Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
Klopt. Ik sluit nu ook de tab volledig af en dan doe je veel langer met de accu. Opstarten gaat snel genoeg al is het natuurlijk wel trager dan bij een iPad. Tot nu toe bevalt de Teclast x80h prima. Leuk speelgoed. Zit er aan te denken om nog een 10 inch tablet te halen. 8 inch is erg prettig om mee te reizen en ligt fijn in de hand maar voor een beetje Office werk is het eigenlijk te klein

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 13:26
Mastermind schreef op donderdag 04 december 2014 @ 08:54:
Logisch, Windows heeft eigenlijk een kernel die voor de PC ontworpen is. Als je PC in slaapstand staat eet die ook nog iets van 4W stroom.
Helemaal Windows afsluiten is het beste, zo lang duurt het opstarten niet via eMMC.
4W in slaapstand. Dit is alleen bij flinke desktop PC's. Bij laptops is dit al een stuk lager.

Het langste wat ik mijn laptop op een volle accu in slaapstand heb kunnen houden is 6 dagen. Dit betekent 6x24 uur = 144 uur. De accu is 50Wh, dus 50/144 = 0,34 watt. Let op, hierbij was de laptop nog niet leeg toen ik 'm aanzette. Dus het is sowieso nog minder dan 0,34 watt. (ik hoop dat ik mijn berekeningen goed heb :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.ebay.nl/itm/19...742412754639#lo-tech-spec

Linx7, 32gb voor ongeveer 85 euro. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 10:04
Is dat wat? Lijkt me wel een leuk speeltje voor dat geld!

https://www.youtube.com/@droommotor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
7 inch. Oeh dat wordt wel heel klein. Ben benieuwd hoe goed de desktop omgeving nog te bedienen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denzis schreef op donderdag 04 december 2014 @ 11:38:
[...]

Is dat wat? Lijkt me wel een leuk speeltje voor dat geld!
Geen idee of het wat is, de resolutie en de hoeveelheid opslagruimte zijn in ieder geval oké. Hoeveel geheugen erin zit staat er niet bij, dus ik ga maar uit van één gig :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:40
Ik moet beter de posts boven mij lezen 8)7

[ Voor 86% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 04-12-2014 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
  • Laatst online: 04-02 10:04
Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2014 @ 12:01:
[...]

Geen idee of het wat is, de resolutie en de hoeveelheid opslagruimte zijn in ieder geval oké. Hoeveel geheugen erin zit staat er niet bij, dus ik ga maar uit van één gig :').
1 GB inderdaad.

https://www.youtube.com/@droommotor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 21:30
:') Niet mee te werken dus.
LoeWn schreef op donderdag 04 december 2014 @ 10:06:
[...]
Het langste wat ik mijn laptop op een volle accu in slaapstand heb kunnen houden is 6 dagen. Dit betekent 6x24 uur = 144 uur. De accu is 50Wh, dus 50/144 = 0,34 watt. Let op, hierbij was de laptop nog niet leeg toen ik 'm aanzette. Dus het is sowieso nog minder dan 0,34 watt. (ik hoop dat ik mijn berekeningen goed heb :+ )
Hmm best nog wel veel voor een tablet.

[ Voor 69% gewijzigd door Mastermind op 04-12-2014 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:19
zou je die tablet goed kunnen gebruiken om van de nas fullhd mkv bestanden te streamen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabakje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-08 15:37
RenaldoN schreef op donderdag 04 december 2014 @ 13:42:
[...]

zou je die tablet goed kunnen gebruiken om van de nas fullhd mkv bestanden te streamen ?
Best een slim idee eigenlijk, ik heb een dual core atom (intel nuc) media pctje (wel met 4gb), dat werkt perfect. Dus dat lijkt me geen probleem met deze tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:05
Mastermind schreef op donderdag 04 december 2014 @ 08:54:
Logisch, Windows heeft eigenlijk een kernel die voor de PC ontworpen is.
Ja en nee. Windows 8 is niet alleen ontworpen voor PC's maar toch ook echt voor tablets en ander mobiel spul.

Ik heb trouwens weer een normale slaapstand knop gekregen in de lijst bij de uitknop door toevoeging van een waarde in het register:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FlyoutMenuSettings

nieuwe DWORD waarde toevoegen met de naam ShowHibernateOption en waarde =1.

Jammer genoeg krijg je daarmee niet de optie dit te binden aan de fysieke knop.

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
En onder energiebeheer bij "Het gedrag van de aan/uit-knoppen bepalen" ook niet?

[ Voor 10% gewijzigd door LoeWn op 04-12-2014 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
Nee ook niet. Ik deed net toevallig nog een poging om het te vinden en zojuist vond ik de oplossing:

Gewoon connected standby uitzetten:
HKLM\System\CurrentControlSet\Control\Power\
Dan CsEnabled op =0 zetten.

Het verschil is 29 seconden boottime voor een gewoon afgesloten windows vs 13,3 seconden voor slaapstand. Beide inclusief het indrukken van de knop voordat de tablet aan gaat.

[ Voor 30% gewijzigd door leecher op 04-12-2014 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vleeskroket
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-09 14:38
Na 20 dagen is mijn Teclast X98 Air II (Android versie) ook binnen gekomen. Expres gekozen voor de normale post-levering in de hoop dat mijn pakketje onder het post bedolven zat en niet door de douane werd opgemerkt 8)7 . Ik heb geen invoerrechten hoeven te betalen.

Foto van het pakket:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3OLerku.jpg

Buiten beeld is het verpakkingsmateriaal. Flink ingepakt in bubbelfolie, met in de doos een vel van schuim, leek het mij redelijk goed verpakt en veilig voor transport.

Foto van de tablet zelf:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BBz9Yie.jpg

Foto van de tablet nadat ik de bios voor Windows had geflashed. Spannend momentje, want één fout en de tablet is een baksteen geworden :F .
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/oJUsB6s.jpg?1

Mijn eerste bevindingen over Android vs Windows is dat Android dramatisch slecht is geoptimaliseerd voor deze tablet. Gelukkig zijn zo te lezen de meeste mensen (waaronder ik) geïnteresseerd in Windows.

Met behulp van het XDA forum heb ik Windows 8.1 Pro op de tablet gekregen. Indien je dit zelf doet is het noodzakelijk om de juiste drivers te installeren. Wil je dit niet zelf doen, dan is er de kant en klare Win 8 Chinese Bing versie die je in taal moet omzetten. Tot nu toe ben ik aardig ver in alle drivers configureren, het soepel besturen via het aanraakscherm is echter nog een punt van aandacht. Ik zal mijn bevindingen daarom ook pas nadat ik hier klaar mee ben delen.

Ten slotte voelt de tablet solide aan, geen delen die kraken of los zitten. De acculading lijkt redelijk lang mee te gaan en het scherm is een pracht om naar te kijken. Contrast en kleurverhouding 'lijken' goed gebalanceerd, en de helderheid kan flink hoog of laag (voor 's avonds).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relisys
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-07 06:53
Na het nodige lezen in dit topic en diverse chinese webshops bekeken te hebben, heb ik de knoop doorgehakt en een Pipo W2F besteld bij gearbest. Nu maar afwachten en hopen dat hij voor de kerst binnen komt (toch leuk om hem onder de boom te kunnen leggen :-)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:54

Chocoball

瞧好吧!

