Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:13
Wat is een leuk tabletje voor simpel studie-gebruik? Word etc. (evt. online) moet dus goed werken en er moet een fysiek (usb/bluetooth) toetsenbordje op aangesloten kunnen worden. :) Budget: max. 100-150 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
warcow schreef op woensdag 19 november 2014 @ 16:41:
...

Hoe lijkt het met die air 2, worden die al bijna geleverd? Ben erg benieuwd naar de eerste ervaringen daarmee.

Als ik dit topic zo lees bevalt de air 2 erg goed, 4k op youtube zou ook moeten werken en het scherm is niet te onderscheiden van de ipad 3rd gen. (zou ook hetzelfde scherm moeten zijn)
Ik (en Gn0ver) heb vandaag eindelijk bericht gekregen dat de tablet verzonden is. Helaas via airmail en niet DHL.

Zodra deze binnenkomt wil ik er een korte unbox/review over maken en daarna ga ik er mee aan de slag om er Windows 8.1 op te zetten.

Vooralsnog eerst wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltweako
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-06 18:48
Mijn Voyo A1 elite van banggood is binnen.

Eerste indruk: Een erg snel en mooi tabletje. Ben er op het moment mee aan het stoeien en kom binnenkort terug met uitgebreide informatie.
Tot nu toe ben ik zeer onder de indruk gezien de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
mercapto schreef op woensdag 19 november 2014 @ 17:29:
[...]

Track & Trace werkt 2 kanten op...
Ze zien dus wanneer jij het pakketje hebt ontvangen, dus beweren dat je helemaal niks hebt ontvangen lukt niet. Maar jij bedoelde dat je het verkeerde hebt ontvangen neem ik aan...? :
Ja inderdaad dat bedoelde ik ook dat als ze me een armbandje sturen ipv tablet of noet de correcte tablet kan ik dat melden en me geld terug eisen of aangeven dat ik niet het juiste heb ontvangen en dan zou ik gewoon me geld terug moeten krijgen lijkt me heb hem trouwens nog niet betaalt puur omdat ik er nog wel erg over twijvel

AMD Ryzen 5800X3D, MSI MPG X570 Gaming Plus, MSI RTX3070, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 630148

eltweako schreef op woensdag 19 november 2014 @ 18:32:
Mijn Voyo A1 elite van banggood is binnen.

Eerste indruk: Een erg snel en mooi tabletje. Ben er op het moment mee aan het stoeien en kom binnenkort terug met uitgebreide informatie.
Tot nu toe ben ik zeer onder de indruk gezien de prijs.
Mooi, hou ons op de hoogte. Ben erg benieuwd aangezien die dezelfde specs heeft als de Teclast 80H.
copywizard schreef op woensdag 19 november 2014 @ 16:26:
oke nou duidelijk maar wel vreemde topic titel dan? maar goed ik heb hem toch gekocht en ben erg benieuwd !
Eigenlijk vraag je er dan om genaaid te worden. Of heb je de posts boven je gewoon genegeerd?
Ga er maar vanuit dat je heel iets anders binnenkrijg, de vraagprijs komt niet eens in de buurt van een realistische prijs. Zoals hierboven staat, in combinatie met de 0 feedback score kan je het wel vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-06 14:59
warcow schreef op woensdag 19 november 2014 @ 16:41:
Hier ook ervaring met Aliexpress, als de prijs te goed is en de verkoper heeft geen/slechte feedback: Niet bestellen! Grote kans dat ja via Aliexpress of je CC bedrijf wel het geld terug krijgt maar het is de moeite niet waard eigenlijk.

Goede stelregel is dat 50 % van de gangbare prijs niet realistisch is tenzij het echt een betrouwbare verkoper is. :)

Hoe lijkt het met die air 2, worden die al bijna geleverd? Ben erg benieuwd naar de eerste ervaringen daarmee.

Als ik dit topic zo lees bevalt de air 2 erg goed, 4k op youtube zou ook moeten werken en het scherm is niet te onderscheiden van de ipad 3rd gen. (zou ook hetzelfde scherm moeten zijn)
er zijn al meerdere reviews te vinden op YT en online waaruit blijkt dat de chip niet zonder horten of stoten 4K kan produceren op je scherm ;) was ook al bijna niet te verwachten met die GPU.
pas zodra ze gaan werken met een Mali gpu of een aanzienlijk verbeterde HD Graphics dan pas kunnen we native 4K ondersteuning gaan verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon4ce
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

dragon4ce

hardware freak

BlackMonkey schreef op woensdag 19 november 2014 @ 16:10:
[...]

Maar kun je ons wel op de hoogte houden? X)
Will do! Ik heb nog een extra berichtje eraan gewaagd naar de seller, wat ik hier niet zal publiceren aangezien dit ook door Google geindexeerd wordt ;)

[ Voor 28% gewijzigd door dragon4ce op 19-11-2014 19:54 ]

Omdat het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Laatst online: 10:23
Ik snap die obsessie met 4K niet zo. Wat boeit het nou of deze tablets 4K filmpjes af kunnen spelen. Bijv de Teclast x98 air heeft 'maar' een resolutie van 2048x1536. Wat heeft het dan voor zin om een 4K filmpje te gaan laden.

[ Voor 15% gewijzigd door leecher op 19-11-2014 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
leecher schreef op woensdag 19 november 2014 @ 20:54:
Ik snap die obsessie met 4K niet zo. Wat boeit het nou of deze tablets 4K filmpjes af kunnen spelen. Bijv de Teclast x98 air heeft 'maar' een resolutie van 2048x1536. Wat heeft het dan voor zin om een 4K filmpje te gaan laden.
Ik snap et ook niet, fullhd is meer dan zat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanraalte
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-06 11:35
Omdat een full-hd filmpje niet de volledige capaciteit van het scherm benut (1920 wordt 2048, 1080 wordt 1152 pixels). Bij 4k heb je welliswaar veel overhead (3820 wordt 2048 pixels, 2160 wordt 1152) maar dan benut je dus wel de volledige resolutie van het scherm.

Niet dat ik het een probleem vind hoor, full hd is voor filmpjes zat!

EDIT:

Mijn Air II is vandaag overigens via DHL verzonden! Ben benieuwd :)

[ Voor 22% gewijzigd door evanraalte op 19-11-2014 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
Ja, daar zou wat in kunnen zitten. Ik zag zo'n filmpje op youtube voorbij komen waarbij hij een 4K filmpje af probeert te spelen terwijl er ook gewoon de optie 1440p beschikbaar is. Vervolgens gek opkijken dat het niet echt lekker werkt. No shit, je gaat een filmpje met een bijna 2x zo hoge resolutie dan het apparaat heeft afspelen op een supercheapo China ding. Pak dan die 1440p resolutie en vertel ons of dat werkt, die resolutie zit dicht bij die van het scherm en is ook nog eens in de juiste verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
leecher schreef op woensdag 19 november 2014 @ 21:30:
Ja, daar zou wat in kunnen zitten. Ik zag zo'n filmpje op youtube voorbij komen waarbij hij een 4K filmpje af probeert te spelen terwijl er ook gewoon de optie 1440p beschikbaar is. Vervolgens gek opkijken dat het niet echt lekker werkt. No shit, je gaat een filmpje met een bijna 2x zo hoge resolutie dan het apparaat heeft afspelen op een supercheapo China ding. Pak dan die 1440p resolutie en vertel ons of dat werkt, die resolutie zit dicht bij die van het scherm en is ook nog eens in de juiste verhouding.
is/was puur om te laten zien of het apparaat dit kan bolwerken of niet, aangezien ze in china lukraak met 4K ondersteuning leuren terwijl het dus blijkbaar niet het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2w69uaa.jpg

Ik heb niks gezegd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 516869

Wat moeten ze dan neerzetten? Supports 4k playback with some lags sometimes. No shit, it's twice the resolution. And check the alcheapo price please. :+

Soms moet je claims met een korreltje zout nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Anoniem: 516869 schreef op woensdag 19 november 2014 @ 21:50:
Wat moeten ze dan neerzetten? Supports 4k playback with some lags sometimes. No shit, it's twice the resolution. And check the alcheapo price please. :+

Duuuh, tuurlijk met een korrel zout nemen haha. Maar het zou zonde zijn als je op basis daarvan een tablet aanschaft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
Anoniem: 516869 schreef op woensdag 19 november 2014 @ 21:50:

Nou ja ik zou hem dan zeker kopen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltweako
Nou ik heb het e.e.a. al geprobeerd.
Het is nog te vroeg om iets te zeggen over de daadwerkelijke kwaliteit van het tablet. Maar het voelt allemaal solide.

