Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
418O2 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 21:50:
Hoe doen jullie het met de cyan nightlies en kernels? Gewoon de kernel zip na de update laten flashen?
Zo zou ik het doen maar heb geen kernel om te flashen, wel wandere apps verpakt in een flashable zip en dat gaat prima.

Heb gisteren wel iets eigenaardigs gevonden met zowel build 0119 en die van vandaag. Google Maps navigation houd het maar ongeveer 45 minuten vol waarna telefoon spontaan reboot :(
Had er gisteren al op ingelezen en gezien wat belangrijke logs veilig te stellen zodat er beter gezien kan worden waarom dit gebeurt maar werd er niet veel wijzer van, hopelijk op xda wel iemand.

Ik heb tooltje Anyd log gebruikt welke na een spontane reboot of welke error dan ook snel een backup van de logs kan maken voor je, erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:34
Hoe kan ik het beste een backup maken van alleen mijn bureaublad. Omdat ik text droider gebruik gaat het iedere keer na een flash mis met de iconen. Voorheen kreeg ik dat redelijk eenvoudig goed, maar sinds de nightlies moet ik ze vrijwel allemaal handmatig goedzetten. En daar zitten ook mappen bij. Teveel werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 20:47
barrymossel schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 13:47:
Hoe kan ik het beste een backup maken van alleen mijn bureaublad. Omdat ik text droider gebruik gaat het iedere keer na een flash mis met de iconen. Voorheen kreeg ik dat redelijk eenvoudig goed, maar sinds de nightlies moet ik ze vrijwel allemaal handmatig goedzetten. En daar zitten ook mappen bij. Teveel werk.
ik heb een zipje met een script dat mijn DPI instelt na een cyandelta update, dan blijft je bureaublad bewaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:33
Ga naar /data en maak daar local.prop aan. In dat bestandje zet je: qemu.sf.lcd_density=xxx

xxx = de waarde die jij winst (380 bij mij). Zolang je je data niet wiped moet je nooit je dpi nog wijzigen. Ook textdroider is niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
superiscch schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 15:02:
Ga naar /data en maak daar local.prop aan. In dat bestandje zet je: qemu.sf.lcd_density=xxx

xxx = de waarde die jij winst (380 bij mij). Zolang je je data niet wiped moet je nooit je dpi nog wijzigen. Ook textdroider is niet nodig.
Thanks. Dat is natuurlijk de makkelijkste manier... Achteraf had ik dat moeten weten haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MurtnR
  • Laatst online: 07-07 21:22
Op het moment draai ik CM12, Nightly's van 19 januari.
Mijn batterij duur is sinds CM12, eigenlijk drastisch om laag gegaan. Zie screenshot's hieronder.

Afbeeldingslocatie: http://oi60.tinypic.com/2prskkw.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/xnf3br.png
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/axzj7p.png

Iemand enig idee wat 'Diversen' inhoud? Deze staat continue bovenaan.

[ Voor 39% gewijzigd door MurtnR op 20-01-2015 22:20 . Reden: Plaatjes verkleind. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 17:13
Ik heb zojuist de laatste franco kernel (r37) geflashed naar mijn OPO die tot daarvoor 44S met franco kernel r35 draaide. Nu wil mijn telefoon niet meer opstarten, hij blijft de bootanimatie eindeloos afspelen.

Het flashen van r35 of de originele kernel mag ook niet meer baten. Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen zonder het hele zooitje opnieuw te flashen?

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

pimsaint schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 17:49:
Ik heb zojuist de laatste franco kernel (r37) geflashed naar mijn OPO die tot daarvoor 44S met franco kernel r35 draaide. Nu wil mijn telefoon niet meer opstarten, hij blijft de bootanimatie eindeloos afspelen.

Het flashen van r35 of de originele kernel mag ook niet meer baten. Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen zonder het hele zooitje opnieuw te flashen?
Draai je cm11? Volgens 't xda topic bleef 't dan in 'n bootloop hangen. Effe dat topic kijken, misschien is er inmiddels 'n oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
MurtnR schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 22:17:
Op het moment draai ik CM12, Nightly's van 19 januari.
Mijn batterij duur is sinds CM12, eigenlijk drastisch om laag gegaan. Zie screenshot's hieronder.

Iemand enig idee wat 'Diversen' inhoud? Deze staat continue bovenaan.
Ik denk een app/service die niet goed samenwerkt met CM12/Lollipop waarvan Android niet het accugebruik kan meten. Ik zou even alles wat je er op hebt staan nalopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Hier is de accu duur gelijkt gebleven. Flash bijna dagelijks de nieuwe build, nog geen issues so far.