Ik heb diverse zoekpogingen ondernomen maar hoe kan ik GPS inschakelen op een Cube iWork8? Volgens een sensor programma zou deze uitgeschakeld zijn maar ik kan niks vinden in de BIOS of in de PC Settings.

Update: Na wat speurwerk zou er iets van een GNSS (GPS) appraat moeten zijn maar deze ontbreekt. Geen idee of de Kionix devices onderdeel uitmaken van de GPS. De Voyo A1 drivers zijn gelijk zijn maar daar waag ik me nog maar even neit aan. Eerst maar eens morgen wat info uit China inwinnen.

[ Voor 41% gewijzigd door Chocoball op 04-12-2014 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
Mastermind schreef op donderdag 04 december 2014 @ 13:09:
[...]

:') Niet mee te werken dus.

[...]

Hmm best nog wel veel voor een tablet.
En waar basseer je op dat er met 1gb niet mee te werken valt? Ik heb er mee gewerkt en ik kan je vertellen dat het hartstikke goed werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

MartijnAbel schreef op donderdag 04 december 2014 @ 23:33:
[...]

En waar basseer je op dat er met 1gb niet mee te werken valt? Ik heb er mee gewerkt en ik kan je vertellen dat het hartstikke goed werkt ;)
Ik zie inderdaad nog nergens negatieve gebruikers ervaringen met 1GB versies (in tegendeel zelfs...zie ook dit topic).... zijn dus weer eens ongefundeerde aannames. |:(

[ Voor 4% gewijzigd door Gutteguttegut op 05-12-2014 00:44 ]

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semitweakert
  • Laatst online: 13:29
Vleeskroket zou je nog even kort willen beschrijven hoe je de transformatie naar windows hebt gedaan? Ik krijg de tablet vandaag ook binnen, en wil er ook mee aan de gang. Heb me al ingelezen, maar ben wel benieuwd hoe jij het precies gedaan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:24

nexhil

BAM!

Die hdmi output van dit soort tablets, geven die gewoon 1080P uit?
(Dit in het kader van XBMC en Netflix )

[ Voor 23% gewijzigd door nexhil op 05-12-2014 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorik90
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 15:49
1080p is geen probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:24

nexhil

BAM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Socket 1337
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-06 11:24
RenaldoN schreef op donderdag 04 december 2014 @ 13:42:
[...]

1080p moet makkelijk kunnnen, misschien 4k zelfs.
Als het goed is komt die van mij nog dit weekend aan, dus dan kan ik er wat meer over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
Zou je met zo'n kabeltje naast het aansluiten van een usb apparaat ook je tablet tegelijk kunnen opladen?

Afbeeldingslocatie: http://i.minus.com/jbyyJmiubNol6B.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:43
Zijn er hier ervaringen met een klein bluetooth toetsenbord icm met een case.
Ik kan me zo voorstellen dat het veel te klein is voor het echte werk, maar toch wel handig als er zoiets bij zit en je niet altijd afhankelijk bent van het onscreen toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driftkikker
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 29-05 13:04
Ik heb eergisteren mijn Pipo W4 binnengekregen, en wat een superleuk ding zeg. :D Er zitten aan de rand wel 3 kleine 'luchtbubbeltjes' onder het scherm, wat een beetje jammer is en de camera's -zowel voor als achter- zijn belachelijk slecht. Maar die gebruik ik toch niet. Voor de rest voelt het ding supergoed aan, beetje zwaarder dan ik gedacht had, maar wel degelijk daardoor. Ook een 8'' case met keyboard besteld ( deze: http://www.banggood.com/7...-For-Tablet-p-915728.html ) maar het tablet past hier helaas net niet in, ik heb het nu opgelost door er een beetje verpakkingsmateriaal tussen te stoppen maar eigenlijk ziet het er niet uit. :P

Al met al flink blij met de Pipo dus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elinx schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 16:06:
Zijn er hier ervaringen met een klein bluetooth toetsenbord icm met een case.
Ik kan me zo voorstellen dat het veel te klein is voor het echte werk, maar toch wel handig als er zoiets bij zit en je niet altijd afhankelijk bent van het onscreen toetsenbord.
Ik heb al een tijdje deze in huis. Erg handig als je meerdere tablets in huis hebt zoals een iPad en Samsung tab, geschikt voor meerdere formaten. De toetsaanslag van die Belkin dingen is ook veel degelijker dan de gemiddelde cheapo bluetooth keyboard. Model is volgens mij niet meer in de winkel verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Voor in huis lijkt me dit zeker handig, maar zou je evt ook een los fullsize bluetooth toetsenbord/muis combinatie kunnen gebruiken. Ik bedoel meer de ervaringen met een in de covercase geïntegreerd toetsenbordje, zodat je die altijd bij je hebt, als bv bij reis trips een verslagje bij wilt houden ed. Een breedte van ca. 20 cm is nl niet zo groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
MartijnAbel schreef op donderdag 04 december 2014 @ 23:33:
[...]

Van die 1GB wordt een deel voor het videogeheugen gebruikt, dan heb je al 128MB of 256MB minder. Vaak wil je dan nog wat TSR's installeren, waarbij je dus snel tegen de geheugenlimiet aanloopt:
- Virusprotector
- Webservertje, SQL servertje
- FTP servertje
- Torrent client
- Andere services

Heb je dus een paar programma's tegelijk openstaan zoals Adobe Photoshop en Visual Studio, dan zit je al gauw continu te swappen naar de pagefile.

Ik snap dat als je hem puur voor browsen/office wilt gebruiken dat het dan prima kan. Maar het is jammer dat er niet veel meer mee kan.

Je kunt het beter safe spelen, naar de toekomst kijken, en voor een paar tientjes meer een 2GB versie kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hou toch op man. Je roept maar wat. Dat zijn toch geen programma's die je gaat draaien op een tablet van 100 euro! Ook niet op 1 die 2GB heeft.
Daar zijn die dingen niet voor bedoelt. Ik zie dan graag een voorbeeld van een tablet waarop je dat allemaal gaat draaien en die dat ook aan kan.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2014 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
Ik roep niet zomaar wat:
Vergelijkingstest geheugengebruik virusscanners.
Geheugengebruik videokaart van Win 8.1 tablets
Hier kun je zien dat de Intel HD graphics van de 3735 128MB tot 512MB shared memory gebruikt.

Vraag maar eens aan iemand die een 1GB tablet heeft hoeveel vrij geheugen er nog is.

Zelfs normale webbrowsers vreten veel geheugen in Windows:
Geheugentest webbrowsers.

Waarschijnlijk is de lol straks van m'n tablet af (ik ken mezelf) en dan ga ik er een webservertje op draaien. 2GB is dan voldoende voor Wordpress, maar 1GB niet. :)

Maar, zoals ik al zei, als je dat niet van plan bent en puur voor browsen en office gebruikt, dan heb je aan 1GB wel voldoende.

[ Voor 59% gewijzigd door Mastermind op 06-12-2014 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:03
Ik zie dat Aldi ook een 10" tablet aanbied vanaf vandaag.

In de review op computerbild komt ie er niet heel slecht uit.

Kan alleen even niet vinden waar ie op gebaseerd is, maar de prijs is wel interessant gezien de specs. Lage dollarkoers, kans op douane en lange wachttijd vs lokaal halen en 3 jaar garantie.....