Wat betreft wat eerdere vragen:
C&C/RA werkt niet fatsoenlijk i.c.m. het touchscreen.

OpenRA, een remake van CnC en RA die de bronbestanden van deze games gebruikt werkt prima, is goed te spelen, een erg leuk spelletje voor op een tablet.

Iets anders wat ik vanavond alvast geprobeerd heb, en erg indrukwekkend was, is steam in-home streaming.
Civ:V werkte voortreffelijk in combinatie met het touchscreen. Had niet het idee dat de pc boven zat te streamen naar mijn tablet. Ook tomb raider werkte prima.

Ik zal dit weekend wat benchmarks draaien en de scores hier posten, dan kunnen we tablets gaan vergelijken. Wellicht handig om alvast vast te stellen welke benchmarks we gaan draaien en in de TS een stukje te maken met de modellen en de scores?

Ik zat te denken aan:
- Cinebench (multi, single, OpenGL)
- PCMark
- CrystalDiskMark
- SuperPi
- Battery Eater
En wellicht voor de "fun" een versie van 3D mark? (2006 oid).

• blottle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-06 20:48
Dit vind ik een goede, eltweako! Ik ben niet erg thuis is benchmarks en weet niet welke een goede indicatie geven. Als ik mijn Teclast x80H binnen heb zal ik deze ook testen via dezelfde wijze.

Omdat Tweakers deze tablets niet in de Pricewatch heeft staan kunnen we misschien wel een standaard specificatie-formulier pakken en deze invullen. Met mogelijk extra velden voor:
  • Prijs bij aanschaf
  • Benchmarks scores
  • Gespeelde spellen en ervaringen hiermee
  • Gebruikte software en ervaringen hiermee
En dan nog een eigen verhaal erbij hoe de tablet over het algemeen is ervaren.

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-06 08:03
Mooi, mijn Teclast x80H is gisteren aangekomen maar gemist. Kan het straks ophalen. Snel gegaan, 11/11 besteld. Probeer een review te plaatsen als ik er even mee heb gespeeld

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• Gn0ver
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-05 15:02
Chief-XL schreef op donderdag 20 november 2014 @ 09:46:
Mooi, mijn Teclast x80H is gisteren aangekomen maar gemist. Kan het straks ophalen. Snel gegaan, 11/11 besteld. Probeer een review te plaatsen als ik er even mee heb gespeeld
Waar had je hem ook alweer besteld? Want dat is inderdaad snel!

• Chief
Via AliExpress

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:32
Benchmarks zouden alleszins heel leuk zijn om eens te vergelijken met de resultaten van de mainstream-toestellen. Bij voorkeur dan ook de benchmarks gebruiken die Tweakers hanteert (zie bv. reviews: Asus T100: overtuigende 'convertible netbook' ). Ik had al eens zo'n rijtje benchmarks gevonden van de iFive Mx2: http://translate.google.c.../thread-11193277-1-1.html en daaruit blijkt dat de resultaten aardig in de buurt liggen van de Asus (soms zelfs iets beter). Bij benchmarks die zich vooral focussen op pure processorkracht is dat ook enigszins normaal aangezien al die toestellen familie zijn van mekaar op processorvlak.

It's just technology, not religion

Chief-XL schreef op donderdag 20 november 2014 @ 09:46:
Dat is inderdaad snel! Hopelijk is de tablet ook zo snel, ben erg benieuwd naar de review :)
De mijne staat in transit, dus verwacht 'm wel binnenkort, ook 11/11 besteld.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:38

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wat eigenlijk weer niet klopt, dat is UHD en geen 4K (officieel dan :P). (UHD is 3840 en 4K 4096).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Chief
Voor diegenen die de Teclast x80h hebben besteld: staat Win8.1 standaard op Chinees en moet je de taal dus aanpassen?

In de feedback van de reseller staat dat die op Chinees staat, je kan op youtube even kijken hoe je snel de taal kan aanpassen. Met trial en error ben je wel een tijdje bezig.

• rty
  • Registratie: November 2011
  • Niet online

rty

eltweako schreef op woensdag 19 november 2014 @ 23:07:Iets anders wat ik vanavond alvast geprobeerd heb, en erg indrukwekkend was, is steam in-home streaming.
Civ:V werkte voortreffelijk in combinatie met het touchscreen. Had niet het idee dat de pc boven zat te streamen naar mijn tablet. Ook tomb raider werkte prima.
Games streamen, had ik niet eens aan gedacht. Crysis 3 spelen met je goedkope china tablet. :P

Gerelateerd aan streaming, iemand al gekeken hoe goed RDP werkt? NB: Als ik even snel zoek lijkt multi-touch support alleen te werken als je verbindt naar windows 8 Pro of hoger.

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-06 22:38
Ik verwacht mijn Onda v975w een dezer dagen te mogen ontvangen.

Ik heb alvast de Windows 8.1 voor de v975w gedownload en de nieuwste BIOS voor het geval ik een reinstall ga doen. Ik heb begrepen dat de Product Key ingebakken zit in de Onda image, en niet een "Activatable Key" is dus ik vrees dat het activeren met een andere W8.1 image niet gaat werken. Ik wil wel de laatste Windows updates blijven ontvangen dus ik houd het denk ik bij de Onda versie.

Voor de geinsteresseerden hier heb ik de image file vandaan (direct download links):

V975w_Win8.1wBing-0728.part1.rar
V975w_Win8.1wBing-0728.part2.rar

BIOS:
BIOS 0901

Voor het geval iemand toch een andere Windows 8.x install gaat doen, dan raad ik je aan eerst een backup van de drivers te maken in de originele Onda Windows installatie met Driver Genius Professional (gratis trial), die je dan later met datzelfde programma kunt restoren in je nieuwe Windows installatie.
Want niet alle drivers van deze tablet zijn op het moment los te downloaden.

• MartijnAbel
Vandaag de Pipo W4 op mogen halen bij het postkantoor. Gaat wel linea recta richting tweaker PCSO, maar mocht toch even spelen met de tablet om na te gaan of alles goed is of niet.

1 woord: fantastisch!
Voor dat geld, en de 1gb ram een gigantisch vlotte tablet. Die 1gb ram heb ik in iedergeval niet negatief kunnen merken. Van de 16gb opslag blijft ongeveer 6gb over als alles klaar is voor gebruik, maar is dus uit te breiden via microsd.
Scherm is zeer netjes, kleuren ietwat vlakjes, maar zeker niet hinderlijk. Kijkhoeken super en de brightness is ook top.
Zeker het kopen waard als je een leuke tablet wilt hebben voor weinig geld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blottle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-06 20:48
Chief-XL schreef op donderdag 20 november 2014 @ 11:58:
Voor diegenen die de Teclast x80h hebben besteld: staat Win8.1 standaard op Chinees en moet je de taal dus aanpassen?
Volgens TinyDeal staan Engels en Chinees op de tablet, maar welke standaard is weet ik niet. Je kan het eenvoudig aanpassen. Een uitleg staat hier :

http://www.mytechmell.com...anguage-packs-windows-81/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:00
Mijn onda v891w is binnen,, ik ben blij verrast over beeld en behuizingskwaliteit.

