Toon posts:

I5 4670k processor presteert 75% onder de maat volgen test!?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
[video]Dag,

Ik heb 2mnd geleden een nieuwe pc samengesteld voor mijn muziekstudio (had een 6600quadcore p5b) en werk met cubase 7.5 om op te nemen en mixen.

Heb moederbord en chip van intel met 16gig intern geheugen.

Binnen cubase loopt mijn processor al snel over zijn toeren bij projecten die ik op mijn oude pc nog wel kon draaien?!?!

Ik heb een testrun gedaan op mijn systeem en daarbij vergelijkt hij mijn prestaties met die van andere gebruikers met oa vergelijkbare types (ook mijn oude staat erbij) hier komt een schokkende conclusie uit voort. Hij doet 25% van andere vergelijkbare processors

Wat kan er mis zijn met mijn processor? En hoe kan ik dit verhelpen zodat mijn pc wel op topsnelheid draait.
Op bijgevoegde foto staan mijn specs ( bij een processor test binnen windows krijgt hij ook maar een 4.7? Op een schaal van 1-7.9) en ook de foto van de processortest.

Ik hoop dat een van jullie mij kan helpen...

Ps: hoe post ik een foto mee zodat jullie het kunnen zien?

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:01
Hoe zijn de core temperaturen? en de frequenties? gebruik b.v. http://openhardwaremonitor.org/

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:36

heuveltje

KoelkastFilosoof

Plaatjes posten : Forum FAQ #images

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:04
En doe ook even de volledige specs van alle hardware.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry ik lees de FAQ maar snap het echt niet?....ik heb jpegs (bij andere fora staat gewoon bij foto uploaden)

Ik zal morgen de specs posten maar de foto's zeggen al heel wat.

Verwijderd

Nielson schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 23:28:
En doe ook even de volledige specs van alle hardware.
Begin daar inderdaad eens mee.
Wij hebben geen glazen bol, kijk verder eens welke processen er nog meer draaien.

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Wat voor testrun?

Upload je afbeeldingen hier en post die link hier in het bericht. http://nl.tinypic.com

[ Voor 73% gewijzigd door Mick1990 op 05-08-2014 01:07 ]

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-02 21:33
Wat betekend dit?
Binnen cubase loopt mijn processor al snel over zijn toeren bij projecten die ik op mijn oude pc nog wel kon draaien?!?!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/14wvjhs.jpg
Hier boven zie je wat er voor hardware in mijn pc zit.

Verwijderd

Topicstarter
Op deze foto zie je "this computer" vergeleken met andere..... (Die bovenste zijn natuurlijk nieuwer maar mijn i5 staat er ook boven en mijn oude 6600 p5b doet het ook beter.

Aan de linkerkant staat de test binnen windows 64 zelf.... Hij geeft voor alles een goed cijfer behalve mijn processor die krijgt een 4.7 voor prestaties?

Ik gebruik mijn pc uitsluitend voor het maken van muziek (cubase is een opname programma of te wel DAW) alles werkt naar behoren alleen de processor blijft achter.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2014 21:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2d9th1x.jpg
Foto van de bios

• SN4K3
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-01-2025
Een i5 (2500) krijgt op de computers bij mij in huis een score van 7.6, denk dat bij jou de Turbo mode niet activeert o.i.d. (maar luister naar de andere Tweakers, ik ben ook noob)

[ Voor 18% gewijzigd door SN4K3 op 05-08-2014 07:43 ]

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-02 21:33
Cpu fan voor de test op 100% zetten.
Temps van de cpu? Tijdens test.
Misschien te heet dan throttle de cpu terug.

Bios alle instellingen kontroleren.
Mischien optimize proberen in de bios.
Ok in de bios kontroleren of alles op snelheid loopt(moderbord-cpu-geheugen), en bijv door de bios verkeerd/langzamer staat.

