Afgelopen weekend toerist gaan uithangen en volop foto's gemaakt. Wauw, wat die sultan heeft gedaan met de fotokwaliteit van de OPO is wel indrukwekkend. Nog nooit zo'n haarscherpe foto's gemaakt met mijn smartphone...
Komt deze er wel voor de OPO? Ik was zelf niet echt van plan het ooit te gaan gebruiken maar ze blazen er nogal hoog mee van de toren (Oxygen in de toekomst als OS voor andere apparaten dan smartphones). Aangezien de support/updates van Cyanogen een keer gaat stoppen zou het een mooie zet zijn van OnePlus om OxygenOS ver daarna nog te voorzien van updates. Want hardwaretechnisch kan de OPO volgens mij nog wel een paar jaar mee.Drwho1 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 17:49:
[...]
Versie 2.0 lijkt al veel beter ontwikkeld, maar nog niet beschikbaar voor de OPO enkel de OPT.
Ik was zelf ook erg te spreken over die Sultan versie. Mag ik vragen naar jouw batterijduur? Na een tijdje begon het te kriebelen en heb ik Exodus geflashed in de hoop op nog meer batterij. Maar dat verschil is te verwaarlozen. Sultan is een tijdje op vakantie geweest.. misschien toch maar weer eens terug naar zijn ROM/Kernel nu er weer updates zijn.Drwho1 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 11:10:
Afgelopen weekend toerist gaan uithangen en volop foto's gemaakt. Wauw, wat die sultan heeft gedaan met de fotokwaliteit van de OPO is wel indrukwekkend. Nog nooit zo'n haarscherpe foto's gemaakt met mijn smartphone...
[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic
Momenteel is 2.0 geoptimaliseerd voor de snapdragon 810, blijkbaar moeten er nog wat specifieke tweaks gebeuren voor de OPO. Twijfel er niet aan dat ze die ook naar de OPO brengen, denk dat ze in de toekomst CM willen uitfaseren en al hun toestellen op Oxygen krijgen.pimsaint schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 13:21:
[...]
Komt deze er wel voor de OPO? Ik was zelf niet echt van plan het ooit te gaan gebruiken maar ze blazen er nogal hoog mee van de toren (Oxygen in de toekomst als OS voor andere apparaten dan smartphones). Aangezien de support/updates van Cyanogen een keer gaat stoppen zou het een mooie zet zijn van OnePlus om OxygenOS ver daarna nog te voorzien van updates. Want hardwaretechnisch kan de OPO volgens mij nog wel een paar jaar mee.
[...]
Ik was zelf ook erg te spreken over die Sultan versie. Mag ik vragen naar jouw batterijduur? Na een tijdje begon het te kriebelen en heb ik Exodus geflashed in de hoop op nog meer batterij. Maar dat verschil is te verwaarlozen. Sultan is een tijdje op vakantie geweest.. misschien toch maar weer eens terug naar zijn ROM/Kernel nu er weer updates zijn.
https://forums.oneplus.net/threads/oxygenos-2-0-q-a.327758/
Batterijduur schiet nog steeds tekort vergeleken met CM11. Ik denk dat sultan elke update wel sleutelt eraan, want het is weer beter met de nieuwste update (0308).
Toevallig, ik ben precies andersom gegaan. Een hele tijd op Exodus gedraaid en toen het op de voorpagina van XDA kwam ben ik Sultan gaan proberen.pimsaint schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 13:21:
[...]
Ik was zelf ook erg te spreken over die Sultan versie. Mag ik vragen naar jouw batterijduur? Na een tijdje begon het te kriebelen en heb ik Exodus geflashed in de hoop op nog meer batterij. Maar dat verschil is te verwaarlozen. Sultan is een tijdje op vakantie geweest.. misschien toch maar weer eens terug naar zijn ROM/Kernel nu er weer updates zijn.
Sultan is zeker niet slecht, maar ik vind Exodus wel net iets mooier en uitgebreider. Ik blijf wel nog ff bij Sultan, maar het zou zomaar kunnen dat ik een keer wakker wordt en Exodus er weer op zet.
Welke camera hebben jullie eigenlijk bij Sultan? Ik heb geen app, maar de camera doet het wel. Ik moet hem nu opstarten met de thuisknop, via het lockscreen of in WhatsApp.
Lijkt erop dat het "Snapdragon camera" is geworden.
Ik was m'n camera ook kwijt, en vijf minuten geleden vond ik 'm.bollefles schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 09:53:
Lijkt erop dat het "Snapdragon camera" is geworden.
Ter info, Sultanxda's rom is ook Stagefright proof, eventjes getest met Google Play: Stagefright Detector App
[ Voor 23% gewijzigd door anessie op 06-08-2015 15:14 ]
Ik heb CameraMX erop gezet, de snapdragon cam staat er nog maar sinds enkele builds terug op.
Waar is de 'profielkeuze' nu weer heen als je de powerknop lang indrukt? Net als ik dat handig ging vinden is het alweer verdwenen.
Goed om weten van dat stagefright-proof.
Edit: verdomme, mijn profiel gaat na een tijdje vanzelf op 'stil' om één of andere onverklaarbare reden.
Edit 2: het lag aan een instelling blijkbaar.
Waar is de 'profielkeuze' nu weer heen als je de powerknop lang indrukt? Net als ik dat handig ging vinden is het alweer verdwenen.
Goed om weten van dat stagefright-proof.
Edit: verdomme, mijn profiel gaat na een tijdje vanzelf op 'stil' om één of andere onverklaarbare reden.
Edit 2: het lag aan een instelling blijkbaar.
[ Voor 22% gewijzigd door Drwho1 op 06-08-2015 19:05 ]
Ik mis de profile-keuze ook in dat menu, heb hem nu tijdelijk (hoop ik) onder het dropdown menu gezet.
automation fanboy
Vraagje:
Mijn Oneplus geeft aan dat er een softwareupdate klaar staat. Al een hele tijd. Deze heb ik ook gedownload op mijn toestel, maar zodra ik aangeef dat ik hem wil installeren, gaat het fout. Hij reboot dan in de recovery van TeamWin en doet verder niets. In het commandprompt (heet dat zo bij een telefoon?) zie ik dan de volgende opmerking:
E:ZIP-file is corrupt
E:Error installing ZIP-file '@/cache/recovery/block.map'
Iemand enig idee?
Mijn Oneplus geeft aan dat er een softwareupdate klaar staat. Al een hele tijd. Deze heb ik ook gedownload op mijn toestel, maar zodra ik aangeef dat ik hem wil installeren, gaat het fout. Hij reboot dan in de recovery van TeamWin en doet verder niets. In het commandprompt (heet dat zo bij een telefoon?) zie ik dan de volgende opmerking:
E:ZIP-file is corrupt
E:Error installing ZIP-file '@/cache/recovery/block.map'
Iemand enig idee?
Probeer eens op te starten in de recovery en vanuit de recovery de zip te installeren.
Pakt ie dat niet, dan moet je even zoeken naar de signed versie, meestal wel op xda te vinden. Kan zijn dat met sommige officiele OTA's er op een geroot toestel wat misgaat.
