I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Crap, m'n ogen doen alleen maar 0x0. Oh, wacht, m'n oogleden zitten dicht..oisyn schreef op donderdag 13 november 2014 @ 00:14:
Crap, monitor nummer 11 doet alleen maar 100x25. Oh wacht, dat is de display van m'n oven.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
* ElkeBxl springt vrolijk rondDouweegbertje schreef op donderdag 13 november 2014 @ 06:41:
Me pa ff naar het vliegveld gebracht.. maar damn wat is het weer vroeg.. ben geen ochtendmens. Vervolgens allemaal gelul op de radio met blije mensen, doe normaal.

Goeiemorgen!
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
Ik word van deze ook wel heel gelukkig:_js_ schreef op donderdag 13 november 2014 @ 00:02:
[...]
Uit de VS2015 What's New:Beter dan dit kan het niet worden
- Menus now appear in Title Case style instead of ALL CAPS style.
You can now use lambda expressions in the Watch, Immediate, and other debugger windows in C# and Visual Basic
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Daar hebben we een optie voor in VS2013. Is met één van de updates geïntroduceerd._js_ schreef op donderdag 13 november 2014 @ 00:02:
[...]
Uit de VS2015 What's New:Beter dan dit kan het niet worden
- Menus now appear in Title Case style instead of ALL CAPS style.
(Options > Environment > General > Turn off upper case in the menu bar)
Douweegbertje schreef op woensdag 12 november 2014 @ 18:27:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Read the code, write the code, be the code!
wackmaniac schreef op donderdag 13 november 2014 @ 08:47:
[...]
Members only:
Zit! Af! Doe's rustig!ElkeBxl schreef op donderdag 13 november 2014 @ 07:03:
[...]
* ElkeBxl springt vrolijk rond![]()
![]()
Goeiemorgen!
Nee!

Morgen heb ik dag recup en vanavond ga ik nog eens stevig uitgaan met de studentenkring. Er komt lekker veel volk af naar de studentendoop van vroeger, het wordt een blij weerzien

* = zwaar feestje
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
Toch jammer dat het internet zo'n eenheidsworst aan het worden is daardoor.
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
Barryvdh schreef op donderdag 13 november 2014 @ 09:03:
[...]
Members only:
Re: bootstrap, die eenheidsworst komt vooral omdat er geen (goede?) designers aan werken die de stijl customizen; bij ons project zijn we ook begonnen met Bootstrap, maar ondertussen hebben we daar onze eigen stijl bovenop gebouwd / laten bouwen en het ziet er in de verste verte niet meer zo uit.
Euh... wat Gleighton zegt dus, (spoiler waar ik werk)
Pardon?YopY schreef op donderdag 13 november 2014 @ 09:47:
een of andere HP 1024x768 scherm wat blijkbaar het standaarscherm is waar iedereen op werkt
We are shaping the future
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Maar ff Grunt concat eroverheen is te moeilijk, alle files worden nog los geladen. Ook maken ze gebruik van Angular. Allemaal zeer hip dus.Gleighton schreef op donderdag 13 november 2014 @ 09:46:
Ik kwam er laatst achter dat ING.nl ook bootstrap gebruikt, dat had ik zo op het eerste gezicht niet gezien. Daarnaast is bootstrap toch wel vrij makkelijk om semi-fancy sites in elkaar te meppen, zeker omdat front end me niet echt boeit. Het is voor mij een makkelijke stap van een witte pagina met zwarte tekst naar iets wat je ook nog aan klanten kunt tonen.
Kwestie van aanvragen lijkt me?ElkeBxl schreef op donderdag 13 november 2014 @ 09:57:
Lucky bastards met jullie meerdere schermen... Hier zijn ze iedereen op een enkel scherm van 1920x1200 aan het zetten. Dat dossierbeheerders daarmee genoeg hebben is voor mij geen probleem maar als developer mis ik toch echt wel een tweede scherm
Echt wat devs nodig hebben. FlexwerkplekkenElkeBxl schreef op donderdag 13 november 2014 @ 10:08:
Heb ik gedaan, werd direct afgewezen omdat ze willen dat iedereen met exact dezelfde configuratie werkt... We werken hier met een systeem dat iedereen een laptop heeft die elke avond in een locker moet en dat je elke ochtend kan kiezen waar op je verdieping je gaat zitten om te werken. Geen vaste bureau dus...