[ Voor 24% gewijzigd door jan99999 op 05-08-2014 08:20 ]

• JeanLeGrand
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
Kan het zijn dat je bij het plaatsen van de CPU koeler daar per ongeluk een doorzichtige plastic folie op hebt laten zitten? Dan wordt de CPU bij inspanning te heet en klokt terug.

Denon AVR-X3600H

Verwijderd

Topicstarter
Had gekund maar ik weet zeker dat ik die weggehaald heb...:)

• Mick1990
  • Niet online
Kun je ook een foto maken van de CPU instellingen in je bios? Die krijg je denk ik als op in Advanced Mode gaat (F7).

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:44
Is de latency/samples van je geluidskaart wel hetzelfde als op je oude systeem.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik heb ook een Asus moederbord icm een hashwell i5 processor.

Wat mij het eerste binnenschiet is dat je wellicht de Asus softwaresuite hebt geinstalleerd met Dual Intelligent Processor 5 software. Hierin is het mogelijk bepaalde CPU profielen te maken, waaronder ook een Energy Saving profile en dergelijken.

Wordt je CPU wellicht softwarematig geunderclocked?

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

Verwijderd

Topicstarter
Cpu staat op performance ipv energie saving.

Latency instellingen ben ik absoluut geen noob in dus dat heb ik allemaal gecheckt en daar ligt het niet aan.

Ik zal als ik weer thuis ben nog screenshot maken van cou bios

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:50
Het lijkt er op dat je programma maar op 1 core draait.

Als je naar je Taskmanager gaat, naar het tabblad Performance (in het engels, in het nederlands prestaties of zo?) en dan in de menubalk op View klikt (Beeld) en bij CPU-history dan "one graph per CPU" kiest, hoeveel schermpjes krijg je dan?

Is het misschien een instelling in Cubase, multi-core-ondersteuning?

Draai je nu een andere versie van Cubase of bijvoorbeeld nu 64 bit en daarvoor 32 bit?

Verwijderd

Topicstarter
Heb nog geen tjjd om alles te checken maar thnks alvast!

Cubase net zoals toen, zelfde project, ook 64bit.... Dat zelfde project werkt bij een vriend van me met nagenoeg dezelfde specs perfect op de zwaarste latency settings en bij mij totaal niet op de allerlichtste setting

Verwijderd

Aan de linkerkant staat de test binnen windows 64 zelf.... Hij geeft voor alles een goed cijfer behalve mijn processor die krijgt een 4.7 voor prestaties?
Op de tweede pagina zie je waarschijnlijk dat de score 4.7 te wijten is aan de HD6450.
Windows geeft de laagste score van de onderdelen weer en in jouw geval zal dat de grafische kaart zijn.
Verder: draai eens prime95 en kijk eens wat de temperaturen van de cpu doen. Bij voorkeur met realtemp.
Draaien alle cores?

• audiojunk
Wel een schone installatie gedaan?
In apparaatbeheer wel alle drivers geinstalleerd?

[ Voor 42% gewijzigd door audiojunk op 06-08-2014 15:37 ]

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Verwijderd

Topicstarter
ok ik zit weer achter mijn pc dus ik zal jullie tips eens uitproberen!

audiojunk: ja schone installatie, drivers ga ik nog ff nakijken

Verwijderd

Topicstarter
mick1990: hier is de foto van de cpu bios
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/15floom.jpg

Verwijderd

Topicstarter
White Feather: ik zie gewoon 4 schermpjes in de taskmanager die nu totaal geen processor verbruik meten (2%) maar zodra ik cubase gebruik met mijn projecten zit hij op de 80-90%

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-02 16:09
Probeer het eens met een orginele Windows 7 ipv een illegale download, misschien zit de spyware en andere rommel hier al ingebakken. Zou zomaar een reden kunnen zijn dat het niet werkt.

