Ik mag toch aannemen dual-boot.. De X80H is van origine een Windows 8.1 tabletrty schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 00:33:
[...]
Ik hem hem nog niet binnen, verkoper moet het binnen 3 dagen versturen maar eens veranderen naar binnen een maand versturen.
[...]
Dual boot neem ik aan? Of is het een android vm wat continu binnen windows draait?
Op XDA is veel info, hier b.v topic voor de 3G:Barcafan schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 00:25:
Net mijn teclast air2 binnen maar alle guides die ik kan vinden voor het flashen naar windows 8 zijn voor een HG5n maar ik heb een HG6M, iemand een link voor mij?
http://forum.xda-develope...ead.php?t=2746748&page=43
Dank u maar die had ik al, hier wordt alleen maar gepraat over de 3g en de HG5N, wat ik lees werken die biossen niet op de HG6M. Een bios voor windows of een dual boot bios kan ik niet vinden...vlaanv schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 00:36:
[...]
Op XDA is veel info, hier b.v topic voor de 3G:
http://forum.xda-develope...ead.php?t=2746748&page=43
[quote]rty schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 00:33:
[...]
Ik hem hem nog niet binnen, verkoper moet het binnen 3 dagen versturen maar eens veranderen naar binnen een maand versturen.
Dat is apart, ik heb um kerstavond besteld en nu al in huis
[...]
Dat is apart, ik heb um kerstavond besteld en nu al in huis
Er is ook een Air II topic op XDA, waar men overigens dezelfde dual boot bios gebruikt. De hardware zou identiek zijn op de 3G module na. Daar vind je ook de Windows bios waarmee je een HG5N (android) omzet naar een HG6N (windows). De HG6M (android) zou een andere digitizer hebben, maar dat is meer een driver dan bios issue.Barcafan schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 00:47:
[...]
Dank u maar die had ik al, hier wordt alleen maar gepraat over de 3g en de HG5N, wat ik lees werken die biossen niet op de HG6M. Een bios voor windows of een dual boot bios kan ik niet vinden...
Thanks, ik had al een reactie geschreven daar, ik zocht de bevestiging dat je 3G bios kan gebruiken voor de air 2. Ik wil het allemaal even zeker weten en dubbel checken, lees teveel verhalen van mensen die het tablet bricken....
Mijn air 3G doet er wel een beetje lang over om op te laden, wat is normaal van een paar % naar 100%? Vannacht heeft de bijgeleverde lader (had even geen andere beschikbaar) 6 uur gedaan om tot 26% te komen...
En hoe kom jij tot de conclusie dat de x80h om de haverklap in v&a staat door de accu?Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 00:05:
[...]
Ik weet niet of dat verstandig is, de Windows only slurpt al batterij, laat staan de dual-OS versie... ik denk dat die na 3 uur al zo goed als leeg is. Geen wonder dat de Teclast X80h om de haverklap in de V&A staat
Ik vond het reuze meevallen met bijna 5 uur.
Flashen is natuurlijk altijd een risico (daarom heb ik destijds gekozen voor de versie met Windows pre-installed). Voor zover ik het topic heb gevolgd zijn er HG6M's succesvol geflashed naar windows, maar welke bios ze daarvoor exact hebben gebruikt weet ik zo niet. Dit zijn volgens mij de originele Teclast files.Barcafan schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 09:25:
Thanks, ik had al een reactie geschreven daar, ik zocht de bevestiging dat je 3G bios kan gebruiken voor de air 2. Ik wil het allemaal even zeker weten en dubbel checken, lees teveel verhalen van mensen die het tablet bricken....
Heb contact gehad met de verkoper hij stelde voor of de zuignap methoderty schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 00:33:
[...]
Deze levert hem met keyboard dock voor 204 euro
http://www.aliexpress.com...ndows-8-1/1990314764.html
Ik ga ook maar eens mijn Onda in V&A gooien, was een fijne vervanger voor mijn laptop voor tijdelijk, maar vind m te duur om als "speeltje" te hebben
Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl
Verwijderd
Ik denk dat je wel erg optimistisch bent met 5 uur (zie ervaringen van andere tweakers), maar dat doet er weinig toe. Het grote euvel van de Teclast X80h is meer de miserabele standby tijd waardoor je dat ding sowieso bijna dagelijks aan de lader moet hangen om geen dode batterij te krijgen. Of je moet 'm uitzetten.MartijnAbel schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 10:11:
[...]
En hoe kom jij tot de conclusie dat de x80h om de haverklap in v&a staat door de accu?
Ik vond het reuze meevallen met bijna 5 uur.
Dennis1109 in "Het topic voor (onbekende) Chinese Windows tablets"
Chief-XL in "Het topic voor (onbekende) Chinese Windows tablets"
G33st in "Het topic voor (onbekende) Chinese Windows tablets"
Ik ben toch echt een andere mening toebedaan met mijn x80h die ik had. Ding heeft 3 dagen standby gelegen op 1 acculading, wat ik in iedergeval zeer netjes vond. Bijna uniek zelfs, aangezien mijn t200 dat bij lange na niet redVerwijderd schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 16:43:
[...]
Ik denk dat je wel erg optimistisch bent met 5 uur (zie ervaringen van andere tweakers), maar dat doet er weinig toe. Het grote euvel van de Teclast X80h is meer de miserabele standby tijd waardoor je dat ding sowieso bijna dagelijks aan de lader moet hangen om geen dode batterij te krijgen. Of je moet 'm uitzetten.
Dennis1109 in "Het topic voor (onbekende) Chinese Windows tablets"
Chief-XL in "Het topic voor (onbekende) Chinese Windows tablets"
G33st in "Het topic voor (onbekende) Chinese Windows tablets"
Iemand die me op weg kan helpen hoe ik in windows 8 van chinees naar de engelse taal kan switchen, ik heb in het chinees de optie "taal toevoegen" gevonden maar kan geen taal toevoegen of installeren....
Dit is wel handigBarcafan schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 23:41:
Iemand die me op weg kan helpen hoe ik in windows 8 van chinees naar de engelse taal kan switchen, ik heb in het chinees de optie "taal toevoegen" gevonden maar kan geen taal toevoegen of installeren....
[ Voor 9% gewijzigd door 3p0x op 30-12-2014 23:57 ]
Bedankt alvast naar het probleem is dat ik de download optie niet krijg, als ik een taal selecteer zoals in je video dan zie ik alleen een Chinees woord staan, geen download optie.
Maak eens een foto van dat scherm aub. Ik had dit in het begin ook met mijn X80H en is ook door de 2 hierboven reeds gegeven opties goedgekomen.Barcafan schreef op woensdag 31 december 2014 @ 00:02:
Bedankt alvast naar het probleem is dat ik de download optie niet krijg, als ik een taal selecteer zoals in je video dan zie ik alleen een Chinees woord staan, geen download optie.
@Barcafan: je kunt ook proberen een language pack te downloaden > rename naar LP.mlc > execute.
