Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Voyo VBook V3. Buiten dat het lastig was om een zuivere Windows 10 te installeren zonder dat je de drivers op een schoteltje krijgt ben ik eigenlijk tevreden van m'n aankoop.

Wanneer je hem opstart hoor je heel eventjes coil-whine, maar dat is dat ook zo weer voorbij. Trackpad ga ik me nog niet over uitspreken. Ik heb zo iets nog nooit eerder gebruikt en het blijft voor mij irritant. Waarschijnlijk gewoon wat gebrek aan training ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Hmmm ik zit nu sterk te twijfelen.

Ik wou in eerste instantie een W10 >8 inch tablet kopen maar nu lees ik van mede forummer quad dat er ook mooie goedkope chineese ultrabooks zijn, ze zijn wel wat duurder maar dat het een ultrabook is vind ik wel fijn.
Mijn vraag is eigenlijk valt er op bijvoorbeeld de Voyo A1 Plus Ultimate een beetje te gamen? Op youtube lijkt van wel maar zijn er hier handson ervaringen?
(ik speel voornamelijk via LAN Call of Duty 2 / 4 Modern Warfare, Left for dead 2, Need for speed underground 2. Maar binnenkort misschien ook wel wat andere leuke coop games.)

Hoe zit het met de schijfruimte? die lijkt altijd vrij weinig, kan je dit uitbreiden?

Oh wauw ik zit hier wat te lezen maar er is ook een 13 inch versie van, voor gamen is dat nog geschikter. Zijn er hier mensen die gamen met die dingen?

[ Voor 10% gewijzigd door kaasaanfiets op 13-04-2016 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gamen heb ik er (nog) niet mee gedaan met m'n Voyo. Je kunt de schijfruimte uitbreiden met mSD kaartjes. Voorts zit er standaar 64GB eMMC storage bij.

Hier is'n video review van iemand die ermee zit te gamen: YouTube: Muslimgamer gaming-VOYO VBook V3 review of price/specs
Geen flauw idee of dat zo'n beetje in de generatie 3D engine zit van de games die jij speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2016 @ 22:20:
Gamen heb ik er (nog) niet mee gedaan met m'n Voyo. Je kunt de schijfruimte uitbreiden met mSD kaartjes. Voorts zit er standaar 64GB eMMC storage bij.

Hier is'n video review van iemand die ermee zit te gamen: YouTube: Muslimgamer gaming-VOYO VBook V3 review of price/specs
Geen flauw idee of dat zo'n beetje in de generatie 3D engine zit van de games die jij speelt.
Ok, bedankt. Waar gebruik jij hem voornamelijk voor en loop je ook tegen problemen aan zoals sommige hier noemen?

Ik ben een beetje huiverig om hem uit China te halen Ivm bijbetalen als hij eruit gepikt wordt. Is dat al bij mensen gebeurt en zoja op hoeveel waarde werd de laptop dan geschat? (wil graag weten hoeveel je dan moet bijbetalen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaasaanfiets schreef op donderdag 14 april 2016 @ 08:38:
[...]

Ok, bedankt. Waar gebruik jij hem voornamelijk voor en loop je ook tegen problemen aan zoals sommige hier noemen?

Ik ben een beetje huiverig om hem uit China te halen Ivm bijbetalen als hij eruit gepikt wordt. Is dat al bij mensen gebeurt en zoja op hoeveel waarde werd de laptop dan geschat? (wil graag weten hoeveel je dan moet bijbetalen.)
Enkel wat LCD bleeding en coil whine bij het booten. Voorts heb ik eigenlijk geen problemen met m'n toestel. Misschien zijn de problemen afhankelijk van de production batch?
Mijn broer heeft een recentere denk ik (er steekt oa een andere Bosch sensor in) en die heeft zelfs geen coil whine of LCD bleeding.

De douane inklaring en importheffing hebben me zo'n 86 EUR gekost.
Gearbest had value 20$ op het etiket geschreven, geen factuur of bestelbon meegeleverd en ook geen documenten die de verkoper/afzender konden identificeren. Ik heb dus wel wat moeite moeten doen om oa een deftige factuur van ze te krijgen en betalingsbewijzen doorsturen etc.

Die shop, GearBest, raad ik wel sterk af. Ze zijn niet alleen traag met het verwerken van de bestellingen (~1 maand) en leveren dan ook nog niet eens de juiste documenten.

Edit: ik gebruik hem voornamelijk om in de trein om een beetje verder te werken (meestal iets lezen en nota's nemen) of thuis gewoon in de zetel wat te surfen/streamen).

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2016 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Heeft er iemand enig idee of er een goedkope Chinese tablet te koop is met IR blaster?
Ik heb namelijk een aantal apparaten (een HDMI switch met IR-ontvanger, m'n tv, blu-ray speler, Horizon, en AmbiVision) welke ik met één apparaat zou willen bedienen. Zo'n Logitech remote zie ik niet zo zitten eigenlijk, en dacht misschien is een tablet wel een leuke oplossing.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janegsm
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 18:21
Dus...
Had Chuwi Hi8 besteld bij gearbest. (84,-) Via DHL.
Ik verwachte wel zo'n 30-35 bij te betalen voor douane kosten
Maar kreeg rekening van DHL: 48,- euro... extra administratie kosten erbi van zo'n 14 euro.
Niet te flauw zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:56
janegsm schreef op donderdag 14 april 2016 @ 22:47:
Dus...
Had Chuwi Hi8 besteld bij gearbest. (84,-) Via DHL.
Ik verwachte wel zo'n 30-35 bij te betalen voor douane kosten
Maar kreeg rekening van DHL: 48,- euro... extra administratie kosten erbi van zo'n 14 euro.
Niet te flauw zeg.
Ze worden natuurlijk steeds slimmer en weten ook de prijzen steeds beter. Als je iets in China besteld, moet je dit gewoon meerekenen. Het valt dan altijd mee, als hij niet er uitgehaald wordt.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Jammer ik lees nog geen verhalen hier over de: PIPO W9S Het design spreekt me erg aan (macbook pro/air) en het scherm is net weer even groter dan de Voyo vbook v3 wat voor gamen wel weer lekker is.
Alleen een resolutie van 1366x768 hmmm maar zou je op een 13/14 inch echt full hd nodig hebben? qua performance zou 1366x768 wel beter moeten zijn toch?

Ik zie ook ultrabooks met een 3m skylake processor, ze zijn wel weer een stukje duurder maar hier kan je zeker nog een stuk beter op gamen? Kan helaas niet echt benchmarks vinden tussen de Cherry Trail X5-8300 en de Intel Core M3-6Y30

Ik heb trouwens ook de: Onda oBook 12 Ultrabook gevonden met een Cherry Trail Z8700 die zal wel weer een stukje sneller zijn dan de 8300

moeilijk moeilijk :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 08:49

xon

Vandaag mijn Cube Iwork10 ultimate door de brievenbus..nou ja..DHL (zonder bijbetaling)

Wat direct opvalt is de bouwkwaliteit van het apparaat. Voelt solide aan wat voornamelijk komt omdat er weinig plastic te bekennen is. Als je hem aanzet wordt je er weer aan herinnerd dat Cube Chinees is door een berg Chinese tekens waarna je een bootmenu krijgt tussen win10 en android.

Ik heb nog alleen windows gedraaid en dat draait rap allemaal zo op het gevoel. Wel meteen even wat scanners losgelaten omdat de useraccount al was ingesteld (HG of zo). Dit zal wel komen omdat er een image opgezet is en je niet alle shit wil die je krijgt als je windows moet instellen. Vreemd genoeg kan ik deze account overigens niet aanpassen wat betreft username geen idee waarom nog.

