Externe videokaart voor 2 schermen

Pagina: 1
Acties:

• Tommyboy_1908
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-12-2023
Goedemiddag Tweakers! Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met het volgende vraagstuk;

Ik zoek een videokaart
Op het werk hebben wij een laptop met een 14 inch beeldscherm, thuis gebruik ik 2 beeldschermen. Om mijn werkefficiency te verhogen wil ik de beide beeldschermen aansluiten op mijn laptop. Ik vind 14 inch namelijk niet prettig werken. Hierbij loop ik tegen de volgende problemen aan:
- Ik heb slechts een VGA uitgang
- Een VGA splitter is niet toereikend omdat ik op beide beeldschermen een verschillend beeld wil (Dual Monitor)
- Ik wil geen hardwarematige aanpassingen verrichten in de laptop, daarom ben ik op zoek naar een externe videokaart welke dit ondersteunt.

Wat is je budget?
+/- 100 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeuren voor merken en sta voor alles open. Dit omdat ik niet weet wat de mogelijkheden zijn en of dit überhaupt mogelijk is

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Zie toelichting hierboven, ik maak zakelijk veel gebruik van word en excel. Ik game niet op de laptop.

[ Voor 12% gewijzigd door Tommyboy_1908 op 08-08-2014 13:59 ]

• svdheuvel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-10-2017
Je zou eens kunnen kijken of er voor je laptop een docking station beschikbaar is waar je de twee beeldschermen op kan aansluiten.

Op je werk zou je ook een navraag kunnen doen hoe je dit kan oplossen. Je zal vast niet de eerste zijn met een dergelijke vraag.

Zonder info van de schermen en laptop is het lastig beoordelen.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:17

br00ky

Moderator Harde Waren
Tommyboy_1908 schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 13:59:

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeuren voor merken en sta voor alles open. Dit omdat ik niet weet wat de mogelijkheden zijn en of dit überhaupt mogelijk is
Wat heb je zelf al gevonden? Een google zoekactie is zo gedaan...

Of hier:
Vraag mbt externe videokaart/adapter en resolutie hdmi laptp
Externe videokaart

[ Voor 15% gewijzigd door br00ky op 08-08-2014 14:15 ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Volgens mij kan je beter een externe videokaart voor 1 monitor nemen (die je op de usb aansluit) en dan heb je de vga van de laptop nog. Dan kan je dus 2 monitoren onafhankelijk van elkaar aansturen.

• Tommyboy_1908
Reepje schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 14:10:
Volgens mij kan je beter een externe videokaart voor 1 monitor nemen (die je op de usb aansluit) en dan heb je de vga van de laptop nog. Dan kan je dus 2 monitoren onafhankelijk van elkaar aansturen.
Wat ik zelf had gevonden is het volgende:

http://www.conrad.nl/ce/n...nende-monitors-1?ref=list

Ik was echter in de veronderstelling dat ik de 2 beeldschermen niet onafhankelijk van elkaar kon aansturen dan maar dat kan dus blijkbaar prima, dat was een gebrek aan kennis bij mij.

Zijn jullie verder bekend met de merken van dergelijke producten of kunnn jullie me wat aanbevelen? Het merk "J5Create" zegt me namelijk verder niets, ik denk wel dat een dergelijk product is wat ik nodig heb.

Ter info overigens, het betreft een Lenovo T440s.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:17

br00ky

Moderator Harde Waren
Zegt me vrij weinig, maar je zou wat reviews kunnen zoeken. Die 2 die bij Conrad staan zijn op zich wel positief.

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:28
Denk dat je met zo'n dingetje het beste uitkomt: http://www.matrox.com/graphics/en/products/gxm/dh2go/analog/

• Tommyboy_1908
Een late reactie maar iedereen bedankt voor de hulp! Ik ga me er even wat verder in verdiepen voordat ik iets ga bestellen maar het zal wat worden zoals Reepje zei, een externe videokaart op mijn USB en een scherm via mijn VGA aansluiting.

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-01 15:11

brid

Onze excuses voor het ongemak

Ahh Shithappens was me alvoor pricewatch: Matrox DualHead2GO (Analog)

In het verleden wel mee gewerkt en werkt op zich erg goed

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Pagina: 1