De trilfunctie is echt iritant (zoals Google die heeft omgezet), waarom niet zoals voorheen?

Ik kan niet zonder CM, die privacy opties geven mij een veilig gevoel en de ROM voelt erg soepel aan.

Het enige punt: er is geen optie (tenminste niet dat ik hem heb kunnen ontdekken), waar ik van F° naar C° en AMPM naar 24u kan veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Celsius stond bij mij al ingesteld volgens mij. AM/PM gewoon bij datum & tijd lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
418O2 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 21:50:
Hoe doen jullie het met de cyan nightlies en kernels? Gewoon de kernel zip na de update laten flashen?
Ik gebruik CyanDelta en hierbij kan ik aangeven wat hij na de nieuwe rom verder nog moet installeren (momenteel bij mij alleen SuperSU).
Afbeeldingslocatie: http://i928.photobucket.com/albums/ad126/petervdkruys/Screenshot_2015-01-22-10-41-25_zpsdamzo7lv.jpg

Het valt me trouwens wel op dat de CM updater als laatste versie 18 jan. laat zien. CyanDelta geeft me gewoon wel (bijna) iedere morgen een berichtje dat er een nieuwe versie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
Eric_Cantona schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 18:25:
[...]

Draai je cm11? Volgens 't xda topic bleef 't dan in 'n bootloop hangen. Effe dat topic kijken, misschien is er inmiddels 'n oplossing.
Yup, CM11S. Ik heb een aantal kernels een aantal keren geflashed, cahce gewiped en toen ineens wilde ie tóch opstarten met de franco r35. Pfieww..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Eric_Cantona schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 08:02:
Celsius stond bij mij al ingesteld volgens mij. AM/PM gewoon bij datum & tijd lijkt me?
Maar heb je hem op Nederlands staan?
Ik zou graag de Engelse-taal en Nederland als landinstelling willen hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr4il
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 21:01
Ik draaide al een week cm12 nightlies, maar sinds gister de nieuwe Franco kernel erbij. Die batterij is een verademing!

Tadaaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Hier installeer ik ook dagelijks de nightly van cm12 zonder custom kernel. Ik ben wel tevreden over de batterij. Kom zo goed als nooit onder de 65%! En dat is nog wel inclusief 2x 30 minuten flitsmeister aan met GPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Cyandelta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
TripleQ schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 23:10:
Hier installeer ik ook dagelijks de nightly van cm12 zonder custom kernel. Ik ben wel tevreden over de batterij. Kom zo goed als nooit onder de 65%! En dat is nog wel inclusief 2x 30 minuten flitsmeister aan met GPS
Dat haal ik niet. Na een werkdag (7 tot 6) heb ik nog 45% over. Ik moet sowieso dus iedere 24 uur opladen, maar kan wel een "extreme" dag hebben, met veel gebruik en weinig wifi.
Reageer je ergens op?

[ Voor 12% gewijzigd door barrymossel op 22-01-2015 23:57 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ja. Maar hier en hoe is niet hetzelfde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
418O2 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 00:08:
Ja. Maar hier en hoe is niet hetzelfde :P
Haha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Weet niet of dit juiste topic is maar aangezien ik CM12 draai.

Weet iemand of je een notificatie kan krijgen in de vorm van een piepje wanneer je met je headset volume regeld of op mute zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
Stel je voor, ik maak een back-up met TWRP. Daarna flash ik CM12, maar dit bevalt niet.
Kan ik dan simpelweg de TWRP back-up terugzetten en that's it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
pimsaint schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 17:37:
Stel je voor, ik maak een back-up met TWRP. Daarna flash ik CM12, maar dit bevalt niet.
Als je een complete backup maakt wel ja.

Maarrr ik zou even afwachten. De kans dat er binnen twee weken een oneplus cm12 is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
Hmm dat is waar... ik wacht wel even :)

Edit: Hoewel... CM gaat toch geen officiele versie (CM12S) uitbrengen voor OnePlus vanwege hun fittie?
Op die halfbakken lollipop ROM van OnePlus zelf zit ik in ieder geval niet te wachten...

[ Voor 71% gewijzigd door pimsaint op 23-01-2015 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Tr4il schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 21:56:
Ik draaide al een week cm12 nightlies, maar sinds gister de nieuwe Franco kernel erbij. Die batterij is een verademing!
Idd, gisteren ook Franco erop gezet, scheelt stukken met de originele van CM12.

