Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel36
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-01 11:32
Sorry dat had ik zelf ook kunnen vinden, bedankt. Het zit alleen onterecht in mijn hoofd gebakken dat Windows log is en veel resources gebruikt.

Het gene wat ik erg moeilijk vind is de scherm grote. Waar ik eerst zweerde bij 8inch, lijkt het mij voor Windows 8 net te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Welke tablets zijn er allemaal die een toetsenbord kunnen aansluiten via een connector (dus niet draadloos). Die lijken mij wel interessant als ze ook minimaal 2GB geheugen hebben. Daarom was ik ook op de Pipo W3 uitgekomen met de betere processor dan gemiddeld, maar deze is wel een stuk duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
Vrijwel alle tablets hebben een micro/mini USB aansluiting. Je kan dan een USB apparaat aansluiten via een verloopstekkertje

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ja dat weet ik maar ik bedoel met dock wat ervoor bedoeld is. Dat is toch net wat handiger met meenemen en alles omdat de hoes er dan ook voor gemaakt is. En staat mooier. Plus dat er dan weer een poort vrij blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Naar mijn weten heeft geen 1 vd Chinese tablets een dockingstation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Pipo W3 heeft dat sowieso
http://www.gizmochina.com/2014/10/01/pipo-w3-hands-on/
En ik dacht er nog een paar meer gezien te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 13:26
De Onda V101W en V102W kunnen gebruik maken van dezelfde dockingstation, te zien op die link. Alleen volgens wordt het toetsenbord alsnog verbonden via bluetooth ipv de connector zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
I stand corrected!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-09 19:32
Ik heb net wat zitten zoeken naar die keyboards, omdat ze op onda-tablet maar blijven zwijgen over hun aangekondigde 'docking station'.

Er lijken wel twee versies in omloop. De bluetooth op onda-tablet:

http://www.onda-tablet.co...w-bluetooth-keyboard.html

en eentje die er toch echt anders uitziet en zogenaamd via een docking station connect:

http://www.aliexpress.com...g-Station/2048540591.html

Kijk vooral naar de foto's onderaan de pagina van de tweede link. Dat keyboard is anders dan die van de plaatjes bovenaan de pagina. Hier staat nergens iets over bluetooth.

Wat ik me ook afvraag: als het bluetooth is moet er een batterij inzitten... dat kan ik ook niet echt zien.

Enne, die Pipo W3 zie ik nu voor het eerst! Mooi ding, maar waarom twee keer zo duur dan de Onda V102W?

verschil is

Z3775D @ 2.4ghz vs 3735D @ 1,83ghz

64gb vs 32gb

8000Ah vs 8200Ah

Is dat het prijsverschil waard of zitten zijn er nog andere pluspunten? Komt zo wel aardig in de richting van een Surface pro 2 (niet nieuw natuurlijk)

Het wordt er allemaal niet makkelijker op zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Ik wacht iig tot er een fantsoenlijk toetsenbord komt net als de typcover voor de Surface. Ik hoef geen kickstand achter mijn laptop. Ik wil juist een keyboard met eigen schanier.

Maar je hebt wel gelijk. Zelfs op de links staan er verschillende keyboards.

Even met Google Translate het chinees onder een van de afbeeldingen vertaald. Dit staat er:
Aan de onderkant zie je vijf gele en twee kleine groeven spier, met een magnetische ontwerp Jij door met de orginele lederen case toetsenbord te maken, zoals Microsoft Win8 plat advertentie die B, weven door de zuig-poort en twee vaste kaart, zachtjes zetten een link naar het toetsenbord, ik hoorde 'touch' bang OK het is nog steeds erg gemakkelijk en handig
Oké, daar kan ik nog niet echt uithalen wat de magnetische connector nou precies doet 8)7

[ Voor 52% gewijzigd door LoeWn op 25-11-2014 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nizzuts
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-06 16:24
Michiel36 schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 14:00:
[...]

Sorry dat had ik zelf ook kunnen vinden, bedankt. Het zit alleen onterecht in mijn hoofd gebakken dat Windows log is en veel resources gebruikt.

Het gene wat ik erg moeilijk vind is de scherm grote. Waar ik eerst zweerde bij 8inch, lijkt het mij voor Windows 8 net te klein.
google dan voortaan ook voordat je iets claimed wat niet klopt. windows 8.1 heeft dus minimaal 1gb nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
LoeWn schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 15:09:
Ik wacht iig tot er een fantsoenlijk toetsenbord komt net als de typcover voor de Surface. Ik hoef geen kickstand achter mijn laptop. Ik wil juist een keyboard met eigen schanier.

Maar je hebt wel gelijk. Zelfs op de links staan er verschillende keyboards.

Even met Google Translate het chinees onder een van de afbeeldingen vertaald. Dit staat er:
[...]

