Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lodevs
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-09-2024
waar kan ik die optie terugvinden?

** edit **
gevonden :)

[ Voor 29% gewijzigd door lodevs op 13-06-2015 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lodevs
ik heb het ondertussen werkende gekregen. Alleen ben ik wel vergeten om mijn Gapps te flashes...
Daarom heb ik dus ook geen apps meer op men gsm. Maar als ik dan probeer om via mijn browser naar the play store te gaan, een app zoek en deze wil installeren, staat er al bij geïnstalleerd. Onderaan kan ik dan kiezen voor welk device ik dit wil installeren en daar staat mijn opo bij maar wel in het grijs. Er staat bij dat dit item niet geïnstalleerd kan worden omdat het al op het toestel staat.

Nu in mijn apps kan ik ze niet terug vinden... Ik heb een vermoeden dat dit te maken heeft met de gapps die ik vergeten ben:)

** edit **
wat is dit een zooitje...
Aangezien ik de Gapps vergeten was ben ik dan maar gestart met het flashen naar stock versie.
Nu herkent mijn laptop die opo, ook niet in fastboot. Nochtans herkende hij hem wel vroeger.... *zucht*

[ Voor 16% gewijzigd door lodevs op 13-06-2015 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:02
Je kan GAPPS ook naderhand flashen via een recovery, waarom dat niet gedaan?
Dan staat de Playstore al geïnstalleerd oa en open je die, vul je je gegevens in en voila.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lodevs
Quad schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 00:57:
Je kan GAPPS ook naderhand flashen via een recovery, waarom dat niet gedaan?
Dan staat de Playstore al geïnstalleerd oa en open je die, vul je je gegevens in en voila.
omdat ik er nog niet in thuis ben... ik heb jaren een iPhone gehad. Plots Android is dan wel een hele verandering :)

Maar goed via de Wug's Toolbox heb ik hem volledig aan de praat gekregen...Momenteel draait hij de CM 12 release. Nu zal ik er straks de cm-12.1-20150613-NIGHTLY-bacon opzetten. Dan ben ik zeker van de laatste updates en de screen & batterij fix. Om dan nadien de Exodus rom er op te zetten...

Nu aangezien ik nieuw ben in dit wereldje en nog niet goed weet wat het verschil is tussen verschillende roms is de vraag wat het grote verschil is tussen onderstaande roms. Deze heb ik gevonden op het XDA developers forum wanneer ik ze sorteer op aantal views.
  1. [KERNEL] [11/06] [CM12.1] [3.4.107+] [UBER5.1] ☆ AK ☆ [v. 262]
  2. [KERNEL] [GPL] [OPO] franco.Kernel - r42
  3. [KERNEL] [Bacon] [CM12s/CM12.x/CM11s/CM11] Boeffla-Kernel (12-06-2015)
  4. [ROM][5.1.1][Official][Nightlies]Team-Exodus for Bacon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
lodevs schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 12:20:
[...]

omdat ik er nog niet in thuis ben... ik heb jaren een iPhone gehad. Plots Android is dan wel een hele verandering :)

Maar goed via de Wug's Toolbox heb ik hem volledig aan de praat gekregen...Momenteel draait hij de CM 12 release. Nu zal ik er straks de cm-12.1-20150613-NIGHTLY-bacon opzetten. Dan ben ik zeker van de laatste updates en de screen & batterij fix. Om dan nadien de Exodus rom er op te zetten...

Nu aangezien ik nieuw ben in dit wereldje en nog niet goed weet wat het verschil is tussen verschillende roms is de vraag wat het grote verschil is tussen onderstaande roms. Deze heb ik gevonden op het XDA developers forum wanneer ik ze sorteer op aantal views.
  1. [KERNEL] [11/06] [CM12.1] [3.4.107+] [UBER5.1] ☆ AK ☆ [v. 262]
  2. [KERNEL] [GPL] [OPO] franco.Kernel - r42
  3. [KERNEL] [Bacon] [CM12s/CM12.x/CM11s/CM11] Boeffla-Kernel (12-06-2015)
  4. [ROM][5.1.1][Official][Nightlies]Team-Exodus for Bacon
De eerste drie zijn allemaal enkel kernels. Die kun je dus bovenop nagenoeg iedere rom flashen.

Verder is het zo dat bijna alle roms gebaseerd zijn op CyanogenMod nightlies en in feite niet zo heel veel van elkaar verschillen. Ik denk zelf dat aan de Exodus roms nog het meeste gesleuteld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
Gabliboeba schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 13:18:
[...]
De eerste drie zijn allemaal enkel kernels. Die kun je dus bovenop nagenoeg iedere rom flashen.

Verder is het zo dat bijna alle roms gebaseerd zijn op CyanogenMod nightlies en in feite niet zo heel veel van elkaar verschillen. Ik denk zelf dat aan de Exodus roms nog het meeste gesleuteld is.
Dat klopt zeker, aan de Exodus rom is heel veel gesleuteld maar het is er wel beter van geworden (ik heb hem en vind hem best mooi en leuk door al die tweaks).

Voor andere ROMs zijn er ook nog:
- Temasek's UNOFFICIAL Build
- BlissPop by Team Bliss-Bacon
- Stock UNOFFICIAL CM12 Builds (door Daleski75)
- Euphoria-OS 1.1 (van Mahdi, bekend van de Mahdi ROM)

Dit zijn zeker niet de minste ROMs, maar ze staan onder Android Development (dus zonder Original). Op views gesorteerd zitten deze allemaal boven de 650.000 en Temasek's en Blisspop zitten daar ongeveer 1 miljoen views boven....

Verder zou ik niet aanraden om ook direct een nieuwe kernel te flashen, zeker niet als je nieuw bent binnen Android. Iedere ROM heeft al een kernel, zonder werkt ie namelijk niet. Pas als je echt weet waarmee je bezig bent, dan kun je misschien eens proberen om een andere kernel te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lodevs
zitten er bij die kernels geen roms bij dan?

Ik heb begrepen uit opzoekingen dat Kernels vergeleken kunnen worden met de soort bios van een pc.
Wat veranderen ze dan fundamenteel in die kernels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
lodevs schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 13:38:
zitten er bij die kernels geen roms bij dan?

