Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 17:13
Drwho1 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 18:23:
Ik verkoop mijn Oneplus en wil terug een cleane versie van Cyanogenmod installeren.
Maar ik zie tussen deze lijst geen 'stable' staan?
https://download.cyanogenmod.org/?device=bacon&type=

Enkel nightly's, snapshots of experimental. Zijn de snapshots de vervangers van de stable dan?

Moet je bij Cyanogenmod ook de GAPPS downloaden of zitten die hier wel standaard ingebakken?
Als je terug wilt naar "stock" wil je niet Cyanogenmod flashen, maar Cyanogen OS. Daar zitten de camera apps en Gapps al bij in. Meer info vind je o.a. hier.

Nog beter is om de telefoon helemaal in originele staat te flashen, inclusief recovery. Hiervoor heb je een aantal images + fastboot script nodig, dat ergens op het internet circuleert. Ik zal eens even voor je googelen..

EDIT
Okay gevonden. Hier staat een mooie guide over hoe dat kan. Echter wordt hierin verwezen naar de originele COS12 rom, terwijl COS12.1 dus alweer uit is. Download hiervoor http://builds.cyngn.com/cyanogen-os/bacon/12.1-YOG4PAS1N0-bacon/7c535cd450/cm-12.1-YOG4PAS1N0-bacon-signed-fastboot.zip ipv de .zip in het artikel.

Het script flashed echt alle hoeken en gaten van je telefoon, je bent geheid alles kwijt en daarna is je telefoon dus, van binnen dan, zo goed als nieuw :)
Succes!

[ Voor 26% gewijzigd door pimsaint op 19-10-2015 18:47 ]

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-09 19:03
Inderdaad, CyanogenOS downloaden ipv Cyanogenmod. Met ^die guide kom je er wel!

Ik ben echter nog steeds niet verder gekomen met ADB gedoe en wil toch echt graag een rooted device zodat ik xposed erop kan zetten en de mogelijkheden van OPO uitpluizen.

Ik dacht net aan een pre-rooted ROM. Net eentje gevonden en geflasht... niks nieuws/pre-rooted oid. Ik denk dat mijn toestel geweigert om geroot te worden, net zoals mijn laptop weigert om juiste drivers te installeren voor OPO/ADB

Nog andere manieren om mijn OPO te rooten? Toolkits werkt niet, adb werkt ál helemaal niet en 1-click apps zoals Kingoroot (of kingroot?) werkt iig niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pimsaint
karimmm schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 19:15:
Nog andere manieren om mijn OPO te rooten? Toolkits werkt niet, adb werkt ál helemaal niet en 1-click apps zoals Kingoroot (of kingroot?) werkt iig niet.
Welke rom draai je dan precies? Want de nightlies van CM12.1 hebben root gewoon ingebouwd zitten (wel even activeren via developer settings). Ik draai zelf Exodus en die heeft het ook onder development settings zitten. Plus er zit nog een extra root menu bij de Exodus settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
Stock ROM, de laatste versie!

Ik heb vandaag ook Paranoid Android proberen te flashen maar ik raak elke keer in een bootloop, idem dito bij Sultan. Ik heb gewoon Factory reset gedaan, dalvik etc gewiped. Weet niet wat ik over hoofd zie nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:46
pimsaint schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 18:39:
[...]

Als je terug wilt naar "stock" wil je niet Cyanogenmod flashen, maar Cyanogen OS. Daar zitten de camera apps en Gapps al bij in. Meer info vind je o.a. hier.

Nog beter is om de telefoon helemaal in originele staat te flashen, inclusief recovery. Hiervoor heb je een aantal images + fastboot script nodig, dat ergens op het internet circuleert. Ik zal eens even voor je googelen..

EDIT
Okay gevonden. Hier staat een mooie guide over hoe dat kan. Echter wordt hierin verwezen naar de originele COS12 rom, terwijl COS12.1 dus alweer uit is. Download hiervoor http://builds.cyngn.com/cyanogen-os/bacon/12.1-YOG4PAS1N0-bacon/7c535cd450/cm-12.1-YOG4PAS1N0-bacon-signed-fastboot.zip ipv de .zip in het artikel.

Het script flashed echt alle hoeken en gaten van je telefoon, je bent geheid alles kwijt en daarna is je telefoon dus, van binnen dan, zo goed als nieuw :)
Succes!
Erg bedankt voor de uitleg, als ik het goed heb haalt dit ook de root eruit? Dan ga je dus echt terug naar af fabriek setting?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pimsaint
Drwho1 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 20:06:
[...]
Erg bedankt voor de uitleg, als ik het goed heb haalt dit ook de root eruit? Dan ga je dus echt terug naar af fabriek setting?
Écht alles, haha. Het enige wat ik niet zeker weet is of ie de bootloader weer locked. Maar dat is makkelijk te testen en eventueel weer aan te passen. Voor de rest is ie weer helemaal 100% origineel.

Let op: het is dus niet een kwestie van even een .zip flashen via je custom recovery, maar een script uitvoeren in je terminal dat via fastboot allerlei images op je toestel flasht. Dat we het voor de zekerheid even over hetzelfde hebben ;)

Mijn advies is om 'm daarna nog even te testen (of alles werkt), eventueel een laatste update te draaien en dan een factory reset te doen via recovery (kan je gelijk checken of die ook weer origineel is). Wis trouwens wel even de foto's die je maakt tijdens het testen want ik geloof dat /sdcard niet wordt gewist bij een factory reset.

Daarna zo goed als nieuw :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pimsaint
karimmm schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 19:47:
Stock ROM, de laatste versie!

Ik heb vandaag ook Paranoid Android proberen te flashen maar ik raak elke keer in een bootloop, idem dito bij Sultan. Ik heb gewoon Factory reset gedaan, dalvik etc gewiped. Weet niet wat ik over hoofd zie nu.
Okay. Stock en Sultan hebben volgens mij die ingebouwde root er weer uit gesloopt.
  • Heb je de laatste versie van TWRP (of iig vanaf 2.8.6) geflashed via fastboot?
  • Factory reset is niet genoeg voor een "clean install" van een rom. Je moet echt de hele zooi wipen:/li]
    • Boot TWRP
    • >Wipe
    • >Advance Wipe
    • >Alles aanvinken (al hoeft Internal Storage niet per se, mocht je media willen bewaren)
Nu is je OPO helemaal schoon en kan je een ROM clean flashen. Mijn advies, pak CM12.1 nightly of Exodus. In laatstgenoemde komt zelfs een versie van SuperSU mee in de settings.