Ben alleen benieuwd of er Windows op te krijgen is, kwa specs zou dat prima moeten kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Laatst online: 13:39
Medion is een dochter van Lenovo; waarschijnlijk is het een 'eigen' ontwerp en geen clone. Voor een Windows installatie is een andere BIOS nodig dan voor Android, maar of die er is/ooit komt?? En dan nog de drivers.

[ Voor 5% gewijzigd door mtr33 op 06-12-2014 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:40

XanderDrake

Build the future!

Ik heb zelf een Surface Pro 2 dus ik ben niet persee op zoek naar een snelle Chinese Windows tablet maar ik ben benieuwd naar de stand van de zaken, kijken of ik bepaalde modellen kan aanraden voor mijn vrienden.

Serieus Gamen (dan wel lage resolutie etc.) is wel een leuke extra, misschien ook de enige meerwaarde om een Windows tablet te nemen. De meeste dingen kan je op elk platform doen, plus media spelers, netflix en office draait op zon beetje elke chipset die er nu uit.

Dus ik vroeg me af, zijn er Chinese tablets met bijv. een Atom Z3770 of Z3775 (geen D variant want je hebt wel dual channel geheugen nodig om een beetje FPS te halen) die aan de horizon staan?

Durft iemand hier te hopen of Chinese tablets met instap Broadwell-M's?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:54

Chocoball

瞧好吧!

Ik heb net mijn review op Tweakers van de Cube iWork 8 afgerond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rty
  • Registratie: November 2011
  • Niet online

rty

elinx schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 18:41:
Voor in huis lijkt me dit zeker handig, maar zou je evt ook een los fullsize bluetooth toetsenbord/muis combinatie kunnen gebruiken. Ik bedoel meer de ervaringen met een in de covercase geïntegreerd toetsenbordje, zodat je die altijd bij je hebt, als bv bij reis trips een verslagje bij wilt houden ed. Een breedte van ca. 20 cm is nl niet zo groot.
Ik heb de onda v102w bestelt inclusief keyboard cover. Zal het wel laten weten wanneer die binnenkomt, verwacht dat het wel aardig gaat. Het toestenbord is 26 cm breed en voor dezelfde toetsen heeft mijn 15.6 inch laptop 29 cm nodig. Verwacht dat het typen vergelijkbaar gaat als op mijn laptop, uitgezonderd het missen van de numpad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
DJSmiley schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 12:18:
Ik zie dat Aldi ook een 10" tablet aanbied vanaf vandaag.

In de review op computerbild komt ie er niet heel slecht uit.
Staat er toch gewoon bij?

0.1" IPS-scherm met Full-HD-resolutie (1920x1200). Android 4.4 KitKat. Metalen behuizing in titaniumkleur. Intel® Atom™ processor Z3735F (tot 1.83 GHz).
- 32 GB geheugen, waarvan ca. 28 vrij
- 2 GB DDR3 werkgeheugen
- 5MP-camera met autofocus, 2MP-frontcamera
- GPS
- met infrarood sensor, dus te gebruiken als afstandsbediening
- WiFi b/g/n
- mini-HDMI
- micro-USB 2.0 host
- micro-SD-kaartlezer tot 128 GB
- Bluetooth 4.0
- accuduur: ca. 10 uur
- afmetingen: 26x17x0.8 cm
- gewicht: ca. 580 g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rty
  • Registratie: November 2011
  • Niet online

rty

Zoals de meeste chinese atom tablets lijkt degene van aldi gebaseerd op een intel reference design. https://www.youtube.com/watch?v=Z_pGYEdkYKI

Op android, de infraroodsensor en het ontbreken van een connectie voor een toetsenbord zijn het dezelfde specificaties als de onda v102w. Grote kans dat er niet fatsoenlijk windows op kan, als medion zich voor dit type focust op android zal er geen aandacht worden besteed aan het windows compatibel maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
rty schreef op zondag 07 december 2014 @ 00:09:
[...]
Ik heb de onda v102w bestelt inclusief keyboard cover. Zal het wel laten weten wanneer die binnenkomt, verwacht dat het wel aardig gaat. Het toestenbord is 26 cm breed en voor dezelfde toetsen heeft mijn 15.6 inch laptop 29 cm nodig. .......
De v101w is natuurlijk wel een 10 inch tablet, vandaar dat ik me afvraag hoe dit gaat met slechts een 8 inch versie. In dat geval is er slechts ca. 20 cm beschikbaar voor het toetsenbord. Ik zie het ook niet meer als een extraatje voor onderweg, maar blijf benieuwd naar ervaringen. Echt goedkoop zijn ze nl niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Een andere vraag: WIMboot wordt toegepast om je installatie flink te verkleinen, waardoor je meer vrije ruimte overhoudt. Wat ik me echter afvraag hoe eea verloopt met updates.
Bij Windows 7 kunnen de downloads daarvan aardig wat ruimte innemen. Bv de mappen "softwaredistribution"en "winsxs" groeien in de loop der tijd nogal aardig aan. Niet zo fijn met zo een beperkte opslagruimte.
Is bij Windows 8.1 mbt hiervan eea geautomatiseerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben helemaal enthousiast geworden van de Windows tablets, de mogelijkheden zijn echt eindeloos op de Teclast X80h. Tot nu toe werkt alles soepel. Steamen gaat echt prima, heerlijk op de bank.
Zit al rond te snuffelen voor een grotere versie, liefst 11 of 13 inch. Dan kan ik mijn iPad eindelijk volwaardig vervangen en de deur uitdoen. De Teclast X80h kan hiermee ook de verkoop in :)
Iemand hier toevallig ervaring met een Pipo W3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Verwijderd schreef op zondag 07 december 2014 @ 11:42:
Ik ben helemaal enthousiast geworden van de Windows tablets, de mogelijkheden zijn echt eindeloos op de Teclast X80h. Tot nu toe werkt alles soepel. Steamen gaat echt prima, heerlijk op de bank.
Zit al rond te snuffelen voor een grotere versie, liefst 11 of 13 inch. Dan kan ik mijn iPad eindelijk volwaardig vervangen en de deur uitdoen. De Teclast X80h kan hiermee ook de verkoop in :)
Iemand hier toevallig ervaring met een Pipo W3?
Ik zit een beetje met hetzelfde euvel. de Teclast X80H kan niet volledig mijn Ipad vervangen door de geringen schermgrootte.
De Pipo W3 is nu ook te verkrijgen bij een NL webshop voor 319, wat zeker geen verkeerde prijs is, ik ben alleen bang dat de acuurduur niet heel denderend is.
Ikzelf zit te twijfelen tussen de W3 en de Asus T100TA met 500GB in het dock. de eerste is goedkoper, maar heeft alleen 64GB, de tweede is duurder, maar zou een betere accuduur moeten hebben en meer opslag(64+500GB).

twijfel twijfel twijfel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwezz
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-09 23:01
De asus T100 heeft maar 1 gig ram, dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Dwezz schreef op zondag 07 december 2014 @ 17:48:
De asus T100 heeft maar 1 gig ram, dacht ik.
Google is your friend ;)
De nieuwere budgetvarianten hebben 1gb, maar de "oudere" hebben gewoon 2gb ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal, ik wil graag een nieuwe 8" tablet voor mijn vriendin kopen. Zij heeft haar Teclast P88 2 jaar met veel tevredenheid gebruikt, maar hij is gevallen en er zitten barsten in het scherm.

Zij gebruikt de tablet alleen voor browsen, (simpele) spelletjes en om boeken te lezen in bed. De P88 voldeed prima hiervoor.

