Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:22
Jeej, Marshmallow. Eerst geprobeerd over de laatste cm12.1 nightly te installeren, maar alleen maar play services FCs... Dus clean install gedaan van CM13 + opengapps, resultaat: batterij gaat wel erg snel leeg. Er is een continue drain van Miscellaneous. Daarnaast de bekende wifi/data bug, ik moet airplane modus gebruiken om weer een dataverbinding te krijgen. Die werkt vervolgens wel prima, 2, 3 en 4g. Root is er wel, maar nutteloos, want het schrijven naar /system is onmogelijk door toybox ipv busybox. Workable uiteindelijk voor dagelijks gebruik als je het wisselen naar airplane modus even vergeet, want verder werkt alles wel gewoon; bellen gaat goed, bluetooth werkt, GPS werkt, DTTW werkt, etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-09 11:37
iTeV schreef op woensdag 25 november 2015 @ 09:37:
[...]

Ja had de stappen al opgevolgd, geen resultaat helaas.
Ik gebruik btw Multirom, zou dat een probleem kunnen veroorzaken?
Daar zou het best aan kunnen liggen, op pagina 1 van de thread melden ze al dat ie niet boot met multirom, de maker heeft het dan over een andere kernel maar ik ga het niet allemaal voor je uitzoeken, dat kan je ook zelf. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
MoiZie schreef op woensdag 25 november 2015 @ 21:05:
Jeej, Marshmallow. Eerst geprobeerd over de laatste cm12.1 nightly te installeren, maar alleen maar play services FCs... Dus clean install gedaan van CM13 + opengapps, resultaat: batterij gaat wel erg snel leeg. Er is een continue drain van Miscellaneous. Daarnaast de bekende wifi/data bug, ik moet airplane modus gebruiken om weer een dataverbinding te krijgen. Die werkt vervolgens wel prima, 2, 3 en 4g. Root is er wel, maar nutteloos, want het schrijven naar /system is onmogelijk door toybox ipv busybox. Workable uiteindelijk voor dagelijks gebruik als je het wisselen naar airplane modus even vergeet, want verder werkt alles wel gewoon; bellen gaat goed, bluetooth werkt, GPS werkt, DTTW werkt, etc...
Waarom hebben ze busybox vervangen?
Ik neem aan dat je bedoeld dat het automatisch schakelen niet werkt als Wifi signaal zwak of wegvalt?
Dit kan je eventueel proberen te forceren in ontwikkelaar opties, misschien kan dit een workaround zijn.
Of bedoel je dat dataverbinding helemaal niets doet als je niet even 'toggeled' met airplane-mode? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Laatst online: 17:22
Dat laatste

• schumi2004
  • Laatst online: 16:17
Mijns inziens kun je ook net zo goed op 12.1 blijven, totaal geen gevoel van verandering in marshmallow. Ik zie het meer als een versie 12.2

/edit
Wat mobiele data betreft. Ik heb ervoor gekozen deze altijd actief te houden bij wifi connectie (in dev options)
Zal wel een battery drain opleveren maar werkt wel voor nu.

[ Voor 39% gewijzigd door schumi2004 op 26-11-2015 08:58 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Hoe zet je priority mode aan in cm13?

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Niet echt een CM13 change volgens mij, maar in Android 6 gaat dat anders.
Namelijk via de "Do not disturb" of "Niet storen" functie die je kan kiezen de quick launcher

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-09 11:37
Ik heb ineens een andere playstore (instructie/demo filmpje of zoiets bij de eerste x opstarten). Heb liever de oude terug, die vind ik overzichtelijker. Had sowieso automatic updates op disabled staan maar google zelf lijkt zich er weinig van aan te trekken.

Heb nu versie 6.0.0 maar zie geen uninstall knopje bij app info. Hoe kan ik het ongedaan maken? (5.1)

Google play services versie is niet veranderd.

En nog belangrijker hoe kan ik zulke dingen voorkomen. Vervelend dat google dingen veranderd zonder iets te vragen. :(

Ik had deze Slim_mini_gapps.BETA.5.1.build.0.x-20151114.zip maar ik weet niet welke google play store versie erin zit, kan het nergens vinden, als ik deze opnieuw zou flashen heb ik de oude weer terug natuurlijk maar hoe voorkom ik de update naar 6.0.0 die ik dus zover ik weet niet ongedaan kan maken.

[ Voor 40% gewijzigd door Sunrise op 27-11-2015 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
TripleQ schreef op donderdag 26 november 2015 @ 12:54:
Niet echt een CM13 change volgens mij, maar in Android 6 gaat dat anders.
Namelijk via de "Do not disturb" of "Niet storen" functie die je kan kiezen de quick launcher
Die heb ik dus niet. Kan alleen een broadcast tile toevoegen. Apart.

Nog steeds geen data met de 27 nightly trouwens. Enige manier waarop ik het werkend krijg is door een nep apn aan te maken en even te switchen van apn

[ Voor 11% gewijzigd door 418O2 op 27-11-2015 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:00
418O2 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 08:33:
[...]

Die heb ik dus niet. Kan alleen een broadcast tile toevoegen. Apart.

Nog steeds geen data met de 27 nightly trouwens. Enige manier waarop ik het werkend krijg is door een nep apn aan te maken en even te switchen van apn
Airplane mode zoals hierboven wordt beschreven werkt ook toch? Bij mij wel iig, het is niet optimaal maar wifi uit -> airplane mode aan en weer uit -> mobiele data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Grimmie187 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 08:43:
[...]

Airplane mode zoals hierboven wordt beschreven werkt ook toch? Bij mij wel iig, het is niet optimaal maar wifi uit -> airplane mode aan en weer uit -> mobiele data.
Nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Clean install wel al geprobeerd? Heb gisteren factory reset gedaan en 26-11 geflashed, ben nu zoals Schumi al aangaf alle FC's kwijt (en data werkt m.b.v. de airplane mode workaround).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Grimmie187 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 10:36:
Clean install wel al geprobeerd? Heb gisteren factory reset gedaan en 26-11 geflashed, ben nu zoals Schumi al aangaf alle FC's kwijt (en data werkt m.b.v. de airplane mode workaround).
Alles werkt goed verder. Heb idd een wipe gedaan en daarna clean install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Grimmie187 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 10:36:
Als je in development options Mobiele data altijd actief houden enabled hoef je niet moeilijk te doen met airplane mode.

Ik heb dat vandaag disabled weer voor nightly van vandaag en handover van wifi naar mobiele data lijkt te werken nu.

Ik zit alleen met iets anders. Ik kan root settings voor apps niet meer vinden, intrekken hiervan bv.
Volgens mij werkt dat root nog voor geen meter maar toch.

Ook probeer ik system apps te verwijderen met verschillende root Uninstallers maar dat werkt ook niet, iemand een idee hoe deze te verwijderen? Vermoed manual met ES File Explorer denk ik.