Voor 190 dollar inclusief 'flap' hoesje en verzendkosten (voorlopig) erg blij mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smashmaster
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-07-2024
kaasaanfiets schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 00:20:

Ik heb trouwens ook de: Onda oBook 12 Ultrabook gevonden met een Cherry Trail Z8700 die zal wel weer een stukje sneller zijn dan de 8300

Mooi ding, maar wat wordt de prijs van dat ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
kaasaanfiets schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 00:20:
Jammer ik lees nog geen verhalen hier over de: PIPO W9S Het design spreekt me erg aan (macbook pro/air) en het scherm is net weer even groter dan de Voyo vbook v3 wat voor gamen wel weer lekker is.
Alleen een resolutie van 1366x768 hmmm maar zou je op een 13/14 inch echt full hd nodig hebben? qua performance zou 1366x768 wel beter moeten zijn toch?
Geen idee wat voor games je bedoelt, maar met een x5-z8300 CPU en slechts 2GB werkgeheugen moet je daar niet te veel van verwachten.
Ik zie ook ultrabooks met een 3m skylake processor, ze zijn wel weer een stukje duurder maar hier kan je zeker nog een stuk beter op gamen? Kan helaas niet echt benchmarks vinden tussen de Cherry Trail X5-8300 en de Intel Core M3-6Y30
Een 'stukje duurder' is 2x zo duur. De tablets/notebooks met M3-6Y30 uit China zijn de Cube i9 en Voyo Vbook V3 die beginnen bij $415.

Wel een stuk krachtiger dan een Cherry Trail, tot zo'n 3x zo krachtig.
Deze (nieuwe) Core-M tikt tegen de I3 U-variant aan.

Techtablets had deze onderweg maar heb ik nooit meer wat van vernomen (is al 1.5 maand geleden dat hij dat zei). Maar hij is totaal geen fan van Onda vanwege slechte ervaringen met het merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Piet91 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 12:03:
[...]

Geen idee wat voor games je bedoelt, maar met een x5-z8300 CPU en slechts 2GB werkgeheugen moet je daar niet te veel van verwachten.

[...]

Een 'stukje duurder' is 2x zo duur. De tablets/notebooks met M3-6Y30 uit China zijn de Cube i9 en Voyo Vbook V3 die beginnen bij $415.

Wel een stuk krachtiger dan een Cherry Trail, tot zo'n 3x zo krachtig.
Deze (nieuwe) Core-M tikt tegen de I3 U-variant aan.

[...]

Techtablets had deze onderweg maar heb ik nooit meer wat van vernomen (is al 1.5 maand geleden dat hij dat zei). Maar hij is totaal geen fan van Onda vanwege slechte ervaringen met het merk.
Sorry voor de selectieve reactie maar het zal Call of Duty 2 en 4 (modern Warfare 1) Left for dead 2, borderlands enz
Ik zou dan wel een usb naar utp adapter nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

smashmaster schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 09:23:
[...]

Mooi ding, maar wat wordt de prijs van dat ding?
Hier: http://www.geekbuying.com...0-HDMI---Gold-363355.html
Staat een presale prijs van 340 euro. Maar daar kun je vast niks uit afleiden.

Er zijn niet veel andere z8700 ultrabooks of wel? Kan ze niet vinden iig.

Ik zat dit filmpje te bekijken over de Cube i9 YouTube: Cube i9 Internals, SSD, M.2 4G Slot, Sim Reader & Core M3
Hoewel dit een andere chipset is zie ik dat er 2 slots zijn om een ssd? in te klikken. Zit er ook zo'n slot in de Voyo Vbook v3? of is er naar de SD nog een optie om meer geheugen te krijgen?

Het zou mooi zijn als er in de Vbook v3 een ssd zou kunnen maar dat lees ik nergens dus dat zal wel niet :(

[ Voor 31% gewijzigd door kaasaanfiets op 16-04-2016 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://images.imp3.net/portal/201604/20/110244tl7ymmm31y9uo1j1.jpg

Onda pompt er weer een aantal tablets/2-in-1/convertible spul uit waaronder 2 Surface Book clones:

Onda oBook10 Plus
10.1" 2560*1600 IPS scherm, (variant van) active stylus support
X5-Z8300, 4GB werkgeheugen en 64GB eMMC
Dualboot met Windows 10 en Android 5.1
Onda oBook11 Pro
11.1" 1920*1080 IPS scherm, (variant van) active stylus support
m3-6Y30 (nieuwste generatie Core-M), 4GB werkgeheugen en 64GB opslag
Windows 10
Afbeeldingslocatie: http://img.mp.itc.cn/upload/20160419/3eb4e88f94bf4867a95c23fd43905bdf_th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.mp.itc.cn/upload/20160419/4637a48ce3874b5aa7c36980d39d2c7c_th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.mp.itc.cn/upload/20160419/4daafd166c3e4dae81eec655959f6edf_th.jpg

Maar ja, Onda hè :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3ckmate
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 20:35
xon schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 07:58:
Vandaag mijn Cube Iwork10 ultimate door de brievenbus..nou ja..DHL (zonder bijbetaling)

Wat direct opvalt is de bouwkwaliteit van het apparaat. Voelt solide aan wat voornamelijk komt omdat er weinig plastic te bekennen is. Als je hem aanzet wordt je er weer aan herinnerd dat Cube Chinees is door een berg Chinese tekens waarna je een bootmenu krijgt tussen win10 en android.

Ik heb nog alleen windows gedraaid en dat draait rap allemaal zo op het gevoel. Wel meteen even wat scanners losgelaten omdat de useraccount al was ingesteld (HG of zo). Dit zal wel komen omdat er een image opgezet is en je niet alle shit wil die je krijgt als je windows moet instellen. Vreemd genoeg kan ik deze account overigens niet aanpassen wat betreft username geen idee waarom nog.

Voor 190 dollar inclusief 'flap' hoesje en verzendkosten (voorlopig) erg blij mee
toevallig georderd van aliexpress via ene "michael"? :)

had namelijk het zelfde met m'n iWork11 stylus. Heb er de firmware van de iWork 10 opgezet want die preconfig win10 was heel haperig. Werkt nu als een zonnetje MET dual boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yi-Long
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-05 16:18
Afgelopen vrijdag de Pipo w1s Windows tablet gekocht. Op zich mooie specs en leuke prijs, maar heb er nog niet veel mee kunnen doen, want hier in huis (Hong Kong) geen internet (behalve mobiel).

Bij een vriend wat kunnen downloaden (mediaplayer classic, virus scanner, etc), maar verder is het allemaal wat nieuw voor me (eerste device met windows 10)

Wat me wel negatief opvalt is dat het geluid erg zacht lijkt te zijn uit de speakers. Geen idee of dat bij alle modellen van deze tablet zo is, of dat ik een slecht exemplaar heb.

Beeld lijkt verder goed te zijn, behalve als ik naar een strakke kleur ga (bij ctrl alt del bijvoorbeeld een grijs scherm), dan lijkt het ietwat 'onrustig'. Wellicht komt dat door een of andere auto-adjust functie ofzo, wat je op phones ook hebt, maar het viel in ieder geval op. Edit; het was het grijze scherm wanneer je afsluit. Beetje onrustig dan, wellicht door het witte bewegende rondje in het midden.

Weet iemand wat een goede stylus is voor deze tablet? Ik wil even proberen of ik het als tekentablet kan gebruiken, als het pressure-sensitive een beetje ondersteunt. In de winkel al vaak gespeeld met die Surface tablets en daarop getekend, dus ik hoop dat deze een beetje net zo werkt.

Ook ben ik benieuwd of het Pinball FX vloeiend kan draaien. Als het goed is is het cross-buy met Xbox, dus dan kan ik mijn gekochte tafels gewoon downloaden en spelen op mijn tablet, wat wel fijn zou zijn of course...

Kleine update; de tablet lijkt moeite te hebben met het afspelen van 1080p video, want erg 'choppy' beeld. Geen idee of het komt door een gebrek aan codecs (ik speel het af met Windows Media Player Classic), of dat er iets anders mis is, maar zal het de komende dagen een beetje testen. Kan alleen nu niets downloaden (programma's, codecs, updates, whatever), want thuis geen internet, dus dat is een beetje lastig...
Edit: probleem speelde zich af bij een episode van Game of Thrones, in 1080p. Anime (ook 1080p) lijkt vooralsnog wel ok af te spelen.

