolumes te veranderen. Hopelijk past CM zelf uiteindelijk wel e.e.a. aan zodat die 'klassieke' silent mode er weer is, maar het kan ook heel goed zijn dat ze wachten totdat Google dat zelf doet in Android 5.1.

Toch hopen dat het inderdaad snel opgelost word
Is in de changelok ook te lezenBooYooToo schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 09:49:
Voor degenen die geinteresseerd zijn in de theme engine voor lollipop.
http://www.cmxlog.com/12/bacon/
Jep, ik snap wat je bedoelt. Ook het notificatielampje werkt niet in Priority mode, en om één of andere manier trilt mijn telefoon zelfs wanneer ik vibratie op 0% intensiteit heb staan.Theelichtje schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 10:01:
[...]
Klopt, helaas... Op mijn werk heb ik graag dat mn telefoon stil is en dat ik alles binnenkrijg op mn Moto 360... Nu is het of allebei trillen of geen van beide![]()
Toch hopen dat het inderdaad snel opgelost word
Ligt aan sommige app settings, zo moet je het bij whatsapp ook disablen voor normale en groeps gesprekken (als voorbeeld)J.Appleseed schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 10:08:
[...]
Jep, ik snap wat je bedoelt. Ook het notificatielampje werkt niet in Priority mode, en om één of andere manier trilt mijn telefoon zelfs wanneer ik vibratie op 0% intensiteit heb staan.
Thanks, heb vibratie bij WhatsApp en Messenger nu idd uitgezet 
Krijg de laatste tijd ook erg vaak de melding dat ik geen netwerk meer heb. Zou dat iets van CM12 uit zijn of eerder een storing bij Vodafone? Ervaren jullie dit ook (misschien met andere providers)?
Krijg de laatste tijd ook erg vaak de melding dat ik geen netwerk meer heb. Zou dat iets van CM12 uit zijn of eerder een storing bij Vodafone? Ervaren jullie dit ook (misschien met andere providers)?

[ Voor 23% gewijzigd door BleuZ op 16-01-2015 12:00 ]
Quicksettings stond tussen de repos maar de build is gemaakt voor deze werd ingevoerd. Normaal vannacht dus...
Ik hoop dat ze terug een optie invoeren om volumepaneel altijd extended te houden
Ik hoop dat ze terug een optie invoeren om volumepaneel altijd extended te houden
Was helemaal vergeten dat er offcial builds waren, eindelijk is proberen hoe CM12 is, gebruikt er iemand hier aparte kernals?
[ Voor 61% gewijzigd door yeth3119 op 17-01-2015 11:53 ]
Jammer genoeg zijn er vannacht geen nieuwe nightly builds gemaakt. Voor geen enkel apparaat als ik dat zo zie.superiscch schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 18:38:
Quicksettings stond tussen de repos maar de build is gemaakt voor deze werd ingevoerd. Normaal vannacht dus...
Heb zelf ook Vodafone maar heb dit zelf niet en als ik het had dan een enkele keer per maand ofzo, dekking in mijn woonplaatst valt op sommig punten tegen. Achter in huis heb ik minder bereik als voorin bv maar geen meldingen dat er geen netwerk beschikbaar is.J.Appleseed schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 11:57:
[afbeelding]
Het is dat ik geen zin en tijd heb het zelf uit te zoeken maar anders deed ik ze zelf compilen.J.Appleseed schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 12:42:
[...]
Jammer genoeg zijn er vannacht geen nieuwe nightly builds gemaakt. Voor geen enkel apparaat als ik dat zo zie.
[ Voor 19% gewijzigd door schumi2004 op 17-01-2015 13:13 ]
Sinds ik op CM12 ben, heb ik geen root acces meer ik heb wel SuperSU op mijn telefoon. Hoe kan dat? hoe kan ik hem dan opnieuw gaan rooten?
Supersu opnieuw flashen...
Er is blijkbaar iets met hun servers dus er is geen enkele nightly gemaakt. Op xda is er wel een 'nightly' opgedoken van iemand die zelf compiled. Het kriebelt maar ik ga wachten tot morgen 😀 al wil ik de thema's wel terug
Er is blijkbaar iets met hun servers dus er is geen enkele nightly gemaakt. Op xda is er wel een 'nightly' opgedoken van iemand die zelf compiled. Het kriebelt maar ik ga wachten tot morgen 😀 al wil ik de thema's wel terug
Ik zie op G+ wel berichten m.b.t. theme engine en veelal verschillende toestellen.superiscch schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 14:12:
Supersu opnieuw flashen...
Daar zul je sowieso nog even op moeten wachten ben ik bang. Themes voor CM11 zijn niet geschikt voor CM12superiscch schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 14:12:
Het kriebelt maar ik ga wachten tot morgen 😀 al wil ik de thema's wel terug
Dat zijn unofficial builds 😉schumi2004 schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 14:15:
[...]
Ik zie op G+ wel berichten m.b.t. theme engine en veelal verschillende toestellen.
Mij gaat het meer voor de font. Heb liever een andere, kan via andere apps dat weet ik. Maar liever via hun theme ding.J.Appleseed schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 14:16:
[...]
Daar zul je sowieso nog even op moeten wachten ben ik bang. Themes voor CM11 zijn niet geschikt voor CM12
Hoe zet je precies die vibratie uit per app? kan t niet gevonden krijgen...J.Appleseed schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 11:57:
[afbeelding]
Ik heb ook last van de melding, niet vaak maar het komt voor, gebruik zelf Youfone (KPN netwerk)
Heb verder zelf niet het idee dat het ontvangst er onder lijd, heb volgens mij nog gewoon internet op zo'n moment....
Hoe doen jullie het met de cyan nightlies en kernels? Gewoon de kernel zip na de update laten flashen?