[ Voor 11% gewijzigd door schumi2004 op 28-11-2015 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Oké lekker handig weer van mezelf. Kom er pas net achter dat je kan swipen tussen de notificatie toggles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
schumi2004 schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 12:59:
[...]

Als je in development options Mobiele data altijd actief houden enabled hoef je niet moeilijk te doen met airplane mode.

Ik heb dat vandaag disabled weer voor nightly van vandaag en handover van wifi naar mobiele data lijkt te werken nu.

Ik zit alleen met iets anders. Ik kan root settings voor apps niet meer vinden, intrekken hiervan bv.
Volgens mij werkt dat root nog voor geen meter maar toch.

Ook probeer ik system apps te verwijderen met verschillende root Uninstallers maar dat werkt ook niet, iemand een idee hoe deze te verwijderen? Vermoed manual met ES File Explorer denk ik.
Had die option in development options gevonden idd, dat werkt op zich prima.

Wat betreft CM's ingebouwde root zijn de settings nogal karig ja..

Voor system apps verwijderen heb je Titanium al geprobeerd neem ik aan? Heb zelf nog niet gekeken naar apps verwijderen, zag wel dat er een nieuwe google fit app is waar ik niets aan heb. Als uninstallers niet werken kun je alleen een andere gapps package proberen i guess?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Grimmie187 schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 19:12:
[...]

Had die option in development options gevonden idd, dat werkt op zich prima.

Wat betreft CM's ingebouwde root zijn de settings nogal karig ja..

Voor system apps verwijderen heb je Titanium al geprobeerd neem ik aan? Heb zelf nog niet gekeken naar apps verwijderen, zag wel dat er een nieuwe google fit app is waar ik niets aan heb. Als uninstallers niet werken kun je alleen een andere gapps package proberen i guess?
Of uitschakelen in Apps, niet alles kan je (helaas) verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcpearl
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-08-2023
ik heb sinds een jaar weer een OPO. wie wil me even op we helpen?
ik zoek een custom rom met een fantastische batterijduur, maar zie op moment door de bomen het bos niet :)
hoor graag jullie ervaringen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Gisteren CM13 nightly geflashed, so far so good. :)
Ik heb een clean install gedaan, dw.z. format /data, /system, .. Gelukkig van alles wel eerst een backup, maar het ging prima vanuit recovery. :)

Vind het nieuwe lettertype erg fijn, ook de snelheid is prima.
Nog geen problemen met Wifi, 3G (KPN), etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimi-Alonso
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Kan iemand nog goeie gapps aanraden voor CM13 nightly?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Mobile data handover lijkt nu wel echt opgelost te zijn :P

Nu nog root fatsoenlijk werkend krijgen. :(

Weet iemand hoe je trouwens default USB settings kunt aanpassen?
Nu staat deze standaard op opladen en wil hem op MTP hebben maar krijg het niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
schumi2004 schreef op maandag 30 november 2015 @ 10:55:
Mobile data handover lijkt nu wel echt opgelost te zijn :P

Weet iemand hoe je trouwens default USB settings kunt aanpassen?
Nu staat deze standaard op opladen en wil hem op MTP hebben maar krijg het niet gevonden.
Staat on Developer options (activeren door meerdere malen op build-nummer te klikken in over-scherm) > Select USB Configuration.

Bij mij staat die (nu) standaard op MTP. :)

Verder misschien nog wat tips:
- Vergeet de Privacy Guard niet aan te zetten VOORDAT je apps installeert, standaard staat die namelijk uit. Niet erg als je het niet hebt gedaan, maar dan mag je voor elke app het nu gaan aanzetten. :P
- Een (blauw) slotje betekend aan, eenmalig klikken op de app (in list) activeert/deactiveert 'privacy', inhouden brengt je naar custimize scherm
- In Developer options vind je erg veel mogelijkheden, o.a. het (forceert) aanlaten van 3/4G ook al zit je op Wifi. Dit kan zeker helpen bij 'brakke' netwerken. Denk dat dit wel weer ten koste gaat van je batterij
- Installeer Google Apps VOORDAT je reset en apparaat hebt geflashed naar CM13. De wizard slaat dan namelijk een pagina over, en die blijft je buggen als je Google Apps pas later flash
- Ik heb de nieuwe recovery erop gezet voordat ik CM13 erop heb flashed, geen idee of het nodig is, maar via de TWRP app kan je eenvoudig te nieuwste recovery flashen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
HollowGamer schreef op maandag 30 november 2015 @ 11:33:
[...]

Staat on Developer options (activeren door meerdere malen op build-nummer te klikken in over-scherm) > Select USB Configuration.

Bij mij staat die (nu) standaard op MTP. :)

.......
Ik had er misschien bij moeten zeggen dat ik deze al op MTP had staan in dev options ;)

Of ik het daar nu aanpas of niet, hij blijft bij aansluiten default naar alleen laden gaan.
Is mee te leven maar toch ;)
Zo zijn er overigens wel meer kleine dingen die ik mis maar zullen in de loop der tijd wel toegevoegd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:20
schumi2004 schreef op maandag 30 november 2015 @ 12:29:
[...]

Ik had er misschien bij moeten zeggen dat ik deze al op MTP had staan in dev options ;)

Of ik het daar nu aanpas of niet, hij blijft bij aansluiten default naar alleen laden gaan.
Is mee te leven maar toch ;)
Zo zijn er overigens wel meer kleine dingen die ik mis maar zullen in de loop der tijd wel toegevoegd worden.
En bij instelling - apps - instellingen - USB computerverbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
DrNizeGuy schreef op maandag 30 november 2015 @ 12:59:
[...]

En bij instelling - apps - instellingen - USB computerverbinding?
Die instel optie heb ik niet, zie van alles maar geen settings om USB aan te passen, ook niet bij Opslag en USB menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bollefles
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-02 18:52
schumi2004 schreef op maandag 30 november 2015 @ 10:55:
Ik heb BusyBox van Meefik geïnstalleerd (staat gewoon in de Play store). Daarbij deze guide gevolgd: http://ckq7.com/link/26509_cm13-adaway Daardoor werkt in elk geval adaway weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
bollefles schreef op maandag 30 november 2015 @ 15:44:
[...]

