Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallohallo!

Ik heb een nieuwe laptop: Toshiba Satellite P50t-A-11PNL
Deze heeft wat betreft het videogedeelte:

Grafische Processor: Intel HD Graphics 4600
Videokaart: Nvidia GeForce GT740M
CPU-type Intel Core i7 4700MQ
Snelheid 2,4GHz
Maximale turbo frequentie 3,4GHz

Opzich een prima videokaart voor een laptop, maar ik zou net wat extra's willen wat betreft games, ik kan nu alles op gemiddeld tot high en soms highest spelen, maar het liefst ga ik naar ultra of hoog bij de games anno nu..

Als idee had ik om er een externe videokaart aan te hangen. Géén idee of dat dit mogelijk is en betaalbaar is vandaar dat ik het hier vraag. Zijn er videokaarten aan te hangen via een HDMI/DVI/USB poort die er voor kunnen zorgen dat ik op 'ultra' kan gamen? De processor vormt geen probleem alleen de videokaart wil nog wel eens (net) iets te weinig zijn vandaar. Ik had gelezen dat het vervangen van een videokaart in een laptop niet zon goed idee was (zeker omdat ik 0 ervaring heb met het bouwen van computers en het feit dat dit een gloedjenieuwe laptop is van 900 euro en ik die niet wil verpesten) en daarom dacht ik dat dit misschien, als het mogelijk is een oplossing zou kunnen bieden.

Alvast bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2014 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:17

Thomg

Aww yiss

Nee, dit kan niet :p
Er zijn vast wel wat niché oplossingen die een prijskaartje hebben van honderden euro's, maar ik kan me er niet één bedenken die je betere fps geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks!

Is het een idee om 'm door iemand anders (die er wel verstand van heeft) te laten upgraden? Of is dit eigenlijk ook geen mogelijkheid en zal ik 't moeten doen met wat ik heb? (wat opzich niet verkeerd is, maar ik wil altijd meer :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twalig
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-08-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 13:59:
Thanks!

Is het een idee om 'm door iemand anders (die er wel verstand van heeft) te laten upgraden? Of is dit eigenlijk ook geen mogelijkheid en zal ik 't moeten doen met wat ik heb? (wat opzich niet verkeerd is, maar ik wil altijd meer :P)
Ik moet je trouwens zeggen dat videokaarten van laptops erg in de prijs zijn vergeleken met desktop videokaarten. Het is wel mogelijk. Ik raad het alleen niet aan.

[ Voor 5% gewijzigd door twalig op 03-01-2014 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:17

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 13:59:
Thanks!

Meestal past dit niet aangezien sterkere graka's meer hitte moeten afvoeren, je laptop is gemaakt voor een 740M, niet voor een ander.
Dan krijg je dus throtthlende kaarten in je laptop, waarschijnlijk nog slechtere fps.

Dus nee, doe maar niet. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja de laptop is in eerste instantie ook bedoeld voor schoolwerk, maar het is zo dat deze laptop ook krachtiger is dan de desktop die ik hier heb staan, vandaar dat ik hier nu op game.

Dan ga ik denk ik gewoon sparen voor een desktop die weer krachtiger is dan deze laptop :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:14
Ik zag laatst wel iemand op dit forum die een apart kastje had gemaakt met iets als een gtx660 ernaast, dat moet dus kunnen (kan het topic zo gauw niet vinden).

Kant-en-klaar kopen kan ook, bv: nieuws: MSI demonstreert externe videokaart en mobiel overklokken

Edit: zonder express card aansluiting wordt het misschien erg lastig.

[ Voor 53% gewijzigd door mitsumark op 03-01-2014 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme9x
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:42
Een data bus zoals een usb of firewire zal altijd teveel delay geven voor lekker gamen ten opzichte van een interne videokaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleBrittany
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-06 23:42

LittleBrittany

Britta Weijers

Enig iedee waar je een externe videokaart kan kopen?
Ik heb namelijk een Macbook pro retina met Thunderbolt.
Het zou mogelijk moeten zijn de videokaart met de Thunderbolt te kunnen verbinden.
Er zit nu een Haswell i5 (CPU) in, en een HD4500

BrittaWeij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 08:54

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Misschien kan je hier wat extra informatie uithalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 21:12

bbblije

Riiiiight

Voor dit geld zet je een nieuwe game pc in elkaar.
Pagina: 1