Oké, daar kan ik nog niet echt uithalen wat de magnetische connector nou precies doet 8)7
haha, tja...

als die connector er alleen voor de show zit, moet er stroom in het keyboard zitten en dat zie ik nergens... ziet er ook te dun uit om batterijen in te hebben.

ongelooflijk dat er nergens duidelijkheid over te vinden is.

maar de Surface moet ook op de eigen kickstand staan om overeind te blijven, daarin helpt het keyboard niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Aniki op 25-11-2014 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rty
  • Registratie: November 2011
  • Niet online

rty

Ik heb er even op gezocht en het blijkt dat er een boel chinese tablets zijn ter grootte van 10.1 inch met een vergelijkbaar keyboard als de onda, lijkt erop dat in die aliexpress pagina er meerdere varianten worden getoond van dit type. Ze werken allemaal met behulp van bluetooth en met dezelfde aansluitingen om vast te zetten aan de tablet. Behalve de tablet vastzetten aan het keyboard, heb ik het nut van de aansluiting nog niet gevonden. :+

Edit: compatibele keyboard gevonden. Deze moet passen.

https://www.youtube.com/watch?v=s0x34jLWmRg#t=193

Nu nog zien waar dat keyboard te koop is.

[ Voor 15% gewijzigd door rty op 25-11-2014 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
rty schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 19:37:
Ik heb er even op gezocht en het blijkt dat er een boel chinese tablets zijn ter grootte van 10.1 inch met een vergelijkbaar keyboard als de onda, lijkt erop dat in die aliexpress pagina er meerdere varianten worden getoond van dit type. Ze werken allemaal met behulp van bluetooth en met dezelfde aansluitingen om vast te zetten aan de tablet. Behalve de tablet vastzetten aan het keyboard, heb ik het nut van de aansluiting nog niet gevonden. :+

Edit: compatibele keyboard gevonden. Deze moet passen.

https://www.youtube.com/watch?v=s0x34jLWmRg#t=193

Nu nog zien waar dat keyboard te koop is.
Hij zegt dat er een accu in dat keyboard zit, dus dan doet die connector wel degelijk iets...

Edit, op website staat: Betrieb über Dockingschnittstelle - keine zusätzliche Batterie

[ Voor 5% gewijzigd door Aniki op 25-11-2014 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rty
  • Niet online

rty

Dat was voordat ik dat keyboard had gevonden, tot dat punt had ik nog geen keyboard gevonden die de aansluiting daadwerkelijk gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
rty schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 20:03:
Dat was voordat ik dat keyboard had gevonden, tot dat punt had ik nog geen keyboard gevonden die de aansluiting daadwerkelijk gebruikt.
dat was voordat ik dat keyboard had gevonden? wat bedoel je precies?

jammer dat dat tablet zo slecht is, anders had ik die gewoon gekocht vanuit duitsland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rty
  • Niet online

rty

Lees voor de edit en na de edit. Zoals jij nu in dezelfde post zegt dat hij wel/geen accu heeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 14:49
Volg de discussie over de pipo w3 e.a. win tablets hier met veel interesse. Bij het graven heb ik een bedrijf in polen gevonden, die chinese (pipo) klonen verkoopt onder eigen merk. Bekend bij iemand? http://youtu.be/TAhg4Wxfm3I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
intraxi schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 22:43:
Volg de discussie over de pipo w3 e.a. win tablets hier met veel interesse. Bij het graven heb ik een bedrijf in polen gevonden, die chinese (pipo) klonen verkoopt onder eigen merk. Bekend bij iemand? http://youtu.be/TAhg4Wxfm3I
Ziet er wel goed uit eigenlijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
MartijnAbel schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 23:59:
[...]

Ziet er wel goed uit eigenlijk :D
vind de specs niet zo indrukwekkend... minder dan de W3, op niveau van de Onda en Teclast maar met mindere batterij op papier.

Weer zo'n vreemd keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Aniki schreef op woensdag 26 november 2014 @ 09:10:
[...]

vind de specs niet zo indrukwekkend... minder dan de W3, op niveau van de Onda en Teclast maar met mindere batterij op papier.

Ik vind juist dat keyboard met die hoes een welkome toevoeging gezien mijn werk.
Als zoiets te krijgen is voor een dollar of 200, dan heb je het maar over een 160 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
MartijnAbel schreef op woensdag 26 november 2014 @ 09:45:
[...]