Heren bedankt voor de hulp,
ik ben een stapje verder: ik heb een taalpakket kunnen downloaden en volgens mij is hij geinstalleerd, nu nog in zien te stellen zodat alles op engels staat. Ik heb windows opnieuw geactiveerd en nu staat wel de optie om een taalpakket te downloaden erbij, waarschijnlijk iets mis gegaan met de eerste activatie; dat is het grootste nadeel van een chineese windows, je ziet niet wat je doet....
ik ben een stapje verder: ik heb een taalpakket kunnen downloaden en volgens mij is hij geinstalleerd, nu nog in zien te stellen zodat alles op engels staat. Ik heb windows opnieuw geactiveerd en nu staat wel de optie om een taalpakket te downloaden erbij, waarschijnlijk iets mis gegaan met de eerste activatie; dat is het grootste nadeel van een chineese windows, je ziet niet wat je doet....
Verwijderd
Hallo. Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een windows tablet. Na het forum te lezen is men oog gevallen op de teclast x98 air 2. Ziet er een mooi model uit, mooie specs en wat een scherm. Wauw.
Als ik deze echter op aliexpress zoek dan vind ik eigenlijk enkel android of dual os configuratie om te bestellen. Kan deze tablet dan niet geleverd worden met enkel windows erop? Of ben ik nu helemaal verkeerd?
Iemand ervaring hiermee?
Als ik deze echter op aliexpress zoek dan vind ik eigenlijk enkel android of dual os configuratie om te bestellen. Kan deze tablet dan niet geleverd worden met enkel windows erop? Of ben ik nu helemaal verkeerd?
Iemand ervaring hiermee?
Ik heb hem ook met alleen Windows wel gezien. In ieder geval bij dealxtreme, maar daar is hij vrij prijzig. Ik heb hem voor minder met dual boot besteld bij Banggood.Verwijderd schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 17:35:
Hallo. Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een windows tablet. Na het forum te lezen is men oog gevallen op de teclast x98 air 2. Ziet er een mooi model uit, mooie specs en wat een scherm. Wauw.
Als ik deze echter op aliexpress zoek dan vind ik eigenlijk enkel android of dual os configuratie om te bestellen. Kan deze tablet dan niet geleverd worden met enkel windows erop? Of ben ik nu helemaal verkeerd?![]()
Iemand ervaring hiermee?
http://www.dx.com/nl/p/te...-gray-362057#.VKV7Eu3b_qA
Edit: zie nu dat hij bij DX is uitverkocht...
Ik heb de Onda V102w met het volgende keyboard dock
http://www.aliexpress.com...ml?orderId=65082669118396
Gekocht. Het bios heb ik ge-update naar de laatste versie. Nu lijkt het dat hierna multi touch gestures via touchpad niet meer werken. Hebben meer mensen dit keyboard dock en zijn multi touch gestures hiermee überhaupt mogelijk. Zo ja hoe krijg ik dit werkend.
Gekocht. Het bios heb ik ge-update naar de laatste versie. Nu lijkt het dat hierna multi touch gestures via touchpad niet meer werken. Hebben meer mensen dit keyboard dock en zijn multi touch gestures hiermee überhaupt mogelijk. Zo ja hoe krijg ik dit werkend.
Weet iemand nog een betaalbaar en goede case voor de Teclast X80H met geintregeeerd keyboard ?
Heb zelf al gezocht op AliExpress / Banggood / DX ?
Heb zelf al gezocht op AliExpress / Banggood / DX ?
Nope, heb nog geen bios update gedaan. Maar vind de multitouch op het touchpad wel hinderlijk. Dus zou het niet erg vinden om deze uit te zetten.erik_son schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 21:55:
Ik heb de Onda V102w met het volgende keyboard dock
Verwijderd
Zouden jullie kunnen laten weten hoe de onda 102 bevalt? Hoe is het met accuduur? Is hij stabiel? Wat werkt wel/ niet. Hoe is de bouw kwaliteit. Geluidskwaliteit, beeld,...
Ik kan nergens een goede review vinden.
Is het keyboard dock dat jullie gebruiken enkel aangesloten via de magnetische connectie of heb je bluetooth nodig?
Dank
Is het keyboard dock dat jullie gebruiken enkel aangesloten via de magnetische connectie of heb je bluetooth nodig?
Dank
Ik heb de tablet nog maar een week gebruikt. Hij valt me reuze mee. Zeker in vergelijk met eerdere Android tablets van Onda die ik heb gebruikt. Scherm is erg goed. Touch is goed, maar niet zo goed als bij een ipad. de kleurweergave is niet helemaal perfect. rood neigt naar roze. tablet ziet er mooi uit en bouwkwaliteit is ok. Kraakt wel wat aan de randen. Geluid is slecht, schel en geen bas. Verder werkt het windows 8.1 os perfect. Snel, start snel op en nog geen hapering gezien. Er zitten voldoende aansluitingen op. Hij laadt wel langzaam op en de accu is voor mijn gevoel 2x zo snel leeg als van mijn ipad air. Het keyboard Dock werkt perfect, sluit aan via magneet connector en zit goed vast. Ik mis dus de touch gestures op trackpad maar die zou de tablet wel moeten kunnen. Verder is het wifi bereik en ontvangst uitstekend. Wel geen 5 GHz ondersteuning. Al met al een prima tablet voor een scherpe prijs. Zeker met gratis office 365 en extra opslag via onedrive.Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 23:16:
Zouden jullie kunnen laten weten hoe de onda 102 bevalt? Hoe is het met accuduur? Is hij stabiel? Wat werkt wel/ niet. Hoe is de bouw kwaliteit. Geluidskwaliteit, beeld,...
Dank
TY besteld. Laat nog weten hoe die past en bevalt
Verwijderd
Dank voor de review. Nog 1 vraag over het keyboard dock. Als ik het goed zie op de foto's zit er geen echt stevig scharnier in. Dus je kan hem niet als laptop op schoot nemen klopt dit? Hij kan enkel rechtstaan op een tafel.erik_son schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 15:32:
[...]
Ik heb de tablet nog maar een week gebruikt. Hij valt me reuze mee. Zeker in vergelijk met eerdere Android tablets van Onda die ik heb gebruikt. Scherm is erg goed. Touch is goed, maar niet zo goed als bij een ipad. de kleurweergave is niet helemaal perfect. rood neigt naar roze. tablet ziet er mooi uit en bouwkwaliteit is ok. Kraakt wel wat aan de randen. Geluid is slecht, schel en geen bas. Verder werkt het windows 8.1 os perfect. Snel, start snel op en nog geen hapering gezien. Er zitten voldoende aansluitingen op. Hij laadt wel langzaam op en de accu is voor mijn gevoel 2x zo snel leeg als van mijn ipad air. Het keyboard Dock werkt perfect, sluit aan via magneet connector en zit goed vast. Ik mis dus de touch gestures op trackpad maar die zou de tablet wel moeten kunnen. Verder is het wifi bereik en ontvangst uitstekend. Wel geen 5 GHz ondersteuning. Al met al een prima tablet voor een scherpe prijs. Zeker met gratis office 365 en extra opslag via onedrive.