Pakt ie dat niet, dan moet je even zoeken naar de signed versie, meestal wel op xda te vinden. Kan zijn dat met sommige officiele OTA's er op een geroot toestel wat misgaat.
Welke versie van TWRP gebruik je, de laatste versie?
Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...
Geniaal advies, al was ik er al opgekomen voor ik het las. ;-)GurbY{nl} schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 07:48:
Probeer eens op te starten in de recovery en vanuit de recovery de zip te installeren.
Ik kon de zip die de OTA had gedownload niet vinden in mijn telefoon en dus na lang zoeken een officiële signed versie gevonden via Oneplus Forum. Die geflasht en werkt nu allemaal prima.
Thnx. Stock blijft toch de fijnste ROM, als je het mij vraagt.
Geef mij maar exodus in combi met ak kernel.
Dacht even telefoon weg te doen maar deze combi heeft dat veranderd :-)
Heb 'm als dualboot optie met MultiROM.Verstekbakker schreef op zondag 08 februari 2015 @ 01:03:
Heeft iemand hier al eens Kali Linux Nethunter geprobeerd? Ik zag net dat die nu ook op de OPO kan.
Eerst CM12S als secondary rom geinstalleerd, en daarna overschreven met Nethunter.
Hoe werkt dat precies? Is MultiROM een ROM of kun je dan CM12 en Nethunter draaien?Pistolebob schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 21:54:
[...]
Heb 'm als dualboot optie met MultiROM.
Eerst CM12S als secondary rom geinstalleerd, en daarna overschreven met Nethunter.
Wat zijn de voordelen van deze ak kernel (boven de stock en/of b.v. Franco kernel)?superiscch schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 10:55:
Geef mij maar exodus in combi met ak kernel.
Franco is er mee gestopt voor de OPO, dus ja ;-)GurbY{nl} schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 11:05:
[...]
Wat zijn de voordelen van deze ak kernel (boven de stock en/of b.v. Franco kernel)?
Ak is zeer actief, heeft zelf een OPO en er is een zeer actieve thread rond profielen. Allemaal op xda.
Ah ok, wist ik niet dat Franco ermee gestopt was!superiscch schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 12:20:
[...]
Franco is er mee gestopt voor de OPO, dus ja ;-)
Ak is zeer actief, heeft zelf een OPO en er is een zeer actieve thread rond profielen. Allemaal op xda.
MultiROM is een soort hack om te kunnen dualbooten, dus meerdere roms geinstalleerd te hebben.Verstekbakker schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 09:48:
[...]
Hoe werkt dat precies? Is MultiROM een ROM of kun je dan CM12 en Nethunter draaien?
http://forum.xda-develope...mod-multirom-v26-t2835738
Je kan dan CM12S als secondary rom installeren, en deze daarna overschrijven (flashen) met de Nethunter .zip
Dan kan je bij het opstarten kiezen tussen de ROM die al op je telefoon stond, en Nethunter
[ Voor 7% gewijzigd door Pistolebob op 24-08-2015 15:20 ]
Ik heb een beetje ingelezen inderdaad, kende het nog niet, maar het is echt een toffe vinding. Ik heb alleen nog CM11. Moet ik nog veranderen (stagefright), maar heb de laatste tijd wat weinig tijd. Ik ben inmiddels wel zo ver dat ik mijn TF300t naar CM12.1 heb gezet. Dan kan ik even wennen zonder meteen m'n hele telefoon te moeten slopen.Pistolebob schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 15:20:
[...]
MultiROM is een soort hack om te kunnen dualbooten, dus meerdere roms geinstalleerd te hebben.
http://forum.xda-develope...mod-multirom-v26-t2835738
Je kan dan CM12S als secondary rom installeren, en deze daarna overschrijven (flashen) met de Nethunter .zip
Dan kan je bij het opstarten kiezen tussen de ROM die al op je telefoon stond, en Nethunter
Werkt het ook met CM12.1 en Nethunter ernaast? Ik had iets gelezen dat de CM12 Kernel het niet kon ofzo.
Ja. Ik heb CM12.1 als hoofdROM en Nethunter (CM12S) ernaast.Verstekbakker schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 19:39:
[...]
Ik heb een beetje ingelezen inderdaad, kende het nog niet, maar het is echt een toffe vinding. Ik heb alleen nog CM11. Moet ik nog veranderen (stagefright), maar heb de laatste tijd wat weinig tijd. Ik ben inmiddels wel zo ver dat ik mijn TF300t naar CM12.1 heb gezet. Dan kan ik even wennen zonder meteen m'n hele telefoon te moeten slopen.
Werkt het ook met CM12.1 en Nethunter ernaast? Ik had iets gelezen dat de CM12 Kernel het niet kon ofzo.
Met de AK kernel, die ik sowieso al gebruikte. Weet niet of dat nodig is.
Exodus met ak en mixmash profileVerstekbakker schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:11:
Hoe is het batterijverbruik met CM12.1 met AK?
Gisteren om 20u unplugged, rond 22u gaan slapen. Nu: net geen 4u sot, van 6 tot 14u op data, thuis op wifi. Schermhelderheid op 50%, 45 min podcast luisteren. Nu nog 31% batterij over.
Mij hoor je niet klagen :-)
[ Voor 7% gewijzigd door superiscch op 25-08-2015 17:20 ]
Schaamteloze repost:
CM 12.1 official is uit, update stappen:
Mijn toestel is geroot en ik heb de laatste TWRP Recovery (2.8.7.0) geïnstalleerd. Zorg ervoor dat TWRP Recovery 2.8.6.0 is geinstalleerd. (Bedankt ShaneV).
Stappen voor update met behoud van root:
0. Zorg ervoor dat je TWRP Recovery 2.8.6.0 hebt geïnstalleerd.
1. Telefoon opstarten in recovery
2. Backuppen met recovery (indien gewenst)
3. Full rom (cm-12.1-YOG4PAS1N0-bacon-signed) flashen in recovery (Incremental werkt niet)
4. Wipe Dalvik / Cache (Optie meteen na het flashen)
5. Laatste Supersu flashen (indien je root wilt behouden)
6. Opnieuw opstarten
7. Geniet van je update!
Wijzigingen die ik tot nu toe heb gevonden.
Mijn toestel is geroot en ik heb de laatste TWRP Recovery (2.8.7.0) geïnstalleerd. Zorg ervoor dat TWRP Recovery 2.8.6.0 is geinstalleerd. (Bedankt ShaneV).
3. Full rom (cm-12.1-YOG4PAS1N0-bacon-signed) flashen in recovery (Incremental werkt niet)
6. Opnieuw opstarten
7. Geniet van je update!
Hier draait TWRP 2.8.7.0 kan ik vanuit recovery de TWRP versie 2.8.6.0 flashen, of moet ik dat op een andere manier aanpakken.rens-br schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 13:10:
Schaamteloze repost:
6. Opnieuw opstarten
7. Geniet van je update!
Hoor graag van iemand
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
kan gewoon, gebruik altijd flashify. werkt erg handig.