Ik heb begrepen uit opzoekingen dat Kernels vergeleken kunnen worden met de soort bios van een pc.
Wat veranderen ze dan fundamenteel in die kernels?
Nee, een ROM heeft er al een kernel in zitten. Zie het een beetje als Linux. De kernel is de ruggengraat van het pakket en de ROM is wat je ziet. Zoals bijvoorbeeld Ubuntu, Debian en Linux Mint hetzelfde zijn op kernel niveau maar er compleet anders uitzien.

Wat ze veranderen aan de kernel weet ik niet, daar heb ik net iets te weinig kaas van gegeten, maar meestal zijn het optimalisaties en kleine tweakjes. Samen met andere apps kun je de kernel soms nog veel verder tweaken, iets wat vanuit de ROM meestal niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-09 19:07
voor zover ik weet is één van de "voordelen" van een custom kernel dat je verschillende snelheden en temperaturen kan aanpassen. Je kan je CPU op een bepaald profiel laten draaien (die volgens hun beter is) en de voltage aanpassen zodat je mobiel standaard minder verbruikt of juist meer.

Alleen het installeren van een kernel heeft vrij weinig impact, het zit hem in het aanpassen van die voltages en profielen waar je eventueel winst kan uithalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-08 03:28
Er niet van uit gaan dat elke kernel met zoiets als synapse of dergelijke moet getweaked worden.

Er zijn genoeg kernels waar de dev zelf bepaalde clocks&governors in stelt en waar je als gebruiker gewoon kan togglen tussen battery saving/balanced/performance (die dan helemaal niet overeenkomen met de stock OPO standaardwaarden).

[ Voor 30% gewijzigd door anessie op 14-06-2015 06:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:32

Vos

AFCA

Na weer een tijd vol frustraties over de touch problemen net Exodus er op gezet, is zo gedaan d.m.v. de handige video: https://www.youtube.com/watch?v=1-3_U7eanKI

Nu met Titanium bezig alles terug te zetten.

Ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:09
Gister heb ik mijn telefoon heel licht belast en alleen maar thuis gebruikt, waardoor de helderheid ook zeer laag was. Daardoor heb ik goeie SOT, maar het valt mij op dat Gmail veel accu heeft gebrukt terwijl ik helemaal geen mail heb geschreven via gmail en maar in totaal 3mailtjes heb ontvangen. Verder valt her ook op dat Android OS, Android systeem en google play services ook een zeer hoog verbruik hebben,heeft iemand hier een verklaring voor? Of een manier om het verbruik daarvan te verminderen?
PS: Draai CM official nightlies 13-06.
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/6ag9hjc8oes4hqv/Screenshot_2015-06-14-23-01-44.png?dl=0
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/xkfn82youd0cj1l/Screenshot_2015-06-14-23-01-48.png?dl=0

Edit: screenshot preview werkt helaas niet, link moet gekopieerd en geplakt worden. Ga het later aanpassen

[ Voor 6% gewijzigd door yeth3119 op 15-06-2015 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
Ik heb ff de links gecorrigeerd voor je, zonder dubbele [ haakjes en zonder " aanhalingstekens in de link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
yeth3119 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 10:29:
Gister heb ik mijn telefoon heel licht belast en alleen maar thuis gebruikt, waardoor de helderheid ook zeer laag was. Daardoor heb ik goeie SOT, maar het valt mij op dat Gmail veel accu heeft gebrukt terwijl ik helemaal geen mail heb geschreven via gmail en maar in totaal 3mailtjes heb ontvangen. Verder valt her ook op dat Android OS, Android systeem en google play services ook een zeer hoog verbruik hebben,heeft iemand hier een verklaring voor? Of een manier om het verbruik daarvan te verminderen?
PS: Draai CM official nightlies 13-06.
[afbeelding]
[afbeelding]

Edit: screenshot preview werkt helaas niet, link moet gekopieerd en geplakt worden. Ga het later aanpassen
Ik denk dat wanneer je SOT van meer dan 6 uur haalt er niets opmerkelijks aan de hand is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
Petertyuh schreef op maandag 15 juni 2015 @ 15:09:
[...]

Ik heb ff de links gecorrigeerd voor je, zonder dubbele [ haakjes en zonder " aanhalingstekens in de link.
Dankjewel :)
Gabliboeba schreef op maandag 15 juni 2015 @ 15:23:
[...]
Ik denk dat wanneer je SOT van meer dan 6 uur haalt er niets opmerkelijks aan de hand is....
Ik klaag zeker niet over de SOT, maar dat (vooral) Gmail zo hoog staat, terwijl ik het helemaal niet heb gebruikt vind ik wel opmerkelijk.
En Android system en Android OS staan ook redelijk hoog, maar die kan nog te verklaren zijn. Alleen die Gmail vind ik heel raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Vos schreef op zondag 14 juni 2015 @ 23:39:
Na weer een tijd vol frustraties over de touch problemen net Exodus er op gezet, is zo gedaan d.m.v. de handige video: YouTube: How to Install Exodus ROM on OnePlus One

Nu met Titanium bezig alles terug te zetten.

Ben benieuwd...
Na bijna 24 uur in gebruik niks dan lof! Geen touch problemen meer en gunstiger verbruik. Na 12 uur 'gebruik' nu nog 76% wat voor de update denk ik de helft was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ook touchscreen problemen als hij warm was... Aanrakingen werden veel te traag geregistreerd of helemaal nie, ...
Heb nu een week Exodus rom draaien en heb niets last meer met men touchscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 17:13
bollefles schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 18:44:
[...]
http://forum.xda-develope...cyanogenmod-12-1-t3120259

Ik heb 'm erop gezet (dirty flash over cm 12.1, da's dan wel weer makkelijk :9)
Die OTA, wordt die gepusht? Ik zie nergens specifieke instellingen...
Ja ik ga ook wel lekker op deze. Dirty geflashed over een CM nightly (geloof dat ik 0523 draaide) en haal nu weer met gemak 1,5 dag op een accu. Zonder enige aanpassingen. En geen touchscreen issues.