Ik ben aan het zien om een tablet te kopen, voor het eerst (hoera voor mij) en kwam op deze uit:
http://www.tinydeal.com/o...w-bluetooth-p-140938.html
Het is niet mijn eerste keer dat ik via China bestel, vandaar dat ik het hier eerst even plaats. Ik heb weinig notie van de prijzen.
Klinkt dit als een to good to be true voor deze prijs? Of zien jullie een andere reden?
Het is niet mijn eerste keer dat ik via China bestel, vandaar dat ik het hier eerst even plaats. Ik heb weinig notie van de prijzen.
Klinkt dit als een to good to be true voor deze prijs? Of zien jullie een andere reden?
Nee dat kan zeker wel. De Onda is ook bij Gearbest relatief goedkoop.
De HP Stream is (was) toch ook maar 99 euro met Windows Pro?
Al doet die hier natuurlijk ietsje voor onder
De HP Stream is (was) toch ook maar 99 euro met Windows Pro?
Al doet die hier natuurlijk ietsje voor onder
[ Voor 16% gewijzigd door StrongArmLance op 04-01-2015 19:24 ]
Z3735F & 1920*1200 =Joindry schreef op zondag 04 januari 2015 @ 18:21:
Ik ben aan het zien om een tablet te kopen, voor het eerst (hoera voor mij) en kwam op deze uit:

Die resolutie is te hoog voor die CPU !
Kan je daar ergens benchmarks van terugvinden of leesmateriaal wat je mening/advies onderbouwt? Ze hebben ook een 1280 x 800 model, dat 7 euro minder kost. Vandaar dat ik gewoon 7euro meer ging geven.WiLLoW_TieN schreef op zondag 04 januari 2015 @ 19:26:
[...]
Z3735F & 1920*1200 =![]()
http://www.tinydeal.com/o...f-tablet-pc-p-137043.html
Is volgens mij voor de rest gewoon hetzelfde.
Je reinste onzin. Dat trekt die CPU met gemak.WiLLoW_TieN schreef op zondag 04 januari 2015 @ 19:26:
[...]
Z3735F & 1920*1200 =![]()
Ja in Browser wel maar met bv Fifa15 wens ik je succes tov 1280*800Hoppa! schreef op zondag 04 januari 2015 @ 20:31:
[...]
Je reinste onzin. Dat trekt die CPU met gemak.
Fifa staat nu niet direct op de planning. Niks van gamen eigenlijk, is voor mijn wederhelft. Zwaarste wat er wss mee gaat gebeuren is films kijken en tv.
Als je gaat gamen moet je sowieso niet bij een 200 dollar chinatab zijn.WiLLoW_TieN schreef op zondag 04 januari 2015 @ 20:51:
[...]
Ja in Browser wel maar met bv Fifa15 wens ik je succes tov 1280*800
Ik heb een Lenovo Miix 2 8 en ik ben daar nogal niet tevreden over. Windows 8.1 en tablets op zich zijn wel leuk om te hebben dus ik dacht erover om de Miix 2 8 te verkopen en een goedkope tablet te halen die wél werkt, maar het lijkt me een rotstreek om iemand anders dit prul aan te smeren, en ik ga er zelf ook weinig op vooruit qua specs en dergelijke. Wat zouden jullie doen?
Ik heb nog een jaar garantie maar Wehkamp is echt een vreselijk bedrijf qua klantenservice.
Ik heb nog een jaar garantie maar Wehkamp is echt een vreselijk bedrijf qua klantenservice.
Ik hoop dat ik vandaag mijn Onda V820w (8 inch, 32 GB en 2 Gb mem) binnen krijg. Gisteren mijn ipad laten vallen (niet de eerste keer maar dit keer was ik minder gelukkig)
[ Voor 8% gewijzigd door nexhil op 05-01-2015 11:32 ]
Als hij niet goed werkt kan je dat aangeven bij wehkamp, gewoon meer dan 3 keer proberen op te sturen en hopen op geld terugikt schreef op maandag 05 januari 2015 @ 10:46:
Ik heb een Lenovo Miix 2 8 en ik ben daar nogal niet tevreden over. Windows 8.1 en tablets op zich zijn wel leuk om te hebben dus ik dacht erover om de Miix 2 8 te verkopen en een goedkope tablet te halen die wél werkt, maar het lijkt me een rotstreek om iemand anders dit prul aan te smeren, en ik ga er zelf ook weinig op vooruit qua specs en dergelijke. Wat zouden jullie doen?
Ik heb persoonlijk helemaal niet zo'n slechte ervaringen met Wehkamp. Je moet alleen proberen om zo weinig mogelijk telefonisch contact met ze te hebben en alles via mail regelen. En natuurlijk je apparaat terugsturen als hij echt niet goed is.ikt schreef op maandag 05 januari 2015 @ 10:46:
Zit het echt in het feit dat jouw exemplaar niet goed is (en wat faalt er?) of ben je gewoon ontevreden over het apparaat terwijl het wel binnen zijn specs werkt?
Als je namelijk kijkt naar de Chinashop alternatieven dan hebben die vrijwel allemaal een zwakkere SOC als welke in je Lenovo zit. Ook schat ik de Westerse Lenovo producten normaliter wat hoger in qua kwaliteit dan de Onda's en Teclasts.
Ik zal hem wel vaker proberen terug te sturen. Het probleem zit structureel bij Lenovo, omdat de touchscreendrivers erg vaak niet reageren na het opstarten of ontwaken van slaap, waardoor het apparaat onbruikbaar wordt. Ik kan er wel omheen komen door met een Bluetooth-toetsenbord of bedrade muis in te loggen en de driver te herstarten, maar het is gewoon belachelijk dat Lenovo zo'n slecht ondersteund product aflevert.
Ook werkt het touchscreen vaak niet omdat de kabel niet goed zit. Door simpelweg te kloppen dichtbij de connector op het moederbord krijg je het touchscreen soms weer aan de praat. Volledige willekeur. Een touchscreentablet waarvan het touchscreen de helft van de tijd niet werkt. Op Lenovo's userforum zijn hiervan veel threads en is er een gigathread met veel reacties, maar dit probleem lijkt voor Lenovo's developers niet te bestaan. Mijn conclusie is dan ook dat de fout bij Lenovo ligt. Bij het opsturen stuurt Wehkamp dit naar Lenovo's reparatieservice die er lompweg het ding opnieuw installeert en weer terugstuurt, wat op een of andere manier een hele maand duurt. Als ik dit nog enkele keren moet herhalen zoek ik het ook niet meer.
Maar ja, ik probeer het wel weer een keer. Hopelijk krijg ik óf het geld terug of kan ik een andere apparaat uitkiezen die deze kuren minder heeft. (DV8P).