[ Voor 68% gewijzigd door Punkbuster op 26-08-2015 15:38 ]
automation fanboy
Ik heb met TWRP Manager mijn recovery terug gezet naar 2.8.7.0 of dit ook vanuit TWRP zelf kan weet ik niet.Pierre schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 15:36:
[...]
Hier draait TWRP 2.8.7.0 kan ik vanuit recovery de TWRP versie 2.8.6.0 flashen of moet ik dat op een andere manier aanpakken.
Hoor graag van iemand
In de app is het een kwestie van 2.8.7.0 selecteren en op installeren drukken.
Van welke CM versie ben jij naar die CM12.1 gegaan?rens-br schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 13:10:
Schaamteloze repost:
6. Opnieuw opstarten
7. Geniet van je update!
Ik draaide hiervoor de Officiele CM12: 12.0-YNG1TAS2I3Verstekbakker schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 19:45:
[...]
Van welke CM versie ben jij naar die CM12.1 gegaan?
Inmiddels loopt de OTA update weer:
OTA update loopt weer en is inmiddels op 2%:

[ Voor 36% gewijzigd door rens-br op 27-08-2015 08:02 ]
Ja het is al zover, Sultanxda stopt de facto met het updaten van zijn rom gebaseerd op nightlies:
Hij heeft op 28/08 wel zijn eerste rom op de stable uitgebracht. Ik heb geen klagen over de nightly (wel al 2 soft reboots gehad) dus blijf er voorlopig bij.I'm still thinking about what to do with the nightlies, and I couldn't make a final decision yesterday about it, which is why I kept both and separated them in the OP for now. At the moment, I don't really see the benefit of having nightly-based builds, as M is coming soon and there won't really be any massive groundbreaking changes in the nightlies from here on out. The nightlies just keep breaking things and add new bugs so often that it frustrates me. My time is much more limited now, so the pace that I can put up new builds at is much less compared to what it was over the summer.
I personally won't use be using the nightlies, and I don't like spending lots of time working on stuff that I'll never use, so I'm still thinking about what to do.
[ Voor 38% gewijzigd door Drwho1 op 29-08-2015 19:25 ]
Haha en ak heeft net z'n kernel aangepast naar caf voor sultan z'n rom :-P
Ik blijf bij exodus, tot M toch :-D
Ik blijf bij exodus, tot M toch :-D
Iemand ervaring met een goeie mod voor het weergeven van data traffic in de statusbar?
Heilige graal van Lollipop batterijleven eindelijk gevonden?
http://forum.xda-develope...post62570773#post62570773
http://forum.xda-develope...post62570773#post62570773
[ Voor 4% gewijzigd door anessie op 30-08-2015 21:53 ]
Sinds ik op de rom van Sultanxda zit heb ik wel gevoelig meer last van 'zaktelefoontjes' en andere onbedoelde handelingen...kan niet direct de oorzaak duiden...
Ik heb daar meer last van sinds de laatste officiële nightlies.Drwho1 schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 10:40:
Sinds ik op de rom van Sultanxda zit heb ik wel gevoelig meer last van 'zaktelefoontjes' en andere onbedoelde handelingen...kan niet direct de oorzaak duiden...
Ook de volumeknoppen blijven reageren bij 't vergrendelscherm, zwaar irritant.
Hebben jullie ook dat de telefoon af-en-toe spontaan reboot, bijvoorbeeld bij het spelen van een video of als er een aantal apps openstaan?
Ik draai de laatste CM12.1 nightly's, hoewel deze instabiel zijn, heb ik dit probleem nog niet echt gehad.
Iemand een tip, andere kernel proberen?
Thanks!
Ik draai de laatste CM12.1 nightly's, hoewel deze instabiel zijn, heb ik dit probleem nog niet echt gehad.
Iemand een tip, andere kernel proberen?
Thanks!
Is bekend probleem met de release van 31/8.. ik heb het niet met 2/9.
automation fanboy
In de nightly van 31/8 had ik ook een paar keer een spontane reboot. Heb nu de 2/9 erop en so far geen boots meer.
Na de vele positieve reacties over de ROM van sultanxda, ben ik het ook maar is gaan proberen, maar met een SOT van 15min heb ik 11% van mijn accu verloren. Ik denk dat dit niet de bedoeling is?
Gebruik de stabiele ROM van sultanxda van 28 augustes.
Doe eerst eens een full cycle. De eerste procenten gaan t hardst.yeth3119 schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 07:44:
Na de vele positieve reacties over de ROM van sultanxda, ben ik het ook maar is gaan proberen, maar met een SOT van 15min heb ik 11% van mijn accu verloren. Ik denk dat dit niet de bedoeling is?
Heeft iemand ook gezeur met wifi? Op exodus verbindt hij thuis vaak niet automatisch en moet ik het netwerk vergeten en opnieuw verbinden. Statisch IP maakt niet uit...
Hier geen probleem met de wifi op exodus.418O2 schreef op maandag 07 september 2015 @ 00:05:
[...]
Doe eerst eens een full cycle. De eerste procenten gaan t hardst.
Heeft iemand ook gezeur met wifi? Op exodus verbindt hij thuis vaak niet automatisch en moet ik het netwerk vergeten en opnieuw verbinden. Statisch IP maakt niet uit...
Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog
Yup, Exodus 0904 en hij maakt inderdaad niet automatisch verbinding met WiFi netwerken. Zowel thuis als op de Uni dus aan de netwerken zal 't niet liggen. Hopen dat een volgende update een fix brengt want dit kost me onbewust veel data.418O2 schreef op maandag 07 september 2015 @ 00:05:
[...]
Hier ook Exodus 0904; maar geen enkel probleem met verbinden met enige wifi. Moet ik er wel bij zeggen dat ik de AK kernel erop heb.
Op Nigthly van 5/9 doet mijn klok het niet goed.. alarm gaat ook niet af..
automation fanboy
Ik probeerde gisteren om OS versie 12.1-YOG4PAS1N0 te installeren op een Oneplus van een vriendin.
Deze heeft al versie 5.1.1 geïnstalleerd maar dan Snapshot versie.
Jammer genoeg lukte het niet om de installatie te doen via TWRP. Steeds weer kregen we een error.
Iemand een idee waarom dit gebeurt? Op mijn Oneplus ging installatie goed.
Deze heeft al versie 5.1.1 geïnstalleerd maar dan Snapshot versie.
Jammer genoeg lukte het niet om de installatie te doen via TWRP. Steeds weer kregen we een error.
Iemand een idee waarom dit gebeurt? Op mijn Oneplus ging installatie goed.
Welke versie van TWRP staat op die telefoon?seninha schreef op maandag 07 september 2015 @ 09:55:
...
...
Ik heb TWRP 2.8.6.0 erop staan en ondervind geen problemen (met 12.1-YOG4P-20150828-STABLE-Sultan-bacon, natuurlijk van SultanXDA ).
Dat weet ik niet meer. Zou moeten kijken.