Ik vind juist dat keyboard met die hoes een welkome toevoeging gezien mijn werk.
Als zoiets te krijgen is voor een dollar of 200, dan heb je het maar over een 160 euro.
Tja, dat is precies wat er nu te koop is... al die tablets van 10 inch hebben precies zo'n keyboard/hoes voor 160 euro ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1109
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 21:10
Iemand al ellende mee gemaakt? Mijn Teclast komt na een nacht niet meer uit stand-by. Na veel geklooi weer een boot scherm gezien. Die boot-loopt 3 keer en komt dan in recovery modus... Volledig Chinees :p De tablet kwam eerder ook al moeilijk uit stand-by.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Nee, nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:03
Dennis1109 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 11:53:
Iemand al ellende mee gemaakt? Mijn Teclast komt na een nacht niet meer uit stand-by. Na veel geklooi weer een boot scherm gezien. Die boot-loopt 3 keer en komt dan in recovery modus... Volledig Chinees :p De tablet kwam eerder ook al moeilijk uit stand-by.
Yep, ook al een paar keer meegemaakt. En dat doet ie bij mij (volgens mij) als de accu leeg/bijna leeg was.
Dan wordt ie minder makkelijk wakker. Als ik dan de lader aansluit krijg ik een batterijtje te zien dat dan even een dun rood streepje geeft als lading. Na 5 minuten opladen start de tablet weer normaal op bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1109
Check... Ik had hem net een uur aan de lader liggen, en boot weer. Gisteren weggelegd met nog ongeveer 30%. Vreet aardig dus in stand-by.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
In stand-by vreet de Teclast batterij. Ik weet niet hoe dat bij andere Windows tablets is? iPad is dat iig niet het geval. Je moet echt de Teclast uitzetten om batterij te sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:35
Chief-XL schreef op woensdag 26 november 2014 @ 15:07:
In stand-by vreet de Teclast batterij. Ik weet niet hoe dat bij andere Windows tablets is? iPad is dat iig niet het geval. Je moet echt de Teclast uitzetten om batterij te sparen.
Heb ik inderdaad ook last van. Waar ik verder nog mee zit, is dat sommige delen zo af en toe nog Chinees zijn, ook al staat mijn display language op Nederlands. Ben ik hiermee de enigste of hebben daar ook meer mensen last van? Chinees zit vooral op het begin, bij het inloggen op mijn account staat 'wachtwoord' er in het chinees en zijn de knopjes voor 'aflsuiten', 'slaapstand' en 'opnieuw opstarten' in het Chinees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
G33st schreef op woensdag 26 november 2014 @ 15:10:
[...]

Heb ik inderdaad ook last van. Waar ik verder nog mee zit, is dat sommige delen zo af en toe nog Chinees zijn, ook al staat mijn display language op Nederlands. Ben ik hiermee de enigste of hebben daar ook meer mensen last van? Chinees zit vooral op het begin, bij het inloggen op mijn account staat 'wachtwoord' er in het chinees en zijn de knopjes voor 'aflsuiten', 'slaapstand' en 'opnieuw opstarten' in het Chinees.
Zoek even naar de post van Rezuno een paar pagina's terug. Dat werkte voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 19:37
Dat een tablet niet makkelijk uit de standby komt bij een bijna dode batterij vind ik op zich niet heel gek. De Ipad hier heeft er dan ook meestal geen zin in. Duurt even en dan krijg je de rode batterij op het scherm. Daarna moet hij eerst nog wat opladen voordat hij wil opstarten.

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 14:49
Aniki schreef op woensdag 26 november 2014 @ 09:10:
[...]

Volgens hun poolse site zijn het klonen van chinese produkten. Specs zouden niet moeten afwijken van de pipo modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 20:10
Mijn ( Digital Photoframe @ $ 24,95 ) is ook binnen ( zonder bjikomende kosten ) ;

De Teclast X80H 2GB/32GB ( Win8.1 ) van € 88,95 besteld op 11-11-'14 *O*

Afbeeldingslocatie: http://i114.photobucket.com/albums/n272/WiLLoW_TieN/20141126_164354_zps7502727a.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
WiLLoW_TieN schreef op woensdag 26 november 2014 @ 16:56:
Mijn ( Digital Photoframe @ $ 24,95 ) is ook binnen ( zonder bjikomende kosten ) ;

DeTeclast X80HH 2GB/32GB ( Win8 ) van € 88,95 besteld op 11-11-'14 *O*

[afbeelding]
Zo, even quoten is makkelijker dan het ook posten :P
Dit is dus een IK OOK! post....niet doorvertellen ;)

Heb net alle talen op Engels gezet, alleen de shopping app is nog in het chinees maar dat komt wel goed :)
Nu maar aanklooien :)
Eerste indruk : Solide, strak, helder.
Nog niet verder gekomen dan dat. Later meer! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Iemand een weblink naar dat filmpje over hoe de taal te wijzigen...Heb geen Win8 op mijn PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Verdorie, zat mensen die de teclast al binnen hebben, en ik maar wachten en wachten :(
intraxi schreef op woensdag 26 november 2014 @ 16:10:
[...]

Volgens hun poolse site zijn het klonen van chinese produkten. Specs zouden niet moeten afwijken van de pipo modellen.
Het zijn toch wel andere specs hoor, de cpu in iedergeval...

[ Voor 64% gewijzigd door MartijnAbel op 26-11-2014 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Zoek even op Youtube. Daar zijn echt heel veel filmpjes te vinden waar de taal in Win8.1 wordt aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
WiLLoW_TieN schreef op woensdag 26 november 2014 @ 17:18:
Iemand een weblink naar dat filmpje over hoe de taal te wijzigen...Heb geen Win8 op mijn PC.
Ik heb gewoon de dingen veranderd die op pagina 23 van dit topic staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
mercapto schreef op woensdag 26 november 2014 @ 17:34:
[...]