Enigste wat me tot nu toe stoort is dat van de 32gb maar 24gb bruikbaar is in windows... :)
Deze heeft overigens geen mini HDMI output, maar daarom had ik ook de iets grotere gekocht zodat dit niet zo noodzakelijk was.

Wat me nu wel een beetje stoort is dat heel veel apps op homescreen info weergeven in chinees terwijl ik overal Engels geselecteerd heb... is hier een oplossing voor buiten een reinstall?

2de vraagje.. ik heb nu office 365 geactiveerd.... werkt dit nu op alle pcs waar ik hetzelfde live account heb (bv mn vaste pc)

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:15
Meer ruimte kun je krijgen door een WIMboot installatie (zie eerdere posts).
Je kunt proberen een language pack te installeren en de Chinese te verwijderen.
Office365 Home is volgens mij te installeren op 5 systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

MartijnAbel schreef op donderdag 20 november 2014 @ 23:49:
Vandaag de Pipo W4 op mogen halen bij het postkantoor. Gaat wel linea recta richting tweaker PCSO, maar mocht toch even spelen met de tablet om na te gaan of alles goed is of niet.

1 woord: fantastisch!
Voor dat geld, en de 1gb ram een gigantisch vlotte tablet. Die 1gb ram heb ik in iedergeval niet negatief kunnen merken. Van de 16gb opslag blijft ongeveer 6gb over als alles klaar is voor gebruik, maar is dus uit te breiden via microsd.
Scherm is zeer netjes, kleuren ietwat vlakjes, maar zeker niet hinderlijk. Kijkhoeken super en de brightness is ook top.
Zeker het kopen waard als je een leuke tablet wilt hebben voor weinig geld ;)
Is alles volledig in het engels of komt er zoals hierboven aangegeven veel in het chinees voorbij?

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-06 13:05
8GB voor Windows vind ik niet veel hoor. Het is weleens anders geweest :p
In de enige tijd die ik over heb ben ik producten aan het toevoegen aan de pricewatch. Hopelijk komen ze er doorheen. Ik mag hopen dat iedereen die een Chinese tablet heeft/krijgt op z'n minst een short review van 50 worden wilt schrijven. Dan komt er wat meer bekendheid hier op Tweakers :) Vanmiddag zal ik ook weer het een en ander aan producten toevoegen aan de FP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-06 15:27
De goedkope W8 tablets laten me toch niet helemaal los, ben nog wat verder aan het spitten gegaan en wat interessante kandidaten gevonden in het 10 inch segment. Een aantal staan in de OP, maar de nieuwe van Teclast ka nik nog weinig over vinden.

Onda V975w (ook al een versie 1 en versie 2 van...?)

Populaire tablet met W8 voorgeinstalleerd

http://www.aliexpress.com...ore-RAM-2/1809002453.html

Onda V102w

Een groter tablet ook met W8 voorgeinstalleerd, maar minder beschikbaar, ik zie vooral de oudere 101w? Heeft een soortgelijke aansluiten voor keyboard als Surface maar die zit er niet standaard bij en zie ook niet waar je die bestelt en tegen welke prijs.
http://www.aliexpress.com...s-8-1-IPS/1990314764.html

Teclast X98 Air II

Geen idee wat het verschil is precies met de I. Hier staat standaard Android 4.4 op, maar je vindt ze ook al vooringestalleerd met W8.1. Dual boot schijnt ook mogelijk te zijn, maar lees tegenstrijdige verhalen. De w8.1 versies zijn vaak iets duurder dan de Android. Ws vanwege licentie-issues voor de grotere tablets.

Verschillen tussen deze 3?

V975w

9.7"
2048X1536
7800 mah
Intel Z3735
2048X1536
495g

V102w
10.1"
Intel Bay Trail-T Z3735F
8200mAh
1920x1200
607g

X98Air II
9.7"
2048X1536
8500mAh
Z3736F Quad Core
520.4g 

Op papier lijkt de Teclast beter. Prijzen ontlopen elkaar niet zo. Ik zie op YT dat de Onda en oko de Teclast moeite heeft met de hoge resolutie. Maar als je de twee Onda's op 1920 zet net als de V102, zouden ze dan net zo soepel zijn...?

Wat ik me ook afvraag, afgezien van resolutie, heeft de grootte van het scherm invloed op de prestaties (ook afgezen van accuduur)? Als je een zelfde processor en geheugen in een 8 inch hebt, presteert die beter dan een 9.7 of 10 inch?

heeft iemand de X98AirII or de 102w?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Aniki schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 10:08:
Onda V102w

Een groter tablet ook met W8 voorgeinstalleerd, maar minder beschikbaar, ik zie vooral de oudere 101w? Heeft een soortgelijke aansluiten voor keyboard als Surface maar die zit er niet standaard bij en zie ook niet waar je die bestelt en tegen welke prijs.
http://www.aliexpress.com...s-8-1-IPS/1990314764.html
Mijn oog is een tijdje geleden ook gevallen op de V102W. Deze is alleen pas sinds een week beschikbaar, daarom zul je 'm nog vrij weinig tegen komen. Over het toetsenbord ben ik nog niet helemaal uit. Er is nog geen vast toetsenbord beschikbaar (ook al is de V101W al tijden te koop), en op de reacties in de shop van onda-tablet.com wordt alleen maar gezegd dat 'ie er aan komt. En als er gevraagd wordt naar de compatibiliteit met het surface keyboard wordt gezegd dat er en docking station aan komt. Zodra er een goed vast toetsenbord beschikbaar is voor de V102W met ingebouwde schanieren, ga ik de V102W bestellen :)

ét voila, zie hier de Onda V891W in de pricewatch! pricewatch: Onda V891w Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
LoeWn schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 10:13:
[...]

Mijn oog is een tijdje geleden ook gevallen op de V102W. Deze is alleen pas sinds een week beschikbaar, daarom zul je 'm nog vrij weinig tegen komen. Over het toetsenbord ben ik nog niet helemaal uit. Er is nog geen vast toetsenbord beschikbaar (ook al is de V101W al tijden te koop), en op de reacties in de shop van onda-tablet.com wordt alleen maar gezegd dat 'ie er aan komt. En als er gevraagd wordt naar de compatibiliteit met het surface keyboard wordt gezegd dat er en docking station aan komt. Zodra er een goed vast toetsenbord beschikbaar is voor de V102W met ingebouwde schanieren, ga ik de V102W bestellen :)

ét voila, zie hier de Onda V891W in de pricewatch! pricewatch: Onda V891w Zwart
De ene accu is de andere niet, ook al heeft ie meer capaciteit. ben benieuwd naar de verschillen. De 102w klinkt wel meer als een laptopvervanger dan de anderen.

Zit schijnbaar ook 10/100M Ethernet LAN aansluiting op.

hm bij nader inzien, zie ik dit niet op de foto's... maar wordt wel bevestigd op de onda site

Onda Tablet:
Thank you for your mail.
Onda V102w Tablet support RJ45 adapter connect with Lan Conector.

[ Voor 8% gewijzigd door Aniki op 21-11-2014 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Ja indirect wel ja. Eerst mbv OTG van micro-usb naar USB en dan met een adapter van USB naar RJ45. Good luck with that :p

edit: De TS heeft weer een flinke update gekregen :)

Feedback & tips welkom (pm please)

[ Voor 27% gewijzigd door LoeWn op 21-11-2014 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
Ik snap niet helemaal waarom dit topic niet voor winkels en prijzen is, want ik denk dat de meeste mensen hier ook erg geinteresseerd in zjin omdat het zo warrig is en er zoveel opties zijn en niet allemaal even betrouwbaar.

