Dat bevestigt al wat ik dacht en ook in 06 scoort de 6800gt ~2900, z3735f ~2200. Ik bestel er 1 als cherrytail uitkomt. Drie tot vier maanden en er zal in China een redelijk aanbod zijn van €100 tablets die eindelijk snel genoeg zijn voor mij onderweg. Met die bay trail tablet kan ik wel iemand blijmaken maar zelf wacht ik op cherry tail.XanderDrake schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 11:41:
[...]
[afbeelding]
Een Intel HD Bay Trail doet hier ongeveer 3300-3500 3Dmarks![]()
Ingame vergelijkingen zijn lastiger, de spellen komen niet echt overeen. Behalve WoW wel, de Intel HD Bay Trail doet daar ongeveer 25 FPS op 1024*768@medium terwijl de 6800 GT 44 FPS doet op die reso maar dan op high
De 6800GT is nu nog een stuk sneller. Ik verwacht dat de GPU van Cherry Trail sneller wordt dan de 6800GT!
Nou ik zou wel opletten, ik heb op veel plekken gehoord dat Intel zijn Atom chipset subsidie gaat terug schalen in 2015. Het €100 prijspunt voor goedkope Intel+Windows tablets is puur artificieel dankzij Windows8.1+Bing (gratis) en Intel Atoms (50-75% korting). Dit is puur om marktaandeel te krijgen, om investeerders en aandeelhouders gerust te stellen en een voet tussen de deur te krijgen. Het zal heel goed kunnen dat China lang mag wachten op betaalbare Cherry trails, Ik zie het zo een vol jaar duren, danwel een stuk langer!Willian40 schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 11:54:
Dat bevestigt al wat ik dacht en ook in 06 scoort de 6800gt ~2900, z3735f ~2200. Ik bestel er 1 als cherrytail uitkomt. Drie tot vier maanden en er zal in China een redelijk aanbod zijn van €100 tablets die eindelijk snel genoeg zijn voor mij onderweg. Met die bay trail tablet kan ik wel iemand blijmaken maar zelf wacht ik op cherry tail.
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Ik heb al een tijdje een VoYo Winpad A1 waar ik best tevreden over was. Voor ~100 euro heb je een heel mooi klein tabletje in je handen. Toch was ik ook nieuwsgierig naar de Teclast x98 Air II en heb ik deze sinds enkele dagen ook in huis.
Wow, wat een geweldig mooi scherm zit daar op. Een stukje dunner weer, opladen over Micro-USB (kan ook als nadeel gezien worden voor 'desktop' gebruik), net iets sneller en toch wel beter afgewerkt (geen kraakjes of plastic zoals bij de VoYo).
Zeker de 60 euro extra waard als je het mij vraagt. Enige nadeel, je merkt dat de videokaart, ook in Windows een beetje last heeft van de hoge resolutie. Niet storend wat mij betreft, maar de VoYo is met bepaalde animaties echt vloeiender.
Hoe dan ook, erg blij met beide tablets. Windows als tablet OS is en blijft een beetje bagger. Maar om te browsen (gewoon met de desktop versie van chrome) en wat andere zaken te doen is het echt perfect.
Mijn VoYo heeft trouwens al een kras op het scherm zitten. De glas platen (als het al glas is?) zijn niet bepaald zo hard als we van smartphones or 'europeese' tablets gewend zijn!
Wow, wat een geweldig mooi scherm zit daar op. Een stukje dunner weer, opladen over Micro-USB (kan ook als nadeel gezien worden voor 'desktop' gebruik), net iets sneller en toch wel beter afgewerkt (geen kraakjes of plastic zoals bij de VoYo).
Zeker de 60 euro extra waard als je het mij vraagt. Enige nadeel, je merkt dat de videokaart, ook in Windows een beetje last heeft van de hoge resolutie. Niet storend wat mij betreft, maar de VoYo is met bepaalde animaties echt vloeiender.
Hoe dan ook, erg blij met beide tablets. Windows als tablet OS is en blijft een beetje bagger. Maar om te browsen (gewoon met de desktop versie van chrome) en wat andere zaken te doen is het echt perfect.
Mijn VoYo heeft trouwens al een kras op het scherm zitten. De glas platen (als het al glas is?) zijn niet bepaald zo hard als we van smartphones or 'europeese' tablets gewend zijn!
ik heb de oplossing gevondenChief-XL schreef op maandag 01 december 2014 @ 11:12:
Weet iemand wat de maximale grootte is wb de SD uitbreiding voor de X80H? Ik heb er nu 32GB ingezet maar kan je er een grotere inzetten?
Daarnaast: mijn tablet wil nogal eens van standby naar shut down springen. Dus ik zet het op standby via een korte druk op on/off button maar dan spring 'ie na een tijd toch op shut down en kan ik dus opnieuw opstarten wat irritant is als ik aan het downloaden ben. Iemand een oplossing
Verder bevalt 'ie echt veel beter dan ik had durven hopen. Het is een echt leuk speeltje voor minder dan 100 euro! Tablet is vlot, ligt goed in de hand en schermkwaliteit is goed! Hearthstone draait vloeiend. Ik heb SC2 nog niet geprobeerd aangezien die game 15GB nodig heeft. Eerst de recovery partition maar op USB zetten om ruimte vrij te maken. Lijkt mij niet handig vanwege performance om de game op de SD kaart te zetten
/edit Max uitbreiding is 32GB
hier de uitleg
https://www.youtube.com/watch?v=QYEwYjNYR7o
http://valid.canardpc.com/efq7t2 mijn laptop(was) windows 10 pro http://valid.x86.fr/uqawwk
Verwijderd
Vandaag mijn Teclast X98 Air 3G binnen gekregen, geen extra kosten aan de deur en supersnel geleverd.
De bestelling was op 1-12, dus in totaal 11 dagen.
Mijn eerste indrukken zijn heel positief, even zoeken, maar toch redelijk snel op Engels gezet.
Weet iemand hoe je kan zien welke versie het precies is ? (C6J6 of C8J7).
De bestelling was op 1-12, dus in totaal 11 dagen.
Mijn eerste indrukken zijn heel positief, even zoeken, maar toch redelijk snel op Engels gezet.
Weet iemand hoe je kan zien welke versie het precies is ? (C6J6 of C8J7).
Ik heb de Linx 7 nu sinds een week. Prima tablet zeker gezien de lage prijs (ong. 90 euro voor betaald in totaal).
Het scherm is 7 inch IPS 1280x800. Dit is het zwakste punt van de tablet. Er zit een anti reflectieve laag op het scherm die vrij goed zichtbaar is. Voor de rest is het een redelijk goed scherm. Ook de digitizer is goed. Bouwkwaliteit is verder niets op aan te merken. Er zit 1 speaker in, van matige kwaliteit (produceert geen lage tonen).
1gb ram tot op heden nauwelijks problemen mee gehad.
Ook UT2004 geprobeerd. Low tot medium lukt op 1280x800. Ik weet niet of in dit spel eerder de gpu of de cpu de bottleneck vormt. Crysis op low kan ook nog net
.
WiFi presteert redelijk maar lang niet zo goed als in mijn laptop.
HDMI nog niet getest.
Het scherm is 7 inch IPS 1280x800. Dit is het zwakste punt van de tablet. Er zit een anti reflectieve laag op het scherm die vrij goed zichtbaar is. Voor de rest is het een redelijk goed scherm. Ook de digitizer is goed. Bouwkwaliteit is verder niets op aan te merken. Er zit 1 speaker in, van matige kwaliteit (produceert geen lage tonen).
1gb ram tot op heden nauwelijks problemen mee gehad.
Ook UT2004 geprobeerd. Low tot medium lukt op 1280x800. Ik weet niet of in dit spel eerder de gpu of de cpu de bottleneck vormt. Crysis op low kan ook nog net
WiFi presteert redelijk maar lang niet zo goed als in mijn laptop.
HDMI nog niet getest.
mijn teclast x80h laadt alleen op 99% en niet 100% meer mensen hier last van ?
en is dit erg die 1%
en is dit erg die 1%
http://valid.canardpc.com/efq7t2 mijn laptop(was) windows 10 pro http://valid.x86.fr/uqawwk
Ligt meestal aan de kabel. Wellicht als je een andere hebt dat het werkt maar het is uiteraard geen probleemrobinjoo1 schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 16:02:
mijn teclast x80h laadt alleen op 99% en niet 100% meer mensen hier last van ?
en is dit erg die 1%
Ik heb een Onda v891w besteld, maar twijfel nu.
Geen micro hdmi en mogelijk ook geen wireless display.
Wie kan bevestigen of de atom z3535f wel WiDi aan kan?
Geen micro hdmi en mogelijk ook geen wireless display.
Wie kan bevestigen of de atom z3535f wel WiDi aan kan?
Ah,dankrobinjoo1 schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 16:53:
[...]
ik heb de oplossing gevonden
hier de uitleg
https://www.youtube.com/watch?v=QYEwYjNYR7o
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
Zou iemand mij kunnen vertellen of er op de pipo W2F een hdmi out aanwezig is? Want bij de specs staat van niet en op de foto's staat er wel degelijk een micro hdmi aansluiting afgebeeld.