Ik heb gewoon de dingen veranderd die op pagina 23 van dit topic staan.
Pagina 22 bedoel je denk ik....en ik ben er nog niet uit. Wifi is wel ingesteld en werkt... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
Deze staat bij mij op pag23. :

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43289455

Ander tablet, andere taal, zelfde probleem :)
edit : Bij mij stond hij tenminste op Chinees en Engels....bij jou volledig Chinees...?

[ Voor 45% gewijzigd door mercapto op 26-11-2014 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Compleet Chinees gok ik...kom er ( nog ) niet uit....Heb echter ook nog nooit met Win8 gewerkt....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verkeerslicht
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Is er al iemand bekend met de volgende tablet: Teclast X90HD...

2560 x 1600 resolutie op 8.9inch... is dat nog rendabel?

Zelfinstallatie warmtepomp Omnia M3.2 10, Warmtemeter Sensostar + ESP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
verkeerslicht schreef op woensdag 26 november 2014 @ 19:43:
Is er al iemand bekend met de volgende tablet: Teclast X90HD...

2560 x 1600 resolutie op 8.9inch... is dat nog rendabel?
op het moment dat de gpu/cpu nauwelijks krachtig genoeg is om dit soort resoluties op het scherm te toveren hoeft het voor mij allemaal niet zo. dan heb ik liever 1280x800 en het goed draaien van de native W8 apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Dat gestoei met Chinees....ben die X80H eigenlijk nu al bijna zat....kon wel eens in de V&A eindigen zo.

E.e.a is nu in het Nederlands...echter als ik b.v de Start knop aantik is alles nog in het Chinees...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
Startknop...dus in de Modern UI omgeving met alle vakjes ?

Is/was bij mij ook in het Chinees na alle aanpassingen. Nu bijvoorbeeld het sportnieuws nog steeds...
Ik zie Suarez z'n eigen hand kussen, eronder een icoontje van een sportbeker en een Chinese tekst met 4-0.
Zo gauw ik die open...sportbeker groot in beeld, vervolgens Bing Sports in het Engels/Spaans...en als ik hem weer sluit....is het Chinees weg :)
Zelfde met Bing Weer, Bing Nieuws, etc etc...

Dat gebeurt bij jou niet ? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
In de UI is alles nagenoeg in NL. Maar onder ( b.v ) de Start knop is het weer Chinees...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
En Nederlands staat wel bovenaan je lijst met geïnstalleerde talen ? Of is Chinees stiekem weer de bovenste ?

[ Voor 5% gewijzigd door mercapto op 26-11-2014 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Nee er staat alleen Nederlands net als op de Win8 laptop van mijn vrouw.
Alwaar ik nu dingen aan het vergelijken ben.

[edit] En na heeel veel gepruts is ALLES nu in het Nederlands ! [/edit]

[ Voor 29% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 26-11-2014 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorik90
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 15:49
Vandaag mijn op 11/11 bestelde Teclast X80h binnen gekregen! Ik ben aardig onder de indruk van het apparaat. Windows 8.1 draait lekker vloeiend. Heb wat vergelijkingen gedaan met mijn Nexus 7 2012. WiFi valt tegen, voor de rest performt de Teclast beter dan de Nexus.

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7529/15860949846_ddb5752f0e_z.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7511/15860947546_c9c2b49ca5_z.jpg
De Teclast is niet veel groter dan de Nexus 7 2012

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8649/15886753065_8db59bd318_z.jpg
Via de micro HDMI aansluiting verbonden met een monitor. PowerPoint werkt mooi soepel.

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8567/15699255338_c68ba79129_z.jpg
WiFi is niet geweldig. Niet heel storend bij browsen, maar wel goed merkbaar bij downloaden. Op dezelfde plek trok de Nexus 2,2 MB/s en mijn laptop 3,3 MB/s (ongeveer de max van de internetverbinding). Vlakbij de router loopt de snelheid op tot een karige 730 KB/s.

edit: Lijkt bij mij gedeeltelijk een probleem te zijn van mijn access point. Op kantoor haal ik 1,7 MB/s met de Teclast. Intern netwerk zelfs rond de 3 MB/s (~24mbps).. Zal het vanavond thuis even proberen met een andere router.

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7560/15886757085_8a161dc431_z.jpg
Externe usb-sticks aansluiten werkt goed. Harddisks zonder eigen stroomvoorziening krijgen niet genoeg stroom om op te spinnen. Bekijken van foto's rechtstreeks uit de camera (5-10 MB/stuk) van de USB stik op de tablet werkt erg goed en soepel.

