Een vraagje voor de mede Voyo A1 Plus Ultimate gebruikers. Eindelijk een wif driver gevonden die werkt en geen bsod's opleverd dus ik kan hem eindelijk weer " normaal " gebruiken. Alleen, ik heb gelezen dat hij is op te laden met een micro usb naar 3.5mm kabel. Ik heb de kabel en ik kan hem inpluggen en hij geeft aan op te laden, maar het percentage daalt heel langzaam ipv dat die ook echt oplaad. Geprobeerd met een powerbank en meerdere usb adapters, enig idee? En weet anders iemand waar ik een nieuwe lader kan kopen, degene die erbij zit is echt crap en potentieel gevaarlijk, had een adapter uit china geïmporteerd die ook een 3.5mm plug had maar die past net niet, helaas.
Enigszins komisch dat ik erg impressed ben van gearbest, had alles binnen binnen 13 dagen zonder import of tax of andere poespas. Zat nieteens 1 dag in processing.Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2016 @ 08:19:
[...]
Ik heb via gearbest gekocht wegens nergens anders op voorraad. Ik raad die shop ten zeerste af. Ze zijn enorm traag. Het duurt meerdere weken om je shipment klaar te maken, ze kunnen geen deftige factuur of andere documenten meegeven en dan is de shipping ook nog eens niet van de snelste. Plus door die gebrekkige documenten ook nog eens de hele inklaring zelf mogen doen, bewijzen opsturen, importheffing betalen en daarbovenop nog een 35 EUR admin kosten omdat de boel niet in orde was.
Hangt denk ik af van wie jouw vervoerder is.
Dat terzijde, heb windows en android opnieuw gegooid op mijn iwork10 flagship, vers, debloated...
Batterijduur is nog steeds aan de lage kant in windows, relatief, a la 4 1/2 uur. Android doet echt LANG over de batterij, denk aan +6 uur. Niet zware last natuurlijk, zie het als reddit, boeken lezen en simpel internet.
Chrome / Firefox video performance in windows is echt 3x ruk. 100% load en echt een stuttery shitfest @ 60fps 1080p. Internet explorer doet het net weer wel ( maar daar killt de geen adblocker de ervaring ). In twitch is het zelfs zo erg dat chrome en firefox onkijkbaar zijn en ie ook moeite heeft, ik moet gewoon booten naar android om een leuke ervaring te krijgen. Ongelooflijk.

Touchpad lijkt ook half dood te zijn, nu is dat geen killer aangezien ik een touchscreen heb en vrijwel altijd een muis bij me heb als ik de dock gebruik, het laat wel een vieze nasmaak achter kijkende naar de bijna €50 prijs.
Afgezien daarvan, heerlijk ding. Serieus
Geen idee of het zin heeft om te posten hoe en wat ik het gedaan heb aangezien niemand deze tablet lijkt te hebben ( -> nutteloos ).
[ Voor 41% gewijzigd door Thomg op 07-06-2016 00:14 ]
Hey bedankt voor de tip voor die Jumper ezbook 2, heeft wel wat weg Van de pipo w9s maar dan met full HD scherm.Piet91 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 11:01:
[...]
Bij Amazon.co.uk was de Lenovo Yoga 700 tot nu toe 2x in de aanbieding voor £339.39 / €430.
Dan heb je een veel krachtigere CPU (M3-6Y30 i.p.v. de x5-Z8300), 8GB RAM i.p.v. 4GB en een 128GB SSD i.p.v. 64GB eMMC. Enig nadeel/voordeel is het kleinere scherm van 11.6".
En die kost dan maar zo'n €40 meer. Deze aanbieding kwam op 4 april en 11 mei langs en is natuurlijk meer zeer de vraag of en wanneer deze aanbieding weer langs komt.
(Hoewel de verscheidene Amazon sites haast continu Lenovo Yoga's in de aanbieding hebben).
Misschien is de Jumper EZBook 2 dan ook iets om in de gaten te houden.
Als de prijs gelijk blijft een stuk goedkoper dan de Voyo.
Voor de rest gelijke specs als de Voyo, aluminium bouw maar geen touchscreen. Dus echt een netbook.
Mogelijk gaat Chris van Techtablets deze ook reviewen.
Neem hem zeker mee in m'n overweging. Die dingen zijn allemaal passies gekoeld toch?
Ik heb een aantal keer op het punt gestaan om deze tablet te kopen. Echt een prima prijs voor wat je krijgt. Maar ik doe het dan toch maar niet omdat mijn Teclast X98 Air 3G nog steeds goed genoeg is.Thomg schreef op maandag 06 juni 2016 @ 23:52:
[...]
...
Dat terzijde, heb windows en android opnieuw gegooid op mijn iwork10 flagship, vers, debloated...
...
Afgezien daarvan, heerlijk ding. Serieus
Geen idee of het zin heeft om te posten hoe en wat ik het gedaan heb aangezien niemand deze tablet lijkt te hebben ( -> nutteloos ).
Of laat ik het anders zeggen: De 4GB geheugen op de iwork10 is zeer aantrekkelijk, maar de rest van de specs zijn vrijwel hetzelfde als die van de Teclast. Ik koop dus geen prima tablet voor die prijs, maar in mijn geval een 2GB geheugen upgrade ten opzichte van wat ik nu heb.
Maar ondanks het feit dat ik deze tablet niet heb en niet ga kopen, lees ik je review met veel plezier. Thanks!
Don't erase all files?
[Yes] [No]
Ja.kaasaanfiets schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 00:21:
[...]
Hey bedankt voor de tip voor die Jumper ezbook 2, heeft wel wat weg Van de pipo w9s maar dan met full HD scherm.
Neem hem zeker mee in m'n overweging. Die dingen zijn allemaal passies gekoeld toch?
Verwijderd
Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar een nieuwe tablet. Mijn budget is rond de 100 euro. Goede support is erg belangrijk. Het moet ook een grote tablet zijn dus >8.5 inch. Vroeger was de Pipo p4 erg populair, wat zijn de populaire tablets nu in deze prijsklasse. Ik had zelf hiernaar gekeken, https://bitspeed.nl/table...let-16gb-gps-android-4.4/
Is dit misschien wat, of heeft iemand nog andere goeie tips?
Alvast bedankt.
Ik ben op zoek naar een nieuwe tablet. Mijn budget is rond de 100 euro. Goede support is erg belangrijk. Het moet ook een grote tablet zijn dus >8.5 inch. Vroeger was de Pipo p4 erg populair, wat zijn de populaire tablets nu in deze prijsklasse. Ik had zelf hiernaar gekeken, https://bitspeed.nl/table...let-16gb-gps-android-4.4/
Alvast bedankt.
Chris heeft 'm besteld. Was/is erg goedkoop op GearBest te bestellen ($185).Piet91 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 11:01:
Misschien is de Jumper EZBook 2 dan ook iets om in de gaten te houden.
Als de prijs gelijk blijft een stuk goedkoper dan de Voyo.
Voor de rest gelijke specs als de Voyo, aluminium bouw maar geen touchscreen. Dus echt een netbook.
Mogelijk gaat Chris van Techtablets deze ook reviewen.
Ik ben benieuwd. Zit er best geinig uit eigenlijk.
http://techtablets.com/20...om-x5-4gb-64gb-ultrabook/
Code moet je invullen met een mobiele browser ( of als user agent ).
Bij nederlandse shops chinese spullen is niet zo'n geweldig idee kijkende naar de markup.
Wel weer de plus van gegarandeerd geen importtax en snelle levering.
Definieer support? Support qua development? Of van fabrikant? Het laatste zal je bij geen krijgen.Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 14:24:
Hallo allemaal,
Alvast bedankt.
Bij nederlandse shops chinese spullen is niet zo'n geweldig idee kijkende naar de markup.
[ Voor 7% gewijzigd door Thomg op 07-06-2016 21:44 ]
Wie is ChrisPiet91 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 18:09:
[...]
Chris heeft 'm besteld. Was/is erg goedkoop op GearBest te bestellen ($185).
Staat in mijn quote in hetzelfde bericht.kaasaanfiets schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 15:36:
Wie is Chris
Ah Techtablets
Maar is dit niet gewoon een Pipo w9s / (hij is ook ergens in America is hij ook te koop bij zo'n megastore zaak maar kan even niet op de naam komen) maar dan met hogere resolutie. ?
