waar kan ik die optie terugvinden?
** edit **
gevonden
** edit **
gevonden
[ Voor 29% gewijzigd door lodevs op 13-06-2015 00:25 ]
[ Voor 29% gewijzigd door lodevs op 13-06-2015 00:25 ]
[ Voor 16% gewijzigd door lodevs op 13-06-2015 00:53 ]
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
omdat ik er nog niet in thuis ben... ik heb jaren een iPhone gehad. Plots Android is dan wel een hele veranderingQuad schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 00:57:
Je kan GAPPS ook naderhand flashen via een recovery, waarom dat niet gedaan?
Dan staat de Playstore al geïnstalleerd oa en open je die, vul je je gegevens in en voila.
De eerste drie zijn allemaal enkel kernels. Die kun je dus bovenop nagenoeg iedere rom flashen.lodevs schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 12:20:
[...]
omdat ik er nog niet in thuis ben... ik heb jaren een iPhone gehad. Plots Android is dan wel een hele verandering
Maar goed via de Wug's Toolbox heb ik hem volledig aan de praat gekregen...Momenteel draait hij de CM 12 release. Nu zal ik er straks de cm-12.1-20150613-NIGHTLY-bacon opzetten. Dan ben ik zeker van de laatste updates en de screen & batterij fix. Om dan nadien de Exodus rom er op te zetten...
Nu aangezien ik nieuw ben in dit wereldje en nog niet goed weet wat het verschil is tussen verschillende roms is de vraag wat het grote verschil is tussen onderstaande roms. Deze heb ik gevonden op het XDA developers forum wanneer ik ze sorteer op aantal views.
- [KERNEL] [11/06] [CM12.1] [3.4.107+] [UBER5.1] ☆ AK ☆ [v. 262]
- [KERNEL] [GPL] [OPO] franco.Kernel - r42
- [KERNEL] [Bacon] [CM12s/CM12.x/CM11s/CM11] Boeffla-Kernel (12-06-2015)
- [ROM][5.1.1][Official][Nightlies]Team-Exodus for Bacon
Dat klopt zeker, aan de Exodus rom is heel veel gesleuteld maar het is er wel beter van geworden (ik heb hem en vind hem best mooi en leuk door al die tweaks).Gabliboeba schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 13:18:
[...]
De eerste drie zijn allemaal enkel kernels. Die kun je dus bovenop nagenoeg iedere rom flashen.
Verder is het zo dat bijna alle roms gebaseerd zijn op CyanogenMod nightlies en in feite niet zo heel veel van elkaar verschillen. Ik denk zelf dat aan de Exodus roms nog het meeste gesleuteld is.
Nee, een ROM heeft er al een kernel in zitten. Zie het een beetje als Linux. De kernel is de ruggengraat van het pakket en de ROM is wat je ziet. Zoals bijvoorbeeld Ubuntu, Debian en Linux Mint hetzelfde zijn op kernel niveau maar er compleet anders uitzien.lodevs schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 13:38:
zitten er bij die kernels geen roms bij dan?
Ik heb begrepen uit opzoekingen dat Kernels vergeleken kunnen worden met de soort bios van een pc.
Wat veranderen ze dan fundamenteel in die kernels?
[ Voor 30% gewijzigd door anessie op 14-06-2015 06:01 ]
[ Voor 6% gewijzigd door yeth3119 op 15-06-2015 10:36 ]
Ik heb ff de links gecorrigeerd voor je, zonder dubbele [ haakjes en zonder " aanhalingstekens in de link.
Ik denk dat wanneer je SOT van meer dan 6 uur haalt er niets opmerkelijks aan de hand is....yeth3119 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 10:29:
Gister heb ik mijn telefoon heel licht belast en alleen maar thuis gebruikt, waardoor de helderheid ook zeer laag was. Daardoor heb ik goeie SOT, maar het valt mij op dat Gmail veel accu heeft gebrukt terwijl ik helemaal geen mail heb geschreven via gmail en maar in totaal 3mailtjes heb ontvangen. Verder valt her ook op dat Android OS, Android systeem en google play services ook een zeer hoog verbruik hebben,heeft iemand hier een verklaring voor? Of een manier om het verbruik daarvan te verminderen?
PS: Draai CM official nightlies 13-06.