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:06

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Is die Exodus ook "dirty" te flashen over een bestaande CM nightly? Of blijf je sowieso met een lege phone zitten waar weer een backup op terugmoet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:03
GurbY{nl} schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 07:55:
Is die Exodus ook "dirty" te flashen over een bestaande CM nightly? Of blijf je sowieso met een lege phone zitten waar weer een backup op terugmoet?
Lees de post boven je en het xda topic eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bollefles
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-02 18:52
Als ik deze nightly van 13 juni wil flashen (https://www.androidfileho...ort_by=date&sort_dir=DESC) (draadje: http://forum.xda-develope...cyanogenmod-12-1-t3120259) krijg ik deze foutmelding in TWRP:

Comparing TZ Version TZ.BF.2.0-2.0.0123 to TZ.BF.2.0-2.0109
Assert failed: oppo.verify_trustzone("TZ.BF.2.0-2.0.0123") == "1"

E: Error executing updater binary in zip '/sdcard/cm-12.1-20150613-UNOFFICIAL-Sultan-bacon.zip'

Iemand een idee wat er misgaat- en vooral wat ik kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Je moet je firmware even updaten voor je de ROM wilt flashen :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

418O2 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 08:45:
[...]

Lees de post boven je en het xda topic eens ;)
Heb ik gedaan... maar dat gaat over die specifieke kernel, gebaseerd op de officiële CM nightlies. Mijn vraag was hoe dat met de Exodus Rom zat?

Ik wil nl kijken of er met een andere rom (of evt. kernel) minder last is van wifi connection drop in sleep. Maar om daar weer de hele boel voor opnieuw te installeren staat me wat tegen. Deze kernel kan dirty worden geflashed, maar kan een compleet andere rom dat ook..?

[ Voor 30% gewijzigd door GurbY{nl} op 16-06-2015 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bollefles
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-02 18:52
DennusB schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 11:17:
Je moet je firmware even updaten voor je de ROM wilt flashen :)
Laatste CM12.1 Nightly dirty d'r overheen, vervolgens inderdaad geen foutmelding meer :) Ik heb voor de zekerheid maar wel effe dalvik en cache gewipet. Eens kijken if 't kreng wil opstarten ;-) Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:41
Gisteren ook maar voor het eerst op de OPO een custom rom gezet, de Exodus rom die ik hier een aantla maal voorbij zag komen.
Ik werd gek van de battery drain etc. op de stock CM rom nadat ik een keer de touchfix heb geflashed (heb vanaf het begin al wel root, en alle voorgaande toestellen heb ik wel custom roms op gehad). Daarvoor zag ik het nut voor mij nog niet op de OPO.
Wat een verademing is die Exodus rom.
En, als toegevoegde waarde tov CM 12 (in ieder geval bij mij): ik heb weer 5GHz Wifi netwerken en ook NFC werkt voor het eerst op mijn OPO met mifare e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:02
mhulsegge schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 10:00:
Gisteren ook maar voor het eerst op de OPO een custom rom gezet, de Exodus rom die ik hier een aantla maal voorbij zag komen.
Ik werd gek van de battery drain etc. op de stock CM rom nadat ik een keer de touchfix heb geflashed (heb vanaf het begin al wel root, en alle voorgaande toestellen heb ik wel custom roms op gehad). Daarvoor zag ik het nut voor mij nog niet op de OPO.
Wat een verademing is die Exodus rom.
En, als toegevoegde waarde tov CM 12 (in ieder geval bij mij): ik heb weer 5GHz Wifi netwerken en ook NFC werkt voor het eerst op mijn OPO met mifare e.d.
Ik heb Exodus er vorige week om dezelfde reden opgezet. Ik had op de stock rom 2 verschillende kernels geflashed voor de touch fix maar bij beide was mijn accu nog voor het eind van de dag weer leeg.

Met Exodus werkt mijn OPO weer als vanouds met zo'n 6 uur SOT...

NFC werkt inderdaad nou ook weer, ik kan alleen nog geen paspoort inscannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
mhulsegge schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 10:00:
...
In hoeverre werk NFC ook echt? Ik draai nu die CM12.1-CAF2.4-Sultan van hierboven en voor het eerst lijkt hij MiFareClassic chips te herkennen zonder dat de chip daarna bevriest. Wanneer ik een OV-chipkaart scan krijg ik de volgende melding (uitgelezen met NFC Tools):
NXP MIFARE Classic 4k - Not supported
Welke melding krijgen jullie? Betekent Not supported dat het eigenlijk nog steeds maar half werkt hier of is het een kwestie van beveiliging?

Afbeeldingslocatie: http://s5.postimg.org/wkiyj8w2b/Screenshot_2015_06_17_10_46_03.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
renem schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 10:45:
[...]

Ik heb Exodus er vorige week om dezelfde reden opgezet. Ik had op de stock rom 2 verschillende kernels geflashed voor de touch fix maar bij beide was mijn accu nog voor het eind van de dag weer leeg.

Met Exodus werkt mijn OPO weer als vanouds met zo'n 6 uur SOT...

NFC werkt inderdaad nou ook weer, ik kan alleen nog geen paspoort inscannen.
:) Similar minds ;)
Paspoort reader net getest, maar hij stopt al bij het optisch verifieren van mijn id kaart, dus nfc kom ik niet eens aan toe.
pimsaint schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 10:50:
[...]

In hoeverre werk NFC ook echt? Ik draai nu die CM12.1-CAF2.4-Sultan van hierboven en voor het eerst lijkt hij MiFareClassic chips te herkennen zonder dat de chip daarna bevriest. Wanneer ik een OV-chipkaart scan krijg ik de volgende melding (uitgelezen met NFC Tools):

[...]

Welke melding krijgen jullie? Betekent Not supported dat het eigenlijk nog steeds maar half werkt hier of is het een kwestie van beveiliging?

[afbeelding]
Dit lijkt mij de beveiliging. Ik heb hier nog een Galaxy S3 liggen, die alles tot nu altijd wle heeft willen lezen, maar daar krijg ik met nfc tools exact dezelfde melding als op mijn opo... Lijkt me dus vrij duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:02
mhulsegge schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:07:
[...]