En aluminium behuizing.kaasaanfiets schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 18:53:
Ah Techtablets
Maar is dit niet gewoon een Pipo w9s / (hij is ook ergens in America is hij ook te koop bij zo'n megastore zaak maar kan even niet op de naam komen) maar dan met hogere resolutie. ?
Maar ja; de meeste van de huidige China Windows-tablets zijn hetzelfde; x5-Z8300, 2/4GB werkgeheugen en 32/64GB opslaggeheugen.
Verwijderd
Met support bedoel ik inderdaad qua development. Wat betreft de markup valt het wel mee. Bij Banggood betaal je ook 130 euro. Iemand een leuke aanrader voor rond de 100 euro ?Thomg schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 21:26:
http://techtablets.com/20...om-x5-4gb-64gb-ultrabook/
[...]
Definieer support? Support qua development? Of van fabrikant? Het laatste zal je bij geen krijgen.
Help!
Ik heb vanmiddag de Cube Iwork 10 i15T binnen gekregen,
is een mooi ding en eerst werkte alles goed.
Maar nu is hij ineens zn wifi driver kwijt.....
in apparaat beheer ziet hij ook de wifi adapter niet meer zelfs niet als verborgen apparaat....
hoe nu verder?
een schone windows installatie? of een speciale rom opnieuw instaleren?
of zijn de wifi drivers ergens te vinden en voor iedere china tablet gelijk?
alvast bedankt!
Ik heb vanmiddag de Cube Iwork 10 i15T binnen gekregen,
is een mooi ding en eerst werkte alles goed.
Maar nu is hij ineens zn wifi driver kwijt.....
in apparaat beheer ziet hij ook de wifi adapter niet meer zelfs niet als verborgen apparaat....
hoe nu verder?
een schone windows installatie? of een speciale rom opnieuw instaleren?
of zijn de wifi drivers ergens te vinden en voor iedere china tablet gelijk?
alvast bedankt!
Als er helemaal geen wifi-apparaat meer te zien is, en ook geen 'onbekend apparaat'-items in je apparaatbeheer, dan lijkt het er eerder op dat de wifi-module stuk is.
Kijk eens in je BIOS om te kijken of hij is uitgezet?
Kijk eens in je BIOS om te kijken of hij is uitgezet?
Onder network stack configuration staat alles aan behalve Ipv 6 PXE support
weet niet of dat is wat je bedoeld?
Kan mijzelf eigenlijk niet voorstellen dat de hardware stuk is,
hij deed het eerst prima maar er is wat malware op gekomen en ik denk dat malwarebytes iets te rigoreus is geweest....
Update: ben nu een systeemherstel aan het doen, hopen dat hij de adapter en driver weer vind...
Update 2: de reset heeft helaas niet gewerkt.
heb contact opgenomen met Iwork voor een herinstallatie bestand.
kan iemand mij vertellen hoe ik het apparaatbeheer de wifi adapter weer kan laten zien?
Update 3: de wifi werkt wel aan de android kant van de tablet, in windows nog steeds niet
Update 4: na de boot in android en terug naar windows deed alles het weer! behoorlijk opgelucht!
weet niet of dat is wat je bedoeld?
Kan mijzelf eigenlijk niet voorstellen dat de hardware stuk is,
hij deed het eerst prima maar er is wat malware op gekomen en ik denk dat malwarebytes iets te rigoreus is geweest....
Update: ben nu een systeemherstel aan het doen, hopen dat hij de adapter en driver weer vind...
Update 2: de reset heeft helaas niet gewerkt.
heb contact opgenomen met Iwork voor een herinstallatie bestand.
kan iemand mij vertellen hoe ik het apparaatbeheer de wifi adapter weer kan laten zien?
Update 3: de wifi werkt wel aan de android kant van de tablet, in windows nog steeds niet
Update 4: na de boot in android en terug naar windows deed alles het weer! behoorlijk opgelucht!
[ Voor 91% gewijzigd door Rascal op 10-06-2016 19:42 ]
Ik vroeg me af of iemand al eens een pen tekentablet aan de tablet gehangen heeft.
Nu de tablets 4gb hebben zat ik daar aan te denken.
Niet zeker wat je hier wilt vragen, om ervaringen of om of welke tablets het blijken te ondersteunen... Uitgaande van het laatste...KLX16 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 22:12:
Ik vroeg me af of iemand al eens een pen tekentablet aan de tablet gehangen heeft.
De iWork 10 flagship ondersteund surface pen afaik ( cep-02 ).
i7 stylus ook.
Meeste tablets met een M processor zijn ook zo luxe dat ze bij default ook pen ondersteunen.
[ Voor 8% gewijzigd door Thomg op 11-06-2016 00:42 ]
Moet zeggen, had een chuwi hi8 gekocht, maar gebruik dat ding amper. Doe bijna alles op mobiel en zwaardere werk op pc of laptop. Misschien maar eens te koop zetten... Iemand hier al interesse?
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Ik heb een Wacom bamboo pen and touch, zoiets zou ik aan een wat sterkere tablet willen hangen zoals bijvoorbeeld de iWork 10 en dan met een keyboard erbij.Thomg schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 00:22:
[...]
Niet zeker wat je hier wilt vragen, om ervaringen of om of welke tablets het blijken te ondersteunen... Uitgaande van het laatste...
De iWork 10 flagship ondersteund surface pen afaik ( cep-02 ).
i7 stylus ook.
Meeste tablets met een M processor zijn ook zo luxe dat ze bij default ook pen ondersteunen.
Ik wil dus niet met een stylus over de tablet heen.
Haha oeps! Stom leesfoutje van me!KLX16 schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 03:00:
[...]
Ik heb een Wacom bamboo pen and touch, zoiets zou ik aan een wat sterkere tablet willen hangen zoals bijvoorbeeld de iWork 10 en dan met een keyboard erbij.
Ik wil dus niet met een stylus over de tablet heen.
Ik heb een wacom tablet en de iwork 10 flagship, dat werkt gewoon.
Naar wat voor ervaringen zoek je?
Iemand bekend met de chuwi hi10 en hi12?
Lijken prima tablets voor weinig, echter op tweakers kom ik niets tegen erover.
Ik heb de hi8, leuk ding. Nadeel is dat scherm plastic is (niet 100% krasvast) en door de dual boot je ruimte wat beperkt kan zijn (ik had een 8.1, upgrade naar 10).reinier666 schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 23:42:
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik hoor veel problemen over de hi10 op TT.reinier666 schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 23:42:
http://techtablets.com/fo...wi/chuwi-hi10-discussion/
Misschien dat omdat het populairder is, maar ik zou kijken naar de iWork 10 Flagship/ultimate en de X98 plus.
Hi12 lijkt vrij goed te zijn.
Als je bereid bent er zoveel geld tegenaan te gooien
[ Voor 8% gewijzigd door Thomg op 12-06-2016 01:09 ]
Ik heb even zitten googlen (wat dieper zeg maar )
-Het blijkt chinese windows te zijn, met een engels taalpakket.
-Kale install windows niet mogelijk met chinese licentie.
-hele omslachtige update en recovery procedures.
-na installatie "meteen" windows update uit moeten zetten omdat je anders je systeem kan bricken hahahaha
Absoluut ongeschikt als kado voor een niet tweaker dus (waar het voor bedoeld was)
Voor mij zou het wel een leuke uitdaging zijn er gewoon stock windows op te gooien.
We kijken even verder, wellicht doorsparen voor een surface.
Thx
-na installatie "meteen" windows update uit moeten zetten omdat je anders je systeem kan bricken hahahaha
Absoluut ongeschikt als kado voor een niet tweaker dus (waar het voor bedoeld was)
Voor mij zou het wel een leuke uitdaging zijn er gewoon stock windows op te gooien.
Thx
Om even op één lijn te zitten, ik ga er hier vanuit dat je het over de hi10 hebt?reinier666 schreef op zondag 12 juni 2016 @ 08:55:
Ik heb even zitten googlen (wat dieper zeg maar )
Thx
Verwijderd
Ik zit zelf ook te zoeken naar een tablet. Ik zoek eentje die:
- Kan worden opgeladen met een powerbank (via Micro-USB, Cube i7 stylus en Teclast x2 pro vallen al af)
- Windows
- 4GB RAM
- 64GB Storage
- Des te groter scherm des te beter.
Ik zat eerst te denken aan de Hi10 want die is standaard al alleen Windows maar veel problemen blijkbaar met deze. Nu te denken aan de Hi12. Zit ook te denken aan de Teclast tBook 11 maar ook daar veel geklaag.
