Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• flashingst
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-10 12:07
Hallo mede-Tweakers,

Een aantal maanden geleden kocht ik een Motorola Moto G met 16GB, was er ontzettend blij mee maar na een aantal weken begon hij mankementen te vertonen. Het toestel maakte geen verbinding meer met wifi-netwerken en de batterij viel steeds vaker ineens uit en bleek dan leeg te zijn terwijl het percentage nog ruim in de 2 cijfers stond. Toestel meerdere malen gereset naar fabrieksinstellingen en batterij gekalibreerd maar dit mocht helaas niet baten. Heb het toestel toen geretourneerd en kreeg een vervangend (nieuw) exemplaar. Ik was (opnieuw) tevreden met mijn Moto G. Nog steeds een van de betere Android-ervaringen die ik ooit heb gehad.

Tot een aantal dagen geleden. Ook deze Moto G maakte ineens geen verbinding meer met wifi-netwerken. Omdat dit het tweede nieuwe toestel was heb ik toen contact opgenomen met mijn provider (thuis internet) maar alles bleek in orde te zijn. Toen ik dezelfde avond een zwarte achtergrond instelde op mijn Moto G zag ik dat er aan de bovenkant van het scherm wit licht te zien was (backlight bleeding?) en tot overmaat van ramp zag ik de volgende dag dat de bovenste rij pixels van het scherm deels dood was (rode/groene puntjes). Ik heb het even aangekeken in de hoop dat het na een reboot en een nachtje aan de lader weer opgelost zou zijn, maar toen ook de ingang van de oordopjes niet goed meer bleek te werken (oordopjes werken wel perfect op elk ander apparaat) was ik er klaar mee.

Ik vind dit ontzettend jammer en ook onbegrijpelijk aangezien ik de Moto G een ontzettend fijn toestel vond en ik er ontzettend zuinig mee om ben gegaan (zoals ik dat met elke 'gadget' doe). Ik heb de keuze gekregen van de leverancier van mijn Moto G om weer een vervangend exemplaar toegestuurd te krijgen of mijn geld retour op mijn rekening. Ik heb voor dat laatste gekozen omdat ik niet weer na een aantal weken met een (deels) defect toestel wil zitten. Ik heb nu dus een nieuw toestel nodig, daarom heb ik dit topic geopend.

Ik zoek een?
Smartphone van goede kwaliteit. Natuurlijk kan er met de duurste smartphone nog wat misgaan maar toch... Belangrijke punten voor mij:

* Goed scherm met mooie kleuren
* Genoeg geheugen
* Betere camera dan de Moto G, in ieder geval met flitser (must!)
* Goede muziekspeler
* Niet groter dan 5"

* Batterij moet minimaal een volle dag meegaan

Wat is je budget?
Ik ben best bereid iets meer uit te geven dan de €200,- voor mijn Moto G, maar €260,- is eigenlijk wel echt het maximum!

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik gebruik een telefoon voornamelijk voor social media, als agenda en ook veel als camera (iets waar de Moto G erg tekortschoot). Ook speel ik af en toe best wat games (Real Racing 3, PvZ2 etc) dus wat power is wel fijn. :) Het liefst wil ik een Android toestel omdat daar de meeste games beschikbaar voor zijn en vanwege de grote community. Ik heb nagedacht over Windows Phone (heb ooit een Lumia 520 gehad) maar heb dit uiteindelijk uitgesloten vanwege het tekortschietende app-aanbod. Een smartphone met iOS is te duur en bovendien vind ik de prijs/prestatieverhouding daarbij niet helemaal oke maar dat is natuurlijk mijn mening :).

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb zelf al een aantal toestel bekeken maar weet hiervan niet echt de voor-en nadelen. Ik heb onder andere gekeken naar de Galaxy S3, Galaxy S4 Mini, Sony Xperia SP, Sony Xperia M2, Desire 516 en Huawei G6 en P6. Ik heb geen voorkeur voor een merk maar heb wel het liefst een toestel waarbij de community een beetje groot is.

Ik hoop dat ik zo genoeg informatie heb gegeven over waar ik naar opzoek ben. Ik weet niet of er één toestel is dat op dit moment de 'beste deal' is (behalve de Moto G) dus alle adviezen zijn welkom. Mochten er nog andere alternatieven zijn dan hoor ik dat ook graag.