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
pimsaint schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 17:54:
Hmm dat is waar... ik wacht wel even :)

Edit: Hoewel... CM gaat toch geen officiele versie (CM12S) uitbrengen voor OnePlus vanwege hun fittie?
Op die halfbakken lollipop ROM van OnePlus zelf zit ik in ieder geval niet te wachten...
Artikel nog eens goed lezen... Als je hem al gelezen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
pimsaint schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 17:37:
Nee. Met CM12 wordt er meer geflashed dan de backup terugzet. Je kan op xda wel vinden wat je dan nog meer moet flashen, een zip met radio o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
schumi2004 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 10:45:
Weet niet of dit juiste topic is maar aangezien ik CM12 draai.

Weet iemand of je een notificatie kan krijgen in de vorm van een piepje wanneer je met je headset volume regeld of op mute zet?
Wat bedoel je precies? Dat je feedback krijgt van het regelen van het volume, of dat wanneer je hem op mute zet je toch een piepje voor notificaties krijgt?
Dat laatste kan vast via een specifiek profiel (alles uit en piepje voor de gewenste notificaties). En kun je de headset geluidsinstellingen niet wijzigen als de headset is ingeplugd (kan nu niet testen want dan moet ik op staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Wat zijn jullie ervaring op dit moment met kernels voor de One Plus:
- AK kernel lijkt mij vooral gericht op maximum (CPU/gpu) boost
- Franco vind ik best duur, normaal koop ik wel een app, maar vraag me af hoe bug-vrij deze kernel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Franco kun je via de app doen of via de bestandjes op xda. Inderdaad allemaal gratis, tenzij je de de wilt steunen.

Ik heb altijd franco gedraaid op 11s en nu bij 12 heb ik dat direct ook weer gedaan. Alles draait zeer vlot.

Nog 60% batterij (sinds 20u gisteren), constant wifi/3G (buiten s nachts), 2u SOT. Vanmorgen ook laatste nightly geflashed, alles ok.

[ Voor 7% gewijzigd door superiscch op 24-01-2015 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Het is nog niet lang dat de free ook de OnePlus ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Had het over de volledige versie. ;)
superiscch schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 13:32:
Franco kun je via de app doen of via de bestandjes op xda. Inderdaad allemaal gratis, tenzij je de de wilt steunen.

Ik heb altijd franco gedraaid op 11s en nu bij 12 heb ik dat direct ook weer gedaan. Alles draait zeer vlot.

Nog 60% batterij (sinds 20u gisteren), constant wifi/3G (buiten s nachts), 2u SOT. Vanmorgen ook laatste nightly geflashed, alles ok.
Ah, dat klinkt goed. :)
Zie hier ook tussen de comments positieve reacties over de Franco-kernel.
superiscch schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 13:36:
[...]

Het is nog niet lang dat de free ook de OnePlus ondersteunt.
Ah mooi, het gaat me niet zo om dat 'ie gratis is, ondersteun graag open-source projecten. :)
Maar misschien is het een goed idee om de free-versie eerst te proberen.

[ Voor 3% gewijzigd door HollowGamer op 24-01-2015 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Ik flash franco altijd manueel. Zit samen met supersu in Cyandelta om samen met de nightly geflasht te worden :-D

Batterij is nu op 14%, sinds lader van 20u eergisteren. 5u10 SOT. Wifi/3G zoals gisteren.

Gisteren ook half uur gelopen met Spotify, maw de GSM wordt goed gebruikt ;-)

[ Voor 43% gewijzigd door superiscch op 25-01-2015 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
barrymossel schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 10:38:
[...]

Wat bedoel je precies? Dat je feedback krijgt van het regelen van het volume, of dat wanneer je hem op mute zet je toch een piepje voor notificaties krijgt?
Dat laatste kan vast via een specifiek profiel (alles uit en piepje voor de gewenste notificaties). En kun je de headset geluidsinstellingen niet wijzigen als de headset is ingeplugd (kan nu niet testen want dan moet ik op staan).
Dat je via de headset een notificatie krijgt dat je het volme veranderd heb met de remote aan je headset of dat je hem op mute gezet heb.

Geregeld vraag ik me wel eens af of ie daadwerkelijk op mute staat of er niet omdat je het gewoon niet hoort.
Heb mijn mobiel in mijn broekzak en moet er maar vanuit gaan dat het op mute zetten gebeurt is of niet, volume kun je wel horen als er weer gesproken wordt of er muziek speelt maar voor mute is het vrij irritiant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
schumi2004 schreef op zondag 25 januari 2015 @ 10:35:
[...]

Dat je via de headset een notificatie krijgt dat je het volme veranderd heb met de remote aan je headset of dat je hem op mute gezet heb.

