Toon posts:

I5 4670k processor presteert 75% onder de maat volgen test!?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• job_h
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:55
Ik heb nog geen antwoord gezien op de vraag of je de elektriciteitsconnector voor de CPU op het moederbord aangesloten hebt?

Of heb ik daar overheen gelezen?

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05-2025

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Ik heb niet alle posts gelezen, maar in een van de eerste foto's lijkt het wel alsof je geheugen niet in dual-channel draait. Ik weet niet precies hoe dit bij jouw Mobo zit, maar volgens mij zitten beide geheugenreepjes in éen geheugenkanaal, en dan zou je geen dual-channel draaien, wat een flinke slag voor de performance is. Iemand met een vergelijkbaar moederbord die dat durft te zeggen? of is dit al gefixt?

n.b. als je processor echt op 800Mhz blijft draaien kan je nooit op 75% performance halen in benchmarks, dan zou je nog veel lager moeten scoren.... dus dit kan het bijna niet zijn

[ Voor 18% gewijzigd door Luxx op 11-08-2014 00:57 ]

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• mvanoers
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-12-2023
Gewoon even cpu-z draaien kijken of de multiplier op x34 staat.

Verwijderd

Biersteker schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 20:17:
[...]

Is een andere link dan de eerste ;)

[...]
Ah, juist. Verbogen pinnetjes zou het wel eens kunnen zijn.

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-02 23:32

Felyrion

goodgoan!

Luxx schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 00:54:
Ik heb niet alle posts gelezen, maar in een van de eerste foto's lijkt het wel alsof je geheugen niet in dual-channel draait. Ik weet niet precies hoe dit bij jouw Mobo zit, maar volgens mij zitten beide geheugenreepjes in éen geheugenkanaal, en dan zou je geen dual-channel draaien, wat een flinke slag voor de performance is. Iemand met een vergelijkbaar moederbord die dat durft te zeggen? of is dit al gefixt?

n.b. als je processor echt op 800Mhz blijft draaien kan je nooit op 75% performance halen in benchmarks, dan zou je nog veel lager moeten scoren.... dus dit kan het bijna niet zijn
Hij geeft juist aan dat hij 75% onder de maat scoort, 25% dus. Ik zet mijn geld op dit moment ook op de verbogen pinnetjes, ben benieuwd..

Wat ik me ook nog afvroeg is hoe de grafiekjes van de taskmanager (performance) eruit zien als je computer belast wordt (de haperingen in cubase bijvoorbeeld).
Schieten alle 4 de grafiekjes naar 100%? en welke snelheid geeft windows daar aan voor je cpu?

edit: ik zie net dat je windows 7 hebt, die geeft dat niet zo mooi aan. Laat die laatste vraag dus maar hangen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Felyrion op 11-08-2014 01:23 ]

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• mvanoers
Ik zeg gewoon multiplier handmatig veranderen naar 34x want hij staat nu op 8x 100mhz.

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-11-2025
Blijf eens uit de de BIOS. Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat er een BIOS setting is die je systeem in deze 800mhz status houdt.

http://www.intel.com/cont...treme-tuning-utility.html

^^ en ga met deze applicatie eens op de stock settings draaien, alle energiebesparende functies uitzetten en uit je BIOS blijven, dan eens een bench draaien. Als dit wel op juiste kloksnelheden loopt, dan zit je probleem bijna 100% in je BIOS settings of versie. Lukt het hier ook niet, dan zou je mobo mogelijk RMA moeten.

CPU zelf lijkt mij in orde, mits je geen verbogen pin gaat vinden. Daarbij hebben de Intels geen echte pinnetjes dus je moet al heel raar doen wil je die slopen.