Maar vraag me af of je makkelijk van een Snapshot versie naar de versie die via OTA normaal wordt geleverd kan upgraden (full versie)
Heb namelijk op haar telefoon update tracker geïnstalleerd en toen werd die zelfde versie (12.1-YOG4PAS1N0) gedownload maar steeds weer kreeg ik een error
Maar vraag me af of je makkelijk van een Snapshot versie naar de versie die via OTA normaal wordt geleverd kan upgraden (full versie)
Heb namelijk op haar telefoon update tracker geïnstalleerd en toen werd die zelfde versie (12.1-YOG4PAS1N0) gedownload maar steeds weer kreeg ik een error
Sinds Exodus 0904 tot nu toe nog elke keer last van random reboots.
Da's best risky. Factory reset lost dat soort dingen meestel wel op, maar dan stap ik liever over naar Stock of Sultan. Heeft iemand zin om mij de voordelen van die Sultan stable te vertellen tegenover COS12.1?
Da's best risky. Factory reset lost dat soort dingen meestel wel op, maar dan stap ik liever over naar Stock of Sultan. Heeft iemand zin om mij de voordelen van die Sultan stable te vertellen tegenover COS12.1?
Punkbuster schreef op woensdag 02 september 2015 @ 10:36:
Is bekend probleem met de release van 31/8.. ik heb het niet met 2/9.
Thanks.GurbY{nl} schreef op woensdag 02 september 2015 @ 11:28:
In de nightly van 31/8 had ik ook een paar keer een spontane reboot. Heb nu de 2/9 erop en so far geen boots meer.
Sinds inderdaad ook de laatste nightly, geen reboots of hangend toetsenbord meer.
So far erg tevreden over de nightly's, alleen toch wel jammer dat er niet nieuwe onderdelen worden gepushed of misschien zie ik deze niet.
Had met de 0709 weer een reboot, meerdere mensen last? (cleaninstall)
[ Voor 12% gewijzigd door Punkbuster op 09-09-2015 08:52 ]
automation fanboy
Ik ben met mijn zus bezig om haar OPO weer terug te krijgen naar cyanogenmod 11, kan iemand me misschien een linkje geven naar de juiste ROM voor de 64GB versie? Ik zie door de bomen even het bos niet meer
Koekie?
Mogelijk heb je hier iets aan.
Ik heb deze methode destijds gebruikt , voelde voor mij het veiligst aan en is rete simpel (iets meer handelingen mischien)
https://forums.oneplus.ne...m11s-the-right-way.77361/
Ik heb deze methode destijds gebruikt , voelde voor mij het veiligst aan en is rete simpel (iets meer handelingen mischien)
https://forums.oneplus.ne...m11s-the-right-way.77361/
Bedankt, het is inmiddels gelukt via: https://forums.oneplus.ne...-me.308198/#post-11155686
Koekie?
Zijn er meer mensen met BT-problemen met de laatste CM-nightly (en wellicht al eerder)? Ik had toevallig vandaag bluetooth nodig en bij inschakelen switcht 't knopje direct weer uit.
Ik kan er verder niets van vinden, maar hopelijk ben ik niet de enige ..
Op CM12.1 nightly 0921 hier geen last van bluetooth die raar doet.Eric_Cantona schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 20:34:
Zijn er meer mensen met BT-problemen met de laatste CM-nightly (en wellicht al eerder)? Ik had toevallig vandaag bluetooth nodig en bij inschakelen switcht 't knopje direct weer uit.
Ik had vorige week ofzo Sultan Rom van 14-09 geinstalleerd. Na een tijdje had ik door dat ik geen smsjes meer ontving (niet heel erg maar wel vervelend met ing tan codes en two way authentication van bepaalde apps/sites). De messenger app bleek te crashen maar de berichten app werkte ook niet en hangouts als standaard app instellen heeft het ook niet opgelost.
Ik had hem dirty geflashed over de vorige. Eerst maar eens geprobeerd om hem nog een keer te flashen. Helaas
Toen gapps nog een keer geflashed. Helaas
Toen terug gegaan naar de stable van 11-09. Zelfde probleem.
Full Wipe gedaan
Clean install van Sultan gedaan en tijdens het inloggen had ik al helemaal geen netwerk....huh (ik had eerst alleen een sms probleem)
Nandroid backup terug gezet en alles werkte weer.
Full wipe en Sultan Rom 14-09 er op gezet en weer geen sms.....zuchhtt
Toen was ik het zat. Full Wipe gedaan en toen de laatste cm12.1 nightly erop gezet. Nu werkt alles weer als een zonnetje.
Geen idee wat er nu precies voor zorgde dat er geen smsjes binnen kwamen. Het houd je iig wel bezig.
Ik had hem dirty geflashed over de vorige. Eerst maar eens geprobeerd om hem nog een keer te flashen. Helaas
Toen gapps nog een keer geflashed. Helaas
Toen terug gegaan naar de stable van 11-09. Zelfde probleem.
Full Wipe gedaan
Clean install van Sultan gedaan en tijdens het inloggen had ik al helemaal geen netwerk....huh (ik had eerst alleen een sms probleem)
Nandroid backup terug gezet en alles werkte weer.
Full wipe en Sultan Rom 14-09 er op gezet en weer geen sms.....zuchhtt
Toen was ik het zat. Full Wipe gedaan en toen de laatste cm12.1 nightly erop gezet. Nu werkt alles weer als een zonnetje.
Geen idee wat er nu precies voor zorgde dat er geen smsjes binnen kwamen. Het houd je iig wel bezig.
De app Smart Lock (met instelling dat BT niet zomaar gestart mocht worden) was de dader. Ondanks dat ik 't uitgeschakeld had, gaf dat toch problemen.jimmy_dg schreef op maandag 21 september 2015 @ 16:31:
[...]
Op CM12.1 nightly 0921 hier geen last van bluetooth die raar doet.
Zo.. dat is even slikken, heb ik encryptie aan staan in CM12.1 is dat gewoon keihard te omzeilen zolang mijn bootloader unlocked is danwel zolang er al een recente TWRP op staat:
Hang aan een systeem met fastboot, flash TWRP 2.8.6.1 of 2.8.7.0
Boot in de recovery met USB kabel aangesloten, en hoppa, toegang tot alle files op de /data partitie zonder ooit een wachtwoord in te hoeven voeren..
What the fuck?
Oudere TWRP komt wel met een ww prompt, en wat je daar ook invoert decrpten van je data partitie lukt dan niet omdat CyanogenOS Encryptie methode niet compatibel is/was met TWRP. (Zodoende ben ik er ook achter gekomen, ik moest namelijk TWRP upgraden naar een nieuwere versie om een flash te doen van 12.1 en schrok er eigenlijk van dat er op geen enkel moment om mijn encryptie password werd gevraagd.)
Zal dus mijn bootloader moeten locken en TWRP weer downgraden om mijn bestanden veilig te houden (uiteraard eerst de downgrade) en mocht ik dan weer moeten unlocken moet ik eerst een hele backup draaien, dan unlocken (alle data verliezen) dan backup terug zetten en dan pas eindelijk hetgeen doen waar ik de unlock voor nodig had.
Hang aan een systeem met fastboot, flash TWRP 2.8.6.1 of 2.8.7.0
Boot in de recovery met USB kabel aangesloten, en hoppa, toegang tot alle files op de /data partitie zonder ooit een wachtwoord in te hoeven voeren..
What the fuck?