Geregeld vraag ik me wel eens af of ie daadwerkelijk op mute staat of er niet omdat je het gewoon niet hoort.
Heb mijn mobiel in mijn broekzak en moet er maar vanuit gaan dat het op mute zetten gebeurt is of niet, volume kun je wel horen als er weer gesproken wordt of er muziek speelt maar voor mute is het vrij irritiant.
Ah, ik begrijp je. Ben zojuist speciaal voor jou opgestaan van de bank om mijn headset te pakken en te testen. Als ik de headset ingeplugd heb en ik verander het volume dan hoor ik piepjes. Uiteindelijk gaat hij naar trillen (mute) en dan trilt de telefoon (en hoor ik geen piepje meer). Instelling hiervoor zit Instellingen > Geluid en melding > Andere geluiden > Volume adjustment sounds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
barrymossel schreef op zondag 25 januari 2015 @ 10:40:
[...]

Ah, ik begrijp je. Ben zojuist speciaal voor jou opgestaan van de bank om mijn headset te pakken en te testen. Als ik de headset ingeplugd heb en ik verander het volume dan hoor ik piepjes. Uiteindelijk gaat hij naar trillen (mute) en dan trilt de telefoon (en hoor ik geen piepje meer). Instelling hiervoor zit Instellingen > Geluid en melding > Andere geluiden > Volume adjustment sounds.
Hahaha speciaal opstan had ook weer niet gehoeven. Meen dat deze setting enabled was, nog eens checken en testen.

/edit:
Het werkt inderdaad MAAR niet tijdens een telefoongesprek.

[ Voor 5% gewijzigd door schumi2004 op 25-01-2015 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blavlaa
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Net ook maar eens de franco kernel geflashed (franco.Kernel-nightly-r37.zip).
Ik zit op CM1144S helaas kreeg ik een bootloop :S
Gelukkig nog een nandroid backup gemaakt.
Wat gegoogled bleek dat meerdere mensen bij deze combinatie daar last van hadden.
de r35 werkt wel, nu maar eens kijken wat hij voor me battery life doet.

PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh V151.215-V153.215 / CT003 V117 / L&G E350 1P DSMR4.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Laatst online: 01-11-2024
R37 is voor CM12 voor zover ik weet.
Klopt dus dat je op CM11 in een bootloop komt

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blavlaa
  • Nu online
cypher21 schreef op zondag 25 januari 2015 @ 14:49:
R37 is voor CM12 voor zover ik weet.
Klopt dus dat je op CM11 in een bootloop komt
Dat is vreemd.
Ik heb de tweede link gebruikt van http://forum.xda-develope...franco-kernel-r1-t2800871.
Daar staat r37 toch gewoon onder aan voor cm11.

PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh V151.215-V153.215 / CT003 V117 / L&G E350 1P DSMR4.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Klopt, maar is het niet. Ik heb de Franco updater gekocht, die geeft aan dat r35 de laatste is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blavlaa
  • Nu online
cypher21 schreef op zondag 25 januari 2015 @ 15:19:
Klopt, maar is het niet. Ik heb de Franco updater gekocht, die geeft aan dat r35 de laatste is
Ik heb daarna de free version geprobeerd en die kwam daar ook mee.
Ik heb het eerst handmatig via recovery gedaan aangezien ik nog niet zo ervaren ben met unlocken/rooten//flashen enz enz enz, maar het allemaal wel wil proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
R37 geeft problemen bij cm11 doordat franco stukken firmware bij cm12 gebruikt.

R35 is laatste stabiele voor cm11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Hoe flashen jullie de nieuwe Franco? Gewoon via Recovery of via Fastboot? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blavlaa
  • Nu online
Dennischo schreef op zondag 25 januari 2015 @ 18:19:
Kan beide volgens mij.
Heb zelf de zip file (r35) gedownload en daarna via TWRP geflashed en niet vergeten dalvik/cache te wipen.
Nog een optie hij heeft ook een free update app. https://play.google.com/s....franco.kernel.free&hl=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Dennischo schreef op zondag 25 januari 2015 @ 18:19:
Zip gedowloaded en zit in Cyandelta om telkens met de nieuwe nightly geflasht te worden.

Andere mogelijkheid is Franco's app ofwel Flash image GUI, dan moet je wel de .img nemen.

[ Voor 14% gewijzigd door superiscch op 25-01-2015 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Niet online
superiscch schreef op zondag 25 januari 2015 @ 20:40:
[...]

Zip gedowloaded en zit in Cyandelta om telkens met de nieuwe nightly geflasht te worden.