Op de officiële website van PiPo staat van wel.Marijnsp schreef op maandag 15 december 2014 @ 18:11:
Zou iemand mij kunnen vertellen of er op de pipo W2F een hdmi out aanwezig is? Want bij de specs staat van niet en op de foto's staat er wel degelijk een micro hdmi aansluiting afgebeeld.
http://www.pipo.com/product.php?id=158
Ik heb hem zelf besteld en hij is onderweg.
Wil je het dus wel bevestigen eens toegekomen, maar kan nog een week of meer duren
Gisteren is mijn nieuwe Telast X98 Air II aangekomen. Echt een mooi ding waar ik over te spreken ben. Helaas was dit maar van korte duur, want toen ik besloot hem te flashen (Bios) wilde hij niet meer opstarten. Gek genoeg heeft hij het programma naar het lijkt wel afgemaakt, maar kan de tablet nu niet meer aan krijgen. Ook wanneer ik ga laden verschijnt er niets in beeld.
Moet hem dus maar is proberen te unbricken. Heb op een Duitse site gevonden dat dat mogelijk is: http://www.android-hilfe....3g-windows-8-1-brick.html.
Heeft iemand nog andere suggesties? En iemand met verstand van hardware die een Nederlandse winkel kent waar ze dit en dit hebben?
Moet hem dus maar is proberen te unbricken. Heb op een Duitse site gevonden dat dat mogelijk is: http://www.android-hilfe....3g-windows-8-1-brick.html.
Heeft iemand nog andere suggesties? En iemand met verstand van hardware die een Nederlandse winkel kent waar ze dit en dit hebben?
Thnx!c-mattic schreef op maandag 15 december 2014 @ 18:42:
[...]
Op de officiële website van PiPo staat van wel.
http://www.pipo.com/product.php?id=158
Ik heb hem zelf besteld en hij is onderweg.
Wil je het dus wel bevestigen eens toegekomen, maar kan nog een week of meer duren
Ik heb er vorige week al een besteld haha
Hopenlijk komt hij deze of volgende week binnen!
Ook ik ben in afwachting van mijn W2F. 4 december besteld, dus heb goede hoop dat hij nog voor de kerst binnenkomt. Helaas is de bestelling erg slecht te volgen met tracking in Azië.
Ik zit echt met de lange levertijd van alle winkels 
Denk dat ik toch V&A in de gaten ga houden, voor hoop ik een mooiere deal
Denk dat ik toch V&A in de gaten ga houden, voor hoop ik een mooiere deal
Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl
Hmm ik heb dus ook de Voyo A1 mini, bevalt me echt nog prima.
Review heb ik hier meen ik nooit gepost dus bij deze:
productreview: Voyo A1 Mini Zwart review door Downstar2
Toch zie ik heel veel mensen spreken over die PiPo W2F.
Die is schijnbaar wel heel cheap verkrijgbaar met een stockprijs van 130$(daarmee zit zelfs al onder de actieprijs van de voyo a1 mini)
Toch heb ik even met gearbest gesproken of er niet iets van korting nog inzit, mogelijk dat ik dan ook wel de W2F haal als vergelijking voor voyo a1 mini
en met succes 
en ik heb als heb een code gekregen om hier te verspreiden: PPWFLG maakt de prijs 119$ dan zit je dus op +- 95 euro vooreen windows tablet
.
productreview: Voyo A1 Mini Zwart review door Downstar2
Die is schijnbaar wel heel cheap verkrijgbaar met een stockprijs van 130$(daarmee zit zelfs al onder de actieprijs van de voyo a1 mini)
Toch heb ik even met gearbest gesproken of er niet iets van korting nog inzit, mogelijk dat ik dan ook wel de W2F haal als vergelijking voor voyo a1 mini
en ik heb als heb een code gekregen om hier te verspreiden: PPWFLG maakt de prijs 119$ dan zit je dus op +- 95 euro vooreen windows tablet
Dat is niks,
Voor dat geld is dit een mooi dingetje voor in de auto
Wel een soort van 'sigaar uit eigen doos'...Downstar2 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 11:34:
Hmm ik heb dus ook de Voyo A1 mini, bevalt me echt nog prima.
productrevie8w: Voyo A1 Mini Zwart review door Downstar2
Die is schijnbaar wel heel cheap verkrijgbaar met een stockprijs van 130$(daarmee zit zelfs al onder de actieprijs van de voyo a1 mini8)
Toch heb ik even met gearbest gesproken of er niet iets van korting nog inzit, mogelijk dat ik dan ook wel de W2F haal als vergelijking voor voyo a1 minien met succes
en ik heb als heb een code gekregen om hier te verspreiden: PPWFLG maakt de prijs 119$ dan zit je dus op +- 95 euro vooreen windows tablet.
Als ik de code gebruik gaat de prijs omhoog van 130 naar 146,99 dollar… das dan lekker korting geven…
Wel nog steeds erg mooi prijsje voor een full windows tablet!
Voor die prijs kun je in elke kamer van je huis er 1 neer leggen johspank_mojoo schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 12:24:
Dat is niks,
PPWFLG maakt de prijs hier toch echt 119$ op http://www.gearbest.com/tablet-pcs/pp_119628.html, niet toevallig een foutje gemaakt in het productlinkje/ spatie in coupon ofzo? al zal het dan wel raar zijn dat het product terug gaat naar 146$ haha.intraxi schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 14:21:
[...]
Wel een soort van 'sigaar uit eigen doos'...![]()
Als ik de code gebruik gaat de prijs omhoog van 130 naar 146,99 dollar… das dan lekker korting geven…
Wel nog steeds erg mooi prijsje voor een full windows tablet!
[ Voor 8% gewijzigd door Downstar2 op 17-12-2014 01:45 ]
Gisteren een briefje van PostNL in de bus gehad dat een pakketje is geprobeerd af te leveren. Hopelijk is het mijn Teclast X80h. Volgens T & T is die eergisteren in Nederland aangekomen dus goede kans dat het hem is.
Heb een hoesje erbij besteld, samen met een mini-hdmi naar hdmi kabel. Van het weekend heb tijd om een review te schrijven dus zal ik een review schrijven. Ik ben hier alleen nog niet zo in thuis. Weet iemand welke benchmarks in het beste kan draaien? Daarnaast wil ik voor mijn mede-tweakers wel enkele spellen testen. Ik ga sowieso GTA SA/VC, een GBA emulator, The Sims (2/4?) en RTC installeren om te testen. Als iemand graag spellen getest wil hebben hoor ik het graag.
Daarnaast wil ik kijken of het mogelijk is om games vanaf een SD kaart af te spelen. Weet iemand wat de maximale grootte SD kaart is die in de Teclast X80h past?
Heb een hoesje erbij besteld, samen met een mini-hdmi naar hdmi kabel. Van het weekend heb tijd om een review te schrijven dus zal ik een review schrijven. Ik ben hier alleen nog niet zo in thuis. Weet iemand welke benchmarks in het beste kan draaien? Daarnaast wil ik voor mijn mede-tweakers wel enkele spellen testen. Ik ga sowieso GTA SA/VC, een GBA emulator, The Sims (2/4?) en RTC installeren om te testen. Als iemand graag spellen getest wil hebben hoor ik het graag.
Daarnaast wil ik kijken of het mogelijk is om games vanaf een SD kaart af te spelen. Weet iemand wat de maximale grootte SD kaart is die in de Teclast X80h past?
Volgens de fabrikant 32GB maar er zijn gebruikers die er een 64GB in hebben zitten.blottle schreef op woensdag 17 december 2014 @ 08:50:
Gisteren een briefje van PostNL in de bus gehad dat een pakketje is geprobeerd af te leveren. Hopelijk is het mijn Teclast X80h. Volgens T & T is die eergisteren in Nederland aangekomen dus goede kans dat het hem is.
3DMark heeft een benchmark in de Windows Store staan, maar geen idee of die ook op Windows 8.1 werkt (is gemaakt voor RT).Misschien ook leuk om Hearthstone te proberen?
Hearthstone werkt prima op de Teclast x80h
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
Hallon!
Ik heb gehoord dat windows store apps/games niet goed gaan op de Onda V975W vanwege de hoge resulutie van het scherm. Heeft iemand deze tablet en kan iemand dat voor me testen?
Ik heb gehoord dat windows store apps/games niet goed gaan op de Onda V975W vanwege de hoge resulutie van het scherm. Heeft iemand deze tablet en kan iemand dat voor me testen?
Heeft niet zoveel met het tablet te maken maar de SOC en met name de GPU daarin. Ik heb een Teclast (9.7" 2048x1536) en VoYo (8" 1280x800) en merk heel duidelijk het verschil tussen die twee hoe vloeiend alles verloopt.