Qua specs zou deze tablet het toch makkelijk moeten kunnen afspelen, dus een beetje vervelend dit.

Opladen van de tablet vind ik trouwens ook traag gaan, en via het start-menu kun je hem niet fatsoenlijk helemaal afsluiten/uitzetten, maar er is er alleen keuze uit sluimerstand en opnieuw opstarten enzo. Erg irritant. kwam blijkbaar door updates ofzo, dat er geen power off optie was. Nu wel. Gelukkig.

Batterij gaat trouwens maar zo'n 4 uur mee, tenminste, dat is zo'n beetje.de.indicatie die hij nu geeft nadat ik op 95% zit, maar dat zou kunnen komen omdat ik in die 5% dus video aan het checken was...

[ Voor 32% gewijzigd door Yi-Long op 28-04-2016 05:05 . Reden: Typos, want mobiel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 23:08
Ik zocht al een tijdje een klein machientje om simpel Visual Studio werk op te doen. Heb de gok genomen en de Pipo W9s maar besteld.

Volgens deze Pipo moet het werken : YouTube: PIPO W9S - Visual Studio

Hebben anderen hun windows al 'verbeterd' ? M.a.w. van Home naar Pro geupgrade ?

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

pasz schreef op donderdag 28 april 2016 @ 11:20:
Ik zocht al een tijdje een klein machientje om simpel Visual Studio werk op te doen. Heb de gok genomen en de Pipo W9s maar besteld.

Hebben anderen hun windows al 'verbeterd' ? M.a.w. van Home naar Pro geupgrade ?
Hey, naar dit model zit ik ook te kijken, zou je een review willen schijven over wat je bevindingen zijn. Graag zou ik ook de performance willen weten, kan je b.v. call of duty 4 modern warfare (uit 2007) hier op draaien?
Het enige nadeel vind ik dat het maar een resolutie van 1366x768 heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Yi-Long schreef op zondag 24 april 2016 @ 19:26:
Kleine update; de tablet lijkt moeite te hebben met het afspelen van 1080p video, want erg 'choppy' beeld. Geen idee of het komt door een gebrek aan codecs (ik speel het af met Windows Media Player Classic), of dat er iets anders mis is, maar zal het de komende dagen een beetje testen. Kan alleen nu niets downloaden (programma's, codecs, updates, whatever), want thuis geen internet, dus dat is een beetje lastig...
Edit: probleem speelde zich af bij een episode van Game of Thrones, in 1080p. Anime (ook 1080p) lijkt vooralsnog wel ok af te spelen.
Dit is normaal voor atom-based en tragere tablets; in principe zijn deze tablets niet snel genoeg om op software video te decoderen waarvoor ze geen hardware codecs hebben. Kan inderdaad aan MPC liggen. Maar puur over software gaat het je héél veel batterij kosten en zal het alsnog vrij schokkerig beeld geven.

Het helpt om een video dan in andere formaten te downloaden en te proberen. Atoms hebben in ieder geval de meeste h.264-codecs aan boord, dus dat moet altijd goed gaan.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Petervanakelyen schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 14:23:
[...]

Die Onda oBook 11 ziet er krak hetzelfde uit als de Voyo A1 Plus Ultimate, en ik kan de kritiek beamen (touchpad klikt inderdaad niet fijn en voeding is geen geweldige kwaliteit), maar verder ben ik best tevreden. Paar fototjes:

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik heb hem ook even open gehad, en blijkbaar is er nog plaats voor 42mm M2 SSD :)

[afbeelding]
Werkt die extra poort ook? En zou die ook in de Vbook v3 zitten?
Iemand die hem voor ons wil open schroeven? O-) :+

Die z8700 ultrabooks laten ook op zich wachten. Heeft iemand meer info wanneer er een +-14inch gereleased gaat worden?
Misschien dat de prijzen van de z8300 dan wat gaan zakken.

Ik zit nog te twijfelen tussen de Vbook V3, de pipo w9s en een nieuwe release van een z8700.
Eerst wou ik 1 met een core m3 maar die zijn allemaal wel flink aan de prijs.

[ Voor 19% gewijzigd door kaasaanfiets op 02-05-2016 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net een beetje meer tijd om met de vbook bezig te zijn. Het trackpad is toch niet zo geweldig en van de stylus ben ik ook niet helemaal overtuigd. Het scherm blijft de beweging registeren, ondanks dat er geen contact is. Best vervelend om met de hand te schrijven.

Het valt ook op dat er geen TPM aan boord zit, waardoor BitLocker niet werkt zonder aanpassingen via gpedit.msc in Administrative Templates > Windows components > Bitlocker.
Dat kost nu toch geen euro om er TPM bij te steken. Made in China to spy on you ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smashmaster
Na lang twijfelen de chuwi Hi12 besteld. Zal laten weten wat ik er van vind zodra het binnen is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-09 14:38
binnenkort mag ik een Teclast X80 Pro verwelkomen.

Eerste keus was een Chuwi maar ik hoor van veel mensen dat Chuwi plastic schermen gebruikt, en hun windows loopt via een kms server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smashmaster
mission schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 09:05:
binnenkort mag ik een Teclast X80 Pro verwelkomen.

Eerste keus was een Chuwi maar ik hoor van veel mensen dat Chuwi plastic schermen gebruikt, en hun windows loopt via een kms server.
Wat is slechter aan plastic schermen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
smashmaster schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 13:40:
[...]

Wat is slechter aan plastic schermen?
Sorry, ik had dat iets minder lomp moeten verwoorden.

Persoonlijk vind ik plastic scherm minder mooi dan glas, en ik heb in het verleden wat nare ervaringen met plastic.

Ik somde alleen maar op waarom ik toch voor de Teclast gegaan ben.

Ik werk al jaren met chinese spullen, welliswaar niet met tablet alleen bij telefoons heb ik al erg duidelijk het verschil tussen glas en plastic mogen waarnemen.

En ik hoor veel (spook) verhalen over Chuwi van collega's die veel reviews maken.

[ Voor 6% gewijzigd door mission op 11-05-2016 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 12:07

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Heeft z'n voor- en nadelen, nadeel dat het krasgevoelig is, maar voordeel dat m'n Hi8 al 3x is gevallen en nog steeds geen gesprongen glas. Mijn 950 viel 1x, meteen duizenden stukjes.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
SinergyX schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 13:54:
Heeft z'n voor- en nadelen, nadeel dat het krasgevoelig is, maar voordeel dat m'n Hi8 al 3x is gevallen en nog steeds geen gesprongen glas. Mijn 950 viel 1x, meteen duizenden stukjes.
ja dat is waar. Maar ik heb ook chinese telefoons gehad welke een zeer slap plastic scherm hadden, die kon je gewoon indrukken.

Al was dat wel echt in het begin van de chinese telefoons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJWZ
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-08 11:18
smashmaster schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 08:45:
Na lang twijfelen de chuwi Hi12 besteld. Zal laten weten wat ik er van vind zodra het binnen is!
Ik heb m 2,5 week geleden besteld, krijg m volgens postnl morgen binnen. Zal wel effe doorgeven wat mijn mening erover is!

Hi !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rty
  • Registratie: November 2011
  • Niet online

rty

Yi-Long schreef op zondag 24 april 2016 @ 19:26:

Qua specs zou deze tablet het toch makkelijk moeten kunnen afspelen, dus een beetje vervelend dit.
Vbook heeft dezelfde processor en die kan makkelijk 4k video aan. Dus ligt puur aan het formaat(zie mux)

Iemand al een onda v102w geupgrade naar windows 10, gaat dat zonder problemen?

[ Voor 3% gewijzigd door rty op 11-05-2016 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Goed/beter alternatief voor de Voyo Vbook V3 met M3-6Y30.
Piet91 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 11:20:
Deze is weer in de aanbieding.