Ook werkt het touchscreen vaak niet omdat de kabel niet goed zit. Door simpelweg te kloppen dichtbij de connector op het moederbord krijg je het touchscreen soms weer aan de praat. Volledige willekeur. Een touchscreentablet waarvan het touchscreen de helft van de tijd niet werkt. Op Lenovo's userforum zijn hiervan veel threads en is er een gigathread met veel reacties, maar dit probleem lijkt voor Lenovo's developers niet te bestaan. Mijn conclusie is dan ook dat de fout bij Lenovo ligt. Bij het opsturen stuurt Wehkamp dit naar Lenovo's reparatieservice die er lompweg het ding opnieuw installeert en weer terugstuurt, wat op een of andere manier een hele maand duurt. Als ik dit nog enkele keren moet herhalen zoek ik het ook niet meer.
Maar ja, ik probeer het wel weer een keer. Hopelijk krijg ik óf het geld terug of kan ik een andere apparaat uitkiezen die deze kuren minder heeft. (DV8P).
heb jij via de Onda store besteld?jeroentje93 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 17:45:
zojuist is de Onda v102w thuis binnengekomen.
Helaas invoerrechten van 42,- moeten betalen.
Levering is snel gegaan.
Voor de mensen die het interresant vinden:
[afbeelding]
Ik heb 31 december na dit forum aandachtig te hebben bijgehouden ook een Pipo w2f besteld bij Gearbest.com. Heb er meteen een mini hdmi kabel en een mini hdmi adapter bij gekocht, omdat er bij Gearbest in de omschrijving staat dat dit de juiste aansluiting is. Op de Pipo site staat echter dat er een micro hdmi aansluiting op zit. Kan iemand dit bevestigen?
En hoe zijn de ervaringen van de Pipo w2f bezitters na een tijdje gebruik?
Op 31 december de Pipo W2F ontvangen 
Ik zal in de komende weken een review posten wanneer ik wat tijd kan vrijmaken.
Eerste indruk is alvast positief.
Bouwkwaliteit is heel goed (geen spleten in de cover ofzo, fysieke knoppen zitten niet te los en geven goede feedback). Scherm heeft goede kijkhoeken (niet te vergelijken met een iPad maar qua prijskwaliteit zeker voldoende). De batterij lijjkt zeker 5-6 uur rond te komen met browsen en 2-3 uur met games. In standby lijkt hij ook niet teveel batterij te vreten. Wifi ontvangst is meer dan behoorlijk
Zie dat Marijnsp me voor was
Ik zal in de komende weken een review posten wanneer ik wat tijd kan vrijmaken.
Eerste indruk is alvast positief.
Bouwkwaliteit is heel goed (geen spleten in de cover ofzo, fysieke knoppen zitten niet te los en geven goede feedback). Scherm heeft goede kijkhoeken (niet te vergelijken met een iPad maar qua prijskwaliteit zeker voldoende). De batterij lijjkt zeker 5-6 uur rond te komen met browsen en 2-3 uur met games. In standby lijkt hij ook niet teveel batterij te vreten. Wifi ontvangst is meer dan behoorlijk
Zal dit vanavond eens controleren en jou bevestigenejbrul schreef op maandag 05 januari 2015 @ 13:48:
Op de Pipo site staat echter dat er een micro hdmi aansluiting op zit. Kan iemand dit bevestigen?
Zie dat Marijnsp me voor was
[ Voor 25% gewijzigd door c-mattic op 05-01-2015 21:16 ]
Bedankt voor de snelle reactie! Dan weet jij vast ook of het een mini-hdmi of micro-hdmi aansluiting is die de Pipo heeft
ja er zit een micro hdmi op.ejbrul schreef op maandag 05 januari 2015 @ 13:48:
Ik heb 31 december na dit forum aandachtig te hebben bijgehouden ook een Pipo w2f besteld bij Gearbest.com. Heb er meteen een mini hdmi kabel en een mini hdmi adapter bij gekocht, omdat er bij Gearbest in de omschrijving staat dat dit de juiste aansluiting is. Op de Pipo site staat echter dat er een micro hdmi aansluiting op zit. Kan iemand dit bevestigen?
Om precies te zijn zit er een 3.5mm jack op, een micro hdmi en een micro usb.
Ik heb hem nu zo een twee dagen, helaas moest ik wel 21 euro import betalen.
Het touchscreen vind ik toch wel een beetje tegen vallen het is toch soms net niet gevoellig genoeg. (te merken bij het typen)
Voor het geld is het overgens wel een leuk hebbedingetje.
Wat raden jullie mij aan qua toetsenbord hoes?
[ Voor 16% gewijzigd door [m]engineer op 05-01-2015 15:38 ]
Verwijderd
@Barcafan
http://forum.xda-develope...et-9-7-2048x1536-t2913035
ik heb zelf ook de air II en via deze link dual boot voor elkaar gekregen, (dual boot development in de openings post)
ik heb zelf ook de air II en via deze link dual boot voor elkaar gekregen, (dual boot development in de openings post)
Thanks, ik had een paar dagen geleden deze link ook al gehad en het is me gelukt om de dualboot bios te flashen door gewoon het.bat bestand uit te voeren, de rest van de handleiding had ik niet nodig. Nu geen problemen meer met 48Hz scherm.Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2015 @ 14:58:
@Barcafan
Voor de avonturiers onder ons:
De Teclast X98 3G Dual Boot (Windows 8.1 én Android) is op 8 januari in de aanbieding voor $199. Zie:
http://www.aliexpress.com/store/product/9-7-Teclast-X98-3G-Intel-Bay-Trail-T-Quad-Core-Tablet-PC-1-83GHz-Retina/609719_1862203196.html
De aankondiging van de aanbieding staat in het brede rode blok (even een stukje naar beneden scrollen).

De eerste 700 kopers krijgen nog eens $10 extra korting (net boven het grote blauwe blok iets verder naar beneden).

What's the catch? Bijna alle geleverde tablets lopen vast als je 3D games speelt onder Android. Zie dit ervaringen topic op XDA (421 pagina's and counting). Deze Aliexpress leverancier bezweert nu écht dat dit nieuwe model (C9J8) zonder problemen draait, maar er zijn vaker beloftes gedaan in het verleden.
Waarom meld ik het dan toch? Voor iedereen die op zoek is naar een goede tablet, niet wil kiezen tussen Windows of Android en verder niet geïnteresseerd is in het spelen van 3D games onder Android. En oh ja... Van de ingebouwde 32 GB blijft niet veel over met twee besturingssystemen, dus wees creatief met de extra ruimte op je (max) 64 GB geheugenkaartje.
De Teclast X98 3G Dual Boot (Windows 8.1 én Android) is op 8 januari in de aanbieding voor $199. Zie:
http://www.aliexpress.com/store/product/9-7-Teclast-X98-3G-Intel-Bay-Trail-T-Quad-Core-Tablet-PC-1-83GHz-Retina/609719_1862203196.html
De aankondiging van de aanbieding staat in het brede rode blok (even een stukje naar beneden scrollen).

De eerste 700 kopers krijgen nog eens $10 extra korting (net boven het grote blauwe blok iets verder naar beneden).