- Kan worden opgeladen met een powerbank (via Micro-USB, Cube i7 stylus en Teclast x2 pro vallen al af)
- Windows
- 4GB RAM
- 64GB Storage
- Des te groter scherm des te beter.
Ik zat eerst te denken aan de Hi10 want die is standaard al alleen Windows maar veel problemen blijkbaar met deze. Nu te denken aan de Hi12. Zit ook te denken aan de Teclast tBook 11 maar ook daar veel geklaag.
YepThomg schreef op zondag 12 juni 2016 @ 13:37:
[...]
Om even op één lijn te zitten, ik ga er hier vanuit dat je het over de hi10 hebt?
Ik zit eraan te denken om een teclast Tbook 11 te kopen. Iemand ervaring met deze tablet en is hij aan te raden of zijn er ook nadelen?
Bij gearbest kost hij nu 150 euro in china en 188 euro bij het eu warehouse van gearbest. Wat is verstandig? China en risico op douanheffing of toch maar EU?
Bij gearbest kost hij nu 150 euro in china en 188 euro bij het eu warehouse van gearbest. Wat is verstandig? China en risico op douanheffing of toch maar EU?
Verwijderd
Ik heb zojuist bij gearbest de cube iwork10 besteld, toetsenbord erbij voor €187,50. Ben benieuwd. Jij hebt deze ook toch? Bevalt hij nog?Thomg schreef op maandag 30 mei 2016 @ 14:26:
Ongeveer gelijk, Z8300 heeft single channel only, Z8500 kan dual channel.
Heeft wel wat invloed, maar hoeveel...
En heeft 'm nou al binnen.Piet91 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 18:09:
Chris heeft 'm besteld. Was/is erg goedkoop op GearBest te bestellen ($185).
Dus geen aluminium bouw behalve de back cover (wat de webshops echter niet aangeven)
Verder dus weer problemen met de USB-poorten (kunnen geen 2.5" HDD voeden) en erg flexibel toetsenbord.
Positieve punten zijn het scherm, grote trackpad en beschikbare ruimte op de eMMC.
Maar als ik dan zie hoe ontzettend traag dat gaat door de programma's en verkenner

De tablet bevalt erg goed, zeer onder de indruk. Batterijduur is echt uitmuntend.Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 09:48:
[...]
Ik heb zojuist bij gearbest de cube iwork10 besteld, toetsenbord erbij voor €187,50. Ben benieuwd. Jij hebt deze ook toch? Bevalt hij nog?
Ik raad je wel aan om Windows 10 LTSB en Android debloated te installeren. De standaard Windows 10 is vrij bloated voor een low power processor, je zult vaak zien dat updates installeren, downloaden, security center weer bezig is, etc.
Android hoeft niet echt vergeleken met windows, maar als je root wilt raad ik het wel aan! TWRP is ook een leuke.
De toetsenbord echter, niet zo. De trackpad is bij mij overleden (zga) en ik krijg zo nu en dan USB device has stopped responding. Heb het al rond met gearbest en krijg voor nop een nieuwe. Als die werkte had ik het een must have genoemd, maar nu krijg ik toch wel een slecht beeld bij de gemiddelde kwaliteit
Gamen gaat ook wel aardig op dit ding zolang het niet echt niet veeleisend is. Risk of Rain en Nuclear Throne draaien als een toeter. Emuleren is pittiger en iets als LoL draait ook niet echt wauw tenzij je de resolutie in de noten trapt. Misschien ben ik nou zo erg, maar als je 1440p 110fps gewend bent is 1200p <60fps een no-no.
Android is ook echt veel beter geoptimaliseerd voor low power trouwens. Twitch and youtube is een shitfest in windows, in android seamless. Emuleren item dito.
[ Voor 26% gewijzigd door Thomg op 14-06-2016 12:19 ]
Verwijderd
Bedankt voor je advies. Ik wacht eerst maar eens af hoe alles werkt voordat ik ga ingrijpenThomg schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 11:52:
[...]
De tablet bevalt erg goed, zeer onder de indruk. Batterijduur is echt uitmuntend.
Ik raad je wel aan om Windows 10 LTSB en Android debloated te installeren. De standaard Windows 10 is vrij bloated voor een low power processor, je zult vaak zien dat updates installeren, downloaden, security center weer bezig is, etc.
Android hoeft niet echt vergeleken met windows, maar als je root wilt raad ik het wel aan! TWRP is ook een leuke.
De toetsenbord echter, niet zo. De trackpad is bij mij overleden (zga) en ik krijg zo nu en dan USB device has stopped responding. Heb het al rond met gearbest en krijg voor nop een nieuwe. Als die werkte had ik het een must have genoemd, maar nu krijg ik toch wel een slecht beeld bij de gemiddelde kwaliteit
Heb net de Tbook 11 besteld,
Beetje gek is dat als ik op gearbest kijk is de prijs 221 euro in china of 188 euro bij eu warehouse.
Maar via onderstaande link kost het 154,67 euro (gisteren was ie daar nog 150,25
http://www.gearbest.com/t...e&utm_campaign=shareasale
Ik heb wat gegoogled over problemen met tbook 11 en enige wat ik tegen kom is microsd kaart herkenning in windows 10( http://techtablets.com/fo...ard-micro-sd-tf-problems/ ). Hopelijk komt daar een bios update voor. Als hij binnen is eerst maar eens mijn samsung 64gb evo microsd erop testen maar ik hoop eigenlijk dat een 128GB samsung evo microsd erin gaat werken.
Beetje gek is dat als ik op gearbest kijk is de prijs 221 euro in china of 188 euro bij eu warehouse.
Maar via onderstaande link kost het 154,67 euro (gisteren was ie daar nog 150,25
Ik heb wat gegoogled over problemen met tbook 11 en enige wat ik tegen kom is microsd kaart herkenning in windows 10( http://techtablets.com/fo...ard-micro-sd-tf-problems/ ). Hopelijk komt daar een bios update voor. Als hij binnen is eerst maar eens mijn samsung 64gb evo microsd erop testen maar ik hoop eigenlijk dat een 128GB samsung evo microsd erin gaat werken.
EMS Express Mail Service is altijd extra douane kosten betalen? Dat is wat ik hier van iemand lees namelijk. Zijn er ook mensen met andere ervaringen?
Heb toch maar de Vbook V3 besteld, het design spreekt me enorm aan. Mocht het niks zijn dan maar weer doorverkopen.
http://www.banggood.com/V...-10-Tablet-p-1048523.html
In de advertentie staat een coupon code voor extra korting: $86 off coupon: b87639
In totaal komt hij nu op: €236.94
Volgens http://www.invoercalculator.nl/ kom ik dan op +-:
Bestelbedrag in euro’s € 235,20
Invoerrechten bedrag € 9,88
BTW bedrag € 51,47
Totale bijkomende kosten € 74,34
Totaalbedrag € 309,55 (+31,61%)
Heb toch maar de Vbook V3 besteld, het design spreekt me enorm aan. Mocht het niks zijn dan maar weer doorverkopen.
http://www.banggood.com/V...-10-Tablet-p-1048523.html
In de advertentie staat een coupon code voor extra korting: $86 off coupon: b87639
In totaal komt hij nu op: €236.94
Volgens http://www.invoercalculator.nl/ kom ik dan op +-:
Bestelbedrag in euro’s € 235,20
Invoerrechten bedrag € 9,88
BTW bedrag € 51,47
Totale bijkomende kosten € 74,34
Totaalbedrag € 309,55 (+31,61%)
[ Voor 45% gewijzigd door kaasaanfiets op 14-06-2016 22:22 ]
Afaik is die erg vergelijkbaar met andere tablets rond die prijsrange.Zybertweak schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 21:30:
Heb net de Tbook 11 besteld,
Maar via onderstaande link kost het 154,67 euro (gisteren was ie daar nog 150,25![]()
Houdt er rekening mee dat micro sd zeer waarschijnlijk op de USB 2.0 bus zit.