Nu wil ik een nieuwe 8" tablet kopen, en heb de Cube U27GT op het oog. Iemand ervaring hiermee? Alternatieven zoals de Pipo U8T en de Chuwi VX8 zijn allemaal een stuk duurder (ik kan de Cube voor $83 kopen).

Iemand advies??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 14:49
Verwijderd schreef op zondag 07 december 2014 @ 23:27:
Hoi allemaal, ik wil graag een nieuwe 8" tablet voor mijn vriendin kopen. Zij heeft haar Teclast P88 2 jaar met veel tevredenheid gebruikt, maar hij is gevallen en er zitten barsten in het scherm.

Zij gebruikt de tablet alleen voor browsen, (simpele) spelletjes en om boeken te lezen in bed. De P88 voldeed prima hiervoor.

Nu wil ik een nieuwe 8" tablet kopen, en heb de Cube U27GT op het oog. Iemand ervaring hiermee? Alternatieven zoals de Pipo U8T en de Chuwi VX8 zijn allemaal een stuk duurder (ik kan de Cube voor $83 kopen).

Iemand advies??
Als ik mij niet vergis zijn dat android tablets en dan zit je met deze post in het verkeerde topic! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

intraxi schreef op maandag 08 december 2014 @ 00:01:
[...]

Als ik mij niet vergis zijn dat android tablets en dan zit je met deze post in het verkeerde topic! :+
Excuus, ik ga even naar een ander topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

XanderDrake schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 16:39:
Ik heb zelf een Surface Pro 2 dus ik ben niet persee op zoek naar een snelle Chinese Windows tablet maar ik ben benieuwd naar de stand van de zaken, kijken of ik bepaalde modellen kan aanraden voor mijn vrienden.

Serieus Gamen (dan wel lage resolutie etc.) is wel een leuke extra, misschien ook de enige meerwaarde om een Windows tablet te nemen. De meeste dingen kan je op elk platform doen, plus media spelers, netflix en office draait op zon beetje elke chipset die er nu uit.

Dus ik vroeg me af, zijn er Chinese tablets met bijv. een Atom Z3770 of Z3775 (geen D variant want je hebt wel dual channel geheugen nodig om een beetje FPS te halen) die aan de horizon staan?

Durft iemand hier te hopen of Chinese tablets met instap Broadwell-M's?
Niemand een idee :) ?

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
  • Laatst online: 13-09 21:52
Gisteravond de Pipo W2F besteld bij gearbest aan 100 euro :D

Gezien de drukke kerstperiode, zal hij waarschijnlijk niet meer dit jaar toekomen, maar eens hij is toegekomen mogen jullie zeker verwachten op een uitgebreide review ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

c-mattic schreef op maandag 08 december 2014 @ 09:34:
Gisteravond de Pipo W2F besteld bij gearbest aan 100 euro :D

Gezien de drukke kerstperiode, zal hij waarschijnlijk niet meer dit jaar toekomen, maar eens hij is toegekomen mogen jullie zeker verwachten op een uitgebreide review ;)
Vraagje, beschikt die Pipo over een Z3775F chipset? Of is dat een misprint?

De Chipset is verder niet echt bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
XanderDrake schreef op maandag 08 december 2014 @ 09:57:
[...]

Vraagje, beschikt die Pipo over een Z3775F chipset? Of is dat een misprint?

De Chipset is verder niet echt bekend.
Dat moet een typfout zijn. Hij heeft de Z3735F chipset.
Zie ook de website van PiPO (http://www.pipo.cn/En/ind...ow1&id=360&cid=200&type=2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicros
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-06-2021
Na enige tijd meelezen hier ben ik toch overgegaan tot de aanschaf van een Windows 8.1 tablet uit China. Na enige tijd zoeken en afwegen of ik toch niet voor een 4GB tablet moet gaan (niet dus) ben ik uitgekomen op de Onda v102w met toetsenbord case, voor maar $246 incl. DHL shipping.

Nu weet ik dat er een probleem is met de Bay-Trail cpu's en sd kaartjes maar ik wil er graag een sd kaart van 128GB in doen. Hebben jullie ervaring met kaartjes die zonder probleem werken of is het een hit en miss situatie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartelsrobert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 20:22
Vicros schreef op maandag 08 december 2014 @ 11:48:
Nu weet ik dat er een probleem is met de Bay-Trail cpu's en sd kaartjes maar ik wil er graag een sd kaart van 128GB in doen. Hebben jullie ervaring met kaartjes die zonder probleem werken of is het een hit en miss situatie ?
mijn Onda 975w doet het perfect met een 64GB Samsung evo kaartje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:12
Iemand enig idee welke dit is?: http://aanbiedingen.teleg...et-van-point-of-view.html

Is dit een Chinese tablet?

<edit>
Hmm. Waarschijnlijk is het deze pricewatch: Point of View Mobii WinTab 800W Zwart </edit>

[ Voor 33% gewijzigd door coenox op 08-12-2014 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
coenox schreef op maandag 08 december 2014 @ 13:42:
Iemand enig idee welke dit is?: http://aanbiedingen.teleg...et-van-point-of-view.html

Is dit een Chinese tablet?

<edit>
Hmm. Waarschijnlijk is het deze pricewatch: Point of View Mobii WinTab 800W Zwart </edit>
Komt zeker en vast uit China.
Point of View is een Nederlands bedrijf (lees: sales zit in Nederland en productie/ontwerp zit in China).
Het voordeel is dat je voor after-sales je tablet dus niet naar China moet opsturen. Dat terzijde heb ik geen ervaring met hun support. Beter goede en verre support dan slechte dichtbij ;)

Bron: http://www.pointofview-online.com/default2.php?content_id=5

Tip: Voor die prijs kan je misschien ook een A-merk overwegen. Onder andere Acer en HP bieden gelijkaardige tablets aan met 16GB opslag en 1GB ram geheugen. Biedt (waarschijnlijk) iets betere support via de winkel waar je het koopt.

[ Voor 10% gewijzigd door c-mattic op 08-12-2014 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.v.b
  • Laatst online: 31-07 07:18
Zojuist even een omweg via Tilburg gemaakt om de Pipo W3 bij Bitspeed te kunnen zien.

Ik ben onder de indruk van de snelheid van de tablet. Even een videootje afspelen op Tweakers in 1080p, en een 5-tal tabbladen openen. Het ging allemaal probleemloos en sneller dan ik verwacht had. Geen lag kunnen ontdekken bij het scrollen. Ook geen enkel probleem bij de bediening van de toch best kleine interface elementen in bijvoorbeeld device manager.

Mijn referentie kader is een Lenovo X220 / 12.5 inch IPS touchscreen / 1366 x 768 / Core i7 / 8GB / september 2011. Op de Lenovo is het raken van de sluitknop van een venster een behendigheidsspelletje. Vooral aan de randen van het scherm reageert het touchscreen nauwelijks. Behalve voor het zo nu en dan swipen gebruik ik het touchscreen dan ook nauwelijks.

Door de grotere resolutie en nauwkeurigheid mis ik de 2 1/2 extra inches op mijn Lenovo nauwelijks. De Pipo weegt inclusief toetsenbord 960 gram, mijn Lenovo 1700 gram. Geen dramatisch verschil maar mijn mede reizigers zullen me dankbaar zijn als ik weer eens een draai maak in het vliegtuig en daarbij mijn schoudertas bij iemand in het gezicht doe belanden.