Nu voor zelfs wat lager geworden en kost nu £339.99 (€431.24) maar als je afrekent wordt dat
(vanwege BTW-verschil + shipping) £347.52 / €440.80.
(Moet je wel in Ponden afrekenen en niet in Euro's; want Amazon geeft dan €458,21)
Aanbieding gaat tot 01:00 uur vannacht.

In de PW is een dergelijke combinatie niet te vinden voor zo'n lage prijs.
Zelfde bouw/model als de V3, meer werkgeheugen maar wel kleiner scherm.
Maar ook goedkoper. Aanbieding geldt nog t/m 01:00 uur vannacht.

Persoonlijk moet ik ook eens een keus maken; dit wordt zo wel erg aantrekkelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJWZ
smashmaster schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 08:45:
Heb m zoals verwacht vandaag binnen gekregen. Goed verpakt (Banggood) en tot nu toe vindt ik het een hele fijne tablet. Grote accu, goede resolutie , prima bouwkwaliteit en snel genoeg voor simpele taakjes. (Games nog niet getest) Heb m zelf met toetsebord gekocht, is toch wel ff net wat makkelijker typen. Wel een beetje plastick toetsenbord, maar wat verwacht je van 3 tientjes. Morgen neem ik hem mee naar school om hem goed uit te testen. :)

Hi !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smashmaster
WillemJWZ schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 22:12:
[...]

Heb m zoals verwacht vandaag binnen gekregen. Goed verpakt (Banggood) en tot nu toe vindt ik het een hele fijne tablet. Grote accu, goede resolutie , prima bouwkwaliteit en snel genoeg voor simpele taakjes. (Games nog niet getest) Heb m zelf met toetsebord gekocht, is toch wel ff net wat makkelijker typen. Wel een beetje plastick toetsenbord, maar wat verwacht je van 3 tientjes. Morgen neem ik hem mee naar school om hem goed uit te testen. :)
Awesome!
Heb je gewoon de originele toetsenbord gehaald?
Enjoy the tablet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJWZ
smashmaster schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 08:54:
[...]

Awesome!
Heb je gewoon de originele toetsenbord gehaald?
Enjoy the tablet!
Ja, anders moet ik later nog een zending laten komen... Nu heb ik alles in een keer. Wel een beetje plasticky en de touchpad is wel een beetje klein maar voor de rest een prima toetsenbordje

Hi !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
Mijn tablet kwam gisteren binnen, heb er even een poosje mee gespeeld en ik loop meteen tegen een probleem aan, uit de doos was van de 29gb 21 gebruikt, na updates 23.

Omdat ik dus geen enkele ruimte over heb wilde ik een micro sd gebruiken. Android ziet alle kaartjes die ik probeer, 16gb of 64 gb maakt niet uit. Maar Windows ziet de micro sd niet.

alle updates zijn binnen en de drivers heb ik concontroleerd.

iemand een idee wat er mis gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Formatteert Android een SD niet bij eerste gebruik? Degene die ik hier heb liggen bezitten allemaal een GPT partitietabel met een ext2 partitie.
Windows kan niet overweg met ext2. Enkel fat, fat32, exfat en ntfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
ik heb exfat en ntfs geprobeerd, beide doen niks.

fat32 staat niet in de lijst bij het formateer menu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJWZ
Ik heb misschien wel een ideetje,
Ik gok dat je ook nog een ander windows pc hebt? Als je nou de tablet in android boot, en dan de tablet met een usb kabeltje verbind met de pc. Misschien kan je hem dan vanuit het pc formatteren naar fat32.
Ik heb dit zelf nog nooit geprobeerd, en ik weet ook niet of dit werkt, maar je kunt het een keer proberen.

Hi !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mission schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 20:38:
ik heb exfat en ntfs geprobeerd, beide doen niks.

fat32 staat niet in de lijst bij het formateer menu
Dat zal het probleem alsnog liggen bij de GPT partitietabel.
Probeer dit eens vanuit windows: https://tails.boum.org/do...set/windows/index.en.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
WillemJWZ schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 08:46:
Ik heb misschien wel een ideetje,
Ik gok dat je ook nog een ander windows pc hebt? Als je nou de tablet in android boot, en dan de tablet met een usb kabeltje verbind met de pc. Misschien kan je hem dan vanuit het pc formatteren naar fat32.
Ik heb dit zelf nog nooit geprobeerd, en ik weet ook niet of dit werkt, maar je kunt het een keer proberen.
Bedankt voor het mee denken, maar ik kreeg dit niet voorelkaar.

Overgens heb ik vandaag een verse windows instalatie erop gezet en android verwijderd. Probleem is nog steeds aanwezig overgens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs zijn Baas
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-05 12:34
Pipo W3F
Het was mij gelukt om de AMI bios met verkeerde software te vullen.
Daarna geen beeld en geluid meer. Alleen een rood ledje naast de front kamera kon ik nog aan en uit doen met de aan uit schakelaar.
Met behulp van eprom programmer de orginele software weer teru kunnen plaatsen.
Mocht je meer hier over willen weten, reageer dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-09 22:13
rty schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 23:09:
[...]

Vbook heeft dezelfde processor en die kan makkelijk 4k video aan. Dus ligt puur aan het formaat(zie mux)

Iemand al een onda v102w geupgrade naar windows 10, gaat dat zonder problemen?
Ja hoor dat werkt prima, ben alleen niet echt tevreden over het keyboard cover. Gebruik je de standaard ook of gebruik je een ander ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

pasz schreef op donderdag 28 april 2016 @ 11:20:

Wat zijn je bevindingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:39

Thomg

Aww yiss

Ik ben op zich wel geïnteresseerd in de Tbook 10 2 in 1.
http://www.gearbest.com/tablet-pcs/pp_350211.html

Ik zoek namelijk een tablet die een balans heeft tussen lange batterijduur, respectabele resolutie ( minimaal full HD ) en een formaat van ongeveer 10 inch.
4GB RAM is een behoorlijke must aangezien ik wat grotere programma's wil kunnen draaien die wel eens memory kunnen hoggen.

De 11 2 in 1 is op zich ook wel interessant.
http://www.gearbest.com/tablet-pcs/pp_328162.html
Groter scherm, grotere batterij ( en dus fiks langere batterijduur! ) en een ittiebittie goedkoper, maar komt wel met een significant lagere resolutie van 1920x1080 terwijl ik die extra verticale resolutie wel op prijs stel bij iets als programmeren.

Chuwi heeft ook de Hi 8/10 Pro, maar daar lees ik verhalen over bevriezende Android en dergelijken.

Zie ik misschien nog een tablet over het hoofd? Anders denk ik dat ik die morgen gewoon aanschaf ( met mogelijk ook keyboard, daar ga ik dan nog wel over tobben ).

[ Voor 20% gewijzigd door Thomg op 17-05-2016 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rty
  • Registratie: November 2011
  • Niet online

rty

powerboat schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 18:47:
[...]

Ja hoor dat werkt prima, ben alleen niet echt tevreden over het keyboard cover. Gebruik je de standaard ook of gebruik je een ander ?
Ik gebruikte de standaard cover, en die vond ik wel aardig werken. Maar die is nu kapot, dus nu doe ik het zonder keyboard.

edit: Gebruik hem wel een stuk minder sinds ik de Vbook v3 heb.

[ Voor 8% gewijzigd door rty op 17-05-2016 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-08 10:54
mission schreef op zondag 15 mei 2016 @ 21:44:
[...]

Bedankt voor het mee denken, maar ik kreeg dit niet voorelkaar.

Overgens heb ik vandaag een verse windows instalatie erop gezet en android verwijderd. Probleem is nog steeds aanwezig overgens
Is het niet gewoon een kwestie van een driveletter aan de sd toewijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
poema schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 04:48:
[...]

Is het niet gewoon een kwestie van een driveletter aan de sd toewijzen?
Ik ben inmiddels zo ver dat via een usb adapter de sd kaart nu wel gezien word door de tablet, maar nog niks via sd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
mission schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 08:43:
[...]