Ik zou heel snel weggaan bij dat bedrijf... Er zijn veel betere banen te vinden.
IddFiresphere schreef op donderdag 13 november 2014 @ 10:10:
[...]
Echt wat devs nodig hebben. Flexwerkplekken

Ja echt iedereen dezelfde configuratie, van dossierbeheerders tot IT'ers tot directiesecretaresses tot ... Gezien ik elke dag vroeg aankom op het werk (7u30 - 7u45), kan ik gelukkig een vast plekje claimen voor wat consistentie te hebben. Op zich is het goed betaald hier en zijn de extralegale voordelen zeker niet om over te klagen, we hebben zowat alles dat er bestaat. Enige dat we als developer nooit kunnen hebben is een auto blijkbaar maar op zich heb ik nu meer aan een hoger loon dan aan een auto... Wie weet ga ik ooit eens rondneuzen voor iets anders. Had het geen cobolstage geweest (eindigt eind december) maar een permanente transfer was ik al lang naar iets anders aan het zoekenAvalaxy schreef op donderdag 13 november 2014 @ 10:10:
Mijn god wat een achterlijk bedrijf. Hoe kun je nou weer denken dat verschillende functies dezelfde eisen hebben
Ik zou heel snel weggaan bij dat bedrijf... Er zijn veel betere banen te vinden.
HahaGleighton schreef op donderdag 13 november 2014 @ 10:13:
Flexplekken moeten echt afgeschaft worden, samen met kantoortuinen. Dat is alleen maar voor mensen die de hele dag aan de telefoon hangen en niet echt werken.
Zelf heb ik een soort van 'eis' om 2 keer een 2560*1440 monitor te hebben (of iets vergelijkbaars)
Dan zit ik niet de hele tijd te klooien met mijn ruimte, werk ik gewoon lekkerder en efficienter.
Dat verdient zich makkelijk terug in productiviteit.
Lekker op de bank
Eens.Gleighton schreef op donderdag 13 november 2014 @ 10:13:
Flexplekken moeten echt afgeschaft worden, samen met kantoortuinen.
Heel herkenbaar dit. Ik vraag me echt af wat die mensen nou dóen...Dat is alleen maar voor mensen die de hele dag aan de telefoon hangen en niet echt werken.
Xbox
Zorgen een aantal van die mensen er niet voor dat jíj door kan werken?Alex) schreef op donderdag 13 november 2014 @ 10:25:
Heel herkenbaar dit. Ik vraag me echt af wat die mensen nou dóen...
Vooral dat ze me afleiden met hun voortdurende gebabbel...orf schreef op donderdag 13 november 2014 @ 10:27:
[...]
Zorgen een aantal van die mensen er niet voor dat jíj door kan werken?
Verder beschik ik over één scherm en erger ik me er ook mateloos over, anderzijds is het wel iets milieu vriendelijker
RTFM!
Geluid kun je fixen met goede headphones gelukkigBM schreef op donderdag 13 november 2014 @ 10:27:
Ik verhuis vrijdag vanuit het 'projectkantoor' waar we nu nog met 3 man zitten naar een algemene 'kantoortuin'. Nu is het godzijdank geen hele drukke afdeling qua geluid, maar zal toch wel stevig wennen worden. Enerzijds het geluid, anderzijds is feit dat ik hier bijna alles kan zeggen, en ik straks daadwerkelijk op m'n woorden moet gaan letten
Nothing to see here!
Ja het is nu heel makkelijk als bv. mijn scherm defect is, kan ik binnen de paar minuten weer verderwerken op een lege bureau door gewoon mijn laptop te verhuizenAlex) schreef op donderdag 13 november 2014 @ 10:25:
Dat ze hardware in bulk inkopen kan ik me nog wat bij voorstellen, er is vast wel een leuke korting te bedingen en het maakt uitwisseling bij defecten een stuk makkelijker. Dat een tweede scherm niet zou kunnen omdat dat niet de 'standaardconfiguratie' is is echt onzin, developers zijn juist niet de standaardgebruiker.
Read the code, write the code, be the code!
With ^^wackmaniac schreef op donderdag 13 november 2014 @ 10:51:
Maar je hebt dus een scherm en een laptop? Dan heb je toch dual screen?
