Toon posts:

I5 4670k processor presteert 75% onder de maat volgen test!?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:28

D4NG3R

kiwi

:)

rodie83 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 17:56:
Edit: Voeding is hier niet de issue. Van een slechte voeding krijg je crashes en reboots, niet langzaam lopende processors.
Dacht je dat? Het verbaast je wat voor onzin ik al gezien heb wat eigelijk niet zo hoort te zijn. GPU's die zeer slecht lopen, maar niet crashen, CPU's die zeer slecht lopen maar niet crashen etc.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
rodie83: win komt van stickie... cubase7.5 uit de winkel

D4NG3R: "cpu's die zeer slecht lopen maar niet crashen" daar lijkt dit wel op maar hoe bewijs ik dat nou bij de online shop waar ik de handel heb besteld?

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Zeg nou eerst eens wat voor voeding je hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/294jay9.jpg dit zijn de realtemp resultaten.....heb de bench test ook gedaan. kunnen jullie hier wat mee?

en die prime95 tests heeft ie allemaal gehaald volgens de test

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2014 20:29 ]

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Temperaturen zijn okee. Je voeding is bagger.

Verwijderd

Topicstarter
de voeding komt nog uit mijn oude systeem van 6jaar terug...

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Allemachtig :X Ja, weg ermee dus. Daarnaast, zit de powerconnector van je cpu wel aangesloten? Ben benieuwd of het ding dan zou draaien op minimale clocks.

Verwijderd

Topicstarter
hahaha ja ik dacht dat het wel genoeg zou zijn....:) noob you know...

dat van die powerconnector moet ik ff uitzoeken ...

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

300 watt met die hardware ziet er niet eens slecht uit, behalve dat het een standaardvoedinkje is uit een kast tenminste zo klinkt het. Zeker geen A-merk. Je voeding kan meer stukmaken dan je denkt, een van de belangrijkste onderdelen uit een pc wmb.

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:53
aan de andere kant, als het goed genoeg was voor een Q6600 zal een i5 ook wel gaan.

maar staat de cpu nou vast op 800 Mhz ofzo?

Mechwarrior Online: Flapdrol

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

TDP scheelt 10 watt, je zou gelijk moeten hebben. Lijkt dat CPU vast zit op die clocks ja. BIOS-reset?

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
haarbal schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 20:38:
aan de andere kant, als het goed genoeg was voor een Q6600 zal een i5 ook wel gaan.

maar staat de cpu nou vast op 800 Mhz ofzo?
Jep. Dan toch BIOS een schop geven (nakijken, resetten, eventueel updaten). Opzich zou het systeem weinig doen (lees, niet eens booten) als de CPU geen voeding krijgt, dus dat dat zit aangesloten kunnen we wel vaststellen. Of het met 4 pin / 8 pin is aangesloten is niet zo heel relevant gezien de processor: 4 pins is in principe genoeg. Er lijkt gewoon een instelling de CPU op max. 800MHz te houden.

[ Voor 33% gewijzigd door rodie83 op 06-08-2014 20:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
4 x800 = 3200 en hij doet het maar 25% dus in mijn ogen lijkt me dat wel iets ja hahaha

bios resetten...mmmmh ffopzoeken hoe dat moet...:)

• rodie83
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 20:50:
4 x800 = 3200 en hij doet het maar 25% dus in mijn ogen lijkt me dat wel iets ja hahaha

bios resetten...mmmmh ffopzoeken hoe dat moet...:)
Niet zo lastig. Gewoon naar je BIOS booten en dan "Reset to default settings" of iets wat daar op lijkt aanklikken/selecteren.

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Aan de andere kant let ook op de temperaturen. Als ie met 800 MHz al 48 graden wordt, dan wordt ie met 3200 MHz een stuk heter.