Ik vermoed ook dat ADB een driver probleem is. Wanneer in je in recovery zit en verbonden bent, kijk eens bij je apparaten beheer en verwijder daar alle verbonden android/debug/bla bla apparaten. Daarna even de kabel eraf en weer opnieuw erop. Dat kan helpen. Blijft er een geel driehoekje staan bij het apparaat, wijs dan met de hand de ADB drivers toe.

Succes :)
edit:

En mocht je niet de laatste firmware draaien, die vind je hier

[ Voor 6% gewijzigd door pimsaint op 19-10-2015 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
Bedankt voor je uitleg! Dat met adb drivers heb ik inderdaad, maar dat kon niet baten. Zelfs wanneer ik andere adb drivers selecteer (heb genoeg gedownload) blijft die error komen. Hij wilt niet eens veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
Zit je nu met een telefoon die niet wilt opstarten? :/

Verandert de apparaat-instelling op je PC zodra je sideload start via TWRP? Dat zijn namelijk twee verschillende drivers (ADB en ADB sideload). En heb je het al eens met een andere USB kabel geprobeerd?

edit:
Wat eventueel nog in mij opkomt om Exodus te flashen zonder adb:
> Flash de telefoon helemaal terug naar stock via fastboot volgens bovenstaande post aan Drwho[/li]
> Download exodus en Gapps naar de /sdcard
> Flash TWRP
> Wipe de hele zooi, behalve internal storage
> Flash exodus vanuit /sdcard
> Wipe cache/internal storage
> Boot Exodus
Of heb je dit ook al geprobeerd?

[ Voor 42% gewijzigd door pimsaint op 20-10-2015 05:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06:32
Weet iemand hoe je de (alarm)ringtone van CM12.1, kan krijgen bij exodus ROM? De alarm geluiden van exodus vind ik niet mooi of ze zijn zacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
pimsaint schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 18:39:
[...]

EDIT

Succes!
Nu valt er plots een koper uit de lucht die mijn OPO vandaag nog wil overnemen aan een goede prijs, dat laat ik niet schieten natuurlijk.

Als ik nou nog maar tijd heb voor bovenstaande installatie van CyanogenOS...anders moet ik toch maar een cleane cyanogenmod erop flashen.
Is een 'standaard wipe' van het geheugen voldoende? Want internal memory wordt hierbij niet gewist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
Dat durf ik niet te zeggen, de definitie van "standaard wipe" is nogal breed.
Maar als het je in het verleden gelukt is om er een custom recovery te flashen, dan lukt bovenstaande ook.
Neemt ongeveer dezelfde tijd in beslag; het fastboot script doet al het werk voor je en geen gezeur met welke wipe nu wel of niet goed werkt. Dit script wiped gegarandeerd alles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pimsaint
Oh nog een kleine aanmerking: Het script bevat de userdata.img voor de 16GB versie. Wanneer je de 64GB versie hebt kan je dit bestand het beste verwijderen en vervangen door het 64GB userdata bestand. Wel weer even renamen naar userdata.img :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
pimsaint schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 11:19:
Oh nog een kleine aanmerking: Het script bevat de userdata.img voor de 16GB versie. Wanneer je de 64GB versie hebt kan je dit bestand het beste verwijderen en vervangen door het 64GB userdata bestand. Wel weer even renamen naar userdata.img :)
Zit in de zip toch een userdata_64G van 141mb, dat is toch de correcte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Laatst online: 15-09 21:48
Als ik een tip mag geven, gebruik geen script... Typ alles manueel in. Ik (en ik ben niet alleen) heb het probleem gehad dat het script te snel werkte en niet wachtte tot het vorige puntje gedaan was met een brick - en veel miserie - als gevolg. Dan alles manueel gedaan en geen probleem gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
@pimsaint;

Op onderstaande link, zie ik iets over het hoofd in stap 3

1. Download OnePlus One CM12 factory image “cm-12.0-YNG1TAS0YL-bacon-signed-fastboot.zip” (fastboot flashable package).

2. Download and install Universal ADB Driver for Windows.

3. Extract the contents of the fastboot.zip package to a folder.

4. Download the flashing tools package. It contains Fastboot & ADB files.

5. Extract the contents of “cm-12.0-YNG1TAS0YL-bacon-signed-fastboot.zip” file into the above extracted factory image folder. It should look like this:

Stap 1 heb ik gedaan, maar dan met de link naar die recente versie die je gegeven hebt.
Stap 2 heb ik ook gedaan

Maar stap 3, welke fastboot.zip package? Die heb ik toch nergens gedownload?

Stap 4 heb ik ook al gedaan.

Edit: in de link van guide zie je een printscrn met daarin een 'flash-all.bat' die zie ik bij mij ook niet... :/
Edit 2: in de comments zie je op een moment meerdere mensen melden dat het fastboot.zip ontbreekt en bijgevolg ook de 'flash-all.bat'.

Ik wil omzichtig tewerk gaan want dit moet echt goed lopen natuurlijk, geen zin in een brick.

[ Voor 33% gewijzigd door Drwho1 op 20-10-2015 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
Okay ik zal zelf eens even kijken. Ben nu http://builds.cyngn.com/c...bacon-signed-fastboot.zip aan het downloaden maar het gaat wat traag hier in Korea ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
pimsaint schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 19:03:
[...]