[afbeelding]
[afbeelding]
Edit: screenshot preview werkt helaas niet, link moet gekopieerd en geplakt worden. Ga het later aanpassen
DankjewelPetertyuh schreef op maandag 15 juni 2015 @ 15:09:
[...]
Ik heb ff de links gecorrigeerd voor je, zonder dubbele [ haakjes en zonder " aanhalingstekens in de link.
Ik klaag zeker niet over de SOT, maar dat (vooral) Gmail zo hoog staat, terwijl ik het helemaal niet heb gebruikt vind ik wel opmerkelijk.Gabliboeba schreef op maandag 15 juni 2015 @ 15:23:
[...]
Ik denk dat wanneer je SOT van meer dan 6 uur haalt er niets opmerkelijks aan de hand is....
Na bijna 24 uur in gebruik niks dan lof! Geen touch problemen meer en gunstiger verbruik. Na 12 uur 'gebruik' nu nog 76% wat voor de update denk ik de helft was.Vos schreef op zondag 14 juni 2015 @ 23:39:
Na weer een tijd vol frustraties over de touch problemen net Exodus er op gezet, is zo gedaan d.m.v. de handige video: YouTube: How to Install Exodus ROM on OnePlus One
Nu met Titanium bezig alles terug te zetten.
Ben benieuwd...
Verwijderd
Ja ik ga ook wel lekker op deze. Dirty geflashed over een CM nightly (geloof dat ik 0523 draaide) en haal nu weer met gemak 1,5 dag op een accu. Zonder enige aanpassingen. En geen touchscreen issues.bollefles schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 18:44:
[...]
http://forum.xda-develope...cyanogenmod-12-1-t3120259
Ik heb 'm erop gezet (dirty flash over cm 12.1, da's dan wel weer makkelijk)
Die OTA, wordt die gepusht? Ik zie nergens specifieke instellingen...
[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic
Lees de post boven je en het xda topic eensGurbY{nl} schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 07:55:
Is die Exodus ook "dirty" te flashen over een bestaande CM nightly? Of blijf je sowieso met een lege phone zitten waar weer een backup op terugmoet?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Heb ik gedaan... maar dat gaat over die specifieke kernel, gebaseerd op de officiële CM nightlies. Mijn vraag was hoe dat met de Exodus Rom zat?
[ Voor 30% gewijzigd door GurbY{nl} op 16-06-2015 11:44 ]
Laatste CM12.1 Nightly dirty d'r overheen, vervolgens inderdaad geen foutmelding meerDennusB schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 11:17:
Je moet je firmware even updaten voor je de ROM wilt flashen
Ik heb Exodus er vorige week om dezelfde reden opgezet. Ik had op de stock rom 2 verschillende kernels geflashed voor de touch fix maar bij beide was mijn accu nog voor het eind van de dag weer leeg.mhulsegge schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 10:00:
Gisteren ook maar voor het eerst op de OPO een custom rom gezet, de Exodus rom die ik hier een aantla maal voorbij zag komen.
Ik werd gek van de battery drain etc. op de stock CM rom nadat ik een keer de touchfix heb geflashed (heb vanaf het begin al wel root, en alle voorgaande toestellen heb ik wel custom roms op gehad). Daarvoor zag ik het nut voor mij nog niet op de OPO.
Wat een verademing is die Exodus rom.
En, als toegevoegde waarde tov CM 12 (in ieder geval bij mij): ik heb weer 5GHz Wifi netwerken en ook NFC werkt voor het eerst op mijn OPO met mifare e.d.
In hoeverre werk NFC ook echt? Ik draai nu die CM12.1-CAF2.4-Sultan van hierboven en voor het eerst lijkt hij MiFareClassic chips te herkennen zonder dat de chip daarna bevriest. Wanneer ik een OV-chipkaart scan krijg ik de volgende melding (uitgelezen met NFC Tools):mhulsegge schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 10:00:
...
En, als toegevoegde waarde tov CM 12 (in ieder geval bij mij): ik heb weer 5GHz Wifi netwerken en ook NFC werkt voor het eerst op mijn OPO met mifare e.d.
Welke melding krijgen jullie? Betekent Not supported dat het eigenlijk nog steeds maar half werkt hier of is het een kwestie van beveiliging?NXP MIFARE Classic 4k - Not supported
renem schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 10:45:
[...]