De GPU in de teclast (zelfde resolutie als de Onda) moet echt een stuk harder werken. Dat merk je normaal in Windows al, laat staan als je een 3D game wil gaan spelen. Heeft intern te maken met geheugen bus bandbreedtes en dat soort zaken. Maar is vrij logisch en normaal.
Dus werken games, etc.? Ja, vast. Maar verwacht niet dat het full res heel vloeiend gaat zijn.
De GPU in de teclast (zelfde resolutie als de Onda) moet echt een stuk harder werken. Dat merk je normaal in Windows al, laat staan als je een 3D game wil gaan spelen. Heeft intern te maken met geheugen bus bandbreedtes en dat soort zaken. Maar is vrij logisch en normaal.
Dus werken games, etc.? Ja, vast. Maar verwacht niet dat het full res heel vloeiend gaat zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door Quindor op 17-12-2014 13:35 ]
Werkt ook uitstekend op mijn Onda V102w , ik merk alleen dat er in het begin erg veel moeite is bij de animatie van de cirkel op het boek. Heb het ook even getest met steam in-home streaming en dat werkt uitstekend , binnenkort even via een vpn proberen.
Hij bedoeld dat het lijkt alsof de coupon bijna 27 dollar korting geeft, dat lijkt te kloppen in het begin maar als je goed kijkt is de aanschafprijs verhoogt met 16 dollar. Zo hou je slechts een korting van 11 dollar over. Nogsteeds leuk natuurlijkDownstar2 schreef op woensdag 17 december 2014 @ 01:44:
[...]
PPWFLG maakt de prijs hier toch echt 119$ op http://www.gearbest.com/tablet-pcs/pp_119628.html, niet toevallig een foutje gemaakt in het productlinkje/ spatie in coupon ofzo? al zal het dan wel raar zijn dat het product terug gaat naar 146$ haha.
Dankzij dit topic (en jouw post )) ook de knoop doorgehakt en de PiPo W2F besteld als cadeautje voor m'n vriendin. Ben benieuwd!
[ Voor 12% gewijzigd door Mevius op 16-01-2015 12:02 ]
Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD
Ik denk zelf dat deze tablet de beste prijs/kwaliteitsverhouding heeft.
Retina scherm,
2GB RAM,
32gb ROM,
8,9"
125 euro
http://www.aliexpress.com...m-Z3735F/32224875102.html
Retina scherm,
2GB RAM,
32gb ROM,
8,9"
125 euro
@Domih, ik heb deze
MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000
Het ligt er maar net aan waar je naar op zoekt bent.Domih schreef op woensdag 17 december 2014 @ 15:39:
Retina scherm,
2GB RAM,
32gb ROM,
8,9"
125 euro
De Teclast x98 Air II heb je voor net een beetje meer maar bied een iets groter en fantastisch IPS 9.7" 'retina' (2048x1536) scherm in combinatie met een snellere processor (2.16Ghz in plaats van 1.83Ghz). Ook is deze net wat dunner en heeft een veel grotere capaciteit qua batterij (5000mAh vs 8500mAh). En dat voor maar 25 euro meer.
Zojuist de Teclast X80h opgehaald bij het postkantoor. Eerste indruk is erg positief. Het apparaat is erg snel! Daarnaast heb ik veel gelezen over de WiFi snelheid. Hier heb ik totaal geen last van. Ben op dit moment GTA VC aan het downloaden met 3mb/s.
Ziet er idd goed uit, echter lijkt de achterkant van plastic. Misschien dat Icekiller2k6 dat kan bevestigen?Domih schreef op woensdag 17 december 2014 @ 15:39:
Retina scherm,
2GB RAM,
32gb ROM,
8,9"
125 euro
Ik denk dat je die 2.16Ghz niet zo letterlijk mag nemen. Volgens mij is hij ook gewoon op 1.83Ghz geklokt. En of retina een pluspunt is, is zeker in verhouding met de 1920x1080 de vraag. Maar zoals ik hierboven zeg heb ik mijn twijfels over de achterkant, het lijkt geribbeld (en dat is vaak plastic).Quindor schreef op woensdag 17 december 2014 @ 16:44:
[...]
Het ligt er maar net aan waar je naar op zoekt bent.
De Teclast x98 Air II heb je voor net een beetje meer maar bied een iets groter en fantastisch IPS 9.7" 'retina' (2048x1536) scherm in combinatie met een snellere processor (2.16Ghz in plaats van 1.83Ghz). Ook is deze net wat dunner en heeft een veel grotere capaciteit qua batterij (5000mAh vs 8500mAh). En dat voor maar 25 euro meer.
[ Voor 46% gewijzigd door DesertRose op 17-12-2014 18:55 ]
Retina is volgens een vriend van me juist een nadeel. De GPU kan de Windows apps minder goed aan.DesertRose schreef op woensdag 17 december 2014 @ 18:52:
[...]
Ziet er idd goed uit, echter lijkt de achterkant van plastic. Misschien dat Icekiller2k6 dat kan bevestigen?
[...]
Ik denk dat je die 2.16Ghz niet zo letterlijk mag nemen. Volgens mij is hij ook gewoon op 1.83Ghz geklokt. En of retina een pluspunt is, is zeker in verhouding met de 1920x1080 de vraag. Maar zoals ik hierboven zeg heb ik mijn twijfels over de achterkant, het lijkt geribbeld (en dat is vaak plastic).
Ik heb meerdere games vanaf de SD kaart kunnen draaien, waaronder: The Sims 3 & 4, Trackmania Nations Forever, GTA Vice City & GTA:SAblottle schreef op woensdag 17 december 2014 @ 08:50:
Dat retina scherm is fantastisch als je er alleen maar mee aan het surfen e.d. bent.Quindor schreef op woensdag 17 december 2014 @ 16:44:
[...]
Het ligt er maar net aan waar je naar op zoekt bent.
Op het moment dat je Metro games gaat gebruiken(Asphalt etc.) dan merk je meteen de beperking van de hoge resolutie. Om het nog leuke te maken, probeer eens GT Racing 2, daar heeft zelfs mijn Asus T200 met Z3775 en snellere GPU af en toe moeite mee.
Pas als je de resolutie in Windows omlaag haalt naar een 1280x800 zijn die games goed speelbaar.
Waarschijnlijk gaan we pas met de volgende generatie Atom CPU's vooruitgang zien in de GPU. de CPU ansich is niks mis mee, alleen de GPU heeft het af en toe moeilijk en blijft achter bij bv de GPU in de snapdragon's.
en tevens haalt de Z3736F op geen enkel moment de 2.16Ghz. hij topt vaak uit op een 1.8Ghz
[ Voor 33% gewijzigd door MartijnAbel op 17-12-2014 20:36 ]
Yes, jij snapt hem! Ik heb de knoop ook maar doorgehakt…Mevius schreef op woensdag 17 december 2014 @ 14:07:
[...]
Hij bedoeld dat het lijkt alsof de coupon bijna 27 dollar korting geeft, dat lijkt te kloppen in het begin maar als je goed kijkt is de aanschafprijs verhoogt meft 16 dollar. Zo hou je slechts een korting van 11 dollar over. Nogsteeds leuk natuurlijk
Dankzij dit topic (en jou post )) ook de knoop doorgehakt en de PiPo W2F besteld als cadeautje voor m'n vriendin. Ben benieuwd!
Hmm, op de Teclast x80h PC spellen spelen ? Op een externe monitor op hdmi met een controller via usb ?
Ik ken tablets alleen als die dingen waar je Angry Birds op speelt...
Bedankt allemaal voor de positieve posts in dit topic, zondag ook maar even een Teclast x98 Air 3G besteld
Helaas pas vandaag verstuurd, zal wel door de kerstdrukte komen. Alleen nog ff een paar weekjes wachten voordat ie komt
ah ja ik begrijp het niet, vreemd dat de prijs in het winkelmandje dan even naar boven schiet.Mevius schreef op woensdag 17 december 2014 @ 14:07:
[...]
Hij bedoeld dat het lijkt alsof de coupon bijna 27 dollar korting geeft, dat lijkt te kloppen in het begin maar als je goed kijkt is de aanschafprijs verhoogt met 16 dollar. Zo hou je slechts een korting van 11 dollar over. Nogsteeds leuk natuurlijk
Dankzij dit topic (en jou post )) ook de knoop doorgehakt en de PiPo W2F besteld als cadeautje voor m'n vriendin. Ben benieuwd!
maargoed, ik kijk toch alleen naar de prijs op de site en dan prijs van coupon, klopt het dan gewoon bestellen :D!
Nice, zal je (vriendin) zeker blij mee zijn verwacht ik zo
Ik had een USB OTG splitter met 4 usb poorten zodat ik een toetsenbord en muis tegelijkertijd aan kon sluiten, werkte heerlijkmercapto schreef op woensdag 17 december 2014 @ 20:53:
Hmm, op de Teclast x80h PC spellen spelen ? Op een externe monitor op hdmi met een controller via usb ?