Okay ik zal zelf eens even kijken. Ben nu http://builds.cyngn.com/c...bacon-signed-fastboot.zip aan het downloaden maar het gaat wat traag hier in Korea ;)
Ik zou net denken dat het erg snel gaat in Korea, die lopen toch altijd wat voor op de techniek? :*)
Edit: Nee, die downloadlocatie is gewoon niet erg snel. Ik heb er met mijn 30mbps-lijntje ook lang op moeten wachten, ging niet full speed. ;)

Oké, ik wacht even af. Lees daar in de comments wel wat suggesties aangaande die 'flash-all.bat', maar ik wil een perfect werkende Oneplus die te koop staat echt niet gaan bricken... :)

[ Voor 10% gewijzigd door Drwho1 op 20-10-2015 19:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pimsaint
Drwho1 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 19:08:
[...]
Ik zou net denken dat het erg snel gaat in Korea, die lopen toch altijd wat voor op de techniek? :*)
Over het algemeen en vooral landelijk wel, supersnel! Maar de meeste servers staan helaas in de buurt van de knooppunten in Amerika en Amsterdam... best raar maar die afstand merk je goed. Gelukkig maken steeds meer sites gebruik van CDNs, maar dat terzijde ;)

Ik heb de boel even geunzipt. Op de mac dus kan het niet exact nabootsen. Maar dit zou moeten werken:
  • Ergens op je PC staat een map met daarin adb en fastboot. Dat moet, want daarmee heb je toentertijd ook je TWRP geflashed. Ga naar deze map en unzip in deze map de ZIP die je gedownload hebt. (wellicht c:/android/platform-tools of c/programfiles/android/platform-tools oid)
  • Open de terminal (start -> cmd) en ga middels het commando "cd c:\waardemapstaap" naar de map met daarin fastboot en de uitgepakte zip
  • Check met het commando "dir" ff of je in de goede map zit en of je telefoon goed verbonden in (in bootloader modus) door "fastboot devices" in te toetsen
  • voor nu één voor één de volgende commando's uit (kan je gewoon kopiëren en met rechtermuisknop in de terminal plakken)
    • fastboot flash modem NON-HLOS.bin
    • fastboot flash sbl1 sbl1.mbn
    • fastboot flash dbi sdi.mbn
    • fastboot flash aboot emmc_appsboot.mbn
    • fastboot flash rpm rpm.mbn
    • fastboot flash oppostanvbk static_nvbk.bin
    • fastboot flash tz tz.mbn
    • fastboot flash LOGO logo.bin
    • fastboot flash boot boot.img
    • fastboot flash cache cache.img
    • fastboot flash recovery recovery.img
    • fastboot flash system system.img
    • fastboot flash userdata userdata_64G.img
    • fastboot reboot
Klaar :D
edit:

Die link naar het "fastboot package" staat gewoon in de guide, maar dat script ontbreekt inderdaad. Niet zo'n ramp want ergens anders wordt weer geschreven dat het script soms te snel is voor langzame OPO's dus kan je het beter in de hand houden door bovenstaande één voor één uit te voeren. Je kan het fastboot package alsnog downloaden maar ik zou voor de zekerheid gewoon de fastboot map gebruiken die meekwam bij de android drivers installatie

[ Voor 14% gewijzigd door pimsaint op 20-10-2015 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
pimsaint schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 19:42:
[...]

Over het algemeen en vooral landelijk wel, supersnel! Maar de meeste servers staan helaas in de buurt van de knooppunten in Amerika en Amsterdam... best raar maar die afstand merk je goed. Gelukkig maken steeds meer sites gebruik van CDNs, maar dat terzijde ;)

Ik heb de boel even geunzipt. Op de mac dus kan het niet exact nabootsen. Maar dit zou moeten werken:
  • Ergens op je PC staat een map met daarin adb en fastboot. Dat moet, want daarmee heb je toentertijd ook je TWRP geflashed. Ga naar deze map en unzip in deze map de ZIP die je gedownload hebt. (wellicht c:/android/platform-tools of c/programfiles/android/platform-tools oid)
  • Open de terminal (start -> cmd) en ga middels het commando "cd c:\waardemapstaap" naar de map met daarin fastboot en de uitgepakte zip
  • Check met het commando "dir" ff of je in de goede map zit en of je telefoon goed verbonden in (in bootloader modus) door "fastboot devices" in te toetsen
  • voor nu één voor één de volgende commando's uit
    • fastboot flash modem NON-HLOS.bin
    • fastboot flash sbl1 sbl1.mbn
    • fastboot flash dbi sdi.mbn
    • fastboot flash aboot emmc_appsboot.mbn
    • fastboot flash rpm rpm.mbn
    • fastboot flash oppostanvbk static_nvbk.bin
    • fastboot flash tz tz.mbn
    • fastboot flash LOGO logo.bin
    • fastboot flash boot boot.img
    • fastboot flash cache cache.img
    • fastboot flash recovery recovery.img
    • fastboot flash system system.img
    • fastboot flash userdata userdata_64G.img
    • fastboot reboot
Klaar :D
edit:

Die link naar het "fastboot package" staat gewoon in de guide, maar dat script ontbreekt inderdaad. Niet zo'n ramp want ergens anders wordt weer geschreven dat het script soms te snel is voor langzame OPO's dus kan je het beter in de hand houden door bovenstaande één voor één uit te voeren. Je kan het fastboot package alsnog downloaden maar ik zou voor de zekerheid gewoon de fastboot map gebruiken die meekwam bij de android drivers installatie
Gelukt!! Alles stap voor stap uitgevoerd zoals je beschreven hebt en hij is nu aan het booten in cyanogen. Super, mijn dank is groot _/-\o_

Altijd even knijpen als je dat eerste commando invoert, het 'point of no return'...maar alles is vlot verlopen. :*)

[ Voor 52% gewijzigd door Drwho1 op 20-10-2015 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
Dan deze stap nog even uitvoeren http://www.koushikdutta.com/post/universal-adb-driver.
Ik houd het voor gezien voor vandaag, het is hier ietsje later ;) Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bollefles
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-02 18:52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Nogal wat (grote) problemen zo op het eerste gezicht:

- WiFi werkt niet, zorgt voor herstart
- NFC niet uit te schakelen
- RIL (Radio Interface Layers) werkt niet, hierdoor kan je niet telefoneren (toch vrij essentieel bij een telefoon IMO :X)

Gebruik zelf voorlopig deze al een paar dagen: XDA naar volle tevredenheid. Loop tegen weinig echte problemen aan voorlopig (of kleine dingen die kunnen worden opgelost via wat zoeken binnen het topic).