Wat gaat niet werken op de Pipo? Alles waar je een fatsoenlijke hoeveelheid geheugen voor nodig hebt. Ik heb nu 23 tabbladen open staan in Chrome (totaal 5.1 GB in gebruik). Dat kun je op de Pipo wel vergeten. Ook het zoeken naar Wifi accesspoints duurde met zo'n 30 seconden langer dan je gewend bent.

Van de 64 GB interne opslag is zo'n 48,5 GB bruikbaar. Dat lijkt me ruim voldoende voor alle programma's die je zou willen draaien op een tablet met 2GB geheugen. Voor je video's gebruik je de MicroSD card waarmee je nog 32 GB erbij kunt prikken.

Waar twijfel ik nog over? De 2GB zullen zeker een bottleneck worden. Virtuele machines kan ik met behulp van Splashtop nog steeds op mijn Lenovo draaien, terwijl ik ze bedien vanaf de tablet. En ja... Het toetsenbord is natuurlijk niet te vergelijken met mijn huidige toetsenborden (Cherry / Lenovo).

Verder over Bitspeed:
  • Standaard garantie termijn (twee jaar)
  • Eerste maand wordt de tablet omgeruild voor een nieuw exemplaar. Daarna gaat deze met DHL naar China. Kleine reparaties worden door Bitspeed zelf uitgevoerd.
  • Tablet wordt geleverd met een Engelstalige Windows 8.1 met Bing licentie. Daar kan je op dit moment nog geen Nederlands op installeren, vandaar dat je voor de upgrade naar een Nederlandstalige versie een nieuwe OEM licentie moet betalen.
  • Bitspeed is een kantoor aan huis. Je hebt dus altijd persoonlijke support, maar bij een eenpitter heb je minder garantie op continuïteit.
  • Bitspeed importeert meerdere Pipo modellen. Als je een specifiek model wenst, dan kan dat vanuit China besteld worden. Geen gezeur dus met BTW en importkosten.
Ik ben overigens niet verbonden aan Bitspeed. Ik vind het persoonlijk een grote plus om een aanspreekpunt in Nederland te hebben. Ik heb genoeg rommel in China gekocht die regelrecht de prullenbak in kon. Voor iets van 5 euro is dat geen probleem, maar bij 300 euro zijn er ook genoeg andere interessante opties in Nederland.

Maar nog geen die vergelijkbaar zijn met de Pipo .:)

Don't erase all files?
       [Yes]   [No]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-09 21:33

RobertowNL

For your gear!

Nederlands als taal moet gewoon kunnen. Heb het althans nu zelf al 3 keer kunnen instellen op Chinese Windows tablets waaronder twee van pipo.

Overigens vertaalde de w2 van pipo niet alles maar (enkele chinese tekens) maar de w6 lijkt vooralsnog zelfs dat niet eens meer te hebben.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.v.b
  • Laatst online: 31-07 07:18
RobertowNL schreef op maandag 08 december 2014 @ 19:11:
Nederlands als taal moet gewoon kunnen. Heb het althans nu zelf al 3 keer kunnen instellen op Chinese Windows tablets waaronder twee van pipo.

Overigens vertaalde de w2 van pipo niet alles maar (enkele chinese tekens) maar de w6 lijkt vooralsnog zelfs dat niet eens meer te hebben.
9 Inch tablets (en kleiner) komen met een gratis Windows 8.1 licentie. De Pipo W3 is een 10.1 tablet. Er is een Windows 8.1 with Bing single language versie waarvan je de taal niet kan aanpassen. Ik heb niet gecontroleerd welke versie op de W3 geinstalleerd was.

Edit: De geinstalleerde taal is Engels, geen Chinees gelukkig. :)

[ Voor 4% gewijzigd door f.v.b op 08-12-2014 20:31 ]

Don't erase all files?
       [Yes]   [No]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt helemaal wat hierboven staat. :)
Dat wist ik aanvankelijk ook niet, maar dat verklaart ook die 80 euro extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Ah, balen. Jammer dat die dan nog een iets Verder uitgeklede versie hadden. Ging er vanuit dat ze de zelfde versie Windows with bing hadden als de 9" toestellen.

Engels zou voor mij overigens niet direct een afknapper zijn. Studenten kunnen wellicht via dreamspark ook nog eens aan gratis licenties komen. Anders is het toch weer een extra uitgave die je zou moeten doen evt.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Pipo W4 bij DealMachine nu 67,78 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Gutteguttegut schreef op maandag 08 december 2014 @ 21:28:
Pipo W4............... nu 67,78 euro...
Komen nog wel minimaal ca €9,- verzendkosten bij, maar is ook dan nog interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
f.v.b schreef op maandag 08 december 2014 @ 19:57:
...... Er is een Windows 8.1 with Bing single language versie waarvan je de taal niet kan aanpassen. .....
In Windows7 Pro (single language) kon je via cmd via de achterdeur alsnog de taal vervangen.
Als ik dit artikel lees kan iets dergelijks ook met W8.1 single language.

nl door het downloaden van het gewenste taalpakket en dan via enkele "dism" opdrachten in cmd het taalpakket toevoegen en de huidige verwijderen. Het is dus niet nodig om je complete installatie te vervangen.

[ Voor 16% gewijzigd door elinx op 09-12-2014 19:23 . Reden: enkele aanvulligen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

elinx schreef op maandag 08 december 2014 @ 23:53:
[...]
Komen nog wel minimaal ca €9,- verzendkosten bij, maar is ook dan nog interessant.
Nah, laat maar, als je door gaat met bestellen wordt het weer omgezet naar US dollars en dan bij paypal wordt het inclusief verzenden alsnog naar euro's omgezet en wordt het 85 euro oid.
Ik heb mn order niet doorgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertRose
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-02 11:17
https://mikecanex.wordpre...s-tablet-wait/#more-58304
Wacht nog met kopen van 8 inch windows tablets aangezien met deze introductie er waarschijnlijk binnenkort meer merken zullen volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

^ Wachten is opzich geen slecht idee, maar niet te lang. Van wat ik begrijp zal Intel stoppen met het subsidiëren van hun Atom chipsets in 2015. Er zijn nu zeker nog genoeg chips om door te gaan met leveren, maar zodra de voorraad opdroogt, zullen de prijzen weer stijgen vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het lezen van dit topic gaat het toch kriebelen. Vind de surface Pro nog te duur en heb het ook niet "nodig" dus voor die prijs laat ik het liggen. Lees hier dus erg goede en betaalbare aternatieven. Deze komt binnenkort beschikbaar, die dualboot spreekt me erg aan. Iemand dara ervaringen mee, zijn het wel echt 100% los van elkaar draaiende OS'en?

http://www.aliexpress.com...6/609719_32222354934.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
De dual boot versie die een paar weken geleden via het Teclast forum werd aangeboden was in elk geval (nog) niet 100%, maar dat was meer een hot switch/virtualized model. In theorie zou het moeten kunnen: twee BIOS chips en dan via de een of de ander booten. Zo ziet het er in deze video bijvoorbeeld uit. Het RAMOS logo is wel vreemd.
Wellicht dat de 15de meer duidelijk wordt (Teclast event op Chinese feestdag).