Ik heb Exodus er vorige week om dezelfde reden opgezet. Ik had op de stock rom 2 verschillende kernels geflashed voor de touch fix maar bij beide was mijn accu nog voor het eind van de dag weer leeg.
Met Exodus werkt mijn OPO weer als vanouds met zo'n 6 uur SOT...
NFC werkt inderdaad nou ook weer, ik kan alleen nog geen paspoort inscannen.
Dit lijkt mij de beveiliging. Ik heb hier nog een Galaxy S3 liggen, die alles tot nu altijd wle heeft willen lezen, maar daar krijg ik met nfc tools exact dezelfde melding als op mijn opo... Lijkt me dus vrij duidelijk.pimsaint schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 10:50:
[...]
In hoeverre werk NFC ook echt? Ik draai nu die CM12.1-CAF2.4-Sultan van hierboven en voor het eerst lijkt hij MiFareClassic chips te herkennen zonder dat de chip daarna bevriest. Wanneer ik een OV-chipkaart scan krijg ik de volgende melding (uitgelezen met NFC Tools):
[...]
Welke melding krijgen jullie? Betekent Not supported dat het eigenlijk nog steeds maar half werkt hier of is het een kwestie van beveiliging?
[afbeelding]
Optisch verifiëren is me wel gelukt, zowel met een paspoort als ID kaart. Ik moest ze wel in wat feller licht leggen en dan niet de flash gebruiken.mhulsegge schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:07:
[...]
Similar minds
Paspoort reader net getest, maar hij stopt al bij het optisch verifieren van mijn id kaart, dus nfc kom ik niet eens aan toe.
Geen enkel probleem hier.yeth3119 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 12:57:
Heb na al jullie aanbevelingen ook maar geprobeerd om Exodus te flashen, maar ik krijg steeds de melding dat play store crashed en daardoor kan ik helemaal niks van de play store downloaden. Hadden jullie dat ook?
Heb Slim gapps geflashed.
Dat is mij net ook overkomen, dirty flashed lukte niet. Daarna heb ik weer CM12.1 erop gezet bleef hij vast bij die Onplus logo die je krijgt als hij net opstart. Alleen is mijn sd kaart niet verwijderd gelukkig.Bartske schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 13:01:
Ik heb net dirty flash van exodus vanaf de CM12.1 nightlies gedaan, maar kwam in een bootloop. Ik weer CM12 terugflashen, komt niet uit het bootscherm. Toen een wipe gedaan en exodus weer geflashed, maar die wipe heeft ook mn SD kaart gewist... Fijn dus ook mn backups zijn weg. Gelukkig foto's etc zijn wel gebackuped en contacten ook door google..
Dankjewel, ga die proberen. Maar ze zijn wel oud, laatste update was van april?mhulsegge schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 13:07:
[...]
Geen enkel probleem hier.
Ik heb de http://forum.xda-develope...e/reborn-gapps-5-t3074660 PA Gapps voor 5.1 geflashed.
[ Voor 3% gewijzigd door yeth3119 op 17-06-2015 13:13 ]
Komt het probleem wel vanuit de Gapps ?yeth3119 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 13:12:
[...]
Dat is mij net ook overkomen, dirty flashed lukte niet. Daarna heb ik weer CM12.1 erop gezet bleef hij vast bij die Onplus logo die je krijgt als hij net opstart. Alleen is mijn sd kaart niet verwijderd gelukkig.
[...]
Dankjewel, ga die proberen. Maar ze zijn wel oud, laatste update was van april?
[ Voor 9% gewijzigd door miggeltje op 17-06-2015 13:16 ]
Hij start wel op, nadat ik een clean install heb gedaan, maar ik krijg elke keer de melding Google play store is gestopt. Daardoor kan ik niks downloaden van de play store.mhulsegge schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 13:15:
[...]
Komt het probleem wel vanuit de Gapps ?
Als je Gapps niet flashed, start je toestel dan wel op ?
Denk wel de gapps dan.yeth3119 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 13:17:
[...]
Hij start wel op, nadat ik een clean install heb gedaan, maar ik krijg elke keer de melding Google play store is gestopt. Daardoor kan ik niks downloaden van de play store.