Heb een Pipo W4 helaas doet de usb aansluiting het niet met de OTG kabel. Laden gaat wel goed. Heb een andere kabel geprobeerd met zelfde resultaat. Iemand suggesties. Op google gezocht maar niets gevonden. Al een reset uitgevoerd.
dat wordt denk ik een nieuwe usb connector solderenbrro38 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 07:49:
Heb een Pipo W4 helaas doet de usb aansluiting het niet met de OTG kabel. Laden gaat wel goed. Heb een andere kabel geprobeerd met zelfde resultaat. Iemand suggesties. Op google gezocht maar niets gevonden. Al een reset uitgevoerd.
denk dat een van de data pinnetjes het niet doen
Heeft er iemand nog een tip voor een hoes voor de pipo W2F?
Het lijkt erop dat er nog geen specifieke hoezen te koop zijn.Marijnsp schreef op donderdag 18 december 2014 @ 13:09:
.....een hoes voor de pipo W2F?
Vaak zie je de W2F en W2 in één aanbieding vermeld. De camera zit echter op een andere plek en de maten verschillen ook enigszins.
De enige die zou kunnen passen is misschien dezelfde als voor de Pipo W4.
Op AliExpress wordt hij ook als zodanig aangeboden.
Ikzelf vind dergelijke inschuifhoesjes echter niet zo mooi en wil er graag één met een bluetooth toetsenbordje, zoals afgebeeld op de Pipo site. Maar die uitvoering ben ik nog niet tegengekomen.
zojuist is de Onda v102w thuis binnengekomen.
Helaas invoerrechten van 42,- moeten betalen.
Levering is snel gegaan.
Voor de mensen die het interresant vinden:
Levering is snel gegaan.

UPS/DHL?jeroentje93 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 17:45:
zojuist is de Onda v102w thuis binnengekomen.
Levering is snel gegaan.
[afbeelding]
dan heb je namelijk 99 van de 100x invoerkosten.
Ik wacht liever wat langer en dan niks bijbetalen
Zojuist een spelletje GTA Vice City gespeeld. Werkt echt uitstekend en zonder enige vorm van lagg op mijn Teclast X80h. Had wel een probleem met de muis maar dit schijnt een bekend probleem te zijn. Uitendelijk is dit wel opgelost door een simpele fix. Heb een OTG-Kabeltje gebruikt dat bij de tablet zat. Hierachter een splitter gehangen waaraan nu een toetsenbord en muis hangen.
Ben echt heel positief verrast. Alles werkt uitstekend en erg snel. Heb nu ongeveer anderhalf uur zitten gamen en heb +- 40% batterij gebruikt. Heb enkele rauwe data die ik met jullie wil delen. Van het weekend of volgende week woensdag zal ik proberen een review te schrijven.
Heb gisteren avond een 3DMark benchmark gedraaid. De waardes zeggen me eigenlijk niets, misschien iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen:

Daarnaast heb ik zojuist een NovaBench uitgevoerd:
Ik heb nog wel op sommige plekken Chinese tekens. Verder is het volledig Nederlands. Weet iemand hoe ik deze Chinese tekens kan aanpassen? Bijvoorbeeld in het inlogscherm van Windows is nog veel Chinees.
Ben echt heel positief verrast. Alles werkt uitstekend en erg snel. Heb nu ongeveer anderhalf uur zitten gamen en heb +- 40% batterij gebruikt. Heb enkele rauwe data die ik met jullie wil delen. Van het weekend of volgende week woensdag zal ik proberen een review te schrijven.
Heb gisteren avond een 3DMark benchmark gedraaid. De waardes zeggen me eigenlijk niets, misschien iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen:

Daarnaast heb ik zojuist een NovaBench uitgevoerd:
Een volledige CPU-Z export heb ik geupload: http://pimvdijk.nl/Teclast_X80h_CPU-Z.html. Hierin staan alle hardware en driver eigenschappen van de Teclast X80h.NovaBench Score: 316
18-12-2014 20:41:04
Microsoft Windows 8.1 met Bing
Intel Atom Z3735F 1.33GHz @ 1331 MHz
Graphics Card: Intel(R) HD Graphics
1987 MB System RAM (Score: 106)
- RAM Speed: 3908 MB/s
CPU Tests (Score: 181)
- Floating Point Operations/Second: 65943564
- Integer Operations/Second: 111623324
- MD5 Hashes Generated/Second: 390157
Graphics Tests (Score: 24)
- 3D Frames Per Second: 84
Hardware Tests (Score: 5)
- Primary Partition Capacity: 23 GB
- Drive Write Speed: 37 MB/s
Ik heb nog wel op sommige plekken Chinese tekens. Verder is het volledig Nederlands. Weet iemand hoe ik deze Chinese tekens kan aanpassen? Bijvoorbeeld in het inlogscherm van Windows is nog veel Chinees.
welke 3dmark heb je doorlopen? dan draai ik die ook even op mijn Asus met Z3775. krijg je een realistische vergelijking.
Ik kon er maar 1 doen. Bij de andere staat "this test is too light for your device". Dus heb alleen de unlimited kunnen doen.MartijnAbel schreef op donderdag 18 december 2014 @ 21:48:
welke 3dmark heb je doorlopen? dan draai ik die ook even op mijn Asus met Z3775. krijg je een realistische vergelijking.
en hoe heb je die cpu export gedaan ?blottle schreef op donderdag 18 december 2014 @ 22:02:
[...]
Ik kon er maar 1 doen. Bij de andere staat "this test is too light for your device". Dus heb alleen de unlimited kunnen doen.
en mijn novabench
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| Verified NovaBench Score: 322 Test run on December 18, 2014 at 16:14 Microsoft Windows 8.1 with Bing Intel Intel Atom Z3735F 1.33GHz running at 1331 MHz Intel HD Graphics GPU 1987 MB System RAM (Score: 107) - RAM Speed: 3995 MB/s CPU Tests (Score: 185) - Floating Point Operations/Second: 65376000 - Integer Operations/Second: 112416604 - MD5 Hashes Generated/Second: 413128 Graphics Tests (Score: 25) - 3D Frames Per Second: 88 Hardware Tests (Score: 5) - Primary Partition Capacity: 23 GB - Drive Write Speed: 39 MB/s |
[ Voor 50% gewijzigd door robinjoo1 op 18-12-2014 22:17 ]
Bij CPU-Z kun je onderaan klikken op "tools". Hier kun je een export makennaar HTML.robinjoo1 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 22:03:
[...]
en hoe heb je die cpu export gedaan ?
Wel opletten dat je opslaat met de extensie ".html" want CPU-Z zet het er niet standaard achter.
Snap ik, maar welke 3dmark versie heb je gebruikt?blottle schreef op donderdag 18 december 2014 @ 22:02:
[...]
Ik kon er maar 1 doen. Bij de andere staat "this test is too light for your device". Dus heb alleen de unlimited kunnen doen.
Oow haha. Als je naar de website gaat kun je op een link klikken op 3Dmark te openen in de store. Zo heb ik hem geïnstalleerd.MartijnAbel schreef op donderdag 18 december 2014 @ 22:47:
[...]
Snap ik, maar welke 3dmark versie heb je gebruikt?
http://www.futuremark.com...156.1935920938.1418940030
[ Voor 11% gewijzigd door blottle op 18-12-2014 23:02 ]
Aantal mensen zeiden dat je met DHL niet zo snel gepakt wordt.MartijnAbel schreef op donderdag 18 december 2014 @ 18:59:
[...]
UPS/DHL?
dan heb je namelijk 99 van de 100x invoerkosten.
Ik wacht liever wat langer en dan niks bijbetalen
Mijn telefoon 1,5 jaar geleden ook via DHL laten verzenden, dat ging zonder extra kosten.
Ook wilde ik deze tablet voor kerst hebben(dus moet nog ff wachten met spelen
En via DHL vind ik ook wat veiliger
Ik kan je verzekeren dat je met DHL/UPS juist sneller gepakt wordtjeroentje93 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 19:26:
[...]
Aantal mensen zeiden dat je met DHL niet zo snel gepakt wordt.
Mijn telefoon 1,5 jaar geleden ook via DHL laten verzenden, dat ging zonder extra kosten.
Ook wilde ik deze tablet voor kerst hebben(dus moet nog ff wachten met spelen)
En via DHL vind ik ook wat veiliger
Ik ben inmiddels op een slordige 3000 euro slechts 1 keer gepakt. en dat allemaal met chinapost, sweden post, hongkong post etc.
als je met CC/Paypal betaald loop je sowieso geen risico. heb nu via AliExpress 2maal de kopersbescherming moeten gebruiken en beide keren netjes mijn geld teruggekregen op mijn creditcard.
Ik zal deze eens draaien met een Z3775 cpu, hebben jullie ook wat vergelijkingsmateriaal.blottle schreef op donderdag 18 december 2014 @ 22:59:
[...]
Oow haha. Als je naar de website gaat kun je op een link klikken op 3Dmark te openen in de store. Zo heb ik hem geïnstalleerd.
http://www.futuremark.com...156.1935920938.1418940030
EDIT: heb je test 1 gedaan? want ik krijg overal maxed out en de melding dat de test te licht is voor mijn T200
[ Voor 25% gewijzigd door MartijnAbel op 19-12-2014 20:46 ]
Sinds vandaag heb ik de Pipo W2F in huis. Helaas moest ik nog wel €45 aan de deur betalen (DHL)..