Ik heb BusyBox van Meefik geïnstalleerd (staat gewoon in de Play store). Daarbij deze guide gevolgd: http://ckq7.com/link/26509_cm13-adaway Daardoor werkt in elk geval adaway weer.
Ik heb gewoon sinds de nightly van gisteren al geen issues met adaway meer, niks geen extra's installed ;)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/UzoCOy2xG6QsKS5TJZ9zqVAq/thumb.png

[ Voor 15% gewijzigd door schumi2004 op 30-11-2015 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:50
[
- Installeer Google Apps VOORDAT je reset en apparaat hebt geflashed naar CM13. De wizard slaat dan namelijk een pagina over, en die blijft je buggen als je Google Apps pas later flash
Wat bedoel je met bovenstaande? Gapps voor cm13 installeren op je "oudere" Lollipop versie en hierna gaan resetten en cm13 flashen

Bedankt voor je tips uiteraard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Dat heeft natuurlijk geen nut.. Als je nieuwe Gapps flasht en daarna factory reset doet voor CM13 zijn je Gapps weer verdwenen. :+

Daarnaast is de laatste versie (2.8.7) van TWRP ook niet aan te raden vanwege een aantal bugs, 2.8.6 is een stuk stabieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Grimmie187 schreef op maandag 30 november 2015 @ 22:23:
Dat heeft natuurlijk geen nut.. Als je nieuwe Gapps flasht en daarna factory reset doet voor CM13 zijn je Gapps weer verdwenen. :+
Hoe kom je daar bij? :P
Je flashed die namelijk, waardoor ze ingebakken zitten zegt maar. :)
Een factory reset verwijderd de Gapps dus niet.
Grimmie187 schreef op maandag 30 november 2015 @ 22:23:
Daarnaast is de laatste versie (2.8.7) van TWRP ook niet aan te raden vanwege een aantal bugs, 2.8.6 is een stuk stabieler.
Nog geen enkele problemen met 2.8.7, wat zijn de bugs? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:44
HollowGamer schreef op maandag 30 november 2015 @ 23:03:
[...]

[...]

Hoe kom jij daarbij ?
Als je system wiped, wipe je ook de gapps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
HollowGamer schreef op maandag 30 november 2015 @ 23:03:
[...]

[...]

Flashen betekent niet inbakken, volgens die logica zou CM12.1 er ook nog op staan na een wipe :P

Factory reset = wipe, dus alles weg (behalve interne SD).

Wat betreft 2.8.7 moet ik even XDA afspeuren naar de link, er werd iig in het CM13 topic afgeraden om 2.8.7 te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:30

HaTe

haat niet

Als je een factory reset doet, dan wis je de data partitie en de interne SD. Alles wat je dus op je system partitie hebt gezet blijft staan, waaronder je aangepaste OS en de Google Apps.
Dus na een factory reset ga je NIET terug na hoe je hem hebt gekocht!

Een wipe kan van alles zijn, daar moet je wat duidelijker mee zijn. Je kan ook je system partitie 'wipen', maar als je er dan niks anders opzet daarna, kan je niet meer booten.
Als je nieuwe Gapps flasht en daarna factory reset doet voor CM13 zijn je Gapps weer verdwenen. :+
Dit klopt gedeeltelijk.. Als je CM13 flashed dan doet hij een system wipe, je gapps zijn dan weg. Dit komt dus niet door de factory reset.

[ Voor 69% gewijzigd door HaTe op 01-12-2015 12:23 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
HaTe schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 12:19:
Als je een factory reset doet, dan wis je de data partitie en de interne SD. Alles wat je dus op je system partitie hebt gezet blijft staan, waaronder je aangepaste OS en de Google Apps.
Dus na een factory reset ga je NIET terug na hoe je hem hebt gekocht!

Een wipe kan van alles zijn, daar moet je wat duidelijker mee zijn. Je kan ook je system partitie 'wipen', maar als je er dan niks anders opzet daarna, kan je niet meer booten.

[...]

Dit klopt gedeeltelijk.. Als je CM13 flashed dan doet hij een system wipe, je gapps zijn dan weg. Dit komt dus niet door de factory reset.
De waarheid ligt in het midden inderdaad :P

Heb het even nagezocht:
Factory reset = wipe data, cache en dalvik (dus geen interne SD en geen system).

Theoretisch staat je OS + Gapps er na een factory reset dus nog gewoon op, echter: bij het flashen van CM13 doet TWRP een system wipe, waardoor je dus OS + Gapps kwijt bent.

Terugkomend op francoism heeft het dus geen nut Gapps te flashen voordat je CM13 flasht aangezien het flashen van CM13 je system partitie wiped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:30

HaTe

haat niet

Let wel op, als je een factory reset vanuit Android doet, wiped hij wel je SD! (op deze doelde ik)
Als je een TWRP factory reset doet dan is dat het inderdaad.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Bedoelde inderdaad de factory reset in TWRP. :P

Moet toch even nadenken maar dacht echt dat bij een Factory reset alles apps werden verwijderd, behalve de Gapps, omdat deze in de ROM wordt gezet zegt maar (/system?).

Dit is trouwens het stappenplan wat ik bedoel:
- Flash CM13
- Flash Gapps
- Factory reset

Ik heb voor het flashen van CM13, nog /system, /data, etc. geformat. Wel eerst met een backup, al hoewel.. :9

[ Voor 34% gewijzigd door HollowGamer op 01-12-2015 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
HollowGamer schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 13:09:
Bedoelde inderdaad de factory reset in TWRP. :P

Moet toch even nadenken maar dacht echt dat bij een Factory reset alles apps werden verwijderd, behalve de Gapps, omdat deze in de ROM wordt gezet zegt maar (/system?).

Dit is trouwens het stappenplan wat ik bedoel:
- Flash CM13
- Flash Gapps
- Factory reset

Ik heb voor het flashen van CM13, nog /system, /data, etc. geformat. Wel eerst met een backup, al hoewel.. :9
1. Factory reset (alle apps weg, simpel terugzetten via mijn apps in playstore).
2. Flash CM13 (hierbij wordt /system vanzelf gewiped)
3. Flash Gapps

Op deze manier blijft je interne SD ongemoeid, wel zo handig dan behoud je alle fotos/downloads/etc. :)

Ook heb je zo eigenlijk geen backup nodig, tenzij je je sms berichten o.i.d. perse wil bewaren.

[ Voor 9% gewijzigd door Grimmie187 op 01-12-2015 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Grimmie187 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 13:47:
[...]

1. Factory reset (alle apps weg, simpel terugzetten via mijn apps in playstore).
2. Flash CM13 (hierbij wordt /system vanzelf gewiped)
3. Flash Gapps

Op deze manier blijft je interne SD ongemoeid, wel zo handig dan behoud je alle fotos/downloads/etc. :)

Ook heb je zo eigenlijk geen backup nodig, tenzij je je sms berichten o.i.d. perse wil bewaren.
Ik weet 100% zeker dat ik een factory reset heb uitgevoerd, na het flashen van Gapps. :P
Maar maak niks uit, als het werkt, werkt het. :D

Foto's worden gesync met Google Photo's (maak wel altijd backup van DCIM folder), same met Keep, etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
HollowGamer schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 14:29:
[...]