Dus vermoed wel dat het komt door de Gapps? Of kan het toch aan iets anders liggen?
[ Voor 9% gewijzigd door miggeltje op 17-06-2015 13:49 ]
Nee bij mij lukt het maar niet. Heb geen idee wat ik anders doe of wat er fout gaat. Heb nu de ROM verwwijderd en een clean install gedaan van Exodus rom, dan gelijk de th gapps updated geflashed. Alles ingesteld. Wil ik titanium backup gaan downloaden via play store, begint hij te crashen. Clear data enzo hebben geen nut, want krijg dan weer de melding dat play store is gestopt.mhulsegge schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 13:25:
[...]
Denk wel de gapps dan.
Ik ga nu een andere / nieuwere pa gapps flashen (als die eindelijk binnekomt hier.
http://forum.xda-develope...oftware/tk-gapps-t3116347
Laat dadelijk wel weten of de mijne in ieder geval goed werkt daarmee na een system wipe.
Edit: werkt als een zonnetje
[ Voor 13% gewijzigd door yeth3119 op 17-06-2015 14:33 ]
Als ik op het OPO forum kijk, staat er inde thread van exodus rom ook een link voor cyagoned firmware in case installation fails.yeth3119 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 14:14:
[...]
Nee bij mij lukt het maar niet. Heb geen idee wat ik anders doe of wat er fout gaat. Heb nu de ROM verwwijderd en een clean install gedaan van Exodus rom, dan gelijk de th gapps updated geflashed. Alles ingesteld. Wil ik titanium backup gaan downloaden via play store, begint hij te crashen. Clear data enzo hebben geen nut, want krijg dan weer de melding dat play store is gestopt.
Edit: Ik heb het geprobeerd cache te legen van play services en play store, andere gapps flashen, CM12.1 opnieuw flashen en zelfs een ander gmail account geporbeerd. Alles had tot nu toe geen nut gehad. Wordt er wel een beetje moe van nu.
Heel erg bedankt, die dan maar als laatst proberen wanneer ik er tijd voor heb, vandaag niet echt veel tijd meer over helaas.mhulsegge schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 14:37:
[...]
Als ik op het OPO forum kijk, staat er inde thread van exodus rom ook een link voor cyagoned firmware in case installation fails.
thread: https://forums.oneplus.ne...-android-lollipop.278548/
Link naar file: https://www.androidfilehost.com/?fid=23991606952604019
Misschien dat dit helpt ?
Heb je wel geluidsmeldingen bij andere applicaties? Zo ja, dan zou ik Whatsapp verwijderen en opnieuw installeren. Dat moet het oplossen hoop ik.GurbY{nl} schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 19:05:
Hmm. Na de Exodus heb ik geen geluidsmeldingen meer bij whatsapp....
Bij o.a. mail ook niet. Whatsapp had ik inmiddels (2x) verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar dat lost het niet op. Ik ga em maar naar fabriek terugzetten.yeth3119 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 22:03:
[...]
Heb je wel geluidsmeldingen bij andere applicaties? Zo ja, dan zou ik Whatsapp verwijderen en opnieuw installeren. Dat moet het oplossen hoop ik.
[ Voor 23% gewijzigd door GurbY{nl} op 18-06-2015 09:21 ]
Toch even een vraag daarover. Ik heb de hele reut gebackupped met Titanium, en de tel een full wipe gegeven. Daarna Titanium opnieuw geinstalleerd, en naar backup/herstel gegaan. Echter: dan heb ik een complete lijst met apps (met een streepje erdoor) die ik stuk voor stuk aanklik, en voor herstellen kies. Daarna opent het scherm waarin ik op Installeren kan klikken.Petertyuh schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 08:46:
[...]
Met Titanium Backup kun je alles heel simpel opslaan en terug zetten, dan lijkt het net alsof er niks is gebeurd. Zo doe ik het altijd en het werkt keer op keer.
Kan het zijn dat je de gratis versie gebruikt ? Vroeger (ik heb hem al een jaar of 4 a 5 geleden gekocht) werkte batch niet op de gratis versie.GurbY{nl} schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 11:18:
[...]