Tot zover bevalt de tablet prima, het formaat is goed en de tablet zelf voelt niet heel goedkoop. Tot nu toe alleen Hearthstone geïnstalleerd en gespeeld, dat gaat helemaal prima. Wel iets minder vloeiend dan op de desktop, maar zeer speelbaar.
Helaas zat er alleen geen correcte oplader bij, maar ik gebruik nu gewoon de oplader van mijn telefoon. (zat er los bij in de doos - eerder niet gezien
) Het valt me wel op dat opladen heel lang lijkt te duren, maar ik zal het even preciezer bijhouden.
In de desktop modus is alles net wat te klein en priegelig om lekker te werken, maar dat valt prima op te lossen door de scaling op 125% te zetten. Verder natuurlijk heel prettig dat je gewoon de beschikking hebt over een volledige Windows installatie.
Tot nu toe dus een prima tablet voor de prijs!
Tot zover bevalt de tablet prima, het formaat is goed en de tablet zelf voelt niet heel goedkoop. Tot nu toe alleen Hearthstone geïnstalleerd en gespeeld, dat gaat helemaal prima. Wel iets minder vloeiend dan op de desktop, maar zeer speelbaar.
Helaas zat er alleen geen correcte oplader bij, maar ik gebruik nu gewoon de oplader van mijn telefoon. (zat er los bij in de doos - eerder niet gezien
In de desktop modus is alles net wat te klein en priegelig om lekker te werken, maar dat valt prima op te lossen door de scaling op 125% te zetten. Verder natuurlijk heel prettig dat je gewoon de beschikking hebt over een volledige Windows installatie.
[ Voor 9% gewijzigd door Boyangles op 19-12-2014 22:48 ]
De scaling kan nog wel groter, 150% vond ik persoonlijk nog wat makkelijker werkenBoyangles schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 22:29:
Sinds vandaag heb ik de Pipo W2F in huis. Helaas moest ik nog wel €45 aan de deur betalen (DHL)..
Helaas zat er alleen geen correcte oplader bij, maar ik gebruik nu gewoon de oplader van mijn telefoon. (zat er los bij in de doos - eerder niet gezien) Het valt me wel op dat opladen heel lang lijkt te duren, maar ik zal het even preciezer bijhouden.
W2f?, €45 extra bijbetalen voor een Pipo W2fBoyangles schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 22:29:
Niet dat ik aan zo'n bedrag kom, maar ik heb zelf 5 keer met DHL besteld (4 tablets en 1 telefoon). Allen zonder invoerkosten. Voor mijn moeder heb ik ook een telefoon laten bezorgen met DHL, zij wonen in Gelderland. Daar kwamen wel kosten bij.MartijnAbel schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 20:35:
[...]
Ik kan je verzekeren dat je met DHL/UPS juist sneller gepakt wordt
Ik ben inmiddels op een slordige 3000 euro slechts 1 keer gepakt. en dat allemaal met chinapost, sweden post, hongkong post etc.
Heb zelf het idee dat wanneer je in een grote stad woont (zoals Rotterdam) de kans kleiner wordt. Of het is gewoon puur geluk.
Anyway, kan niet wachten totdat mijn eeprom programmer er is zodat ik eindelijk mijn Teclast kan unbricken.
Initieel heb ik €140 betaald inclusief een cover. Vond het zelf ook erg veel ja..vlaanv schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 23:47:
[...]
W2f?, €45 extra bijbetalen voor een Pipo W2fWat heb je initieel wel niet betaald voor deze tablet om tot zo'n hoog bedrag te komen?
Ik heb alleen een vreemd probleem met mijn Pipo. Vannacht heeft de tablet de hele nacht aan de oplader gehangen (helemaal uit), en vanochtend had de batterij maar 11%!

Ik heb zojuist gevonden hoe overal Nederlands kan worden ingesteld. Mijn welkomstscherm en inlogscherm waren nog in het Chinees. Hoe je dit moet doen kun je hier vinden: http://superuser.com/ques...-lock-screen-of-windows-8
Iemand toevallig ervaring met een dergelijke tablet als htpc? Zoek iets wat ik na aansluiting van een DAC En een ethernet adapter kan gebruiken voor itunes, spotify en misschien popcorn time (via hdmi)
[ Voor 6% gewijzigd door cornelisprul op 20-12-2014 17:10 ]
C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)
Dezelfde hardware wordt verkocht voor gebruik als HTPC, dus het moet wel lukken. Maar als dedicated HTPC zou ik zelf geen tablet gebruiken...cornelisprul schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 17:09:
Iemand toevallig ervaring met een dergelijke tablet als htpc? Zoek iets wat ik na aansluiting van een DAC En een ethernet adapter kan gebruiken voor itunes, spotify en misschien popcorn time (via hdmi)
Zoek op Meegopad T01 of GULEEK i8 bijvoorbeeld. Voor de rest totaal geen ervaring mee, maar ik zag ze wel eens staan op DX etc.
Veel geluk bij het vinden van deze modellen. Op DX de hoopgevende combinatie van preorder + sold out. Nog geen reviews dus. Verder wel leuke doosjes mochten ze ook echt verkocht gaan worden.Kosty schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 20:33:
[...]
Zoek op Meegopad T01 of GULEEK i8 bijvoorbeeld. Voor de rest totaal geen ervaring mee, maar ik zag ze wel eens staan op DX etc.
Don't erase all files?
[Yes] [No]
Mooi topic, in navolging van de Android-variant, deze ook maar eens volgen!
Heb ook een Pipo W2f gekocht. Probleem dat ik heb is dat het scherm niet aanspringt als ik op de power knop druk. Backlight gaat wel aan, maar niets verschijnt op het scherm. Als ik enkele keren op de power knop druk krijg ik meestal wel plots beeld.
Ik dacht: laat me eens enkele UEFI/BIOS checken en wijzigen. Geen goed plan: paar beeld gerelateerde dingen gewijzigd, maar nu krijg ik helemaal geen beeld meer bij het opstarten. Heeft er iemand een idee hoe ik de BIOS instellingen terug naar default krijg zonder de tablet uit elkaar te halen? Combinaties van power en volume buttons?
Dank!
Ik dacht: laat me eens enkele UEFI/BIOS checken en wijzigen. Geen goed plan: paar beeld gerelateerde dingen gewijzigd, maar nu krijg ik helemaal geen beeld meer bij het opstarten. Heeft er iemand een idee hoe ik de BIOS instellingen terug naar default krijg zonder de tablet uit elkaar te halen? Combinaties van power en volume buttons?
Dank!
Met name die Meegopad is veelbelovend ja. Ik zit er al een tijdje op te wachten, maar het duurt me nu te lang, ben al voor iets anders gegaan als mediaspeler oplossing.Kosty schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 20:33:
[...]
Dezelfde hardware wordt verkocht voor gebruik als HTPC, dus het moet wel lukken. Maar als dedicated HTPC zou ik zelf geen tablet gebruiken...
Als jij je bios hebt vernield doet hij vrij weinig. Krijg jij beeld bij het opladen van de tablet?AntarcticPL schreef op maandag 22 december 2014 @ 14:28:
Heb ook een Pipo W2f gekocht. Probleem dat ik heb is dat het scherm niet aanspringt als ik op de power knop druk. Backlight gaat wel aan, maar niets verschijnt op het scherm. Als ik enkele keren op de power knop druk krijg ik meestal wel plots beeld.
Dank!
Ik heb mijn Teclast Air II gebrickt en heb zojuist twee tools gekregen om dit te verhelpen. Wie weet lukt dit ook met de tablet van jou, als je er zeker van bent dat de BIOS nu kapot is.
Ik zou zeggen, kijk het nu even aan. Wanneer je zeker bent dat hij niets gaat doen kun je hem open maken en kijken of er een manier is om hem hardwarematig te flashen.
Je moet op zoek gaan naar een connector zoals op deze foto: https://mega.co.nz/#!s5ZH...zw7yNlxIvSnCIFJAgZwub5NDY
Als je die download zie je een foto van mijn Teclast. Rechtsbovenin zie je een zwart vierkantje met in de rechterbovenhoek een stip. Daar kan ik met een stekker mijn computer op aansluiten. Moet zeggen dat ik nog even wacht over bevestiging van mensen die dat voor de Teclast al gedaan hebben. Maar het past in ieder geval wel.
Mvg,
Denk niet dat ik mijn BIOS vernield heb, maar in elk geval wel enkele instellingen verkeerd gewijzigd. Ik vroeg me dus af of ik, net als bij een normale laptop/PC, een CMOS batterijtje kon loskoppelen om de instellingen van mijn BIOS terug naar default te krijgen? Of is dat met een slimme combinatie van power en volume knoppen te doen?DesertRose schreef op maandag 22 december 2014 @ 16:46:
[...]