Verwijderd

Topicstarter
E65: die 4,7 is echt voor de processor want hijgeeft bijv voor de ssd schijf de hoogste score die je kan krijgen.

Realtemp: geeft 4 cores aan met een minimum temp 30-32gr en een maximum 47-48gr (toen draaide ik dat project in cubase en die haperde weer aan alle kanten)

Prime95: is nog bezig....duurt wel lang maar we hebben geduld

Verwijderd

Topicstarter
mhoogendam: ja zat ik ook al aan te denken...:)

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:28

D4NG3R

kiwi

:)

mhoogendam schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 17:12:
Probeer het eens met een orginele Windows 7 ipv een illegale download, misschien zit de spyware en andere rommel hier al ingebakken. Zou zomaar een reden kunnen zijn dat het niet werkt.
Met bovenstaande.
Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 07:27:
[afbeelding]
Hier boven zie je wat er voor hardware in mijn pc zit.
Welke voeding heb je? Enneh, screenshots maak je door op de printscreen knop te drukken ;) . Kan je vervolgens plakken in bijv paint en dan upload je die image.

[ Voor 38% gewijzigd door D4NG3R op 06-08-2014 17:47 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
hoe maak je dan een printscreen van je bios als hij erna weer op nieuw opstart....dan hij toch de screenshot weer kwijt of ben ik echt een hele erge noob...:) maar zal het onthouden

er zit een 400 volt voeding in. is dat te weinig en zou hij daarom zo traag kunnen zijn?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 17:51:
hoe maak je dan een printscreen van je bios als hij erna weer op nieuw opstart....dan hij toch de screenshot weer kwijt of ben ik echt een hele erge noob...:) maar zal het onthouden
BIOS != Windows.
er zit een 400 volt voeding in. is dat te weinig en zou hij daarom zo traag kunnen zijn?
400V ja? op ons 220V netwerk?

400W zegt helemaal niks, ik moet een merk en typenummer hebben.

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb op basis van die foto's toch sterk het vermoeden dat de software de boosdoener is. Drivers lijken me wat apart, want voor de processor zijn die meestal niet van toepassing. Is Windows / Cubase wel legaal? Zo niet kan dat allerlei rare problemen opleveren natuurlijk. Een BIOS update indien aanwezig zou misschien ook nog kunnen helpen, al zit de ondersteuning voor je proc in principe al in.

Edit: Voeding is hier niet de issue. Van een slechte voeding krijg je crashes en reboots, niet langzaam lopende processors.

[ Voor 13% gewijzigd door rodie83 op 06-08-2014 17:58 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

rodie83 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 17:56:
Edit: Voeding is hier niet de issue. Van een slechte voeding krijg je crashes en reboots, niet langzaam lopende processors.
Dacht je dat? Het verbaast je wat voor onzin ik al gezien heb wat eigelijk niet zo hoort te zijn. GPU's die zeer slecht lopen, maar niet crashen, CPU's die zeer slecht lopen maar niet crashen etc.

Verwijderd

Topicstarter
rodie83: win komt van stickie... cubase7.5 uit de winkel

D4NG3R: "cpu's die zeer slecht lopen maar niet crashen" daar lijkt dit wel op maar hoe bewijs ik dat nou bij de online shop waar ik de handel heb besteld?

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Zeg nou eerst eens wat voor voeding je hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/294jay9.jpg dit zijn de realtemp resultaten.....heb de bench test ook gedaan. kunnen jullie hier wat mee?

en die prime95 tests heeft ie allemaal gehaald volgens de test

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2014 20:29 ]

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Temperaturen zijn okee. Je voeding is bagger.

Verwijderd

Topicstarter
de voeding komt nog uit mijn oude systeem van 6jaar terug...

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Allemachtig :X Ja, weg ermee dus. Daarnaast, zit de powerconnector van je cpu wel aangesloten? Ben benieuwd of het ding dan zou draaien op minimale clocks.