Eerste onofficiële CM13 is overigens ook uit: XDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had hem maandag avond/nacht getest maar zoals hierboven staat werken sommige dingen niet (NFC stond bij mij uit en kon hem niet aan krijgen trouwens). Daarnaast zie je soms wel hele gekke verschijnselen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bollefles
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-02 18:52
Da's idd best handig, als de RIL werkt ;-) Maar 't gaat hard zo te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-09 19:07
Eigenlijk belachelijk dat ze een ROM op XDA toelaten die zó erg een WIP is dat je er eigenlijk niks aan hebt. Is gewoon aandacht trekken van "kijk eens hoe snel ik ben!".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:17
jimmy_dg schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 18:43:
Eigenlijk belachelijk dat ze een ROM op XDA toelaten die zó erg een WIP is dat je er eigenlijk niks aan hebt. Is gewoon aandacht trekken van "kijk eens hoe snel ik ben!".
Denk dat je niet helemaal snapt hoe xda werkt.

En dan nog, wanneer zou je iets wel toe moeten laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
418O2 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 19:12:
[...]

Denk dat je niet helemaal snapt hoe xda werkt.

En dan nog, wanneer zou je iets wel toe moeten laten?
Kan best zijn dat ik het niet snap hoor. Ik zie XDA gewoon niet meer als plek waar developers bijeen komen en elkaar helpen e.d. Dus wat heb je aan zo'n barebone ROM waar één iemand aan gaat werken (en uiteindelijk verlaat) en diegene niks qua sources en handelingen deelt? Wat is de meerwaarde van zo'n zinloos project dan?

Please educate me als ik XDA compleet verkeerd zie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
jimmy_dg schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 20:09:
[...]

Kan best zijn dat ik het niet snap hoor. Ik zie XDA gewoon niet meer als plek waar developers bijeen komen en elkaar helpen e.d. Dus wat heb je aan zo'n barebone ROM waar één iemand aan gaat werken (en uiteindelijk verlaat) en diegene niks qua sources en handelingen deelt? Wat is de meerwaarde van zo'n zinloos project dan?

Please educate me als ik XDA compleet verkeerd zie :)
Mensen kunnen het voor hem testen, er kunnen mensen aanhaken, inspiratie op doen uit zijn werk. Zo zijn er goede roms ontstaan hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Er zijn genoeg devs bezig aan goeie 6.0 roms. Dat deze snel en niet echt stabiel online gegooid is is part of the game.

Er zijn telefoonproducenten die dit doen zelfs :-\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:10
Iemand deze toevallig al geprobeerd?

http://forum.xda-develope...ment/6-0-omnirom-t3237484

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Daarnet even geïnstalleerd en liep wel vlot. Als ik wat meer tijd heb ga ik er wel eens mee werken. Staat als back up :-)

Ik wacht op de exodus versie. Hopelijk komt die binnenkort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
Er is ook al een SultanXDA 6.0 marshmallow ROM beschikbaar: http://forum.xda-develope...cyanogenmod-13-0-t3242700

Er is geen officiele bug list, maar notification light werkt niet en nog wat andere settings krijgen een FC. Ook zie je her en der berichten dat LTE niet werkt en dat chargen lang duurt. Ik wacht nog even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr4il
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 21:01
jimmy_dg schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 10:46:
Er is ook al een SultanXDA 6.0 marshmallow ROM beschikbaar: http://forum.xda-develope...cyanogenmod-13-0-t3242700

Er is geen officiele bug list, maar notification light werkt niet en nog wat andere settings krijgen een FC. Ook zie je her en der berichten dat LTE niet werkt en dat chargen lang duurt. Ik wacht nog even af.
LTE ligt schijnbaar aan de APN settings.
Ik twijfel nog, misschien dat ik 'm vanavond nog wel flash.

Tadaaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
Tr4il schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 18:29:
[...]

LTE ligt schijnbaar aan de APN settings.
Ik twijfel nog, misschien dat ik 'm vanavond nog wel flash.
Uit nieuwsgierigheid toch even die ROM geflashed. 4G/LTE moet ik nog testen als ik weer eens in de stad kom. Verder draait hij opzich prima, notification light is opzich wel een gemis omdat ik nu hele random licht flitsjes heb waarvan ik niet weet wat ze betekenen.

Als er vragen zijn over de ROM beantwoord ik ze graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr4il
  • Laatst online: 13-09 21:01
jimmy_dg schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 18:31:
[...]

Uit nieuwsgierigheid toch even die ROM geflashed. 4G/LTE moet ik nog testen als ik weer eens in de stad kom. Verder draait hij opzich prima, notification light is opzich wel een gemis omdat ik nu hele random licht flitsjes heb waarvan ik niet weet wat ze betekenen.

Als er vragen zijn over de ROM beantwoord ik ze graag
Hmm.
Ik ga toch nog even wachten, xposed enzo

Tadaaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Ik zoek nog steeds een manier om succesvol root te verbergen... Ik wil Proximus TV Overal werkende krijgen maar dat lukt niet. Ook niet met Hide my root of Xposed.

Ik gebruik Exodus 5.1. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
superiscch schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 20:19:
Ik zoek nog steeds een manier om succesvol root te verbergen... Ik wil Proximus TV Overal werkende krijgen maar dat lukt niet. Ook niet met Hide my root of Xposed.

Ik gebruik Exodus 5.1. Iemand een idee?
Er zijn redelijk wat manieren om te controleren of er root toegang aanwezig is op een mobiel. Meestal controleren ze gewoon of er een bepaalde paden aanwezig zijn (bijv. /system/bin/su). Je zou eigenlijk erachter moeten komen hoe die app dit controleerd en daarop actie ondernemen.

• superiscch
jimmy_dg schreef op woensdag 11 november 2015 @ 18:39:
[...]

Er zijn redelijk wat manieren om te controleren of er root toegang aanwezig is op een mobiel. Meestal controleren ze gewoon of er een bepaalde paden aanwezig zijn (bijv. /system/bin/su). Je zou eigenlijk erachter moeten komen hoe die app dit controleerd en daarop actie ondernemen.
Ik vrees dat ze dat vrijgeven maar ik zal eens kijken. Bizarre is wel dat zelfs met SU volledig uitgeschakeld de app nog weigert

• jakob558
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:07
superiscch schreef op donderdag 12 november 2015 @ 10:21:
[...]