Volledige fotoserie op Flickr. Videos (o.a. browser vs Nexus, boot, USB OTG, PowerPoint): https://www.youtube.com/w...k0cwWkkr4dGiiF3bOhr68SYFX

[ Voor 11% gewijzigd door Jorik90 op 27-11-2014 21:27 ]

• MartijnAbel
Hmm, wifi blijft dus wel een issue...
Misschien dat ik die van mij dan maar eens open ga maken, en eens kijken waar de fout zit.

• leecher
Niet vergeten een berg fotos te maken want die ingewanden willen we allemaal zien natuurlijk :P

• WiLLoW_TieN
leecher schreef op donderdag 27 november 2014 @ 00:27:
Niet vergeten een berg fotos te maken want die ingewanden willen we allemaal zien natuurlijk :P
Kunnen wij daardoor maybe de antenne verbeteren tbv wifi ;)

• JTibben
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-07 15:43
Nou, ik was helaas niet thuis toen mijn X80H werd bezorgd. Dan vanmiddag zelf maar ophalen bij het postkantoor :)

Ik vraag me alleen nog af wat de beste manier is om het beeld en geluid van de tablet draadloos naar de TV te streamen. Kan ik daarvoor het beste zo'n Miracast stickje voor aanschaffen? Of zijn er andere/betere alternatieven?

Verwijderd

Is zo'n 1gig nou genoeg? En zou je die rammodule niet kunnen swappen :9?

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 09:42
Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2014 @ 08:08:
Is zo'n 1gig nou genoeg? En zou je die rammodule niet kunnen swappen :9?
In de Teclast X80H zit 2gig :)

Verwijderd

Die is flink duurder. Ik heb nog geheugen liggen op de zaak wat ik er zo in kan klikken. Moet dat wel kunnen bij de pipo w4. ;)

• MartijnAbel
leecher schreef op donderdag 27 november 2014 @ 00:27:
Zal ik zeker doen! De achterkant is van metaal toch? Of van aluminium? Kijken of daar wat mee te doen is mbt de wifi antenne.
Ik mag gelukkig vanmiddag mijn teclast ophalen van het postkantoor, morgen maar eens kijken hoe die in elkaar zit :D
Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2014 @ 08:46:
[...]

Die is flink duurder. Ik heb nog geheugen liggen op de zaak wat ik er zo in kan klikken. Moet dat wel kunnen bij de pipo w4. ;)
Nope, kan helaas niet. De W4 is wel een hele rappe tablet btw, ik merkte niet dat er 'maar' 1gb ram in zit.
Sowieso zit in de W4 de cpu variant die maximaal 1gb ram ondersteund

[ Voor 32% gewijzigd door MartijnAbel op 27-11-2014 08:49 ]

• marcelmg2
De Wifi in mijn Teclast X80H is dan misschien een uitzondering. Ik haal bij de router >4MB/s, en op 10 meter nog steeds >2MB/s.
En via de OTG leest hij prima van de stroomloze Samsung S1 externe HDD van 120Gb.
Net wel even dat de batterijindicator op 0% stond, met rood kruisje er door. Na het aansluiten van de oplaadkabel sprong deze weer naar 39%.

Ik ben niet zo'n mega-Tweaker. Met welk tooltje kan ik snel een soort hardware info testje inclusief wat benchmarks draaien? Misschien zijn er verschillende versies van de X80H?

[ Voor 20% gewijzigd door marcelmg2 op 27-11-2014 09:15 ]

• Chief
De wifi van de Teclast X80H dan bv mijn iPad. Vlak bij de router haal ik volle snelheid maar loop ik er een paar meter vanaf dan dropt de snelheid snel. Je ziet bv download snelheid verminderen. Daar heb ik met de iPad veel minder last van.

• lennardd21
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-01-2016
Gisteren mijn Teclast X80H ontvangen.
Eerste indruk was niet erg goed er zat een streep door het beeld en als ik naar de taal instellingen ging liep hij vast. Naar een tijdje was het gelukt om windows te update en de streep was weg en de taal instelling liep ook niet meer vast. Naar veel rommelen toch Engels er op gekregen. En nu ben ik juist erg tevreden het scherm is mooi en de tablet loopt heel soepel.Op wifi haal ik 13mbps down en 20mbps up. Ook de bouwkwaliteit vind ik erg goed.

• Jorik90
Lijkt bij mij gedeeltelijk een probleem te zijn van mijn access point. Op kantoor haal ik 1,7 MB/s met de Teclast. Intern netwerk zelfs rond de 3 MB/s (~24mbps).. Zal het vanavond thuis even proberen met een andere router.

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Jorik90 schreef op donderdag 27 november 2014 @ 10:49:
Lijkt bij mij gedeeltelijk een probleem te zijn van mijn access point. Op kantoor haal ik 1,7 MB/s met de Teclast. Intern netwerk zelfs rond de 3 MB/s (~24mbps).. Zal het vanavond thuis even proberen met een andere router.
klinkt als een probleem met a/g/n instellingen of een combi daarvan.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Jorik90
Inderdaad, of energiebesparing ergens ofzo. Toch vreemd dat de Nexus en mijn laptop er geen last van hebben.