Als jij je bios hebt vernield doet hij vrij weinig. Krijg jij beeld bij het opladen van de tablet?
Ik heb mijn Teclast Air II gebrickt en heb zojuist twee tools gekregen om dit te verhelpen. Wie weet lukt dit ook met de tablet van jou, als je er zeker van bent dat de BIOS nu kapot is.
Ik zou zeggen, kijk het nu even aan. Wanneer je zeker bent dat hij niets gaat doen kun je hem open maken en kijken of er een manier is om hem hardwarematig te flashen.
Je moet op zoek gaan naar een connector zoals op deze foto: https://mega.co.nz/#!s5ZH...zw7yNlxIvSnCIFJAgZwub5NDY
Als je die download zie je een foto van mijn Teclast. Rechtsbovenin zie je een zwart vierkantje met in de rechterbovenhoek een stip. Daar kan ik met een stekker mijn computer op aansluiten. Moet zeggen dat ik nog even wacht over bevestiging van mensen die dat voor de Teclast al gedaan hebben. Maar het past in ieder geval wel.
Mvg,
Ik ga m'n W2f niet open gooien nu, maar terug sturen en geduldig wachten als er geen toetsencombi bekend is.
dank
Als je een HDMI uitgang hebt kun je hem ook nog aan een monitor hangen om te kijken of je daar wel beeld krijgt. Bij Android heb je vaak wel een specifieke knoppen-combi, maar voor windows niet (denk ik).AntarcticPL schreef op maandag 22 december 2014 @ 17:34:
[...]
Denk niet dat ik mijn BIOS vernield heb, maar in elk geval wel enkele instellingen verkeerd gewijzigd. Ik vroeg me dus af of ik, net als bij een normale laptop/PC, een CMOS batterijtje kon loskoppelen om de instellingen van mijn BIOS terug naar default te krijgen? Of is dat met een slimme combinatie van power en volume knoppen te doen?
Ik ga m'n W2f niet open gooien nu, maar terug sturen en geduldig wachten als er geen toetsencombi bekend is.
dank
Maar als je gaat chargen krijg je dus ook geen beeld toch?
Bedankt voor je tips DesertRose, maar idd helemaal niets. Heb al geprobeerd om via m'n TV beeld te krijgen, maar het ding doet niets meer. Ook aan m'n PC gehangen, maar zonder resultaat.DesertRose schreef op maandag 22 december 2014 @ 18:45:
[...]
Als je een HDMI uitgang hebt kun je hem ook nog aan een monitor hangen om te kijken of je daar wel beeld krijgt. Bij Android heb je vaak wel een specifieke knoppen-combi, maar voor windows niet (denk ik).
Maar als je gaat chargen krijg je dus ook geen beeld toch?
Vrees dat terug naar China de enige oplossing is.
Mij is het ondertussen gelukt. Ik heb de programmer liggen dus mocht je hem willen lenen kan dat alsnog. Maar als je inderdaad minder 'avontuurlijk' bent is dat goed te begrijpen. In ieder geval succes!AntarcticPL schreef op maandag 22 december 2014 @ 20:25:
[...]
Bedankt voor je tips DesertRose, maar idd helemaal niets. Heb al geprobeerd om via m'n TV beeld te krijgen, maar het ding doet niets meer. Ook aan m'n PC gehangen, maar zonder resultaat.
Vrees dat terug naar China de enige oplossing is.
Nice! Wat dat 'avontuurlijke' betreft heb ik al heel wat watertjes doorzwommen, maar na contact met m'n Chinese webshop sturen ze me een nieuwe Pipo op. Ik laat het ding dus mooi dicht en stuur hem terug.DesertRose schreef op maandag 22 december 2014 @ 23:46:
[...]
Mij is het ondertussen gelukt. Ik heb de programmer liggen dus mocht je hem willen lenen kan dat alsnog. Maar als je inderdaad minder 'avontuurlijk' bent is dat goed te begrijpen. In ieder geval succes!
Nogmaals dank voor je tips en aanbod om je BIOS programmer te lenen.
Ik probeerde zojuist mijn Teclast x80H aan te sluiten op de Samsung Smart TV in de huiskamer, maar dit werkt niet. De tv herkent de tablet wel, als dat de "source" oplicht en geselecteerd kan worden. Maar op de Teclast komt de tv niet naar voren.
In de slaapkamer staat een Sony Bravia TV. Deze werkt wel perfect en hier wordt direct de tablet herkent en de tablet ziet ook dat het om een Sony TV gaat. Op een andere Samsung TV hier in huis werkt het ook gewoon en wordt de TV direct herkend. Ik heb het een en ander opgezocht op internet over dit probleem maar ik heb de oplossing nog niet gevonden.
Het gaat op een Samsung ue40f6400 die niet wordt herkend.
In de slaapkamer staat een Sony Bravia TV. Deze werkt wel perfect en hier wordt direct de tablet herkent en de tablet ziet ook dat het om een Sony TV gaat. Op een andere Samsung TV hier in huis werkt het ook gewoon en wordt de TV direct herkend. Ik heb het een en ander opgezocht op internet over dit probleem maar ik heb de oplossing nog niet gevonden.
Het gaat op een Samsung ue40f6400 die niet wordt herkend.
De Odys Wintab 10 is al eens gepasseerd hier, voor 190 euro vind je die al in Duitsland (http://www.mobilegeeks.co...dable-windows-8-1-tablet/). Odys is een typische rebrander die eerder al een Android Pipo (de m8pro) onder hun naam hebben uitgebracht. Is er iemand die herkent welke Chinese Windows Tab er achter deze schuilgaat?G33st schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 14:22:
[...]
Die heeft exact dezelfde specs als de Pipo W4, welke al voor 95 dollar te koop is.
Excuses, je hebt het over de Wintab 10, echter link je naar de Wintab 8.
It's just technology, not religion
Wat is jullie voornaamste reden om voor een Windows tablet te kiezen ten opzichte van een Android tablet?
Ik heb vorig jaar een memopad HD7 gehad van Asus maar deze viel mij achteraf vooral qua schermgrootte en snelheid tegen. Ik pakte daardoor elke keer sneller mijn Nexus 5 dan de tablet.
Nu wil ik alsnog een nieuwe tablet voor:
- films kijken in de auto voor mijn zoontje;
- surfen op de bank;
- netflix kijken als de vrouw de TV in beslag heeft genomen;
- Spotnet openen en vervolgens de NZBs opslaan op mijn NAS;
- aansturen van mijn Sonos;
Nu lijkt mij een Windows tablet wat fijner omdat ik er zo nu en dan ook een toetsenbord en muis aan kan hangen als het nodig is en ik gemakkelijk mijn NAS kan bereiken voor als ik er een filmpje vanaf wil halen. Op de IFA dit jaar heb ik gespeeld met een Toshiba Windows tablet en die voelde echt snappy aan. De A-merken zijn allemaal relatief duur en ik zie in dit topic aardig wat goede en goedkopere alternatieven langs komen.
Maar wat is jullie inziens het voordeel boven een gelijk geprijste Android tablet?
Ik heb vorig jaar een memopad HD7 gehad van Asus maar deze viel mij achteraf vooral qua schermgrootte en snelheid tegen. Ik pakte daardoor elke keer sneller mijn Nexus 5 dan de tablet.
Nu wil ik alsnog een nieuwe tablet voor:
- surfen op de bank;
- netflix kijken als de vrouw de TV in beslag heeft genomen;
- Spotnet openen en vervolgens de NZBs opslaan op mijn NAS;
- aansturen van mijn Sonos;
Nu lijkt mij een Windows tablet wat fijner omdat ik er zo nu en dan ook een toetsenbord en muis aan kan hangen als het nodig is en ik gemakkelijk mijn NAS kan bereiken voor als ik er een filmpje vanaf wil halen. Op de IFA dit jaar heb ik gespeeld met een Toshiba Windows tablet en die voelde echt snappy aan. De A-merken zijn allemaal relatief duur en ik zie in dit topic aardig wat goede en goedkopere alternatieven langs komen.
Maar wat is jullie inziens het voordeel boven een gelijk geprijste Android tablet?
Ik heb de tablet eigenlijk gekocht om een beetje mee te spelen. Ik heb een Teclast X80h Gisteren de tablet aan de tv gehangen en GTA gespeeld met een bluetooth toetsenbord en muis. Dit werkte perfect. Alleen werkte het niet op onze Samsung Smart TV... Alles wat ik heb gedaan op de tablet, en wat jij aangeeft te doen, heb ik zonder haperingen kunnen doen.
Om je vragen te beantwoorden doe ik het even stuk voor stuk:
Ik hoop je hiermee een beetje te hebben geholpen.