Oudere TWRP komt wel met een ww prompt, en wat je daar ook invoert decrpten van je data partitie lukt dan niet omdat CyanogenOS Encryptie methode niet compatibel is/was met TWRP. (Zodoende ben ik er ook achter gekomen, ik moest namelijk TWRP upgraden naar een nieuwere versie om een flash te doen van 12.1 en schrok er eigenlijk van dat er op geen enkel moment om mijn encryptie password werd gevraagd.)
Zal dus mijn bootloader moeten locken en TWRP weer downgraden om mijn bestanden veilig te houden (uiteraard eerst de downgrade) en mocht ik dan weer moeten unlocken moet ik eerst een hele backup draaien, dan unlocken (alle data verliezen) dan backup terug zetten en dan pas eindelijk hetgeen doen waar ik de unlock voor nodig had.
[ Voor 49% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 30-09-2015 04:47 ]
Maar als je je data zo graag veilig wil hebben waarom unlock je dan je bootloader?
Maar goed je kan vanuit Android ook je bootloader weer locken zonder je data te verliezen (wist ik ook niet) http://forum.xda-develope...g-risks-unlocked-t1898664
En het is ook handig om usb foutopsporing uit te zetten, op die manier kan men de telfoon ook niet via adb benaderen. Maar goed bijkomend probleem is wel dat je dan zelf weinig meer met de telefoon kan als er een probleem is (ik heb het zelf mee gemaakt, scherm kapot, telefoon werkte nog maar helaas usb foutopsporing niet aan)
Maar goed je kan vanuit Android ook je bootloader weer locken zonder je data te verliezen (wist ik ook niet) http://forum.xda-develope...g-risks-unlocked-t1898664
En het is ook handig om usb foutopsporing uit te zetten, op die manier kan men de telfoon ook niet via adb benaderen. Maar goed bijkomend probleem is wel dat je dan zelf weinig meer met de telefoon kan als er een probleem is (ik heb het zelf mee gemaakt, scherm kapot, telefoon werkte nog maar helaas usb foutopsporing niet aan)
mensen wat vinden jullie beter?
oxygenOS of Cyanogenmod 12S?
Ik draai Cyanogenmod en ben daar meer dan tevreden over. Zeer stabiel.Shadez121 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 13:55:
mensen wat vinden jullie beter?
Persoonlijk prefereer ik dus Cyanogen, ondanks dat ik nauwelijks ervaring heb met OxygenOS, vooral omdat Cyanogen toch wel een flink hogere 'Tweakbaarheid' heeft en veel meer opties dan Oxygen.
Verwijderd
Beste allen,
misschien iets heel simpel maar kan iemand mij vertellen hoe ik me databundel uitzet in buitenland? zodat ik geen onverwachte hoge kosten krijg? wil wel gewoon kunnen bellen/gebeld worden en gebruik maken van beschikbaar wifi!
alvast bedankt
misschien iets heel simpel maar kan iemand mij vertellen hoe ik me databundel uitzet in buitenland? zodat ik geen onverwachte hoge kosten krijg? wil wel gewoon kunnen bellen/gebeld worden en gebruik maken van beschikbaar wifi!
alvast bedankt
Wat je ook doet met de bootloader, encryptie behoort encryptie te zijn waar simpelweg een sleutel voor nodig is van buitenaf in dit geval, blijkbaar werkt de encryptie van COS niet zo en is het iets anders. Het gaat overigens niet om locken maar om eventueel weer unlocken, bij unlocken verlies je data en ja als je eenmaal locked bent zal je als tweaker sooner or later wel weer moeten unlocken voor een of andere flash.SuperKneus schreef op woensdag 30 september 2015 @ 08:51:
Maar als je je data zo graag veilig wil hebben waarom unlock je dan je bootloader?
Vraag me af of dit probleem in cyanogenos zit, of in de OPO, of in 'heel android'. Wat ik wel weet is dat het niet in 'heel linux' zit.
[ Voor 5% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 30-09-2015 22:25 ]
Heb je de link gelezen, met Bootlocker is het mogelijk om zonder wipe te locken en weer te unlocken
Install BootUnlocker. Reflash stock recovery and lock the bootloader. Whenever you need an unlocked bootloader again, simply use Bootlocker to unlock it (this won't wipe userdata). When done, relock.
Install BootUnlocker. Reflash stock recovery and lock the bootloader. Whenever you need an unlocked bootloader again, simply use Bootlocker to unlock it (this won't wipe userdata). When done, relock.
Op Tweakers verwachten we eigen inzet. De oplossing op je vraag is simpel te zoeken op Google en daarbij heeft jou vraag ook niks met Rooten & Custom Rom's te maken. Mocht je zelf al dingen gezocht hebben, maar er niet uit gekomen zijn. Dan zou je je vraag kunnen stellen in [OnePlus One] Ervaringen & Discussie - Deel 2 of even een eigen topic openen. Maar ook dan geldt, vermeldt eerst de stappen die je al gedaan hebt.Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2015 @ 22:00:
[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 01-10-2015 08:43 ]
ik gebruik ook Cyanogenmod op het moment in combinatie met Nova Launcher, echt een aanraderTHWIT schreef op woensdag 30 september 2015 @ 17:19:
[...]
Ik draai Cyanogenmod en ben daar meer dan tevreden over. Zeer stabiel.
Persoonlijk prefereer ik dus Cyanogen, ondanks dat ik nauwelijks ervaring heb met OxygenOS, vooral omdat Cyanogen toch wel een flink hogere 'Tweakbaarheid' heeft en veel meer opties dan Oxygen.
Verwijderd
beste ,rens-br schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 08:43:
[...]
Op Tweakers verwachten we eigen inzet. De oplossing op je vraag is simpel te zoeken op Google en daarbij heeft jou vraag ook niks met Rooten & Custom Rom's te maken. Mocht je zelf al dingen gezocht hebben, maar er niet uit gekomen zijn. Dan zou je je vraag kunnen stellen in [OnePlus One] Ervaringen & Discussie - Deel 2 of even een eigen topic openen. Maar ook dan geldt, vermeldt eerst de stappen die je al gedaan hebt.
ik heb dat zelf inmiddels meerder pogingen gedaan via google, helaas is dat me niet gelukt, en ik kon nergens mee de topic opo ervaringen terugvinden, wel de one plus two vandaar dat ik het hier plaatste!!! maar als het zo een drama is dat ik hier een bericht heb geplaatst kan het verwijdert worden!
Gouden combiShadez121 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 09:55:
ik gebruik ook Cyanogenmod op het moment in combinatie met Nova Launcher, echt een aanrader
Het ervaringen topic staat zelfs genoemd in de start van dit topic.Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 12:56:
[...]
ik heb dat zelf inmiddels meerder pogingen gedaan via google, helaas is dat me niet gelukt, en ik kon nergens mee de topic opo ervaringen terugvinden, wel de one plus two vandaar dat ik het hier plaatste!!! maar als het zo een drama is dat ik hier een bericht heb geplaatst kan het verwijdert worden!
Maar goed, de oplossing: http://www.computeridee.nl/workshop/roaming-uitzetten/
Tweakers!