:) Similar minds ;)
Paspoort reader net getest, maar hij stopt al bij het optisch verifieren van mijn id kaart, dus nfc kom ik niet eens aan toe.
Optisch verifiëren is me wel gelukt, zowel met een paspoort als ID kaart. Ik moest ze wel in wat feller licht leggen en dan niet de flash gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
Heb na al jullie aanbevelingen ook maar geprobeerd om Exodus te flashen, maar ik krijg steeds de melding dat play store crashed en daardoor kan ik helemaal niks van de play store downloaden. Hadden jullie dat ook?
Heb Slim gapps geflashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:32
Ik heb net dirty flash van exodus vanaf de CM12.1 nightlies gedaan, maar kwam in een bootloop. Ik weer CM12 terugflashen, komt niet uit het bootscherm. Toen een wipe gedaan en exodus weer geflashed, maar die wipe heeft ook mn SD kaart gewist... Fijn dus ook mn backups zijn weg. Gelukkig foto's etc zijn wel gebackuped en contacten ook door google..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
yeth3119 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 12:57:
Heb na al jullie aanbevelingen ook maar geprobeerd om Exodus te flashen, maar ik krijg steeds de melding dat play store crashed en daardoor kan ik helemaal niks van de play store downloaden. Hadden jullie dat ook?
Heb Slim gapps geflashed.
Geen enkel probleem hier.
Ik heb de http://forum.xda-develope...e/reborn-gapps-5-t3074660 PA Gapps voor 5.1 geflashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
Bartske schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 13:01:
Ik heb net dirty flash van exodus vanaf de CM12.1 nightlies gedaan, maar kwam in een bootloop. Ik weer CM12 terugflashen, komt niet uit het bootscherm. Toen een wipe gedaan en exodus weer geflashed, maar die wipe heeft ook mn SD kaart gewist... Fijn dus ook mn backups zijn weg. Gelukkig foto's etc zijn wel gebackuped en contacten ook door google..
Dat is mij net ook overkomen, dirty flashed lukte niet. Daarna heb ik weer CM12.1 erop gezet bleef hij vast bij die Onplus logo die je krijgt als hij net opstart. Alleen is mijn sd kaart niet verwijderd gelukkig.
mhulsegge schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 13:07:
[...]

Geen enkel probleem hier.
Ik heb de http://forum.xda-develope...e/reborn-gapps-5-t3074660 PA Gapps voor 5.1 geflashed.
Dankjewel, ga die proberen. Maar ze zijn wel oud, laatste update was van april?

[ Voor 3% gewijzigd door yeth3119 op 17-06-2015 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
yeth3119 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 13:12:
[...]

Dat is mij net ook overkomen, dirty flashed lukte niet. Daarna heb ik weer CM12.1 erop gezet bleef hij vast bij die Onplus logo die je krijgt als hij net opstart. Alleen is mijn sd kaart niet verwijderd gelukkig.

[...]

Dankjewel, ga die proberen. Maar ze zijn wel oud, laatste update was van april?
Komt het probleem wel vanuit de Gapps ?
Als je Gapps niet flashed, start je toestel dan wel op ?
Edit, had jou edit gemist.

Was mij helemaal nog niet opgevallen, heb niet naar de datum gekeken, sorry.

[ Voor 9% gewijzigd door miggeltje op 17-06-2015 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
mhulsegge schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 13:15:
[...]

Komt het probleem wel vanuit de Gapps ?
Als je Gapps niet flashed, start je toestel dan wel op ?
Hij start wel op, nadat ik een clean install heb gedaan, maar ik krijg elke keer de melding Google play store is gestopt. Daardoor kan ik niks downloaden van de play store.

Dus vermoed wel dat het komt door de Gapps? Of kan het toch aan iets anders liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
yeth3119 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 13:17:
[...]

Hij start wel op, nadat ik een clean install heb gedaan, maar ik krijg elke keer de melding Google play store is gestopt. Daardoor kan ik niks downloaden van de play store.

Dus vermoed wel dat het komt door de Gapps? Of kan het toch aan iets anders liggen?
Denk wel de gapps dan.
Ik ga nu een andere / nieuwere pa gapps flashen (als die eindelijk binnekomt hier :(.
http://forum.xda-develope...oftware/tk-gapps-t3116347
Laat dadelijk wel weten of de mijne in ieder geval goed werkt daarmee na een system wipe.

Edit: werkt als een zonnetje

[ Voor 9% gewijzigd door miggeltje op 17-06-2015 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
mhulsegge schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 13:25:
[...]

Denk wel de gapps dan.
Ik ga nu een andere / nieuwere pa gapps flashen (als die eindelijk binnekomt hier :(.
http://forum.xda-develope...oftware/tk-gapps-t3116347
Laat dadelijk wel weten of de mijne in ieder geval goed werkt daarmee na een system wipe.

Edit: werkt als een zonnetje
Nee bij mij lukt het maar niet. Heb geen idee wat ik anders doe of wat er fout gaat. Heb nu de ROM verwwijderd en een clean install gedaan van Exodus rom, dan gelijk de th gapps updated geflashed. Alles ingesteld. Wil ik titanium backup gaan downloaden via play store, begint hij te crashen. Clear data enzo hebben geen nut, want krijg dan weer de melding dat play store is gestopt.

Edit: Ik heb het geprobeerd cache te legen van play services en play store, andere gapps flashen, CM12.1 opnieuw flashen en zelfs een ander gmail account geporbeerd. Alles had tot nu toe geen nut gehad. Wordt er wel een beetje moe van nu.

[ Voor 13% gewijzigd door yeth3119 op 17-06-2015 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
yeth3119 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 14:14:
[...]

Nee bij mij lukt het maar niet. Heb geen idee wat ik anders doe of wat er fout gaat. Heb nu de ROM verwwijderd en een clean install gedaan van Exodus rom, dan gelijk de th gapps updated geflashed. Alles ingesteld. Wil ik titanium backup gaan downloaden via play store, begint hij te crashen. Clear data enzo hebben geen nut, want krijg dan weer de melding dat play store is gestopt.

Edit: Ik heb het geprobeerd cache te legen van play services en play store, andere gapps flashen, CM12.1 opnieuw flashen en zelfs een ander gmail account geporbeerd. Alles had tot nu toe geen nut gehad. Wordt er wel een beetje moe van nu.
Als ik op het OPO forum kijk, staat er inde thread van exodus rom ook een link voor cyagoned firmware in case installation fails.
thread: https://forums.oneplus.ne...-android-lollipop.278548/
Link naar file: https://www.androidfilehost.com/?fid=23991606952604019

Misschien dat dit helpt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
Ik heb gisteren ook de Exodus rom geinstalleerd. Eerst een dirty flash over 'Unofficial CyanogenMod 12.1 with CAF 3.4.0 kernel [June 13, 2015]' gedaan. Dit leek in eerste instantie goed te gaan, maar toen crashte ook hier de Google services en kwam daarna in een bootloop terecht.

Vervolgens maar gewoon een clean install gedaan en de boel draait nu als een zonnetje. Na twee weken eindelijk weer eens een fatsoenlijke accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Hetzelfde hier. Heb de Exodus dirty geflashed, inclusief de radio rom.
Daarna eerste keer opstarten, maar direct daarna crashte play services, en exchange services. Vervolgens bootloop.
Daarop heb ik opnieuw gapps geflashed, waarna ik een paar keer een crash heb gehad van play services, gmail en exchange. Daarop heb ik de app cache geleegd, opnieuw opgestart, en nu kan ik gewoon naar de google play store. En via boxer de exchange mail ophalen.

Lijkt tot dusver goed. Als ie weer gaat klieren dan gaat ie maar schoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
mhulsegge schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 14:37:
[...]

Als ik op het OPO forum kijk, staat er inde thread van exodus rom ook een link voor cyagoned firmware in case installation fails.
thread: https://forums.oneplus.ne...-android-lollipop.278548/
Link naar file: https://www.androidfilehost.com/?fid=23991606952604019

Misschien dat dit helpt ?
Heel erg bedankt, die dan maar als laatst proberen wanneer ik er tijd voor heb, vandaag niet echt veel tijd meer over helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Hmm. Na de Exodus heb ik geen geluidsmeldingen meer bij whatsapp....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
GurbY{nl} schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 19:05:
Hmm. Na de Exodus heb ik geen geluidsmeldingen meer bij whatsapp....
Heb je wel geluidsmeldingen bij andere applicaties? Zo ja, dan zou ik Whatsapp verwijderen en opnieuw installeren. Dat moet het oplossen hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

yeth3119 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 22:03:
[...]

Heb je wel geluidsmeldingen bij andere applicaties? Zo ja, dan zou ik Whatsapp verwijderen en opnieuw installeren. Dat moet het oplossen hoop ik.
Bij o.a. mail ook niet. Whatsapp had ik inmiddels (2x) verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar dat lost het niet op. Ik ga em maar naar fabriek terugzetten.

**EDIT**
Complete wipe gedaan; alles kaal geïnstalleerd. WA er opnieuw op: geen geluid... :(

**edit2**
Als ik IN WA zit, en er komt een nieuw bericht, dan krijg ik wél een geluidje. Zit ik in een andere app, of op het homescreen, dan alleen trillen...

[ Voor 23% gewijzigd door GurbY{nl} op 18-06-2015 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Petertyuh schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 08:46:
[...]

Met Titanium Backup kun je alles heel simpel opslaan en terug zetten, dan lijkt het net alsof er niks is gebeurd. Zo doe ik het altijd en het werkt keer op keer.
Toch even een vraag daarover. Ik heb de hele reut gebackupped met Titanium, en de tel een full wipe gegeven. Daarna Titanium opnieuw geinstalleerd, en naar backup/herstel gegaan. Echter: dan heb ik een complete lijst met apps (met een streepje erdoor) die ik stuk voor stuk aanklik, en voor herstellen kies. Daarna opent het scherm waarin ik op Installeren kan klikken.

Zie ik iets over het hoofd? Ik neem haast aan dat dat volledig automatisch toch wel terug gezet moet kunnen worden? Ik kan het alleen niet ontdekken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
GurbY{nl} schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 11:18:
[...]

Toch even een vraag daarover. Ik heb de hele reut gebackupped met Titanium, en de tel een full wipe gegeven. Daarna Titanium opnieuw geinstalleerd, en naar backup/herstel gegaan. Echter: dan heb ik een complete lijst met apps (met een streepje erdoor) die ik stuk voor stuk aanklik, en voor herstellen kies. Daarna opent het scherm waarin ik op Installeren kan klikken.

Zie ik iets over het hoofd? Ik neem haast aan dat dat volledig automatisch toch wel terug gezet moet kunnen worden? Ik kan het alleen niet ontdekken..
Kan het zijn dat je de gratis versie gebruikt ? Vroeger (ik heb hem al een jaar of 4 a 5 geleden gekocht) werkte batch niet op de gratis versie.
Als ik het verkeerd heb, je zou bovenin een groen vinkje moeten hebben in het begin scherm, daarmee ga je naar de batch acties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

mhulsegge schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 11:28:
[...]

Kan het zijn dat je de gratis versie gebruikt ? Vroeger (ik heb hem al een jaar of 4 a 5 geleden gekocht) werkte batch niet op de gratis versie.
Als ik het verkeerd heb, je zou bovenin een groen vinkje moeten hebben in het begin scherm, daarmee ga je naar de batch acties
Dat is het dus. Helder.

Vwb geluid: ik ben erachter. Hetzij een nieuw feature van Exodus, hetzij iets wat in CM12.1 al wel bestond maar aanstond, en in Exodus uit: bij Geluiden staat onder "Beltoon Telefoon" nog een optie: Meldingstoon. Die stond op "Geen". Blijkbaar fungeert dat als master voor alle andere geluiden, want nadat ik daar een geluid had gekozen kwam er weer het nodige lawaai uit de tel... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
GurbY{nl} schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 11:18:
[...]