Om je vragen te beantwoorden doe ik het even stuk voor stuk:
Voornamelijk als speeltje. Daarnaast heb ik een MacBook Air waarop ik geen bootcamp wil installeren. De Tablet kan mij voorzien in de basis taken die niet op MacOSX kunnen (waaronder enkele oude games). Daarnaast ben ik een grote voetbalfan maar te beroerd om naast Fox Eredivisie ook nog Fox buitenlands voetbal en Sport 1 aan te schaffen. Met een volledige windows versie gaat dat wat makkelijker dan op Android (Flash, Siverlight etc...).yorroy schreef op zondag 28 december 2014 @ 08:47:
Wat is jullie voornaamste reden om voor een Windows tablet te kiezen ten opzichte van een Android tablet?
De teclast X80h gaat bij mij met games +- 4 uur mee. Daarnaast kun je gewoon Torrents/NZB downloaden en afspelen met VLC.Nu wil ik alsnog een nieuwe tablet voor:
Dit werkt ook zoals elk andere tablet. Je kunt kiezen uit de desktop en de Metro-omgeving voor zowel Chrome als IE. Verder heb ik geen browsers geprobeerd.- surfen op de bank;
Een Netflix app staat in de Windows App Store. Heel de store is beschikbaar.- netflix kijken als de vrouw de TV in beslag heeft genomen;
Dit zal ook wel moeten denk ik, heb hier geen ervaring mee.- Spotnet openen en vervolgens de NZBs opslaan op mijn NAS;
Ook hier heb ik geen ervaring mee. Maar volgens de website van Sonos kan het. (http://www.sonos.com/nl-be/support)- aansturen van mijn Sonos.
Het grootste voordeel vind ik dat ik volledig windows tot mijn beschikking heb. Heb +- 100 euro betaald voor mijn Teclast. Volgens de Pricewatch zijn er geen tablets met android die dezelfde specificaties hebben. (2GB geheugen, 32gb HD en HDMI poort.Maar wat is jullie inziens het voordeel boven een gelijk geprijste Android tablet?
Dat heb je zeker, bedankt. Eigenlijk ben ik er ook wel uit en heeft een Windows tablet toch wel een aantal voordelen ten opzichte van een Android tablet.blottle schreef op zondag 28 december 2014 @ 11:07:
Nu nog op zoek naar een leuke tablet van 9" of groter..
Of je gaat voor een tablet die allebei runt. De dualboot Teclast X98 air II is inmiddels op verschillende plaatsen te krijgen. Ik overweeg hem, maar ben geen fan van de 9.7 inch. Buitengewoon irritante aspectratio om films/series op te kijken.yorroy schreef op zondag 28 december 2014 @ 11:23:
[...]
Dat heb je zeker, bedankt. Eigenlijk ben ik er ook wel uit en heeft een Windows tablet toch wel een aantal voordelen ten opzichte van een Android tablet.
Nu nog op zoek naar een leuke tablet van 9" of groter..
Verder lijkt het een prima tablet. Stevige Intel CPU/GPU en een hoge resolutie.
Android draait uitermate teleurstellend op de air 2 en die cpu met het hoge resolutie scherm is ook niet om over naar huis te schrijven. De gpu is gewoon te traag om het met een redelijke snelheid op je scherm te toveren.Hoppa! schreef op zondag 28 december 2014 @ 11:37:
[...]
Of je gaat voor een tablet die allebei runt. De dualboot Teclast X98 air II is inmiddels op verschillende plaatsen te krijgen. Ik overweeg hem, maar ben geen fan van de 9.7 inch. Buitengewoon irritante aspectratio om films/series op te kijken.
Verder lijkt het een prima tablet. Stevige Intel CPU/GPU en een hoge resolutie.
Ik heb een Asus T200 met 3775 cpu en dus de snellere gpu met een resolutie van 1366*768 en dat gaat allemaal goed. Maar veel hoger moet het ook niet om je snelheid te behouden.
Ik ben aan het kijken naar een Chuwi VI8, deze heeft op dit moment de best prijs/prestatie-vehouding naar mijn mening: http://www.aliexpress.com...as-Multi/32246675377.html
(nu ben ik hier niet voor, zie topic waarschuwing)
Het viel me dus wel ook dat deze tablet geen HDMI uitgang heeft, wat voor mij eigenlijk wel een must heeft, aangezien ik deze aan mijn TV wil aansluiten als media speler. Nu vroeg ik me af of iemand van jullie al ervaring heeft met WIDI op deze tablets of een andere manier om het scherm op je monitor/TV aan te sluiten?
(nu ben ik hier niet voor, zie topic waarschuwing)
Het viel me dus wel ook dat deze tablet geen HDMI uitgang heeft, wat voor mij eigenlijk wel een must heeft, aangezien ik deze aan mijn TV wil aansluiten als media speler. Nu vroeg ik me af of iemand van jullie al ervaring heeft met WIDI op deze tablets of een andere manier om het scherm op je monitor/TV aan te sluiten?
Is het niet mogelijk de resolutie van de Air2 te verlagen om de GPU te ontlasten?
@hierboven:
Je zou een Miracast stick kunnen gebruiken om je scherm te casten naar je TV. Maar hier zit wel altijd enige vertraging in,dus een game spelen zit er niet in.
@hierboven:
Je zou een Miracast stick kunnen gebruiken om je scherm te casten naar je TV. Maar hier zit wel altijd enige vertraging in,dus een game spelen zit er niet in.
Knip, geen V&A meldingen.
[ Voor 90% gewijzigd door The Wizard op 29-12-2014 14:29 ]
Heb je wat anders gekocht?
[ Voor 41% gewijzigd door The Wizard op 29-12-2014 14:30 ]
I don't have dreams, I have goals!!
Ik geloof er niets van dat de betreffende CPU/GPU niet sterk genoeg zou zijn om Android te draaien, maar wel sterk genoeg om Windows 8.1 vloeiend op het scherm te toveren. Ik heb mindere processoren gezien die wel een vloeiende Android voor elkaar boxen, in ieder geval Android versies van na Project Butter.MartijnAbel schreef op zondag 28 december 2014 @ 13:11:
[...]
Android draait uitermate teleurstellend op de air 2 en die cpu met het hoge resolutie scherm is ook niet om over naar huis te schrijven. De gpu is gewoon te traag om het met een redelijke snelheid op je scherm te toveren.
Ik heb een Asus T200 met 3775 cpu en dus de snellere gpu met een resolutie van 1366*768 en dat gaat allemaal goed. Maar veel hoger moet het ook niet om je snelheid te behouden.
Als Android op dit apparaat niet vloeiend werkt, dan zal dat eerder komen omdat eea nog niet goed genoeg is geoptimaliseerd voor X86 processoren of omdat de firmware gewoon matig is.
Overigens heb ik ook Air II toestellen gezien (Android only) die in reviews wel gewoon soepel draaien, soepeler dan de meeste RK3188 tablets. Ik weet dus niet exact waar het probleem zit, maar deze SOC moet in principe gewoon een vloeiende Android kunnen toveren, ook in deze resolutie.
Zo net voor de middag de air 3G binnengekregen
(zonder douane kosten
)
Nadat ik wat reviews had gelezen was ik bang dat m'n scherm op 48 hertz zou staan maar deze staan gewoon standaard op 60 hertz. Na wat geklooi de chineese taal eruit gehaald, alleen in de windows store staat nog wat chinees dus daar moet ik nog even mee aan de gang De locatie stond op China dus dat is ook gefixed, alleen onder netwerken staat er nog bluetooth in het chinees
. De 3G verbinding werkt ook prima (1 van de redenen om deze te kiezen). Tot nu toe erg tevreden
Moet alleen nog even wachten op wat accessoires (hdmi kabel en usb hub/oplader).
Nadat ik wat reviews had gelezen was ik bang dat m'n scherm op 48 hertz zou staan maar deze staan gewoon standaard op 60 hertz. Na wat geklooi de chineese taal eruit gehaald, alleen in de windows store staat nog wat chinees dus daar moet ik nog even mee aan de gang De locatie stond op China dus dat is ook gefixed, alleen onder netwerken staat er nog bluetooth in het chinees
[ Voor 10% gewijzigd door 3p0x op 29-12-2014 16:12 ]
Goed lezen heHoppa! schreef op maandag 29 december 2014 @ 13:58:
[...]
Ik geloof er niets van dat de betreffende CPU/GPU niet sterk genoeg zou zijn om Android te draaien, maar wel sterk genoeg om Windows 8.1 vloeiend op het scherm te toveren. Ik heb mindere processoren gezien die wel een vloeiende Android voor elkaar boxen, in ieder geval Android versies van na Project Butter.
Als Android op dit apparaat niet vloeiend werkt, dan zal dat eerder komen omdat eea nog niet goed genoeg is geoptimaliseerd voor X86 processoren of omdat de firmware gewoon matig is.
Overigens heb ik ook Air II toestellen gezien (Android only) die in reviews wel gewoon soepel draaien, soepeler dan de meeste RK3188 tablets. Ik weet dus niet exact waar het probleem zit, maar deze SOC moet in principe gewoon een vloeiende Android kunnen toveren, ook in deze resolutie.
Die cpu samen met die hoge resolutie...
En android is door Teclast gewoonweg bagger geoptimaliseerd voor de air en air2.