Ik kom er even niet meer aan uit. Ik ben 'n beetje dom geweest, daar ben ik me van bewust. Maar ik hoop dat ik 't snel op kan lossen en dat moet eigenlijk lukken. 't Volgende:
Ik heb m'n OPO vorige week laten vallen, volumeknoppen kaduuk, flatcable gebroken. Op zich niet zo'n ramp, nieuwe besteld, gaat z.s.m. binnenkomen. Nu ben ik fervent flasher van laatste Nightlies van CM, je raadt 't al.
Vanmorgen wederom geflasht, OPO in bootloop en die komt er dus niet meer uit. Ik heb nooit echt met adb en fastboot gewerkt, dus daar verdiep ik me dus nu in. Omdat dit momenteel de enige manier is om ook maar enigszins richting oplossing te komen.
ADB en drivers geïnstalleerd, maar OPO wordt tijdens de bootloop niet herkend in Windows. Wat kan ik nog meer doen?
Ik kom er even niet meer aan uit. Ik ben 'n beetje dom geweest, daar ben ik me van bewust. Maar ik hoop dat ik 't snel op kan lossen en dat moet eigenlijk lukken. 't Volgende:
Ik heb m'n OPO vorige week laten vallen, volumeknoppen kaduuk, flatcable gebroken. Op zich niet zo'n ramp, nieuwe besteld, gaat z.s.m. binnenkomen. Nu ben ik fervent flasher van laatste Nightlies van CM, je raadt 't al.
Vanmorgen wederom geflasht, OPO in bootloop en die komt er dus niet meer uit. Ik heb nooit echt met adb en fastboot gewerkt, dus daar verdiep ik me dus nu in. Omdat dit momenteel de enige manier is om ook maar enigszins richting oplossing te komen.
ADB en drivers geïnstalleerd, maar OPO wordt tijdens de bootloop niet herkend in Windows. Wat kan ik nog meer doen?
Ik vrees dat je de telefoon in Fastboot zal moeten krijgen eerst... Maar hoe je dat zal doen weet ik niet.
Als ik in jouw positie zat had ik het volgende gedaan (er van uit gaande dat je wel android kan booten): Zet adb aan op je mobiel, maak een connectie vanaf je computer met je mobiel (adb devices om te controleren, you get it), reboot dmv adb naar je bootloader, vanaf je bootloader heb je natuurlijk vrij spel en kan je vrij veel doen vanaf de command line.Eric_Cantona schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 18:51:
Tweakers!
Er zijn meer dan genoeg guides op het internet en XDA die uitleggen hoe je dit allemaal kan doen.
edit: lees net dat je flatcable kapot is, ik heb eerlijk gezegd geen idee wat je dan precies mist. Maar als je volume knop, usb poort en touch screen het doen kan je bovenstaande uitvoeren. Ik denk ook meteen dat dat wel het minimale is wat je nodig hebt om je telefoon nog soortvan werkend te gaan krijgen
[ Voor 10% gewijzigd door jimmy_dg op 06-10-2015 19:57 ]
Heb het ook gehad, wat ik gedaan heb is de Opo uit elkaar geschroefd en met een kleine schroevendraaier sluiting gemaakt op de soldeerpunten van de volume flatcable (op het moederbord dus, dit is 'grof' gesoldeerd dus gaat wel makkelijk).
Of wachten tot je nieuwe kabeltje binnen
Of wachten tot je nieuwe kabeltje binnen
Bootloop, dus ik kom niet in Android zelf. Adb devices geeft ook geen reactie als ik de OPO tijdens de bootloop aan m'n laptop hang. OPO wordt wel herkend op m'n laptop, maar op één of andere manier heb ik 't idee dat ik iets mis (wordt herkend als mtp-apparaat).jimmy_dg schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 19:55:
[...]
Als ik in jouw positie zat had ik het volgende gedaan (er van uit gaande dat je wel android kan booten): Zet adb aan op je mobiel, maak een connectie vanaf je computer met je mobiel (adb devices om te controleren, you get it), reboot dmv adb naar je bootloader, vanaf je bootloader heb je natuurlijk vrij spel en kan je vrij veel doen vanaf de command line.
Er zijn meer dan genoeg guides op het internet en XDA die uitleggen hoe je dit allemaal kan doen.
edit: lees net dat je flatcable kapot is, ik heb eerlijk gezegd geen idee wat je dan precies mist. Maar als je volume knop, usb poort en touch screen het doen kan je bovenstaande uitvoeren. Ik denk ook meteen dat dat wel het minimale is wat je nodig hebt om je telefoon nog soortvan werkend te gaan krijgen
Ik kan gaan schroeven, maar dat moet ik van de week gaan bekijken. Flatcable is voorbij soldeerpunt afgebroken volgens mij.
Het is best makkelijk. Batterij klep eraf, bovenste klepje eraf. Dan zie je de 3 contact puntjes al.
Sluiting maken tussen de middelste en de linker of rechter ( vol+ en vol- is weet ik niet precies, moet je even testen). Powerknop ingedrukt houden en je boot in danwel recovery of fastboot.
https://www.dropbox.com/s...5-10-06_20.39.59.jpg?dl=0
Om deze gaat het.
Sluiting maken tussen de middelste en de linker of rechter ( vol+ en vol- is weet ik niet precies, moet je even testen). Powerknop ingedrukt houden en je boot in danwel recovery of fastboot.
https://www.dropbox.com/s...5-10-06_20.39.59.jpg?dl=0
Om deze gaat het.
Na wat gerommel de OPO in Fastboot Mode gekregen, maar nu nog zorgen dat ie herkend wordt op m'n laptop. Ik krijg de OPO ook niet in recovery mode, wel in FB.
Ik dacht dat 't aan Windows 10 lag dat ik geen contact kreeg. Maar ook in 'n virtual machine met Windows 7 wil 't vooralsnog niet vlotten. Daar wordt 't toestel wel herkend als Android, maar ik krijg de drivers niet geïnstalleerd.
Samsung USB-drivers geprobeerd, maar ook geen succes.
Recovery toch opgestart gekregen, niet genoeg sluiting gemaakt denk ik. Er zit weer leven in m'n OPO! Eerst alleen de laatste nightly geinstalleerd, ging goed. Daarna 't pakketje aan extra zips geflasht en toen ging 't weer fout. Dus nu stuk voor stuk aan 't installeren om te kijken welke de bootloop geeft (SuperSU, AK, density-zipje, Cerberus of X-posed).
Ik dacht dat 't aan Windows 10 lag dat ik geen contact kreeg. Maar ook in 'n virtual machine met Windows 7 wil 't vooralsnog niet vlotten. Daar wordt 't toestel wel herkend als Android, maar ik krijg de drivers niet geïnstalleerd.
Samsung USB-drivers geprobeerd, maar ook geen succes.
Recovery toch opgestart gekregen, niet genoeg sluiting gemaakt denk ik. Er zit weer leven in m'n OPO! Eerst alleen de laatste nightly geinstalleerd, ging goed. Daarna 't pakketje aan extra zips geflasht en toen ging 't weer fout. Dus nu stuk voor stuk aan 't installeren om te kijken welke de bootloop geeft (SuperSU, AK, density-zipje, Cerberus of X-posed).