Ik ben inmiddels zo ver dat via een usb adapter de sd kaart nu wel gezien word door de tablet, maar nog niks via sd
Je mist de Windows driver voor het SD slot, die moet je installeren. Wellicht kan de fabrikant je die leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
Jumpman schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 08:47:
[...]

Je mist de Windows driver voor het SD slot, die moet je installeren. Wellicht kan de fabrikant je die leveren.
Bedankt voor het mee denken, maar deze staan erop.

Overgens met de originele windows werkte het ook niet, en daar stond ook de driver op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
mission schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 08:49:
[...]

Overgens met de originele windows werkte het ook niet, en daar stond ook de driver op
Hebben gebruikers van dezelfde tablet (op bijvoorbeeld andere fora) niet hetzelfde probleem? Zo nee, neem hun image over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
Jumpman schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 10:00:
[...]

Hebben gebruikers van dezelfde tablet (op bijvoorbeeld andere fora) niet hetzelfde probleem? Zo nee, neem hun image over.
nog niet gevonden iig, maar ik heb iig de fabrikant gemaild

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mission schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 08:49:
[...]

Bij de vBook V3 moet je ook zitten klooien met drivers. Niet alle eenheden hebben identiek dezelfde hardware, en voor wifi kun je niks met de drivers van een ander soortgelijk toestel of zelfs die van de fabrikant. Ik had lichtjes aangepaste files en heb ze moeten extracten van de image die ik had gemaakt alvorens ik Windows 10 Professional erop had gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smashmaster
Heb super snel (8 dagen na bestellen) al miijn chuwi Hi12 al binnen.
Na een paar uurtjes er mee spelen ben ik tevreden. Goede accu, scherm, prima voor de kleine taakjes, al vind ik het wel een tikkeltje sloom. Maar ik heb de dual boot versie, en schijnbaar is ergens de snelheid in de bios op 1066 mhz gezet ipv 1600, dus dat moet ik nog even aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rascal
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-09 12:56
Ik ben momenteel op zoek naar een 10 inch tablet en zit te twijfelen tussen deze twee:

Pipo W1S en de Chuwi Hi10

welke zouden jullie kiezen?
of weten jullie een betere optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.v.b
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-07 07:18
Rascal schreef op zondag 22 mei 2016 @ 11:41:
Ik ben momenteel op zoek naar een 10 inch tablet en zit te twijfelen tussen deze twee:

Pipo W1S en de Chuwi Hi10

welke zouden jullie kiezen?
of weten jullie een betere optie?
Misschien verstandig om mee te nemen bij je beslissing: Techtablets heeft 4 threads over de Pipo en 17 threads over de Chuwi. Niet echt shocking, maar de kans op hulp bij problemen is dus net iets groter bij de Chuwi.

Don't erase all files?
       [Yes]   [No]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Laatst online: 13:08

WCA

f.v.b schreef op zondag 22 mei 2016 @ 16:24:
[...]

Misschien verstandig om mee te nemen bij je beslissing: Techtablets heeft 4 threads over de Pipo en 17 threads over de Chuwi. Niet echt shocking, maar de kans op hulp bij problemen is dus net iets groter bij de Chuwi.
Weet je zeker dat de Chuwi niet gewoon veel meer verkocht wordt? Het aantal topics is niet echt een goede indicatie voor betrouwbaarheid.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.v.b
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-07 07:18
GreNade schreef op zondag 22 mei 2016 @ 16:39:
[...]

Weet je zeker dat de Chuwi niet gewoon veel meer verkocht wordt? Het aantal topics is niet echt een goede indicatie voor betrouwbaarheid.
Ik heb het over "hulp bij problemen", niet over "kans op problemen". Oh, er staat "kans op hulp bij problemen". Ai, nu heb ik hoofdpijn. :?

De kans op problemen is inderdaad lastig in te schatten. Maar daarvoor moet je onderzoek doen *voordat* je iets koopt, niet achteraf. @Rascal is goed bezig wat dat betreft.

Don't erase all files?
       [Yes]   [No]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Laatst online: 13:08

WCA

f.v.b schreef op zondag 22 mei 2016 @ 16:55:
[...]

Ik heb het over "hulp bij problemen", niet over "kans op problemen". Oh, er staat "kans op hulp bij problemen". Ai, nu heb ik hoofdpijn. :?

De kans op problemen is inderdaad lastig in te schatten. Maar daarvoor moet je onderzoek doen *voordat* je iets koopt, niet achteraf. @Rascal is goed bezig wat dat betreft.
Sorry, niet goed gelezen :S, in dat geval heb je gelijk inderdaad

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-09 10:07
Thomg schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 19:58:
Ik ben op zich wel geïnteresseerd in de Tbook 10 2 in 1.
http://www.gearbest.com/tablet-pcs/pp_350211.html

Ik zoek namelijk een tablet die een balans heeft tussen lange batterijduur, respectabele resolutie ( minimaal full HD ) en een formaat van ongeveer 10 inch.
4GB RAM is een behoorlijke must aangezien ik wat grotere programma's wil kunnen draaien die wel eens memory kunnen hoggen.

De 11 2 in 1 is op zich ook wel interessant.
http://www.gearbest.com/tablet-pcs/pp_328162.html
Groter scherm, grotere batterij ( en dus fiks langere batterijduur! ) en een ittiebittie goedkoper, maar komt wel met een significant lagere resolutie van 1920x1080 terwijl ik die extra verticale resolutie wel op prijs stel bij iets als programmeren.

Chuwi heeft ook de Hi 8/10 Pro, maar daar lees ik verhalen over bevriezende Android en dergelijken.

Zie ik misschien nog een tablet over het hoofd? Anders denk ik dat ik die morgen gewoon aanschaf ( met mogelijk ook keyboard, daar ga ik dan nog wel over tobben ).
Erg verleidelijk! De Teclast TBook 10 2in1 heb ik nu voorbij zien komen voor 165 euro ongeveer. Heeft iemand ervaring met de 10 of 11 inch variant van deze tablet? Mijn voorkeur gaat uit naar de 10 inch, want die ziet er net even wat beter uit. Is dit nou incl. toetsenbord? Zo nee, waar krijg je die?

Zijn er inmiddels al nieuwe leuke tablets? Ik zat een tijd te denken over de Hi10 Pro geloof ik van Chuwi, maar heb het daarna niet meer gevolgd.

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Bose321 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 22:48:
[...]

Erg verleidelijk! De Teclast TBook 10 2in1 heb ik nu voorbij zien komen voor 165 euro ongeveer. Heeft iemand ervaring met de 10 of 11 inch variant van deze tablet? Mijn voorkeur gaat uit naar de 10 inch, want die ziet er net even wat beter uit. Is dit nou incl. toetsenbord? Zo nee, waar krijg je die?

Zijn er inmiddels al nieuwe leuke tablets? Ik zat een tijd te denken over de Hi10 Pro geloof ik van Chuwi, maar heb het daarna niet meer gevolgd.
Ik ben uiteindelijk gegaan voor de Cube iWork 10 tablet, de lagere prijs (40€!) en voor de rest vergelijkbare specs waren voor mij de dingen die me over de streep trokken. Tbook 10 mist ook veel reviews...

Hi10 Pro had blijkbaar wat issues? Vind het toetsenbord ook niet mooi die erbij geleverd wordt.

Tobo's worden los verkocht op dezelfde sites (meestal).

Prijzen zijn hier niet verkeerd trouwens.
http://www.banggood.com/c...ml?p=QZ14021624945201505Y
X98 pro voor 204$ is best wel een erg leuke deal ( ~185€ ).
Ik weet niet of dit hier mag?

[ Voor 10% gewijzigd door Thomg op 24-05-2016 07:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 18:45

Wallie

Herr

Heb sinds gisteren een Chuwi Hi8 Pro binnengekregen, alleen het WiFi ontvangst is zeer zwak, alleen binnen een paar meter van mijn router vangt hij het signaal op (zowel in Windows als in Android) en de netwerken van de buren zijn al helemaal niet te zien. Iemand ervaring mee?