Toch even een vraag daarover. Ik heb de hele reut gebackupped met Titanium, en de tel een full wipe gegeven. Daarna Titanium opnieuw geinstalleerd, en naar backup/herstel gegaan. Echter: dan heb ik een complete lijst met apps (met een streepje erdoor) die ik stuk voor stuk aanklik, en voor herstellen kies. Daarna opent het scherm waarin ik op Installeren kan klikken.
Zie ik iets over het hoofd? Ik neem haast aan dat dat volledig automatisch toch wel terug gezet moet kunnen worden? Ik kan het alleen niet ontdekken..
Dat is het dus. Helder.mhulsegge schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 11:28:
[...]
Kan het zijn dat je de gratis versie gebruikt ? Vroeger (ik heb hem al een jaar of 4 a 5 geleden gekocht) werkte batch niet op de gratis versie.
Als ik het verkeerd heb, je zou bovenin een groen vinkje moeten hebben in het begin scherm, daarmee ga je naar de batch acties
Gelukkig kan het automagisch, wat ik ook altijd doe. Bij het openen van de app staat helemaal rechts boven in de hoek een icoontje (rechthoekje met een vinkje doorheen). Als je daar op klikt, krijg je alle batch acties. Voor een backup kies ik altijd voor de backup van alle gebruikers apps en alle systeem gegevens (daarmee kan ik ook het toestel ID herstellen na een wipe). Voor het herstellen van een vorige backup scroll ik iets naar onder en kies voor hetstel ontbrekende apps inclusief gegevens.GurbY{nl} schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 11:18:
[...]
Toch even een vraag daarover. Ik heb de hele reut gebackupped met Titanium, en de tel een full wipe gegeven. Daarna Titanium opnieuw geinstalleerd, en naar backup/herstel gegaan. Echter: dan heb ik een complete lijst met apps (met een streepje erdoor) die ik stuk voor stuk aanklik, en voor herstellen kies. Daarna opent het scherm waarin ik op Installeren kan klikken.
Zie ik iets over het hoofd? Ik neem haast aan dat dat volledig automatisch toch wel terug gezet moet kunnen worden? Ik kan het alleen niet ontdekken..
En de normale lijst met apps/verbruik? Wie verbruikte het meest bijv?
gebruik je een gemodificeerde gapps? Ik haal echt max 4.5 uur. En als ik play services beperk in rechten krijg ik constant meldingen
[ Voor 10% gewijzigd door 418O2 op 21-06-2015 18:29 ]
Ik heb die melding zelf nog nooit gehad maar wel vaak voorbij zien komen op fora. Daar worden twee fixes aangehaald418O2 schreef op zondag 21 juni 2015 @ 18:10:
[...]
gebruik je een gemodificeerde gapps? Ik haal echt max 4.5 uur. En als ik play services beperk in rechten krijg ik constant meldingen
Nee, alles standaard. Wel gebruik ik Nano Gapps, met enkel Play Services, Calendar provider etc. De reden waarom ik op de acculading van de screenshot 6 uur SOT krijg, komt waarschijnlijk ook omdat ik de gehele dag op wifi zat. Wanneer ik gebruik maak van 3g, kom ik op hooguit 4-5u.418O2 schreef op zondag 21 juni 2015 @ 18:10:
[...]
[ Voor 7% gewijzigd door Gabliboeba op 22-06-2015 13:57 ]
automation fanboy
Nou... niet bij de laatste 12.1 nightlies, daar zit root al gewoon "ingebakken"...Punkbuster schreef op maandag 29 juni 2015 @ 07:21:
flash supersu.zip.. deze moet na een clean install van een rom altijd geflasht worden.
Ohh dat wist ik niet, maar ben zelf niet zn grote fan van de ingebouwde clientGurbY{nl} schreef op maandag 29 juni 2015 @ 08:49:
[...]
Nou... niet bij de laatste 12.1 nightlies, daar zit root al gewoon "ingebakken"...
automation fanboy
Wellicht ben je het vergeten aan te zetten in Settings > Developer Tools.Tierelier schreef op maandag 29 juni 2015 @ 09:10:
Dank jullie wel. Gek genoeg alles nog eens gedaan. En ineens wel root toegang. Gek he? Ik had inderdaad ook supersu.zip geflashed omdat ik dacht dat dat het misschien was. Maar er was dus kennelijk iets anders. Misschien zat er een "boertje" dwars of zo hehehe. Bedankt iig.! Probleem opgelost
Yep... Chrome staat hier als een na hoogste, scherm het hoogstGabliboeba schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 15:00:
Zijn er meer mensen die een erg hoog verbruik (>20% van accu) van de webbrowser hebben? Ik dacht eerst dat het aan Chrome lag, maar met Firefox heb ik er ook last van. De browser is na WhatsApp mijn meest gebruikte app, maar ook weer niet uitzonderlijk veel, naar mijn idee. Is dit normaal?