[ Voor 34% gewijzigd door Eric_Cantona op 07-10-2015 19:16 ]
Ik draai al een tijdje de sultanxda rom ( +kernel) maar hij is al even gestopt met ondersteuning voor de nighty versie en het loopt ondertussen niet zo vlot meer. Wil eens overstappen naar Exodus die wel nog frequent updaten.
Ik kan gewoon in twrp een wipe system (data,cache) doen en dan gewoon de laatste exodus erop zetten, toch? Of moet ik nog iets doen met die kernel?
Ik kan gewoon in twrp een wipe system (data,cache) doen en dan gewoon de laatste exodus erop zetten, toch? Of moet ik nog iets doen met die kernel?
[ Voor 6% gewijzigd door Drwho1 op 14-10-2015 22:08 ]
Beste is een clean install, alles - buiten internal storage - wipen dus. Anders zit er wel een kans in dat je bugs krijgt door de verschillen van de roms.
Je kan wel een back up nemen van je apps via titanium en die dan restoren.
Ik draai al een hele tijd exodus en die werkt prima. De updates zijn nu ook iets 'minder' omdat ze met heel het team aan M bezig zijn. Maar belangrijke patches worden direct ingevoerd.
Ik draai al een hele tijd exodus en die werkt prima. De updates zijn nu ook iets 'minder' omdat ze met heel het team aan M bezig zijn. Maar belangrijke patches worden direct ingevoerd.
Ja clean install, dat bedoelde ik natuurlijk. Volledige wipe op het internal storage na.superiscch schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 09:01:
Beste is een clean install, alles - buiten internal storage - wipen dus. Anders zit er wel een kans in dat je bugs krijgt door de verschillen van de roms.
Maar mijn vraag ging eerder om het kernel gedeelte.
Misschien moet ik even verduidelijken:
De Sultan ROM bevat ook een kernel (als ik het goed begrijp, want dat is niet helemaal mijn ding), terwijl ik nu wil overstappen op de Exodus ROM waar van een kernel geen sprake is.
Kan ik na een clean install gewoon Exodus flashen zoals met elke ROM of moet ik nog op zoek naar een andere kernel?
Backups werden reeds gemaakt.
[ Voor 4% gewijzigd door Drwho1 op 15-10-2015 10:08 ]
Eerste Marshmallow-ROM (CAF/AOSP, 6.0) voor onze geliefde Oneplus one is beschikbaar: http://forum.xda-develope...made-android-6-0-t3225725 .
Vanochtend geïnstalleerd en werkt vrijwel probleemloos! Erg kale versie waardoor veel opties via een omweg moeten worden ingesteld maar verder erg soepel en stabiel tot nu toe.
Installeren van de Google applicaties (Gapps) leverde eerst wat problemen op maar is met wat hulp uit het forum alsnog gelukt (bij mij hielp het om in TWRP de systeempartitie los te koppelen (unmount system) na installatie van de ROM).
Vanochtend geïnstalleerd en werkt vrijwel probleemloos! Erg kale versie waardoor veel opties via een omweg moeten worden ingesteld maar verder erg soepel en stabiel tot nu toe.
Installeren van de Google applicaties (Gapps) leverde eerst wat problemen op maar is met wat hulp uit het forum alsnog gelukt (bij mij hielp het om in TWRP de systeempartitie los te koppelen (unmount system) na installatie van de ROM).
Elke rom heeft een kernel, dat is zowat het hart van de hele rom. Sultan had waarschijnlijk een aangepaste versie.Drwho1 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 10:08:
[...]
Ja clean install, dat bedoelde ik natuurlijk. Volledige wipe op het internal storage na.
Maar mijn vraag ging eerder om het kernel gedeelte.
Misschien moet ik even verduidelijken:
De Sultan ROM bevat ook een kernel (als ik het goed begrijp, want dat is niet helemaal mijn ding), terwijl ik nu wil overstappen op de Exodus ROM waar van een kernel geen sprake is.
Kan ik na een clean install gewoon Exodus flashen zoals met elke ROM of moet ik nog op zoek naar een andere kernel?
Backups werden reeds gemaakt.
Alleen wipen en exodus installeren met gapps en je kan aan het werk. Wil je een geoptimaliseerde kernel moet je eens kijken naar ak kernel. In combi met de profielen op xda en exodus is dit een droogcombinatie.
Ik haal makkelijk anderhalve a 2 dagen met 6u sot, wifi, data, sync, noem maar op.
Ik draai exodus 12.1 met root, maar nu beginnen bepaalde apps te zeuren dat ze om veiligheidsredenen niet werken op telefoons met root access. Weet iemand een (veilige) manier om dit te verbergen voor die apps?
Ik ben wel erg benieuwd welke apps dit precies zijn?pimsaint schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 08:32:
Ik draai exodus 12.1 met root, maar nu beginnen bepaalde apps te zeuren dat ze om veiligheidsredenen niet werken op telefoons met root access.
Dat zijn voornamelijk mijn banking apps (Woori bank) en authenticatie apps waarvan ik de naam niet overgetypt krijg; ik vertoef momenteel in Zuid-Korea. Deze weigeren dienst omdat "aangepast of geroot OS"rens-br schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 09:06:
[...]
Ik ben wel erg benieuwd welke apps dit precies zijn?
Nu werd ik erop gewezen dat er ook weer apps zijn die dit voor bepaalde apps kunnen verbergen. Maar dat klinkt mij nogal diepgeworteld, vandaar dat ik benieuwd ben naar mensen met ervaring, bijvoorkeur op de OnePlus icm CM12.1 (of nog beter, Exodus).
[ Voor 32% gewijzigd door pimsaint op 16-10-2015 09:50 ]
Bedankt voor je antwoord. Geen nederlandse apps dus. De enige waarvan ik weet dat die moeilijk doet / deed is de Ziggo TV app.pimsaint schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 09:47:
[...]
Dat zijn voornamelijk mijn banking apps (Woori bank) en authenticatie apps waarvan ik de naam niet overgetypt krijg; ik vertoef momenteel in Zuid-Korea.
Ing en Rabobank apps hebben weinig moeite met rooten.
Ja dat is het irritante aan rooten. Heb dit zelf ook met de bancontact app hier in be. Weigert dienst omwille van veiligheid. Mijn overige bankapps hebben er gelukkig (nog) geen last van.pimsaint schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 08:32:
Ik draai exodus 12.1 met root, maar nu beginnen bepaalde apps te zeuren dat ze om veiligheidsredenen niet werken op telefoons met root access. Weet iemand een (veilige) manier om dit te verbergen voor die apps?
Heb eens gezocht achter tooltjes om het rooten te maskeren, maar vrees dat er geen afdoende manier is.
@superiscch: Op welke termijn hoopt exodus met de 6.0 rom te komen? Dit weekend eens werk maken van hun rom op mijn opo.
@drwho1 mogelijks werkt xposed framework in combinatie met rootcloak wel? Heb dit ook draaien maar nog niet tijd genomen om echt uitgebreid te testen ...
K49 '17
Ik heb ook al verschillende manieren geprobeerd om root te verbergen bij exodus maar het lukt niet. Niet met Hide my root en Xposed.