• JayDz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-06 14:08
Zo'n tablet lijkt me ook wel wat maar merken jullie het op dat het geen full hd is?
Mijn moeder had ooit een redelijk high-end telefoon zonder full hd en ik kan me hieraan ergeren dat het er toch
niet optimaal uitziet. En hoelang zou je op de accu kunnen als hij volledig is opgeladen?
En kan hij ook in het nederlands? (sorry voor alle vragen lol)

(over de Teclast X80H)

[ Voor 3% gewijzigd door JayDz op 27-11-2014 11:09 ]

• Chief
jeroendj2 schreef op donderdag 27 november 2014 @ 11:09:
Zo'n tablet lijkt me ook wel wat maar merken jullie het op dat het geen full hd is?
Mijn moeder had ooit een redelijk high-end telefoon zonder full hd en ik kan me hieraan ergeren dat het er toch
niet optimaal uitziet. En hoelang zou je op de accu kunnen als hij volledig is opgeladen?
En kan hij ook in het nederlands? (sorry voor alle vragen lol)

(over de Teclast X80H)
- Geen Full HD is voor mij geen probleem op 8 inch scherm
- Kan er max 4-5u mee doen vooralsnog maar dan gebruik ik het intensief (bv film op volle helderheid)
- Kan volledig naar het Nederlands

• copywizard
  • Niet online
net me teclast x80h binnen duurde hooguit 2 weken en ik heb hem al en ben direct al overdonderd door de kwaliteit! ik ga er nog even mee spelen en dan kom ik er zeker nog op terug!

AMD Ryzen 5800X3D, MSI MPG X570 Gaming Plus, MSI RTX3070, 32GB Corsair DDR4

• Chief
Kunnen we niet beter zo onderhand een eigen Teclast topic openen?

• WiLLoW_TieN
Chief-XL schreef op donderdag 27 november 2014 @ 11:50:
Kunnen we niet beter zo onderhand een eigen Teclast topic openen?
Das een goed idee. Ik zeg doen ;)

• Chief
Sure, wordt wel later vandaag of morgen. Als iemand anders wil openen, by all means :)

• Tommyboy_1908
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-12-2023
Dan is dit topic nagenoeg dood al gaan alle teclast gebruikers er van door ;)

• lennardd21
Mmmh shit het lijntje half werkende pixels is terug

• JayDz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-06 14:08
lennardd21 schreef op donderdag 27 november 2014 @ 13:15:
Mmmh shit het lijntje half werkende pixels is terug
je hebt de Teclast X80H ?

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:26
Dat staat zo'n 11 posts boven jou post. 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 27-11-2014 14:16 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• lennardd21
ja die heb ik :)

Verwijderd

Half dagje met de Teclast gespeeld, mijn eerste ervaringen:
+ volwaardig windows 8 systeem, alle basic desktop software draait er vloeiend op. Net nog even malwarebytes uurtje laten scannen.
+ randapparatuur prima op aan te sluiten: getest met 2,5 inch harddisc, muisontvanger, toetsenbord en USB wifi ontvanger.
Als klap op de vuurpijl nog een micro-usb hub aangesloten, de verschillende usb poorten doen het prima simultaan, maar de micro-usb ingang helaas niet waarmee je tegelijkertijd kan opladen. Dit zal wel aan de hub liggen, niet genoeg power.
+ externe 3G stick werkt prima (niet inbegrepen uiteraard), handig voor onderweg als je even geen hotspot hebt.
+ uiterlijk: helder scherm, prima leesbaar, solide behuizing zonder scherpe kantjes (in tegenstelling tot een onda)
+ geluid interne speakers is ruim voldoende, kan erg luid

- accuduur, slechts 3-4 uur bij intensief gebruik, dan bedoel ik dus gamen en surfen. Met video en muziek houdt die het 5 uur uit. Deze waardes zullen volgens mij niet veel schelen met andere tablets met soortgelijke specs. Vooralsnog niet heel hinderlijk, een powerbank met 2A output laadt het prima op.
- kijkhoek scherm is wat matig, haalt zeker de IPS waardes niet zoals geadverteerd, maar voor mij geen groot issue.
- soms beetje prutsen in de desktop met het touchscreen door het kleine formaat, vooral het vensterkruisje is lastig in 1 keer aan te tikken. Oefening baart kunst?

Met de wi-fi vind ik het nog wel meevallen, heb soms wat problemen met ontvangst, maar dat komt door de router hier (ook bij andere apparaten). Geen significant slechter bereik.
Bij mij was de tablet overigens al standaard in het Engels omgezet. Windows defender en Office nog wel in het Chinees. Iemand die weet hoe je dit kan fixen? NL setting staat bovenaan het language lijstje en voor de rest is wel alles in het NL.