Andere mogelijkheid is Franco's app ofwel Flash image GUI, dan moet je wel de .img nemen.
Thanks, dit keer via TWRP gedaan. Zal het in Cyandelta zetten, makkelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Dennischo schreef op zondag 25 januari 2015 @ 20:44:
[...]

Thanks, dit keer via TWRP gedaan. Zal het in Cyandelta zetten, makkelijker :)
Franco en supersu: standaard 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Niet online
superiscch schreef op zondag 25 januari 2015 @ 20:47:
[...]

Franco en supersu: standaard 😉
En waarom SuperSu? CM12 Nightly heeft al root ingebouwd onder Developer Settings...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Dennischo schreef op zondag 25 januari 2015 @ 20:49:
[...]

En waarom SuperSu? CM12 Nightly heeft al root ingebouwd onder Developer Settings...
Maar je hebt toch nog steeds SuperSU nodig?
Het staat wel onder Dev. Settings, maar het 'werkt' pas zodra je op toegang geeft via SuperSU.. wait.. I'm confused.. :S

Betreft Franco Kernel: weet nog niet helemaal zeker.
Ben bang in een (boot) loop terecht te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Niet online
HollowGamer schreef op zondag 25 januari 2015 @ 21:44:
[...]

Maar je hebt toch nog steeds SuperSU nodig?
Het staat wel onder Dev. Settings, maar het 'werkt' pas zodra je op toegang geeft via SuperSU.. wait.. I'm confused.. :S

Betreft Franco Kernel: weet nog niet helemaal zeker.
Ben bang in een (boot) loop terecht te komen.
Als een app toegang nodig heeft tot root, krijg je gewoon een popup. Toestaan, en klaar. Nog voor geen enkele root app Supersu nodig gehad onder CM12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Dennischo schreef op zondag 25 januari 2015 @ 20:49:
[...]

Omdat ik liever Supersu heb, ben die gewoon van de vorige jaren...

@beta990: als je 11s hebt flash je r35 en bij 12 r37, zal je niet bootlopen. Altijd een nandroid maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleTo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-07 10:32
Is er al meer duidelijkheid over wanneer de officiële Android L ROM van Oneplus komt? Bij de release werd er beloofd binnen 90 dagen, inmiddels is het bijna zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Inmiddels toch maar de .zip Franco Kernel van XDA geflashed.
Zo far very pleased! Nu werkt bijvoorbeeld HW-versnelling (video) wel (weer) goed, terwijl het op stock happerde als een gek..
Maar daar heb ik wel een vraag over btw.: als ik een video open via MX of VLC dan kan ik niet HW+ gebruiken, nog niet getest met de nieuwe kernel, maar maakt de kernel hierbij een verschil? Heeft bijvoorbeeld CM een aantal modules niet?

Thanks voor de info van SuperSu, vind het een makkelijke app, heb de ingebouwde functie nog niet getest, maar eens binnenkort doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
tonyto_tp schreef op zondag 25 januari 2015 @ 22:28:
Is er al meer duidelijkheid over wanneer de officiële Android L ROM van Oneplus komt? Bij de release werd er beloofd binnen 90 dagen, inmiddels is het bijna zover.
Begin februari hebben ze gezegd, er waren wat problemen en daardoor is de deadline verzet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Wat is er zo bijzonder aan die Franco kernel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Mijn batterij gaat veel langer mee en ik heb geen glitches bij Spotify

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
superiscch schreef op maandag 26 januari 2015 @ 11:49:
Kan het zijn dat de OPO ook wat snapier reageerd met deze kernel of lijkt dat maar, heb zelf het gevoel van wel iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
schumi2004 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 13:12:
[...]

Kan het zijn dat de OPO ook wat snapier reageerd met deze kernel of lijkt dat maar, heb zelf het gevoel van wel iig.
Kan heel goed. Kernelbouwers fiebelen vaak wel wat met de instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
superiscch schreef op maandag 26 januari 2015 @ 07:49:
[...]

Begin februari hebben ze gezegd, er waren wat problemen en daardoor is de deadline verzet
Ik heb deze getest, bedoel de gene die ze hadden geposts op het forum.
Erg buggy, veel Chinese-tekens en leek veel op Color-OS(?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
  • Laatst online: 11-09 16:09
Ik draai nu ongeveer 2,5 week deze ROM (Sabermod CM-12.0---ONEPLUS [AK Kernel] [GCC 4.8 & 4.9]) en bevalt me zeer goed. Elke dag laatste CM nightly. Heb er overeen PA GAPPS (mini) geflashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
schumi2004 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 13:12:
[...]