Ligt er maar net aan welke link want nu is de tbook 11 weer wel 150,25 euro via deze link : http://m.gearbest.com/tab...ign=Displayads&vip=138131
Ik heb op hun website ook de vraag gesteld wat ze aanraden kwa microsd kaart.
vanuit een EU warenhuis is hij 213.42 dollar. komt neer op 190.41 euro.Zybertweak schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 08:11:
Ligt er maar net aan welke link want nu is de tbook 11 weer wel 150,25 euro via deze link : http://m.gearbest.com/tab...ign=Displayads&vip=138131
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Zo te zien heeft de tablet guru een uitspraak gedaan over de beste tablet rond de €150 prijsrange.
http://techtablets.com/fo...keyboard-dock/#post-41217
Blijkbaar wel een issue met het toetsenbord dock, teveel power trekken = dood ding.
Zelf nog niet gemerkt, maar ook niet echt iets high power aan vast gehangen. Simpele opslag gaat op USB, echt grote dingen op NAS.
http://techtablets.com/fo...keyboard-dock/#post-41217
Blijkbaar wel een issue met het toetsenbord dock, teveel power trekken = dood ding.
Zelf nog niet gemerkt, maar ook niet echt iets high power aan vast gehangen. Simpele opslag gaat op USB, echt grote dingen op NAS.
[ Voor 40% gewijzigd door Thomg op 16-06-2016 22:43 ]
Zojuist m'n Jumper EZBook 2 ontvangen. Eerste indruk: voor dat geld best netjes.
De back cover is inderdaad van aluminium, de rest is van plastic wat hier en daar bouncy is (toetsenbord). Dit toetsenbord typt overigens behoorlijk en het trackpad lijkt ook goed zo'n werk te doen.
Het scherm is goed te noemen en is ook wel aardig helder.
Vooralsnog lijkt het apparaat redelijk vlot te reageren, maar de vraag is natuurlijk of dat zo blijft als mijn vrouw er straks mee aan de slag gaat ;-)
Een groot minpunt is wat mij betreft de lader, het snoertje is een meter lang en dat is wel echt heel kort (ik heb er een lader voor het Chinese stroomnet bij, want ik woon in China). De bouwkwaliteit van het geheel lijkt goed, maar ik ben er niet van onder de indruk. (mijn teclast tablet zit toch netter in elkaar).
De back cover is inderdaad van aluminium, de rest is van plastic wat hier en daar bouncy is (toetsenbord). Dit toetsenbord typt overigens behoorlijk en het trackpad lijkt ook goed zo'n werk te doen.
Het scherm is goed te noemen en is ook wel aardig helder.
Vooralsnog lijkt het apparaat redelijk vlot te reageren, maar de vraag is natuurlijk of dat zo blijft als mijn vrouw er straks mee aan de slag gaat ;-)
Een groot minpunt is wat mij betreft de lader, het snoertje is een meter lang en dat is wel echt heel kort (ik heb er een lader voor het Chinese stroomnet bij, want ik woon in China). De bouwkwaliteit van het geheel lijkt goed, maar ik ben er niet van onder de indruk. (mijn teclast tablet zit toch netter in elkaar).
Zat al een tijdje met een scheef oog naar de Chuwi Hi 12 windows + Android te kijken en te twijfelen wel of niet doen. Prijstechnisch interessant maar is het voor mij het geld waard ga ik het wel gebruiken?
Vandaag knoop doorgehakt:
Bij gearbest in EU-warenhuis (dus geen importkosten!) met promotioncode Intel11 inclusief verzendkosten voor USD215, omgerekend dus iets meer dan € 190. Lijkt mij een fantastische deal!
Prijs in EU-warenhuis is eerst 254 USD na invoeren van de promotioncode zakt deze naar USD 207,95 hier komen dan nog USD 7,05 aan verzendkosten bij.
Nu nog even kijken of een van de stylus pennen die bij mij thuis slingeren werken met deze chuwi anders moet ik die er nog even nabestellen.
Bij gearbest in EU-warenhuis (dus geen importkosten!) met promotioncode Intel11 inclusief verzendkosten voor USD215, omgerekend dus iets meer dan € 190. Lijkt mij een fantastische deal!
Prijs in EU-warenhuis is eerst 254 USD na invoeren van de promotioncode zakt deze naar USD 207,95 hier komen dan nog USD 7,05 aan verzendkosten bij.
Nu nog even kijken of een van de stylus pennen die bij mij thuis slingeren werken met deze chuwi anders moet ik die er nog even nabestellen.
Heeft iemand de Onda obook 11 pro al ergens gespot?
Ik wacht nog in spanning af op mijn Voyo Voor v3 ik lees her en der en op YouTube wel wat problemen dus ik hoop dat het goed komt
Ik wacht nog in spanning af op mijn Voyo Voor v3 ik lees her en der en op YouTube wel wat problemen dus ik hoop dat het goed komt
zit ook te twijfelen deze te bestellen, heb een hi10 maar wil gaag een nog groter scherm, weet alleen niet of het nut heeft want heeft die hi12 niet een wat ongebruikelijke resolutie? dus als ik dan films kijk heb ik effectief misschien maar evengroot beeld als me hi10( 10.6 inch)BB-One schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 10:38:
Zat al een tijdje met een scheef oog naar de Chuwi Hi 12 windows + Android te kijken en te twijfelen wel of niet doen. Prijstechnisch interessant maar is het voor mij het geld waard ga ik het wel gebruiken?
Ik ben opzoek naar een Dual boot Ipad clone. Met 4 gb RAM. Volgens mij is er dan maar 1 optie. En dat is de Teclast x98 pro (en de plus, maar de pro is sneller)
Of zijn er nog anderen die ik over het hoofd zie?
De Onda V919?Kitser schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 10:44:
Ik ben opzoek naar een Dual boot Ipad clone. Met 4 gb RAM. Volgens mij is er dan maar 1 optie. En dat is de Teclast x98 pro (en de plus, maar de pro is sneller)
Verder is de pro sneller, maar ik dacht dat de plus toch de betere keuze was.
Veel betere batterijduur en de pro throttlet nogal snel (maar wellicht in een latere batch opgelost).
Ik begin een beetje te twijfelen of mijn Voyo vbook v3 wel gaat komen.
Ik dacht dat EMS een snelle verzendmethode was maar dat blijkt erg mee te vallen.
15-6 zie ik de eerste vermelding bij de tracking en de 22-6 de laatste. Handing over to airline. En ik lees op het Online shoppen in China dat mensen producten binnen een week hun producten binnenkrijgen.
EMS heeft dus geen enkele voordelen.
Ik dacht dat EMS een snelle verzendmethode was maar dat blijkt erg mee te vallen.
15-6 zie ik de eerste vermelding bij de tracking en de 22-6 de laatste. Handing over to airline. En ik lees op het Online shoppen in China dat mensen producten binnen een week hun producten binnenkrijgen.
EMS heeft dus geen enkele voordelen.
Ik denk dat je deze bedoeld?Sinned123 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 20:31:
[...]
De Onda V919?
Verder is de pro sneller, maar ik dacht dat de plus toch de betere keuze was.
Veel betere batterijduur en de pro throttlet nogal snel (maar wellicht in een latere batch opgelost).
http://www.onda-tablet.co...4gb-ram-intel-tablet.html
Dat is helaas geen Dual boot. Ik wil graag Android en Windows gebruiken.
Ik heb ook gelezen over wat throttling. Maar ik vraag me af of niet iedereen elkaar na praat. Er is inderdaad een YouTube video van Tech Tablets die het daar over heeft. Maar zouden meerdere mensen dat gemerkt hebben? Of is dat allemaal gebaseerd op deze review?
Ik heb zo'n teclast open gehad (Air II), en er word weinig gedaan aan warmte geleiding, dus ik geloof best dat een warmere cpu throttlet.Kitser schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 21:52:
[...]
Ik denk dat je deze bedoeld?
Ik heb ook gelezen over wat throttling. Maar ik vraag me af of niet iedereen elkaar na praat. Er is inderdaad een YouTube video van Tech Tablets die het daar over heeft. Maar zouden meerdere mensen dat gemerkt hebben? Of is dat allemaal gebaseerd op deze review?
Er is blijkbaar wel een dual boot onda, http://www.onda-tablet.co...l-boot-2gb-64gb-gold.html maar die heeft maar 2GB ram.
Geloof dat de Teclast sowieso beter in elkaar zit.
Op bangood, blijkbaar een dual boot 4GB Onda met nog eens een 30$ coupon
http://www.banggood.com/O...oot-Tablet-p-1061497.html
Daardoor 159$, mooi prijsje.
[ Voor 9% gewijzigd door Sinned123 op 25-06-2016 22:10 ]
Ik ben bang dat dat een foutje is. Aangezien er op de website van Onda niets over te vinden is. En de prijs lijkt me wat laag als je het vergelijkt met de Windows only versie.