Ik vrees dat ze dat vrijgeven maar ik zal eens kijken. Bizarre is wel dat zelfs met SU volledig uitgeschakeld de app nog weigert
http://userbase.be/forum/...php?f=101&t=38135#p498188

Iemand heeft het al eens uitgezocht, maar ik weet niet of dit nog up-to-date is.

• superiscch
jakob558 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 10:34:
[...]

http://userbase.be/forum/...php?f=101&t=38135#p498188

Iemand heeft het al eens uitgezocht, maar ik weet niet of dit nog up-to-date is.
Blijkbaar niet :-(

Zowel apk als map van supersu hernoemd, Release-keys aangepast en supersu uitgezet... Maar nog steeds weigert de app dienst.

Ik had niet verwacht dat ze zo slim gingen zijn achter de app :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
superiscch schreef op donderdag 12 november 2015 @ 21:41:
[...]

Blijkbaar niet :-(

Zowel apk als map van supersu hernoemd, Release-keys aangepast en supersu uitgezet... Maar nog steeds weigert de app dienst.

Ik had niet verwacht dat ze zo slim gingen zijn achter de app :-)
Probeer de app eens te manipuleren met Lucky Patcher. Volgens mij zit in Lucky Patcher iets waarmee je root checks kan blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Hmm in de rom zit ik draai zit de beveiliging om pirate apps te verwijderen, ik vrees dat Lucky patcher hier bij hoort want na installatie vind ik de applicatie niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-09 11:37
Ben erg te spreken over de Resurection Remix rom.
Geweldige accuduur, standaard settings qua performance, balanced. Ik gebruik de telefoon voornamelijk binnenshuis dus dat kan schelen qua brightness, maar ik heb nog nooit zulke performance qua batterij gehad, ook niet met kitkat.
De plaatjes http://imgur.com/a/J4pBq , in het kort gezegd, 7h45m s.o.t., 3 dagen standby. :9~

Met de nieuwste google services liep de telefoon binnen 15 uur leeg zonder iets te doen ondanks het instellen van privacy guard m.b.t. keep awake e.t.c., dus die update heb ik verwijderd en toen was alles goed. Heb nu niks van google services verboden in privacy guard. In google play heb ik wel automatisch updaten uitgezet, ben sowieso liever baas in eigen huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-08 03:28
Leuk nieuwtje

http://www.cyanogenmod.org/blog/a-marshmallowy-cm
We've been pretty quiet publicly on the CM13 (Marshmallow) progress, but we've been busy bees behind the scenes. Today, we've enabled the first wave of devices to receive CM13 nightlies.

The device roster is starting small, and will grow over the next few weeks.

OnePlus One (bacon)

[ Voor 5% gewijzigd door anessie op 24-11-2015 04:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ben hem aan het flashen as we speak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
tof. Ik wacht eerst even de eerste reacties af. Denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Anyone running the latest Nightly? :P
Heb ik hier nu de melding dat cm-13.0-20151124-NIGHTLY kan downloaden, maar ik zit dus nog op cm-12.0-*. Denk dat ik ook een clean install doe dan een upgrade.

Lees hier verhalen over problemen met WiFi, etc. :/
Enkele ervaringen met de nightly? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
HollowGamer schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 09:34:
Anyone running the latest Nightly? :P
Heb ik hier nu de melding dat cm-13.0-20151124-NIGHTLY kan downloaden, maar ik zit dus nog op cm-12.0-*. Denk dat ik ook een clean install doe dan een upgrade.

Lees hier verhalen over problemen met WiFi, etc. :/
Enkele ervaringen met de nightly? :)
Als ie klaar is zal ik het je laten weten. Heb gewoon een dirty flash gedaan via CM updater.

Doe wel een clean install later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
schumi2004 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 09:44:
[...]

Als ie klaar is zal ik het je laten weten. Heb gewoon een dirty flash gedaan via CM updater.

Doe wel een clean install later.
Thanks (Y).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
http://forum.xda-develope...-builds-starting-t3255827

trage dataconnectie en traag laden lees ik. Ik wacht zelf even een paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Gelukkig was 15% battery level voldoende en een nandroid (welke ik niet gemaakt heb) ook niet nodig :P
Nadat apps geoptimaliseerd waren leek hij opnieuw te booten maar komt gewoon netjes terug.
Met alleen 1 ding wat beetje vervelend is, Google Play-services geeft een FC, moet eerst geupdate worden staat er in notification bar maar meen gelezen te hebben dat opnieuw installeren van Gapps dit zou verhelpen.
Is nu een paar minuten up en wifi doet idd vervelend, even een reboot en Google play updaten.

Traag laden weet ik niet, hij laad nu traag maar heb dan ook niet de juiste lader bij me.
Dataconnectie lijkt prima te zijn hier op Vodafone.

/edit:
Google Play services is me wel duidelijk waarom deze FC'ed, de versie installed is voor lollipop (-238) ipv marhsmallow (-438) even via apkmirror gedownload en installed, reboot en alles werkt weer. \
Geen FC's meer en Wifi werkt alsmede OpenVPN.

Valt me wel op dat omdat ik mijn DPI settings aangepast had naar 320 dat knoppen niet lekker meer uitlijnen en ook toast notifications zijn niet helemaal alligned.

[ Voor 24% gewijzigd door schumi2004 op 24-11-2015 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:48

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ben weer aan het terugflashen naar 12.1 (Exodus). Kreeg absoluut geen usb connectie (zag em wel maar kon niet bij de sdcard), geen dpi instellingen, etcetera. Startte wel mooi snel op, maar toch maar weer even terug..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
GurbY{nl} schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 10:35:
Ben weer aan het terugflashen naar 12.1 (Exodus). Kreeg absoluut geen usb connectie (zag em wel maar kon niet bij de sdcard), geen dpi instellingen, etcetera. Startte wel mooi snel op, maar toch maar weer even terug..
Die USB issues merk ik nu ook net als DPI, hoewel mijn DPI settings als goed stonden vind ik dit niet zo'n gemis.