Zal niet voor morgen zijn want ze zijn hem volledig zelf aan het bouwen op basis van AOSP, geen CM meer dus. Maar ik dacht gelezen te hebben ze hem al draaiende gekregen te hebben, maar wifi, data etc werkt nog niet. Maar het begin is er dus wel al.Drwho1 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 10:33:
[...]
Ja dat is het irritante aan rooten. Heb dit zelf ook met de bancontact app hier in be. Weigert dienst omwille van veiligheid. Mijn overige bankapps hebben er gelukkig (nog) geen last van.
Heb eens gezocht achter tooltjes om het rooten te maskeren, maar vrees dat er geen afdoende manier is.
@superiscch: Op welke termijn hoopt exodus met de 6.0 rom te komen? Dit weekend eens werk maken van hun rom op mijn opo.
Gebruikt er iemand anders nog een custom ROM, behalve Sultan die blijkbaar iedereen draait, die een beetje stabiel en wat basis functies heeft zoals lock screen shortcuts, heads up notifications, notication drawer etc.
Ik draai nu AICP maar die heeft om de dag last van een willekeurige reboot, verder prima rom trouwens.
Ik draai nu AICP maar die heeft om de dag last van een willekeurige reboot, verder prima rom trouwens.
Ehm.. Wellicht een open deur maar heb je Exodus al eens gedraaid? Heeft alle functies van CM die je noemt plus nog een hele zooi andere tweaks en handigheidjes (zoals double tap to sleep). En staat/stond verder bekend om goede batterijduur.jimmy_dg schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 15:19:
Gebruikt er iemand anders nog een custom ROM, behalve Sultan die blijkbaar iedereen draait, die een beetje stabiel en wat basis functies heeft zoals lock screen shortcuts, heads up notifications, notication drawer etc.
Grappig want bij mij kriebelt het juist om die Sultan erop te knallen.
[ Voor 48% gewijzigd door pimsaint op 17-10-2015 16:46 ]
Hehe, dat heb je met mensen die steeds op zoek zijn naar wat anders hé.pimsaint schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 16:45:
[...]
Grappig want bij mij kriebelt het juist om die Sultan erop te knallen.
Ik draai Sultan ergens sinds augustus maar toen werkte hij nog met de Nightly's. Daar is hij dan mee gestopt en overgestapt op de stables om minder vaak te moeten updaten (hogeschool begon weer), daarvoor was een clean install aangeraden en heb ik nooit werk van gemaakt.
Nou na 2 maanden zonder updates van Sultan (op de nightly, de stables updatet hij regelmatig!) wil ik nog eens schoon schip maken en dan meteen ook eens wat anders proberen.
Ik draai sinds paar maanden Slimsaber draait stabiel en regelmatig updates.
https://www.androidfileho...ort_by=date&sort_dir=DESC
https://www.androidfileho...ort_by=date&sort_dir=DESC
PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh V151.215-V153.215 / CT003 V117 / L&G E350 1P DSMR4.2
Ik wilde vandaag mijn toestel unlocken, TWRP flashen en rooten. Die eerste twee is gelukt maar rooten lukt steeds niet.
Ik download verscheidene ZIPs van het interwebs en flash het dan met TWRP. Echter geeft Root checker aan dat ik geen root heb. Anyone a solution for this one?
Edit: Tot zover heb ik wel SuperSU icoon maar ik kan 'm niet openen en na een tijdje krijg ik de melding dat 'ie is gecrasht.
Edit2: Inmiddels telefoon gebrickt en ik krijg drivers niet werkende onder windows 10! Dus ik kan geen ROM sideloaden via ADB...
Ik download verscheidene ZIPs van het interwebs en flash het dan met TWRP. Echter geeft Root checker aan dat ik geen root heb. Anyone a solution for this one?
Edit: Tot zover heb ik wel SuperSU icoon maar ik kan 'm niet openen en na een tijdje krijg ik de melding dat 'ie is gecrasht.
Edit2: Inmiddels telefoon gebrickt en ik krijg drivers niet werkende onder windows 10! Dus ik kan geen ROM sideloaden via ADB...
[ Voor 31% gewijzigd door karimmm op 18-10-2015 18:41 ]
Bricken is met die telefoon niet mogelijk volgens mij. En Windows 10 gebruiken is vragen om problemen natuurlijk...
Maak even een Virtual Machine (www.virtualbox.org) met Windows 7, dan kun je verder. Als je een versie van CyanogenMod installeert dan heb je standaard al root.
Maak even een Virtual Machine (www.virtualbox.org) met Windows 7, dan kun je verder. Als je een versie van CyanogenMod installeert dan heb je standaard al root.
Onzin. Gewoon de Samsung adb drivers installeren en dan werkt t prima.
@Catch22 Windows 10 hindert mij om de drivers uberhaupt te kunnen installeren. Ik heb het gefixt via toolbox + mijn telefoon werd in fastboot gewoon herkend.
Wat ik niet snap is dat adb nog steeds niet werkt maar fastboot geen enkel probleem is. Ik heb USB fouten opsporing natuurlijk aan.
Edit: Net http://www.makeuseof.com/...s-adb-fix-it-three-steps/ <deze tutorial even gevolgd, helaas gebeurt nog steeds hetzelfde. Ik vind ook weinig problemen icm win10 op google
Edit2:
- Samsung ADB drivers kan ik >niet< installeren
- 15secinstaller voor adb + fastboot helpt niet
- verscheidene tools om ADB te installeren helpen niet.
Moet ik het hele SDK gaan downloaden om het werkend te krijgen?
Wat ik niet snap is dat adb nog steeds niet werkt maar fastboot geen enkel probleem is. Ik heb USB fouten opsporing natuurlijk aan.
Edit: Net http://www.makeuseof.com/...s-adb-fix-it-three-steps/ <deze tutorial even gevolgd, helaas gebeurt nog steeds hetzelfde. Ik vind ook weinig problemen icm win10 op google
Edit2:
- Samsung ADB drivers kan ik >niet< installeren
- 15secinstaller voor adb + fastboot helpt niet
- verscheidene tools om ADB te installeren helpen niet.
Moet ik het hele SDK gaan downloaden om het werkend te krijgen?
[ Voor 44% gewijzigd door karimmm op 19-10-2015 12:29 ]
Ik verkoop mijn Oneplus en wil terug een cleane versie van Cyanogenmod installeren.
Maar ik zie tussen deze lijst geen 'stable' staan?
https://download.cyanogenmod.org/?device=bacon&type=
Enkel nightly's, snapshots of experimental. Zijn de snapshots de vervangers van de stable dan?
Moet je bij Cyanogenmod ook de GAPPS downloaden of zitten die hier wel standaard ingebakken?
Maar ik zie tussen deze lijst geen 'stable' staan?
https://download.cyanogenmod.org/?device=bacon&type=
Enkel nightly's, snapshots of experimental. Zijn de snapshots de vervangers van de stable dan?
Moet je bij Cyanogenmod ook de GAPPS downloaden of zitten die hier wel standaard ingebakken?
[ Voor 14% gewijzigd door Drwho1 op 19-10-2015 18:24 ]