Ik weet 100% zeker dat ik een factory reset heb uitgevoerd, na het flashen van Gapps. :P
Maar maak niks uit, als het werkt, werkt het. :D

Foto's worden gesync met Google Photo's (maak wel altijd backup van DCIM folder), same met Keep, etc. :)
Oh ja ik bedoelde meer dat bovenstaand is zoals ik het altijd doe.

Daarnaast vertrouw ik cloudsyncing van mijn foto's niet haha, dus Google Photo backup staat uit bij mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Grimmie187 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 14:31:
[...]
Daarnaast vertrouw ik cloudsyncing van mijn foto's niet haha, dus Google Photo backup staat uit bij mij :P
Ben het met je eens, vergeet steeds Syncthing the installeren. :/
Daarom houd ik het nog even bij de Google servers. ;)
Met het pico Gapps pakket krijg je gelukkig niet alles van Google. :)

Nog een vraagjes:
- Bij het lock-screen kon ik instellen dat als ik mijn pincode (goed) invulde, de telefoon unlockte zonder eerst op OK te drukken. Ik vind dit nergens meer?
- MXPlayer Pro blijft crashen, iemand ervaringen met deze player of een alternatief?
- Ik merk bij het (verticaal) scrollen op FireFox lag, is dit een browser issue of een GPU probleem?
Iemand anders ook dit probleem?
- Het lijkt alsof er nog veel zaken ontbreken. Ik heb de release niet echt gevolgd en ik ben geen (Android) developer, maar is er zoveel aan (globale) UI veranderd bij Android 6? Keepass is bijvoorbeeld ook niet 100% goed zichtbaar. :P

Thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bollefles
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-02 18:52
schumi2004 schreef op maandag 30 november 2015 @ 15:51:
[...]

Ik heb gewoon sinds de nightly van gisteren al geen issues met adaway meer, niks geen extra's installed ;)

[afbeelding]
Idd, gaat nu gewoon helemaal vanzelf :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
HollowGamer schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 14:39:
[...]

Ben het met je eens, vergeet steeds Syncthing the installeren. :/
Daarom houd ik het nog even bij de Google servers. ;)
Met het pico Gapps pakket krijg je gelukkig niet alles van Google. :)
Anders enable je die feature gewoon niet, het hoeft niet ;)
Nog een vraagjes:
- Bij het lock-screen kon ik instellen dat als ik mijn pincode (goed) invulde, de telefoon unlockte zonder eerst op OK te drukken. Ik vind dit nergens meer?
Instellingen, Beveiliging, Smartlock
- MXPlayer Pro blijft crashen, iemand ervaringen met deze player of een alternatief?
- Ik merk bij het (verticaal) scrollen op FireFox lag, is dit een browser issue of een GPU probleem?
Iemand anders ook dit probleem?
Gisteren toevallig geprobeerd omdat ik naar een player opzoek was maar werkte prima.
- Het lijkt alsof er nog veel zaken ontbreken. Ik heb de release niet echt gevolgd en ik ben geen (Android) developer, maar is er zoveel aan (globale) UI veranderd bij Android 6? Keepass is bijvoorbeeld ook niet 100% goed zichtbaar. :P

Thanks! :)
Ik mis ook nog een hoop dingen maar die zullen vast wel komen, is nog volop in ontwikkeling, CM13 dan, dus verwacht dat dat er rap genoeg weer terug in zit.
Wat native Keepass app betreft weet ik het niet, ik gebruik zelf Keepass2Android en die doet ook gewoon prima.

Eerlijk gezegd is er geen enkele app die niet werkt en ik heb er volgens mij best wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Nog wat rare dingen die ontbreken:

1. Longpress op bijv. wifi icon in notification dropdown menu bracht je naar het wifi menu. Long press doet nu helemaal niets meer in het notification dropdown menu.

2. Standaard android toetsenbord had secundary keys die je kon gebruiken met longpress (bijv. ? boven de 'm' key) ook deze zijn verdwenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Long press werkt prima, draai wel de laatste builds smorgens. Welk toetsenbord is het precies? Ik heb alleen Google toetsenbord standaard en deze heeft geen secundaire keys, zie je ook niet in layout dus vrij logisch lijkt me.

/edit
Omdat ik persoonlijk Marshmallow eigenlijk niets bijzonders vind ben ik maar eens gaan Googlen naar wat er zoal nieuw is en kom stiekem toch geinige dingen tegen.

Google Now on Tap bijvoorbeeld, long press home button vanuit elke App. Google now zou dan relevante informatie moeten laten zien.

En UI tuner, kwam er via de App Custom Quick Settings achter welke overigens niet werkt maar dat terzijde.
UI tuner enable je door quick settings te openen en long press op settings icon te doen.
Idee met die CQS app was custom tiles toevoegen. Zo had ik een open Tweakers nieuws page toegevoegd maar dat werkt dus niet in cm13

Iemand enig idee wat die Tegel "Uitzenden" doet als je hem toe zou voegen?

/edit2
Mmmmm na een paar reboots werkt het ineens wel.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TVCOkGBsAUC8TWd76FwNf0fX/thumb.png

[ Voor 72% gewijzigd door schumi2004 op 02-12-2015 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 17:13
schumi2004 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 20:53:
Iemand enig idee wat die Tegel "Uitzenden" doet als je hem toe zou voegen?

[afbeelding]
Mijn installatie is in het Engels maar "Uitzenden" klinkt als cast.
Toevallig een icoontje in de vorm van een scherm? Dan is vast en zeker het delen van je scherm op Chromecasts e.d.

Wat is de functie van die tegel met "tweakers" in jouw screenshot?

[ Voor 6% gewijzigd door pimsaint op 02-12-2015 05:18 ]

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:23

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Laatste Exodus (5.1.1) nightly is van 23 novemeber. Iemand enig idee of ze gestopt zijn met ontwikkeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
pimsaint schreef op woensdag 02 december 2015 @ 05:17:
[...]

Mijn installatie is in het Engels maar "Uitzenden" klinkt als cast.
Toevallig een icoontje in de vorm van een scherm? Dan is vast en zeker het delen van je scherm op Chromecasts e.d.

Wat is de functie van die tegel met "tweakers" in jouw screenshot?
Denk dat het ook casten is.
Heb wat gezocht en schijnbaar is dat een niet zichtbare tile welke je dus kunt gebruiken voor custom tiles.
Dat heb ik dus gedaan voor tweakers en alarm (als testen), Tile tweakers opent de Tweakers.net pagina en alarm opent de klok.