Verwijderd

Ik denk persoonlijk dat de Galaxy S3 de beste optie is als je geen Moto G wilt. Dit toestel heeft namelijk een grote development community.

• webdavid
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 14-11 20:18
GS3 is een prima telefoon. En ik denk dat dat de beste optie is voor 260 euro.

daviddebestnl @ tweakers2 clash of clans || i5 4690 ~ gtx 750 ti

Verwijderd

Voor 250 euro? Hands down de Xiaomi Mi3.

http://www.xiaomishop.com...ps-13mp-camera-black.html

Met deze shop ook geen risico op douane kosten. Je krijgt er ook een " Flip Leather Case+Car Charger+Touch Pen+Screen protector" bij. Zit je zelfs nog onder je budget.

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2014 21:12 ]

• flashingst
Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 21:07:
Voor 250 euro? Hands down de Xiaomi Mi3.

http://www.xiaomishop.com...ps-13mp-camera-black.html

Met deze shop ook geen risico op douane kosten. Je krijgt er ook een " Flip Leather Case+Car Charger+Touch Pen+Screen protector" bij. Zit je zelfs nog onder je budget.
Heb inderdaad ook gekeken naar Chinese toestellen maar hoe zit dat met garantie en dergelijke?

• digital_ownage
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-08 07:08
De mi3 kan je los voor 215 krijgen...

Verwijderd

digital_ownage schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 21:40:
De mi3 kan je los voor 215 krijgen...
Als je goed zoekt wel, maar dan heb je het risico op douanekosten, fakes en minder accesoires. Geef er anders gelijk een linkje bij ;)

Wat garantie betreft; dat zou gewoon goed geregeld moeten zijn bij de link die ik gaf, heb ik van horen zeggen.

• flashingst
Die Xiaomi Mi3 ziet er qua specs indrukwekkend uit alleen vind ik hem echt te groot. Mijn zus heeft net de S5 binnen die ik amper normaal vast kan houden en ik zie bij afmetingen dat de Mi3 nóg groter is. Dat is voor mij echt geen optie.

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:13
Eventueel de Xiaomi Mi2S, die is wat kleiner.

Vervelend van je ervaring met de Moto G. Heb zelf de 16GB en nog heel tevreden mee.

Verwijderd

Verder is er nog de Z1 compact en als het goed is komt de Z2 compact eraan, maar dat is het verder wel voor kleine high-end telefoons.

• flashingst
Card Nox schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 17:46:
Eventueel de Xiaomi Mi2S, die is wat kleiner.

Vervelend van je ervaring met de Moto G. Heb zelf de 16GB en nog heel tevreden mee.
Ja ontzettend jammer van mijn Moto G('s). Zonder twijfel een toptoestel maar ik moet er wel langer dan een paar weken (of maanden) mee vooruit kunnen. Het is erg irritant als je elke keer weken zonder toestel zit.

Ik heb daarom ook besloten een toestel te bestellen bij Nederlandse webshop of naar de winkel te gaan en hem daar te halen. Meestal is dat duurder maar ik weet nu hoe irritant het is om meerdere malen voor een langere periode zonder telefoon te zitten en het risico dat dat nogmaals kan gebeuren wil ik op die manier zo klein mogelijk maken...
Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 19:24:
Verder is er nog de Z1 compact en als het goed is komt de Z2 compact eraan, maar dat is het verder wel voor kleine high-end telefoons.
Z1 compact is inderdaad een erg interessant toestel, alleen vind ik hem echt te duur (max budget van €260) en ik ben ook niet echt opzoek naar een high-end toestel (zie de topic-titel). Wel bedankt voor de ingeving!

• Card Nox
http://tweakers.net/categ...GyloTCXy-wdzt3eMHIPylhKfw

Huawei P6 / P2
HTC One Mini (review)

[ Voor 18% gewijzigd door Card Nox op 11-08-2014 20:30 ]

• flashingst
Ik ga deze eens even bekijken, bedankt!

• flashingst
Ik heb even gekeken naar de Huawei P6, HTC One Mini en de Galaxy S3. Wat de eerste twee gemeen hebben is dat ze minder goed presteren (benchmarks) dan de Galaxy S3.