Al die mensen die klagen over geen dual screen maar wel 1920x1200 hebben, ik moet het nog een jaartje doen met een Macbook Air voor development. Enige waar ik af en toe groter scherm voor mis is het StoryBoard bekijken in Xcode.
Ja zo eentje met een 1366x768 resolutiewackmaniac schreef op donderdag 13 november 2014 @ 10:51:
Maar je hebt dus een scherm en een laptop? Dan heb je toch dual screen?
Ik heb m'n laptop en een aparte monitor op kantoor, maar ik kan er nog wel een monitor bij gebruiken.Vincentio schreef op donderdag 13 november 2014 @ 10:53:
[...]
With ^^
Al die mensen die klagen over geen dual screen maar wel 1920x1200 hebben, ik moet het nog een jaartje doen met een Macbook Air voor development. Enige waar ik af en toe groter scherm voor mis is het StoryBoard bekijken in Xcode.
ikzelf werk op een oude iMac, en beklaag het me soms wel dat ik geen laptop heb gekregen. Soms heb ik er wel nood aan om me even apart te zetten.
RTFM!
MacBook Pro (Retina, Mid 2012)_Moe_ schreef op donderdag 13 november 2014 @ 11:03:
Wat voor laptop krijgt iedereen hier zo een beetje op het werk?
ikzelf werk op een oude iMac, en beklaag het me soms wel dat ik geen laptop heb gekregen. Soms heb ik er wel nood aan om me even apart te zetten.

HP EliteBook 2570p_Moe_ schreef op donderdag 13 november 2014 @ 11:03:
Wij hebben een budget waar wij eens per 4 jaar een laptop en randapparatuur voor kunnen aanschaffen._Moe_ schreef op donderdag 13 november 2014 @ 11:03:
Vorige keer was dat voor mij MacBook Air en iPad 2. Volgend jaar wordt dat een Macbook Pro 15" Retina
Inmiddels zijn helaas de budgetten wat omlaaggeschroefd en ondanks dat ik recht heb op een nieuwe macbook na 3 jaar, is de mogelijke vervanging een 13" Retina met 8GB en 256GB SSD.. Schiet ik niet zoveel mee op dus
Dan wist ik wel waar ik zou gaan zitten iedere ochtend. Op jouw pleksig69 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 11:13:
Wij hebben hier ook alleen maar flexplekken, core i3's met 3GB geheugen en een karig schermpje. Op één plek na, dat is een i7 met ssd, 16GB en 2x 24" eraan. En inderdaad, dat is mijn plek
Dat kan je doen, maar het is toevallig ook de enige plek waar niet iedereen in kan loggenBosmonster schreef op donderdag 13 november 2014 @ 11:13:
[...]
Dan wist ik wel waar ik zou gaan zitten iedere ochtend. Op jouw plek
Er staat ook nog een 24" iMac op mijn bureau, maar die doet momenteel enkel dienst als radio
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Daarom wilde ik naar de 16GB..
Je collega's vast wel, maar als de afdeling verkoop aan de lijn hangt en er gaat wat schuttingtaal over de werkvloer, dan sla je ook weer zo'n figuur richting je (potentiële) klant. Dat was bij m'n vorige werk nog weleens het geval. In plaats van dat de verkoper dan even de rust opzoekt wilde 'ie blijkbaar liever op de werkvloer bellen. Ik vond dan altijd dat ie maar lekker een verdieping hoger of lager moest gaan zitten waar het rustig is en de developers daar niet mee moet lastigvallen.Firesphere schreef op donderdag 13 november 2014 @ 10:45:
Op je woorden letten? Hoezo dat dan, mogen ze niet horen wat je denkt?