Heb nu wel een combinatie gevonden van de Onda v102w met het keyboard docking station voor 200 euro, voor wie geinteresseerd: http://www.aliexpress.com...-8-1-IPS/32228126727.html

vreemd dat op de site van Onda zelf staat dat dat dock nog wordt aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Dat is niet HET keyboard docking station. Deze is idd al langere tijd te koop. Maar deze werkt via bluetooth. Al connect 'ie ook via de connector. Dus vandaar dat ik het allemaal neit helemaal meer snap.

Er mag inderdaad in dit topic wel het een en ander gediscussieerd worden over winkels en prijzen, maar hou het beperkt. Als dit topic een succes gaat worden zal het waarschijnlijk opgesplitst gaan worden. Daar zie ik nu het nut nog niet van in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
LoeWn schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 16:29:
Dat is niet HET keyboard docking station. Deze is idd al langere tijd te koop. Maar deze werkt via bluetooth. Al connect 'ie ook via de connector. Dus vandaar dat ik het allemaal neit helemaal meer snap.

Er mag inderdaad in dit topic wel het een en ander gediscussieerd worden over winkels en prijzen, maar hou het beperkt. Als dit topic een succes gaat worden zal het waarschijnlijk opgesplitst gaan worden. Daar zie ik nu het nut nog niet van in.
Ah ja, dat lijkt gewoon dezelfde idd. En uit de comments eronder blijkt dan toch dat die connector niets doet? Vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rty
  • Niet online

rty

Aniki schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 10:08:
Op papier lijkt de Teclast beter. Prijzen ontlopen elkaar niet zo. Ik zie op YT dat de Onda en oko de Teclast moeite heeft met de hoge resolutie. Maar als je de twee Onda's op 1920 zet net als de V102, zouden ze dan net zo soepel zijn...?
Heb je een link waar goed ziet dat ze er moeite mee hebben? Heb even gekeken, maar wat ik zag leek aardig soepel.

De V102w met keyboard dock lijkt me op dit moment wel de mooiste. Benieuwd of ze het dan ook fatsoenlijk met scharnieren uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
Ik heb ook zo'n review gezien maar kan hem niet meer vinden. Daar geeft die kerel ook aan dat het op zich soepel werkt, maar dat het merkbaar soepeler gaat als hij de resolutie van windows omlaag schroeft.

-edit
gevonden:
https://www.youtube.com/watch?v=HWI3fRn_OPQ

Na 16:30 zet hij de resolutie omlaag en nadat hij heeft laten zien dat de game beter werkt geeft hij ook aan dat windows beter gaat bij een lagere res.

[ Voor 34% gewijzigd door leecher op 21-11-2014 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Gutteguttegut schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 10:07:
[...]
Is alles volledig in het engels of komt er zoals hierboven aangegeven veel in het chinees voorbij?
Ik heb de tablet niet intensief gebruikt, maar alles is naar mijn weten en voor zover ik kon zien in het engels.
niks in het chinees kunnen vinden in iedergeval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
Bij de onda w891w is er op start scherm 'veel' in het Chinees

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltweako
Bij de Voyo A1 geen chinees, alles engels, out of the box.
Alleen de Office 365 is chinees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1109
  • Laatst online: 26-05 19:37
@eltweako Mijn Teclast kwam ook in het chinees. Ondertussen de taal in het nl gekregen, maar als ik office wil installeren krijg ik weer dat malle chinees, en laat dat niet mijn sterkste kant zijn. JIj al een oplossing gevonden hoe ik deze in een andere taal krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:15
Office taal FAQ: bij 365 blijkbaar via je account settings bij (her)installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
Hm heb momenteel issue bij mijn onda w897 de windows updates blijven mislukken en de foutmelding is niet veel zeggend, iemand hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04:56
Heb ik zelf een tijdje terug met een update van w7 gehad, toen was er veel lege ruimte nodig voor een temp file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yvodelaere
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-08-2022
Ik heb mijn voyo a1 mini ook mogen ontvangen na een dikke 40 dagen en inklaringskosten. Bevalt opzich wel prima, maar ik heb geen batterij indicator , vrij apart. Iemand die weet hoe ik die terug kan krijgen? Externe apps werken niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-06 19:46

Greveldinges

Thank you, thank you very much

Kan iemand inmiddels al wat meer vertellen over de Pipo W4? Mijne komt binnenkort en heb er nog steeds niet echt veel over gelezen of gezien terwijl er toch veel tweakers er eentje hebben besteld geloof ik.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltweako
Al een paar dagen gespeeld met de Voyo A1. Tot nu toe goed bevallen, een puik apparaatje.
Iedereen die hem ziet is meteen enthousiast vanwege het mooi scherm en de snelheid. Sterker nog, 3 collega's hebben hem ook al besteld.

Ik heb ook al enkele benchmarks uitgevoerd, wellicht tijd dat deze in de TS opgenomen worden?

Specificaties:
SSD: Samsung MBG4GC (FW:0.3)
CPU: Intel Atom Z3735F (1.33GHz)
RAM: 2GB DDR3 (1333 MHz)
USB: Intel USB 3.0 xHCI Host Controller

Deze post zal ik telkens bijwerken met nieuwe scores:

SuperPI Mod 1.9WP
016K: 00,656
032K: 01,188
064K: 02,375
128K: 05,833
256K: 10,475
512K: 28,128

Cinebench: Niet uitgevoerd, 32bit OS (64bit nodig)

CrystalDiskMark 3.0.3 (5,1000MB,C:)
Seq: 85.28 (read), 47.51 (write)
512K: 107.1 (read), 43.89 (write)
4K: 10.36 (read), 14.83 (write)
4K QD32: 28.54 (read), 18.72 (write)

HD Tune:
Read
Min: 73.2 MB/s
Max: 137.4 MB/s
Avarage: 120.1 MB/s

Access time: 0.221 ms
Burst rate: 110.2 MB/s

AIDA64
Memory Read: 9132 MB/s
Memory Write: 9299 MB/s
Memory Copy: 8760 MB/s
Memory Latency: 92.1 ns

CPU Queen: 11670
CPU PhotoWorxx: 3231 MPixel/s
CPU ZLib: 62.2 MB/s
CPU AES: 1215 MB/s
CPU Hash: 566 MB/s

FPU VP8: 1288
FPU Julia: 2581
FPU Mandel: 906
FPU SinJulia: 618

Edit 1: HD Tune toegevoegd
Edit 2: Specificaties toegevoegd
Edit 3: Aida64 toegevoegd.

[ Voor 34% gewijzigd door eltweako op 23-11-2014 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Greveldinges schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 21:47:
Kan iemand inmiddels al wat meer vertellen over de Pipo W4? Mijne komt binnenkort en heb er nog steeds niet echt veel over gelezen of gezien terwijl er toch veel tweakers er eentje hebben besteld geloof ik.
Kijk eens een aantal post naar boven ;) ik heb een korte omschrijving gemaakt.
eltweako schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 23:33:
Al een paar dagen gespeeld met de Voyo A1. Tot nu toe goed bevallen, een puik apparaatje.
Iedereen die hem ziet is meteen enthousiast vanwege het mooi scherm en de snelheid. Sterker nog, 3 collega's hebben hem ook al besteld.

Ik heb ook al enkele benchmarks uitgevoerd, wellicht tijd dat deze in de TS opgenomen worden?