[ Voor 28% gewijzigd door Vayra op 11-08-2014 11:21 ]

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:52
Ik zeg, het is (of het zijn meerdere) een verbogen CPU socket pin. Alles is al geprobeerd en gedaan, maar niets helpt, dat in combinatie met zelfbouw is in veel gevallen een verbogen CPU pin.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-02 16:09
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 16:42:
ok ik zit weer achter mijn pc dus ik zal jullie tips eens uitproberen!

audiojunk: ja schone installatie, drivers ga ik nog ff nakijken
Is dit niet die gare gekraakte Windows versie meer maar een originele versie?
Je kan ook een testversie van Windows downloaden indien nodig: http://www.microsoft.com/...uate-windows-7-enterprise

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:53
mjah, een schoon image downloaden lijkt me ook wel een goed idee.

toch denk ik niet dat dat het is.

[ Voor 22% gewijzigd door haarbal op 11-08-2014 12:18 ]

Mechwarrior Online: Flapdrol

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:28

D4NG3R

kiwi

:)

Luxx schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 00:54:
Ik heb niet alle posts gelezen, maar in een van de eerste foto's lijkt het wel alsof je geheugen niet in dual-channel draait. Ik weet niet precies hoe dit bij jouw Mobo zit, maar volgens mij zitten beide geheugenreepjes in éen geheugenkanaal, en dan zou je geen dual-channel draaien, wat een flinke slag voor de performance is.
Flinke slag? 1-4% verschil in performance is geen flinke slag..
mvanoers schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 01:38:
Ik zeg gewoon multiplier handmatig veranderen naar 34x want hij staat nu op 8x 100mhz.
Dit behoort het systeem automatisch te doen, het is zonde om je processor constant op volle waarden te laten draaien.

[ Voor 3% gewijzigd door D4NG3R op 11-08-2014 12:50 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• mvanoers
D4NG3R schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 12:49:
[...]

Flinke slag? 1-4% verschil in performance is geen flinke slag..

[...]

Dit behoort het systeem automatisch te doen, het is zonde om je processor constant op volle waarden te laten draaien.
het is niet zo als je hem op 34x zet dat hij alleen maar op 3400mhz blijft draaien.
ik ben het met je eens dat hij dit automatisch zou moeten doen maar bij mijn systeem gooit hij de multiplier automatisch ook te hoog 18.5 i.p.v. 17.5.

[ Voor 15% gewijzigd door mvanoers op 11-08-2014 13:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb morgen eindelijk tijd om de cpu eruit te halen en de pins te checken..
Mijn laatste optie is een verse windows er weer opzetten .... Kost me zoveel tijd om alles er weer op te zetten en cubase in te stellen met alle hardware dat ik dat echt als laatste optie zie.

Thnks nog steeds voor het meedenken

Verwijderd

Topicstarter
Job_h: ik heb de 24pins en de 8pins aangesloten verder kon ik niet wat vinden wat er nog meer in moest vanuit de voeding

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2ppy9a0.jpg

ik kon geen scheve pins ontdekken en alles zat er goed op met cooling pasta.....nu ook weer

Verwijderd

Topicstarter
hier wat afbeeldingen van mijn pc misschien zien jullie nog iets geks..

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2v8r5f5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2z6w29h.jpg

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:44
Dat wordt dan toch alles opnieuw installeren en testen, probeer het dan wel met minimale componenten dus moederbord, cpu, geheugen(1 reepje), ssd en voeding.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

• haarbal
En ff een schoon image downloaden met een link van 7forums oid.

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2r4gzm0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/npl5av.jpg

de laatste...:)

Verwijderd

Topicstarter
Ik er een legale win7 opgezet maar geen verschil dus ik ga naar de winkel (de vaste winkel van de onlineshop) en laat het aan hun over...:( 1:15min rijden ...

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:18

Thomg

Aww yiss

Je fan zit verkeerd om ;w

Verwijderd

Topicstarter
haha dat zal wel gebeurd zijn bij het openieuw alles eraf halen....maar hij is aan beide zijde gelijk maakt dat dan wat uit?