Het werkt met de ROM van vanacht/vanmorgen als iets beter. Weet alleen niet of ik de app zou kopen (1,68) het is geinig maar of ik er veel gebruik van zal maken weet ik niet. Ging me meer om de hidden System-UI Tuner

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8ubYZ8s4L7bGTIC4FJgnRojo/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tn1EjVosYWHzIIKPeRIMhvfP/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FQremHF7G9C0DOrh0KgoSWow/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ottasxqsjxY141FHiGgZBqGg/thumb.png

Hier meer info over Custom Tiles http://www.androidpolice....ck-settings-via-ui-tuner/

[ Voor 29% gewijzigd door schumi2004 op 02-12-2015 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
GurbY{nl} schreef op woensdag 02 december 2015 @ 07:49:
Laatste Exodus (5.1.1) nightly is van 23 novemeber. Iemand enig idee of ze gestopt zijn met ontwikkeling?
Ze zijn bezig met een 6.0 build

http://forum.xda-develope...aniraosp-t2890749/page736

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
schumi2004 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 08:25:
[...]

Denk dat het ook casten is.
Heb wat gezocht en schijnbaar is dat een niet zichtbare tile welke je dus kunt gebruiken voor custom tiles.
Dat heb ik dus gedaan voor tweakers en alarm (als testen), Tile tweakers opent de Tweakers.net pagina en alarm opent de klok.

....
Idd wel toffe feature, vanmiddag maar eens even mee klooien.

Btw: Welke theme gebruik jij? Al mijn CM12 themes zijn niet meer compatible dus ben op zoek naar wat nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ik gebruik dit thema Google Play: DEEP DARKNESS // CM12 / CM13
Toevallig is het nog gratis ook.
Heb in verleden wel eens wat thema's gekocht ook maar werd elke keer weer teleurgesteld in het of stoppen van development en/of half bakken meuk.
Elke keer als ik weer een ander thema installed heb blijf ik er weer op terug komen,
Heel compleet en redelijk bug free.

/edit:
Het schijnt overigens dat wanneer je een instabiele data verbinding heb of sowieso instabiele mobiele service je moet flashen met TWRP 2.8.6.0 en NIET hoger, dus ook niet 2.8.6.1
Ik had er zelf op de weg wel wat last van maar na de recovery te hebben gedowngrade van 2.8.6.1 naar 2.8.6.0 heb ik nog niet echt de kans gehad dit te testen maar het is maar dat je het weet ;)

[ Voor 29% gewijzigd door schumi2004 op 02-12-2015 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Mmmmm Ok Google bug is nog steeds niet opgelost :(

Zodra je dit activeert zijn telefoon gesprekken nagenoeg niet mogelijk en hoort de bellende of ontvangende partij je na een minuut of iets niet meer of nauwelijks :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
schumi2004 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 13:49:
Mmmmm Ok Google bug is nog steeds niet opgelost :(

Zodra je dit activeert zijn telefoon gesprekken nagenoeg niet mogelijk en hoort de bellende of ontvangende partij je na een minuut of iets niet meer of nauwelijks :(
Heb het niet meegekregen? Welke bug bedoel je?

Installeer nu elke dag de nieuwste nightly, heb toch het gevoel dat elke release een verbetering/bugfix bevat.
Normaal installeerde ik om de week een nieuwe nightly, maar op dit moment verkies ik unstable. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
HollowGamer schreef op donderdag 03 december 2015 @ 14:37:
[...]

Heb het niet meegekregen? Welke bug bedoel je?

Installeer nu elke dag de nieuwste nightly, heb toch het gevoel dat elke release een verbetering/bugfix bevat.
Normaal installeerde ik om de week een nieuwe nightly, maar op dit moment verkies ik unstable. ;)
Ik installeer ook elke ochtend de nieuwste en vind ze opzich redelijk stabiel.
Probleem wat ik nu alleen heb is is dat wanneer je Ok Google keyword detection enabled in Google App, Settings, Voice en dan "Ok Google" detection.

Dat je niet meer fatsoenlijk een telefoon gesprek kan voeren. de ontvangende of bellende partij hoort je dan of heel ver weg, je klinkt als een robot of hoort je gewoon weg niet.
Disable je "Ok Google" keyword detection dan gaat het weer prima.

Ik las op het OPO forum dat je een Sound Fix moest installeren van Playstore maar voor mijn gevoel klopt dat niet aangezien deze fix al een hele poos oud is. Ook is niet duidelijk uit de omschrijving of het gerelateerd is aan dit issue. Komt over als een generieke issue en niet Ok Google related.

Meer info hier https://forums.oneplus.ne...otloader-required.411300/

/edit:
Om je film camera werkend te krijgen even deze ColorOS Camera installeren versie 2.66
http://forum.xda-develope...ros-camera-cm11s-t3030369

[ Voor 6% gewijzigd door schumi2004 op 03-12-2015 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
De Google Camera werkt ook prima (met video). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
HollowGamer schreef op donderdag 03 december 2015 @ 18:28:
De Google Camera werkt ook prima (met video). :)
Krijg not sure connected hier. Zal het eerste zijn wat niet werkt dan.

/edit
Heb me vergist denk, de whatsapp camera doet niet

/edit2:
Vanavond gebeurde er iets raars met mijn toestel. Ik leg hem aan de oplader en ik ga wat later kijken zie ik boot animation on screen en toestel is behoorlijk warm , mmmmmm
Vervolgens een forced reboot en hij begint alsof ie opnieuw geflashed is, alle apps initialiseren om vervolgens weer in een loop te komen.

Booten in recovery, reflash image maar nog steeds bootloop

Crap :(

[ Voor 51% gewijzigd door schumi2004 op 04-12-2015 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimi-Alonso
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Als mijn tel ligt gaat af en toe het scherm aan in zwart/wit. Ik wil dit graag uitschakelen maar weet niet hoe deze optie heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:24
Omgevingsdisplay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
Wat is op dit moment een van de betere ROMS wat betreft battery life? Ik begin wat gek te worden van de wisselvallige resultaten.. Soms is het al klaar na 2.5 uur on-screen time, en soms max 4 uur. Dit zijn zeer zeker niet de resultaten met KitKat waar ik zomaar 5 a 6 uur, met een max van 8 uur haalde.

Ik heb Exodus, Slimsaber en Euphoria geprobeerd. Ik mik dus eigenlijk op de 4+ uur zonder al te veel moeten gaan kloten en concessies doen. Als iemand die weet, please let me know. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Danny.G schreef op zondag 06 december 2015 @ 22:09:
Wat is op dit moment een van de betere ROMS wat betreft battery life? Ik begin wat gek te worden van de wisselvallige resultaten.. Soms is het al klaar na 2.5 uur on-screen time, en soms max 4 uur. Dit zijn zeer zeker niet de resultaten met KitKat waar ik zomaar 5 a 6 uur, met een max van 8 uur haalde.