[ Voor 9% gewijzigd door mtr33 op 09-12-2014 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driftkikker
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 29-05 13:04
Driftkikker schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 16:23:
Ik heb eergisteren mijn Pipo W4 binnengekregen, en wat een superleuk ding zeg. :D Er zitten aan de rand wel 3 kleine 'luchtbubbeltjes' onder het scherm, wat een beetje jammer is en de camera's -zowel voor als achter- zijn belachelijk slecht. Maar die gebruik ik toch niet. Voor de rest voelt het ding supergoed aan, beetje zwaarder dan ik gedacht had, maar wel degelijk daardoor. Ook een 8'' case met keyboard besteld ( deze: http://www.banggood.com/7...-For-Tablet-p-915728.html ) maar het tablet past hier helaas net niet in, ik heb het nu opgelost door er een beetje verpakkingsmateriaal tussen te stoppen maar eigenlijk ziet het er niet uit. :P

Al met al flink blij met de Pipo dus :D
Kleine update: Die 'luchtbelletjes' bleken onder een screenprotector te zitten waarvan ik niet wist dat 'ie er op zat. :P Verder voelt de Pipo toch een tikkeltje traag aan wanneer je bijv. meerdere tabbladen of applicaties tegelijk opent.

En weet iemand nog een goede cover met toetsenbord? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mtr33 schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 13:01:
De dual boot versie die een paar weken geleden via het Teclast forum werd aangeboden was in elk geval (nog) niet 100%, maar dat was meer een hot switch/virtualized model. In theorie zou het moeten kunnen: twee BIOS chips en dan via de een of de ander booten. Zo ziet het er in deze video bijvoorbeeld uit. Het RAMOS logo is wel vreemd.
Wellicht dat de 15de meer duidelijk wordt (Teclast event op Chinese feestdag).
Wat ik erover kan vinden is inderdaad een dial boot maar met een soort virtualisatie zoals je al aangeeft. Camera werkt niet in Windows en video kijken gaat ook al minder. Ik wil een tablet voor fun (films en surfen op de bank) maar ook om mee te werken. Windows lijkt dan de beste keuze hiervoor. Ben overigens tevreden met Android (heb een HTC One M7) maar windows geeft meer opties.

Als het geen true dual boot is dan maar Windows en Teclast lijkt de beste keuze. Nu nog een goede verkoper en setje met toetstenbord e.d. vinden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier lijkt ie al wel te koop. Al staat er geen Air II bij, de chip lijkt wel de snelste zijn. Of kijk ik niet goed? I dit nou de beste Teclast of een oude versie?

http://www.aliexpress.com...na/609719_1862203196.html

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2014 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Met shipping + fees etc kom je dan nog op 100 dollar uit gok ik.
De W2 is bijvoorbeeld ook al voor 688 te koop kom je uit op 16 dollar besparing op bijvoorbeeld de ONDA. En waar besparen ze dan op? LCD? batterij?

De W2 heeft een prima scherm, mijn ONDA (fout buiten beschouwing gelaten) heeft gewoon een slecht scherm (kleuren zijn slecht). Kans is dat ze op dat soort dingen (iets) te veel gaan besparen. Maar wellicht valt het allemaal wel een beetje mee :)

[ Voor 9% gewijzigd door RobertowNL op 09-12-2014 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
nog steeds superhappy met mijn Teclast X80H. accuduur valt me niks tegen, ligt hier nu 2 dagen standby met totaal een uurtje of 2 gebruik en heb nog 30% in de accu.
zelfs gisteravond nog even Trackmania Nations Forever gespeelt(3 kwartier) dus valt me helemaal niks tegen in iedergeval.

Mocht iemand binnenkort belang hebben bij een X80H, die van mij gaat de verkoop in. Ga toch een grotere halen :D verkocht

[ Voor 6% gewijzigd door MartijnAbel op 10-12-2014 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Wat versta je onder standby? Lijkt me sterk dat een Windows device dat zo lang volhoudt, na een tijdje gaat deze in slaapstand/hibernate waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semitweakert
  • Laatst online: 13:29
Wil iemand met een Teclast x98 air II (hg6m) voor mij een test doen? Ik heb volgens mij de bug met het laggy touchscreen opgelost, alleen wil even weten of dit niet enkel mijn perceptie is.

Het lijkt er op dat de goodix 1.2.1.5 driver niet compleet werd geleverd op de verschillende fora. Daarom ben ik wat verder gaan zoeken en vond bij HP ook een goodix driver (ook v1.2.1.5): http://h10025.www1.hp.com...&softwareitem=ob-139735-1

-Download deze driver, open hem met winrar en pak de bestanden in de map package uit (dus niet uitvoeren)
-Verwijder de bestaande Goodix drivers via aparaatbeheer (zorg voor USB Hub en muis+tobo)
-Laad de drivers in (van de map package) voor het zojuist ontstane onbekende apparaat
-Reboot
-Verwijder een eventuele aanwezige TouchSetting.gt uit Windows/inf
-Maak een nieuwe TouchSetting.gt met de volgende inhoud:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
[Setting]
;UpdateCFG=0
SendCFG=1       ;Send CFG to touch IC when loading driver   
SleepDisable=0
PhysicalXsize=1976  ;Physical size£¬the unit is 0.1mm
PhysicalYsize=1485

[Support]
ESD=1       ;Driver supports ESD recovery processing
;SensorID=0 ;According to the different SensorID send different configuration
GtpTool=0   ;GuitarTestPlateform tool support
X2X=0
Y2Y=0
X2Y=0

[Feature]
Pen=0       ;stylus/pen support
NumberOfKey=0   ;The total number of keys supported,equal to 0 does not support key
Key1=0xe3   ;0xe3 is home key,Must be a hexadecimal number
Key2=
Key3=
Key4=

[CFG]
DefaultCFG=0x00,0x00,0x06,0x00,0x08,0x0A,0xF5,0x00,0x01,0x0F,0x22,0x0F,0x64,0x50,0x03,0x05,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x18,0x1A,0x1D,0x14,0x90,0x30,0xAA,0x1F,0x1D,0x39,0x13,0x00,0x00,0x00,0x03,0x03,0x1D,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x17,0x2C,0x94,0x45,0x02,0x08,0x00,0x00,0x04,0x93,0x18,0x00,0x86,0x1B,0x00,0x7A,0x1F,0x00,0x6E,0x24,0x00,0x65,0x29,0x00,0x65,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x19,0x18,0x17,0x16,0x15,0x14,0x11,0x10,0x0F,0x0E,0x0D,0x0C,0x09,0x08,0x07,0x06,0x05,0x04,0x01,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x2A,0x29,0x28,0x27,0x26,0x25,0x24,0x23,0x22,0x21,0x20,0x1F,0x1E,0x1C,0x1B,0x19,0x14,0x13,0x12,0x11,0x10,0x0F,0x0E,0x0D,0x0C,0x0A,0x08,0x07,0x06,0x04,0x02,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x0B,0x01
SenserID_0=0x00,0x00,0x06,0x00,0x08,0x0A,0xF5,0x00,0x01,0x0F,0x22,0x0F,0x64,0x50,0x03,0x05,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x18,0x1A,0x1D,0x14,0x90,0x30,0xAA,0x1F,0x1D,0x39,0x13,0x00,0x00,0x00,0x03,0x03,0x1D,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x17,0x2C,0x94,0x45,0x02,0x08,0x00,0x00,0x04,0x93,0x18,0x00,0x86,0x1B,0x00,0x7A,0x1F,0x00,0x6E,0x24,0x00,0x65,0x29,0x00,0x65,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x19,0x18,0x17,0x16,0x15,0x14,0x11,0x10,0x0F,0x0E,0x0D,0x0C,0x09,0x08,0x07,0x06,0x05,0x04,0x01,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x2A,0x29,0x28,0x27,0x26,0x25,0x24,0x23,0x22,0x21,0x20,0x1F,0x1E,0x1C,0x1B,0x19,0x14,0x13,0x12,0x11,0x10,0x0F,0x0E,0x0D,0x0C,0x0A,0x08,0x07,0x06,0x04,0x02,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x0B,0x01
SenserID_1=
SenserID_2=0x00,0x00,0x06,0x00,0x08,0x0A,0xF5,0x00,0x01,0x0F,0x1E,0x0F,0x6E,0x51,0x03,0x05,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x18,0x1A,0x1D,0x14,0x90,0x30,0xAA,0x19,0x1B,0xD0,0x05,0x00,0x00,0x00,0x02,0x04,0x1D,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x19,0x37,0x94,0x45,0x02,0x08,0x00,0x00,0x04,0xB0,0x1B,0x00,0x9B,0x1F,0x00,0x85,0x25,0x00,0x75,0x2B,0x00,0x68,0x32,0x00,0x68,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x19,0x18,0x17,0x16,0x15,0x14,0x11,0x10,0x0F,0x0E,0x0D,0x0C,0x09,0x08,0x07,0x06,0x05,0x04,0x01,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x2A,0x29,0x28,0x27,0x26,0x25,0x24,0x23,0x22,0x21,0x20,0x1F,0x1E,0x1C,0x1B,0x19,0x00,0x02,0x04,0x06,0x07,0x08,0x0A,0x0C,0x0D,0x0E,0x0F,0x10,0x11,0x12,0x13,0x14,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x0F,0x01
SenserID_3=
SenserID_4=
SenserID_5=

-Plaats deze TouchSetting.gt in Windows/inf
-Reboot
-Post hier even je bevindingen
-eventueel nog de Friction aanpassen in de registry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
bartbh schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 23:19:
Wat versta je onder standby? Lijkt me sterk dat een Windows device dat zo lang volhoudt, na een tijdje gaat deze in slaapstand/hibernate waarschijnlijk.
heb de standby/hibernate uitgezet, vind ik alleen maar irritant. Net even gekeken en er zit nog steeds 25% in de batterij. Valt me niks tegen, Wifi en alles aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

RobertowNL schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 21:45:
[...]

Met shipping + fees etc kom je dan nog op 100 dollar uit gok ik.
De W2 is bijvoorbeeld ook al voor 688 te koop kom je uit op 16 dollar besparing op bijvoorbeeld de ONDA. En waar besparen ze dan op? LCD? batterij?

De W2 heeft een prima scherm, mijn ONDA (fout buiten beschouwing gelaten) heeft gewoon een slecht scherm (kleuren zijn slecht). Kans is dat ze op dat soort dingen (iets) te veel gaan besparen. Maar wellicht valt het allemaal wel een beetje mee :)
Die twee tablets uit zijn post.
De Onda v820W is inmiddels te verkrijgen.
De Chuwi komt 20 december uit

Beide zitten rond de 110 euro, toch een schappelijke prijs voor die specs.
Morgen ga ik de Onda bekijken, of het echt wat is, en vergelijken met mijn 8" Dell ...had ik nou maar gewacht |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSOD
  • Laatst online: 31-03-2024
Kenzi schreef op woensdag 10 december 2014 @ 07:29:
[...]

Morgen ga ik de Onda bekijken, of het echt wat is, en vergelijken met mijn 8" Dell ...had ik nou maar gewacht |:(
9-18 dec 18 proc korting met code vi8extra5. Zit nu serieus te twijfelen om hem te halen :9

edit:

De onda heeft wel een max storage van 128gb lichter gewicht en een micro hdmi waarbij de chuwi 800 mah batterij meer heeft en maar 64gb aankan.

[ Voor 9% gewijzigd door GSOD op 10-12-2014 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
saidddd93 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 09:02:
[...]

9-18 dec 18 proc korting met code vi8extra5. Zit nu serieus te twijfelen om hem te halen :9

edit:

De onda heeft wel een max storage van 128gb lichter gewicht en een micro hdmi waarbij de chuwi 800 mah batterij meer heeft en maar 64gb aankan.
Als je zonder hdmi-poort kan leven, lijkt het inderdaad een goede deal.
Op het eerste zicht is er bespaard op de camera's van deze tablets (0.3 vs 2MP frontcamera en 2 vs 5MP backcamera). Als er idem ook op het scherm is bespaard, dan vraag ik me af of dit wel die 10-15 euro verschil waard is met de 'duurdere' modellen met 2GB RAM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

saidddd93 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 09:02:
[...]

Coupon code is invalid for the product(s) in this order
:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomb!
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-08 15:49
Coupon code is alleen geldig voor de Chuwi Vi8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
Zie dat het Teclast x80h topic alweer dicht is.

Ben met m'n 2$ Miniinthebox tegoed aan het rondsnuffelen voor iets bij m'n x80h, denk dat het een micro-hdmi naar hdmi kabeltje gaat worden.
Deze moet goed genoeg zijn toch voor een monitor/tv aan te sluiten ?
Kabeltje

Of misschien toch iets anders...hmm... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyangles
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:14
Door dit topic ben ik dermate geïnteresseerd geraakt dat ik het niet kon laten er één te bestellen; het is de Pipo W2F geworden. :)

Ik zal mijn bevindingen hier later posten wanneer deze binnen is.

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
Die ONDA V820w is mooi geprijsd voor die specs.
Gaat iemand nog een nieuwe poging maken om een Teclast topic te openen?

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• robinjoo1
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-08-2017
goeie wifi die teclast x80h 5 streepjes

stabiele 40 Mbps
323MB updates gedownload in 3 MIN

geen last van lag of slome wifi
:D

[ Voor 54% gewijzigd door robinjoo1 op 11-12-2014 16:43 ]

http://valid.canardpc.com/efq7t2 mijn laptop(was) windows 10 pro http://valid.x86.fr/uqawwk

• Dennis1109
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 21:10
Dan heb jij mazzel met je teclast kwa WiFi, of ik pech.
Ik vind het een zeer fijne tablet, maar word gek van de WiFi. Verbindingssnelheid is niets mis mee, maar valt af en toe weg. Dat is erg irritant.

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
iemand die een goede handleiding heeft voor de tablets open te doen?

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

• robinjoo1
ik heb wel een high end router de netgear nighthawk R7000

http://valid.canardpc.com/efq7t2 mijn laptop(was) windows 10 pro http://valid.x86.fr/uqawwk

• Kosty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-09 00:16
Het valt me op dat de meerderheid hier kiest voor 8inch - komt dat door het aanbod (dat hoofdzakelijk bestaat uit tablets met zo'n grootte) of is het aanbod juist op die vraag afgesteld?

Ik heb in een winkel even een random Windows 8" tablet vergeleken met een random 10.1" tablet en daar viel me de 8" toch wel wat tegen - net te klein naar m'n zin en dan vooral de verhouding rand tegenover effectief scherm... Verder zijn er ook 9.7" tablets, maar dat vierkant ligt me ook niet zo. Ben ik lastig, of...?

Nu heb ik even gekeken naar 10.1" tablets en als ik zowel 2GB RAM wil als een 1920x1200 resolutie dan kom ik eigenlijk uit op één model: De Onda V102W (~€165). Daarnaast is er ook een 8.9" Onda V891W voor ~€120.

Ik weet niet goed hoe handig 8.9" is qua formaat... kan je daar een toetsenbordje bij gebruiken, en blijft dat praktisch haalbaar?

Daarnaast ook: stel dat ik de V102W neem - heeft iemand ervaring met toetsenbord-covers voor dat model? Of kan ik evengoed een random bluetooth tobo meeslepen? Volgens mij zit er een toetsenbord connector op de tablet maar het is niet overal duidelijk of een aangeboden toetsenbord daar op past of dat het gewoon via bluetooth gaat.

[ Voor 10% gewijzigd door Kosty op 11-12-2014 19:55 ]

• robinjoo1
voor 8inch tablets betaal je niet voor de windows licentie (dus goedkoper)
en voor de maten daarboven betaal je wel voor de windows licentie ( dus duurder)

ik heb wel bij elke tablet of telefoon dat hij kraakt als er weing geluid wordt afgespeeld
lag aan de koptelefoon kabel

[ Voor 28% gewijzigd door robinjoo1 op 11-12-2014 21:03 ]

• lolPiet
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-04 12:16
Kenzi schreef op woensdag 10 december 2014 @ 07:29:
[...]

Die Onda heeft wel maar een batterij van 4200mAh. Veel van dat soort tablets heeft 5000mAh. Die Chuwi bijvoorbeeld ook. Misschien ook wel een aandachtspuntje bij het kiezen van een tablet? :)

• Willian40
  • Niet online
Ik zit er over na te denken de 16 GB versie van de Onda te kopen voor 90 euro bij tinydeal (Thuis nog 1 128 GB sd kaart liggen dus dat moet goed komen). Nu zou ik willen weten tot in hoeverre je games kan spelen op deze tablet. Ik hoef geen battlefield 3/4 graphics etcetera te spelen(Daar is mijn desktop thuis voor) maar onderweg met een redelijk grote 4G databundel zou ik wel simpele mmorpg's willen spelen, zoals bijvoorbeeld drakensang online, de cliënt versie(Mmorpg die ik redelijk vaak speel als iemand kan testen of die werkt is het helemaal prima :-)

Of bijvoorbeeld een wat modernere mmorpg zoals city of steam. Weet iemand met een atom z3735F ook in hoeverre die met een oudere kaart zoals de 6800 GT vergelijkbaar is? Misschien verwacht ik gewoon teveel en moet ik op cherry tail wachten die het wel kan waarmaken ;-)

Als iemand betrouwbare gpu benchmarkresultaten heeft zijn die ook welkom!

• mtr33
mtr33 schreef op zondag 16 november 2014 @ 09:30:
off topic mode: welke USB OTG hub(s) kunnen tegelijk laden en een toetsenbord/muis/storage aansluiten? Ik kan weinig hubs met stroomvoorziening en OTG functionaliteit vinden. Enkel deze DX DYI oplossing. EN natuurlijk de €25 Dell VP kabel (470-ABES).
FYI: bovenstaande DIY oplossing werkt in elk geval met de X98 Air II. En dat voor <€7 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommyboy_1908
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-12-2023
Dennis1109 schreef op donderdag 11 december 2014 @ 17:15:
Dan heb jij mazzel met je teclast kwa WiFi, of ik pech.
Ik vind het een zeer fijne tablet, maar word gek van de WiFi. Verbindingssnelheid is niets mis mee, maar valt af en toe weg. Dat is erg irritant.
Ook hier is de wifi gewoon prima! Ik pak ook iets van 45 Mbps op de Teclast X80H.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mtr33 schreef op donderdag 11 december 2014 @ 23:08:
[...]

FYI: bovenstaande DIY oplossing werkt in elk geval met de X98 Air II. En dat voor <€7 :)
Dit mischien een betere oplossing.
http://www.aliexpress.com...ad/317532_1888812032.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
Willian40 schreef op donderdag 11 december 2014 @ 21:40:
Ik zit er over na te denken de 16 GB versie van de Onda te kopen voor 90 euro bij tinydeal (Thuis nog 1 128 GB sd kaart liggen dus dat moet goed komen). Nu zou ik willen weten tot in hoeverre je games kan spelen op deze tablet. Ik hoef geen battlefield 3/4 graphics etcetera te spelen(Daar is mijn desktop thuis voor) maar onderweg met een redelijk grote 4G databundel zou ik wel simpele mmorpg's willen spelen, zoals bijvoorbeeld drakensang online, de cliënt versie(Mmorpg die ik redelijk vaak speel als iemand kan testen of die werkt is het helemaal prima :-)

Of bijvoorbeeld een wat modernere mmorpg zoals city of steam. Weet iemand met een atom z3735F ook in hoeverre die met een oudere kaart zoals de 6800 GT vergelijkbaar is? Misschien verwacht ik gewoon teveel en moet ik op cherry tail wachten die het wel kan waarmaken ;-)

Prestaties zijn een beetje afhankelijk van de toepassing. Als ik zoiets als rthdribl draai dan gaat dat vrijwel vloeiend (teclast x80h), in dat opzicht zou ik zeggen geen 6800GT niveau maar in ieder geval niet slecht. Ik heb er ook UT2004 op geinstalleerd en die draait dan weer een stuk minder goed, vergelijkbaar met mijn oude pc met een geforce ti4200 kaartje en dan draait het met nog lagere settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
:P Die is nog onderweg, maar duurt wat langer (slow boat from China), dus nog geen eigen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willian40
  • Niet online
leecher schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 11:16:
[...]

Prestaties zijn een beetje afhankelijk van de toepassing. Als ik zoiets als rthdribl draai dan gaat dat vrijwel vloeiend (teclast x80h), in dat opzicht zou ik zeggen geen 6800GT niveau maar in ieder geval niet slecht. Ik heb er ook UT2004 op geinstalleerd en die draait dan weer een stuk minder goed, vergelijkbaar met mijn oude pc met een geforce ti4200 kaartje en dan draait het met nog lagere settings.
Bedankt voor je antwoord :-) Uit nieuwsgierigheid bestel ik er toch maar een. Als die toch niet snel genoeg blijkt te zijn wordt die weggegeven (als late, afhankelijk van wanneer die binnenkomt) kerstgift.

Edit: Net tweakersreview van laptop met 3735f gelezen. CoS en zwaardere toepassingen zal niet lukken. Maar als ik anandtech's review bekijk moeten de meeste goed geoptimaliseerde games en toepassingen die op een 6600gt/x1600 draaien ook op de z3735f kunnen draaien.

[ Voor 23% gewijzigd door Willian40 op 12-12-2014 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Willian40 schreef op donderdag 11 december 2014 @ 21:40:

Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/video/msi-6800gt/5dm_total.gif

Een Intel HD Bay Trail doet hier ongeveer 3300-3500 3Dmarks :)

Ingame vergelijkingen zijn lastiger, de spellen komen niet echt overeen. Behalve WoW wel, de Intel HD Bay Trail doet daar ongeveer 25 FPS op 1024*768@medium terwijl de 6800 GT 44 FPS doet op die reso maar dan op high

De 6800GT is nu nog een stuk sneller. Ik verwacht dat de GPU van Cherry Trail sneller wordt dan de 6800GT!

Pagina: 1 ... 9 ... 31 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor winkels, prijzen, levertijden en alle andere niet-technische zaken.