Wij krijgen altijd Thinkpads. Het zijn niet allemaal dezelfde types. Ik heb een T530. Ik vind het geen fijn ding, maargoed._Moe_ schreef op donderdag 13 november 2014 @ 11:03:
Saved by the buoyancy of citrus
Overigens wel even wennen op OSX, ik heb er voor studie ook maar Ubuntu op gezet (de hoeveelheid screen estate die je dan hebt
Oh ja, en batterijduur

Overigens net de three-legged OAuth1.0a flow geimplementeerd in een REST API. Veel werk, maar wel heel leerzaam en tof om te debuggen. Jammer alleen dat de Chrome Postman app de signature niet goed genereert
Ik kon een Dell ultrabook krijgen, exacte type weet ik niet meer maar het was wel een aardig monster. Maar ik heb zelf al een laptop thuis en ga dat ding toch niet voor werk gebruiken dus ik heb vriendelijk bedankt._Moe_ schreef op donderdag 13 november 2014 @ 11:03:
Ik heb gewoon de meeste uitgebreide MBP Retina versie die ze verkopen in de Apple Store. Ik wacht eigenlijk zelf op de MacBook Air retina. Kan deze MBP ook voor privézaken gebruiken. Dat is wel weer mooi.
[ Voor 50% gewijzigd door alienfruit op 13-11-2014 11:46 ]
Op het werk een vaste pc met vpn vanaf thuis en thuis vaste pc en tablets
Lekker op de bank
Dan heb je dus een dure laptop, komt het probleem met WiFi om de hoek. Het hele gebouw is een gatenkaas van wel/geen eduroam ontvangst. Dus gaan verschillende fracties hun eigen routertjes neerzetten, wat het eduroam signaal nog verder in de weg zit.
Ook zijn er heel weinig stopcontacten om je laptop op te laden in collegezalen of practicumruimtes. Ja kinders, studeren is nog nooit zo goed gefaciliteerd vanuit de ICT...
Ik een MacBook Air. Prima ding, maar het blijft een laptop. Voor intensief ontwikkelwerk gebruik ik natuurlijk m'n workstation. Ik heb' m vooral om buiten kantoortijden onderhoud te plegen._Moe_ schreef op donderdag 13 november 2014 @ 11:03:
[ Voor 38% gewijzigd door Soultaker op 13-11-2014 12:09 ]
Anoniem: 296939
Wij krijgen Dell E5430's met een i5je en 4GB RAM. Als je een developer bent, kan je wel een developer laptop aanvragen met meer RAM (8 of 16GB) en een snellere CPU (i7). Sinds enkele maanden geleden worden ook nieuwe laptops uitgerold: een HP Ultrabookje met een SSD er in. Geen idee wat het model is overigens, heb ze zelf nog niet in mijn handen gehad. Ik moet nog wachten tot mid 2016 op een nieuwe laptop_Moe_ schreef op donderdag 13 november 2014 @ 11:03:

Privé heb ik een Retina MacBook Pro uit 2013 (256GB SSD, 8GB RAM) en daar ben ik wel echt blij mee.
Laptop (i7, 16GiB geheugen) heb ik wel voor prive gebruik, maar staat zelden aan.
don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.
Ja werken onder Linux kan remote, maar wat voor remote bedoel je dan? En een VM moet wel op een goede machine gebeuren (virtualisatie, redelijke CPU) anders gaat het zo choppy als de neten en erger je je alleen maar.Soultaker schreef op donderdag 13 november 2014 @ 12:07:
Ik vind computerzalen ook een beetje een achterhaald idee. Met een laptop ben je veel flexibeler. Je moet wel zorgen dat overal goede Wifi beschikbaar is, natuurlijk. Command-line werk onder Linux bijvoorbeeld kan prima remote of in een VM. Daar heb je ook geen enorm dure laptop voor nodig.
IMO hoort een opleiding van het niveau WO informatica gewoon goede systemen klaar te hebben staan, of anders de mogelijkheid te hebben voor de student om met korting een aangeraden laptop aan te schaffen, waar dan ook support bij geleverd kan worden.
[ Voor 16% gewijzigd door Struikrover op 13-11-2014 12:24 ]
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Ik heb een HP EliteBook 820 in bruikleen van de klant waar ik zit gedetacheerd. Dat is wel een leuk ding, maar is helaas behoorlijk dichgetimmerd. Op locatie heb ik daar nog tweemaal een 23" scherm bij en dat trekt ie met gemak._Moe_ schreef op donderdag 13 november 2014 @ 11:03:
Van mijn werkgever heb ik een Lenovo Thinkpad (exacte type weet ik even niet). Die is wel een stuk lomper dan de HP, maar is verder ook prima geconfigureerd met i7, SSD, 8GB en hier heb ik wel gewoon admin rechten en alles op.