• rodie83
  • Niet online
Overigens, ik lees even op de supportsite van Asus het volgende voor je moederbord: De Core i5-4690K wordt gesupport vanaf BIOS versie 2001. De versie die ik zie op je screenshot is 0333. Even laatste BIOS flashen dus:

http://www.asus.com/Motherboards/H97ME/HelpDesk_Download/

Als dat het niet gaat verhelpen... :9

[ Voor 13% gewijzigd door rodie83 op 06-08-2014 21:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
bios gereset maar geen verandering helaas.

check deze screenshot ff.... dit is het systeem van die vriend van me vs die van mij (we werken samen aan cubase projecten dus moet ongeveer gelijk zijn) mijn processor cijfer is echt veeeel lager

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/j8h0lk.jpg

Verwijderd

Topicstarter
rodie83: ga ik doen!!!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Wat je ook doet NIET flashen vanuit windows zelf (indien ze dit als optie geven) op een USB stick zetten en dan in de BIOS zelf flashen.

Verwijderd

Topicstarter
thnks! had ik gelukkig ook al gezien...:)

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 21:53:
thnks! had ik gelukkig ook al gezien...:)
Het is niet erg om het vanuit Windows te doen, maar er zijn veel meer variabelen die er voor kunnen zorgen dat het mis gaat ;) . Zeker met dat gekraakte OS wat je hebt (foto even snel verwijderen ja >:) ).

• rodie83
  • Niet online
Ik ben benieuwd :)

Verwijderd

Topicstarter
bios 2106 nu maar geen vershil.......:(

vriend van me doet die realtemp benchtest nu ook en hij heeft er wel 3400 staan waar bij mij 800 staat?!

dus dat is wel echt het probleem

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:08
Nieuwe voeding dus.

En dan niet eentje van 16,95.... maar minstens 10 euro per 100 watt :p van een goed A-merk.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Even wat anders, je geeft aan dat je voeding wat ouder is, heeft deze uberhaupt wel een 8 of 4+4 pin CPU connector? Als enkel de 4 pin is aangesloten vind ik de lage performance-issues niet zo heel vreemd:

Deze zit linksboven je processor.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:49

Mavamaarten

Omdat het kan!

Sowieso eerste ding dat je moet doen is een nieuwe voeding halen, een A-merk kiezen met goede caps.
Zo'n cheape voeding zou ik niet in mijn systeem willen hebben.

Android developer & dürüm-liefhebber

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Bingo, ik zie nu die link pas. Zit enkel een 4 pin CPU connector op + is extreem goedkoop rotding.

€17 voor 400W holy shit :X dat is nog erger als die dingen van Trust.

Laat die PC uit staan totdat je een nieuwe voeding hebt geplaatst, zoals aangegeven betaal je bij een degelijke voeding zo'n €10 per 100W aan capaciteit.

Mooi dingetje voor dit systeem: pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 430W

Al kan het voor nog minder met wat minder capaciteit.

[ Voor 79% gewijzigd door D4NG3R op 06-08-2014 22:27 ]

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Oeh, m'n guess zat goed in de buurt :)

• haarbal
Voeding is dan wel bagger, maar verklaart het probleem niet.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

haarbal schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 22:30:
Lees mijn laatste 2 posts eens. Dit verklaart het wel degelijk.

Processoren die wat meer prik van de voeding vereisen willen graag een 4+4 of 8 pin CPU connector zien, deze heeft de voeding niet. Buiten dat betwijfel ik of deze voeding stabiel boven de 200W kan komen.

[ Voor 30% gewijzigd door D4NG3R op 06-08-2014 22:37 ]

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:49

Mavamaarten

Omdat het kan!

Dat verklaart het net wel.

Bij problemen met een voeding zijn er twee mogelijke scenario's:
A. Je systeem doet niks
B. Je systeem vertoont vreemde kuren, zoals BSOD's, freezes, traagheid, drivercrashes, ...

En dan nog, zo'n voeding is goedkope rommel. Dat ding neemt je hele PC mee als het stuk gaat. Ook al lost het je probleem niet op (maar dat doet het volgens mij gewoon wel), dan nog ben je van een tikkende tijdbom verlost.

Android developer & dürüm-liefhebber

Verwijderd

Topicstarter
duidelijk verhaal voor mij.......ik haal en goeie voeding! en als het dan nog niet lukt lezen jullie het wel ..:)

tot dus ver duizend maal dank voor jullie inzet!!

• rodie83
  • Niet online
Ik had toch echt verwacht dat de BIOS update de problemen zou verhelpen, maar helaas. Wat je nu kan stellen is dat de voeding een bijzonder matige voeding is, maar 4 pins voeding voor CPU is eigenlijk altijd genoeg, 8 pins is hoogstens nodig voor meer stabiliteit bij hoge OC's. Een snelle zoektocht op internet laat zien dat een 4 pin aansluiting tussen de 150-200 watt zou moeten kunnen leveren (althans, dat kan er doorheen, of het geleverd wordt is aan de voeding). Ruim voldoende dus voor een niet ge-oc'de 4690K.

Hoewel het dus sowieso geen slecht plan zou zijn om de voeding te vervangen voor een kwalitatief beter ding is het wat mij betreft maar zeer de vraag of het ook het probleem gaat oplossen dat de CPU hardlocked lijkt te staan op 800Mhz. Die "bagger"voeding behoort namelijk voldoende prik te leveren op die 4 pins connector, zeker in aanmerking nemende dat er in het verleden zonder enig probleem een Q6600 mee is gevoed.

Verwijderd

Topicstarter
laat ik in iedergeval mijn systeem ugraden met een nieuwe voeding......ik heb zo'n voedingstest gedaan op de asus site waar ik alles moest opgeven wat ik heb en daar komt uit dat ik minimaal 450w voeding zou moeten hebben.

http://afuture.nl/productview.php?productID=16579 wat vinden jullie hiervan? moet deze in iedergeval de klus klaren van een goeie voeding?

krijgt in iedergeval een goeie score in de test http://www.hardwaresecret...ower-Supply-Review/954/10

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2014 23:24 ]

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Prima voeding!

Deze is modulair: http://afuture.nl/productview.php?productID=1106979

[ Voor 72% gewijzigd door Mick1990 op 06-08-2014 23:34 ]

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

• haarbal
Die zal het makkelijk redden, denk dat de componenten in je systeem samen niet veel meer dan 100W trekken, misschien 150 met linx+furmark.

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Inderdaad, je hebt een licht systeem. 450w is prima te doen voor jouw systeempje. Die Seasonic is meer dan prima!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 3 hardeschijven , gebruik iets van 8 usb poorten en dat maakte volgens die site ook wat uit (er hangen aardig wat dingen aan de usb die de voeding uit de usb halen)

Maar goed..... Zodra ik hem binnen heb lezen jullie meer..😀

• haarbal
misschien ook nog even contact opnemen met asus, voor het geval het toch een obscure bios instelling is.

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:44
Ondanks dat hij een goedkope voeding heeft kan ik me niet voorstellen dat het daar aan ligt.
Je kan eens proberen om je grafische kaart eruit te halen en de GPU van je processor te gebruiken.
Probeer dan nog eens prime95 te draaien en kijk met bv CPU-Z of je processor ook op 3,4Ghz gaat lopen.
Je kan ook nog in het bios speedstep/EIST uitzetten dan moet je processor zeker op 3,4Ghz gaan lopen.

Waarom heb je eigenlijk een grafische kaart want voor Cubase heb je genoeg aan de GPU van je processor.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Meerdere monitoren waarschijnlijk?

• haarbal
Of een 1440p scherm.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
* Viper® wil niet vervelend zijn
de voeding komt nog uit mijn oude systeem van 6jaar terug...
Maar persoonlijk had ik het systeem niet meer aangezet voordat ik de voeding had vervangen.

• haarbal
Mwah, de voeding deed het blijkbaar prima met een Q6600 systeem.

De Q6600 heeft een hoger tdp, en de i5 heeft ook een igp, pci-e controller en memorycontroller ingebouwd. Het werkelijke verbruik van dit nieuwe systeem zal veel lager zijn, dus zo enorm gevaarlijk zal het ook niet zijn.

Het is goed om de voeding te vervangen, maar het is denk niet de oorzaak van het probleem.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

6 jaar oud + €17, dat is gewoon een tikkende tijdbom. Het kan makkelijk zo zijn dat deze in de afgelopen weken kapot is gegaan. Zelfs als dat het probleem niet blijkt te zijn: IIG is de kans dat er iets mis gaat opeens veel en veel kleiner.

Edit: De kans is groot dat dit systeem iets meer vraagt van de +12V lijn, hoe nieuwer het systeem hoe meer de 12V lijn (verhoudingsgewijs) word belast. Hoe goedkoper de voeding hoe slechter de +12V lijn(en) zijn :') .

[ Voor 31% gewijzigd door D4NG3R op 07-08-2014 17:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk met meerdere monitors klopt.... Maar ik zal hem er eens uithalen .

Eerst ff wachten tot ik de nieuwe voeding binnen heb...:)

Verwijderd

Topicstarter
Audiojunk: dat van de speedstep eist heb ik al geprobeerd en hij blijft op 800mhz lopen

• audiojunk
Vreemd dat hij op 800Mhz blijft lopen, multiplier staat op auto?

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

• Viper®
  • Niet online
audiojunk schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 23:10:
Vreemd dat hij op 800Mhz blijft lopen, multiplier staat op auto?
Intel speedstep power save feature ?

Zolang je hem niet vol belast loopt die langzamer toch.
Have you checked the Power Options in Windows? Go to change settings -> advanced settings -> processor power management. Look at Minimum processor state and Maximum Processor state.

[ Voor 25% gewijzigd door Viper® op 08-08-2014 10:10 ]

• haarbal
het probleem is dus dat ie altijd langzamer loopt, of er is een andere oorzaak voor de enorm lage benchmarkresultaten.

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Hij loopt altijd trager, getuige de max CPU speed-teksten uit de benches. 800MHz.

Verwijderd

Topicstarter
ok heren...... ik heb de nieuwe voeding erin zitten maar nog steeds die 800mhz.....:(

(voeding is nu in iedergeval prima)

iemand nog sugestisch? in hoeverre mag ik van de winkel verwachten dat ik een nieuwe processor van ze krijg? (het lijkt er toch op dat we alles hebben uitgeprobeerd.)

• haarbal
Het zou ook moederbord kunnen zijn.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:08
Heb je alles zeker weten goed aangesloten? Maak anders eens foto's en plaats ze hier.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Haarbal: leg eens uit ?

Ramon : ja ik kan wel foto's maken komt later ff

• audiojunk
Leek me al sterk dat het aan je voeding lag.
Probeer eens een nieuwe installatie(alleen win7) met zo min mogelijk componenten, dus alleen moederbord,cpu,ssd en 1 reepje geheugen en zorg voor de nieuwste 64bit drivers.

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06:50
Ehm...

Je kan de snelheid van de processor ook prima vanuit Windows regelen. Verwijder alle soort tuning en oc programma's. Kijk eens in msconfig of er nog iets anders draait.

Kijk ook bij de power swttings van Windows of je pc op Max performance staat. Bij geavanceerd kan je kijken wat de Max power state is. Deze moet op 100% staan.

http://axrotterdam.blogspot.nl

• haarbal
maar de benchmarkresultaten zijn dus nog steeds zo laag?

wat doet cinebench bijvoorbeeld?

http://forums.anandtech.com/showthread.php?t=2392725
daar heeft iemand hetzelfde, maar kwam door een of andere overclocking feature van z'n moederbord, maar goed, lijkt me sterk dat jouw bord zoiets heeft.

[ Voor 53% gewijzigd door haarbal op 10-08-2014 13:08 ]

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
De CPU draait in de bios in Advanced Mode wel op 3418 MHz, dus het lijkt erop dat hij het wel kan. Zie ook de foto de eerder gepost is (Verwijderd in "I5 4670k processor presteert 75% onder de maat volgen test!?")

Verder inderdaad nog even proberen wat Dekaasboer zegt. Anders misschien nog een Linux Live CD proberen, kijken wat de snelheden daar zijn...

En oja, je zou ook in Apparaatbeheer de drivers van je CPU kunnen verwijderen, wellicht dat het daar aan ligt. Opnieuw opstarten en dan de drivers door Windows zelf laten installeren, en niet vanaf de bijgeleverde moederbord DVD.

[ Voor 22% gewijzigd door Mick1990 op 10-08-2014 15:34 ]

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

• Allovich
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-06-2025
Bij zwaardere taken zou de Intel Speedstep ervoor moeten zorgen dat je processor prima hoger gaat klokken, mits het koel genoeg blijft. Kun je alle energiebesparende functies uitschakelen in BIOS en handmatig je multipliers instellen? Een dergelijke unlocked processor moet wel wat aan kunnen zeker nu je die meuk voeding hebt vervangen.

Anders: kun je bij een kennis/vriend/familie je i5 daar in het moederbord prikken en kijken of het dan goed draait... zo ja, dan neem ik toch aan dat er iets tussen de communicatie met het moederbord niet helemaal lekker verloopt... RMA op moederbord is dan een optie maar levert vaak gezeik op buiten de 14 dagen bedenktijd periode.

Edit: Wat is eigenlijk de reden voor het kiezen van een H97 chipset moederbord en een 4670K? Het moederbord ondersteund overklokken niet maar je processor juist wel. Persoonlijk had ik dan al een Z97 chipset moederbord gekozen.

[ Voor 15% gewijzigd door Allovich op 10-08-2014 15:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mick1990: die foto van de bios is volgens mij alleen specs want als ik echt naar de cpu pagina ga staat er dat hij minimaal 800mhz en max 3400mhz draaid alleen nu op 800mhz staat

Allovich: de reden van deze combi is dat ik een Noob ben en dus alleen gekeken heb wat bij elkaar paste en snelgenoeg was (moest zijn hahah)

Ok ik heb weer wat te doen lees ik....thnks voor het meedenken..... Zodra ik meer weet lezen jullie het wel

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-01 15:40
Zou je je cpu kunnen reseaten? En een foto van de pinnetjes in je socket kunnen maken?
(Het zou een verbogen pinnetje in je socket kunnen zijn, volgens : http://www.tomshardware.c...7/4670k-stuck-800mhz.html )

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Verwijderd

Topicstarter
Haarbal: als iemand weet of die oc switch op mijn moederbord zou moeten zitten of in de bios .....bij hem was dat wel de oplossing ..:) (asus h97m-e)

Verwijderd

Topicstarter
Biersteker: als ik het zo lees dan heeft hij echt precies mijn probleem gehad. Ik ga dat maar eens nakijken

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 16:23:
Biersteker: als ik het zo lees dan heeft hij echt precies mijn probleem gehad. Ik ga dat maar eens nakijken
Dat gaat over een LN2 switch, die heeft jouw mobo zeker niet. Jouw mobo heeft helemaal geen switches zo te zien. Eventueel Asus EPU energiebesparingsding in de bios, maar die had je al geflashed dus...

Wel vaag dit. Meestal ligt dit soort probleem aan Windows energieschema, maar die had je ook al op high performance gezet? (balanced is ook ok, alleen power saver houdt cpu op minimum snelheid). Ook gechecked of High Performance inderdaad op 100% cpu staat?

Laatste bios, nieuwe voeding, instellingen goed...lijkt erop dat of cpu of mobo kaduuk is. Testen bij iemand anders geeft zekerheid.

• Biersteker
Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 17:48:
[...]

Dat gaat over een LN2 switch, die heeft jouw mobo zeker niet. Jouw mobo heeft helemaal geen switches zo te zien. Eventueel Asus EPU energiebesparingsding in de bios, maar die had je al geflashed dus...

Wel vaag dit. Meestal ligt dit soort probleem aan Windows energieschema, maar die had je ook al op high performance gezet? (balanced is ook ok, alleen power saver houdt cpu op minimum snelheid). Ook gechecked of High Performance inderdaad op 100% cpu staat?