Google Play services FC's is overigens weer terug gekomen, bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
418O2 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 09:57:
[...]

http://forum.xda-develope...-builds-starting-t3255827

trage dataconnectie en traag laden lees ik. Ik wacht zelf even een paar dagen.
Hier ook dan. :)
Liever stabiel als cm-12.0, i.p.v. crashende apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

schumi2004 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 10:39:
[...]

Die USB issues merk ik nu ook net als DPI, hoewel mijn DPI settings als goed stonden vind ik dit niet zo'n gemis.

Google Play services FC's is overigens weer terug gekomen, bijzonder.
En geen usb verbinding vind ik toch wel echt een dingetje... Vandaar maar weer even terug. Ik las dat Sultan ook al op 13 zat, dus Exodus zal vandaag of morgen ook wel volgen en dat is qua functionaliteit toch wel een erg uitgebreide rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTeV
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Robert777 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 03:53:
Ben erg te spreken over de Resurection Remix rom.
Geweldige accuduur, standaard settings qua performance, balanced. Ik gebruik de telefoon voornamelijk binnenshuis dus dat kan schelen qua brightness, maar ik heb nog nooit zulke performance qua batterij gehad, ook niet met kitkat.
De plaatjes http://imgur.com/a/J4pBq , in het kort gezegd, 7h45m s.o.t., 3 dagen standby. :9~

Met de nieuwste google services liep de telefoon binnen 15 uur leeg zonder iets te doen ondanks het instellen van privacy guard m.b.t. keep awake e.t.c., dus die update heb ik verwijderd en toen was alles goed. Heb nu niks van google services verboden in privacy guard. In google play heb ik wel automatisch updaten uitgezet, ben sowieso liever baas in eigen huis.
Welke TWRP versie heb je hiervoor gebruikt??

Are you a one or a zero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
GurbY{nl} schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 10:57:
[...]

En geen usb verbinding vind ik toch wel echt een dingetje... Vandaar maar weer even terug. Ik las dat Sultan ook al op 13 zat, dus Exodus zal vandaag of morgen ook wel volgen en dat is qua functionaliteit toch wel een erg uitgebreide rom.
Mocht ik echt USB functionaliteit willen dan doe ik dat wel via recovery.

Hebben Sultan en Exodus toevallig een inbuild updater of is het nieuwe ROM downloaden en flashen?

/edit:
Door het flashen van gapps was ik overigens genoodzaakt helemaal van scratch te moeten beginnen :(
Mooi moment alles weer eens proberen schoon te houden :P

/edit2:
USB Mass storage fix.
Ga in developer options naar USB-configuratie selecteren en wissel even tussen een willekeurige en terug naar MTP :P
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/W6Ii7Sa.png

Ik merkte wel dat advanced reboot niet onthouden wordt in dev options.

[ Voor 28% gewijzigd door schumi2004 op 24-11-2015 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik had nog steeds CM11 erop, dus wilde eens zien of de CM updater al iets te bieden had. Voor de update natuurlijk even een backup gemaakt, want ik heb de telefoon nog nodig en het zal vast fout gaan.

En dat ging fout. Gelukkig kon ik een restore doen. MAAR nu doet hij na de restore nogal vervelend. Als het scherm uit gaat, of ik druk het scherm uit, dan gaat hij niet meer aan... Iemand een idee? CM11 dus na een full restore... Nooit ergens last van gehad...

-edit- Als ik telefoon krijg dan laat hij me wel zien wie belt, maar zodra ik opneem gaat het scherm weer uit.

-edit2- Voor alle andere probeerders met CM11: https://forums.oneplus.ne...44s-opo-wont-wake.241648/
OK I found my answer at XDA. Thanks to Timmaaa and zephiK, both Recognized Contributors on XDA.

Timmaaa replied to me with the following:

It's because your proximity sensor isn't working properly anymore. This is because a new modem was flashed to the device when you flashed CM12, and this modem isn't compatible with older ROMs. This has been discussed very extensively in pretty much every Lollipop thread, plus right here in this q&a section (there's even another thread only a few posts down discussing the exact same problem as this, as well as the solution). You need to go to zephiK's radio/modem thread in our general section and get the last CM11S modem to flash.

zephiK's thread with the needed radio is:
http://forum.xda-develope...modem-collection-t2858734

After downloading said radio, restoring my stock backup, and flashing, everything is working again. however I am not sure what will happen when i try to go back to CM12, if it will be broken because it doesnt have a new radio, or if it will rebreak my CM11s
De volgende stap die ik dus ga zetten.

-edit3- Terugzetten van de goede radio (in mijn geval die van CM11-M11/ColorOS 09/18/14) heeft het probleem gelukkig opgelost. De volgende keer maar gewoon from scratch, dat is altijd het verstandigste (maar teveel werk voor 'tussendoor').

[ Voor 71% gewijzigd door Verstekbakker op 24-11-2015 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimi-Alonso
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ah eindelijk! Dus nu gewoon rustig afwachten op een enigszins stable nightly en dan eindelijk aan de marshmellow :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

schumi2004 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 12:22:
[...]

Mocht ik echt USB functionaliteit willen dan doe ik dat wel via recovery.

Hebben Sultan en Exodus toevallig een inbuild updater of is het nieuwe ROM downloaden en flashen?

/edit:
Door het flashen van gapps was ik overigens genoodzaakt helemaal van scratch te moeten beginnen :(
Mooi moment alles weer eens proberen schoon te houden :P

/edit2:
USB Mass storage fix.
Ga in developer options naar USB-configuratie selecteren en wissel even tussen een willekeurige en terug naar MTP :P
[afbeelding]

Ik merkte wel dat advanced reboot niet onthouden wordt in dev options.
Exodus heeft een build-in updater; Sultan durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
CM13 is opzich prima te gebruiken waren het niet dat mobile data nog steeds stuk is, verder functioneert ie eigenlijk best prima.
Zit nu te twijfelen of ik even terug ga naar een andere ROM of hoop op een snelle fix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
iTeV schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 11:15:
[...]