[afbeelding][afbeelding]
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Gewoon rösti
Ik gebruik de ColorOS cam met alle mogelijke plugins. Deze lijkt een stuk sneller en mooiere foto's te maken, maar dat kan ook een gevoel zijn.mno schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 18:21:
Net mijn OPO gekregen en meteen Exodus erop gezet. Daar zit zo te zien geen camera app bij. Welke camera gebruiken de Exodus gebruikers hier?
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
[ Voor 4% gewijzigd door Punkbuster op 10-07-2015 13:04 ]
automation fanboy
Dank! Heb 'm erop gezet nadat ik maanden lang UberCM had. Reageert allemaal net iets vlotter.anessie schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 02:28:
Misschien dat ik hier een oude deur in trap maar Sultanxda heeft echt een heerlijke rom. Stabiel, snel, geen drain, touchscreen/wifi fixes erin etc. En OTA updates.
Klinkt goed en ik denk dat ik hem ook wel ff ga flashen. Gaat wel weer aardig wat werk worden want ik zit nu op Exodus dus ik moet eerst naar CM12 en dan kan ik pas door naar die van Sultanxdaanessie schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 02:28:
Misschien dat ik hier een oude deur in trap maar Sultanxda heeft echt een heerlijke rom. Stabiel, snel, geen drain, touchscreen/wifi fixes erin etc. En OTA updates.
[ Voor 68% gewijzigd door anessie op 25-07-2015 20:38 ]
Na mijn comment heb ik ff gezocht in het topic en toen kwam ik er achter dat je idd meteen naar Sultana kan vanaf Exodus. Dit kan echter alleen als je van Exodus al een bepaalde versie draait zodat je de laatste firmware ook hebt.anessie schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 18:26:
Nee hoor, clean wipe/factory reset en dan ineens die sultana rom.
https://www.androidfilehost.com/?fid=24052804347780753
& gapps 5.1 http://forum.xda-develope...pps-trds-slimkat-t2792842
5 minuten werk?
Flash er dan ineens
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1916098
http://forum.xda-develope...ermission-xposed-t3072979
http://forum.xda-develope...oros-camera-port-t3034148
bij en klaar!
Daar heb ik al ervaring mee.superiscch schreef op maandag 27 juli 2015 @ 11:05:
Wacht tot je eens een bootloop hebt zonder backup, dat is pas veel werk 😁
Goeie rom, maar zet geen 'double tap to wake' aan. Dan gaat je accu meer dan 2x zo snel. Dat verschil heb ik in andere roms niet zo gezien.anessie schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 02:28:
Draai sinds kort de 12.1 nightlies, heb al een heleboel gelezen over de sultan-rom. Ziet er wel erg interessant uit! Twee bedenkingen:anessie schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 02:28:
Volgens mij is er geen rom meer te vinden die nog touchscreenissues heeft.Drwho1 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:26:
[...]
Draai sinds kort de 12.1 nightlies, heb al een heleboel gelezen over de sultan-rom. Ziet er wel erg interessant uit! Twee bedenkingen:
1. Hoe duurzaam is de support van de dev, lijkt een vrij geniale eenmansshow te zijn. Dus als hij er geen zin meer in heeft is het uit met de pret?
2. Ik lees er misschien over, maar is de touchscreen issue verholpen? Heb ik zelf ook last van gehad om mijn One. Met de fix van Oneplus wel verholpen, toen draaide ik nog stock CM.
Ah, ik dacht net dat het één van de troeven was gezien de vele optimalisaties...Limbeckx schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:59:
Ik draai de sultanxda rom nu. Werkt meer dan prima. Geen touchscreenissues terwijl ik die wel gehad met. Maar de batterijduur is niet geweldig eerlijk gezegd.