Laatste bios, nieuwe voeding, instellingen goed...lijkt erop dat of cpu of mobo kaduuk is. Testen bij iemand anders geeft zekerheid.
Is een andere link dan de eerste ;)
It wasn't an overheating issue, but when the CPU was removed from the board he examined the motherboard pins more closely. 2 of the pins were bent in an angle that was different from every other pin. Since bent pins on this platform is normal we didn't really think to look closely at them as a culprit. Lo and behold, bending them so that they were at the same angle and direction as the rest of the pins and viola! No longer stuck at 800mhz, now getting full speed and then some with a mild OC.

• job_h
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:55
Ik heb nog geen antwoord gezien op de vraag of je de elektriciteitsconnector voor de CPU op het moederbord aangesloten hebt?

Of heb ik daar overheen gelezen?

• Luxx
  • Laatst online: 20-05-2025

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Ik heb niet alle posts gelezen, maar in een van de eerste foto's lijkt het wel alsof je geheugen niet in dual-channel draait. Ik weet niet precies hoe dit bij jouw Mobo zit, maar volgens mij zitten beide geheugenreepjes in éen geheugenkanaal, en dan zou je geen dual-channel draaien, wat een flinke slag voor de performance is. Iemand met een vergelijkbaar moederbord die dat durft te zeggen? of is dit al gefixt?

n.b. als je processor echt op 800Mhz blijft draaien kan je nooit op 75% performance halen in benchmarks, dan zou je nog veel lager moeten scoren.... dus dit kan het bijna niet zijn

[ Voor 18% gewijzigd door Luxx op 11-08-2014 00:57 ]

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• mvanoers
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-12-2023
Gewoon even cpu-z draaien kijken of de multiplier op x34 staat.

Verwijderd

Biersteker schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 20:17:
[...]

Is een andere link dan de eerste ;)

[...]
Ah, juist. Verbogen pinnetjes zou het wel eens kunnen zijn.

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-02 23:32

Felyrion

goodgoan!

Luxx schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 00:54:
Ik heb niet alle posts gelezen, maar in een van de eerste foto's lijkt het wel alsof je geheugen niet in dual-channel draait. Ik weet niet precies hoe dit bij jouw Mobo zit, maar volgens mij zitten beide geheugenreepjes in éen geheugenkanaal, en dan zou je geen dual-channel draaien, wat een flinke slag voor de performance is. Iemand met een vergelijkbaar moederbord die dat durft te zeggen? of is dit al gefixt?

n.b. als je processor echt op 800Mhz blijft draaien kan je nooit op 75% performance halen in benchmarks, dan zou je nog veel lager moeten scoren.... dus dit kan het bijna niet zijn
Hij geeft juist aan dat hij 75% onder de maat scoort, 25% dus. Ik zet mijn geld op dit moment ook op de verbogen pinnetjes, ben benieuwd..

Wat ik me ook nog afvroeg is hoe de grafiekjes van de taskmanager (performance) eruit zien als je computer belast wordt (de haperingen in cubase bijvoorbeeld).
Schieten alle 4 de grafiekjes naar 100%? en welke snelheid geeft windows daar aan voor je cpu?

edit: ik zie net dat je windows 7 hebt, die geeft dat niet zo mooi aan. Laat die laatste vraag dus maar hangen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Felyrion op 11-08-2014 01:23 ]

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• mvanoers
Ik zeg gewoon multiplier handmatig veranderen naar 34x want hij staat nu op 8x 100mhz.

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-11-2025
Blijf eens uit de de BIOS. Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat er een BIOS setting is die je systeem in deze 800mhz status houdt.

http://www.intel.com/cont...treme-tuning-utility.html

^^ en ga met deze applicatie eens op de stock settings draaien, alle energiebesparende functies uitzetten en uit je BIOS blijven, dan eens een bench draaien. Als dit wel op juiste kloksnelheden loopt, dan zit je probleem bijna 100% in je BIOS settings of versie. Lukt het hier ook niet, dan zou je mobo mogelijk RMA moeten.

CPU zelf lijkt mij in orde, mits je geen verbogen pin gaat vinden. Daarbij hebben de Intels geen echte pinnetjes dus je moet al heel raar doen wil je die slopen.