Welke TWRP versie heb je hiervoor gebruikt??
TWRP 2.8.6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTeV
  • Niet online
Hmm raar..
probeerde de rom te flashen maar ik kreeg die error van executing updater binary in zip maar had precies hetzelfde TWRP versie als die jij hebt.
Had ook gelezen trouwens op XDA dat TWRP 2.8.7.0 moeite had met firmware/modem, klopt dit?

Are you a one or a zero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
In de volgende cm13 nightly zit een mobile data fix als het goed is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Heb geen zijn om alles te wipen,
Draai al twee weekjes de Sultana cm13 versie. Deze merged bijna dagelijks met de cm13 tree en ik heb een super stabiele telefoon waarvan de accu duur prima is.

Voorlopig dus nog maar niet aan de officiële nightlies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
418O2 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 21:44:
Thanks voor de update, hou altijd cmxlog.com in de gaten, maar volgensmij is bacon (cm13.0) nog niet toegevoegd?

Ik wacht nog een weekje, dan zijn hopelijk de meeste dingen wat stabieler/gefixed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
iTeV schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 21:36:
[...]

Hmm raar..
probeerde de rom te flashen maar ik kreeg die error van executing updater binary in zip maar had precies hetzelfde TWRP versie als die jij hebt.
Had ook gelezen trouwens op XDA dat TWRP 2.8.7.0 moeite had met firmware/modem, klopt dit?
Ja dat klopt, dat was in ieder geval zo bij een kitkat rom, of dat ook zo is bij lollipop geen idee.

Heb je alle instructies wel goed opgevolgd ?
you will need to flash the Latest Stable Firmware or The latest Cm12.1 Nightly Before Flashing This Rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
418O2 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 21:44:
Inderdaad en het werkt.

Cm13 blijft voorlopig mijn daily driver ;)
HollowGamer schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 22:21:
[...]

Thanks voor de update, hou altijd cmxlog.com in de gaten, maar volgensmij is bacon (cm13.0) nog niet toegevoegd?

Ik wacht nog een weekje, dan zijn hopelijk de meeste dingen wat stabieler/gefixed. :)
Bacon is er wel en draait prima alleen mobiele data was een ding maar dat is nu fixed.

[ Voor 45% gewijzigd door schumi2004 op 25-11-2015 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HouseQ
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:32
schumi2004 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 08:17:
[...]

Inderdaad en het werkt.

Cm13 blijft voorlopig mijn daily driver ;)

[...]
Bacon is er wel en draait prima alleen mobiele data was een ding maar dat is nu fixed.
Heb je geupdate via de standaard updater? en welke gapps heb je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Nee met cyandelta, had geen zin om 320MB te downloaden plus moest ook een DPI zip flashen. Apps was met opengapps stock maar dat was alleen met clean installatie,toen had ik eerst de experimental geflashed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 11:28
Gewoon in recovery de nieuwe nightly flashen, voor gapps heb ik opengapps.org (stock) gebruikt.

Mobiele data is in de nightly van vandaag idd gefixed ik kan alleen de textdroider app niet aan de praat krijgen? Zit nu vast op 480 dpi..

Btw: SuperSU werkt niet meer, root is nu gewoon intern via CM geregeld (developer settings-> root access).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Grimmie187 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 09:27:
Gewoon in recovery de nieuwe nightly flashen, voor gapps heb ik opengapps.org (stock) gebruikt.

Mobiele data is in de nightly van vandaag idd gefixed ik kan alleen de textdroider app niet aan de praat krijgen? Zit nu vast op 480 dpi..

Btw: SuperSU werkt niet meer, root is nu gewoon intern via CM geregeld (developer settings-> root access).
was met cm12 ook al alleen kon je er voor kiezen su te gebruiken. Ik zal zo DPI flashable zip uploaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HouseQ
schumi2004 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 09:30:
[...]
was met cm12 ook al alleen kon je er voor kiezen su te gebruiken. Ik zal zo DPI flashable zip uploaden
Heb je dan ook een zip met 360 :D ? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
schumi2004 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 09:30:
[...]
_/-\o_

Merci!

[ Voor 12% gewijzigd door Grimmie187 op 25-11-2015 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Even in tweak.txt aanpassen en je kan elke DPI nemen die je wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
schumi2004 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 09:34:
[...]

Even in tweak.txt aanpassen en je kan elke DPI nemen die je wil
Zag het inderdaad, handig voor in het vervolg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTeV
  • Niet online
Robert777 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 00:14:
[...]

Ja dat klopt, dat was in ieder geval zo bij een kitkat rom, of dat ook zo is bij lollipop geen idee.

Heb je alle instructies wel goed opgevolgd ?

[...]
Ja had de stappen al opgevolgd, geen resultaat helaas.
Ik gebruik btw Multirom, zou dat een probleem kunnen veroorzaken?

Are you a one or a zero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Ik krijg trouwens nog wel Clock FC's met de nieuwe 25-11 nightly, vervelend omdat ik nu geen alarm in kan stellen.. :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Grimmie187 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 09:45:
Ik krijg trouwens nog wel Clock FC's met de nieuwe 25-11 nightly, vervelend omdat ik nu geen alarm in kan stellen.. :Z
Ik ben dus niet de enige. Bijna verslapen daardoor, gelukkig werkte mijn backup wel (mijn vriendin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
418O2 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 09:46:
[...]

Ik ben dus niet de enige. Bijna verslapen daardoor, gelukkig werkte mijn backup wel (mijn vriendin)
Wanneer krijg je FC's? Klok instellen werkt wel gewoon, nog geen alarm getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
schumi2004 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 09:53:
[...]

Wanneer krijg je FC's? Klok instellen werkt wel gewoon, nog geen alarm getest.
Willekeurig. Heb nu even de data wegegooid, lijkt te helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Clock FC'd zodra ik de app open, en ook als ik via de clock widget de app open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
O wacht, ik zit op de nightly van de 21e en kreeg het ook. Hebben jullie al alle data en cache van Clock weggegooid?