Deze post zal ik telkens bijwerken met nieuwe scores:

SuperPI Mod 1.9WP
016K: 00,656
032K: 01,188
064K: 02,375
128K: 05,833
256K: 10,475
512K: 28,128

Cinebench: Niet uitgevoerd, 32bit OS (64bit nodig)

CrystalDiskMark 3.0.3 (5,1000MB,C:)
Seq: 85.28 (read), 47.51 (write)
512K: 107.1 (read), 43.89 (write)
4K: 10.36 (read), 14.83 (write)
4K QD32: 28.54 (read), 18.72 (write)
Hmm, vind de emmc snelheden tegenvallen als ik heel eerlijk ben. HDtune toevallig geprobeerd?

[ Voor 53% gewijzigd door MartijnAbel op 23-11-2014 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltweako
@MartijnAbel

Heb zowel HDTune als Aida64 even toegevoegd.
Het zijn geen top snelheden, de gebruikte chip lijkt een Samsung MBG4GC te zijn.
Dit is geen uitblinker in snelheden.
Interessant genoeg blijkt de Surface tab 2 de zelfde chips te gebruiken.

Benchmarks: http://ssd.userbenchmark.com/SpeedTest/6544/Samsung-MBG4GC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
je komt met HDtune in iedergeval wel tot hogere snelheden, alhoewel dit wel vreemd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1109
Ben nu een tijdje aan het spelen met een Teclast x80h.
Snelheid is echt goed. Tegenvallers zijn wel de accuduur en de wispelturige wifi. Zit vrij dicht bij de router, maar verliest snel streepjes, en zelfs als ik op dezelfde plek blijf zitten wisselt het aantal veel.
Ook de nauwkeurigheid van het aanraken is niet super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriss0r
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 11:54
Ik ben benieuwd hoe het met het OS en de (mogelijke) bloatware is gesteld op dit soort Windows 8 tablets. Moet ik rekening houden met een hoop meuk? Kan ik zelf een "clean" install doen of ben ik afhankelijk van prefab ROM/software? Ben met name benieuwd naar de Onda V101w of V102w tablets, maar ik gok dat deze qua software vergelijkbaar zullen zijn met de V975w.

Als iemand hier iets over kan zeggen, bij voorbaat dank!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Dennis1109 schreef op zondag 23 november 2014 @ 14:50:
Ben nu een tijdje aan het spelen met een Teclast x80h.
Snelheid is echt goed. Tegenvallers zijn wel de accuduur en de wispelturige wifi. Zit vrij dicht bij de router, maar verliest snel streepjes, en zelfs als ik op dezelfde plek blijf zitten wisselt het aantal veel.
Ook de nauwkeurigheid van het aanraken is niet super.
wat is de accuduur? en heb je met de wifi eventueel vergelijkingsapparatuur? een andere tablet of telefoon?
en nauwkeurigheid qua aanraken, in de reguliere windows omgeving of met de tiles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltweako
Dit betreft de Voyo A1 mini:

- Wat is de accuduur?
Deze ga ik nog testen, ik gok dat deze rond de 5 uur zal zitten.

- Hoe is de wifi?
Werkt prima, heb 1x een probleem gehad dat hij geen wifi netwerken zag toen hij uit stand-by kwam, na een reboot was dit verholpen.

- Hoe is de nauwkeurigheid qua aanraken?
Ik kan in de desktop omgeving alles goed bedienen, ook de kleine knopjes, met de nauwkeurigheid is het goed voor elkaar.

- Hoe is het met de bloatware gesteld?
Daar hebben ze blijkbaar nog niet van gehoord. De tablet kwam alleen met de drivers en office 365. Clean install zal gewoon mogelijk moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1109
- Accu
Beetje browsen een uurtje of 4
- Wifi
IPad, telefoon, laptop hebben allen beneden volledig bereik. De Teclast niet, zelfs naast de router wispelturig.
- Nauwkeurigheid
Valt vooral op bij het bv. wegdrukken van een tabblad. Dit is in reguliere omgeving als de tiles omgeving. Het opnieuw kalibreren helpt niet tot nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
mercapto schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 11:17:
Heb ik zelf een tijdje terug met een update van w7 gehad, toen was er veel lege ruimte nodig voor een temp file.
Nog 14gb vrij dus lijkt me niet de issue te zijn.... Zou iemand anders eens willen testen of manga z crashed? Volgens Windows app log ligt het aan comcast.DLL dacht ik wat ik maar raar zou vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezuno
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-01 23:35
Ik heb vrijdag ook mijn Voyo A1 mini in ontvangst genomen. Had lange tijd getwijfeld tussen de Teclast X80H en de Voyo, maar nadat iemand zei dat ze wat teleurgesteld waren met het scherm van de Teclast heb ik toch maar voor de Voyo gekozen, was maar enkele dollars verschil.

Na er een dagje er mee te spelen kan ik alleen maar zeggen dat dit echt een fantastisch toestel is. Voor minder dan 100 euro een volledige functionele Windows 8 tablet is echt spotgoedkoop. Zelf twijfelde ik een beetje hoe bruikbaar Windows 8 zou zijn op een tablet van 8 inch en ofdat de resolutie van 1280x800 niet te hinderlijk zou zijn. Maar eerlijkgezegd vind ik het perfect zo, het scherm ziet er scherp genoeg uit en omdat de resolutie niet te hoog is bolt het vlot en kan je probleemloos games op native resolutie afspelen. De deskstopomgeving is wel wat te klein om alle knopjes te kunnen aanraken, maar als je in het configuratiescherm de scaling op 125% zet is het perfect bruikbaar.

Kort samengevat de goede en slechte punten:
+ Heel goed scherm. Kijkhoeken zijn goed, goed gebalanceerde kleuren en de helderheid gaat redelijk hoog. Het touchscreen werkt ook redelijk nauwkeurig.
+ Vlotte Windows interface en alle applicaties laden snel. Met 2 gig ram kan je gemakkelijk enkele applicaties naast elkaar draaien en omdat de resolutie niet te hoog is gaat alles heel vlot zonder haperingen. Alhoewel het meegeleverde flash geheugen niet zo snel is als echte SSD's is het nog altijd sneller dan een mechanische harde schijf omdat de random access times heel laag liggen.
+ Accuduur is OK. Ik heb er gisteren ongeveer 5u uitgehaald totdat Windows zichzelf afsloot toen de accu op 7% stond. De eerste twee uur was de CPU ook continue onder 75-100% belasting doordat Windows alle updates aan het binnenhalen was. Als je gewoon wat browset denk ik dat je er met gemak 6u kunt uithalen.
+ Goede Wifi-verbinding, aan de andere kant van het huis heb ik meestal 3 à 4 streepjes van de 5
+ De mijne kwam standaard met screen protector die naadloos aangebracht is (geen idee of dit zo uit de fabriek kwam, of de seller dit zelf gedaan heeft achteraf)
- Als ik hem aan de lader hang dan is het touchscreen volledig onbruikbaar. Elke keer als ik het scherm aanraak denkt Windows dat ik overal tegelijk op aan het drukken ben :s Ligt waarschijnlijk aan de brakke lader, de volgende keer dat ik hem oplaad zal ik eens met mijn Apple lader proberen via de USB poort.
- De plastic behuizing ziet er op zich wel OK uit, maar voelt nogal slap aan. Als je er wat kracht op zet begint het nogal snel te kruinen en buigt de hele tablet een beetje. Bovendien is de overgang tussen de voor en achterkant van de behuizing niet zo goed afgewerkt, de naad tussen de twee is nogal scherp. Het lijkt me dat de Teclast op dat vlak wat beter afgewerkt is.
- Slechts 14GB schijfruimte vrij. Ik had wel ergens gelezen dat je ongeveer 8GB kunt recupereren als je de recovery partitie verwijdert.