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:46
Wallie schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 10:24:
Heb sinds gisteren een Chuwi Hi8 Pro binnengekregen, alleen het WiFi ontvangst is zeer zwak, alleen binnen een paar meter van mijn router vangt hij het signaal op (zowel in Windows als in Android) en de netwerken van de buren zijn al helemaal niet te zien. Iemand ervaring mee?
Er is een fix voor WiFi problemen met de Hi12 standaard versie.
http://techtablets.com/20...om-powering-off-bios-fix/

Check eens bij Chuwi of er ook zulke problemen spelen bij deze versie zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 20:04

Hak

Helaas is m'n Chuwi Hi8 aan het overlijden (usb ingang is kapot, dus opladen is een probleem).
Heb een Teclast X80 Pro ter vervanging besteld, ben benieuwd wat die voor 70 eurootjes biedt. De Chuwi Hi8 Pro durfde ik niet aan nadat ik over alle problemen las.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
Hak schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 19:43:
Helaas is m'n Chuwi Hi8 aan het overlijden (usb ingang is kapot, dus opladen is een probleem).
Heb een Teclast X80 Pro ter vervanging besteld, ben benieuwd wat die voor 70 eurootjes biedt. De Chuwi Hi8 Pro durfde ik niet aan nadat ik over alle problemen las.
Ik heb de x80 pro nu een weekje of twee.

Je krijgt een boel voor je 70 euro echter :

In mijn geval:

Rechtsboven is scherm wat los en heeft daar n aardige backlight bleed

Micro sd werkt niet in windows en je houd amper 6gb over

Ben wel erg benieuwd of dit exemplarisch is, dus ben erg benieuwd naar hoe jij hem ontvangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009

Quad

Doof

Afgelopen week de Voyo A1 Plus Ultimate mogen ontvangen, geinig apparaatje!
In eerste instantie Windows 10 Enterprise erop gezet maar na enkele problemen toch weer terug naar de OEM installatie.
Echter na wat driver updates had ik alleen nog maar BSOD's dus het apparaatje een schone installatie vanaf USB schijf gegeven. Dankzij tips hier in het topic alle drivers weten te installeren op de acceleratiemeter na, deze krijgt de melding: 'Apparaat start niet', helaas.. Via internet en Voyo website de drivers gepakt maar nog altijd geen resultaat.

Opzich maakt het niet veel uit maar toch.. :)

Verder merkte ik op dat de camera drivers ook een BSOD geven, deze heb ik dus fijn uitgeschakeld.

Iemand overigens nog tips voor het tunen van het powermanagement?

[ Voor 4% gewijzigd door Quad op 26-05-2016 22:59 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janmarcverlin
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 27-03-2020
Ik heb deze week ook een Voyo A1 Plus Ultimate (oranje..:-)) ontvangen. Direct maar begonnen met een nieuwe installatie want al dat Chinees komt niet echt betrouwbaar over. veel drivers kunnen vinden, met name die voor het Wifi Broadcom sjippie. Alleen nu werken de camera's nog niet, alhoewel mijn device management zegt dat die dingen het doen. Elke tip is welkom..

Daarnaast is het batterij wat vreemd; opladen duurt 5 uur, en gisteren kon ik vier uur werken op het apparaat. Beetje tunen lijkt handig, maar nog geen idee hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hak

Hak

mission schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 21:45:
[...]

Ik heb de x80 pro nu een weekje of twee.

Je krijgt een boel voor je 70 euro echter :

In mijn geval:

Rechtsboven is scherm wat los en heeft daar n aardige backlight bleed

Micro sd werkt niet in windows en je houd amper 6gb over

Ben wel erg benieuwd of dit exemplarisch is, dus ben erg benieuwd naar hoe jij hem ontvangt
Ja voor dat bleeden ben ik ook een beetje bang. Zag het her en der ook terugkomen als kritiek. Het probleem van de SD card is mogelijk opgelost, zie forum Techtablets. Het is een setting in de bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
Hak schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 09:25:
[...]

Ja voor dat bleeden ben ik ook een beetje bang. Zag het her en der ook terugkomen als kritiek. Het probleem van de SD card is mogelijk opgelost, zie forum Techtablets. Het is een setting in de bios.
Oke, ik zal dat nog even proberen. Zou leuk zijn om wat extra opslag te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Voor de mensen die een Voyo A1 plus of Vbook v3 hebben besteld en binnengekregen waarom maken jullie hier niet eerst een volledige backup van, eventueel via een tool als acronis en trek je alle drivers daar vanuit.
Ik neem aan dat je van een werkend systeem de drivers op een of andere manier wel weg kan trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaasaanfiets schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 10:36:
Voor de mensen die een Voyo A1 plus of Vbook v3 hebben besteld en binnengekregen waarom maken jullie hier niet eerst een volledige backup van, eventueel via een tool als acronis en trek je alle drivers daar vanuit.
Ik neem aan dat je van een werkend systeem de drivers op een of andere manier wel weg kan trekken?
Dat is het eerste wat ik gedaan heb. Momenteel heb ik geen toegang tot de images wegens op verplaatsing, maar ik wil tijdens de week wel drivers uploaden. Op m'n Voyo Vbook V3 werkt alles. Die van m'n broer idem, maar die had een andere Bosch sensor die nogal wat moeite heeft gekost om aan de praat te krijgen.
Soms moet je drivers verschillende keren herinstalleren alvorens het "pakt", met name de broadcom drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 12:07

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

3rde pakketje deze week waar ik geen briefje heb gehad, maar volgens T&T ik dat ding al wel op postkantoor kon afhalen.. gaat lekker daar bij PostNL :/

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen paniek SynergyX. Bpost wil PostNL kopen ;) Dan komt alles in orde. Lekker 35 EUR administratie betalen voor de inklaring die je zelf hebt moeten doen. Maar je krijgt wel een briefje... want het gaat immers om die 35 EUR ;)

Ik heb vanmorgen eens Virtualbox geprobeerd met Ubuntu 16.04. 1.5GB RAM eraan toegekend en 1 core. Na installatie van de Guest Additions loopt het vrij vlotjes.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hw28YXn.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fL4357S.png

Ik durfde het niet te gebruiken op SANS cursus ivm de VMs die je moest draaien, maar blijkbaar zijn de VMs daar ook gewoon Ubuntu met 1GB RAM, maar blijkbaar kan die Atom wel wat aan.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2016 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cuball
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 09:59
Sinds een weekje heb ik een Teclast X80 Pro. Deze dual boot tablet heeft Windows 10 en Android 5.1. Nu zie ik dat het niet mogelijk is om in Android de apps te installeren op de SD kaart. De optie is nergens zichtbaar (ook niet uitgegrijsd).

Zijn hier oplossingen voor, gezien de opslag ruimte redelijk beperkt is met 32GB en een dualboot?
Zou rooten een oplossing kunnen bieden? Indien zo, hoe root ik deze tablet ?

"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
Cuball schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 12:46:
Sinds een weekje heb ik een Teclast X80 Pro. Deze dual boot tablet heeft Windows 10 en Android 5.1. Nu zie ik dat het niet mogelijk is om in Android de apps te installeren op de SD kaart. De optie is nergens zichtbaar (ook niet uitgegrijsd).

Zijn hier oplossingen voor, gezien de opslag ruimte redelijk beperkt is met 32GB en een dualboot?
Zou rooten een oplossing kunnen bieden? Indien zo, hoe root ik deze tablet ?
Rooten lost niks op, overgens kwam mijn x80 pro uit de doos met rootacces dus allicht heb jij dit ook.

Wss mogen apps niet op de sd ivm Windows, ookal werkt de sd reader niet onder Windows.