What's the catch? Bijna alle geleverde tablets lopen vast als je 3D games speelt onder Android. Zie dit ervaringen topic op XDA (421 pagina's and counting). Deze Aliexpress leverancier bezweert nu écht dat dit nieuwe model (C9J8) zonder problemen draait, maar er zijn vaker beloftes gedaan in het verleden.
Waarom meld ik het dan toch? Voor iedereen die op zoek is naar een goede tablet, niet wil kiezen tussen Windows of Android en verder niet geïnteresseerd is in het spelen van 3D games onder Android. En oh ja... Van de ingebouwde 32 GB blijft niet veel over met twee besturingssystemen, dus wees creatief met de extra ruimte op je (max) 64 GB geheugenkaartje.
Don't erase all files?
[Yes] [No]
Goed om te horen dat de eerste W2F's beginnen binnen te druppelen... Ben erg benieuwd naar de bevindingen, maar ga er stiekem vanuit dat ik hem voor die tijd in huis heb.
Merk wel de willekeur in verzenden en/of douaneafhandeling. Heb die van mij 4-12 besteld en helaas nog niet ontvangen...
Merk wel de willekeur in verzenden en/of douaneafhandeling. Heb die van mij 4-12 besteld en helaas nog niet ontvangen...
Ik heb de Air II vorige week besteld, ook de dual boot versie. Verder identiek aan dit apparaat, alleen geen 3G. We zullen het zien. Vooralsnog duurt het vooral erg lang voordat Banggood hem verstuurt.....f.v.b schreef op maandag 05 januari 2015 @ 22:28:
Voor de avonturiers onder ons:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik ben alleen nog op zoek naar zo'n mooie keyboard-dock zoals ze die hier op het plaatje laten zien. Zo mooi bestaan die namelijk niet voor de Teclast....
3 dagen op standby gelegen, dan is deze 100% zeker in hibernation gegaan.MartijnAbel schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 19:01:
[...]
Ik ben toch echt een andere mening toebedaan met mijn x80h die ik had. Ding heeft 3 dagen standby gelegen op 1 acculading, wat ik in iedergeval zeer netjes vond. Bijna uniek zelfs, aangezien mijn t200 dat bij lange na niet redde t100 van mijn vriendin red dat dan wel weer...
Mocht iemand Windows opnieuw geinstalleerd hebben, je kunt Windows 8 zo instellen dat deze na 4 uur ongebruikt te zijn in hibernation gaat. Dit scheelt natuurlijk enorm in de batterij. En het opstarten van het apparaat gaat snel genoeg om er niet teveel last van te hebben.
Surface Pro 3 doesn't hibernate after four hours in connected standby
Ik denk dat je gelijk hebt. Deze keyboard dock kun je erbij bestellen maar je ziet al dat het toetsenbord voor een breedbeeld tablet bedoelt is. Vooral als je de afbeeldingen bekijkt van het dichtgevouwen toetsenbord. Daar gaat nooit een Teclast X98 in passen.Hoppa! schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 09:06:
[...]
Ik heb de Air II vorige week besteld, ook de dual boot versie. Verder identiek aan dit apparaat, alleen geen 3G. We zullen het zien. Vooralsnog duurt het vooral erg lang voordat Banggood hem verstuurt.....
Ik ben alleen nog op zoek naar zo'n mooie keyboard-dock zoals ze die hier op het plaatje laten zien. Zo mooi bestaan die namelijk niet voor de Teclast....
Hendrickson, een actieve reviewer op het Teclast X98 XDA topic, adviseert een Logitech keyboard op YouTube. Dat is een toetsenbord en tablet steun in één. Voor de bescherming van je tablet moet je dan een andere oplossing zoeken.
Don't erase all files?
[Yes] [No]
Op Aliexpress waren wel een paar sellers met een keyboardcover die zou moeten passen, maar ik geloof ze nietf.v.b schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 09:26:
[...]
Ik denk dat je gelijk hebt. Deze keyboard dock kun je erbij bestellen maar je ziet al dat het toetsenbord voor een breedbeeld tablet bedoelt is. Vooral als je de afbeeldingen bekijkt van het dichtgevouwen toetsenbord. Daar gaat nooit een Teclast X98 in passen.
Hendrickson, een actieve reviewer op het Teclast X98 XDA topic, adviseert een Logitech keyboard op YouTube. Dat is een toetsenbord en tablet steun in één. Voor de bescherming van je tablet moet je dan een andere oplossing zoeken.
Ik heb nu een gewone cover besteld en als de tablet bevalt kijk ik even verder voor een doc. Die Logitech had ik ook gezien ja, zeker als je onder Windows werkt lijkt dat een fijn ding.
Even een vraagje, als ik kijk bij de Teclast X98 Air 3G en de nieuwere X10HD en X16HD 3G geeft men aan dat de belfunctie enkel onder Android werkt.
Ik zou echter graag toegang tot een mobiel datanetwerk hebben onder Windows als backup voor de wifi. werkt dit wel onder windows en is het gewoon de belfunctie die ontbreekt, of werkt de sim+mobiele chip absoluut niet onder windows?
Ik zou echter graag toegang tot een mobiel datanetwerk hebben onder Windows als backup voor de wifi. werkt dit wel onder windows en is het gewoon de belfunctie die ontbreekt, of werkt de sim+mobiele chip absoluut niet onder windows?
Onder windows werkt data primaFORZAM schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 10:28:
Even een vraagje, als ik kijk bij de Teclast X98 Air 3G en de nieuwere X10HD en X16HD 3G geeft men aan dat de belfunctie enkel onder Android werkt.

Ok, nu nog even beslissen waarvoor ik ga:3p0x schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 12:12:
[...]
Onder windows werkt data prima(alleen heb "3g" of "mobiele data" er nog in het chinees staan
)
X98 Air 3G: +/-€165 met de aankomende promo
X16HD + keyboard case: +/-€246
X10HD + keyboard case: +/- €286
Is 32GB Rom + een 64GB micro-sd een beetje werkbaar voor een dualboot android + w8.1 tablet, of loop je echt zwaar tegen beperkingen aan?
Wat vinden jullie van deze tablet? http://www.pandawill.com/...reen-2gb-32gb-p95490.html
De speakers zitten aan de voorkant, vind ik wel een pluspunt.
De speakers zitten aan de voorkant, vind ik wel een pluspunt.
Nope, heb hem via AlieXpress gekocht
Ik vind het een super tablet voor dat geld, scherm is goed, bouwkwaliteit overall ok. Ik heb wel met regelmaat ruzie met de multi touch gestures op het touchpad, deze zou ik graag willen uitzetten.Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 17:38:
[...]
Dank voor de review. Nog 1 vraag over het keyboard dock. Als ik het goed zie op de foto's zit er geen echt stevig scharnier in. Dus je kan hem niet als laptop op schoot nemen klopt dit? Hij kan enkel rechtstaan op een tafel.
Je kunt hem idd niet op schoot zetten.