De cpu/gpu is vele malen krachtiger met een lagere resolutie van 1280*800 of 1366*768
Goed lezen. Ik benoemde ook specifiek dat het zelfs met deze resolutie zou moeten kunnen.MartijnAbel schreef op maandag 29 december 2014 @ 16:12:
[...]
Goed lezen he
Die cpu samen met die hoge resolutie...
En android is door Teclast gewoonweg bagger geoptimaliseerd voor de air en air2.
De cpu/gpu is vele malen krachtiger met een lagere resolutie van 1280*800 of 1366*768
Maar goed, het zit hem dus vooral in dat tweede. De slechte optimalisatie vanuit Teclast voor deze Intel soc. Neemt niet weg dat ik hem niet veel slechter vond ogen dan menig andere Chinatab. Wat mij echt weghoudt van de Air modellen is de 9,7 inch.
Ik gebruik mijn tab grotendeels voor het kijken van series/voetbal/films. En dan is 4:3 enorm achterhaald.
Ik had ook de onda v102w bestelt inclusief cover. Heb hem net binnen gekregen apparaat je ziet er erg mooi uit en voelt degelijk aan. Alleen heb ik last van Newton Ring (volgens mij) die als maar groter word en volgens mij komt dat door het keyboard cover.rty schreef op zondag 07 december 2014 @ 00:09:
[...]
Ik heb de onda v102w bestelt inclusief keyboard cover. Zal het wel laten weten wanneer die binnenkomt, verwacht dat het wel aardig gaat. Het toestenbord is 26 cm breed en voor dezelfde toetsen heeft mijn 15.6 inch laptop 29 cm nodig. Verwacht dat het typen vergelijkbaar gaat als op mijn laptop, uitgezonderd het missen van de numpad.
Heb jij hier ook last van ?

Toch maar besloten mijn Cube iWork 8 in de verkoop (V&A) te doen. verkocht

Wel het Windows virus op tablets te pakken maar ga denk ik liever omkijken naar een Surface (Pro).

Wel het Windows virus op tablets te pakken maar ga denk ik liever omkijken naar een Surface (Pro).
[ Voor 3% gewijzigd door Chocoball op 30-12-2014 00:14 . Reden: verkocht via V&A ]
Same here ik zou graag een ASUS F205 ( 11,6" ) willen en ook mijn X80H moet het veld ruimen.
[ Voor 38% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 29-12-2014 20:20 ]
Allen,
Op dit moment ben ik op zoek naar een PC die ik 24 uur per dag aan kan laten staan.
Nu zie ik de laatste tijd nieuwe Intel Bay trail doosjes opduiken zoals:
Pipo X7 http://www.geekbuying.com...Core---Silver-339668.html
Meefo Pad T01 http://www.tabletland.com...d-core-hdmi-tv-stick.html
Vensmile iPC002 onbekend http://www.amazon.com/dp/B00REGG6QU
Guleek i8 http://www.dx.com/p/gulee...-presale-368319#.VKGrzACw
De 1e 3 zijn voorzien van 2Gb intern en 32Gb opslag. De laatste heeft maar 16Gb en dat vind ik te weinig. Daarnaast heb ik geen interesse in een chrome box.
Mijn vraag is of een van deze apparaatjes voor onderstaande doeleinden bruikbaar zijn:
- Internetten
- MS Office: mail, eenvoudige excel, word, powerpoint
- TV kijken via KPN ITV online.
- Youtube film bekijken
- Film kijken (geen 3D), via XBMX/KODI
- Domotica aansturen via Domoticz www.domoticz.com
Daarnaast beschik ik over een:
- Raspberry Pi: aangesloten op mijn TV
- Desktop i7-i2600K 16gb geheugen (CD / DVD branden)
De laatste staat op dit moment ongeveer zo'n 9 uur per dag aan en wil ik fors minder gaan gebruiken.
Op dit moment ben ik op zoek naar een PC die ik 24 uur per dag aan kan laten staan.
Nu zie ik de laatste tijd nieuwe Intel Bay trail doosjes opduiken zoals:
Pipo X7 http://www.geekbuying.com...Core---Silver-339668.html
Meefo Pad T01 http://www.tabletland.com...d-core-hdmi-tv-stick.html
Vensmile iPC002 onbekend http://www.amazon.com/dp/B00REGG6QU
Guleek i8 http://www.dx.com/p/gulee...-presale-368319#.VKGrzACw
De 1e 3 zijn voorzien van 2Gb intern en 32Gb opslag. De laatste heeft maar 16Gb en dat vind ik te weinig. Daarnaast heb ik geen interesse in een chrome box.
Mijn vraag is of een van deze apparaatjes voor onderstaande doeleinden bruikbaar zijn:
- Internetten
- MS Office: mail, eenvoudige excel, word, powerpoint
- TV kijken via KPN ITV online.
- Youtube film bekijken
- Film kijken (geen 3D), via XBMX/KODI
- Domotica aansturen via Domoticz www.domoticz.com
Daarnaast beschik ik over een:
- Raspberry Pi: aangesloten op mijn TV
- Desktop i7-i2600K 16gb geheugen (CD / DVD branden)
De laatste staat op dit moment ongeveer zo'n 9 uur per dag aan en wil ik fors minder gaan gebruiken.
Heren (en dames),
Ben van plan om morgen de Pipo Work 6 te gaan bestellen. Ziet er voor mij het beste uit als mooi compromis (8.9" scherm, 1920x1200 resolutie). Iemand al ervaring met deze Windows tablet?
Anders wil ik namelijk voor een Chuwi VI8 gaan, om in ieder geval te kijken of het bevalt: zo'n Windows tablet.
Ben van plan om morgen de Pipo Work 6 te gaan bestellen. Ziet er voor mij het beste uit als mooi compromis (8.9" scherm, 1920x1200 resolutie). Iemand al ervaring met deze Windows tablet?
Anders wil ik namelijk voor een Chuwi VI8 gaan, om in ieder geval te kijken of het bevalt: zo'n Windows tablet.
[ Voor 21% gewijzigd door Fraaank op 29-12-2014 21:38 ]
Heb net de Teclast X80H besteld met dual-OS(Android 4.4 en Windows 8.1). Was van plan de Windows-only variant te kopen, maar kwam deze op het laatste moment ook tegen(is net nieuw) voor een paar euro meer. Samen met een case besteld voor maar € 125 euro
Verwijderd
Ik weet niet of dat verstandig is, de Windows only slurpt al batterij, laat staan de dual-OS versie... ik denk dat die na 3 uur al zo goed als leeg is. Geen wonder dat de Teclast X80h om de haverklap in de V&A staatmad-dog schreef op maandag 29 december 2014 @ 23:43:
Heb net de Teclast X80H besteld met dual-OS(Android 4.4 en Windows 8.1). Was van plan de Windows-only variant te kopen, maar kwam deze op het laatste moment ook tegen(is net nieuw) voor een paar euro meer. Samen met een case besteld voor maar € 125 euro

Waarom zou een dual OS meer batterij slurpen dan een single OS tablet?Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 00:05:
[...]
Ik weet niet of dat verstandig is, de Windows only slurpt al batterij, laat staan de dual-OS versie... ik denk dat die na 3 uur al zo goed als leeg is. Geen wonder dat de Teclast X80h om de haverklap in de V&A staat
Net mijn teclast air2 binnen maar alle guides die ik kan vinden voor het flashen naar windows 8 zijn voor een HG5n maar ik heb een HG6M, iemand een link voor mij?
Ik overweeg zelf de Chuwi V89 (twijfel nog wel), wel weer duurder maar met 64gb en stukje platter dan de Pipo. De Chuwi's en Pipo W6 die jij noemt hebben geen hdmi out, dat je het weet (Pipo W2f heeft dat wel bv). De Pipo's hebben een aparte voeding (voordeel of nadeel) . Als je de resolutie belangrijk vind is er ook nog de Teclast X90HD met 2560x1600, Ik ben alleen bang dat de desktop hierdoor niet bruikbaar meer is en batterij duur zal met die resolutie ook niet geweldig zijn.Fraaank schreef op maandag 29 december 2014 @ 21:37:
Ik hem hem nog niet binnen, verkoper moet het binnen 3 dagen versturen maar eens veranderen naar binnen een maand versturen.powerboat schreef op maandag 29 december 2014 @ 19:26:
[...]
Ik had ook de onda v102w bestelt inclusief cover. Heb hem net binnen gekregen apparaat je ziet er erg mooi uit en voelt degelijk aan. Alleen heb ik last van Newton Ring (volgens mij) die als maar groter word en volgens mij komt dat door het keyboard cover.
Heb jij hier ook last van ?
Dual boot neem ik aan? Of is het een android vm wat continu binnen windows draait?mad-dog schreef op maandag 29 december 2014 @ 23:43:
Let op:
Dit topic is niet voor winkels, prijzen, levertijden en alle andere niet-technische zaken.
Dit topic is niet voor winkels, prijzen, levertijden en alle andere niet-technische zaken.