Verwijderd

Topicstarter
hahaha ja ik dacht dat het wel genoeg zou zijn....:) noob you know...

dat van die powerconnector moet ik ff uitzoeken ...

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

300 watt met die hardware ziet er niet eens slecht uit, behalve dat het een standaardvoedinkje is uit een kast tenminste zo klinkt het. Zeker geen A-merk. Je voeding kan meer stukmaken dan je denkt, een van de belangrijkste onderdelen uit een pc wmb.

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:53
aan de andere kant, als het goed genoeg was voor een Q6600 zal een i5 ook wel gaan.

maar staat de cpu nou vast op 800 Mhz ofzo?

Mechwarrior Online: Flapdrol

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

TDP scheelt 10 watt, je zou gelijk moeten hebben. Lijkt dat CPU vast zit op die clocks ja. BIOS-reset?

• rodie83
  • Niet online
haarbal schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 20:38:
aan de andere kant, als het goed genoeg was voor een Q6600 zal een i5 ook wel gaan.

maar staat de cpu nou vast op 800 Mhz ofzo?
Jep. Dan toch BIOS een schop geven (nakijken, resetten, eventueel updaten). Opzich zou het systeem weinig doen (lees, niet eens booten) als de CPU geen voeding krijgt, dus dat dat zit aangesloten kunnen we wel vaststellen. Of het met 4 pin / 8 pin is aangesloten is niet zo heel relevant gezien de processor: 4 pins is in principe genoeg. Er lijkt gewoon een instelling de CPU op max. 800MHz te houden.

[ Voor 33% gewijzigd door rodie83 op 06-08-2014 20:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
4 x800 = 3200 en hij doet het maar 25% dus in mijn ogen lijkt me dat wel iets ja hahaha

bios resetten...mmmmh ffopzoeken hoe dat moet...:)

• rodie83
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 20:50:
4 x800 = 3200 en hij doet het maar 25% dus in mijn ogen lijkt me dat wel iets ja hahaha

bios resetten...mmmmh ffopzoeken hoe dat moet...:)
Niet zo lastig. Gewoon naar je BIOS booten en dan "Reset to default settings" of iets wat daar op lijkt aanklikken/selecteren.

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Aan de andere kant let ook op de temperaturen. Als ie met 800 MHz al 48 graden wordt, dan wordt ie met 3200 MHz een stuk heter.

• rodie83
  • Niet online
Overigens, ik lees even op de supportsite van Asus het volgende voor je moederbord: De Core i5-4690K wordt gesupport vanaf BIOS versie 2001. De versie die ik zie op je screenshot is 0333. Even laatste BIOS flashen dus:

http://www.asus.com/Motherboards/H97ME/HelpDesk_Download/

Als dat het niet gaat verhelpen... :9

[ Voor 13% gewijzigd door rodie83 op 06-08-2014 21:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
bios gereset maar geen verandering helaas.

check deze screenshot ff.... dit is het systeem van die vriend van me vs die van mij (we werken samen aan cubase projecten dus moet ongeveer gelijk zijn) mijn processor cijfer is echt veeeel lager

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/j8h0lk.jpg

Verwijderd

Topicstarter
rodie83: ga ik doen!!!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Wat je ook doet NIET flashen vanuit windows zelf (indien ze dit als optie geven) op een USB stick zetten en dan in de BIOS zelf flashen.

Verwijderd

Topicstarter
thnks! had ik gelukkig ook al gezien...:)

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 21:53:
thnks! had ik gelukkig ook al gezien...:)
Het is niet erg om het vanuit Windows te doen, maar er zijn veel meer variabelen die er voor kunnen zorgen dat het mis gaat ;) . Zeker met dat gekraakte OS wat je hebt (foto even snel verwijderen ja >:) ).