Gelukkig kan het automagisch, wat ik ook altijd doe. Bij het openen van de app staat helemaal rechts boven in de hoek een icoontje (rechthoekje met een vinkje doorheen). Als je daar op klikt, krijg je alle batch acties. Voor een backup kies ik altijd voor de backup van alle gebruikers apps en alle systeem gegevens (daarmee kan ik ook het toestel ID herstellen na een wipe). Voor het herstellen van een vorige backup scroll ik iets naar onder en kies voor hetstel ontbrekende apps inclusief gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
Exodus _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/leulmmk.pngAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tKLa0Jx.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
En de normale lijst met apps/verbruik? Wie verbruikte het meest bijv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
gebruik je een gemodificeerde gapps? Ik haal echt max 4.5 uur. En als ik play services beperk in rechten krijg ik constant meldingen

[ Voor 10% gewijzigd door 418O2 op 21-06-2015 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
Ik gebruik zelf GSAM met root companion om mijn batterijverbruik te monitoren, ik snap alleen één ding niet:

Afbeeldingslocatie: http://s5.postimg.org/yzkxxwoyf/20150621_182714.jpg

Staat hier nou dat ik gemiddeld 4:10 SOT tijd uit mijn batterij haal? Dan begrijp ik het tot zover. Maar wat betekent dan 3:31 Max?
418O2 schreef op zondag 21 juni 2015 @ 18:10:
[...]
gebruik je een gemodificeerde gapps? Ik haal echt max 4.5 uur. En als ik play services beperk in rechten krijg ik constant meldingen
Ik heb die melding zelf nog nooit gehad maar wel vaak voorbij zien komen op fora. Daar worden twee fixes aangehaald
  • Bij instellingen -> apps -> google play services -> app data en cache wissen
  • "Go to settings apps, all,click the 3 dots on the top right and reset app preference. Reboot and reselect your preference. This shld solve your prob."
Al eens geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
418O2 schreef op zondag 21 juni 2015 @ 18:10:
[...]
Nee, alles standaard. Wel gebruik ik Nano Gapps, met enkel Play Services, Calendar provider etc. De reden waarom ik op de acculading van de screenshot 6 uur SOT krijg, komt waarschijnlijk ook omdat ik de gehele dag op wifi zat. Wanneer ik gebruik maak van 3g, kom ik op hooguit 4-5u.

[ Voor 7% gewijzigd door Gabliboeba op 22-06-2015 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarren
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:06
Ik heb vrij lang gebruik gemaakt van Cyanogenmod nightlies. Daarbij had ik 1 langlopend issue wat ik eigenlijk tegenkwam op iedere CM gebaseerde rom of kernel. Namelijk dat het streamen van videos bijvoorbeeld van de frontpage van tweakers.net op hoge resolutie (1080p) niet goed/stabiel werkt. Ook het streamen van videos via MXplayer met hardware acceleration aan gaf vaak performance problemen. (https://jira.cyanogenmod.org/browse/BACON-3397)

Daarnaast geven de nightlies de laatste weken regelmatig softreboots. (https://jira.cyanogenmod.org/browse/NIGHTLIES-1327)

Voor degene die het interessant vinden of hier ook last van hebben. Met Omnirom heb ik geen problemen met bovenstaande 2 zaken. (tevens hebben ze sinds een paar dagen ook officiele 5.1.1 nightlies voor de oneplus one).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tierelier
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-01-2022
Hoi allemaal,
Zou iemand mij kunnen helpen met rooten wat niet wil lukken? De vorige keer ging het prima. CM12 nightlies erop gezet. Dit keer wilde ik upgraden met de laatste nightlies maar Titanium backup gaf daarna aan dat ik geen root had. Root checker ook. Clean de rom geflashed.

Dus opnieuw een factory reset gedaan en cache gewist opnieuw recovery geflashed en bootloader unlocked. Nieuwste nightly er weer op gezet en Gapps 5.1 En wéér opnieuw titanium backup erop gezet. Again ook de melding gekregen dat ik geen root heb.

Heeft iemand alstjeblieft een idee wat er mis gegaan kan zijn? Mijn dank zou groot zijn.
Alvast bedankt!
Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Laatst online: 16:32
flash supersu.zip.. deze moet na een clean install van een rom altijd geflasht worden.

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Punkbuster schreef op maandag 29 juni 2015 @ 07:21:
flash supersu.zip.. deze moet na een clean install van een rom altijd geflasht worden.
Nou... niet bij de laatste 12.1 nightlies, daar zit root al gewoon "ingebakken"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tierelier
Dank jullie wel. Gek genoeg alles nog eens gedaan. En ineens wel root toegang. Gek he? Ik had inderdaad ook supersu.zip geflashed omdat ik dacht dat dat het misschien was. Maar er was dus kennelijk iets anders. Misschien zat er een "boertje" dwars of zo hehehe. Bedankt iig.! Probleem opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
GurbY{nl} schreef op maandag 29 juni 2015 @ 08:49:
[...]

Nou... niet bij de laatste 12.1 nightlies, daar zit root al gewoon "ingebakken"...
Ohh dat wist ik niet, maar ben zelf niet zn grote fan van de ingebouwde client

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
Tierelier schreef op maandag 29 juni 2015 @ 09:10:
Dank jullie wel. Gek genoeg alles nog eens gedaan. En ineens wel root toegang. Gek he? Ik had inderdaad ook supersu.zip geflashed omdat ik dacht dat dat het misschien was. Maar er was dus kennelijk iets anders. Misschien zat er een "boertje" dwars of zo hehehe. Bedankt iig.! Probleem opgelost
Wellicht ben je het vergeten aan te zetten in Settings > Developer Tools.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tierelier
Dat beide keren wel gedaan... Duurde de eerste keer even voordat ik die gevonden had. Hij werd in beschrijving die ik volgde niet genoemd. Ik houd het op een boertje hahaha. Ben van mijn touch screen probleem af nu :):)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:00
Ik heb 2 weken terug ook maar de exodus rom geinstalleerd. Pff die werkt wel een stuk beter dan de standaard (ota) cm12 rom. Geen touch problemen meer en accu gaat ook een stuk langer mee. Ik mis alleen de cm camera maar de ColorOS camera doet het gelukkig ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:55
Draai sinds kort ook de Exodus rom, maar merk bij het nemen van een backup met titanium backup dat de Wifi verbinding wegvalt, nog mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tierelier
Heb er nu ook Exodus opgezet. De batterij loopt wel snel leeg nu. Jammer. Welke ROM staat nu eigenlijk bekend om een lange accu-levensduur met de OPO?

Met CM12 ging het fantastisch bij mij qua accuduur. Allen kreeg ik helaas de touchscreen problemen met hitte. CM 12.1 was een ramp qua accu bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Ik heb met Exodus een prima accuduur. Is het niet een app oid??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tierelier
Ik zie niets bijzonders met wakelock detector. Met CM12 had ik ongeveer 4% leegloop in een nacht met vliegtuigstand aan. Gisteren 12% in 1 nacht.

Nou ja, beetje klooien. Misschien vind ik het nog. Er zijn dus wel mensen die een goeie accuduur hebben kennelijk met Exodus.. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Mijn exodus met de voorlaatste release liep ook rap leeg. Net die van vandaag geflashed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
Zijn er meer mensen die een erg hoog verbruik (>20% van accu) van de webbrowser hebben? Ik dacht eerst dat het aan Chrome lag, maar met Firefox heb ik er ook last van. De browser is na WhatsApp mijn meest gebruikte app, maar ook weer niet uitzonderlijk veel, naar mijn idee. Is dit normaal?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/v6w2qHz.jpgAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OtT0SGQ.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Laatst online: 01-11-2024
Gabliboeba schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 15:00:
Zijn er meer mensen die een erg hoog verbruik (>20% van accu) van de webbrowser hebben? Ik dacht eerst dat het aan Chrome lag, maar met Firefox heb ik er ook last van. De browser is na WhatsApp mijn meest gebruikte app, maar ook weer niet uitzonderlijk veel, naar mijn idee. Is dit normaal?

[afbeelding][afbeelding]
Yep... Chrome staat hier als een na hoogste, scherm het hoogst
Als ik zie hoeveel tijd die de radio actief heeft gehouden snap ik dat verbruik wel.
maar zoveel heb ik chrome niet gebruikt.

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
Ik gebruik Chrome sporadisch (enkel wat nieuws websites en af en toe T.net) en ik heb nergens last van. Gebruiken jullie het echt 15-30 minuten lang?

Ik zie overigens dat je Chrome Beta gebruikt, ik weet niet of je een specifieke Beta functie gebruikt maar het is natuurlijk beter om de stabiele versie te pakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:39

mno

Net mijn OPO gekregen en meteen Exodus erop gezet. Daar zit zo te zien geen camera app bij. Welke camera gebruiken de Exodus gebruikers hier?

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
CameraNextMod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
mno schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 18:21:
Net mijn OPO gekregen en meteen Exodus erop gezet. Daar zit zo te zien geen camera app bij. Welke camera gebruiken de Exodus gebruikers hier?
Ik gebruik de ColorOS cam met alle mogelijke plugins. Deze lijkt een stuk sneller en mooiere foto's te maken, maar dat kan ook een gevoel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
Misschien dat ik hier een oude deur in trap maar Sultanxda heeft echt een heerlijke rom. Stabiel, snel, geen drain, touchscreen/wifi fixes erin etc. En OTA updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
Even een korte vraag als ik een fabrieksreset doe alles terug naar beginstand heb ik dan weer de rom zoals toen ik hem kocht android 4 en v33 uit mn hoofd. Heb nu Lolipop 5.02 erop staan na vele updates en wil eigenlijk weer terug naar de versie waar ik er nog 3 x zolang meedeed.
5.02 zuipt stroomt en maakt de telefoon redelijk warm.

Zo nee is er nog een andere mogelijkheid om weer de oude versie te krijgen?
Alvast bedankt voor tips :-)

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
Ja dat kan, als je hem flashed met de oude firmware. Moet je hem wel unlocken + custom recovery flashen.

[ Voor 4% gewijzigd door Punkbuster op 10-07-2015 13:04 ]

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arshaad
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-11-2024
Ook dit probleem (https://jira.cyanogenmod.org/browse/BACON-64) met het geluid tijdens het filmen moet met de nightly van vandaag zijn opgelost. ( http://review.cyanogenmod.org/#/c/102459/ en http://www.cmxlog.com/12....0150720-NIGHTLY-bacon.zip) Kan iemand dit beamen?
Bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tierelier
...ik gebruik camera FV-5. Je kunt er mee in RAW formaat schieten en de sluitertijd (heeft geen sluiter maar toch) bepalen. Wel betaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
  • Laatst online: 08:43
anessie schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 02:28:
Misschien dat ik hier een oude deur in trap maar Sultanxda heeft echt een heerlijke rom. Stabiel, snel, geen drain, touchscreen/wifi fixes erin etc. En OTA updates.

Dank! Heb 'm erop gezet nadat ik maanden lang UberCM had. Reageert allemaal net iets vlotter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus

Klinkt goed en ik denk dat ik hem ook wel ff ga flashen. Gaat wel weer aardig wat werk worden want ik zit nu op Exodus dus ik moet eerst naar CM12 en dan kan ik pas door naar die van Sultanxda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
Na mijn comment heb ik ff gezocht in het topic en toen kwam ik er achter dat je idd meteen naar Sultana kan vanaf Exodus. Dit kan echter alleen als je van Exodus al een bepaalde versie draait zodat je de laatste firmware ook hebt.

Dat het weer ff werk gaat zijn is omdat ik voor elke flash eerst altijd eenbackup maak met TitaniumBackup en een Nandroid backup doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-09 13:52
Wacht tot je eens een bootloop hebt zonder backup, dat is pas veel werk 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
superiscch schreef op maandag 27 juli 2015 @ 11:05:
Wacht tot je eens een bootloop hebt zonder backup, dat is pas veel werk 😁
Daar heb ik al ervaring mee.

Had een keer een aanpasing gedaan aan de statusbar zonder dat ik een backup had. Ik was vergeten om de rechten goed te zetten, op het moment dat ik op apply drukte vlogen de foutmeldingen mij om de oren.......Serieus dan breekt het zweet je uit. UIteindelijk kunnen oplossen door het aangepaste bestand te vervangen met een uit een andere rom / source.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:46

Goeie rom, maar zet geen 'double tap to wake' aan. Dan gaat je accu meer dan 2x zo snel. Dat verschil heb ik in andere roms niet zo gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Laatst online: 14:45

Draai sinds kort de 12.1 nightlies, heb al een heleboel gelezen over de sultan-rom. Ziet er wel erg interessant uit! Twee bedenkingen:

1. Hoe duurzaam is de support van de dev, lijkt een vrij geniale eenmansshow te zijn. Dus als hij er geen zin meer in heeft is het uit met de pret?

2. Ik lees er misschien over, maar is de touchscreen issue verholpen? Heb ik zelf ook last van gehad om mijn One. Met de fix van Oneplus wel verholpen, toen draaide ik nog stock CM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Drwho1 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:26:
[...]

Draai sinds kort de 12.1 nightlies, heb al een heleboel gelezen over de sultan-rom. Ziet er wel erg interessant uit! Twee bedenkingen:

1. Hoe duurzaam is de support van de dev, lijkt een vrij geniale eenmansshow te zijn. Dus als hij er geen zin meer in heeft is het uit met de pret?

2. Ik lees er misschien over, maar is de touchscreen issue verholpen? Heb ik zelf ook last van gehad om mijn One. Met de fix van Oneplus wel verholpen, toen draaide ik nog stock CM.
Volgens mij is er geen rom meer te vinden die nog touchscreenissues heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:28
Ik draai de sultanxda rom nu. Werkt meer dan prima. Geen touchscreenissues terwijl ik die wel gehad met. Maar de batterijduur is niet geweldig eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
Limbeckx schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:59:
Ik draai de sultanxda rom nu. Werkt meer dan prima. Geen touchscreenissues terwijl ik die wel gehad met. Maar de batterijduur is niet geweldig eerlijk gezegd.
Ah, ik dacht net dat het één van de troeven was gezien de vele optimalisaties...

Batterijduur is in de nightlies ook nog niet op het niveau van CM11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:28
Drwho1 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 12:48:
[...]

Ah, ik dacht net dat het één van de troeven was gezien de vele optimalisaties...

Batterijduur is in de nightlies ook nog niet op het niveau van CM11.
Ik heb hiervoor tot ongeveer een week geleden de nightlies gehad van CM12 maar idd die zijn zo mogelijk nog slechter. Ik begrijp niet waar de batterijtijd van CM11 is gebleven ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:53

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Zit sinds woensdag ook de sultanxda rom, voelt n stuk snappier dan CM12 en batterijduur is enorm toegenomen, heb nog 38% over sinds gisterochtend 10 uur. Ben benieuwd of dit nog verder te verbeteren valt met NLPunbounce, maar ben een beetje huiverig om xPosed te installeren, de laatste keer dat ik dat probeerde onder 5.1 was de boel niet bepaald stabiel meer...

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
BdK9001 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:04:
Zit sinds woensdag ook de sultanxda rom, voelt n stuk snappier dan CM12 en batterijduur is enorm toegenomen, heb nog 38% over sinds gisterochtend 10 uur. Ben benieuwd of dit nog verder te verbeteren valt met NLPunbounce, maar ben een beetje huiverig om xPosed te installeren, de laatste keer dat ik dat probeerde onder 5.1 was de boel niet bepaald stabiel meer...
Mooi, ik wil sultan ook wel proberen maar twijfel nog over dirty flashen of niet :) heb net m'n CM installatie weer wat naar mijn hand gezet...

Wow, adblock plus geïnstalleerd gisteren en dat is al meteen goed voor 15% batterijverbruik.

[ Voor 7% gewijzigd door Drwho1 op 30-07-2015 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:53

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Drwho1 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 16:57:
[...]
Mooi, ik wil sultan ook wel proberen maar twijfel nog over dirty flashen of niet :) heb net m'n CM installatie weer wat naar mijn hand gezet...
Mja, het is een risico, bij mij ging de dirty flash in ene goed, dus ik had geluk. Maar ik had voor de zekerheid zowel met Titanium backup een backup op de device gemaakt (en die backup ook weer op de pc gezet), als een nandroid backup met adb O-)
Wow, adblock plus geïnstalleerd gisteren en dat is al meteen goed voor 15% batterijverbruik.
Dat is niet het enige, om de een of andere reden vreet ie ook data. Stond bij mij binnen 2 dagen op nr 2, net onder chrome, heb m er maar weer afgegooid

Heb inmiddels ook het risico genomen om xPosed er op te zetten, heb op GravityBox na al mn oude modules weer aan (miste vooral true silent mode en youtube background playback)

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:44
Ik installeer zelfs even helemaal geen custom ROM meer en al zeker niet Xposed, mijn OPO werd er loei heet mee met diverse reboots als gevolg zonder nou iets bijzonders te doen, 30 min Google Maps navigatie bv.

Nu weer helemaal naar stock op CM12S en ik kan zolang navigeren als ik wil, al rij ik erop naar Parijs.
Okay, wordt nog wel warm maar lang niet meer zo warm als voorheen en al helemaal geen reboots meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
Drwho1 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 16:57:
[...]

Waarom een draak van een programma zoals adblock plus? Adaway of MoAB lijken me betere keuzes.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1916098

Ik draai vanaf de eerste Sultanxda release xposed 5.1 erop en update deze regelmatig: http://forum.xda-develope...ermission-xposed-t3072979

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nAKYQhq.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:20

Pierre

Van nature lui!

Hoe zijn hier de ervaringen met Oxygen OS op de OPO

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Ik zet 'm hier maar neer, omdat ik de laatste nightly draai, maar zijn er meer mensen die last hebben van Horizon Go (UPC/Ziggo) dat niet werkt? Zodra ik 'n zender wil bekijken, valt de app weg en kom ik weer terug op 't homescherm.

Al contact met Ziggo gehad en zij (her)kennen 't probleem niet echt, andere toestellen hier thuis werken wel (allemaal geen Android 5).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Laatst online: 14-09 13:52
Drwho1 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:26:
[...]

1. Dat heb je met elke rom bijna. Genieten zolang het kan en nadien overstappen 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
Okay, zonet Sultan erop gezet. Toch maar voor een clean install gegaan om risico te beperken. Ik ben benieuwd...

Edit: backups teruggezet

[ Voor 9% gewijzigd door Drwho1 op 31-07-2015 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
anessie schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:46:
[...]

Waarom een draak van een programma zoals adblock plus? Adaway of MoAB lijken me betere keuzes.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1916098

[afbeelding]
Thx voor de tip, heb moaab geïnstalleerd. Lijkt idd veel minder resources te verbruiken!
Pierre schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:55:
Hoe zijn hier de ervaringen met Oxygen OS op de OPO
Ik heb kort Oxygen 1.0 gedraaid maar ben weer overgestapt op cm nightlies. Oxygen is erg clean, maar ik miste precies toch wat features.

Versie 2.0 lijkt al veel beter ontwikkeld, maar nog niet beschikbaar voor de OPO enkel de OPT.
Pagina: 1 ... 11 ... 35 Laatste