Klopt, zitten wat optimalisaties in.
Ik draai al jaren franco kernels op de telefoons. Erg over te spreken.
Draai via de franco app de kernel op power-saving. Scheelt nog meer, haal inmiddels makkelijk de 2 dagen met 6-7 uur screen ontime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-07 17:22
superiscch schreef op maandag 26 januari 2015 @ 11:49:
Dit kan ik bevestigen, heerlijk dat die spotify glitches weg zijn :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
W.Zijlstra. schreef op maandag 26 januari 2015 @ 14:55:
[...]

Dit kan ik bevestigen, heerlijk dat die spotify glitches weg zijn :9
Hadden jullie dan ook problemen bij video?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thundermo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 13:43
Draai zelf Euphoria als rom met Franco als kernel. Al kan ik weinig verschil merken tussen de standaard kernel die met Euphoria mee komt en Franco.

Enige issue wat ik op het moment heb is dat mensen mij niet of nagenoeg niet kunnen verstaan tijdens het bellen (of ik moet echt heel hard schreeuwen in m'n telefoon). Blijkt dat de noise cancelling software voor issues zorgt (is niet alleen OPO or ROM/Kernel specifiek, meerdere telefoons kunnen er issues mee hebben). Voor de rest ben ik super tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
cypher21 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 14:17:
[...]

Klopt, zitten wat optimalisaties in.
Ik draai al jaren franco kernels op de telefoons. Erg over te spreken.
Draai via de franco app de kernel op power-saving. Scheelt nog meer, haal inmiddels makkelijk de 2 dagen met 6-7 uur screen ontime
Gaat alleen met betaalde app neem ik aan of kan dit ook via CM12 settings menu?

/edit:
Geen Franco app nodig maar kan gewoon via Tasker welke ik al had. Overigens wel jammer dat het niet via CM12 settings zelf kan.
Afbeeldingslocatie: https://lh6.ggpht.com/-g0NAUgH8Nv3cyDH3UpfZdDgmU8tgJFuRkiPBbrJC3AVrD4779jUpUzKvJOVXRVmq2WX=h900-rw

[ Voor 22% gewijzigd door schumi2004 op 26-01-2015 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Is het normaal dat bij CM12 het lock screen af en toe oplicht als de telefoon gewoon op tafel ligt?
Eerst leek het door bepaalde notificaties te komen, maar het gebeurt ook als er niets te melden is.
Is het een bug, of zie ik een feature over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Bug bij ambient light denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Mijn OPO werd opgestuurd ter reparatie, ik heb daarvoor een backup gemaakt met TWRP:
Afbeeldingslocatie: http://i.snag.gy/BkZMk.jpg
Echter als ik deze weer op de telefoon zet, dan kan ik ze in TWRP niet zien. Ik ben rooted

Hoe kan ik deze data terugzetten op de telefoon?

[ Voor 10% gewijzigd door Frozen op 27-01-2015 02:28 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Frozen schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 02:27:
Mijn OPO werd opgestuurd ter reparatie, ik heb daarvoor een backup gemaakt met TWRP:
[afbeelding]
Echter als ik deze weer op de telefoon zet, dan kan ik ze in TWRP niet zien. Ik ben rooted

Hoe kan ik deze data terugzetten op de telefoon?
Mijn backups zitten in /sdcard/TWRP/BACKUPS

Heb je daar een map in gemaakt met die bestandjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Oxellaar schreef op maandag 26 januari 2015 @ 23:16:
Is het normaal dat bij CM12 het lock screen af en toe oplicht als de telefoon gewoon op tafel ligt?
Eerst leek het door bepaalde notificaties te komen, maar het gebeurt ook als er niets te melden is.
Ik heb het ook. Ben er ook nog niet uit.
Misschien toch een trilling in de tafel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
schumi2004 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 22:22:
[...]

Gaat alleen met betaalde app neem ik aan of kan dit ook via CM12 settings menu?

/edit:
Geen Franco app nodig maar kan gewoon via Tasker welke ik al had. Overigens wel jammer dat het niet via CM12 settings zelf kan.
[afbeelding]
Is idd jammer ja.
Was een stuk handiger als dat via de quick toggles te regelen was.

Ik merk trouwens niets van die power saving mode. Apps en zelfs een spelletje starten net zo snel op als met de balance setting.

[ Voor 10% gewijzigd door cypher21 op 27-01-2015 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Oxellaar schreef op maandag 26 januari 2015 @ 23:16:
Ik heb al die meuk uitgezet want ik werd er zot van. Ambient light is het, zoals al genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ik heb ambient aan staan want vindt het wel een leuk idee. De uitwerking is zoals jullie al aangeven een stuk minder. Een bepaalde kleine trilling zorgt er al voor dat het scherm oplicht, maar het echt oppakken van de telefoon vaak juist niet. Ik hoop dat ze daar toch wel het e.e.a. gaan verbeteren, anders gaat hij hier ook gewoon uit.