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
Is er een ~10" tablet met minimaal full HD die meer dan 8uur batterijtje haalt?
Ik heb nu een lenovo 8" thinkpad, afgezien van de grootte en de accuduur ben ik tevreden.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• robinjoo1
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-08-2017
oik maar de Teclast X80h bestelt

voor 129,62 EMS inbegrepen

http://valid.canardpc.com/efq7t2 mijn laptop(was) windows 10 pro http://valid.x86.fr/uqawwk

• leecher
Alle EMS verzendingen worden gecheckt dus krijg je invoerkosten cadeau. EMS inbegrepen is het dan eigenlijk 160-170 euro.

Verwijderd

Sowieso kan je beter morgen bestellen, Black Friday 8)7

• WiLLoW_TieN
robinjoo1 schreef op donderdag 27 november 2014 @ 16:44:
oik maar de Teclast X80h bestelt

voor 129,62 EMS inbegrepen
Das bijna € 40,-- duurder dan onlangs op 11 Nov. ( incl. FREE shipment ) ;)

• Aniki
WiLLoW_TieN schreef op donderdag 27 november 2014 @ 17:38:
[...]

Das bijna € 40,-- duurder dan onlangs op 11 Nov. ( incl. FREE shipment ) ;)
Ja dus? Je zegt dan maar een jaar extra te wachten ofzo?
Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2014 @ 17:20:
Sowieso kan je beter morgen bestellen, Black Friday 8)7
Volgens mij zijn er geen aanbiedingen voor deze tablets... of weet je meer?

Verwijderd

Aniki schreef op donderdag 27 november 2014 @ 17:43:
[...]
Volgens mij zijn er geen aanbiedingen voor deze tablets... of weet je meer?
Black Friday geldt voor alles, ook voor Windows tablets. Gewoon even goed zoeken, ik ga niet alles voorkauwen ;)
Bij Pandawill bijv. 10 dollar korting op alle tablets.

• robinjoo1
wist ik al maar ben eigenwijs en invoerkosten zijn geen probleem

krijg je nu wel of geen office erbij ?

[ Voor 24% gewijzigd door robinjoo1 op 27-11-2014 17:51 ]

http://valid.canardpc.com/efq7t2 mijn laptop(was) windows 10 pro http://valid.x86.fr/uqawwk

• Zuaro
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 16:39
Heb zojuist mijn review gepubliceerd over de VOYO A1 Mini. Heb hem inmiddels 2 weken in gebruik en ben helemaal tevreden!
Review: productreview: Voyo A1 Mini Zwart review door Zuaro

• Aniki
Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2014 @ 17:46:
[...]

Black Friday geldt voor alles, ook voor Windows tablets. Gewoon even goed zoeken, ik ga niet alles voorkauwen ;)
Bij Pandawill bijv. 10 dollar korting op alle tablets.
ik had het over aliexpress, andere shops zijn meestal duurder zelfs met 10 dollar coupon

Verwijderd

Dude ook aliexpress heeft een Black Friday, grote banner bovenaan. I rest my case.

• Dennis1109
Op de Teclast zit 1 jaar Office 365 personal. Er staat een Office picto op. Deze is in het Chinees, maar als je recht onderin klikt ging deze bij mij op een website in het Nederlands verder (ik heb wel eerst alles op nl gezet in Windows zelf).

• robinjoo1
en heeft de teclast x80h nu micro of mini hdmi http://prntscr.com/5aqnua

• Aniki
Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2014 @ 18:40:
Dude ook aliexpress heeft een Black Friday, grote banner bovenaan. I rest my case.
dude... er staan geen interessante tablets in die black friday sale lijst

• Jorik90
Micro HDMI.

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-08 12:49
Hoe is de (bouw)kwaliteit van dit soort Chinese tablets? China heeft nog steeds de naam van goedkope, slechte namaak, maar klopt dat? Hoe groot is de kans dat hij terug moet (of zelf te repareren valt?).

Verwijderd

Aniki schreef op donderdag 27 november 2014 @ 19:21:
[...]

dude... er staan geen interessante tablets in die black friday sale lijst
Dat is niet mijn probleem? >:)
Ik kan ook helaas niet ruiken welke tablets interessant zijn voor iemand.
Pizza_Boom schreef op donderdag 27 november 2014 @ 19:32:
Hoe is de (bouw)kwaliteit van dit soort Chinese tablets? China heeft nog steeds de naam van goedkope, slechte namaak, maar klopt dat? Hoe groot is de kans dat hij terug moet (of zelf te repareren valt?).
Ik zou zeggen, spit dit topic even door, staat inmiddels genoeg info over enkele modellen die medetweakers aangeschaft hebben.

• JTibben
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-07 15:43
Nou, ik ben nu ook met de Teclast aan de gang. Eerste indruk is zeer goed. Lekker snel en een goed scherm.

De meeste tekst is in het Engels, hier en daar een beetje Chinees. Nu heb ik echter de Nederlandse taal geinstalleerd en hij checkt nu voor updates omdat hij de Nederlandse moet downloaden. Hij blijft echter op "Checking voor updates" staan met zon groen lopend balkje. Iemand een idee wat ik moet/kan doen of is het echt een kwestie van geduld hebben?