Anders is het wel een mooi alternatief.
Heb jij jouw air II gekoeld?
Ik denk geen foutje hoor.Kitser schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 22:21:
Ik ben bang dat dat een foutje is. Aangezien er op de website van Onda niets over te vinden is. En de prijs lijkt me wat laag als je het vergelijkt met de Windows only versie.
Kijk maar op YouTube YouTube: Onda v919 Air CH Unboxing & Hands On
Bij 1:52
Ik heb mijn teclast open gehad omdat ik hem had gebrickt en direct de BIOS moest flashen.
Gisteren mijn dualboot teclast x98 Air II geflasht naar Android only. Er is voor die tablet een ontzettend handige tool om allerlei flashhandelingen uit te voeren. Zit bij Mirek ROM.
http://forum.xda-develope...om-android-4-4-4-t3206770
http://forum.xda-develope...om-android-4-4-4-t3206770
Je zit in de Windows tablet forunlm hè.. 
Ik vond zelf Windows beter draaien, maar android geeft een veel betere standby tijd.
Ik vond zelf Windows beter draaien, maar android geeft een veel betere standby tijd.
Heb eindelijk de Teclast X80 Pro binnen. Net als de Chuwi Hi8 die ik hiervoor had, draait ie soepel en na de aanpassing in de bios herkent hij ook m'n SD-kaart.
De wifi-performance is echter om te janken. Heeft iemand tips voor de beste Windows-settings voor de Realtek RTL8723BS?
De wifi-performance is echter om te janken. Heeft iemand tips voor de beste Windows-settings voor de Realtek RTL8723BS?
Thanks.mux schreef op donderdag 28 april 2016 @ 13:26:
[...]
Dit is normaal voor atom-based en tragere tablets; in principe zijn deze tablets niet snel genoeg om op software video te decoderen waarvoor ze geen hardware codecs hebben. Kan inderdaad aan MPC liggen. Maar puur over software gaat het je héél veel batterij kosten en zal het alsnog vrij schokkerig beeld geven.
Het helpt om een video dan in andere formaten te downloaden en te proberen. Atoms hebben in ieder geval de meeste h.264-codecs aan boord, dus dat moet altijd goed gaan.
Teleurstellend om te lezen in ieder geval dat de tablet zoveel problemen heeft met dat format. Om nou al die files om te gaan zetten of in een ander format te downloaden is ook weer een beetje veel moeite, maar kan nu dus gewoon via PC kijken.
Verder redelijk tevreden over de Pipo W1S, al heb ik er nog niet echt veel mee kunnen doen vanwege dat gebrek aan internet (wel een paar keer meegenomen naar een vriend waar ik dan bleef slapen, en dan dus apps enzo downloaden...) Leuk dingetje in ieder geval voor 200 euro. Zal er nu ik thuis ben ook wel een beetje mee gaan pielen om alles een beetje meer naar mijn smaak en voorkeuren aan te passen.
Oh ja, ik zie het.Sinned123 schreef op zondag 26 juni 2016 @ 07:17:
[...]
Ik denk geen foutje hoor.
Kijk maar op YouTube YouTube: Onda v919 Air CH Unboxing & Hands On
Bij 1:52
Ik heb mijn teclast open gehad omdat ik hem had gebrickt en direct de BIOS moest flashen.
Ik heb de knoop doorgehakt. En een Teclast x98 Pro besteld. Ik las dat de batterij wat langer mee zou gaan met de Mirek ROM. En ik gebruik hem alleen voor een beetje browsen. Maar dat moet wel een beetje snel gaan.
Ik neem de gok vwb het hitte probleem. Ik ga er vanuit dat dat vooral met gamen zal zijn.
De niet CH versie is dualboot (Win10 + Android 4.4). Ik heb er een tijdje geleden twee gekocht:Kitser schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 21:52:
[...]
Ik denk dat je deze bedoeld?
- De ene deed het binnen een week al niet meer (na een reboot vanuit Android totaal dood, helemaal niks meer)
- De andere doet het nog wel maar heeft wel veel last van thermal throttling en zelfs thermal shutdown bij wat warmere omgevingstemperatuur. Het is dus geen fabeltje. Overigens is het verder voor de prijs een prima tablet voor de kinderen om spelletjes op te spelen.
[ Voor 5% gewijzigd door dennisfr op 27-06-2016 08:39 ]
Tbook 11 14 Juni besteld bij Gearbest en vorige week binnen gekregen, gelukkig geen douane heffing gehad. Na het aanzetten begonnen met android en dat was even schrikken want de kleuren zagen er wel erg flets uit! Gelijk het instellingen menu in gegaan en zag dat er een optimize display update werd aangeboden door teclast. Na deze update is het een prima display met goede kleuren en helderheid en ook goed leesbaar in de zon! Ook de kijkhoeken zijn prima! Ik begreep uit fora dat de Tbook 11 wat problemen met microSD had, vooral in windows 10. Ik had nog een 64GB transcend kaartje die uit mijn huawei telefoon kwam en ook daarmee was geformatteerd en deze werd inderdaad niet direct herkend in windows 10. In aparaatbeheer staat de driver van de card reader er 2 keer in waarvan 1x met uitroep teken, Driver updaten via windows lukte niet en ik heb hem toen maar verwijderd en daarna werd het kaartje prima gezien. Na een herstart kwam het uitroep teken echter weer terug, nu heb ik hem op 'disabled' gezet en dat lijkt wel te werken. Daarna naar android geboot en daar kreeg ik in eerste instantie ook wat problemen met de herkenning van het kaartje. Maar met wat geduld en een keertje ontkoppelen en ook nog een keer het kaartje herplaatsen en een herstart leest ook android het 64gb kaartje prima. Met over kopieren van wat files had ik wel wat acces denied probleempjes maar volgens mijn FX explorer app moest ik write acces aanzetten voor de microSD en dat verhielp het. Vooralsnog loopt het nu prima. Ik wil mijn 4TB 2,5 inch externe USB 3.0 schijf er af en toe aan gaan koppelen maar daar heb ik een externe voeding voor besteld want ik vermoed dat de tablet niet genoeg power gaat geven daarvoor, ik ga het niet proberen zonder. Ik ga mogelijk later nog een samsung evo 128GB kaartje proberen.
Ik gebruikte hem alleen zakelijk onder Windows, maar omdat ik nu een netbook van de zaak heb gekregen, heb ik hem omgeflasht naar Android.Sinned123 schreef op zondag 26 juni 2016 @ 09:05:
Je zit in de Windows tablet forunlm hè..
Met de originele ROM was hij onder Android rampzalig, veel brightness throttling en niet één spel met enigszins 3D-achtige beelden wilde draaien. Nu met custom-ROM doet hij het prima.
Het ging me er trouwens ook niet om dat ik Android wilde bespreken, maar meer dat ik de tool onder de aandacht wilde brengen voor gebruikers van de X98 modellen. Die is namelijk voor iedereen mogelijk handig.
Ik zou hem direct terugsturen. De 'Enter'-knop doet het niet.Zybertweak schreef op maandag 27 juni 2016 @ 11:25:
Tbook 11 14 Juni besteld bij Gearbest en vorige week binnen gekregen, gelukkig geen douane heffing gehad. Na het aanzetten begonnen met android en dat was even schrikken want de kleuren zagen er wel erg flets uit! Gelijk het instellingen menu in gegaan en zag dat er een optimize display update werd aangeboden door teclast. Na deze update is het een prima display met goede kleuren en helderheid en ook goed leesbaar in de zon! Ook de kijkhoeken zijn prima! Ik begreep uit fora dat de Tbook 11 wat problemen met microSD had, vooral in windows 10. Ik had nog een 64GB transcend kaartje die uit mijn huawei telefoon kwam en ook daarmee was geformatteerd en deze werd inderdaad niet direct herkend in windows 10. In aparaatbeheer staat de driver van de card reader er 2 keer in waarvan 1x met uitroep teken, Driver updaten via windows lukte niet en ik heb hem toen maar verwijderd en daarna werd het kaartje prima gezien. Na een herstart kwam het uitroep teken echter weer terug, nu heb ik hem op 'disabled' gezet en dat lijkt wel te werken. Daarna naar android geboot en daar kreeg ik in eerste instantie ook wat problemen met de herkenning van het kaartje. Maar met wat geduld en een keertje ontkoppelen en ook nog een keer het kaartje herplaatsen en een herstart leest ook android het 64gb kaartje prima. Met over kopieren van wat files had ik wel wat acces denied probleempjes maar volgens mijn FX explorer app moest ik write acces aanzetten voor de microSD en dat verhielp het. Vooralsnog loopt het nu prima. Ik wil mijn 4TB 2,5 inch externe USB 3.0 schijf er af en toe aan gaan koppelen maar daar heb ik een externe voeding voor besteld want ik vermoed dat de tablet niet genoeg power gaat geven daarvoor, ik ga het niet proberen zonder. Ik ga mogelijk later nog een samsung evo 128GB kaartje proberen.