• rodie83
  • Niet online
Ik ben benieuwd :)

Verwijderd

Topicstarter
bios 2106 nu maar geen vershil.......:(

vriend van me doet die realtemp benchtest nu ook en hij heeft er wel 3400 staan waar bij mij 800 staat?!

dus dat is wel echt het probleem

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:08
Nieuwe voeding dus.

En dan niet eentje van 16,95.... maar minstens 10 euro per 100 watt :p van een goed A-merk.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Even wat anders, je geeft aan dat je voeding wat ouder is, heeft deze uberhaupt wel een 8 of 4+4 pin CPU connector? Als enkel de 4 pin is aangesloten vind ik de lage performance-issues niet zo heel vreemd:

Deze zit linksboven je processor.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:49

Mavamaarten

Omdat het kan!

Sowieso eerste ding dat je moet doen is een nieuwe voeding halen, een A-merk kiezen met goede caps.
Zo'n cheape voeding zou ik niet in mijn systeem willen hebben.

Android developer & dürüm-liefhebber

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Bingo, ik zie nu die link pas. Zit enkel een 4 pin CPU connector op + is extreem goedkoop rotding.

€17 voor 400W holy shit :X dat is nog erger als die dingen van Trust.

Laat die PC uit staan totdat je een nieuwe voeding hebt geplaatst, zoals aangegeven betaal je bij een degelijke voeding zo'n €10 per 100W aan capaciteit.

Mooi dingetje voor dit systeem: pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 430W

Al kan het voor nog minder met wat minder capaciteit.

[ Voor 79% gewijzigd door D4NG3R op 06-08-2014 22:27 ]

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Oeh, m'n guess zat goed in de buurt :)

• haarbal
Voeding is dan wel bagger, maar verklaart het probleem niet.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

haarbal schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 22:30:
Lees mijn laatste 2 posts eens. Dit verklaart het wel degelijk.

Processoren die wat meer prik van de voeding vereisen willen graag een 4+4 of 8 pin CPU connector zien, deze heeft de voeding niet. Buiten dat betwijfel ik of deze voeding stabiel boven de 200W kan komen.

[ Voor 30% gewijzigd door D4NG3R op 06-08-2014 22:37 ]

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:49

Mavamaarten

Omdat het kan!

Dat verklaart het net wel.

Bij problemen met een voeding zijn er twee mogelijke scenario's:
A. Je systeem doet niks
B. Je systeem vertoont vreemde kuren, zoals BSOD's, freezes, traagheid, drivercrashes, ...

En dan nog, zo'n voeding is goedkope rommel. Dat ding neemt je hele PC mee als het stuk gaat. Ook al lost het je probleem niet op (maar dat doet het volgens mij gewoon wel), dan nog ben je van een tikkende tijdbom verlost.

Android developer & dürüm-liefhebber

Verwijderd

Topicstarter
duidelijk verhaal voor mij.......ik haal en goeie voeding! en als het dan nog niet lukt lezen jullie het wel ..:)

tot dus ver duizend maal dank voor jullie inzet!!

• rodie83
  • Niet online
Ik had toch echt verwacht dat de BIOS update de problemen zou verhelpen, maar helaas. Wat je nu kan stellen is dat de voeding een bijzonder matige voeding is, maar 4 pins voeding voor CPU is eigenlijk altijd genoeg, 8 pins is hoogstens nodig voor meer stabiliteit bij hoge OC's. Een snelle zoektocht op internet laat zien dat een 4 pin aansluiting tussen de 150-200 watt zou moeten kunnen leveren (althans, dat kan er doorheen, of het geleverd wordt is aan de voeding). Ruim voldoende dus voor een niet ge-oc'de 4690K.

Hoewel het dus sowieso geen slecht plan zou zijn om de voeding te vervangen voor een kwalitatief beter ding is het wat mij betreft maar zeer de vraag of het ook het probleem gaat oplossen dat de CPU hardlocked lijkt te staan op 800Mhz. Die "bagger"voeding behoort namelijk voldoende prik te leveren op die 4 pins connector, zeker in aanmerking nemende dat er in het verleden zonder enig probleem een Q6600 mee is gevoed.

