Mijn excuses als ik een topic gestart ben wat al bestaat, ik heb wat rondgezocht hier op GoT maar kan niet direct een antwoord op mijn kwestie vinden, en als ik verder rondsnuffel op het wereldweideweb kom ik zoveel informatie tegen dat ik door de bomen het bos niet meer zie..
In het kort, welke merken zijn het best en welke slecht, wat betreft objectieven?
Welk merk is het playmobil onder de objectieven en welke de Bentley?
Wat maakt een objectief een kwaliteitsobjectief?
Canon, Sigma, Tamron, Nikkor, Carl Zeiss, Samyang, Tokina, allemaal merken (behalve de Canon-L serie(?)) die mij qua kwaliteit niet zoveel zeggen.
Van Sigma hoor en lees ik bijvoorbeeld dat het 'plastic rommel' is, maar is dat zo?
Als ik op zoek ga naar een lens kom ik zo'n groot verschil in prijs tegen voor objectieven die nagenoeg de zelfde specs lijken te hebben.
In het kort, welke merken zijn het best en welke slecht, wat betreft objectieven?
Welk merk is het playmobil onder de objectieven en welke de Bentley?
Wat maakt een objectief een kwaliteitsobjectief?
Canon, Sigma, Tamron, Nikkor, Carl Zeiss, Samyang, Tokina, allemaal merken (behalve de Canon-L serie(?)) die mij qua kwaliteit niet zoveel zeggen.
Van Sigma hoor en lees ik bijvoorbeeld dat het 'plastic rommel' is, maar is dat zo?
Als ik op zoek ga naar een lens kom ik zo'n groot verschil in prijs tegen voor objectieven die nagenoeg de zelfde specs lijken te hebben.