Kan beamen dat ik hetzelfde probleem heb met mijn iWork Flagship 10. Heeft eerst prima gewerkt maar lijkt nu niks meer te willen accepteren wat ik ook doe...
Lijkt een chinese windows tablet iets te zijn
Ik heb een nieuwe toetsenbord van gearbest gekregen en deze werkt voor zover getest feilloos. Ziet er naar uit dat ik inderdaad een DOA had. ( Of een SOA, shit on arrival, maar dan denken we vast aan andere dingen... )Thomg schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 11:52:
[...]
[ Voor 4% gewijzigd door Thomg op 27-06-2016 18:11 ]
Ik heb een toetsenbord besteld voor mn tbook 11 maar nog niet binnen dus dat kan ik nu nog niet testen. Ik heb wel een paar keer en wit scherm gehad met zwarte rand, maar door een paar keer het scherm aan en uit te doen is dat weer weg. EDIT: 5-7-2016 Treed alleen op in Android,en moet zeggen dat ik het nu al een tijdje niet gezien heb.
[ Voor 17% gewijzigd door Zybertweak op 05-07-2016 08:54 ]
Vanaf 28-6 ligt mijn pakket al bij customs, (de douane gok ik?) Hoe gaat dit verder in zijn werk, krijg ik nu een brief thuis of wordt ik gebeld? Mijn nummer staat altijd op pakketjes uit China. Of zou het gewoon bezorgd moeten worden en moet ik aan de bezorger betalen?TRACKING NO. XXXXXXXXXXXXX
STATUS Held by Customs at Destination
STATUS DATE 29/06/2016
SERVICE TYPE Express Mail Services Parcel
ORIGIN COUNTRY Singapore
DESTINATION COUNTRY Netherlands
Date Short Description Location
29/06/2016 14:08
Held by Customs at Destination
-
28/06/2016 13:18
Held by Customs at Destination
-
28/06/2016 13:17
Arrival at Destination
-
22/06/2016 18:26
Handed over to Airline
-
22/06/2016 11:17
Handed over to Airline
-
21/06/2016 21:46
Received at Air Transit Centre
-
21/06/2016 09:35
Received at Processing Facility
Processing Hub
15/06/2016 18:45
Notification of shipment confirmation
-
Kans is vrij groot dat je moet betalen bij de deur ja, of dat ze er een brief bij stoppen dat je nog wat over moet maken.
Vandaag 2x de Chuwi Hi8 Pro binnen gehad voor straks op vakantie op de achter bank
Eerste werkte echt prima maar de tweede helaas niet. Blijft in een soort infinite bootloop zitten van Windows Setup (Android werkt prima) dus gelijk maar een ticket ingeschoten weer voor een RMAtje.
Of weet iemand hier toevallig hoe dat op te lossen is ?
Of weet iemand hier toevallig hoe dat op te lossen is ?
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Windows 10 als tablet besturingssysteem op de Tbook 11 bevalt me niet zo, mogelijk wel als ik mn toetsenbord binnen heb. Windows 10 ziet mijn Transcend 64GB microSD kaart niet ben nog aan het klooien met andere drivers voor de intel sd host controller maar niet dat het iets helpt. Als ik de microsd erin en eruit dan hoor ik wel het bekende geluidje in windows maar verder gebeurt er niks en ook bij partitie instellingen is er niks te zien.
In Android werkt alles wel goed, wel overgestapt op een andere launcher want was mijn widget toevoegen knop ineens kwijt, Nova launcher is nu in de aanbieding, 50cent
.
In Android werkt alles wel goed, wel overgestapt op een andere launcher want was mijn widget toevoegen knop ineens kwijt, Nova launcher is nu in de aanbieding, 50cent
[ Voor 12% gewijzigd door Zybertweak op 07-07-2016 10:49 ]
Ik heb mijn Voyo Vbook V3 eindelijk binnen. Hij lag bij de douane. Ik moet 67euro bijbetalen op de 236 euro wat het apparaat mij koste.
Ik kreeg een brief dat men de waarde niet kon schatten ik moest dus een offerte en wat afschriften van paypall doorsturen.
Ik ben niet echt tevreden met het aparaat, als hij niet op full brightness staat dan heb ik allemaal storing/strepen in beeld. En ik had het net ook al bij fullbrightness. Nou weet ik niet zo goed wat ik moet doen. Zijn er meerdere mensen met strepen in beeld met hun Vbook V3?
Ik kreeg een brief dat men de waarde niet kon schatten ik moest dus een offerte en wat afschriften van paypall doorsturen.
Ik ben niet echt tevreden met het aparaat, als hij niet op full brightness staat dan heb ik allemaal storing/strepen in beeld. En ik had het net ook al bij fullbrightness. Nou weet ik niet zo goed wat ik moet doen. Zijn er meerdere mensen met strepen in beeld met hun Vbook V3?
Verwijderd
Ik heb geen strepen of andere gekke dingen voor met m'n toestel. Het is dik in orde. Degene die m'n broertje heeft besteld heeft ook geen mankementen. Ik vrees dat je pech hebt en met een defect scherm zit ofzo?
Het enige minpuntje voor mij is de trackpad die niet alles evengoed kan registeren, ofwel ben ik het die zoiets gewoon niet correct kan gebruiken ^^"
Het enige minpuntje voor mij is de trackpad die niet alles evengoed kan registeren, ofwel ben ik het die zoiets gewoon niet correct kan gebruiken ^^"
Dat zal wel aan het trackpad liggen want dat heb ik ook, vaak zoomt hij ook ineens in/uit op websites als ik hem gebruik. en de knoppen indrukken gaat er stug. dan is de muis alweer van plek verschoven.Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2016 @ 20:15:
Ik heb geen strepen of andere gekke dingen voor met m'n toestel. Het is dik in orde. Degene die m'n broertje heeft besteld heeft ook geen mankementen. Ik vrees dat je pech hebt en met een defect scherm zit ofzo?
Meestal gaat het bestellen via de chinasites niet rapido. Hoewel - ik had mijn 6" smartphone Leagoo Shark 1 via Gearbest binnen een week in huis (wel met btw bijbetaling helaas).
Zaterdag kreeg ik na 4 weken eindelijk mijn Ultrabook, ik moest eerst de bon opsturen naar de douane (en dus bijbetalen). Hadden die chinezen op de sticker staan een laptop voor 14 dollar ..
Ik heb nu een Jumper Ezbook 2. Gekocht omdat deze én een 14" scherm en een hoge resolutie heeft. Mijn 64GB SD kaart herkende ie direkt.
Ik heb alleen 1 probleem, backuppen / imagen. True Image boot sticks herkennen de schijven niet. Laat dus staan als ik de TI Netwerkversie installeer. Dan kan ik nooit iets terugzetten. Voorlopig red ik me met Aomei backupper bootstick.
Oh ja, GPU-Z zorgde voor een BSOD ...
Zaterdag kreeg ik na 4 weken eindelijk mijn Ultrabook, ik moest eerst de bon opsturen naar de douane (en dus bijbetalen). Hadden die chinezen op de sticker staan een laptop voor 14 dollar ..
Ik heb nu een Jumper Ezbook 2. Gekocht omdat deze én een 14" scherm en een hoge resolutie heeft. Mijn 64GB SD kaart herkende ie direkt.
Ik heb alleen 1 probleem, backuppen / imagen. True Image boot sticks herkennen de schijven niet. Laat dus staan als ik de TI Netwerkversie installeer. Dan kan ik nooit iets terugzetten. Voorlopig red ik me met Aomei backupper bootstick.
Oh ja, GPU-Z zorgde voor een BSOD ...
Voor dat geld, zelfs met de douane kosten (verdorie, pechPiet91 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 11:31:
[...]