Verwijderd

Topicstarter
laat ik in iedergeval mijn systeem ugraden met een nieuwe voeding......ik heb zo'n voedingstest gedaan op de asus site waar ik alles moest opgeven wat ik heb en daar komt uit dat ik minimaal 450w voeding zou moeten hebben.

http://afuture.nl/productview.php?productID=16579 wat vinden jullie hiervan? moet deze in iedergeval de klus klaren van een goeie voeding?

krijgt in iedergeval een goeie score in de test http://www.hardwaresecret...ower-Supply-Review/954/10

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2014 23:24 ]

• Mick1990
  • Niet online
Prima voeding!

Deze is modulair: http://afuture.nl/productview.php?productID=1106979

[ Voor 72% gewijzigd door Mick1990 op 06-08-2014 23:34 ]

• haarbal
Die zal het makkelijk redden, denk dat de componenten in je systeem samen niet veel meer dan 100W trekken, misschien 150 met linx+furmark.

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Inderdaad, je hebt een licht systeem. 450w is prima te doen voor jouw systeempje. Die Seasonic is meer dan prima!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 3 hardeschijven , gebruik iets van 8 usb poorten en dat maakte volgens die site ook wat uit (er hangen aardig wat dingen aan de usb die de voeding uit de usb halen)

Maar goed..... Zodra ik hem binnen heb lezen jullie meer..😀

• haarbal
misschien ook nog even contact opnemen met asus, voor het geval het toch een obscure bios instelling is.

• audiojunk
Ondanks dat hij een goedkope voeding heeft kan ik me niet voorstellen dat het daar aan ligt.
Je kan eens proberen om je grafische kaart eruit te halen en de GPU van je processor te gebruiken.
Probeer dan nog eens prime95 te draaien en kijk met bv CPU-Z of je processor ook op 3,4Ghz gaat lopen.
Je kan ook nog in het bios speedstep/EIST uitzetten dan moet je processor zeker op 3,4Ghz gaan lopen.

Waarom heb je eigenlijk een grafische kaart want voor Cubase heb je genoeg aan de GPU van je processor.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Meerdere monitoren waarschijnlijk?

• haarbal
Of een 1440p scherm.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
* Viper® wil niet vervelend zijn
de voeding komt nog uit mijn oude systeem van 6jaar terug...
Maar persoonlijk had ik het systeem niet meer aangezet voordat ik de voeding had vervangen.

• haarbal
Mwah, de voeding deed het blijkbaar prima met een Q6600 systeem.

De Q6600 heeft een hoger tdp, en de i5 heeft ook een igp, pci-e controller en memorycontroller ingebouwd. Het werkelijke verbruik van dit nieuwe systeem zal veel lager zijn, dus zo enorm gevaarlijk zal het ook niet zijn.

Het is goed om de voeding te vervangen, maar het is denk niet de oorzaak van het probleem.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

6 jaar oud + €17, dat is gewoon een tikkende tijdbom. Het kan makkelijk zo zijn dat deze in de afgelopen weken kapot is gegaan. Zelfs als dat het probleem niet blijkt te zijn: IIG is de kans dat er iets mis gaat opeens veel en veel kleiner.

Edit: De kans is groot dat dit systeem iets meer vraagt van de +12V lijn, hoe nieuwer het systeem hoe meer de 12V lijn (verhoudingsgewijs) word belast. Hoe goedkoper de voeding hoe slechter de +12V lijn(en) zijn :') .

[ Voor 31% gewijzigd door D4NG3R op 07-08-2014 17:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk met meerdere monitors klopt.... Maar ik zal hem er eens uithalen .

Eerst ff wachten tot ik de nieuwe voeding binnen heb...:)

Verwijderd

Topicstarter
Audiojunk: dat van de speedstep eist heb ik al geprobeerd en hij blijft op 800mhz lopen

• audiojunk
Vreemd dat hij op 800Mhz blijft lopen, multiplier staat op auto?

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
audiojunk schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 23:10:
Vreemd dat hij op 800Mhz blijft lopen, multiplier staat op auto?
Intel speedstep power save feature ?

Zolang je hem niet vol belast loopt die langzamer toch.
Have you checked the Power Options in Windows? Go to change settings -> advanced settings -> processor power management. Look at Minimum processor state and Maximum Processor state.

[ Voor 25% gewijzigd door Viper® op 08-08-2014 10:10 ]

• haarbal
het probleem is dus dat ie altijd langzamer loopt, of er is een andere oorzaak voor de enorm lage benchmarkresultaten.

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Hij loopt altijd trager, getuige de max CPU speed-teksten uit de benches. 800MHz.

Verwijderd

Topicstarter
ok heren...... ik heb de nieuwe voeding erin zitten maar nog steeds die 800mhz.....:(

(voeding is nu in iedergeval prima)

iemand nog sugestisch? in hoeverre mag ik van de winkel verwachten dat ik een nieuwe processor van ze krijg? (het lijkt er toch op dat we alles hebben uitgeprobeerd.)

• haarbal
Het zou ook moederbord kunnen zijn.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:08
Heb je alles zeker weten goed aangesloten? Maak anders eens foto's en plaats ze hier.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Haarbal: leg eens uit ?

Ramon : ja ik kan wel foto's maken komt later ff

• audiojunk
Leek me al sterk dat het aan je voeding lag.
Probeer eens een nieuwe installatie(alleen win7) met zo min mogelijk componenten, dus alleen moederbord,cpu,ssd en 1 reepje geheugen en zorg voor de nieuwste 64bit drivers.

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06:50
Ehm...

Je kan de snelheid van de processor ook prima vanuit Windows regelen. Verwijder alle soort tuning en oc programma's. Kijk eens in msconfig of er nog iets anders draait.

Kijk ook bij de power swttings van Windows of je pc op Max performance staat. Bij geavanceerd kan je kijken wat de Max power state is. Deze moet op 100% staan.

http://axrotterdam.blogspot.nl

• haarbal
maar de benchmarkresultaten zijn dus nog steeds zo laag?

wat doet cinebench bijvoorbeeld?

http://forums.anandtech.com/showthread.php?t=2392725
daar heeft iemand hetzelfde, maar kwam door een of andere overclocking feature van z'n moederbord, maar goed, lijkt me sterk dat jouw bord zoiets heeft.

[ Voor 53% gewijzigd door haarbal op 10-08-2014 13:08 ]

• Mick1990
  • Niet online
De CPU draait in de bios in Advanced Mode wel op 3418 MHz, dus het lijkt erop dat hij het wel kan. Zie ook de foto de eerder gepost is (Verwijderd in "I5 4670k processor presteert 75% onder de maat volgen test!?")

Verder inderdaad nog even proberen wat Dekaasboer zegt. Anders misschien nog een Linux Live CD proberen, kijken wat de snelheden daar zijn...

En oja, je zou ook in Apparaatbeheer de drivers van je CPU kunnen verwijderen, wellicht dat het daar aan ligt. Opnieuw opstarten en dan de drivers door Windows zelf laten installeren, en niet vanaf de bijgeleverde moederbord DVD.

[ Voor 22% gewijzigd door Mick1990 op 10-08-2014 15:34 ]

• Allovich
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-06-2025
Bij zwaardere taken zou de Intel Speedstep ervoor moeten zorgen dat je processor prima hoger gaat klokken, mits het koel genoeg blijft. Kun je alle energiebesparende functies uitschakelen in BIOS en handmatig je multipliers instellen? Een dergelijke unlocked processor moet wel wat aan kunnen zeker nu je die meuk voeding hebt vervangen.