• Jorik90
JTibben schreef op donderdag 27 november 2014 @ 20:13:
Nou, ik ben nu ook met de Teclast aan de gang. Eerste indruk is zeer goed. Lekker snel en een goed scherm.

De meeste tekst is in het Engels, hier en daar een beetje Chinees. Nu heb ik echter de Nederlandse taal geinstalleerd en hij checkt nu voor updates omdat hij de Nederlandse moet downloaden. Hij blijft echter op "Checking voor updates" staan met zon groen lopend balkje. Iemand een idee wat ik moet/kan doen of is het echt een kwestie van geduld hebben?
Kwestie van geduld. Duurt soms best heel erg lang.
Ik ben tot nu toe serieus onder de indruk. Ben echt onder de indruk van de bouwkwaliteit en afwerking, tot nu toe redelijk te vergelijken met mijn Nexus 7 2012. Batterij-indicator is accuraat, tablet werkt snel, touchscreen reageert goed en geheel voelt solide. Alleen de WiFi heb ik nog wat twijfels over, nogal wisselende resultaten op verschillende access points. Overigens dan wel stabiel traag (dus geen klapperende verbinding).
Zo'n stekker werkt niet heel lekker, door het gewicht soms wel-niet verbinding. Zoiets of zoiets werkt prettiger.

Ook wat video's van de Teclast X80h. O.a. browsen vs Nexus 7, USB OTG, PowerPoint. Vooral van het bladeren door foto's (foto's uit camera, dus 5-10MB per stuk) vind ik erg netjes:

[ Voor 24% gewijzigd door Jorik90 op 27-11-2014 21:30 ]

• nizzuts
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-06 16:24
Hier ook de teclast binnen,nog geen klachten over wifi of het scherm, maar in desktop mode is het vrij prielen op 125%, de mijne kwam in het chinees en ik heb ongeveer 20gb van de 25gb partitie over, recovery partitie zal dus 5gb zijn.

edit: 150% is een stuk beter

[ Voor 6% gewijzigd door nizzuts op 27-11-2014 22:26 ]

• bartbh
  • Niet online
De Teclast X98 air II is inderdaad zo groot als een iPad air. Deze past dus ook perfect in een cover voor de iPad air, alleen moest deze iets aangepast worden voor de usb-aansluiting.

Afbeeldingslocatie: http://s29.postimg.org/6i8ie70kz/2014_11_27_22_00_35.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s29.postimg.org/4ce7jox4j/2014_11_27_22_00_52.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s29.postimg.org/5deg8te43/2014_11_27_22_01_00.jpg

De camera is overigens nu wel bedekt, maar die gebruik ik eigenlijk toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Inmiddels mijn teclast ook binnen. Op goed geluk(lees gokken) de nederlandse taal kunnen installeren zonder filmpje of handleiding :p
Inmiddels de desktop op 150% scaling gezet en de icoontjes met 1 druk klikbaar gemaakt. Het enige minpunt van 150% scaling is de weinig ruimte die je overhoudt in native windows applicaties zoals Utorrent e.d.

Voor de rest een nette tablet. Ik haal met de wifi op eem meter of 6 afstand nog steeds een snelheid van 20 a 25 mbits.
Ik ben aardig tevreden, al ben ik wel van mening dat ik 8 inch net ietsje te klein vind.
China nog steeds de naam van goedkope en slechte namaak? En hoe kom je tot dat oordeel? Ik bestel al heel wat jaren voor ik weet niet hoeveel uit china en het valt me alle keren weer reuze mee. Bouwkwaliteit is voor de prijzen die hier aangegeven worden hartstikke goed(vaak), maarja, je komt het ook wel eens ietsje minder tegen. Ik heb in iedergeval weinig tot geen problemen met bouwkwaliteit e.d.

[ Voor 39% gewijzigd door MartijnAbel op 28-11-2014 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
MartijnAbel schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 08:53:
en de icoontjes met 1 druk klikbaar gemaakt
? Hoe/waar is dat in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

MartijnAbel schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 08:53:
Inmiddels mijn teclast ook binnen. Op goed geluk(lees gokken) de nederlandse taal kunnen installeren zonder filmpje of handleiding :p
Inmiddels de desktop op 150% scaling gezet en de icoontjes met 1 druk klikbaar gemaakt. Het enige minpunt van 150% scaling is de weinig ruimte die je overhoudt in native windows applicaties zoals Utorrent e.d.

Voor de rest een nette tablet. Ik haal met de wifi op eem meter of 6 afstand nog steeds een snelheid van 20 a 25 mbits.
Welke router/AP?

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
marcelmg2 schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 09:03:
[...]

? Hoe/waar is dat in te stellen?
Configuratiescherm > Mapopties > Op items klikken > aanvinken: "Openen bij eenmaal klikken"
Pagina: 1 ... 7 ... 31 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor winkels, prijzen, levertijden en alle andere niet-technische zaken.