[ Voor 28% gewijzigd door Vayra op 11-08-2014 11:21 ]

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:52
Ik zeg, het is (of het zijn meerdere) een verbogen CPU socket pin. Alles is al geprobeerd en gedaan, maar niets helpt, dat in combinatie met zelfbouw is in veel gevallen een verbogen CPU pin.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-02 16:09
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 16:42:
ok ik zit weer achter mijn pc dus ik zal jullie tips eens uitproberen!

audiojunk: ja schone installatie, drivers ga ik nog ff nakijken
Is dit niet die gare gekraakte Windows versie meer maar een originele versie?
Je kan ook een testversie van Windows downloaden indien nodig: http://www.microsoft.com/...uate-windows-7-enterprise

• haarbal
mjah, een schoon image downloaden lijkt me ook wel een goed idee.

toch denk ik niet dat dat het is.

[ Voor 22% gewijzigd door haarbal op 11-08-2014 12:18 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Luxx schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 00:54:
Ik heb niet alle posts gelezen, maar in een van de eerste foto's lijkt het wel alsof je geheugen niet in dual-channel draait. Ik weet niet precies hoe dit bij jouw Mobo zit, maar volgens mij zitten beide geheugenreepjes in éen geheugenkanaal, en dan zou je geen dual-channel draaien, wat een flinke slag voor de performance is.
Flinke slag? 1-4% verschil in performance is geen flinke slag..
mvanoers schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 01:38:
Ik zeg gewoon multiplier handmatig veranderen naar 34x want hij staat nu op 8x 100mhz.
Dit behoort het systeem automatisch te doen, het is zonde om je processor constant op volle waarden te laten draaien.

[ Voor 3% gewijzigd door D4NG3R op 11-08-2014 12:50 ]

• mvanoers
D4NG3R schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 12:49:
[...]

Flinke slag? 1-4% verschil in performance is geen flinke slag..

[...]

Dit behoort het systeem automatisch te doen, het is zonde om je processor constant op volle waarden te laten draaien.
het is niet zo als je hem op 34x zet dat hij alleen maar op 3400mhz blijft draaien.
ik ben het met je eens dat hij dit automatisch zou moeten doen maar bij mijn systeem gooit hij de multiplier automatisch ook te hoog 18.5 i.p.v. 17.5.

[ Voor 15% gewijzigd door mvanoers op 11-08-2014 13:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb morgen eindelijk tijd om de cpu eruit te halen en de pins te checken..
Mijn laatste optie is een verse windows er weer opzetten .... Kost me zoveel tijd om alles er weer op te zetten en cubase in te stellen met alle hardware dat ik dat echt als laatste optie zie.

Thnks nog steeds voor het meedenken

Verwijderd

Topicstarter
Job_h: ik heb de 24pins en de 8pins aangesloten verder kon ik niet wat vinden wat er nog meer in moest vanuit de voeding

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2ppy9a0.jpg

ik kon geen scheve pins ontdekken en alles zat er goed op met cooling pasta.....nu ook weer

Verwijderd

Topicstarter
hier wat afbeeldingen van mijn pc misschien zien jullie nog iets geks..

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2v8r5f5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2z6w29h.jpg

• audiojunk
Dat wordt dan toch alles opnieuw installeren en testen, probeer het dan wel met minimale componenten dus moederbord, cpu, geheugen(1 reepje), ssd en voeding.

• haarbal
En ff een schoon image downloaden met een link van 7forums oid.

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2r4gzm0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/npl5av.jpg

de laatste...:)

Verwijderd

Topicstarter
Ik er een legale win7 opgezet maar geen verschil dus ik ga naar de winkel (de vaste winkel van de onlineshop) en laat het aan hun over...:( 1:15min rijden ...

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:18

Thomg

Aww yiss

Je fan zit verkeerd om ;w

Verwijderd

Topicstarter
haha dat zal wel gebeurd zijn bij het openieuw alles eraf halen....maar hij is aan beide zijde gelijk maakt dat dan wat uit?

• haarbal
ja, maar zal nog steeds beter koelen dan de stockkoeler.

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Inderdaad. Lijkt me niet dat dat voor zo'n grote performancedrop zorgt. Dan moet ie minimaal een paar keer uit de 800MHz schieten.

• XpanD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:00
Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 21:20:
haha dat zal wel gebeurd zijn bij het openieuw alles eraf halen....maar hij is aan beide zijde gelijk maakt dat dan wat uit?
De kant waar het frame naar de motor loopt (met de armpjes met draden enzo) is over het algemeen de kant waar de lucht uit komt. Maakt hier waarschijnlijk weinig uit, overigens.

[ Voor 4% gewijzigd door XpanD op 19-08-2014 21:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok en hier de oplossing: het moederbord was stuk!.....
Ik krijg mijn pc vandaag weer teruggestuurd en ze hebben hem kosteloos vervangen.

Afuture bedankt! Maar ook jullie hier onwijs bedankt voor jullie inzet naar de zoektocht !!

• Biersteker
Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 15:32:
Ok en hier de oplossing: het moederbord was stuk!.....
Ik krijg mijn pc vandaag weer teruggestuurd en ze hebben hem kosteloos vervangen.

Afuture bedankt! Maar ook jullie hier onwijs bedankt voor jullie inzet naar de zoektocht !!
Zat ik er toch niet heel veel vanaf met de verbogen pinnetjes. ;) Leuk dat je toch even terugkoppelt, Ik was vrij benieuwd hoe dit afgelopen was.

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:44

rdejongjr

Gnome

Biersteker schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 22:30:
[...]

Zat ik er toch niet heel veel vanaf met de verbogen pinnetjes.
Moet toch even een reactie geven hierop, ik heb het systeem ingenomen en samen met TS het socket bekeken, deze was in perfecte staat. Kromme pinnetjes zijn helaas geen garantie werk.

Tevens mijn bevindingen:
-CPU werkte in een B85M-E45 test platform wel naar behoren (direct max snelheid in de bios)
-Diverse test cpu's deden het ook goed in het oude moederbord van TS, behalve een gloednieuwe 4670K
-Moederbord opnieuw voorzien van nieuwste bios, geen effect.
-Stock koeler gebruikt ipv tranquillo 2 (hebben soms braampjes op het backplate), geen effect.

Hiermee besloten om een nieuw exemplaar H97M-E te monteren, daarmee meteen het gewenste resultaat! 3,4GHz in de bios en in windows.
Vervolgens alles weer netjes ingebouwd, vastgesnoerd en de kast van een poetsbeurt voorzien.

Weer een geval voor ons dossier met rariteiten :P

Ik wens de TS veel verder plezier van zijn systeem.

Met vriendelijke groet,
René

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:22
Suggestie, ondersteund de chipset wel overclocking?
Mijn oude intel mobo met een P67 chipset draait op 3,4 maar zal nooit naar turbo gaan naar 3,8Ghz

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals mijn dank want hij draait als een trein en ik ga nu van een trabant naar een porsche!!

De projecten die ik eerst met de hoogtes latency waardes (20ms ) niet een meer normaal kon afspelen draai ik nu op de laagste mogelijke latency waarde (1ms) gewoon fluitend af!!!

Dus ik ben er blij mee😀👍 goed werk

• audiojunk
Welke geluidskaart gebruik je want 1ms is inderdaad wel heel erg laag(goed)?

Verwijderd

audiojunk schreef op maandag 01 september 2014 @ 16:52:
Welke geluidskaart gebruik je want 1ms is inderdaad wel heel erg laag(goed)?
Dat zou ik ook graag willen weten of heb je het aantal samples behoorlijk teruggeschroefd?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een focusrite 1816 usb..... Op het controlpanel daarvan kan ik de latency instellen van 1ms totmet 20ms en binnen cubase zal dat niet precies 1ms zijn maar laag genoeg om drums (wat toch vaak het ergste is kwa latency realtime processed in te spelen)
Pagina: 1 2 Laatste