Ik heb Exodus, Slimsaber en Euphoria geprobeerd. Ik mik dus eigenlijk op de 4+ uur zonder al te veel moeten gaan kloten en concessies doen. Als iemand die weet, please let me know. :)
Gewoon CM12/13 nightly? :)

Ik haal rond de 4 uur Youtube als de batterij volledig is opgeladen.
Met MXPlayer haal ik denk ik meer, mede doordat deze puur video is en geen 'andere (social) zooi'. ;)

Je kunt altijd de CPU downclocken (zijn kernels voor) en zorgen dat je background processen uitschakelt.
Gebruik ook andere sync backends, en je zult zien dat je batterij duur alleen maar toe neemt.

Verder is je batterij niet meer 100%, dit is helaas standaard na een (paar) jaar. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
HollowGamer schreef op zondag 06 december 2015 @ 22:41:
[...]

Gewoon CM12/13 nightly? :)

Ik haal rond de 4 uur Youtube als de batterij volledig is opgeladen.
Met MXPlayer haal ik denk ik meer, mede doordat deze puur video is en geen 'andere (social) zooi'. ;)

Je kunt altijd de CPU downclocken (zijn kernels voor) en zorgen dat je background processen uitschakelt.
Gebruik ook andere sync backends, en je zult zien dat je batterij duur alleen maar toe neemt.

Verder is je batterij niet meer 100%, dit is helaas standaard na een (paar) jaar. :/
Ik dacht daar inderdaad zojuist ook aan. Wellicht is dat ook een idee, is al een jaar geleden sinds ik puur Cyanogenmod erop heb gehad. Ik ga het proberen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Danny.G schreef op zondag 06 december 2015 @ 22:44:
[...]

Ik dacht daar inderdaad zojuist ook aan. Wellicht is dat ook een idee, is al een jaar geleden sinds ik puur Cyanogenmod erop heb gehad. Ik ga het proberen. ;)
Uiteindelijk zal het allemaal kort bij elkaar liggen, maar er zijn ook kernels beschikbaar die bijvoorbeeld de CPU/GPU zodanig clocken dat je toch iets meer je scherm kan aan laten staan. ;)
Die kernels zijn hier ook al besproken, maar ben even de namen kwijt.

Ik heb deze ook een tijdje gedraaid, maar ik merkte dan wel weer lag, instabiliteit, etc.
Nu maar altijd een USB-kabel bij de hand. :P

[ Voor 6% gewijzigd door HollowGamer op 06-12-2015 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Danny.G schreef op zondag 06 december 2015 @ 22:09:

Als je met al die roms problemen hebt denk ik meer aan een app probleem dan een rom probleem. Met Exodus haal ik makkelijk 4 a 5u sot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
superiscch schreef op maandag 07 december 2015 @ 09:26:
[...]

Als je met al die roms problemen hebt denk ik meer aan een app probleem dan een rom probleem. Met Exodus haal ik makkelijk 4 a 5u sot
Ik zou niet weten welke app dat dan moet zijn. Bij battery-gebruik zie ik eigenlijk ook niks bijzonders. Ik browse veel, dus chrome staat hoger samen met het scherm. Voor de rest eigenlijk vaak niet echt iets spannends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Misschien een stomme vraag en kan me voorstellen dat die al is gesteld: moet ik bij elke upgrade de dalvik cache wissen?
Ik doe dit altijd, maar sinds ik de nighly dagelijks flash nu, wordt het wat irritant dat ik steeds moet wachten. :P

• jimmy_dg
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-09 19:07
HollowGamer schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 09:34:
Anyone running the latest Nightly? :P
Heb ik hier nu de melding dat cm-13.0-20151124-NIGHTLY kan downloaden, maar ik zit dus nog op cm-12.0-*. Denk dat ik ook een clean install doe dan een upgrade.

Lees hier verhalen over problemen met WiFi, etc. :/
Enkele ervaringen met de nightly? :)
cm13 nightly's zijn heerlijk. Zeer stabiel, erg vlot en ik merk een verbetering qua batterij tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Sinds gisteren ook over op CM13. Lijkt stabieler dan CM12.1 ooit geweest is.
Het gevoel kan ook komen door een clean install, maar iig erg positief.

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Oxellaar schreef op maandag 14 december 2015 @ 21:15:
Klopt, installeer welke dag de nieuwe ROM, nu een mooie zoekbalk bij menu gekregen. :)
Mis nog een aantal kleine dingetjes, maar zo te zien komt alles langzaam terug.

Wat ik altijd jammer vind is dat de apps die CM meelevert vrij karig zijn.
Er is bijvoorbeeld File Manager, maar die werkt niet zo fijn en uitgebreid als ES.
Same met de browser en camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
HollowGamer schreef op maandag 14 december 2015 @ 22:25:
[...]

Klopt, installeer welke dag de nieuwe ROM, nu een mooie zoekbalk bij menu gekregen. :)
Mis nog een aantal kleine dingetjes, maar zo te zien komt alles langzaam terug.

Wat ik altijd jammer vind is dat de apps die CM meelevert vrij karig zijn.
Er is bijvoorbeeld File Manager, maar die werkt niet zo fijn en uitgebreid als ES.
Same met de browser en camera.
Dan installeer je es file, coloros camera en chrome. Geen probleem toch?

Ik heb al wel een paar dagen random reboots. Sowieso elke nacht. Als ik wakker wordt staat hij op het pin scherm. Hoop dat ze dat even fiksen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
Vorige week nog geklaag over hoe de batterij slechter was geworden, maar nadat ik Euphoria wat tijd heb gegeven, bevalt het eigenlijk toch wel. Zaterdag zat ik op 44% met 4 uur SOT. :9~ Een 6 uur is inmiddels dus best wel haalbaar. Was volgens mij zelfs op 50-60% helderheid, 100% heb ik vrijwel nooit.

Wel inclusief met AK CAF Kernel en een profile op Synapse, maar goed, alles blijft wel lekker snel en alsnog goede batterij. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Luca op 15-12-2015 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
418O2 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 08:32:
[...]

Dan installeer je es file, coloros camera en chrome. Geen probleem toch?

Ik heb al wel een paar dagen random reboots. Sowieso elke nacht. Als ik wakker wordt staat hij op het pin scherm. Hoop dat ze dat even fiksen.
Dat is wel een probleem! :9
Nee grapje, maar ik vind het gewoon jammer dat de interne apps gewoon wat basic zijn. ;)

Vreemd, hier geen probleem.
Heb je een clean install of upgrade gedaan?
Danny.G schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 11:13:
Vorige week nog geklaag over hoe de batterij slechter was geworden, maar nadat ik Euphoria wat tijd heb gegeven, bevalt het eigenlijk toch wel. Zaterdag zat ik op 44% met 4 uur SOT. :9~ Een 6 uur is inmiddels dus best wel haalbaar. Was volgens mij zelfs op 50-60% helderheid, 100% heb ik vrijwel nooit.