Ik had hem gekocht op AliExpress en de koper was zo vriendelijk om hem in het Frans te installeren omdat ik in België woon 8)7 Dan maar zelf Nederlands er over geinstalleerd, maar vreemd genoeg stonden er allerlei Metro applicaties in het Russisch. Ook bij het inloggen en uitloggen werd alles terug Russisch. Bleek dat de verkoper de taal van mijn account in het Frans had gezet, maar mijn systeemlocatie en systeemtaal stond op Rusland. Als je in Windows alles in het Nederlands wilt, controleer dan deze dingen:
- Klik op "Klok, taal en land/regio" in het configuratiescherm
-- Klik op "Taal", controleer ofdat Nederlands bovenaan de lijst staat en zoniet selecteer het en klik op "Omhoog" tot het eerst staat. Je kan misschien ook beste alle andere ongebruikte talen hier verwijderen.
-- Klik op "Land/regio". In het tabblad "Locatie" zet je Nederland (of België). In het tabblad "Beheer" klik je op "Instellingen kopiëren" je vinkt aan "Aanmeldingsscherm en systeemaccounts" en "Nieuwe gebruikersaccounts", dan krijgen alle andere accounts op je tablet automatisch Nederlands als taal. Terug in het tabblad "Beheer" klik je ook op "Systeemlandinstelling wijzigen" en daar kies je ook Nederlands, hierdoor zullen de vreemde talen bij het opstarten en afsluiten ook weg zijn.

Achteraf had ik nog wat Metro tiles in het russisch, maar van zodra je die apps eens opent worden die ook Nederlands. Misschien is het nog makkelijker om gewoon een nieuwe user account aan te maken nadat je de vorige dingen hebt uitgevoerd, want bijvoorbeeld mijn username was nog altijd Russisch.

Je kan die taalpacks trouwens ook verwijderen door op de command line "lkpsetup" uit te voeren, dan krijg je een lijst met talen te zien en kan je selecteren welke je wilt verwijderen, zo kan je nog wat extra schijfruimte vrijmaken. Vreemd genoeg kan ik het russisch niet wegdoen ("Taal is de systeemtaal" volgens Windows), waarschijnlijk omdat Windows oorspronkelijk met deze taal geinstalleerd was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
Ik denk dat een 8 inch toch te klein is voor de desktop modus en van alle 10 inch lijkt de onda v102w de beste, maar ik kan er geen enkele fatsoenlijke review van vinden. Wel wat oudere v101w, maar die is toch anders.

Heeft iemand dit tablet in bezit of besteld? Of ergens een user review gevonden?

En is aliexpress Volgens jullie de beste plek om te bestellen? Van een selleret goede feedback?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltweako
Aniki schreef op zondag 23 november 2014 @ 20:34:
Ik denk dat een 8 inch toch te klein is voor de desktop modus en van alle 10 inch lijkt de onda v102w de beste, maar ik kan er geen enkele fatsoenlijke review van vinden. Wel wat oudere v101w, maar die is toch anders.

Heeft iemand dit tablet in bezit of besteld? Of ergens een user review gevonden?

En is aliexpress Volgens jullie de beste plek om te bestellen? Van een selleret goede feedback?
Op aliexpress moet je altijd letten op de feedback, maar ook deze is niet heilig.
Als liever wat meer zekerheid hebt moet je eens bij een aantal Chinese webshops kijken (banggood, buyincoins, dealextreme enz), hier heb je de zekerheid dat je geleverd krijgt wat je besteld, maar ze zijn vaker duurder dan ebay/aliexpress.

Ik moet overigens zeggen dat 8 inch me niet tegenvalt, maar het met een touchscreen altijd behelpen is in de desktop omgeving in Windows. Ik denk niet dat 10 inch daar veel aan gaat helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nizzuts
  • Laatst online: 02-06 16:24
dus met 32gb heb je 14gb ter beschikking, met 16 gb heb je dan helemaal niets over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
Was er niet een of ander trucje in de bios waardoor je toegang had tot meer opslagruimte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
nizzuts schreef op zondag 23 november 2014 @ 21:13:
dus met 32gb heb je 14gb ter beschikking, met 16 gb heb je dan helemaal niets over..
6.2GB was bij mij beschikbaar op de Pipo W4 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rty
  • Niet online

rty

Hebben deze tablets geen WIMboot? Leek me wel cruciaal voor deze opslag grote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eltweako schreef op zondag 23 november 2014 @ 21:10:
[...]
Ik moet overigens zeggen dat 8 inch me niet tegenvalt, maar het met een touchscreen altijd behelpen is in de desktop omgeving in Windows. Ik denk niet dat 10 inch daar veel aan gaat helpen.
Als het touchscreen echt irritant gaat worden, kan je de tablet altijd nog gebruiken als simpele 2e pc'tje. Alle randapparatuur kan je er prima op aansluiten (muis, keyboard, usb hub/opslag en monitor/tv). Dat is dan weer het voordeel van Windows t.o.v. een Android/iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
Was ook mijn idee, een bluetooth muis en toetsenbord heb je ook voor een duppie en maak je er zo een functionele mini-pc van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Zo, donderdag even mijn Teclast x80H opgehaald bij DHL. Ik zag heel toevallig deze topic en toen kwam die 11/11 aanbieding. Kon het niet laten om er 1 te bestellen. Gekozen voor de Teclast x80H vanwege de 2GB, HDMI uitgang en goede reviews.Mijn eerste ervaringen:

De verpakking was niet helemaal zoals gehoopt. Uiteraard zat er om de doos genoeg tape voor 3 seizoenen McGuyver maar weinig bubble wrap om de doos van de Teclast zelf. In de doos zat dus de doos van Teclast, een USB sticky (kadootje) en een touch pen voor de Teclast. Volgens mij ook een gift. Ook nog een adapter voor EU stekkers maar die leek mij niet heel betrouwbaar :) In de doos van de Teclast zelf dus de tablet, onleesbare handleidingen (tenzij je Chinees kan lezen uiteraard). Daarnaast nog de power adapter incl micro USB kabel.

Aanzetten van de tablet gaat middels een knopje aan de linkerkant en opstarten gaat snel. Out of the box is Chinees de standaard taal maar op Youtube zijn voldoende filmpjes te zien hoe je een andere taal installeert en instelt. Fluitje van een cent. Na het installeren van het Engels blijven wel sommige zaken in het Chinees staan. Zo staat Windows Defender bij mij nog volledig in het Chinees dus dat gaan we nog even oplossen.

Het scherm ziet er prima uit. Kleuren zijn absoluut niet flets en kijkhoek is vrij ruim al is het volgens mij niet echt een IPS schern. De tablet is echt vlot te noemen en dat was een positieve verrassing. Bewust gekozen voor een Win tablet met 2GB en so far betaalt zich dat uit met snelheid. Windows 8.1. Snel even de tablet aangesloten op thuisnetwerk en streamen gaat meer dan prima. Top! Ook maar TeamView app geinstalleerd en verbinding was zo gelegd. Toch wel handig als ik op werk ben en mijn prive laptop niet wil aanzetten.
Qua games heb ik alleen snel Hearthstone geinstalleerd en dat werkt supervlot. Ik ga ook even StarCraft 2 testen maar dat is puur en alleen om replays te bekijken. In de loop van de tijd zal ik wel meer games installeren maar het ging mij met name om het bekijken van films/series en wat surfen. Ik heb thuis nog wat iPads liggen en wilde gewoon eens een Windows tablet proberen. Met die 11/11 aanbieding kon ik zo'n ding proberen voor minder dan 100 pleuro. Wel een 32GB microSD card bijgekocht en die werd meteen herkend maar kwaliteit, dat moet ik nog gaan ondervinden. De tablet heeft zelf 32GB aan geheugen maar out of the box had ik nog maar iets van 15GB beschikbaar.
Oh, ik zie een Office folder staan op mijn tablet maar volgens de leverancier zit er GEEN licentie bij voor Office 365. Standaard is OneNote geinstalleerd maar dat is een gratis app.