Ik heb vals gespeeld en het ding hergeinstalleerd (is ie meteen Nederlands) en Android eraf gegooid. Ofcourse kan je dit ook andersom doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben me aan het oriënteren op een chinees (dual os) tablet. De Teclast x98 pro is momenteel leuk geprijsd bij Banggood, maar ik heb een paar twijfelpuntjes: ik lees veel over de temperatuur van de teclast apparaten, is dat (nog steeds) een probleem?
Voordeel van dit tablet vind ik de Z8500 processor, ik begrijp dat deze wel geschikt is voor 4 gb in tegenstelling tot de hele bulk aan Z8300 tablets. Of is dat verschil in de praktijk nauwelijks noemenswaardig? Nadeel van dit tablet is dat ik er nog geen fatsoenlijk docking keyboard bij heb gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

De Z8500 is wel significant sneller dan de Z8300, zie review op TechTablets.
Nadeel is echter wel weer dat de batterijduur blijkbaar ruk is.

Hoezo 4GB in tegenstelling to Z8300 tablets? Er zijn ook zat Z8300 tablets met 4GB aan RAM waaronder de iWork10 Ultimate ( en andere alternatieven ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet dat er zat combinaties zijn van Z8300 met 4gb. Maar wat ik ervan gelezen heb is dat de Z8300 eigenlijk niet geschikt zijn voor 4gb. Of heb ik dat verkeerd?
En die iwork 10 is wel een van mijn alternatieven inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2016 @ 14:23:
Ik weet dat er zat combinaties zijn van Z8300 met 4gb. Maar wat ik ervan gelezen heb is dat de Z8300 eigenlijk niet geschikt zijn voor 4gb. Of heb ik dat verkeerd?
En die iwork 10 is wel een van mijn alternatieven inderdaad
Ongeveer gelijk, Z8300 heeft single channel only, Z8500 kan dual channel.
Heeft wel wat invloed, maar hoeveel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thomg schreef op maandag 30 mei 2016 @ 14:26:
[...]

Ongeveer gelijk, Z8300 heeft single channel only, Z8500 kan dual channel.
Heeft wel wat invloed, maar hoeveel...
Maar ten opzichte van de batterij moet je dus weer aardig inleveren. Aangezien ik de tablet niet voor zwaar gebruik wil kopen, (batterijduur > prestaties) heb ik dus opeens wat meer keus en valt de X98 pro toch weer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:07
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2016 @ 14:36:
[...]

Maar ten opzichte van de batterij moet je dus weer aardig inleveren. Aangezien ik de tablet niet voor zwaar gebruik wil kopen, (batterijduur > prestaties) heb ik dus opeens wat meer keus en valt de X98 pro toch weer af.
Ach, wat is slecht: in de Xiaomi Mi Pad 2 die ik nu in mijn handen heb zit ook een Z8500 en de batterij gaat best lang mee (3 dagen of zo, afhankelijk van het gebruik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hak

Hak

mission schreef op maandag 30 mei 2016 @ 12:55:
[...]
Ik heb vals gespeeld en het ding hergeinstalleerd (is ie meteen Nederlands) en Android eraf gegooid. Ofcourse kan je dit ook andersom doen
Hoe heb je dat aangepakt? Gewoon de standaard Windows 10 download geïnstalleerd, geen driver issues?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
Hak schreef op maandag 30 mei 2016 @ 20:19:
[...]

Hoe heb je dat aangepakt? Gewoon de standaard Windows 10 download geïnstalleerd, geen driver issues?
Op mijn laptop de mediacreationtool een usbstick klaar laten maken met win 10 home 64bit,

Dan in de set up alle partities verwijderen en dan de lege ruimte gebruiken.

X80 pro drivers kon ik niet vinden, dus pak de x80 plus drivers. Niet alles werkt maar onder de gene die werken zit de wifi driver welke wel werkt. Met wifi kun je dan apparaatbeheer automatisch de drivers laten zoeken en dit werkt perfect.

Ik heb alleen een beetje haperingen in de bluetooth maar verder geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Hoe komt het dat er wel van die tv players zijn met een z8500 maar ik geen ultrabooks kan vinden met deze chip.

Sowieso vind ik naast de Vbook v3 en de pipo w9s geen ultrabooks met een +-13inch scherm.
Heeft iemand hier toevallig nog andere goedkope ultrabooks gevonden met een scherm van rond de 13inch?

Ps ik zoek geen tablet met een los toetsenbord.

[ Voor 7% gewijzigd door kaasaanfiets op 30-05-2016 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
kaasaanfiets schreef op maandag 30 mei 2016 @ 22:20:
Hoe komt het dat er wel van die tv players zijn met een z8500 maar ik geen ultrabooks kan vinden met deze chip.

Sowieso vind ik naast de Vbook v3 en de pipo w9s geen ultrabooks met een +-13inch scherm.
Heeft iemand hier toevallig nog andere goedkope ultrabooks gevonden met een scherm van rond de 13inch?

Omdat ultrabooks een 14" scherm hebben.
En een zwaardere processor, enzovoort, enzoverder.

' Ultrabook' is een (merk)naam (van Intel) die je mag gebruiken als je aan bepaalde specs voldoet.

zie ook: http://www.ultrabookreview.com/2796-ultrabook-definition/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cuball
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 09:59
mission schreef op maandag 30 mei 2016 @ 12:55:
[...]

Rooten lost niks op, overgens kwam mijn x80 pro uit de doos met rootacces dus allicht heb jij dit ook.

Wss mogen apps niet op de sd ivm Windows, ookal werkt de sd reader niet onder Windows.

Vreemd, mijn toestel heeft in ieder geval geen root toegang. De SD reader werkt overigens wel perfect onder Windows 10 bij mij, daar kan ik dus wel de apps installeren op de SD kaart.

edit:

Heb je het herinstalleren zelf gedaan? Of een guide gevolgd? Veel over de Teclast X80 Pro vind je nog niet op net :-(

"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
Cuball schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 08:55:
[...]

Vreemd, mijn toestel heeft in ieder geval geen root toegang. De SD reader werkt overigens wel perfect onder Windows 10 bij mij, daar kan ik dus wel de apps installeren op de SD kaart.

edit:

Heb je het herinstalleren zelf gedaan? Of een guide gevolgd? Veel over de Teclast X80 Pro vind je nog niet op net :-(
Zal dan wel exemplarisch zijn.

Ik heb geen guide gevolgt, alleen even drivers gezocht en gekeken of ik zomaar t geheugen kon formateren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
kaasaanfiets schreef op maandag 30 mei 2016 @ 22:20:

In de tv boxes is er meer ruimte voor koeling, alle tablets en de meeste z8500 netbooks op de markt lopen allemaal warm en throttelen sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Net m'n iwork 10 ultimate flagship binnen.

Eerste impressies...
Booten is erg lang, misschien verwend van desktop, maar 30 seconden is wel het minimum.
Komt met minimale bloatware op android wat makkelijk te verwijderen is.
Windows komt ook met wat bloatware, laat ik nu nog even as is.
Komt met meerdere filmpjes op het bureaublad die de werking en accessoires demoën.
Leuk, als het niet chinees was that is...
Windows is activated, kijk nu of het legaal is.
System bevat wat chinese logo, wel te verwachten.
Windows is windows 10 home.
Standaard user is cube met zo ver ik kan zien alle rechten
OS ziet er verder vrij clean uit, niks noemenswaardigs.
Bouwkwaliteit is naar mijn mening erg goed, ook lichter dan verwacht.
Factory screen protector werkt prima en heeft geen ( mja, één bij de rand en één in de bezel, niet op het scherm ) bellen.
Toetsenbord voelt minder goed aan als ik had verwacht, voelt wat goedkoop aan. Niet de 40€ die ik ervoor neergelegd heb zeker.
Edge is om de een of andere reden soms ERG instabiel, laadt niet en crasht vervolgens beeldbesturingsprogramma ( driver ). O... K... Tijd voor waterfox...
Tablet wordt vrij warm met 2A oplader van mijn telefoon ( tablet komt zonder ), niet oncomfortabel, maar je merkt het wel meteen op.

ADWCleaner en MBAM geven allebei een a-ok.

[ Voor 13% gewijzigd door Thomg op 03-06-2016 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

guapper schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 00:45:
[...]

Omdat ultrabooks een 14" scherm hebben.
En een zwaardere processor, enzovoort, enzoverder.

' Ultrabook' is een (merk)naam (van Intel) die je mag gebruiken als je aan bepaalde specs voldoet.

zie ook: http://www.ultrabookreview.com/2796-ultrabook-definition/
Ja dat weet ik wel, ik doelde gewoon op kleine laptops die lijken op ultrabooks, zoals ook de 2 voorbeelden die ik aangeef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
kaasaanfiets schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 19:34:
[...]

Ja dat weet ik wel, ik doelde gewoon op kleine laptops die lijken op ultrabooks, zoals ook de 2 voorbeelden die ik aangeef.
Als ik de ervaringen met deze chipset op Windows 10 lees, krijg ik toch een de indruk dat de prestaties eigenlijk een beetje achter blijven bij je van een laptop zou verwachten.

Misschien dat fabrikanten daarom liever kiezen om voor iets meer geld een laptop aan te bieden net wat meer power heeft.

http://tweakers.net/categ...jTWM1DSUcoFaVUyNAFyamtrAQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 14:43
Ik heb nu een tijde een Onda V820w, en deze is helaas recent stuk gegaan. (Scherm gaat niet meer aan, bij aanzetten gaat power ledje wel aan, en word hij warm, maar dat is alles)

Nu beviel het formaat en de snelheid me wel, maar de 32GB geheugen was toch wat krap met windows.
Helaas heb ik rond de 8" geen alternatief kunnen vinden met 64GB geheugen.

Het kleinste alternatief lijkt dan de Teclast X98 Plus, maar die scheelt zowel in grootte als gewicht nauwelijks van de Chuwi Hibook 10, wat me dan ook wel wat lijkt.

Iemand die toevallig nog alternatieven kent (ideaal zou iets als de Chuwi Hibook in 8 of 9 inch zijn)

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Is een losse micro sd kaart niet een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 14:43
Een sd-kaart had ik er al bij voor data, maar programma's installeer ik toch liever intern. Met grote programma's zoals Visual Studio gaat het dan vrij snel.
Als je dan nog een paar GB vrij wilt houden zodat toekomstige grotere updates van Windows ook nog lukken dan is 32GB wel erg krap.
En dan betreft het nog de 32-bits versie van windows (om ruimte te besparen). Om ook vlot te multi-tasken lijkt me de 64-bits versie met 4GB geheugen ook wel beter, maar die is voor zover ik tot nog toe gevonden heb dus ook enkel te vinden op de tablets vanaf 9,7"

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Voor zover ik weet kan je in het gros van de tablets zo 128GB sd kaartjes stoppen, lijkt me voor een tablet lekker groot.

Voor de rest, mja, ik had zelf niks gevonden voor <9" met 64GB opslag. Is op zich ook wel begrijpelijk, jouw eisen sluiten niet aan bij 90% van de doelgroep :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Ik had de knoop doorgehakt en wou een Vbook V3 bestellen via Gearbest: http://www.gearbest.com/tablet-pcs/pp_285132.html

Hij kost daar 224 euro en dat is wat goedkoper dan op andere sites. Alleen zie ik in het bestelproces staan dat er nog eens 62 dollar aan shipping costs overheen komen :( Als mijn pakketje onderschept wordt nemen ze de verzendkosten dan mee met de extra BTW die je dan moet betalen?

Zoja, dan komt er nog even 87 euro overheen. Dan kost het ding ineens 368euro... dat vind ik wat teveel ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

kaasaanfiets schreef op maandag 06 juni 2016 @ 00:46:
Ik had de knoop doorgehakt en wou een Vbook V3 bestellen via Gearbest: http://www.gearbest.com/tablet-pcs/pp_285132.html

Hij kost daar 224 euro en dat is wat goedkoper dan op andere sites. Alleen zie ik in het bestelproces staan dat er nog eens 62 dollar aan shipping costs overheen komen :( Als mijn pakketje onderschept wordt nemen ze de verzendkosten dan mee met de extra BTW die je dan moet betalen?

Zoja, dan komt er nog even 87 euro overheen. Dan kost het ding ineens 368euro... dat vind ik wat teveel ;(
Ik heb via gearbest gekocht wegens nergens anders op voorraad. Ik raad die shop ten zeerste af. Ze zijn enorm traag. Het duurt meerdere weken om je shipment klaar te maken, ze kunnen geen deftige factuur of andere documenten meegeven en dan is de shipping ook nog eens niet van de snelste. Plus door die gebrekkige documenten ook nog eens de hele inklaring zelf mogen doen, bewijzen opsturen, importheffing betalen en daarbovenop nog een 35 EUR admin kosten omdat de boel niet in orde was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2016 @ 08:19:
[...]

Ik heb via gearbest gekocht wegens nergens anders op voorraad. Ik raad die shop ten zeerste af. Ze zijn enorm traag. Het duurt meerdere weken om je shipment klaar te maken, ze kunnen geen deftige factuur of andere documenten meegeven en dan is de shipping ook nog eens niet van de snelste. Plus door die gebrekkige documenten ook nog eens de hele inklaring zelf mogen doen, bewijzen opsturen, importheffing betalen en daarbovenop nog een 35 EUR admin kosten omdat de boel niet in orde was.
Hoeveel was je in totaal kwijt dan?
Andere bestellingen die ik heb gedaan lijken inderdaad ook zeer traag te zijn inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2016 @ 08:19:
[...]

Ik heb geen ervaring met GB, dus over de afhandeling van een order kan ik niets zeggen.

Wat betreft de extra kosten wel. In de TS staat een hele alinea extra kosten, en GB heeft het waarschijnlijk ook uitgebreid vermeld op hun website. Anno 2016 had je dit geweten als je je huiswerk had. In NL betaal je in principe boven 22 euro BTW, en boven de 150 euro ook douane/invoerrechten (ook over transportkosten). Als deze kosten niet krijgt heb je mazzel, maar je gaat er beter van uit dat deze gewoon betaald moeten worden.

Inklaring wordt gedaan door tante Post voor 14 tot 16 euro. Het ontbreken van een deftig factuur en documentatie bij de verzending is standaard wanneer je in China besteld, en moet je zien als een service om te proberen de extra kosten te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaasaanfiets schreef op maandag 06 juni 2016 @ 09:28:
[...]

Hoeveel was je in totaal kwijt dan?
Andere bestellingen die ik heb gedaan lijken inderdaad ook zeer traag te zijn inderdaad
Zo'n 387 EUR na conversie van USD naar EUR. In december besteld en pas tegen februari ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2016 @ 09:35:
Zo'n 387 EUR na conversie van USD naar EUR. In december besteld en pas tegen februari ontvangen.
Bij Amazon.co.uk was de Lenovo Yoga 700 tot nu toe 2x in de aanbieding voor £339.39 / €430.
Dan heb je een veel krachtigere CPU (M3-6Y30 i.p.v. de x5-Z8300), 8GB RAM i.p.v. 4GB en een 128GB SSD i.p.v. 64GB eMMC. Enig nadeel/voordeel is het kleinere scherm van 11.6".

En die kost dan maar zo'n €40 meer. Deze aanbieding kwam op 4 april en 11 mei langs en is natuurlijk meer zeer de vraag of en wanneer deze aanbieding weer langs komt.
(Hoewel de verscheidene Amazon sites haast continu Lenovo Yoga's in de aanbieding hebben).

Misschien is de Jumper EZBook 2 dan ook iets om in de gaten te houden.
Als de prijs gelijk blijft een stuk goedkoper dan de Voyo.

Voor de rest gelijke specs als de Voyo, aluminium bouw maar geen touchscreen. Dus echt een netbook.
Mogelijk gaat Chris van Techtablets deze ook reviewen.
Pagina: 1 ... 26 ... 31 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor winkels, prijzen, levertijden en alle andere niet-technische zaken.