De Huawei P6 heeft een niet zo'n goede accuduur, aangezien ik dat erg belangrijk vind valt dat toestel af. Ook is de batterij van het toestel niet te vervangen dus mocht hij in de loop der tijd achteruit gaan dan wordt vervangen lastig. Datzelfde geldt voor de HTC One Mini. Ook heeft de HTC One Mini een vrij klein scherm (4,3 inch, dus zelfs de Moto G is groter), heeft hij geen uitbreidbaar geheugen en is de camera volgens de reviews niet erg goed.

De Galaxy S3 heeft volgens mij geen last van de bovenstaande punten maar heeft dan als minpunt weer de Touchwiz schil van Samsung... Misschien dat dan maar voor lief nemen of een launcher installeren? Vooral op het gebied van games lijkt de S3 uit te blinken volgens mij...

• Card Nox
Yes, je zou eventueel ook aan custom ROMs kunnen beginnen, deze zijn er voor de S3 waarschijnlijk meer dan voldoende.

• digital_ownage
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-08 07:08
Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 22:49:
[...]

Als je goed zoekt wel, maar dan heb je het risico op douanekosten, fakes en minder accesoires. Geef er anders gelijk een linkje bij ;)

Wat garantie betreft; dat zou gewoon goed geregeld moeten zijn bij de link die ik gaf, heb ik van horen zeggen.
http://www.antelife.com/x...ah-smartphone-silver.html
antelife is wel betrouwbaar, douanekosten hangt af van andere factoren...

• flashingst
Het is de S3 geworden. Toestel inmiddels in gebruik en helemaal tevreden. Bedankt voor alle reacties!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01:56
Toevallig kwam ik dit topic tegen, en de xperia sp is nu 180 euro. Die heeft standaard android 4.3, maar via xda kun je gewoon 4.4 erop zetten. Ook is die gpu (adreno 320) lekker stevig voor 720p. Ik kijk het nog even aan, maar als ik geen betere vind wordt het gewoon de sp, prijs is erg goed nu.

• flashingst
@Trishul, heb jij inmiddels al een keuze gemaakt?

Ik heb nu iets meer dan een week de S3 in bezit en buiten de camera om ben ik erachter gekomen dat dit meer een downgrade is dan een upgrade t.o.v. de Moto G. Gezien ik het toestel nog kosteloos kan retourneren, denk ik daar serieus over na.

Verwijderd

flashingst schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 20:41:
@Trishul, heb jij inmiddels al een keuze gemaakt?

Ik heb nu iets meer dan een week de S3 in bezit en buiten de camera om ben ik erachter gekomen dat dit meer een downgrade is dan een upgrade t.o.v. de Moto G. Gezien ik het toestel nog kosteloos kan retourneren, denk ik daar serieus over na.
Tjah de Moto G is dan ook HET budget Android toestel. :P de rest blijft er zeer bij achter (behalve als je de BB Z10 meerekent wegens de Android runtime, dan is dat ook nog een zeer goede optie)

• flashingst
Ik twijfel nu tussen de Nexus 5 of de (op dit moment zeer gunstig-geprijsde) Xperia SP.

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01:56
Ik zit nog te twijfelen, het wordt dan ook mn tweede toestel. Mn main toestel is een Z1, en onder de 200 euro ga je dan gegarandeerd inleveren op performance, hoewel de SP me tot nu toe wel het meest logisch lijkt, die dual core krait cpu @ 1.7ghz wil wel. Maar de M2 in het wit vind ik ook erg mooi, plus die heeft goede accuduur van drie dagen bij normaal gebruik, en de bouw met rubberen rand Is ook niet verkeerd, alleen die lage resolutie, tsja. Voor september hak ik de knoop door.

• flashingst
Ik zie dat de Xperia SP boven de S3 uitkomt qua benchmarks, dat is dus zeker niet slecht. Nadelen van de M2 zijn het scherm (wat ook groter is met een lagere resolutie dan de SP...) en de prestaties (Adreno 305 van de M2 tegenover de 320 van de SP). De M2 is volgens mij qua CPU en GPU identiek aan de Moto G. Alleen heeft hij een groter scherm met een lagere resolutie en een 8MP camera.

Voor mij wordt het mijn primaire toestel dus dat wordt nog even flink nadenken... Nexus 5 heeft mijn voorkeur maar heb niet zo heel veel zin om €350,- voor een toestel uit te geven en de door mij gelezen ervaringen van de batterij van het toestel doen mij twijfelen.

[ Voor 16% gewijzigd door flashingst op 21-08-2014 22:47 ]

Pagina: 1