Afgelopen vrijdag de Pipo w1s Windows tablet gekocht. Op zich mooie specs en leuke prijs, maar heb er nog niet veel mee kunnen doen, want hier in huis (Hong Kong) geen internet (behalve mobiel).
Bij een vriend wat kunnen downloaden (mediaplayer classic, virus scanner, etc), maar verder is het allemaal wat nieuw voor me (eerste device met windows 10)
Wat me wel negatief opvalt is dat het geluid erg zacht lijkt te zijn uit de speakers. Geen idee of dat bij alle modellen van deze tablet zo is, of dat ik een slecht exemplaar heb.
Beeld lijkt verder goed te zijn, behalve als ik naar een strakke kleur ga (bij ctrl alt del bijvoorbeeld een grijs scherm), dan lijkt het ietwat 'onrustig'. Wellicht komt dat door een of andere auto-adjust functie ofzo, wat je op phones ook hebt, maar het viel in ieder geval op. Edit; het was het grijze scherm wanneer je afsluit. Beetje onrustig dan, wellicht door het witte bewegende rondje in het midden.
Weet iemand wat een goede stylus is voor deze tablet? Ik wil even proberen of ik het als tekentablet kan gebruiken, als het pressure-sensitive een beetje ondersteunt. In de winkel al vaak gespeeld met die Surface tablets en daarop getekend, dus ik hoop dat deze een beetje net zo werkt.
Ook ben ik benieuwd of het Pinball FX vloeiend kan draaien. Als het goed is is het cross-buy met Xbox, dus dan kan ik mijn gekochte tafels gewoon downloaden en spelen op mijn tablet, wat wel fijn zou zijn of course...
Kleine update; de tablet lijkt moeite te hebben met het afspelen van 1080p video, want erg 'choppy' beeld. Geen idee of het komt door een gebrek aan codecs (ik speel het af met Windows Media Player Classic), of dat er iets anders mis is, maar zal het de komende dagen een beetje testen. Kan alleen nu niets downloaden (programma's, codecs, updates, whatever), want thuis geen internet, dus dat is een beetje lastig...
Edit: probleem speelde zich af bij een episode van Game of Thrones, in 1080p. Anime (ook 1080p) lijkt vooralsnog wel ok af te spelen.
Qua specs zou deze tablet het toch makkelijk moeten kunnen afspelen, dus een beetje vervelend dit.
Opladen van de tablet vind ik trouwens ook traag gaan,
en via het start-menu kun je hem niet fatsoenlijk helemaal afsluiten/uitzetten, maar er is er alleen keuze uit sluimerstand en opnieuw opstarten enzo. Erg irritant. kwam blijkbaar door updates ofzo, dat er geen power off optie was. Nu wel. Gelukkig.
Batterij gaat trouwens maar zo'n 4 uur mee, tenminste, dat is zo'n beetje.de.indicatie die hij nu geeft nadat ik op 95% zit, maar dat zou kunnen komen omdat ik in die 5% dus video aan het checken was...
[
Voor 32% gewijzigd door
Yi-Long op 28-04-2016 05:05
. Reden: Typos, want mobiel ]