Wel inclusief met AK CAF Kernel en een profile op Synapse, maar goed, alles blijft wel lekker snel en alsnog goede batterij. :)
Als je naar de Battery-settings gaat, kun je nog een zuiniger profiel kiezen.
Standaard staat die op Balanced, maar je kunt dus nog lager kiezen of iets hoger in mijn geval. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
HollowGamer schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 11:43:
[...]

Als je naar de Battery-settings gaat, kun je nog een zuiniger profiel kiezen.
Standaard staat die op Balanced, maar je kunt dus nog lager kiezen of iets hoger in mijn geval. ;)
Yep, alleen dat is me dan weer net wat té. Dan ga ik de mooie animaties e.d. missen. :P

Over de standaard apps heb je overigens gelijk, ik moet altijd naar een alternatief zoeken. Best zonde, aangezien ik weet dat Cyanogenmod ook fijne apps kan maken. Ik weet dat het geen echte "app-developers zijn" (eigenlijk ook weer wel.. :P) maar het blijft zonde. Alles is net wat té standaard

[ Voor 10% gewijzigd door Luca op 15-12-2015 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
HollowGamer schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 11:43:
[...]

Dat is wel een probleem! :9
Nee grapje, maar ik vind het gewoon jammer dat de interne apps gewoon wat basic zijn. ;)

Vreemd, hier geen probleem.
Heb je een clean install of upgrade gedaan?
Bij de eerste nightly een clean install. Lees het wel meer op XDA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
418O2 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 11:52:
[...]

Bij de eerste nightly een clean install. Lees het wel meer op XDA
Kan natuurlijk ook een app zijn of inderdaad gewoon een bug in de ROM.
Heb bijvoorbeeld veel last ervan dat ik telefoongesprekken niet (fatsoenlijk) krijg afgesloten, die blijven dan gewoon aanstaan. :S
Gisteren ook last van veel lag bij YouTube, .. daarom zijn het nightly's laten we maar zeggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:01
Ik heb op het moment echt een vaag 'probleem'. Het lijkt net alsof cm13 al half geinstalleerd is ofzo.

Ik draai cm12.1 en krijg af en toe meldingen dat er nieuwe updates zijn. Ik draai nog steeds de nightly van 21-09 omdat die gewoon lekker loopt. Laatst kwam ik er achter dat ik de nightlies van cm13 al als ota kan installeren, lijkt mij niet handig maar goed ik heb wel die optie.

Vorige week had ik een reboot en toen had ik tijdens het starten niet het blauwe cm boot logo (van cm12.1) maar de letters Android. Na het starten uiteindelijk gewoon mijn normale view gekregen.
Vandaag hing mijn telefoon. Ik reboot hem en na het opstarten had ik wel wifi maar geen gsm verbinding. Opeens viel mij opdat mijn hele view ook anders was.Alles was kleine alsof er een lagere dpi was ingesteld, ik had een extra tabblad erbij waar iets van een mediaplayer opstond. Dus ik ga naar de instellingen en over telefoon en zie gewoon cm12.1 staan. Ik druk op mijn homescreen en ben weer 'terug' in mijn normale view.........

Heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:50
Oxellaar schreef op maandag 14 december 2015 @ 21:15:
Welke CM13 versie draai je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Jantje_ schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 15:44:
[...]

Welke CM13 versie draai je?
De laatste, die van de 14e

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
er zit blijkbaar een bug in de wifidriver die voor random reboots zorgt. En de build failed met een mooie message voor de tweede nacht op rij

http://jenkins.cyanogenmod.com/job/android/139405/console

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
418O2 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 09:44:
er zit blijkbaar een bug in de wifidriver die voor random reboots zorgt. En de build failed met een mooie message voor de tweede nacht op rij

Die random reboots heb ik ook gemerkt.
Wat me ook opviel was dat het issue met Google Ok actief op elke scherm en het niet verstaanbaar zijn tijdens telefoongesprekken weg lijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
418O2 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 09:44:

Gisteren ook (mijn eerste) reboot gehad. :'(

Wat is de status van de nieuwe ROM? 'Al' twee dagen geen nieuwe nightly meer aangeboden gekregen.
schumi2004 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 09:54:
[...]

Die random reboots heb ik ook gemerkt.
Wat me ook opviel was dat het issue met Google Ok actief op elke scherm en het niet verstaanbaar zijn tijdens telefoongesprekken weg lijkt te zijn.
Dat laatste heb ik gelukkig nooit gehad, wel dat telefoongesprekken openblijven staan, zelf al duw je meerdere malen op de 'rode knop'. :S

Ik heb trouwens last van lag bij YouTube filmpjes (14-12 nightly), ik moet het performance niveau omhoog duwen (staat bij Batterij) om de lag enigszins weg te krijgen.
Hebben hier meerdere mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Ugh, er zitten wel een paar matige builds in de afgelopen nightly's..

Eerst een aantal die na updaten van apps niet willen booten (wel met hard reboot), daarna al een paar dagen achter elkaar builds met random reboots (paar keer per dag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:42
Ik draai sinds eergisteren ook de nightly van CM13 (mijn eerste root/flash). Alles draait eigenlijk als een zonnetje, het accu probleem dat ik had (android system/android nogwat beide 20% verbruik, binnen 24u accu leeg) lijkt verholpen. Vreemde is wel dat ik in Google Chrome geen GIF/HTML5 kan afspelen. In een Reddit app werken ze prima.

Nog geen reboots gehad, twijfel nog of mijn probleem rondom het constant wegvallen van de mobiele connectie verholpen is (dit zoog de accu ook leeg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
er zijn wel een shitload aan fixes gepushed die OPO specifiek zijn en over de netwerkstack gaan

http://www.cmxlog.com/13/bacon/

• N!co
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:49
Sinds ik de resolutie op default heb in CM13 heb ik geen enkele reboot meer gehad. Daarvoor was het een keer of 3 per dag.
Verder werkt alles prima.
Maar even een backup maken van nightly 14-12 en dan 17-12 flashen.

• HollowGamer
  • Niet online
418O2 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 15:11:
er zijn wel een shitload aan fixes gepushed die OPO specifiek zijn en over de netwerkstack gaan

http://www.cmxlog.com/13/bacon/
Welke? Ik heb er misschien over heen gekeken of term door elkaar gehaald. :)

Nieuwe nightly is 'live', de telefoon reageert al weer wat vlotter en ook zijn er wat tegels toegevoegd.
Wel heb ik nu twee WiFi-icoontjes, maar dat kan ook aan het thema liggen die ik heb geïnstalleerd. :P

• HollowGamer
  • Niet online
N!co schreef op donderdag 17 december 2015 @ 07:45:
Sinds ik de resolutie op default heb in CM13 heb ik geen enkele reboot meer gehad. Daarvoor was het een keer of 3 per dag.
Verder werkt alles prima.
Maar even een backup maken van nightly 14-12 en dan 17-12 flashen.
Vreemd, hier heb ik de DPI op laagste staan en maar een keer paar dag een (force) reboot.
Denk eerder dat de KP ergens anders vandaan komt, zoals aangegeven door Catch22.