Heb zelf net deze gekocht voor mijn Teclast Air II. Volgens een filmpje dat ik heb gezien past het goed, en daarnaast is het behoorlijk stevig, zodat ik niet bang hoef te zijn iets te beschadigen wanneer ik op de fiets zit. Laat het weten wanneer ik hem ontvangen heb.f.v.b schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 09:26:
[...]
Ik denk dat je gelijk hebt. Deze keyboard dock kun je erbij bestellen maar je ziet al dat het toetsenbord voor een breedbeeld tablet bedoelt is. Vooral als je de afbeeldingen bekijkt van het dichtgevouwen toetsenbord. Daar gaat nooit een Teclast X98 in passen.
Het Keyboard dock kun je aan de achterkant vouwen en hierdoor kan de tablet op tafel goed staan. Op schoot werkt het ook. Iets minder stabiel, maar je kan ermee typen. Je hebt wel maar 1 stand om de tablet in te zetten.Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 17:38:
[...]
Dank voor de review. Nog 1 vraag over het keyboard dock. Als ik het goed zie op de foto's zit er geen echt stevig scharnier in. Dus je kan hem niet als laptop op schoot nemen klopt dit? Hij kan enkel rechtstaan op een tafel.
Houd ons inderdaad op de hoogte, want dat zou een mooie optie kunnen zijn. Ik heb begrepen dat de Teclast iets dikker is dan de iPad air, waardoor de tablet er alleen met flink wat druk ingaat, waardoor beschadigingen aan de tablet eigenlijk niet te voorkomen zijn.DesertRose schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 23:35:
[...]
Heb zelf net deze gekocht voor mijn Teclast Air II. Volgens een filmpje dat ik heb gezien past het goed, en daarnaast is het behoorlijk stevig, zodat ik niet bang hoef te zijn iets te beschadigen wanneer ik op de fiets zit. Laat het weten wanneer ik hem ontvangen heb.
Ik hoor graag je bevindingen!
Vooralsnog wacht ik nog steeds op shipping. Banggood gaat erg traag met deze bestelling, lijkt wel of ze ze niet op voorraad hebben.
Kan iemand proberen met een OTG kabel te communiceren met een Arduino? Ik krijg het niet aan het werken. USB keyboards etc werken zonder probleem..
MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000
Wat vinden jullie van de Cube i7? Deze tablet werd gisteren voorgesteld in China, heeft een Core M processor en is slechts iets meer dan 5mm dik.
Hij zou voor minder dan 500 euro verkocht worden.
Hij zou voor minder dan 500 euro verkocht worden.
Ik ben vooral benieuwd naar de prestaties van die Core M en vooral dan hoe die zich verhouden tot de huidige Atoms en of die de meerprijs waard zijn. Een tweakers test: reviews: Intel Broadwell Preview: eerste tablet met Core m-processor getest leert dat de Core M op een aantal benchmarks toch wel beter scoort dan de 3775 en zelfs in de buurt komt van een core i3. Zo'n tablet zou zich dus moeten kunnen meten met een basislaptop. Alleen: voor een prijs in de buurt van 500 euro vind je ook al wel een behoorlijke laptop met 15" scherm.
It's just technology, not religion
Hmmm, ik heb ook wel zin in een Teclast X98 Air 3G. Nu wil ik eigenlijk meteen Windows 8.1 Pro NL hier op zetten. Deze ISO heb ik al op een Bootable USB Stick (FAT32) staan en ik heb nog een ongebruikte productcode Verder heb ik de drivers gedownload.
Wat heb ik nu nog nodig? Heb ik een USB HUB nodig?
Wat ik wil is de tablet met Windows 8.1 Pro NL, gewoon goed werkend, verder geen toeters en bellen (Dual Boot), wel 3G.
Wat ik wil is de tablet met Windows 8.1 Pro NL, gewoon goed werkend, verder geen toeters en bellen (Dual Boot), wel 3G.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ik vind het alleen jammer dat die speakers aan de achterkant zitten en naast elkaar aan de korte zijde.Jumpman schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 19:47:
Hmmm, ik heb ook wel zin in een Telcast X98 Air II 3G. Nu wil ik eigenlijk meteen Windows 8.1 Pro NL hier op zetten. Deze ISO heb ik al op een Bootable USB Stick (FAT32) staan en ik heb nog een ongebruikte productcode Verder heb ik de drivers gedownload.
Verder een mooie tablet.
Heeft iemand hier ervaring met het herinstalleren van een tablet (teclast air 3G) zodat er alleen nog windows op staat? Android gebruik ik niet en ik zou de schijfruimte graag ter beschikking hebben binnen windows
Net de X10HD 3G in mijn handen gehad. Voelt een beetje plastic aan. De X98 voelt wat dat betreft toch steviger aan. Het switchen van OS is ook even wennen ( Power + Volume UP wanneer de X10HD uit staat).FORZAM schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 12:40:
[...]
Ok, nu nog even beslissen waarvoor ik ga:
X98 Air 3G: +/-€165 met de aankomende promo
X16HD + keyboard case: +/-€246
X10HD + keyboard case: +/- €286
Is 32GB Rom + een 64GB micro-sd een beetje werkbaar voor een dualboot android + w8.1 tablet, of loop je echt zwaar tegen beperkingen aan?
Verder werkt ie wel fijn. Resolutie is nice en zowel Windows als Android lopen goed (nog geen 3D spellen geprobeerd onder Windows).
Wat wel opviel is dat Android maar 13.7GB ziet (12.7GB vrij) en Windows 32GB. Waar is die andere 18GB gebleven? (tablet heeft een 64GB mmc)
[ Voor 8% gewijzigd door Kenzi op 08-01-2015 04:50 ]
Volgens mij is daar op XDA een draadje over. Kun je beter daar even zoeken.3p0x schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 22:52:
Heeft iemand hier ervaring met het herinstalleren van een tablet (teclast air 3G) zodat er alleen nog windows op staat? Android gebruik ik niet en ik zou de schijfruimte graag ter beschikking hebben binnen windows
Bedankt voor het antwoord, ik ga toch zodadelijk maar voor de X98 gaan. Het prijsverschil is me te groot.Kenzi schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 04:48:
[...]
Net de X10HD 3G in mijn handen gehad. Voelt een beetje plastic aan. De X98 voelt wat dat betreft toch steviger aan. Het switchen van OS is ook even wennen ( Power + Volume UP wanneer de X10HD uit staat).
Verder werkt ie wel fijn. Resolutie is nice en zowel Windows als Android lopen goed (nog geen 3D spellen geprobeerd onder Windows).
Wat wel opviel is dat Android maar 13.7GB ziet (12.7GB vrij) en Windows 32GB. Waar is die andere 18GB gebleven? (tablet heeft een 64GB mmc)
Volgens Hendrickson op XDA is de mmc van de X10HD als volgt ingedeeld:
eMMC is hynix 64GB - 30 GB free in Windows
2GB system partition for android
20GB internal SD
De X98 is ook iets mooier (maar dat is mijn meningFORZAM schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 08:57:
[...]
Bedankt voor het antwoord, ik ga toch zodadelijk maar voor de X98 gaan. Het prijsverschil is me te groot.
Volgens Hendrickson op XDA is de mmc van de X10HD als volgt ingedeeld:
eMMC is hynix 64GB - 30 GB free in Windows
2GB system partition for android
20GB internal SD
os kiezen gaat ook makkelijker bij de X98. Die knoppen combo is best lastig.

Van de windows indeling helaas geen screenshot gemaakt (video komt volgende week) maar daar had ik 32GB (inderdaad 30GB vrij).
Thx, na even zoeken staat het inderdaad in de startpost van het x98 air 3g topic. Is nog wel even een klusje, wellicht voor as weekend en dan kan er ook gewoon een en/nl windows op ipv een Chinese met een languagepackHoppa! schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 08:40:
[...]
Volgens mij is daar op XDA een draadje over. Kun je beter daar even zoeken.
Ja, sorry dat ik geen linkje postte, maar ik heb het alleen maar voorbij zien vliegen tijdens het surfen dus wist niet meer precies waar het te vinden was.3p0x schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 09:19:
[...]
Thx, na even zoeken staat het inderdaad in de startpost van het x98 air 3g topic. Is nog wel even een klusje, wellicht voor as weekend en dan kan er ook gewoon een en/nl windows op ipv een Chinese met een languagepack
Mijn indruk was ook dat het even een klus was, maar dat kwam vooral omdat ik weliswaar veel ervaring heb opgebouwd met Android-flashen en Windows op tablets even nieuw is voor me.
En na iets meer dan een maand is de Pipo W2F aangekomen. Netjes verpakt en met adapter voor NL stekker. Ook was hij netjes volledig engels (geen chinese taal geïnstalleerd, dus vermoed ook dat ik nergens iets chinees ga tegenkomen). Standaardaccount 'john' ingesteld zoals wel vaker gezien bij chinese tablets.
Op dit moment is hij bezig met 59 windows updates, dus voorlopig ff afwachten, maar eerste ervaringen zijn zeker positief!
Op dit moment is hij bezig met 59 windows updates, dus voorlopig ff afwachten, maar eerste ervaringen zijn zeker positief!
Nog één vraag aan de gebruikers van Teclast X98 Air (II) (3G). Deze is te gebuiken als desktop d.m.v. een USB hub. Maar als ik het begrijp is hij dan niet op te laden. Kortom je kan alleen de desktop functionaliteit gebruiken, als de tablet op de accu draait?
Verwijderd
Ik gebruik zelf deze, van ebay gekocht. Werkt prima samen met mijn Air II. Laden en tegelijk 3 usb devices.Jumpman schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 14:02:
Nog één vraag aan de gebruikers van Teclast X98 Air (II) (3G). Deze is te gebuiken als desktop d.m.v. een USB hub. Maar als ik het begrijp is hij dan niet op te laden. Kortom je kan alleen de desktop functionaliteit gebruiken, als de tablet op de accu draait?
Verwijderd
Weet je het zeker? Dat ding laadt het apparaat zelf niet op, heb 'm ook gehad namelijk.Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 18:40:
[...]
Ik gebruik zelf deze, van ebay gekocht. Werkt prima samen met mijn Air II. Laden en tegelijk 3 usb devices.
Staat ook expliciet in de beschrijving dat het niet bedoeld is om het device op te laden:
3 ports with USB design,can connect the keyboard,mouse,card reader,and so on (can't connect hard disk).
One power USB port can connect charger supply power for flash disk, card reader, mouse, keyboard, and so on.
Length: 19cm
Notice: the USB power can't charger for your tablet or cellphone, only supply power for OTG ports.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2015 18:53 ]
Hoe tevreden zijn jullie eigenlijk over de X98 Air?
De mijne is vandaag geshipped. Over een weekje of twee hoor je het!
Hi
Ik ben aan het denken om de onda v101w te kopen. Alleen heb ik nog een paar vraagjes:
- Iemand ervaringen met deze tablet? Of adviezen om juist een ander type te kopen?
- Welke vervoersmaatschappij kan ik het beste pakken?
thanks alvast
Ik ben aan het denken om de onda v101w te kopen. Alleen heb ik nog een paar vraagjes:
- Iemand ervaringen met deze tablet? Of adviezen om juist een ander type te kopen?
thanks alvast
Ik heb de mal (ding waar iPad in vastklikt) van deze Bluetooth keyboard case erafgehaald, want de Onda v975w van mij paste daar niet goed in, die heb ik vervangen met de mal van deze voor de v975w gemaakte folio case.
De folio-case vond ik toch maar onhandig, het "driehoekje" aan de achterkant bleef niet zitten.
Dat ging vrij makkelijk omdat de mallen met dubbelzijdig plakband vastzaten aan de cases.
Resultaat:

Erg mooi vind ik zelf, en hij blijft goed staan.
Het toetsenbord typt echter niet zo fijn (je moet precies in het midden van de toetsen drukken), en ik mis echt een mouse-pad.
Nu kwam ik deze tegen op Ebay:

1.wired leather keyboard with 83 keys
2.Compatible with Windows XP,7 8, Android
3.Multi-touch Mouse Function and win 8 touch pad
4.LED light: Caps/Num/scroll
5.Size: 280x190x3mm (The key core 8.5 inch)
6.Weight: 420 g
De size is groter dan een Onda v975w dus met wat modden gaat hij wel passen denk ik. Ook werkt hij gewoon met een USB-kabeltje wat ik wat fijner vind dan Bluetooth.
Ik heb 'm besteld (17 euro) en laat wel weten hoe hij bevalt.
De folio-case vond ik toch maar onhandig, het "driehoekje" aan de achterkant bleef niet zitten.
Dat ging vrij makkelijk omdat de mallen met dubbelzijdig plakband vastzaten aan de cases.
Resultaat:

Erg mooi vind ik zelf, en hij blijft goed staan.
Het toetsenbord typt echter niet zo fijn (je moet precies in het midden van de toetsen drukken), en ik mis echt een mouse-pad.
Nu kwam ik deze tegen op Ebay:

1.wired leather keyboard with 83 keys
2.Compatible with Windows XP,7 8, Android
3.Multi-touch Mouse Function and win 8 touch pad
4.LED light: Caps/Num/scroll
5.Size: 280x190x3mm (The key core 8.5 inch)
6.Weight: 420 g
De size is groter dan een Onda v975w dus met wat modden gaat hij wel passen denk ik. Ook werkt hij gewoon met een USB-kabeltje wat ik wat fijner vind dan Bluetooth.
Ik heb 'm besteld (17 euro) en laat wel weten hoe hij bevalt.
Bij het doornemen van de posts over de W2F zag ik deze langskomen. Nu ik hem vanmiddag in ontvangst heb kunnen nemen, kan ik bevestigen dat het om een touch windows button gaat die het startmenu opent.tabakje schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 12:45:
Is dat nou een windows knop op de pipo w2f of gewoon een windows logo?
[afbeelding]
Pfff dacht ik even ook een windows tablet te zoeken met kerst....toch maar wat verder verdiept in de materie...en het wordt, mede door jullie input, de X98 Air 3G
Even een linkje naar een 'overzichtspost' op XDA:
Linkje was een beetje verstopt door 3x0p
XDA Developers:
Overzicht Teclast X98 Air 3G met reviews, test, tools en benchmarks.
Even een linkje naar een 'overzichtspost' op XDA:
Linkje was een beetje verstopt door 3x0p
XDA Developers:
Overzicht Teclast X98 Air 3G met reviews, test, tools en benchmarks.
[ Voor 16% gewijzigd door kwakzalver op 09-01-2015 09:35 ]
Ik heb ook de otg hub van je eerste link maar met deze kan ik de tablet opladen of usb devices gebruikenmtr33 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 14:33:
De X98 kan met deze OTG hub of deze DIY kabel ook laden. Ik heb beiden en het werkt (zie ook [url="ttps://www.youtube.com/watch?v=ENFaHWl8p_c"]video[/url]).
Verwijderd
Er is een knopje erop voor OTG / Charge, maar zoals ook op de verpakking wordt aangegeven kunnen de nieuwere apparaten ook OTG in Charge mode. Op de verpakking hebben ze het over telefoons, de S4 kan allebei, de S3 niet. Ik gebruik 'm bijna dagelijks op mij X98 en het werkt prima met laden en USB devices tegelijkertijd. Het kabeltje is wel heel erg kort wat soms lastig kan zijn als je de tablet in je handen wilt houden.Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 18:49:
[...]
Weet je het zeker? Dat ding laadt het apparaat zelf niet op, heb 'm ook gehad namelijk.
Staat ook expliciet in de beschrijving dat het niet bedoeld is om het device op te laden:
3 ports with USB design,can connect the keyboard,mouse,card reader,and so on (can't connect hard disk).
One power USB port can connect charger supply power for flash disk, card reader, mouse, keyboard, and so on.
Notice: the USB power can't charger for your tablet or cellphone, only supply power for OTG ports.
Hmmm, na lang speuren ben ik toch aan het twijfelen over de Teclast X98 Air 3G. De grote manco's zijn:
3D games werken niet op Android;
Hoge accu drain in stndby.
Hier lijkt vooralsnog geen oplossing voor te zijn en de support vanuit Teclast is ook behoorlijk stil.
3D games werken niet op Android;
Hoge accu drain in stndby.
Hier lijkt vooralsnog geen oplossing voor te zijn en de support vanuit Teclast is ook behoorlijk stil.
Verwijderd
Ok apart. Het is mij een raadsel waar dat knopje dan voor dient als de OTG en charge mode tegelijk kunnen werken. Maar zo te horen ligt het met name aan je device ondersteuning.Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 11:30:
[...]
Er is een knopje erop voor OTG / Charge, maar zoals ook op de verpakking wordt aangegeven kunnen de nieuwere apparaten ook OTG in Charge mode. Op de verpakking hebben ze het over telefoons, de S4 kan allebei, de S3 niet. Ik gebruik 'm bijna dagelijks op mij X98 en het werkt prima met laden en USB devices tegelijkertijd. Het kabeltje is wel heel erg kort wat soms lastig kan zijn als je de tablet in je handen wilt houden.
Waarom eigenlijk geen powered usb hub en dan backfeeden? Of gaat dat niet in combinatie met het usb otg kabeltje? (bijvoorbeeld http://tinyurl.com/ooybskq)Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 18:49:
[...]
Weet je het zeker? Dat ding laadt het apparaat zelf niet op, heb 'm ook gehad namelijk.
Ik heb de v102 besteld.dexter18 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 20:38:
Hi
thanks alvast
Betere resolutie, al weet ik niet of dit een voordeel is in games.
Met priority shipping en 5% douane garantie, of dat zin heeft weet ik ook niet.
Alleen jammer van die speakers aan de achterkant, maar dat hebben ze bijna allemaal, en blijkbaar ben ik de enige die zich daar druk om maakt.
[ Voor 19% gewijzigd door Soldaatje op 09-01-2015 13:12 ]
maatk de resolutie veel uit? in mijn optiek is het juist dat bij een lagere resolutie de APU minder tijd aan het scherm dient te bereken.Soldaatje schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 11:53:
[...]
Ik heb de v102 besteld.
Betere resolutie, al weet ik niet of dit een voordeel is in games.
Met priority shipping en 5% douane garantie, of dat zin heeft weet ik ook niet.
Alleen jammer van die speakers aan de achterkant, maar dat hebben ze bijna allemaal, en blijkbaar ben ik de enige die zich daar druk om maakt.
aangezien ik ook deze tablet wil halen en ik ook een keyboard wil, ga ik die via aliexprss die halen!
Ja dat bedoelde ik ook, maar ik heb een tablet 10,1 inch met 1280x800 gehad en dan zag je de pixels wel als je wat dichterbij hield.Luukje01 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 16:43:
[...]
maatk de resolutie veel uit? in mijn optiek is het juist dat bij een lagere resolutie de APU minder tijd aan het scherm dient te bereken.
aangezien ik ook deze tablet wil halen en ik ook een keyboard wil, ga ik die via aliexprss die halen!
Vanavond mijn Teclast X80H ( Z3735F / 2GB / 32GB ) voor het eerst eens aan mijn TV gehangen
via HDMI das opzich best wel grappig om mee te stoeien !
via HDMI das opzich best wel grappig om mee te stoeien !
Heeft iemand een engelse handleiding om office 365 te activeren bij de onda v102w? De pdf die ik erop heb staan is in het chinees.
Ik sluit mij ook maar even aan in dit topic 
Ik heb gister de op dit moment goedkoopste 8 inch 2gb/32gb gekocht
Namelijk de chuwi vi8, ben erg benieuwd!
Ik heb gister de op dit moment goedkoopste 8 inch 2gb/32gb gekocht
Namelijk de chuwi vi8, ben erg benieuwd!
Paar weken geleden de Teclast X80H besteld, nu afwachten op de levering! (23/12) 
Iemand toevallig ervaring met 64 GB / 128 GB (SDXC) Micro SD kaartjes, werkt dit of is het helaas maar tot 32 GB max (SDHC)? Overweeg er een extra voor opslag en zou graag willen weten wat de max is qua de Teclast X80H..
De ene site zegt 32 GB en de andere weer 64 GB en de andere weer 128 GB.. Iets met bomen en een bos dus..
Iemand toevallig ervaring met 64 GB / 128 GB (SDXC) Micro SD kaartjes, werkt dit of is het helaas maar tot 32 GB max (SDHC)? Overweeg er een extra voor opslag en zou graag willen weten wat de max is qua de Teclast X80H..
De ene site zegt 32 GB en de andere weer 64 GB en de andere weer 128 GB.. Iets met bomen en een bos dus..
Let op:
Dit topic is niet voor winkels, prijzen, levertijden en alle andere niet-technische zaken.
Dit topic is niet voor winkels, prijzen, levertijden en alle andere niet-technische zaken.