Dan naar de mindere kanten van het verhaal:
Het is een 8 inch scherm en geloof me, in desktop modus is het soms een gepriegel met de touch screen omdat alles vrij klein is. Probeer maar eens bv een folder te selecteren :). Natuurlijk kan je dat aanpassen maar het is dat je het weet. In de apps en Chrome werkt het touchscreen naar behoren.
Wifi is erg gevoelig. Een paar meter naar links of naar rechts heeft enorme impact op de snelheden. 2m dichterbij de router en mijn downloadsnelheid sprong van 1Mb naar 5Mb. Dat paar kaar getest en iedere keer weer hetzelfde. Het werkt allemaal wel maar snelheid is dus wat wispelturig. Denk niet dat het aan de drivers ligt maar echt aan de tablet zelf.

Voor zover ben ik best tevreden. Qua prijs/kwaliteit is het echt wel een toppertje. Ik bedoel, voor minder dan 100 euro een Windows 8.1 tablet met 2GB geheuden op een 8 inch scherm, het scherm zelf is echt prima qua helderheid, kleuren een aanraak gevoeligheid. Ben tevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
  • Laatst online: 07:32
Wifi bereik en Chinese tablets blijft toch een pijnpunt. Ook bij de Android versies zie je dit veel opduiken. Met mijn Android Allfine 10 is het ook niet super en betere ontvangst zou al 1 reden zijn om te veranderen. Toch bizar dat ze veel andere dingen wel redelijk voor mekaar hebben, maar om een of andere reden gaan ze daar vaak de mist in. Komt het door de plaatsing van de antenne, de behuizing, goedkopere onderdelen,...?

It's just technology, not religion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
Chief-XL schreef op maandag 24 november 2014 @ 09:13:

Oh, ik zie een Office folder staan op mijn tablet maar volgens de leverancier zit er GEEN licentie bij voor Office 365. Standaard is OneNote geinstalleerd maar dat is een gratis app.
Normaals staat op het bureaublad een icoontje van Office, een weblink. Hier op klikken je Live account invullen dan wordt office 365 voor een jaar verbonden aan uw email adres. Hierna kun je de installatie exe afhalen... Deze licentie en programma is overigens geldig op 5(!) PCs. Dus als je ff denkt dat je voor een tablet van 100euro 1jaar 5 office licenties hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Dat icoontje heb ik niet :). Ik heb de supplier gemaild en volgens hun zat er geen Office 365 bij.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Kan je op de Teclast WoW draaien en spelen?

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik vind de Pipo W3 wel interessant (http://www.pipo.com/product.php?id=145) maar ik zie dat er nergens gesproken wordt over een dualboot. Dus ik neem aan dat ik dan kan aannemen dat deze er ook niet zal komen?

Is het draaien van Android in een VM misschien een optie op de Pipo W3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Rezuno schreef op zondag 23 november 2014 @ 17:41:
Ik heb vrijdag ook mijn Voyo A1 mini in ontvangst genomen
Hey, bedankt wb de taalinstellingen. Nu is alles in de juiste taal bij mij, incl opstarten, afsluiten en Windows Defender :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanraalte
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-06 11:35
De koerier van DHL is ondertussen met mijn Teclast X98 Air II vertrokken uit Amsterdam! Vanavond na werk maar even met de tablet spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:26

RobertowNL

For your gear!

Icekiller2k6 schreef op maandag 24 november 2014 @ 09:53:
[...]

Normaals staat op het bureaublad een icoontje van Office, een weblink. Hier op klikken je Live account invullen dan wordt office 365 voor een jaar verbonden aan uw email adres. Hierna kun je de installatie exe afhalen... Deze licentie en programma is overigens geldig op 5(!) PCs. Dus als je ff denkt dat je voor een tablet van 100euro 1jaar 5 office licenties hebt..
Even een extra correctie. Het gaat om een licentie voor 1 jaar 1 pc en 1 tablet / mobiel ;). Ook inclusief 60 skype minuten (dat dan weer wel).
Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 24 november 2014 @ 12:22:
Ik vind de Pipo W3 wel interessant (http://www.pipo.com/product.php?id=145) maar ik zie dat er nergens gesproken wordt over een dualboot. Dus ik neem aan dat ik dan kan aannemen dat deze er ook niet zal komen?

Is het draaien van Android in een VM misschien een optie op de Pipo W3?
Dat komt vooral omdat de 10.1'' modellen ineens een pak duurder zijn ;). En het verschil in prijs tussen de PIPO en de andere fabrikanten die de zelfde OEM geerbuiken (althans veelal zelfde toetsenbord aansluiting) best groot was.

Mijn PIPO W6 3G van de 11/11 deals is ondertussen verzonden. Ben benieuwd of deze wel een beter scherm heeft want die van de ONDA blijft mij heel erg tegenvallen.
De ONDA (scherm) en W2 (afmeting) gooi ik dus binnenkort maar in de verkoop, hopen dat de W6 wel op alle vlakken een voldoende kan scoren :D

[ Voor 4% gewijzigd door RobertowNL op 24-11-2014 14:51 ]

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
RobertowNL schreef op maandag 24 november 2014 @ 14:50:

Dat komt vooral omdat de 10.1'' modellen ineens een pak duurder zijn ;). En het verschil in prijs tussen de PIPO en de andere fabrikanten die de zelfde OEM geerbuiken (althans veelal zelfde toetsenbord aansluiting) best groot was.
Ik zie die verschillen niet zo eigenlijk? valt me nog mee hoeveel 'duurder' een 10 inch is en ik zie ze ook nergens goedkoper dan op Aliexpress. Die Pipo W6 is bijna net zo duur als de Onda v102w. Heeft wel 3G, maar zie dat niet als meerwaarde op een Win tablet.

Ik hoop dat er goede black friday aanbiedingen komen deze week. Dan ga ik denk ik toch voor de V102W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Vandaag mijn Teclast X98 air II in ontvangst genomen. Standaard staat er Android op maar ik ga er Windows 8.1 opzetten.

De eerste indruk is dat deze er erg goed uitziet, zeker voor dat geld.

Afbeeldingslocatie: http://s29.postimg.org/4vlevluxv/2014_11_24_17_51_57.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s29.postimg.org/sk0wqvrhf/2014_11_24_17_52_45.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door bartbh op 24-11-2014 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolow
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-05 19:56
Net via aliexpress de voyo a1 mini in het blauw besteld. Eens kijken hoe snel deze er is. Volgens de verkoper moet ie er binnen 22 dagen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-06 22:38
Mooi ding bartbh!

Is hij qua afmetingen ook echt 240*169*7.4mm zoals in de specs op geekbuying staat? Want dan zou hij gewoon in een iPad Air hoes passen.