Anders: kun je bij een kennis/vriend/familie je i5 daar in het moederbord prikken en kijken of het dan goed draait... zo ja, dan neem ik toch aan dat er iets tussen de communicatie met het moederbord niet helemaal lekker verloopt... RMA op moederbord is dan een optie maar levert vaak gezeik op buiten de 14 dagen bedenktijd periode.

Edit: Wat is eigenlijk de reden voor het kiezen van een H97 chipset moederbord en een 4670K? Het moederbord ondersteund overklokken niet maar je processor juist wel. Persoonlijk had ik dan al een Z97 chipset moederbord gekozen.

[ Voor 15% gewijzigd door Allovich op 10-08-2014 15:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mick1990: die foto van de bios is volgens mij alleen specs want als ik echt naar de cpu pagina ga staat er dat hij minimaal 800mhz en max 3400mhz draaid alleen nu op 800mhz staat

Allovich: de reden van deze combi is dat ik een Noob ben en dus alleen gekeken heb wat bij elkaar paste en snelgenoeg was (moest zijn hahah)

Ok ik heb weer wat te doen lees ik....thnks voor het meedenken..... Zodra ik meer weet lezen jullie het wel

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-01 15:40
Zou je je cpu kunnen reseaten? En een foto van de pinnetjes in je socket kunnen maken?
(Het zou een verbogen pinnetje in je socket kunnen zijn, volgens : http://www.tomshardware.c...7/4670k-stuck-800mhz.html )

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Verwijderd

Topicstarter
Haarbal: als iemand weet of die oc switch op mijn moederbord zou moeten zitten of in de bios .....bij hem was dat wel de oplossing ..:) (asus h97m-e)

Verwijderd

Topicstarter
Biersteker: als ik het zo lees dan heeft hij echt precies mijn probleem gehad. Ik ga dat maar eens nakijken

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 16:23:
Biersteker: als ik het zo lees dan heeft hij echt precies mijn probleem gehad. Ik ga dat maar eens nakijken
Dat gaat over een LN2 switch, die heeft jouw mobo zeker niet. Jouw mobo heeft helemaal geen switches zo te zien. Eventueel Asus EPU energiebesparingsding in de bios, maar die had je al geflashed dus...

Wel vaag dit. Meestal ligt dit soort probleem aan Windows energieschema, maar die had je ook al op high performance gezet? (balanced is ook ok, alleen power saver houdt cpu op minimum snelheid). Ook gechecked of High Performance inderdaad op 100% cpu staat?

Laatste bios, nieuwe voeding, instellingen goed...lijkt erop dat of cpu of mobo kaduuk is. Testen bij iemand anders geeft zekerheid.

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-01 15:40
Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 17:48:
[...]

Dat gaat over een LN2 switch, die heeft jouw mobo zeker niet. Jouw mobo heeft helemaal geen switches zo te zien. Eventueel Asus EPU energiebesparingsding in de bios, maar die had je al geflashed dus...

Wel vaag dit. Meestal ligt dit soort probleem aan Windows energieschema, maar die had je ook al op high performance gezet? (balanced is ook ok, alleen power saver houdt cpu op minimum snelheid). Ook gechecked of High Performance inderdaad op 100% cpu staat?

Laatste bios, nieuwe voeding, instellingen goed...lijkt erop dat of cpu of mobo kaduuk is. Testen bij iemand anders geeft zekerheid.
Is een andere link dan de eerste ;)
It wasn't an overheating issue, but when the CPU was removed from the board he examined the motherboard pins more closely. 2 of the pins were bent in an angle that was different from every other pin. Since bent pins on this platform is normal we didn't really think to look closely at them as a culprit. Lo and behold, bending them so that they were at the same angle and direction as the rest of the pins and viola! No longer stuck at 800mhz, now getting full speed and then some with a mild OC.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Pagina: 1 2 Laatste