[ Voor 4% gewijzigd door HollowGamer op 17-12-2015 12:42 ]

• 418O2
  • Nu online
HollowGamer schreef op donderdag 17 december 2015 @ 12:39:
[...]

Welke? Ik heb er misschien over heen gekeken of term door elkaar gehaald. :)

Nieuwe nightly is 'live', de telefoon reageert al weer wat vlotter en ook zijn er wat tegels toegevoegd.
Wel heb ik nu twee WiFi-icoontjes, maar dat kan ook aan het thema liggen die ik heb geïnstalleerd. :P
Die zijn opgenomen in 17. Je ziet aan de rode labels dat het device-specifieke pushes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
418O2 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 13:51:
[...]
Die zijn opgenomen in 17. Je ziet aan de rode labels dat het device-specifieke pushes zijn.
Ah thanks, dat wist ik nog niet. :)

Helaas heeft de update niks opgelost, nog steeds random reboots.
Het lijkt meer voor te komen als ik meerdere dingen tegelijk doe.
Ik draai bijvoorbeeld een filmpje op de achtergrond, en schakel dan tussen apps, 50% kans op reboot. :/

Het kan inderdaad komen door de DPI, die heb ik op laagste staan, maar ik heb nooit deze problemen gehad.
Heb nu geflashed naar 19-12 nightly, hopelijk wordt het met elke update wat stabieler. :P

Is het btw. zinvol om debug info te geven aan de devs? Of worden zij al overspoeld met reports? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Die reboots zijn echt schijt irritant. Hoop dat ze dat gauw oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterFdeVries
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-08 18:55
Danny.G schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 11:13:

Welke CAF-kernel draai jij? En icm CM13?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
PeterFdeVries schreef op zondag 20 december 2015 @ 19:57:
[...]

Welke CAF-kernel draai jij? En icm CM13?
Nope, dat was CM12.1 incl AK 026 CAF kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
Aangezien ik nog nieuw ben in dit wereldje - het is aan te raden via de recovery (ik draai TWRP) een volle backup te maken voordat je de update(s) installeert? En installatie kan dan gewoon via de update die je gepushed krijgt, of moet dat ook weer geflashed worden?

Enige issue dat ik nog heb is dat gif(v)/html5 niet afspeelt in Chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-09 19:07
Zebby schreef op maandag 21 december 2015 @ 09:39:
Aangezien ik nog nieuw ben in dit wereldje - het is aan te raden via de recovery (ik draai TWRP) een volle backup te maken voordat je de update(s) installeert? En installatie kan dan gewoon via de update die je gepushed krijgt, of moet dat ook weer geflashed worden?

het is aan te raden via de recovery (ik draai TWRP) een volle backup te maken voordat je de update(s) installeert?
Bij een update kan je meestal (indien niet anders aangegeven) een dirty flash doen. Een backup maken is totaal afhankelijk waar je zelf prettig bij voelt; ik maak nooit backups en dat gaat voor mij prima, maar anderen maken bij elke wijziging een 3 dubbele backup... waar je zelf het fijnst bij voelt.
En installatie kan dan gewoon via de update die je gepushed krijgt, of moet dat ook weer geflashed worden?
Wat bedoel je daar mee?
Vaag probleem dat ja, dacht eerst dat het aan de links lag die ik kreeg. Gelukkig werkt het in Firefox wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Zebby schreef op maandag 21 december 2015 @ 09:39:

Welke ROM heb je nu? CM 12.1 nightly of de orginele?
Updates worden gepushed door naar de (ingebouwde) updater te gaan, zo komen naar mijn weten niet OTA.
Het flashen doe ik vervolgens met TWRP, maar je kan ook overstappen op de recovery van CM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
jimmy_dg schreef op maandag 21 december 2015 @ 10:32:
[...]

[...]

Bij een update kan je meestal (indien niet anders aangegeven) een dirty flash doen. Een backup maken is totaal afhankelijk waar je zelf prettig bij voelt; ik maak nooit backups en dat gaat voor mij prima, maar anderen maken bij elke wijziging een 3 dubbele backup... waar je zelf het fijnst bij voelt.

[...]

Wat bedoel je daar mee?

[...]

Vaag probleem dat ja, dacht eerst dat het aan de links lag die ik kreeg. Gelukkig werkt het in Firefox wel
Ik heb een backup gemaakt toen ik de eerste flash naar 13 deed. Zal er nog 1 maken nu ik alles geconfigureerd heb, maar dan is het wel goed.

Ik bedoel dat ik de updates gepushed krijg via CyanogenMod updates.
HollowGamer schreef op maandag 21 december 2015 @ 11:07:
[...]

Welke ROM heb je nu? CM 12.1 nightly of de orginele?
Updates worden gepushed door naar de (ingebouwde) updater te gaan, zo komen naar mijn weten niet OTA.
Het flashen doe ik vervolgens met TWRP, maar je kan ook overstappen op de recovery van CM.
ik zit nu op CM 13 20151219 NIGHTLY. Als ik nu dus bijvoorbeeld 20151221 download en installeer via de updater, gaat dit dan gewoon goed? Waarom zou ik nog flashen via TWRP? Dit doet hij dacht hij vanzelf - daar zit mijn onduidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Ik flash via TWRP omdat ik dan extra zips kan meeflashen en dat is voor mij noodzakelijk, want de reguliere DPI is mij te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
418O2 schreef op maandag 21 december 2015 @ 13:49:
Ik flash via TWRP omdat ik dan extra zips kan meeflashen en dat is voor mij noodzakelijk, want de reguliere DPI is mij te groot.
Waarom zou je daar een Zip voor flashen? Gewoon een local.prop aanmaken in /data met
qemu.sf.lcd_density=xxx, waar xxx je gekozen dpi is natuurlijk.

Local.prop overschrijft build.prop die bij elke flash gereset wordt. Local.prop niet zo lang je data niet wipet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
superiscch schreef op maandag 21 december 2015 @ 16:26:
[...]

Waarom zou je daar een Zip voor flashen? Gewoon een local.prop aanmaken in /data met

Local.prop overschrijft build.prop die bij elke flash gereset wordt. Local.prop niet zo lang je data niet wipet.
Yups, werkt perfect.
Ik had echter eerder in CM12.x dat het plotseling niet meer werkte maar in CM13 weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
superiscch schreef op maandag 21 december 2015 @ 16:26:
[...]

ja dat heb ik wel eens geprobeerd maar dat lukte toen niet...
Pagina: 1 ... 14 ... 35 Laatste