Ik heb hiervoor tot ongeveer een week geleden de nightlies gehad van CM12 maar idd die zijn zo mogelijk nog slechter. Ik begrijp niet waar de batterijtijd van CM11 is geblevenDrwho1 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 12:48:
[...]
Ah, ik dacht net dat het één van de troeven was gezien de vele optimalisaties...
Batterijduur is in de nightlies ook nog niet op het niveau van CM11.
Kalm aan! En rap een beetje!
Mooi, ik wil sultan ook wel proberen maar twijfel nog over dirty flashen of nietBdK9001 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:04:
Zit sinds woensdag ook de sultanxda rom, voelt n stuk snappier dan CM12 en batterijduur is enorm toegenomen, heb nog 38% over sinds gisterochtend 10 uur. Ben benieuwd of dit nog verder te verbeteren valt met NLPunbounce, maar ben een beetje huiverig om xPosed te installeren, de laatste keer dat ik dat probeerde onder 5.1 was de boel niet bepaald stabiel meer...
[ Voor 7% gewijzigd door Drwho1 op 30-07-2015 17:00 ]
Mja, het is een risico, bij mij ging de dirty flash in ene goed, dus ik had geluk. Maar ik had voor de zekerheid zowel met Titanium backup een backup op de device gemaakt (en die backup ook weer op de pc gezet), als een nandroid backup met adbDrwho1 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 16:57:
[...]
Mooi, ik wil sultan ook wel proberen maar twijfel nog over dirty flashen of nietheb net m'n CM installatie weer wat naar mijn hand gezet...
Dat is niet het enige, om de een of andere reden vreet ie ook data. Stond bij mij binnen 2 dagen op nr 2, net onder chrome, heb m er maar weer afgegooidWow, adblock plus geïnstalleerd gisteren en dat is al meteen goed voor 15% batterijverbruik.
Kalm aan! En rap een beetje!
Ik installeer zelfs even helemaal geen custom ROM meer en al zeker niet Xposed, mijn OPO werd er loei heet mee met diverse reboots als gevolg zonder nou iets bijzonders te doen, 30 min Google Maps navigatie bv.BdK9001 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:04:
Zit sinds woensdag ook de sultanxda rom, voelt n stuk snappier dan CM12 en batterijduur is enorm toegenomen, heb nog 38% over sinds gisterochtend 10 uur. Ben benieuwd of dit nog verder te verbeteren valt met NLPunbounce, maar ben een beetje huiverig om xPosed te installeren, de laatste keer dat ik dat probeerde onder 5.1 was de boel niet bepaald stabiel meer...
Waarom een draak van een programma zoals adblock plus? Adaway of MoAB lijken me betere keuzes.Drwho1 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 16:57:
[...]
Wow, adblock plus geïnstalleerd gisteren en dat is al meteen goed voor 15% batterijverbruik.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
1. Dat heb je met elke rom bijna. Genieten zolang het kan en nadien overstappen 😉Drwho1 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:26:
[...]
Draai sinds kort de 12.1 nightlies, heb al een heleboel gelezen over de sultan-rom. Ziet er wel erg interessant uit! Twee bedenkingen:
1. Hoe duurzaam is de support van de dev, lijkt een vrij geniale eenmansshow te zijn. Dus als hij er geen zin meer in heeft is het uit met de pret?
2. Ik lees er misschien over, maar is de touchscreen issue verholpen? Heb ik zelf ook last van gehad om mijn One. Met de fix van Oneplus wel verholpen, toen draaide ik nog stock CM.
Okay, zonet Sultan erop gezet. Toch maar voor een clean install gegaan om risico te beperken. Ik ben benieuwd...BdK9001 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:04:
[ Voor 9% gewijzigd door Drwho1 op 31-07-2015 00:14 ]
Thx voor de tip, heb moaab geïnstalleerd. Lijkt idd veel minder resources te verbruiken!anessie schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:46:
[...]
Waarom een draak van een programma zoals adblock plus? Adaway of MoAB lijken me betere keuzes.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1916098
[afbeelding]
Ik heb kort Oxygen 1.0 gedraaid maar ben weer overgestapt op cm nightlies. Oxygen is erg clean, maar ik miste precies toch wat features.Pierre schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:55:
Hoe zijn hier de ervaringen met Oxygen OS op de OPO
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq