Bedankt, had die optie gezien maar dacht dat dat alleen voor het openen van 'mappen' was.
Op dit forum een coupon gevonden voor de 102w: http://www.htcmania.com/showthread.php?t=926320&page=24
Op gearbest.com (iemand ervaring mee?) in totaal voor 200,99 dollar (volgens mijn paypal account nu op 166 euro)
Is wel zonder keyboard, maar wacht wel op een echt goed keyboard voor dit apparaat.
Op gearbest.com (iemand ervaring mee?) in totaal voor 200,99 dollar (volgens mijn paypal account nu op 166 euro)
Is wel zonder keyboard, maar wacht wel op een echt goed keyboard voor dit apparaat.
Alleen vandaag is de V102W €175 euro bij Tinydeal. Dat is wel een betrouwbare shop. Gearbest heb ik nooit van gehoord
[ Voor 3% gewijzigd door LoeWn op 28-11-2014 10:30 ]
Ik ben al enige tijd dit forum aan het volgen omdat ik de prijzen voor de Chinese Win 8.1 tablets toch wel erg interessant vind. Mijn aandacht gaat daarbij vooral uit naar de Teclast X98 Air II en de Onda V102W. Omdat het vandaag Black Friday is had ik eigenlijk al toe willen slaan, maar ik heb de knoop nog niet kunnen hakken welke het nu gaat worden. Mijn afweging:
Teclast X98 Air II:
+ Hogere resolutie (voor zover waarneembaar)
+ Iets nieuwere processor (Z3736F vs Z3735F), nieuwere types lijken mij altijd verbeteringen te hebben t.o.v. oudere types)
+ Zo'n 20 euro goedkoper in webshops (gemiddeld)
+ Veel gebruikers hier hebben hem <-- Veel tweakers betekent vaak dat het een goed apparaatje moet zijn
+ Dunner
+ Lichter
- Kleiner scherm
- Geen toetsenbord-dock connector
Onda V102W:
+ Windows 8.1 reeds geïnstalleerd + Office
+ Ietsje groter scherm, op Full-HD toch liefst een zo groot mogelijk scherm ivm touch-bediening
+ Dock-connector om toetsenbord te koppelen
+ Lees minder problemen mbt Wifi-sterkte (maar ja, ook minder gebruikers hebben hem)
- Dock connector voor keyboard lijkt meer een magneetwerking om de tablet op zijn plaats te houden dan een werkende data-connector (of vergis ik mij hier in?)
Heb nog een paar vragen welke ik graag beantwoord zou zien door de tweakers met ervaring met (één van) beide tablets:
V102W:
€ 171,01 / € 200,84 (zonder keyboard/met keyboard)
Om de kans op hoge douanekosten zo laag mogelijk te houden zou ik het keyboard liever los meebestellen omdat het anders een grotere kans heeft om er op aangeslagen te worden. Dan is de € 175,13 op Tinydeal (thanks LoeWn, betrouwbare site) zo gek nog niet...
Teclast X98 Air II:
€ 156,89 via Geekbuying
Teclast X98 Air II:
+ Iets nieuwere processor (Z3736F vs Z3735F), nieuwere types lijken mij altijd verbeteringen te hebben t.o.v. oudere types)
+ Veel gebruikers hier hebben hem <-- Veel tweakers betekent vaak dat het een goed apparaatje moet zijn
+ Dunner
+ Lichter
- Kleiner scherm
Onda V102W:
+ Ietsje groter scherm, op Full-HD toch liefst een zo groot mogelijk scherm ivm touch-bediening
+ Lees minder problemen mbt Wifi-sterkte (maar ja, ook minder gebruikers hebben hem)
- Dock connector voor keyboard lijkt meer een magneetwerking om de tablet op zijn plaats te houden dan een werkende data-connector (of vergis ik mij hier in?)
Heb nog een paar vragen welke ik graag beantwoord zou zien door de tweakers met ervaring met (één van) beide tablets:
- Worden beide tablets geleverd met een windows download/install key of moet ik er nog een losse versie bij aanschaffen? Wil een tablet ook zakelijk met een gerust hart kunnen gebruiken en kan dus niet een illegale versie installeren. Tinydeal heeft bijvoorbeeld 2 versies in de webshop staan; ééntje met Android 4.4 en één met windows 8.1. Is het prijsverschil van 26 euro de windows licentie?
- Windows installatie; piece of cake of valt dat nog tegen om te doen?
- Office suite; welke wordt er nu precies meegeleverd want daar lees ik nogal wat tegenstrijdige berichten over
- Verzending; DHL/UPS kiezen of "gewoon" zoals met alle zaken uit China gratis verzending kiezen? Wat zijn jullie ervaringen met inklaringskosten e.d. bij deze pakketjes?
- Iemand ervaring met een touchscreen pen op dit type schermen? Lijkt me handig werken. Mooiste zou zijn een passend (verlicht) keyboard/cover met pennetje in de cover en kickstand/vouwbaar. Helaas nog niet tegengekomen voor Teclast
V102W:
€ 171,01 / € 200,84 (zonder keyboard/met keyboard)
Om de kans op hoge douanekosten zo laag mogelijk te houden zou ik het keyboard liever los meebestellen omdat het anders een grotere kans heeft om er op aangeslagen te worden. Dan is de € 175,13 op Tinydeal (thanks LoeWn, betrouwbare site) zo gek nog niet...
Teclast X98 Air II:
€ 156,89 via Geekbuying
Verwijderd
Gearbest is een vrij bekende shop, is betrouwbaar.LoeWn schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 10:30:
Alleen vandaag is de V102W €175 euro bij Tinydeal. Dat is wel een betrouwbare shop. Gearbest heb ik nooit van gehoord
Dat Spaanse forum is wel betrouwbaar, veel van die gasten hebben bij Gearbest besteld.

Sta nu op het punt dit te bestellen, dat keyboard is volgens mij ook een goede.
Goedkoper kan ik hem niet vinden. En ze zetten alles op Engels. Hopelijk ook een goedkoper bedrag op het pakket...

Sta nu op het punt dit te bestellen, dat keyboard is volgens mij ook een goede.
Goedkoper kan ik hem niet vinden. En ze zetten alles op Engels. Hopelijk ook een goedkoper bedrag op het pakket...
[ Voor 13% gewijzigd door Aniki op 28-11-2014 11:16 ]
oké oké, ik kende 'm niet. Dan heb ik niks gezegdVerwijderd schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 11:13:
[...]
Gearbest is een vrij bekende shop, is betrouwbaar.
De Teclast X98 Air II is goedkoper omdat je voor de Android versie gekozen hebt. Er is namelijk een Android en een Windows versie. De Windows versie is zo'n 20-25 euro duurder dan de Android versie. Natuurlijk kun je zelf wel Windows installeren op de Android versie, alleen moet je natuurlijk zelf voor de Windows zorgen.ConniePoepuh schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 11:00:
Ik ben al enige tijd dit forum aan het volgen omdat ik de prijzen voor de Chinese Win 8.1 tablets toch wel erg interessant vind. Mijn aandacht gaat daarbij vooral uit naar de Teclast X98 Air II en de Onda V102W. Omdat het vandaag Black Friday is had ik eigenlijk al toe willen slaan, maar ik heb de knoop nog niet kunnen hakken welke het nu gaat worden. Mijn afweging:
Teclast X98 Air II:
+ Dunner
+ Lichter
- Kleiner scherm
Onda V102W:
Ik zag dat de PIPO W2, behalve de betere specs dan de W4 (2 vs. 1 GB RAM, 32GB ROM VS 16), ook HDMI mini output heeft. Wel een net dingetje, alleen zul je zelf zeker voor een EU USB charger moeten zorgen? Want lijkt erop dat bij al die Chinese dingen een USA 110V Charger zit.
Neig momenteel wel naar de W2, voldoet aan mijn specs (ik wil wel een beetje vermogen en ruimte onder de kap, als verlenging van een laptop) en is niet al te duur.
Neig momenteel wel naar de W2, voldoet aan mijn specs (ik wil wel een beetje vermogen en ruimte onder de kap, als verlenging van een laptop) en is niet al te duur.
[ Voor 23% gewijzigd door Pizza_Boom op 28-11-2014 11:23 ]
Verwijderd
Klopt, de Android versie is regelmatig te koop voor rond de 150 euro. Tijdens 11/11 was die zelfs 120 euro.LoeWn schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 11:19:
[...]
De Teclast X98 Air II is goedkoper omdat je voor de Android versie gekozen hebt. Er is namelijk een Android en een Windows versie. De Windows versie is zo'n 20-25 euro duurder dan de Android versie. Natuurlijk kun je zelf wel Windows installeren op de Android versie, alleen moet je natuurlijk zelf voor de Windows zorgen.
Maar het gaat hier nu wel erg veel over winkels/prijzen en mensen die screenshots gaan maken van wat ze gaan kopen, is toch niet de bedoeling van dit topic?
Ach ja, je kunt die info ook allemaal voor jezelf houden en niet delen? Wie maakt er dan een prijzen topic?Verwijderd schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 11:23:
[...]
Klopt, de Android versie is regelmatig te koop voor rond de 150 euro. Tijdens 11/11 was die zelfs 120 euro.
Maar het gaat hier nu wel erg veel over winkels/prijzen en mensen die screenshots gaan maken van wat ze gaan kopen, is toch niet de bedoeling van dit topic?
Ik denk dat prijzen van vandaag/dit weekend sowieso niet ter zake doen, gezien black friday en de bijbehorende kortingen.
Verwijderd
Ten eerste mag je zelf ook wat initiatief tonen. En ten tweede staat het duidelijk in de topicwaarschuwing, daar is het algemene chinashopping topic voor. En reageer de volgende keer even wat volwassener aub.Aniki schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 11:25:
[...]
Ach ja, je kunt die info ook allemaal voor jezelf houden en niet delen? Wie maakt er dan een prijzen topic?
Maar even tussen het gekibbel komen, hoe gaat dat normaal met adapters. Ik kan het niet vinden in het topic, dus of ik zit verkeerd te kijken, of het is nog niet genoemd. Bij Banggoods zie ik staan dat de adapter af hangt van je land, maar bij de andere (DX, AE, TD en GB) kom ik het niet tegen.
Iemand btw. enig idee of je bij Banggoods zelf kan selecteren welk warehouse je pakt? Shipping vanuit de UK zou ideaal zijn (iets met invoerrechten enzo).
Iemand btw. enig idee of je bij Banggoods zelf kan selecteren welk warehouse je pakt? Shipping vanuit de UK zou ideaal zijn (iets met invoerrechten enzo).
Voor een ander warehouse moet je bijvoorbeeld naar eu.banggood.com en daar hebben ze dan ook minder spullen dan bij banggood.com. Daarnaast is het een en ander iets duurder dan als het direct uit China komt.
Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)
Verwijderd
Ze leveren meestal een EU verlengstukje bij als het naar NL verzonden wordt. Maar ga er maar vanuit dat de adapter van slechte kwaliteit is (net zoals de usb kabel) en misschien zelfs gevaarlijk. Ikzelf heb de meegeleverde adapter van de Teclast al de prullenbak in gedaan, zag er nogal tricky uit
Bij de shops waar ik heb gekeken shippen ze een EU adapter mee. Ze kijken naar welk land ze moeten shippen en doen er dan een bijbehorende adapter bij. Let wel, dit zijn niet de meest kwalitatief hoogstaande adapters
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
Dus gewoon zelf even een 2A adapter (althans, de Stream 7 heeft 2A erbij zitten, je telefoon is zo vol daarmee), setje USB kabels (charge en mini->OTG) e.d. bestellen als ik het goed begrijp.
Nog even terugkomend op WIMBoot... Ik kwam dit tegen, iemand al geprobeerd? Volgens mij verreweg de gemakkelijkste methode!
Deze coupons staan los van black friday. Doe ermee wat je wilt.
OndaV102WJY voor de tablet
PULAPCJYvoor het keyboard
http://www.gearbest.com/tablet-pcs/pp_65028.html
Apart bestellen, apart coupons invullen en alles samen laten verzenden. Ik heb besteld en zie het verder wel.
OndaV102WJY voor de tablet
PULAPCJYvoor het keyboard
http://www.gearbest.com/tablet-pcs/pp_65028.html
Apart bestellen, apart coupons invullen en alles samen laten verzenden. Ik heb besteld en zie het verder wel.
Dat merk ik ja. eu.banggood.com heeft dus idd. geen pipo's (rare pipo's daar..leecher schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 11:36:
Voor een ander warehouse moet je bijvoorbeeld naar eu.banggood.com en daar hebben ze dan ook minder spullen dan bij banggood.com. Daarnaast is het een en ander iets duurder dan als het direct uit China komt.
30 euro?WhiteDragon schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 11:43:
Nog even terugkomend op WIMBoot... Ik kwam dit tegen, iemand al geprobeerd? Volgens mij verreweg de gemakkelijkste methode!
:)
Blijkbaar kan je met de (gratis) trial gewoon een image maken
Vraagje, heeft iemand per toeval dit bluetooth keyboardje
https://euro2deal.nl/bluetooth-toetsenbord-zwart-of-wit
Lijkt me een nette prijs voor een standaard keyboardje...
MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000
D-Link DIR-655 en op de eerste verdieping een AP met aardig wat zendvermogen.
Ik ben nu uitgegaan van de Router beneden.
De software zou zelfs van een bijna volle drive een gecomprimeerde image van de Windows map kunnen maken, iets wat me eigenlijk onmogelijk lijkt.WhiteDragon schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 12:33:
Blijkbaar kan je met de (gratis) trial gewoon een image maken
Ik zou het niet installeren, grote kans dat het leuke backdoors installeert.
Kijk eens --> http://www.bartsmit.com/n...ablet-bluetooth-toetsbordIcekiller2k6 schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 12:47:
Vraagje, heeft iemand per toeval dit bluetooth keyboardje
My thoughts exactly. Maar het heeft toch een behoorlijk aantal (positieve) reviews.Mastermind schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 13:07:
[...]
De software zou zelfs van een bijna volle drive een gecomprimeerde image van de Windows map kunnen maken, iets wat me eigenlijk onmogelijk lijkt.
Ik zou het niet installeren, grote kans dat het leuke backdoors installeert.
Blijkbaar is de minst comprimerende variant hetzelfde als WIMBoot. De andere varianten gooien nog eens een (ZIP?) compressie over je userdata. Het kán in principe dus wel.
Bij de Teclast x80h is trouwens idd 8GB gereserveerd voor de Recovery Partition. Dat je het weet
Iemand al getest van USB te booten en een image te trekken?
MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000
Hoe zou dat dan moeten werken, als de wimboot partitie op diezelfde volle drive gemaakt wordt? Of heb je wel een externe schijf nodig?WhiteDragon schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 13:17:
[...]
My thoughts exactly. Maar het heeft toch een behoorlijk aantal (positieve) reviews.
Voor de Onda v975w mensen:
Hier staan de Windows 8.1 installatiesoftware voor de v1, v2 en v3 versies, driverpacks en bios-updates:
http://www.ondaforum.com/...icial-onda-rom-for-v975w/
(Je moet wel registreren voor je het kan downloaden).
De Windows versies in dat forum ondersteunen ook Engelse installatie, dus sowieso handig omdat er anders altijd wel wat Chinees ergens achter blijft.
Zo kun je je eigen Wim Boot image maken (op een andere PC) met deze instructie:
http://avisek.pl/translat...ndows-8-1-wim-boot-image/
[ Voor 11% gewijzigd door Mastermind op 28-11-2014 14:17 ]
Heeft iemand iets soortgelijks gevonden voor de Teclast?
We zijn inmiddels 9 dagen verder. Ik kreeg 4 dagen geleden ineens het volgende bericht van de seller:BlackMonkey schreef op woensdag 19 november 2014 @ 16:10:
[...]
Maar kun je ons wel op de hoogte houden? X)
Ik vreesde dat ik door die partial refund te doen, geen recht meer zou hebben op een full refund, waarna de seller elke dag berichten bleef sturen om vooral toch die partial refund aan te vragen. Vanochtend kreeg ik echter de volgende mail:Hello, friends, we no send DHL shipping, we send cheap China Post Air Mail shipping (already send shipping), so we need compensate you 10USD, you can send partial refund disputes (you can choose a partial refund disputes), we wait compensate you, thank you
dus nu verder afwachten en kijken wat er gebeurd.Dear dragon4ce,
,
You order is currently frozen, due to the sellers suspicious trading activities.
We have suspended this seller’s account because we have detected unsafe trading activities. We have therefore requested the seller to provide sufficient evidence, such as shipping documents and certificates which they must provide within 3 business days (not calendar days).
If the seller fails to provide any evidence within 3 business days, we will issue you with a full refund. In the event the seller does provide evidence, it could take about 15 business days for the case to be resolved.
We apologize for this inconvenience. At AliExpress, we are committed and always taking steps in improving our customers shopping experience and to the protection of both the buyer’s and seller’s interests.
Your understanding and cooperation are highly appreciated.
Sincerely,
AliExpress Trade Security Department
2014.11.27 21:37
Interessant om te weten, maar dit hoort toch echt in het shopping forum thuis
[ Voor 2% gewijzigd door PaT op 28-11-2014 14:36 ]
Omdat het kan.
Dat is toch wel prima service van Aliexpress
Goed opgepakt van ze, denk dat het inderdaad uitloopt op een refund.
Beoordelingen van leveranciers/webwinkels horen niet hier thuis, maar in het Shopping forum. Hou het on-topic!
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Ik heb mijn teclast X80H inmiddels ook binnen. Besteld bij Banggood 16-11 en vandaag gebracht, oftewel de EMS levertijd van 4-8 dagen is niet gehaald. De tablet was niet meer in de oorspronkelijke verpakking maar in een piepschuim doosje, samen met een Amerikaanse stekker, een verloopstukje een een micro-usb kabel. Ik heb er geen OTG kabel bij gekregen en ook geen Office licentie. De windows is in het Engels en de batterij uit de verpakking 70% opgeladen.
Het is altijd moeilijk om dingen af te leiden uit reviews van dit soort dingen omdat er vaak geen vergelijkingsmateriaal bij staat. Dingen als 'ik vind de kleuren flets' en 'ik vind de kleuren helemaal niet flets' hebben dan eigenlijk totaal geen betekenis. Ik heb hier een iPad mini 1 (dus geen retina maar een gewoon scherm) en zal hem daarmee even kort vergelijken.
Zoals eerder gezegd is de afwerking zeer netjes, wat dat betreft gaat het zeker richting iPad maatstaven en is de look&feel toch best premium-achtig.
Het gewicht valt mij wat tegen, hij is toch bijna 60 gram zwaarder dan de iPad, 310 gram vs 363 gram (eigen meting).
Het scherm is minder helder dan die van de iPad, als de Teclast op 100% staat is dit vergelijkbaar met 80% helderheid van de iPad.
Vergeleken met de ipad zijn de kleuren koud en inderdaad wat flets:

Bij deze fotos staat de Teclast dus op 100% en de ipad op 80% helderheid.
Qua wifi is het op zijn Chinees. Waar de iPad gewoon 2,5mb/s naar binnen hengelt houdt het bij de Teclast in dezelfde situatie gewoon op bij 150kb/s. Aka een verschil van dik factor 16 (in dezelfde ruimte met de router op 5m afstand). Ik heb dat op meerdere plekken in huis geprobeerd en dit verschil wordt iets kleiner naarmate de afstand toeneemt, maar blijft >factor 10 verschil in zitten.
Of dat erg is weet ik niet want wat betreft de browse ervaring, die is dan weer stukken beter dan die van de ipad. Ondanks de wifi laden en reageren sites een stuk sneller, minder glitches van sites die verspringen vlak voordat je ergens op drukt, menuutjes die langzaam openen, geen gezeur met plugins die er niet zijn want alles werkt gewoon. Op het gebied van browsen is de ipad toch echt inferieur aan deze cheapo tablet.
Wat betreft het formaat van de windows icoontjes en de text etc, als persoon met dikke vingers heb ik nog geen probleem ondervonden met de bediening. Het touchscreen werkt foutloos en reageert net zo goed als bij de ipad.
Meer heb ik even niet want er moet nog worden gestudeerd
Het is altijd moeilijk om dingen af te leiden uit reviews van dit soort dingen omdat er vaak geen vergelijkingsmateriaal bij staat. Dingen als 'ik vind de kleuren flets' en 'ik vind de kleuren helemaal niet flets' hebben dan eigenlijk totaal geen betekenis. Ik heb hier een iPad mini 1 (dus geen retina maar een gewoon scherm) en zal hem daarmee even kort vergelijken.
Zoals eerder gezegd is de afwerking zeer netjes, wat dat betreft gaat het zeker richting iPad maatstaven en is de look&feel toch best premium-achtig.
Het gewicht valt mij wat tegen, hij is toch bijna 60 gram zwaarder dan de iPad, 310 gram vs 363 gram (eigen meting).
Het scherm is minder helder dan die van de iPad, als de Teclast op 100% staat is dit vergelijkbaar met 80% helderheid van de iPad.
Vergeleken met de ipad zijn de kleuren koud en inderdaad wat flets:

Bij deze fotos staat de Teclast dus op 100% en de ipad op 80% helderheid.
Qua wifi is het op zijn Chinees. Waar de iPad gewoon 2,5mb/s naar binnen hengelt houdt het bij de Teclast in dezelfde situatie gewoon op bij 150kb/s. Aka een verschil van dik factor 16 (in dezelfde ruimte met de router op 5m afstand). Ik heb dat op meerdere plekken in huis geprobeerd en dit verschil wordt iets kleiner naarmate de afstand toeneemt, maar blijft >factor 10 verschil in zitten.
Of dat erg is weet ik niet want wat betreft de browse ervaring, die is dan weer stukken beter dan die van de ipad. Ondanks de wifi laden en reageren sites een stuk sneller, minder glitches van sites die verspringen vlak voordat je ergens op drukt, menuutjes die langzaam openen, geen gezeur met plugins die er niet zijn want alles werkt gewoon. Op het gebied van browsen is de ipad toch echt inferieur aan deze cheapo tablet.
Wat betreft het formaat van de windows icoontjes en de text etc, als persoon met dikke vingers heb ik nog geen probleem ondervonden met de bediening. Het touchscreen werkt foutloos en reageert net zo goed als bij de ipad.
Meer heb ik even niet want er moet nog worden gestudeerd
[ Voor 26% gewijzigd door leecher op 28-11-2014 16:00 ]
Welke Teclast? Er zijn veel verschillende versies namelijk.Chief-XL schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 14:16:
Heeft iemand iets soortgelijks gevonden voor de Teclast?
Dat bij Mapopties --> eenmaak klikken. En text op 150% heb ik ook gedaan bij mijn X80H.
Scheelt idd een stuk
Scheelt idd een stuk
Even mijn 50 cent voor de mensen die overwegen om een Teclast X98 Air II te kopen.
Afgelopen woensdag heb ik mijn Teclast eindelijk binnen gekregen, de HG5N versie. Er zijn op dit moment 2 versies in omloop:
- HG5N - Versie waar standaard Android op zit
- HG6N - Versie waar standaard Windows (8.1 with Bing) bij zit (en is ook geactiveerd)
Als je de HG5N versie koopt, kan je er zelf dus wel Windows op zetten. Er is zelfs een officiële WIMBoot installatie van Teclast zelf om gelijk met alle drivers Windows te installeren, maar je moet uiteraard wel eerst je BIOS flashen zodat deze geschikt is voor Windows. Deze versie van Windows krijgt vanuit de BIOS een key, alleen de bios die nu beschikbaar is heeft niet een key die geactiveerd wordt.
Let op:
- Bij de HG5N versie is de camera (front en rear) ondersteboven op dit moment na installatie. De HG6N heeft dat niet (volgens de laatste berichten). Er is een driver fix, maar die is niet officieel en wordt ook weer verwijderd als je intel drivers update.
- Er wordt gezegd dat de HG6N versie een matigere digitizer heeft, waardoor touch events minder goed worden afgenomen. Er is geen officiële statement over, maar er zijn wel gebruikers die het melden.
Over bestellen en shipping
Eigenlijk eerste keer dat ik echt bewust vanuit China iets bestel. Ik heb de teclast gekocht bij Geekbuying. Prijs is goed, voordat de verzending startte duurde het wel heel lang en ging eerst zelfs iets fout. Je bent al snel 2 weken verder, voordat je tablet echt verzonden wordt. Eenmaal uitgeleverd aan DHL (wat gratis was), was het wel snel binnen. De accessoires die ik er bij had besteld zijn echter nog wel onderweg.
Let op: Je moet wel contant aan de deur de BTW over invoer betalen EN de administratiekosten van de vervoerder (DHL in mijn geval). Was toch nog 39 euro bij elkaar. Totaalprijs zit echter nog steeds onder de 200 euro.
Install
Ik zou aanraden om even op dit forum te kijken als je Windows wilt installeren, dat heeft mij erg geholpen:
http://forum.xda-develope...x98-air-ii-t2935267/page2
Het rooten en flashen heb ik wel handmatig gedaan, want de automatisch batch file die er is (in het chinees) deed bij mij niet veel. Daarvoor heb ik deze methode gevolgd: http://forum.xda-develope...hp?p=56172528&postcount=3 (scroll gewoon door naar de regel waar staat If you have not rooted your device, die paar regels via ADB is eigenlijk het enige wat je hoeft te doen)
Je doet het wel met samengeknepen billen, anders dan met een PC waar je meer controle over hebt (in ieder geval voor mijn gevoel).
Windows installeren gaat met de officiële Teclast installatie bijna vanzelf. Je boot vanaf een USB stick en de andere USB stick bevat de Windows Image. De eerste keer had ik echter wel een error tijdens het installatie proces, met het bericht dat er van de eMMC geen partities gemaakt konden worden. Na het opnieuw opstarten van de tablet werkte dat gelukkig wel.
Uiteraard moet je wel de nodige handelingen doen om van Chinees naar Nederlands / Engels over te stappen zoals hier al veelvuldig behandeld is.
Na installatie nog 19,5 GB over op de C-schijf, volgens Windows Explorer.
Over het apparaat
Met Android viel het apparaat me eigenlijk tegen. Het was niet zo heel erg vlot en het scherm niet zo sprankelend als verwacht.
Nu dat er Windows op staat, ben ik helemaal om want het scherm oogt nu fantastisch en de tablet voelt enorm snel.
Even de opvallende zaken:
+ Scherm oogt fantastisch, en kan ook heel fel. De kwaliteit van het scherm is exact dat van de iPad Air.
+ Er rammelt niets, alles voelt heel degelijk
+ Geluid is goed, voor een tablet. Verwacht uiteraard geen extreme bass
+ Ligt fijn in de hand, niet te plastic licht. Sommigen zouden het misschien net iets te zwaar kunnen noemen, kwestie van smaak.
+ WiFi signaal is fantastisch. 50 Mbit down, up zat ik met 12 Mbit aan het max van mijn abonnement. Dit was zowel beneden (bij de router) als boven in de slaapkamer (een paar betonnen muren en vloer verder).
+ Steam In-Home Streaming gaat vlotjes, zelfs op 1080p. Xbox One controller aangesloten en dat is een hele leuke combo. Onder andere getest met:
- Wreckfest
- Bioshock Infinite
- Broforce
+ 64 GB microSDXC kaartje ingestopt van SanDisk en dat werkte gelijk
+ Batterij gebruikt bijna niets in slaapstand. Nog niet echt een indicatie hoe lang je ermee doet.
+ Browsen gaat heel soepel en werkt fijn
~ Er zit een beetje een dead zone in de touch events, zou ook aan Windows kunnen liggen. Als je dragged om te scrollen, dan gebeurt er het eerste stukje niets.
~ Mist wel een hardware home / windowsknop. Je kan wel swipen en de startknop dan gebruiken, maar is toch anders.
~ Volumeknop heeft een beetje speling. Niets ernstigs, maar bij een iPad bijvoorbeeld voelt dit iets steviger.
Tot slotte nog een tip. De afmetingen van het apparaat zijn exact dat van een iPad Air. Ik had het idee om een Apple smart cover te proberen, aangezien de achterkant van het apparaat ook een beetje aluminiumachtig is. Helaas pakt het magneetje van de smart cover niet, waardoor het dus geen zin heeft om dat te bestellen.
Een goede hoes / cover is moeilijk aangezien de camera op een andere plek zit dan bij de iPad Air EN er 2 speaker plaatsen zijn achterop, terwijl de iPad Air er één heeft meer aan de onderkant van het apparaat. Dus ondanks dezelfde maat, is een hoesje nog niet 1 op 1 geschikt.
Conclusie: Erg blij met een fantastisch apparaat. Ik zou niet weten, ongeacht de prijs, welke Windows tablet je hier in Nederland zou kunnen kopen met dezelfde kwaliteit scherm en specs.
Afgelopen woensdag heb ik mijn Teclast eindelijk binnen gekregen, de HG5N versie. Er zijn op dit moment 2 versies in omloop:
- HG5N - Versie waar standaard Android op zit
- HG6N - Versie waar standaard Windows (8.1 with Bing) bij zit (en is ook geactiveerd)
Als je de HG5N versie koopt, kan je er zelf dus wel Windows op zetten. Er is zelfs een officiële WIMBoot installatie van Teclast zelf om gelijk met alle drivers Windows te installeren, maar je moet uiteraard wel eerst je BIOS flashen zodat deze geschikt is voor Windows. Deze versie van Windows krijgt vanuit de BIOS een key, alleen de bios die nu beschikbaar is heeft niet een key die geactiveerd wordt.
Let op:
- Bij de HG5N versie is de camera (front en rear) ondersteboven op dit moment na installatie. De HG6N heeft dat niet (volgens de laatste berichten). Er is een driver fix, maar die is niet officieel en wordt ook weer verwijderd als je intel drivers update.
- Er wordt gezegd dat de HG6N versie een matigere digitizer heeft, waardoor touch events minder goed worden afgenomen. Er is geen officiële statement over, maar er zijn wel gebruikers die het melden.
Over bestellen en shipping
Eigenlijk eerste keer dat ik echt bewust vanuit China iets bestel. Ik heb de teclast gekocht bij Geekbuying. Prijs is goed, voordat de verzending startte duurde het wel heel lang en ging eerst zelfs iets fout. Je bent al snel 2 weken verder, voordat je tablet echt verzonden wordt. Eenmaal uitgeleverd aan DHL (wat gratis was), was het wel snel binnen. De accessoires die ik er bij had besteld zijn echter nog wel onderweg.
Let op: Je moet wel contant aan de deur de BTW over invoer betalen EN de administratiekosten van de vervoerder (DHL in mijn geval). Was toch nog 39 euro bij elkaar. Totaalprijs zit echter nog steeds onder de 200 euro.
Install
Ik zou aanraden om even op dit forum te kijken als je Windows wilt installeren, dat heeft mij erg geholpen:
http://forum.xda-develope...x98-air-ii-t2935267/page2
Het rooten en flashen heb ik wel handmatig gedaan, want de automatisch batch file die er is (in het chinees) deed bij mij niet veel. Daarvoor heb ik deze methode gevolgd: http://forum.xda-develope...hp?p=56172528&postcount=3 (scroll gewoon door naar de regel waar staat If you have not rooted your device, die paar regels via ADB is eigenlijk het enige wat je hoeft te doen)
Je doet het wel met samengeknepen billen, anders dan met een PC waar je meer controle over hebt (in ieder geval voor mijn gevoel).
Windows installeren gaat met de officiële Teclast installatie bijna vanzelf. Je boot vanaf een USB stick en de andere USB stick bevat de Windows Image. De eerste keer had ik echter wel een error tijdens het installatie proces, met het bericht dat er van de eMMC geen partities gemaakt konden worden. Na het opnieuw opstarten van de tablet werkte dat gelukkig wel.
Uiteraard moet je wel de nodige handelingen doen om van Chinees naar Nederlands / Engels over te stappen zoals hier al veelvuldig behandeld is.
Na installatie nog 19,5 GB over op de C-schijf, volgens Windows Explorer.
Over het apparaat
Met Android viel het apparaat me eigenlijk tegen. Het was niet zo heel erg vlot en het scherm niet zo sprankelend als verwacht.
Nu dat er Windows op staat, ben ik helemaal om want het scherm oogt nu fantastisch en de tablet voelt enorm snel.
Even de opvallende zaken:
+ Scherm oogt fantastisch, en kan ook heel fel. De kwaliteit van het scherm is exact dat van de iPad Air.
+ Er rammelt niets, alles voelt heel degelijk
+ Geluid is goed, voor een tablet. Verwacht uiteraard geen extreme bass
+ Ligt fijn in de hand, niet te plastic licht. Sommigen zouden het misschien net iets te zwaar kunnen noemen, kwestie van smaak.
+ WiFi signaal is fantastisch. 50 Mbit down, up zat ik met 12 Mbit aan het max van mijn abonnement. Dit was zowel beneden (bij de router) als boven in de slaapkamer (een paar betonnen muren en vloer verder).
+ Steam In-Home Streaming gaat vlotjes, zelfs op 1080p. Xbox One controller aangesloten en dat is een hele leuke combo. Onder andere getest met:
- Wreckfest
- Bioshock Infinite
- Broforce
+ 64 GB microSDXC kaartje ingestopt van SanDisk en dat werkte gelijk
+ Batterij gebruikt bijna niets in slaapstand. Nog niet echt een indicatie hoe lang je ermee doet.
+ Browsen gaat heel soepel en werkt fijn
~ Er zit een beetje een dead zone in de touch events, zou ook aan Windows kunnen liggen. Als je dragged om te scrollen, dan gebeurt er het eerste stukje niets.
~ Mist wel een hardware home / windowsknop. Je kan wel swipen en de startknop dan gebruiken, maar is toch anders.
~ Volumeknop heeft een beetje speling. Niets ernstigs, maar bij een iPad bijvoorbeeld voelt dit iets steviger.
Tot slotte nog een tip. De afmetingen van het apparaat zijn exact dat van een iPad Air. Ik had het idee om een Apple smart cover te proberen, aangezien de achterkant van het apparaat ook een beetje aluminiumachtig is. Helaas pakt het magneetje van de smart cover niet, waardoor het dus geen zin heeft om dat te bestellen.
Een goede hoes / cover is moeilijk aangezien de camera op een andere plek zit dan bij de iPad Air EN er 2 speaker plaatsen zijn achterop, terwijl de iPad Air er één heeft meer aan de onderkant van het apparaat. Dus ondanks dezelfde maat, is een hoesje nog niet 1 op 1 geschikt.
Conclusie: Erg blij met een fantastisch apparaat. Ik zou niet weten, ongeacht de prijs, welke Windows tablet je hier in Nederland zou kunnen kopen met dezelfde kwaliteit scherm en specs.
Ik sluit mij grotendeels aan bij het uitgebreide verhaal van m'n bovenbuurman! Overigens had het mijn voorkeur om W8 zelf te installeren maar zodra dat erop staat werkt het inderdaad voortreffelijk. Helemaal voor dat bedrag!
Sorry, bedoelde de X80H.bartbh schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 15:31:
[...]
Welke Teclast? Er zijn veel verschillende versies namelijk.
*Knip, het is niet toegestaan om V&A aan te bieden in dit topic
[ Voor 81% gewijzigd door The Wizard op 28-11-2014 19:49 ]
Wat me super interessant lijkt is de accuduur bij zon dual boot. Merk je dat Android of Windows bijv. veel langer op 1 volle accu gaat? Of omdat het dezelfde soc plus scherm is, weinig verschil?
Verwijderd
Iemand al een goede methode gevonden om (grote) apps op de SD te zetten ipv af te snoepen van de beperkte ROM?
Op internet circuleren handleidingen via de regedit, maar die schijnen alleen voor windows 8 te werken, niet voor windows 8.1
Op internet circuleren handleidingen via de regedit, maar die schijnen alleen voor windows 8 te werken, niet voor windows 8.1
Okee, giller. Van MS USA Store's Stream 7 naar onbekende Chinese Tablets naar een aanbieding in een Mediamarkt Krantje voor een Acer Iconia Tab 8W en dan terugkomen met een Toshiba Encore WT8, nieuwere processor, 2 GB intern ipv 1, HDMI mini outpunt erbij, Mini USB natuurlijk ook erbij en die mocht ik ook mee voor 149. Niet slecht, voor een PiPo W2 zou ik ook alsnog minimaal 125 kwijt zijn en wellicht meer als de verzendkosten nog meegenomen zouden worden. Ach, wellicht bestel ik die ook ooit nog wel eens. Gewoon, omdat het kan.
[ Voor 7% gewijzigd door Pizza_Boom op 28-11-2014 23:26 ]
Zou er iemand kunnen kijken naar de verversingsnelheid van de air || en de Onda V975w. Als ik de cpu sheet van intel goed interpreteer zit de resolutie boven de max recommeded resolution. (max is 1920x1200)
Verder heb ik ook een vermoeden dat onda wat slordig is met het neerzetten van de specs, en beantwoorden van vragen. De v102w heeft volgens onda zelf een 3735D processor(herhaaldelijk beantwoord in vragen) en usb 3. Andere sites zetten het (meestal) neer als 3735F, een aantal gebruikers klagen dat er usb2 is ipv usb3.(de F heeft geen usb3).
Verder heb ik ook een vermoeden dat onda wat slordig is met het neerzetten van de specs, en beantwoorden van vragen. De v102w heeft volgens onda zelf een 3735D processor(herhaaldelijk beantwoord in vragen) en usb 3. Andere sites zetten het (meestal) neer als 3735F, een aantal gebruikers klagen dat er usb2 is ipv usb3.(de F heeft geen usb3).
Waarom kreeg je deze mee voor die prijs?Pizza_Boom schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 23:26:
Okee, giller. Van MS USA Store's Stream 7 naar onbekende Chinese Tablets naar een aanbieding in een Mediamarkt Krantje voor een Acer Iconia Tab 8W en dan terugkomen met een Toshiba Encore WT8, nieuwere processor, 2 GB intern ipv 1, HDMI mini outpunt erbij, Mini USB natuurlijk ook erbij en die mocht ik ook mee voor 149. Niet slecht, voor een PiPo W2 zou ik ook alsnog minimaal 125 kwijt zijn en wellicht meer als de verzendkosten nog meegenomen zouden worden. Ach, wellicht bestel ik die ook ooit nog wel eens. Gewoon, omdat het kan.
Verwijderd
De batterijspecs van de Teclast 80H wordt redelijk waargemaakt. Na een volledige ontlading wordt er zo'n 4000 mAh ingepompt tot die vol is bij een gemiddelde spanning van 5V. Dus circa 20 Wh (gaat nog iets vanaf met stroomverlies etc)
Dat is ongeveer dezelfde capaciteit waar ze mee adverteren (5000 mAh x 3,7V = 18,5 Wh)
Dat is ongeveer dezelfde capaciteit waar ze mee adverteren (5000 mAh x 3,7V = 18,5 Wh)
Volgens die verkoper was het een aanbieding. Gewoon, nieuw in doos. Van de Acer was alleen nog de winkeldochter beschikbaar. De andere verkoper had geen weet van deze prijs, maar degene die mij uiteindelijk hielp (toen ik voor ronde 2 qua vragen kwam) die vertelde dat de 173 waarvoor die stond, niet correct was (en mopperde op de prijskaartjes dat die weer teruggevallen waren). Nouja, wie ben ik dan om te klagen, toch?
Maargoed, ik heb een eigen topic voor de Toshiba geopend, wellicht handig om daar door te gaan over dit onderwerp? Dan kunnen we dit topic schoonhouden voor de PiPo's, Teclasts e.d.
[ Voor 4% gewijzigd door Pizza_Boom op 29-11-2014 00:46 ]
Gister de knoop doorgehakt en de pipo w2f besteld bij banggood.com
Vol verwachting klopt mijn hart!
Vol verwachting klopt mijn hart!
Moet zeggen ben steeds meer onder de indruk van mijn Teclast X80H 2GB/32GB zeker voor € 88,95 !
Voor +/- € 125,--- weet in niet of ik hem had besteld....
Iemand al hem eens aan een TV gehangen middels HDMI en dan bediend met bv BT keyboard ?
En dan Netflix ofzo laten draaien ? Neem aan dat hij FullHD kan uitsturen ?
Wat voor GPU heeft onze X80H eigenlijk ? En hoe verhoudt die zich tot bv een Mali450 ?
Ging er nog iemand een dedicated X80H topic aanmaken ?
Voor +/- € 125,--- weet in niet of ik hem had besteld....
Iemand al hem eens aan een TV gehangen middels HDMI en dan bediend met bv BT keyboard ?
Wat voor GPU heeft onze X80H eigenlijk ? En hoe verhoudt die zich tot bv een Mali450 ?
Hier inmiddels de Teclast X98 Air 3G (Windows) binnen. Totaal zo'n 200 euro betaald, + nog 27 euro bij DHL. Ik zal even kijken of het lukt later een iets langere review neer te zetten maar mijn eerste indruk is zeer zeker goed
Het scherm is erg scherp, de reactiesnelheid is prima en ook de wifi is geen probleem.
Verder sluit ik mij aan bij de reactie van @Gn0ver, daar kan ik me zeker wel in vinden
Verder sluit ik mij aan bij de reactie van @Gn0ver, daar kan ik me zeker wel in vinden
Is dat nou een windows knop op de pipo w2f of gewoon een windows logo?

+1Paul - K schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 12:12:
Hier inmiddels de Teclast X98 Air 3G (Windows) binnen. Totaal zo'n 200 euro betaald, + nog 27 euro bij DHL. Ik zal even kijken of het lukt later een iets langere review neer te zetten maar mijn eerste indruk is zeer zeker goedHet scherm is erg scherp, de reactiesnelheid is prima en ook de wifi is geen probleem.
Voor het geld (€165 all-in
Verwijderd
Hoe ben je aan die prijs gekomen? Doe eens een link?WiLLoW_TieN schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 10:26:
Moet zeggen ben steeds meer onder de indruk van mijn Teclast X80H 2GB/32GB zeker voor € 88,95 !
Voor +/- € 125,--- weet in niet of ik hem had besteld....![]()
Die prijs krijg je niet meer. Was enkel op 11 november en met een nieuw Ali account
Je kan hem voor ongeveer 108 euro kopen: http://www.banggood.com/T...-8_1-Tablet-p-954143.html (coupon code: b185f7)
Net even de CrystalDisk bench doorlopen, op seq read en write haalt ie respectievelijk 130 MB/s en 44 MB/s
Blijkt dus wel aanzinlijk sneller te zijn dan dat van de Voyo A1
Blijkt dus wel aanzinlijk sneller te zijn dan dat van de Voyo A1
Verwijderd
Eerste euvel ontdekt op de Teclast X80H. De tijd is niet accuraat, heb al van alles geprobeerd met verwisselen van de time sync servers. Maar na een uur loopt de klok weer achter. Precies hetzelfde probleem wat hier geschetst wordt in de eerste post http://www.neowin.net/for...windows-81-time-problems/
Hebben meer bezitters van de tablet hier last van? Wat is de oorzaak?
Opgelost
Opgelost
Mijn tijd loopt perfect, nog geen issues gehad in ieder geval.Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 22:39:
Eerste euvel ontdekt op de Teclast X80H. De tijd is niet accuraat, heb al van alles geprobeerd met verwisselen van de time sync servers. Maar na een uur loopt de klok weer achter. Precies hetzelfde probleem wat hier geschetst wordt in de eerste post http://www.neowin.net/for...windows-81-time-problems/
Net ook nog even een speedtest gedaan op een meter of 4 van de router en haal daar down/up 38/9.
Blijkbaar heb ik het goed getroffen met de teclast x80h.
hier geen last van, maar misschien helpt de laatste bios update. Ik heb een teclast topic aangemaakt met ook de laatste bios.Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 22:39:
Ik heb nog even een tweetal video's gemaakt om de Steam in-home streaming performance van de Teclast X98 Air II te laten zien. Het blijft voor mij bijzonder om te zien dat een tablet dit kan. Probeer dit maar eens met je iPad
Wreckfest
Far Cry

Wreckfest
Far Cry
[ Voor 4% gewijzigd door Gn0ver op 30-11-2014 18:12 ]
Is de Teclast X80h Z3735F de goedkoopste 2GB Windows Tablet? (US$ 137.99)
Ik heb inmiddels de tijd gehad om de wifi van mijn x80h nog wat beter te testen en en vandaag valt het (in tegenstelling tot mijn eerste indruk) eigenlijk wel mee. Op 5 meter afstand van de router mis ik 1 streepje en werkt de verbinding redelijk stabiel, rond de 3 mb/s als downloadsnelheid, aka hetzelfde bij de ipad. Een verdieping hoger wordt het slechter, daar ligt het rond de 150 kb/s vs 300 kb/s voor de ipad. Toch ff wat anders dan mijn eerste - blijkbaar te korte - meting die een factor 16 verschil gaf. Getest door 2gb aan zooi te downloaden van een lokale pc.
Heb zelf nu een klein weekje met de teclast x80h gespeeld. Ik vind de bouwkwaliteit erg goed.
Het is scherm vind ik ook mooi en het is zeker een vlot ding.
Ook over de wifi ben ik erg tevreden.
Alleen vind ik windows niet mijn ding en daarom heb ik hem weer tekoop gezet in het verkoop hoekje.
Het is scherm vind ik ook mooi en het is zeker een vlot ding.
Ook over de wifi ben ik erg tevreden.
Alleen vind ik windows niet mijn ding en daarom heb ik hem weer tekoop gezet in het verkoop hoekje.
Wow, ben best wel overdonderd over de kwaliteit. Ben zelf ook wel in de race om de Teclast Air II te kopen, kun jij misschien een filmpje maken waarbij je het gebruik van grote PDF bestanden checkt? Zou erg gewaardeerd worden aangezien dat mijn grootste gebruik zal zijn.Gn0ver schreef op zondag 30 november 2014 @ 18:10:
Ik heb nog even een tweetal video's gemaakt om de Steam in-home streaming performance van de Teclast X98 Air II te laten zien. Het blijft voor mij bijzonder om te zien dat een tablet dit kan. Probeer dit maar eens met je iPad
Met Sinterklaas die een dezer dagen langs komt brand het geld in mijn zak...
Defineer eens groot? en heb je een linkje naar een public PDF die de normale grote heeft die je opent? (bv veel afbeeldingen of veel tekst of..0
Ik weet dat Mike Cane het test met de volgende bestanden: https://mikecanex.wordpress.com/google-books-pdf-test/Icekiller2k6 schreef op zondag 30 november 2014 @ 23:13:
Defineer eens groot? en heb je een linkje naar een public PDF die de normale grote heeft die je opent? (bv veel afbeeldingen of veel tekst of..0
Mocht je tijd hebben om een filmpje te maken maak je hem waarschijnlijk ook blij.
De Teclast Air 3G is al geweest dus denk dat het daar wel op te baseren is. Echter zijn er volgens mij wel een paar verschillen.
Lees zelf trouwens met name veel medische boeken (zoals Kumar & Clark Clinical Medicine). Is helaas niet legaal als je het boek niet hebt.
[ Voor 22% gewijzigd door DesertRose op 30-11-2014 23:21 ]
Verwijderd
Ik heb de knoop doorgehakt en de Teclast x98 Air II besteld, de versie met windows op aliexpress.
Hopen dat ik het voor de kerst nog binnen heb.
Hopen dat ik het voor de kerst nog binnen heb.
2014 Teclast P19HD nu bij aliexpress met 50% korting vanwege blackfriday
Helaas geen Windows versie. Krijg ook zo snel niet gevonden of het een optie is.theuberdude14 schreef op zondag 30 november 2014 @ 23:44:
Don't erase all files?
[Yes] [No]
Andere leveranciers bieden hem standaard al zo'n beetje aan voor het bedrag van die ene leverancier die 50% korting geeft.theuberdude14 schreef op zondag 30 november 2014 @ 23:44:
Heb voor mijn vader de x80h besteld en die bevalt hier ook super goed. Als die weer in de aanbieding is bestel ik ook 1 voor mijzelf denk ik. Ideaal om standaard bij je te hebben en je kan er alles op doen. Lijkt mij ook handig voor mee op vakantie, kleiner dan een laptop maar je komt er een heel eind mee. Bijvoorbeeld ook handig om even foto's over te zetten van microsd naar usb hdd.
Er is een Teclast x80h topic: \[W8.1] Teclast X80h
Weet iemand wat de maximale grootte is wb de SD uitbreiding voor de X80H? Ik heb er nu 32GB ingezet maar kan je er een grotere inzetten?
Daarnaast: mijn tablet wil nogal eens van standby naar shut down springen. Dus ik zet het op standby via een korte druk op on/off button maar dan spring 'ie na een tijd toch op shut down en kan ik dus opnieuw opstarten wat irritant is als ik aan het downloaden ben. Iemand een oplossing
Verder bevalt 'ie echt veel beter dan ik had durven hopen. Het is een echt leuk speeltje voor minder dan 100 euro! Tablet is vlot, ligt goed in de hand en schermkwaliteit is goed! Hearthstone draait vloeiend. Ik heb SC2 nog niet geprobeerd aangezien die game 15GB nodig heeft
. Eerst de recovery partition maar op USB zetten om ruimte vrij te maken. Lijkt mij niet handig vanwege performance om de game op de SD kaart te zetten
/edit Max uitbreiding is 32GB
Daarnaast: mijn tablet wil nogal eens van standby naar shut down springen. Dus ik zet het op standby via een korte druk op on/off button maar dan spring 'ie na een tijd toch op shut down en kan ik dus opnieuw opstarten wat irritant is als ik aan het downloaden ben. Iemand een oplossing
Verder bevalt 'ie echt veel beter dan ik had durven hopen. Het is een echt leuk speeltje voor minder dan 100 euro! Tablet is vlot, ligt goed in de hand en schermkwaliteit is goed! Hearthstone draait vloeiend. Ik heb SC2 nog niet geprobeerd aangezien die game 15GB nodig heeft
/edit Max uitbreiding is 32GB
[ Voor 73% gewijzigd door Chief op 01-12-2014 11:26 ]
Verwijderd
Ook een giller, hier die Toshiba Encore voor 119 euro. Wees er snel bij, prijs stijgt zodra de voorraad op raakt zoals op amazon. https://www.cyberport.de/cybersalePizza_Boom schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 23:26:
Iemand hier bekend met de begrippen connected standby/instantgo? Deze functie is blijkbaar enabled op de teclast x80h en dat gaat ten koste van de batterij als de tablet in de slaapstand staat. Het is leuk dat wifi direct beschikbaar als je hem ontwaakt maar voor mij een onnodige functie die dus ten koste gaat van de batterijduur. Weet iemand hoe je dat uit kan zetten?
Kan je hier iets mee?leecher schreef op maandag 01 december 2014 @ 23:24:
.../instantgo? ......Weet iemand hoe je dat uit kan zetten?
Nee, de Hyper-V feature is niet aanwezig, de optie Turn on fast startup lijkt geen enkele invloed te hebben op wat dan ook en er is maar 1 powerplan aanwezig (balanced) die maar een beperkt aantal settings heeft om aan te passen (wifi adapter power settings ontbreken bijv.).
Ik heb zelf ook al het een en ander gegoogled maar verder dan de gewone hibernate optie gebruiken kwam ik niet.
Nu vind ik dat ook prima maar komen we bij het probleem dat deze wederom niet te vinden is. Er staan hier en daar instructies om de hibernate optie terug te krijgen in de lijst bij de uitknop, maar de group policy editor (gpedit.msc) is niet aanwezig in deze licentie en de registry keys met iets in de trand van HibernateEnabled=1 zijn ook niet te vinden.
Scherpe prijs...echter wel maar 1GB geheugen.Verwijderd schreef op maandag 01 december 2014 @ 23:04:
[...]
Ook een giller, hier die Toshiba Encore voor 119 euro. Wees er snel bij, prijs stijgt zodra de voorraad op raakt zoals op amazon. https://www.cyberport.de/cybersale
mijn x80h doet na 1 week al helemaal niks meer is zo dood al een pier
AMD Ryzen 5800X3D, MSI MPG X570 Gaming Plus, MSI RTX3070, 32GB Corsair DDR4
Verwijderd
Weet ik, maar was meer bedoeld om aan te geven dat het altijd goedkoper kan dan de MM.WiLLoW_TieN schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 07:57:
[...]
Scherpe prijs...echter wel maar 1GB geheugen.
Scherpste prijs is sowieso in China natuurlijk
Ah joh, wat is er gebeurd? Heb je geprobeerd even een dag aan de lader te hangen en dan weer op te starten? Hopelijk gaat garantie afhandeling goed!copywizard schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 12:07:
mijn x80h doet na 1 week al helemaal niks meer is zo dood al een pier
Al iemand ervaring met de Pipo W2F?
Na een snelle vergelijking op de site van Pipo zelf in ieder geval de volgende verschillen gevonden tov de W2:
Na een snelle vergelijking op de site van Pipo zelf in ieder geval de volgende verschillen gevonden tov de W2:
W2 | W2F | |
accu | 5000 mah | 4500 mah |
back | plastic | metaal+plastic |
gewicht | 360gr | 375gr |
afmetingen | 206*126*10.3mm | 209*123*10.2mm |
speaker | 2 | 1 |
DC-in jack | ja | nee |
Deze is kort op de markt (17-11). Tov de W2 heeft de W2F nu een voordeliger Z3735F ipv Z3735D van de W2 die nagenoeg niet meer verkrijgbaar is. Heb getwijfeld tussen een aantal modellen, maar heb de W2F aangeschaft, omdat hij net even voordeliger was (incl. 10% korting $126) dan een Voyo en ik er vanuit ging dat ik waarschijnlijk de XPB als extra hulpvoeding kan gebruiken, dus vond 500mAh minder geen bezwaar. Vond de W2F er ook iets degelijker uitzien dan de Voyo. Misschien dat de 5MP camera een iets beter kwaliteit heeft dan de 2MP van Voyo. Hij is onderweg, ik wacht het af.
[ Voor 5% gewijzigd door elinx op 03-12-2014 01:11 ]
Ik zie op aliexpress nou een x89 voorbij komen voor 179 dollar, ik dacht even dat dit de x89hd is maar er zit toch echt verschil in. Kleinere accu, andere achterkant (boven en onder plastic) deze heeft wel hdmi en volgens mij heeft deze wat dikkere randen (kan geen exacte specs vinden). Ik zie 'm alleen niet terugkomen op de teclast website.
[ Voor 4% gewijzigd door tabakje op 03-12-2014 09:18 ]
als je de link erbij zet van dat model op aliexpress is het wat makkelijker checken of het een ander model is. nu is het gissen. Misschien is het een P89 in plaats van een X89 ?tabakje schreef op woensdag 03 december 2014 @ 09:15:
Ik zie op aliexpress nou een x89 voorbij komen voor 179 dollar, ik dacht even dat dit de x89hd is maar er zit toch echt verschil in. Kleinere accu, andere achterkant (boven en onder plastic) deze heeft wel hdmi en volgens mij heeft deze wat dikkere randen (kan geen exacte specs vinden). Ik zie 'm alleen niet terugkomen op de teclast website.
http://www.aliexpress.com...inch-IPS/32230230331.htmlKenzi schreef op woensdag 03 december 2014 @ 09:38:
[...]
als je de link erbij zet van dat model op aliexpress is het wat makkelijker checken of het een ander model is. nu is het gissen. Misschien is het een P89 in plaats van een X89 ?
Dat is 'm
Dat is de nieuwe X89, zonder de HD in de naam. Die staat idd nog niet op de (Engelstalige) site van Teclast.
Zie:
https://mikecanex.wordpre...ter-cpu-drops-hd-in-name/
Dan lijkt 178 dollar / 144 euro me een goede deal voor een x89. Het is me alleen niet duidelijk of je het gevaar loopt invoerrechten/btw te moeten betalen over zo'n 'laag' bedrag. Er wordt vaak geroepen dat alles onder 150 euro wordt doorgelaten, maar is dat ook zo?
Nee, in principe is alle invoer met een bedrag tot 22 EUR vrij van belastingen. Daarboven zijn inklaringskosten en BTW verschuldigd. Boven de 150 EUR moet ook nog invoerrechten worden betaald.tabakje schreef op woensdag 03 december 2014 @ 11:29:
...Er wordt vaak geroepen dat alles onder 150 euro wordt doorgelaten, maar is dat ook zo?
het percentage daarvan hangt van het soort goederen af.
Sinds gisteren is de Pipo W3 inclusief keyboard in Nederland te verkrijgen voor € 324 inclusief verzendkosten:
https://www.bitspeed.nl/p...8.1-tablet-incl.-keyboard
Shop heeft goede reviews in de Pricewatch.
Ik ga 'm zelf vooralsnog niet bestellen. Ik wilde hem wel twee weken op proef hebben en dan eventueel terugsturen. Maar het gaat om een kleine ondernemer en ik heb de tablet toch niet echt nodig.
Scherm:
Schermgrootte 10,1 inch breedbeeld Retina IPS (in-plane-switching)
Resolutie 1920 x 1200
Multi-touchscreen, 10-punts
Processor & Geheugen:
Processor Intel Baytrail T , Quad-core , Z3775D
Kloksnelheid 1.49 Ghz, max. 2,46 Ghz.
2GB DDR3 SDRAM
64Gb SSD
MicroSD cardreader (max 32GB)
Connectiviteit & Poorten:
WiFi 802.11b/g/n
HDMI uit
WIDI (draadloos koppelen met ondersteunende tv's)
Bluetooth 4.0
1x mini USB2.0
1 x USB 3.0
1x Audio output
3G optioneel
Software:
Windows 8.1 32-bit UK met Bing
Office 365
Batterij:
8000 mAh lithium accu
Batterijduur afhankelijk van gebruik en scherminstellingen circa 8 uur.
Extra:
Webcam (voorzijde) 2.0Mpixel
Camera (achterzijde) 5.0Mpixel
G-Sensor
https://www.bitspeed.nl/p...8.1-tablet-incl.-keyboard
Shop heeft goede reviews in de Pricewatch.
Ik ga 'm zelf vooralsnog niet bestellen. Ik wilde hem wel twee weken op proef hebben en dan eventueel terugsturen. Maar het gaat om een kleine ondernemer en ik heb de tablet toch niet echt nodig.
Scherm:
Schermgrootte 10,1 inch breedbeeld Retina IPS (in-plane-switching)
Resolutie 1920 x 1200
Multi-touchscreen, 10-punts
Processor & Geheugen:
Processor Intel Baytrail T , Quad-core , Z3775D
Kloksnelheid 1.49 Ghz, max. 2,46 Ghz.
2GB DDR3 SDRAM
64Gb SSD
MicroSD cardreader (max 32GB)
Connectiviteit & Poorten:
WiFi 802.11b/g/n
HDMI uit
WIDI (draadloos koppelen met ondersteunende tv's)
Bluetooth 4.0
1x mini USB2.0
1 x USB 3.0
1x Audio output
3G optioneel
Software:
Windows 8.1 32-bit UK met Bing
Office 365
Batterij:
8000 mAh lithium accu
Batterijduur afhankelijk van gebruik en scherminstellingen circa 8 uur.
Extra:
Webcam (voorzijde) 2.0Mpixel
Camera (achterzijde) 5.0Mpixel
G-Sensor
[ Voor 0% gewijzigd door f.v.b op 03-12-2014 17:14 . Reden: Layout aanpassingen ]
Don't erase all files?
[Yes] [No]
Verwijderd
Waarom vragen ze 80 euro extra voor het downloaden en instellen van de NL taalpakketten?
Lijkt me nogal overdreven.
Van het weekend koste een Nederlandstalige versie nog € 20. Nu staat er "Windows 8.1 NL OEM". Ik kan me niet voorstellen dat ze een volledige nieuwe licentie hiervoor aanschaffen, maar de prijs komt wel in de buurt.Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2014 @ 14:03:
Waarom vragen ze 80 euro extra voor het downloaden en instellen van de NL taalpakketten?
Don't erase all files?
[Yes] [No]
Extra garantie etc?
Inklaringskosten.. een boterham om te eten..
Inklaringskosten.. een boterham om te eten..
Hallo,
Ik heb een vraag over de standby-tijd van de Onda v975w, v101w of v102w.
Ik heb op een pagina (op het begin van de topic) een keer gelezen dat de standy tijden nog niet zo goed zijn op de Windows tablets.
Hoe zit dat nu ongeveer? is er in de laatste tijden vooruitgang geboekt?
Ik heb een vraag over de standby-tijd van de Onda v975w, v101w of v102w.
Ik heb op een pagina (op het begin van de topic) een keer gelezen dat de standy tijden nog niet zo goed zijn op de Windows tablets.
Hoe zit dat nu ongeveer? is er in de laatste tijden vooruitgang geboekt?
Zat ik dus ook naar te kijken. Standby blijkt - niet alleen bij Chinese tablets - nogal matig te zijn vanwege het energiebeheer in windows 8.1. Slaapstand is tegenwoordig connected standby waardoor het tablet tijdens standby nog allemaal dingen aan het doen is. Waar je een iPad rustig 4 weken kan laten liggen en hem nog met vrijwel volle accu terugvindt zijn de Windows tablets na 4 dagen dood.
en waar vind jij de W3 voor 240? graag een linkje, want ik kan em nergens vinden.Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2014 @ 14:03:
op Ali en banggood kosten ze ongeveer 310 euro.
EDIT: las je zin verkeerd, excuus
OT: 319 is blijkbaar niet duur als ze in china te vinden zijn voor 310 euro.
EDIT2: er is nergens iets terug te vinden over de garantietermijn die bitspeed hanteert
een ipad 4 weken laten liggen? ik kan je verzekeren dat mijn ipad air dat bij lange na niet haalt.leecher schreef op woensdag 03 december 2014 @ 18:42:
Zat ik dus ook naar te kijken. Standby blijkt - niet alleen bij Chinese tablets - nogal matig te zijn vanwege het energiebeheer in windows 8.1. Slaapstand is tegenwoordig connected standby waardoor het tablet tijdens standby nog allemaal dingen aan het doen is. Waar je een iPad rustig 4 weken kan laten liggen en hem nog met vrijwel volle accu terugvindt zijn de Windows tablets na 4 dagen dood.
[ Voor 56% gewijzigd door MartijnAbel op 03-12-2014 20:18 ]
Voorruit, geen 4 weken, maar wel significant langer dan de Windows apparaten blijkbaar. Ik wist het van een surface tablet van familie, maar nu ook van de x80h en de talloze google resultaten wijzen erop dat dit een Windows dingetje is.MartijnAbel schreef op woensdag 03 december 2014 @ 19:58:
[...]
en waar vind jij de W3 voor 240? graag een linkje, want ik kan em nergens vinden.
op Ali en banggood kosten ze ongeveer 310 euro.
EDIT: las je zin verkeerd, excuus
OT: 319 is blijkbaar niet duur als ze in china te vinden zijn voor 310 euro.
EDIT2: er is nergens iets terug te vinden over de garantietermijn die bitspeed hanteert
[...]
een ipad 4 weken laten liggen? ik kan je verzekeren dat mijn ipad air dat bij lange na niet haalt.
Logisch, Windows heeft eigenlijk een kernel die voor de PC ontworpen is. Als je PC in slaapstand staat eet die ook nog iets van 4W stroom.
Helemaal Windows afsluiten is het beste, zo lang duurt het opstarten niet via eMMC.
Helemaal Windows afsluiten is het beste, zo lang duurt het opstarten niet via eMMC.
Let op:
Dit topic is niet voor winkels, prijzen, levertijden en alle andere niet-technische zaken.
Dit topic is niet voor winkels, prijzen, levertijden en alle andere niet-technische zaken.