[ Voor 33% gewijzigd door 418O2 op 25-11-2015 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
Ik kan het vast ook ergens anders vinden, maar ik gok dat de early-CM13-birds in here het ook wel weten:

Mist CM13 nu in den beginne weer een hoop Cyanogenmod functies zoals additional toggles en privacy guard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Volgens mij mist er niet zoveel, enige wat me tot nu toe opgevallen is dat de ingebouwde DPI settings weg zijn dus.

Btw, nog een FC gevonden:
Drop down notification menu -> edit tiles -> nieuwe tiles proberen toe te voegen = System UI FC :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Grimmie187 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 11:03:
Volgens mij mist er niet zoveel, enige wat me tot nu toe opgevallen is dat de ingebouwde DPI settings weg zijn dus.

Btw, nog een FC gevonden:
Drop down notification menu -> edit tiles -> nieuwe tiles proberen toe te voegen = System UI FC :/
Hoe heb je geflashed, dirty of clean?
Ik heb nergens last van, geen enkele FC tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Gewoon dirty flash over 12.1 heen (op aanraden van CM zelf trouwens ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

dirty flash over Exodus (12.1) werkte bij mij niet. Moest echt de boel clean installen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
GurbY{nl} schreef op woensdag 25 november 2015 @ 11:22:
dirty flash over Exodus (12.1) werkte bij mij niet. Moest echt de boel clean installen.
Volgens wordt er ook benadrukt dat je CM13 alleen over CM12.1nightlies kan flashen, niet over een willekeurige andere custom rom (al dan niet gebaseerd op CM12.1 zoals Exodus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Klopt. Maar aangezien Exodus over 12.1 geflashed wordt heb ik het gewoon een keer geprobeerd. Lukt het dan lukt het en zo niet dan flashen we opnieuw. Exodus wil voor installatie eerst een CM12.1 hebben, dus ik deed een gooi.

[ Voor 20% gewijzigd door GurbY{nl} op 25-11-2015 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HouseQ
De stap maar even gewaagd van 12.1 nightly naar 13, maar begint goed;) proces com.android.phone is gestopt ;) geen data verbindingen oid meer :) vanavond maar eens naar kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Grimmie187 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 11:08:
Gewoon dirty flash over 12.1 heen (op aanraden van CM zelf trouwens ;))
Weet niet of het op aanraden is maar het is mogelijk.
Zijn volgens mij verschillende dingen en ligt er maar net aan hoe je het interpreteert ;)

Hier deed een dirty flash het ook echter had ik niet de benodigde packages opnieuw installed naar juiste versie en te snel een gapps package eroverheen geflashed wat je dus NIET moest doen en toen maar clean begonnen want bleef maar FC op Google Services en Wizard houden.

Nu met clean install geen centje pijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Welke gapps heb je erop gezet? En in één keer? Dus wipe/flash rom/flash gapps/reboot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
schumi2004 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 13:42:
[...]

Weet niet of het op aanraden is maar het is mogelijk.
Zijn volgens mij verschillende dingen en ligt er maar net aan hoe je het interpreteert ;)

Hier deed een dirty flash het ook echter had ik niet de benodigde packages opnieuw installed naar juiste versie en te snel een gapps package eroverheen geflashed wat je dus NIET moest doen en toen maar clean begonnen want bleef maar FC op Google Services en Wizard houden.

Nu met clean install geen centje pijn.
Ja klopt, het verbaasde me alleen dat CM aangaf te kunnen dirty flashen terwijl dit dus wel een paar FC's oplevert.

Maar clean install doe ik niet moeilijk over, sms backup enzo doe ik toch niet aan. Ik wacht de volgende nightly nog even af en als die FC's blijven doe ik clean install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecr0wn
  • Laatst online: 31-07 07:26
Sinds net ook CM13. Helaas werkt mijn theme Euphoria niet meer (alleen voor CM12) :(
Anyway, Vieze flash gedaan over CM12.1 Nightly van vannacht. Bij het opstarten een FC van Keyboard, maar verder nog geen problemen ondervonden. Alle instellingen hetzelfde. Had wel 2x een calendar app. De oude verwijderd. Voor gapps heb ik ook opengapps.org gebruikt, waar ik voor de micro heb gekozen.

Top!
Grimmie187 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 09:27:
...
Scheelde me zoekwerk. Normaal zou ik SuperSU er bij hebben geflasht, maar nu niet. Dank voor de opmerking!

edit: Fixed typo's

[ Voor 3% gewijzigd door icecr0wn op 25-11-2015 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
icecr0wn schreef op woensdag 25 november 2015 @ 14:25:

[...]

Scheelde me zoekwerk. Normaal zou ik SuperSU er bij hebben geflasht, maar nu niet. Dank voor de opmerking!
Dat was voor mij ook niet duidelijk, dacht dat het altijd nog nodig was om SuperSU erop te flashen. :+
Gelukkig is dat nu dan wat beter geregeld. :)

Raden jullie trouwens de (interne) bootloader/recovery van CM aan? Ik gebruik altijd TWRP, maar het ziet zo uit alsof de CM one daarop gebaseerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
HollowGamer schreef op woensdag 25 november 2015 @ 14:38:
[...]

Dat was voor mij ook niet duidelijk, dacht dat het altijd nog nodig was om SuperSU erop te flashen. :+
Gelukkig is dat nu dan wat beter geregeld. :)

Raden jullie trouwens de (interne) bootloader/recovery van CM aan? Ik gebruik altijd TWRP, maar het ziet zo uit alsof de CM one daarop gebaseerd is?
Heb de CM recovery nog nooit gebruikt eigenlijk.. :p

Er zijn echter veel mods die TWRP nodig hebben dus die zou ik altijd gebruiken. Al las ik op xda wel problemen met de laatste versie (beter 2.8.6 ipv 2.8.7 gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Grimmie187 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 16:52:
[...]

Heb de CM recovery nog nooit gebruikt eigenlijk.. :p

Er zijn echter veel mods die TWRP nodig hebben dus die zou ik altijd gebruiken. Al las ik op xda wel problemen met de laatste versie (beter 2.8.6 ipv 2.8.7 gebruiken).
Hou het voorlopig bij TWRP dan. :P :)
Pagina: 1 ... 13 ... 35 Laatste