Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
Beste Tweakers,

Ik heb een tijdje de huawei y300, maar deze valt zwaar tegen. Je bent constant op iets aan het wachten. Simpele apps openen duurt 7-10 seconden, wat vrij irritant is. Hoewel de camera voor mij niet zo belangrijk is, had ik toch verwacht dat het betere foto's kan maken dan wat ik tot nu toe heb ervaren. Zelfs mijn oude sony ericsson w850i maakt betere foto's. Ik irriteer me gewoon te vaak aan de Y300 en heb besloten om toch een nieuwe smartphone te kopen.

Ik zoek een?
Ik zoek een Android Smartphone.

Wat is je budget?
Mijn budget is €200 euro,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Bellen, Smsen, Whatssap en browsen zal het voornaamste doeleinde zijn. Verder zal ik het waarschijnlijk gebruiken voor apps uit de play store. Ik zal waarschijnlijk weinig games op spelen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zit momenteel te twijfelen tussen Moto G en LG G2 mini
pricewatch: Motorola Moto G 8GB Zwart
pricewatch: LG G2 mini Zwart

Beide toestellen zijn erg vergelijkbaar, hebben de laatste android versie. De Moto G heeft een betere scherm terwijl De LG G2 een betere camera heeft. Verder zit er volgens mij weinig verschil tussen. Op zich lijkt mij de Moto G een prima smartphone, maar aangezien het toch al een tijdje op de markt is, zou het best kunnen dat er betere alternatieven zijn die ik over het hoofd heb gezien. Een andere user heeft hier een topic geopend over zijn slechte ervaringen met de Moto G. Dit heeft mij ook doen twijfelen.
Low-midrange Android toestel ~ €250

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik wil wil de smartphone kunnen kopen via een Nederlandse (Web)Winkel. Wil liever niet iets uit China oid bestellen. Iphone is geen optie om de prijs, en ben te bang om Windows Phone te kopen. Heb geen ervaring mee en ben bang dat het gaat tegenvallen. Ik heb One Plus One overwogen, maar het is toch te groot en te veel boven mijn budget.

[ Voor 3% gewijzigd door ObiTewodros op 16-08-2014 22:12 ]

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:30
Hee ik ben net als jou op zoek naar een sub 200 euro android. De usual suspects zoals de moto g enz. had ik al bekeken, maar kwam ook de xperia sp tegen, die nu nog maar 180 euro kost, en dan heb je een betere camera, gpu, cpu, behuizing maar wel iets minder scherm.

Voor mij zal het niet de primaire toestel worden, dat is mn xperia Z1 nog voorlopig. Ik zat ook te kijken naar chinaphones, maar ik moet het toestel voor september al hebben.

Je zou btw ook nog kunnen kijken naar de xperia M2, de update naar 4.4 begint al uit te rollen.

• ObiTewodros
Trishul schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 23:55:
Hee ik ben net als jou op zoek naar een sub 200 euro android. De usual suspects zoals de moto g enz. had ik al bekeken, maar kwam ook de xperia sp tegen, die nu nog maar 180 euro kost, en dan heb je een betere camera, gpu, cpu, behuizing maar wel iets minder scherm.

Voor mij zal het niet de primaire toestel worden, dat is mn xperia Z1 nog voorlopig. Ik zat ook te kijken naar chinaphones, maar ik moet het toestel voor september al hebben.

Je zou btw ook nog kunnen kijken naar de xperia M2, de update naar 4.4 begint al uit te rollen.
Nieuwste Android weegt voor mij zwaarder dan iets betere CPU en GPU. Is er al bekend of Xperia SP 4.4 update krijgt of niet?

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:30
ObiTewodros schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 00:28:
[...]

Nieuwste Android weegt voor mij zwaarder dan iets betere CPU en GPU. Is er al bekend of Xperia SP 4.4 update krijgt of niet?
Nee helaas nog niet. Het zou overigens wel vreemd zijn, omdat de sp nog geen 18 maanden op de markt is. Het lijkt erop dat qualcomm de drivers voor 4.4 voor die soc nog niet heeft vrijgegeven.

Als 4.4 echt belangrijker is, zou je de sp kunnen passeren voor de m2.

Met de moto g zit je wat dat betreft sowieso goed, ik las ergens zelfs dat die een update naar android L kan verwachten.

Verwijderd

Harde vergelijking van de specs geeft dit overzicht.

Moto G (4G) : S400, 1GB, 16GB,SD, 1280x720, 4G, geen nfc, matige camera, A4.4 GCglas €200
S4 Mini: S400, 1.5GB, 8GB, SD, 960x540, 4G, NFC matige camera A4,4 GC-Glas €235
Sony SP: S4Pro, 1GB, 8GB,SD, 1280x720, 4.6inch, 4G NFC, goede fotos, A4.3 GC-glas €185
Z10: S4+,2GB,16GB, SD,1280x768, 4.2inch 4G NFC,goede fotos, BBos10.3 +A4.3, geen gcglas €155*
Sony M2: S400, 1GB, 8GB, SD 960x540, 4,8inch,4G, NFC, A4.4 gorilla glass. €190

*Na 50 euro cashback

• flashingst
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-10 12:07
Ik heb inderdaad slechte ervaringen met de Moto G.Had er twee en beide gingen defect. Dat hoeft natuurlijk zeker niet te betekenen dat bij iedereen zo zal zijn. Van de camera van de Moto G moet je echt niets verwachten, die is niet best.

Ik had ook de Xperia SP op het oog maar vond uiteindelijk de S3 van Samsung mooier en ik vind een mooi scherm belangrijk.

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:06
http://www.dualslim.nl/Du...mi-Hongmi-1S-Dual-SIM-GSM
Chinees toestel, wel het beste/bekendste merk xiaomi,
erg goed toestel en hier dus te koop in Nederlandse webshop.
android 4.4 update is er al bijna, met miui v6, oftewel IOS maar dan net een tikkie anders

• ObiTewodros
Ik was vandaag langs mediamarkt, en heb daar de Motorola Moto E in handen gehad. Ik was best wel onder indruk van de telefoon. Alles ging soepel en snel. Het scherm was ook prima. Ik heb het gekocht en nu thuis bevalt het nog steeds uitstekend. Een groot voordeel tov Motorola Moto G is dat de Moto E uitbreidbaar geheugen heeft.

Er ik enkel 1 ding wat me een beetje tegen zit.
Volgens de specificaties op GSMArena heeft de Moto E Gorilla Glass 3. Echter als ik klein beetje druk zet in het midden van het scherm, dan zie ik dezelfde cirkels dat je zit als je op je computer monitor of laptop scherm drukt. Hoe kan dit met Gorilla Glass? Het vreemde is dat het enkel in het midden van het scherm gebeurt. Ik hoef maar klein beetje meer druk te zetten dat bij normaal gebruik, en het komt al voor. Ik heb er op zich geen last van als het normaal is en zo blijft. Zolang het maar niet erger wordt na gebruik.

Wat denken jullie? Is dit normaal en hoef ik me geen zorgen over te maken?

• Pastapipo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-11 17:40
Bij de aanschaf van goedkope android smartphones zou ik vooral op het interne geheugen letten.
Al je apps worden op het interne geheugen geinstalleerd. Sinds de komst van Android 4.4 is het voor apps ook moeilijker om data op de SD kaart te zetten.
Bij een toestel als de Moto E heb je 4gb intern geheugen, waarbij het overgrote deel door Android zelf opgeslokt wordt.

Dus mijn advies zou zijn om voor een groot intern geheugen te kiezen (motorola G 16gb) boven een klein en uitbreidbaar geheugen.
Pagina: 1