Ik had gelezen op een forum dat bij opmeten de Onda v975w 9,3mm dik is, terwijl op banggood een afmeting van 242*171*8.3mm gegeven wordt. De Onda past dus niet goed in iPad Air hoesjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Ik heb alleen een rolmaat, helaas geen schuifmaat, maar 240x169 klopt in ieder geval. Die 7.4mm zal er in ieder geval niet ver naast zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinjoo1
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-08-2017
is deze goed met maar 1 GB ram http://www.banggood.com/P...-8_1-Tablet-p-950941.html wordt mijn eerste Windows tablet :9~

voorheen had ik de pipo max m9 pro
is dat veel verschil met deze goedkopen windows 8.1 tablet :?

http://valid.canardpc.com/efq7t2 mijn laptop(was) windows 10 pro http://valid.x86.fr/uqawwk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

robinjoo1 schreef op maandag 24 november 2014 @ 21:59:
is deze goed met maar 1 GB ram http://www.banggood.com/P...-8_1-Tablet-p-950941.html wordt mijn eerste Windows tablet :9~

voorheen had ik de pipo max m9 pro
is dat veel verschil met deze goedkopen windows 8.1 tablet :?
Je vergelijkt een 8 inch windows tablet met een 10 inch android tablet.
Dat is nog erger dan appels met peren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinjoo1
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-08-2017
Anoniem: 630148 schreef op maandag 24 november 2014 @ 22:22:
[...]

Je vergelijkt een 8 inch windows tablet met een 10 inch android tablet.
Dat is nog erger dan appels met peren.
ik weet
maar is die pipo w4 nou echt zo snel als deze hier laat zien
https://www.youtube.com/watch?v=0ZPpjQCnqzk
?

en ik verglijk de 10.1 inch omdat dat de enigste tablet is die ik heb

http://valid.canardpc.com/efq7t2 mijn laptop(was) windows 10 pro http://valid.x86.fr/uqawwk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bartbh schreef op maandag 24 november 2014 @ 18:05:
Vandaag mijn Teclast X98 air II in ontvangst genomen. Standaard staat er Android op maar ik ga er Windows 8.1 opzetten.
Nice, leuke tweakjob. Zou mooi zijn als de dualboot soepel loopt zoals op de Air 3G, https://www.youtube.com/watch?v=29dtAF39R9c
Tot nu toe nog geen goeie instructie tegengekomen voor de air II, hou ons op de hoogte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
robinjoo1 schreef op maandag 24 november 2014 @ 22:30:
[...]

ik weet
maar is die pipo w4 nou echt zo snel als deze hier laat zien
https://www.youtube.com/watch?v=0ZPpjQCnqzk
?

en ik verglijk de 10.1 inch omdat dat de enigste tablet is die ik heb
ik heb em hier gehad, en ik kan beamen dat deze echt zo snel is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Socket 1337
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-06 11:24
bartbh schreef op maandag 24 november 2014 @ 18:05:

De eerste indruk is dat deze er erg goed uitziet, zeker voor dat geld.

[afbeelding]

[afbeelding]
Hoe zit het met het touchscreen? Werkt deze goed? Ik lees op XDA dat de digitizer soms slecht reageert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Voor wat ik er nu mee heb kunnen testen werkt het touchscreen goed. Alleen leek het gisteravond minder te werken op het moment dat de ik bijgeleverde adapter aansloot. Op een 'goede' adapter leek het probleem niet te bestaan, maar dat heb ik niet uitgebreid getest.

Onderhand heb ik er al wel Windows 8.1 Pro opgezet, from scratch, dus geen halfbakken Chinees (met evt. risico op spyware?).

Het volgende doel wordt om er Office bij op te zetten en er volgens een wimboot installatie van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
bartbh schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 09:25:
Voor wat ik er nu mee heb kunnen testen werkt het touchscreen goed. Alleen leek het gisteravond minder te werken op het moment dat de ik bijgeleverde adapter aansloot. Op een 'goede' adapter leek het probleem niet te bestaan, maar dat heb ik niet uitgebreid getest.

Onderhand heb ik er al wel Windows 8.1 Pro opgezet, from scratch, dus geen halfbakken Chinees (met evt. risico op spyware?).

Het volgende doel wordt om er Office bij op te zetten en er volgens een wimboot installatie van te maken.
Ben benieuwd naar je ervaringen, ging het gemakkelijk? Op deze manier ben je natuurlijk wel duurder uit dan met een voorgeinstalleerde win tablet, ook al is de Android in beginsel goedkoper.

Hoe zijn je ervaringen met win 8.1? Draait alles soepel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
bartbh schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 09:25:
Een logische verklaring hiervoor is dat de voltage geleverd door de adapter iets te hoog is. Bekend probleem met chinese adapters/kabels. Heeft verder niks met de tablet te maken hoor. Heb het thuis ook met één adapter/kabel combinatie gehad bij verschillende telefoons.

Hoeveel ruimte neemt je Windows installatie zonder WIMboot op eigenlijk? Ik ben benieuwd in het verschil. Zou rond de 22gb moeten zitten? Plus ik ben benieuwd hoeveel je er qua performance van gaat merken. Theoretisch is WIMboot wel langzamer.
Ik ga hier trouwens een stukje over opnemen in de TS. Ik kwam het toevallig gisteren tegen en was me al aan het inlezen

[ Voor 33% gewijzigd door LoeWn op 25-11-2014 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
Kan iemand overigens die WIMboot succesvol gedaan heeft eens een tweakblog post van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Even over de Teclast x80h 32GB. Er zou 32GB moeten zijn in totaal maar mijn C-schijf laat het volgende zien: xx GB free of 23.4GB. Waar is ide 8+GB gebleven? Voor videokaart oid?

Als je een koptelefoon gebruikt waar ook een microfoon zit ingebakken (bv standaard iPhone koptelefoon) dan gaat het fout met het geluid van de tablet. Als je een headsetje zonder mic (of gesplitte mic/ear) hebt dan is het geluid weer prima. Overigens komt er prima geluid uit de standaard speakertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nizzuts
8gb zal wel de recovery partitie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
LoeWn schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 09:28:
[...]

Een logische verklaring hiervoor is dat de voltage geleverd door de adapter iets te hoog is. Bekend probleem met chinese adapters/kabels. Heeft verder niks met de tablet te maken hoor. Heb het thuis ook met één adapter/kabel combinatie gehad bij verschillende telefoons.
Vandaar ook dat ik specifiek noemde dat het met de meegeleverde adapter was, ik meende al eens vaker gezien te hebben dat een scherm (niet specifiek de X98) moeilijk gaat doen bij slechte adapters.
Hoeveel ruimte neemt je Windows installatie zonder WIMboot op eigenlijk? Ik ben benieuwd in het verschil. Zou rond de 22gb moeten zitten? Plus ik ben benieuwd hoeveel je er qua performance van gaat merken. Theoretisch is WIMboot wel langzamer.
Ik ga hier trouwens een stukje over opnemen in de TS. Ik kwam het toevallig gisteren tegen en was me al aan het inlezen
Volgens mij was ik nu ongeveer 15GB kwijt na de installatie van W8 maar dat zal ik nog even controleren.

Ook zal ik eens kijken hoeveel winboot scheelt qua prestaties en qua ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel36
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-01 11:32
Ik zit er ook over na te denken er 1 te kopen, maar kan iemand me misschien uitleggen waarom je voor een desktop versie van Windows 8 er goed aan doet minimaal 4gb ram te hebben en voor een tablet zou alles soepeltjes moeten lopen op 1 a 2 gb?

Heeft Android niet een veel grotere voorsprong qua resources gebruik, aangezien de laatste versies voor 512mb ram zijn geoptimaliseerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nizzuts
Michiel36 schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 13:21:
Ik zit er ook over na te denken er 1 te kopen, maar kan iemand me misschien uitleggen waarom je voor een desktop versie van Windows 8 er goed aan doet minimaal 4gb ram te hebben en voor een tablet zou alles soepeltjes moeten lopen op 1 a 2 gb?

Heeft Android niet een veel grotere voorsprong qua resources gebruik, aangezien de laatste versies voor 512mb ram zijn geoptimaliseerd?
http://windows.microsoft....ows-8/system-requirements
Pagina: 1 ... 6 ... 31 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor winkels, prijzen, levertijden en alle andere niet-technische zaken.