Verder had ik nog een vraagje m.b.t. build.prop en local.prop. Voor de dpi setting moet je net iets anders in de local.prop zetten dan in de build.prop. Wat is hiervoor de reden en geldt dit voor alle settings die je in local.prop wilt zetten? Die Spotify "hack" vermindert het skippen (de artifacts) wel enigszins geloof ik, dus die wil ik (tijdelijk) toch in de local.prop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
TripleQ schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 07:33:
[...]

Ik heb het ook. Ben er ook nog niet uit.
Misschien toch een trilling in de tafel?
Trillingen in de tafel.... Nee woon niet in Groningen :+

Maar ik stoor mn eigen er niet aan, vind het wel leuk eigenlijk.
Alleen de klok en eventueel notificaties lichten even zwart/wit op, soms handig en nooit storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
cypher21 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 08:01:
[...]

Is idd jammer ja.
Was een stuk handiger als dat via de quick toggles te regelen was.

Ik merk trouwens niets van die power saving mode. Apps en zelfs een spelletje starten net zo snel op als met de balance setting.
Is het niet zo dat hij default op 1 cpu draait ipv allen en bijschaald wanneer nodig? Meen dat gelezen te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

superiscch schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 02:55:
[...]

Mijn backups zitten in /sdcard/TWRP/BACKUPS

Heb je daar een map in gemaakt met die bestandjes?
Ja zeker, ik heb gewoon de volledige twrp map overgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Frozen schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 11:26:
[...]

Ja zeker, ik heb gewoon de volledige twrp map overgezet.
Maar staat die nu op de goede plaats?
Dat is iets als TWRP\BACKUPS[serie nummer][datum etc.]
Als je het oude serie nummer gebruikt als directory naam op de nieuwe telefoon zie je de backups niet in TWRP.
Weet niet of in de backup het serie nummer ook gebruikt wordt, ik kan maar 1 manier verzinnen om daar achter te komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
schumi2004 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 10:56:
[...]

Is het niet zo dat hij default op 1 cpu draait ipv allen en bijschaald wanneer nodig? Meen dat gelezen te hebben
Wat ik kan vinden is dat er bij de franco kernel op power saving maximaal 2 cores gebruikt worden ipv 4, en deze op max 1036hz draaien ipv 2457
Bij balance wordt er opgeschaald naar 4 cores die op max 2457 draaien.

Ik merk alleen geen verschil tussen 2 cores op 1036 ten opzichte van 4 cores op 2457

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

RobM schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 11:49:
[...]

Maar staat die nu op de goede plaats?
Dat is iets als TWRP\BACKUPS[serie nummer][datum etc.]
Als je het oude serie nummer gebruikt als directory naam op de nieuwe telefoon zie je de backups niet in TWRP.
Weet niet of in de backup het serie nummer ook gebruikt wordt, ik kan maar 1 manier verzinnen om daar achter te komen!
Toppie, het werkt, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
cypher21 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 11:57:
[...]

Wat ik kan vinden is dat er bij de franco kernel op power saving maximaal 2 cores gebruikt worden ipv 4, en deze op max 1036hz draaien ipv 2457
Bij balance wordt er opgeschaald naar 4 cores die op max 2457 draaien.

Ik merk alleen geen verschil tussen 2 cores op 1036 ten opzichte van 4 cores op 2457
Wel als je batterij verbruik er bij neemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
HollowGamer schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 14:54:
[...]

Wel als je batterij verbruik er bij neemt?
Dat is uiteraard veel minder.
Maar wilde eigenlijk zeggen dat ik qua "gebruikerservaring" er geen enkel verschil tussen verneem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Sinds ik franco gebruik zijn de glitches in Spotify zo goed als weg. Héél uitzonderlijk nog een hele korte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
cypher21 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 15:24:
[...]

Dat is uiteraard veel minder.
Maar wilde eigenlijk zeggen dat ik qua "gebruikerservaring" er geen enkel verschil tussen verneem :)
Vanavond maar eens mijn Tasker Scene afmaken om dit via Tasker app in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Werken bij degenen met de laastste CM12 nightly de gestures? Bij mij alles aan- en uitgevinkt, maar er komt geen camera of zaklamp tevoorschijn :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Eric_Cantona schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 21:59:
Werken bij degenen met de laastste CM12 nightly de gestures? Bij mij alles aan- en uitgevinkt, maar er komt geen camera of zaklamp tevoorschijn :/
Nope, hier ook niet.