• haarbal
ja, maar zal nog steeds beter koelen dan de stockkoeler.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Inderdaad. Lijkt me niet dat dat voor zo'n grote performancedrop zorgt. Dan moet ie minimaal een paar keer uit de 800MHz schieten.

• XpanD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:00
Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 21:20:
haha dat zal wel gebeurd zijn bij het openieuw alles eraf halen....maar hij is aan beide zijde gelijk maakt dat dan wat uit?
De kant waar het frame naar de motor loopt (met de armpjes met draden enzo) is over het algemeen de kant waar de lucht uit komt. Maakt hier waarschijnlijk weinig uit, overigens.

[ Voor 4% gewijzigd door XpanD op 19-08-2014 21:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok en hier de oplossing: het moederbord was stuk!.....
Ik krijg mijn pc vandaag weer teruggestuurd en ze hebben hem kosteloos vervangen.

Afuture bedankt! Maar ook jullie hier onwijs bedankt voor jullie inzet naar de zoektocht !!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-01 15:40
Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 15:32:
Ok en hier de oplossing: het moederbord was stuk!.....
Ik krijg mijn pc vandaag weer teruggestuurd en ze hebben hem kosteloos vervangen.

Afuture bedankt! Maar ook jullie hier onwijs bedankt voor jullie inzet naar de zoektocht !!
Zat ik er toch niet heel veel vanaf met de verbogen pinnetjes. ;) Leuk dat je toch even terugkoppelt, Ik was vrij benieuwd hoe dit afgelopen was.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:44

rdejongjr

Gnome

Biersteker schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 22:30:
[...]

Zat ik er toch niet heel veel vanaf met de verbogen pinnetjes.
Moet toch even een reactie geven hierop, ik heb het systeem ingenomen en samen met TS het socket bekeken, deze was in perfecte staat. Kromme pinnetjes zijn helaas geen garantie werk.

Tevens mijn bevindingen:
-CPU werkte in een B85M-E45 test platform wel naar behoren (direct max snelheid in de bios)
-Diverse test cpu's deden het ook goed in het oude moederbord van TS, behalve een gloednieuwe 4670K
-Moederbord opnieuw voorzien van nieuwste bios, geen effect.
-Stock koeler gebruikt ipv tranquillo 2 (hebben soms braampjes op het backplate), geen effect.

Hiermee besloten om een nieuw exemplaar H97M-E te monteren, daarmee meteen het gewenste resultaat! 3,4GHz in de bios en in windows.
Vervolgens alles weer netjes ingebouwd, vastgesnoerd en de kast van een poetsbeurt voorzien.

Weer een geval voor ons dossier met rariteiten :P

Ik wens de TS veel verder plezier van zijn systeem.

Met vriendelijke groet,
René

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:22
Suggestie, ondersteund de chipset wel overclocking?
Mijn oude intel mobo met een P67 chipset draait op 3,4 maar zal nooit naar turbo gaan naar 3,8Ghz

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals mijn dank want hij draait als een trein en ik ga nu van een trabant naar een porsche!!

De projecten die ik eerst met de hoogtes latency waardes (20ms ) niet een meer normaal kon afspelen draai ik nu op de laagste mogelijke latency waarde (1ms) gewoon fluitend af!!!

Dus ik ben er blij mee😀👍 goed werk

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:44
Welke geluidskaart gebruik je want 1ms is inderdaad wel heel erg laag(goed)?

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Verwijderd

audiojunk schreef op maandag 01 september 2014 @ 16:52:
Welke geluidskaart gebruik je want 1ms is inderdaad wel heel erg laag(goed)?
Dat zou ik ook graag willen weten of heb je het aantal samples behoorlijk teruggeschroefd?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een focusrite 1816 usb..... Op het controlpanel daarvan kan ik de latency instellen van 1ms totmet 20ms en binnen cubase zal dat niet precies 1ms zijn maar laag genoeg om drums (wat toch vaak het ergste is kwa latency realtime processed in te spelen)
Pagina: 1 2 Laatste