En heeft 'm nou al binnen.![]()
Maar als ik dan zie hoe ontzettend traag dat gaat door de programma's en verkenner
Morgen is hier de nieuwe Cube i7 Book slechts $299.
Het is de opvolger van de Cube i7 Stylus en heeft de nieuwere M-6Y30 Skylake en USB Type-C.
Voor de eerste zoveel kopers komt er ook een gift bij.
Het is de opvolger van de Cube i7 Stylus en heeft de nieuwere M-6Y30 Skylake en USB Type-C.
Ik zag hem gisteren ook voorbij komen op Tech Tablets en heb hem met keyboard besteld. Ben benieuwd want ben al een hele lange tijd op zoek naar een compacte Windows 10 tablet om mijn Windows RT tablet te vervangen. Geen idee hoe ik kan controleren welk nummer ik heb voor de gift maar dat interesseert mij ook iets minder. Bevestigingsmail binnen gehad om 9:05.Piet91 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 21:44:
Morgen is hier de nieuwe Cube i7 Book slechts $299.
Ha, mooi. Mooi ding, geen geld ook voor deze specs.Robkazoe schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 09:18:
Ik zag hem gisteren ook voorbij komen op Tech Tablets en heb hem met keyboard besteld. Ben benieuwd want ben al een hele lange tijd op zoek naar een compacte Windows 10 tablet om mijn Windows RT tablet te vervangen. Geen idee hoe ik kan controleren welk nummer ik heb voor de gift maar dat interesseert mij ook iets minder. Bevestigingsmail binnen gehad om 9:05.
Maar persoonlijk vindt ik het scherm te klein.
Heb zelf een China tablet met Android in dat formaat en ik zou daar geen Windows op willen gebruiken.
Ik weet ook niet zo heel goed of dit gaat bevallen maar dat gaan we zien. Het liefst wil ik een Surface Pro 4 hebben maar heb gewoon geen zin om daar 1000+ euro voor uit te geven. De westerse tablets zijn over het algemeen overpriced of zitten flink wat nadelen aan.Piet91 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 09:20:
[...]
Ha, mooi. Mooi ding, geen geld ook voor deze specs.
Maar persoonlijk vindt ik het scherm te klein.
Heb zelf een China tablet met Android in dat formaat en ik zou daar geen Windows op willen gebruiken.
Het gaat voornamelijk gebruikt worden in tablet modus (op vakantie, in de trein) voor wat spelletjes dus ik wil hem eigenlijk niet al te groot hebben. En daarnaast af en toe op het werk om met remote desktop mijn scherm over te nemen en/of thuis in te kunnen loggen op mijn lokale netwerk.
Nu weet ik niet wat voor spellen je hiermee bedoeld, maar is een i7 Book hier niet een beetje overkill voor?Robkazoe schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 09:29:
[...]
Ik weet ook niet zo heel goed of dit gaat bevallen maar dat gaan we zien. Het liefst wil ik een Surface Pro 4 hebben maar heb gewoon geen zin om daar 1000+ euro voor uit te geven. De westerse tablets zijn over het algemeen overpriced of zitten flink wat nadelen aan.
Het gaat voornamelijk gebruikt worden in tablet modus (op vakantie, in de trein) voor wat spelletjes dus ik wil hem eigenlijk niet al te groot hebben. En daarnaast af en toe op het werk om met remote desktop mijn scherm over te nemen en/of thuis in te kunnen loggen op mijn lokale netwerk.
Het zijn wel spellen die op Steam staan. Het wordt geen GTA5 of Overwatch ofzo maar een beetje power kan geen kwaad. Hetzelfde voor het gebruik op het werk. Een Atom is leuk maar zodra je een paar dingen tegelijk gaat doen, dan gaat het volgens mij al stokken. Je moet er wel een beetje op kunnen werken.
Touché, merk toch wel dat LoL al teveel wordt op een Z8300.Robkazoe schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 13:20:
Het zijn wel spellen die op Steam staan. Het wordt geen GTA5 of Overwatch ofzo maar een beetje power kan geen kwaad. Hetzelfde voor het gebruik op het werk. Een Atom is leuk maar zodra je een paar dingen tegelijk gaat doen, dan gaat het volgens mij al stokken. Je moet er wel een beetje op kunnen werken.
Stokken bij meerdere dingen gelijk vind ik nog wel aardig meevallen, twitch stream via livestreamer (vlc) en browsen met chrome gaat vrij soepel tegelijkertijd.
Niet zo soepel als mijn pc/lap/nas, maar zeker niet chuggend.
Maar ok, fair enough, je weet zelf wat je nodig hebt
[ Voor 4% gewijzigd door Thomg op 12-07-2016 15:34 ]
En was het legaal?Thomg schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 15:55:
Net m'n iwork 10 ultimate flagship binnen.
Eerste impressies...
Booten is erg lang, misschien verwend van desktop, maar 30 seconden is wel het minimum.
Komt met minimale bloatware op android wat makkelijk te verwijderen is.
Windows komt ook met wat bloatware, laat ik nu nog even as is.
Komt met meerdere filmpjes op het bureaublad die de werking en accessoires demoën.
Leuk, als het niet chinees was that is...
Windows is activated, kijk nu of het legaal is.
System bevat wat chinese logo, wel te verwachten.
Windows is windows 10 home.
Standaard user is cube met zo ver ik kan zien alle rechten
OS ziet er verder vrij clean uit, niks noemenswaardigs.
Bouwkwaliteit is naar mijn mening erg goed, ook lichter dan verwacht.
Factory screen protector werkt prima en heeft geen ( mja, één bij de rand en één in de bezel, niet op het scherm ) bellen.
Toetsenbord voelt minder goed aan als ik had verwacht, voelt wat goedkoop aan. Niet de 40€ die ik ervoor neergelegd heb zeker.
Edge is om de een of andere reden soms ERG instabiel, laadt niet en crasht vervolgens beeldbesturingsprogramma ( driver ). O... K... Tijd voor waterfox...
Tablet wordt vrij warm met 2A oplader van mijn telefoon ( tablet komt zonder ), niet oncomfortabel, maar je merkt het wel meteen op.
ADWCleaner en MBAM geven allebei een a-ok.
Daarnaast vraag ik me af of je recht hebt op gratis Office365 bij deze tablets.
Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi
Voor zover ik kon zien ja, maar ik heb er heel rap LTSB opgegooid. Na wat updates kreeg ik geen gemekker over ongeldige key oid. Adwcleaner en MBAM zeiden niks.kevinl schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 15:24:
[...]
En was het legaal?
Daarnaast vraag ik me af of je recht hebt op gratis Office365 bij deze tablets.
Heb dus verder geen idee hoe het zit met office365.
[ Voor 12% gewijzigd door Thomg op 15-07-2016 15:45 ]
Heeft er iemand ervaring met het opnieuw flashen van een Chuwi Hi8 Pro tablet ? Ik volg de guide maar om de een of andere manier wil hij niet booten van mijn USB stick ? En er is eigenlijk nergens echt informatie over te vinden
Je zegt vrij weinig over wat je gedaan hebt, kom je de bios in? Eerst kijken of de tablet überhaupt de usb stick detecteert in de bios.ShadowBumble schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 22:31:
Heeft er iemand ervaring met het opnieuw flashen van een Chuwi Hi8 Pro tablet ? Ik volg de guide maar om de een of andere manier wil hij niet booten van mijn USB stick ? En er is eigenlijk nergens echt informatie over te vinden
[ Voor 8% gewijzigd door Thomg op 16-07-2016 12:19 ]
Dat is geen enkel probleem, de stick(s) wordne herkent maar je moet 2 sticks gebruiken een om van te booten (maar hoe je die bootable maakt en met welke files staat nergens) en eentje waarop de install.wim staat. Bootmenu kom ik prima in ik volg de handleiding maar het enige wat ik mis is hoe ik de stick bootable moet maken voor deze specifieke tablet en die specifieke files.Thomg schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 12:19:
[...]
Je zegt vrij weinig over wat je gedaan hebt, kom je de bios in? Eerst kijken of de tablet überhaupt de usb stick detecteert in de bios.
Ik lees van een aantal mensen wie een jumper Ezbook 2 hebben aangeschaft, alleen lees ik enkel de eerste indrukken ervan. Ik zit er zelf ook aan te denken om deze te kopen, alleen twijfel ik over de kwaliteit. Het design en handzaamheid spreken me erg aan. Ik zal hem enkel gebruiken voor internet, filmpjes en korte stukjes typen.