Dacht dat het aan mij lag dus heb die meuk maar disabled :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

schumi2004 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 22:05:
[...]

Nope, hier ook niet.

Dacht dat het aan mij lag dus heb die meuk maar disabled :P
Dan zullen ze 't vast ingevoerd hebben om er verder mee aan de slag te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Muziek werkt wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
superiscch schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 15:51:
Sinds ik franco gebruik zijn de glitches in Spotify zo goed als weg. Héél uitzonderlijk nog een hele korte.
Ik draai de laatste CM12 build i.c.m. de laatste AK kernel. Ook heb ik die 'fix' geprobeerd in build.prop. Ik heb nog wel steeds last van glitches. Zo erg zelfs dat Spotify onbruikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Gabliboeba schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 14:37:
[...]

Ik draai de laatste CM12 build i.c.m. de laatste AK kernel. Ook heb ik die 'fix' geprobeerd in build.prop. Ik heb nog wel steeds last van glitches. Zo erg zelfs dat Spotify onbruikbaar is.
Wat bedoelen jullie precies met glitches? Blijft de app hangen? Streamt muziek niet door? Happeringen?
Beetje stom.. maar gebruik zelf niet Spotify. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Haal die lijn er eens uit. Ik heb die niet meer en nu speelt het zonder probleem.

@beta: die glitch is een soort happering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Nu online
Zonet de nieuwste nightly geflashed en nu doet de multitask-knop het maar in de helft van de gevallen goed. Als ik de soft-button lang inhoud switcht 'ie wel altijd naar de laatst gebruikte app maar een enkele aanraking (of, wanneer ik de capacitieve knoppen gebruik een lange aanraking) wordt als ik in apps ben ongeveer de helft van de tijd genegeerd (als ik op het homescreen ben doet 'ie het wel altijd).

Iemand anders ook dit probleem? Heb (dalvik) cache al twee keer gewiped dus dat is het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
J.Appleseed schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 08:13:
Zonet de nieuwste nightly geflashed en nu doet de multitask-knop het maar in de helft van de gevallen goed. Als ik de soft-button lang inhoud switcht 'ie wel altijd naar de laatst gebruikte app maar een enkele aanraking (of, wanneer ik de capacitieve knoppen gebruik een lange aanraking) wordt als ik in apps ben ongeveer de helft van de tijd genegeerd (als ik op het homescreen ben doet 'ie het wel altijd).

Iemand anders ook dit probleem? Heb (dalvik) cache al twee keer gewiped dus dat is het ook niet.
Ik heb bij de laatste nightlies sowieso dat de multi-taskknop vreemd doet. Vaak als ik deze gebruik ga ik naar Google Now (normaliter wanneer je de onscreen buttons inhoudt en naar boven sleept hoort dat te gebeuren). Vermoed dat dat ermee te maken heeft. Overigens merk ik dat nu bij 27-1 niet (zojuist geprobeerd en geen problemen), maar zal zo nog even testen bij 29-1 die nu aan het downloaden is.

---edit---
Geen probleem met de multi-taskknop in 29-1

[ Voor 2% gewijzigd door barrymossel op 29-01-2015 09:53 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Lijkt ook hier prima te werken. (Heb wel Franco kernel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ik CM12 kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Laatst online: 07:06
Ik merk nu voor het eerst ook problemen met de multitask knop. Ik heb ze ingesteld aldus:

Menu, longpress Google now
Home, longpress app switcher
Back

Als ik lang druk op home, krijg ik de switcher en deze reageert prima. Wil ik hem dan nog eens gebruiken, moet ik eerst lang drukken op menu om Google now te krijgen, anders gebeurt er gewoon niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:58

TommieW

Numa numa.

Hebben jullie met de laatste nightly nog steeds problemen met de multi-task knop? Ik heb de nightly van 27 januari en geen problemen met de multi-task knop. Wel kon ik niet filmen. Van UHD naar full HD wisselen was de oplossing hiervoor.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Nee. Maar ook nooit gehad, flash bijna elke nightly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Er was een probleem met de recent functie in de voorbije nightlies, maar die is weg sinds gisteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphM.
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-07 13:27
Goed nieuws btw:
https://twitter.com/CyanogenInc/status/561679381492269056

(CM12S is naar Quality Assurance gestuurd)

Ik neem aan dat het nu niet meer zo lang gaat duren voordat we een officiële release van Cyanogenmod binnen krijgen.
Pagina: 1 ... 5 ... 35 Laatste