Wat zijn jullie ervaringen met de Ezbook na langere periode van gebruik?
Jumper EZBook 2 Review @ Techtablets.Dennis H schreef op maandag 18 juli 2016 @ 09:35:
Ik lees van een aantal mensen wie een jumper Ezbook 2 hebben aangeschaft, alleen lees ik enkel de eerste indrukken ervan. Ik zit er zelf ook aan te denken om deze te kopen, alleen twijfel ik over de kwaliteit. Het design en handzaamheid spreken me erg aan. Ik zal hem enkel gebruiken voor internet, filmpjes en korte stukjes typen.
Kortom; kun je leven met de toch wel wat beroerde bouwkwaliteit en warme-productie; dan lijkt het een heel aardig apparaat; zeker voor dat geld.
(zijn probleem met het niet kunnen gebruiken van een externe HDD lijken niet bij anderen te spelen blijkbaar)
Ik heb sinds een maand een Teclast Tbook 11 en sindsdien bijna dagelijks gebruikt. Ben er zeer tevreden mee, zowel de Windows 10 als Android zijde van het systeem functioneren heel goed. Initieel wat moeite gehad om de nederlandse language pack op Windows 10 te krijgen, maar na een reset van Windows update is dat toch gelukt.
Er is nog 1 ding wat ik graag zou proberen en dat is er een linux distributie op draaien. Heeft iemand een idee hoe ik de tbook 11 van een USB stick kan laten opstarten? Ik heb Ubuntu 16.04.1 Desktop 64bit op USB gezet met Rufus en de usb stick met de OTG kabel aangesloten. Ik geraak enkel in het boot selection menu waar ik Windows of android kan kiezen, maar een uitgebreidere uefi interface waar ik een andere boot device (mijn USB stick dus) kan kiezen heb ik nog niet gevonden.
Edit: ondertussen dus in geslaagd om in UEFI te geraken en van USB te booten. Het was een kwestie van een USB toetsenbord en de USB stick op een powered USB hub aan te sluiten en dan tijdens het inschakelen van het apparaat op de ESC toets van het externe toetsenbord te blijven drukken. Ubuntu start goed op en enkel wifi, audio en bluetooth lijken out of the box niet te werken in Ubuntu 16.04.1.
Er is nog 1 ding wat ik graag zou proberen en dat is er een linux distributie op draaien. Heeft iemand een idee hoe ik de tbook 11 van een USB stick kan laten opstarten? Ik heb Ubuntu 16.04.1 Desktop 64bit op USB gezet met Rufus en de usb stick met de OTG kabel aangesloten. Ik geraak enkel in het boot selection menu waar ik Windows of android kan kiezen, maar een uitgebreidere uefi interface waar ik een andere boot device (mijn USB stick dus) kan kiezen heb ik nog niet gevonden.
Edit: ondertussen dus in geslaagd om in UEFI te geraken en van USB te booten. Het was een kwestie van een USB toetsenbord en de USB stick op een powered USB hub aan te sluiten en dan tijdens het inschakelen van het apparaat op de ESC toets van het externe toetsenbord te blijven drukken. Ubuntu start goed op en enkel wifi, audio en bluetooth lijken out of the box niet te werken in Ubuntu 16.04.1.
[ Voor 19% gewijzigd door tistjendop op 28-07-2016 16:18 . Reden: toevoegen werkwijze om in UEFI te geraken en van USB te booten ]
Ben onlangs gecharmeerd geraakt van de Cube i7 stylus, toen ik onlangs aan het zoeken was naar een goedkopere optie voor een tablet om notities mee te maken, en heb deze toen besteld, althans dat dacht ik.
Blijk nu diens opvolger te hebben besteld. De Cube i7 Book. Inmiddels binnen, en moet zeggen dat ik zeker op het gebied van notities maken zeer verrast ben. Zal binnenkort eens een review schrijven, al moet daarvoor wel het product ook in de database van Tweakers staan?
Blijk nu diens opvolger te hebben besteld. De Cube i7 Book. Inmiddels binnen, en moet zeggen dat ik zeker op het gebied van notities maken zeer verrast ben. Zal binnenkort eens een review schrijven, al moet daarvoor wel het product ook in de database van Tweakers staan?
Kan iemand bevestigen of de "Chuwi Hi8 Pro" wel of geen GPS module heeft?
Wil graag een tablet hebben van ~ 8", maar dan wel met GPS....
Wil graag een tablet hebben van ~ 8", maar dan wel met GPS....
Bedankt, dan ben ik blij dat ik op tijd, mijn order gecancelled heb, leuke tablet, maar zonder gps heb ik d'r niet veel aan....
Ik zou eerst reviews opzoeken om te kijken of de ervaringen met de GPS positief zijn.Dutch2007 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 15:37:
http://nl.aliexpress.com/...575-0a3c951a2c56#feedback
Deze gevonden, meningen d'r over?
Draait overigens op Android, niet op Windows (zie topic titel)
Touche, en thnxguapper schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 17:08:
[...]
Ik zou eerst reviews opzoeken om te kijken of de ervaringen met de GPS positief zijn.
Draait overigens op Android, niet op Windows (zie topic titel)
Knoop doorgehakt en een Cube i9 besteld op Aliexpress. Heb nu een TabPro en een 12.2 scherm bevalt me prima. Ik hoop alleen dat de resolutie niet tegen zal vallen.
Een Tabpro S?poema schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 06:00:
Knoop doorgehakt en een Cube i9 besteld op Aliexpress. Heb nu een TabPro en een 12.2 scherm bevalt me prima. Ik hoop alleen dat de resolutie niet tegen zal vallen.
Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi
Vanmorgen m'n Chuwi Hi8 pro uit m'n handen laten glippen. Op 't oog geen schade, maar m'n knopjes (volume en power) willen niet meer reageren.
Ben echt aan 't bedenken hoe nu verder..
Verwijderd
Een nieuwe kopen of er mee leven. Dat is nou eenmaal het risico met chinese tablets, fantastische prijs maar reparatie onderdelen en garantie bestaan niet.Eric_Cantona schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 15:26:
Vanmorgen m'n Chuwi Hi8 pro uit m'n handen laten glippen. Op 't oog geen schade, maar m'n knopjes (volume en power) willen niet meer reageren.
Bedenk het zo, ook al koop je nu een nieuwe. Je bent nog altijd minder kwijt voor 2 china tablets dan 1 westerse.
Vorige week heb ik zitten knoeien met de BIOS settings van mijn Chuwi Hi10. Dat was niet zo'n goed idee, want de tablet was pardoes dood
De enige manier om de BIOS te resetten naar default is door deze opnieuw te flashen. Niet met een USB stick natuurlijk, maar met een externe programmer die rechtstreeks dient te worden aangesloten op de interne winbond bios chip.
Ergo, er zijn weer een paar gele enveloppen onderweg met vreemdsoortige Chinese onderdelen die mijn tablet weer tot leven zouden© moeten© gaan© wekken
De enige manier om de BIOS te resetten naar default is door deze opnieuw te flashen. Niet met een USB stick natuurlijk, maar met een externe programmer die rechtstreeks dient te worden aangesloten op de interne winbond bios chip.
Ergo, er zijn weer een paar gele enveloppen onderweg met vreemdsoortige Chinese onderdelen die mijn tablet weer tot leven zouden© moeten© gaan© wekken

Mijn Teclast tbook 11 gaat na 2 maanden RMA. Was er best tevreden over, zelfs was er een paar weken terug nog een update die het microSD kaart probleem bij windows verhielp. Maar gisteren zat hij aan de lader waarna hij in android compleet vastliep en ik hem niet meer uitkreeg met de power button. Het scherm ging overigens nog wel uit maar het rode lampje van laden bleef branden. Heb hem van de lader afgehaald en weggelegd, de volgende dag deed ie niks meer en hij laad ook niet op, compleet dood helaas. In die paar maanden heb ik hem vrijwel dagelijks gebruikt, was gelukkig net klaar met het plannen van mijn reis naar Thailand in November, hopelijk is ie voor die tijd weer werkend terug want was van plan 'm mee te nemen op reis, vooral om de kids rustig te houden met video's.
Let op:
Dit topic is niet voor winkels, prijzen, levertijden en alle andere niet-technische zaken.
Dit topic is niet voor winkels, prijzen, levertijden en alle andere niet-technische zaken.