Tja, dat heb ik juist met tablets. Geen idee wat ik met zo'n onproductief ding zou moeten.ZaZ schreef op donderdag 13 november 2014 @ 11:45:
Ik vind laptops ondingen, ik hoef ze niet. Ik snap wel dat het handig is voor veel mensen, maar voor mij echt nul komma nul toegevoegde waarde en alleen maar nadelen.
Op het werk een vaste pc met vpn vanaf thuis en thuis vaste pc en tablets
[ Voor 22% gewijzigd door InZane op 13-11-2014 12:26 ]
Waarom kijk je zo op tegen je brainstormsessie? Kan dat eens niet interessant zijn?alienfruit schreef op donderdag 13 november 2014 @ 11:43:
Brainstormsessie met SAP vandaag om leuke toepassingen te bedenken voor hun experience centre. Zucht.
Ik heb gewoon de meeste uitgebreide MBP Retina versie die ze verkopen in de Apple Store. Ik wacht eigenlijk zelf op de MacBook Air retina. Kan deze MBP ook voor privézaken gebruiken. Dat is wel weer mooi.
Wij hebben hier ook flexplekken op kantoor maar dat is gewoon omdat je normaal gezien niet op kantoor bent. Je zit bij de klant waar de kans vrij groot is dat je wel een vaste plek hebt.Gleighton schreef op donderdag 13 november 2014 @ 10:13:
Flexplekken moeten echt afgeschaft worden, samen met kantoortuinen. Dat is alleen maar voor mensen die de hele dag aan de telefoon hangen en niet echt werken.
Het is dus ook heel logisch dat wij laptops krijgen in plaats van workstations aangezien we onze laptops moeten gebruiken bij de klant. Soms geeft de klant je wel zelf nog een workstation of laptop, hangt een beetje af van hun security en policies.
Heb je die niet, dan ga je maar lekker thuis flexwerken en laat je mij met rust met dat moderne gedoe.
Nope, voorlopig enkel de Duitsers zelfalienfruit schreef op donderdag 13 november 2014 @ 12:40:
Rubinski, vast nog nooit te maken gehad met de SAP UK lui?
Alienfruit werkt bij KeyTree?alienfruit schreef op donderdag 13 november 2014 @ 12:49:
Hehe, de Duitsers zijn wel aardig. Wel jammer dat we TechEd demojam niet hebben gewonnen. Volgens mij hadden de Duitsers een thuisvoordeel
[ Voor 1% gewijzigd door Vincentio op 13-11-2014 12:51 . Reden: KeyTree niet KeyIt, stom geheugen ]
Als ik me niet vergis wel ja: alienfruit in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 4" + HANADeck Demojam 2013 Las Vegas Winner.
/stalking-mode
[ Voor 50% gewijzigd door alienfruit op 13-11-2014 13:05 ]
Beter!YopY schreef op donderdag 13 november 2014 @ 09:47:
Euh... wat Gleighton zegt dus, (spoiler waar ik werk). Niet lang meer overigens, in december ga ik weer iOS apps ontwikkelen bij een bekende Nederlandse vervoerder, \o/
Dat hele geforceerde bij elkaar zitten omdat je dan zo lekker communiceert slaat helemaal nergens meer op. Allemaal op het zelfde moment de snelweg op en in een duur pand (liefst in Amsterdam want dat is het duurst) gaan zitten omdat je die 10% communicatie tussen 90% slap geouwehoer wel eens zou kunnen missen.Gleighton schreef op donderdag 13 november 2014 @ 10:13:
Ik ben thuis veel productiever. Als ik op kantoor zit heb ik ook echt zoiets van deze mensen hebben allemaal niks te doen, de hele dag een beetje rondlopen en groeten en dan weer kwebbelen met elkaar. Op een open kantoortuin ook dus je moet wel meegenieten.
De enige reden dat ik vandaag naar mijn werk loop is omdat daar een i7 staat en hier een Core Duo en ik met die exploded view debugger in Xcode wil gaan werken en dat trekt 'ie niet.
iOS developer
Laptops zijn zwaar en kwetsbaar. Werken in de pc-zalen vond ik uiteindelijk fijner.Soultaker schreef op donderdag 13 november 2014 @ 12:07:
Ik vind computerzalen ook een beetje een achterhaald idee. Met een laptop ben je veel flexibeler.
Verder heeft het voordelen en nadelen. Als de tools die bij het onderwijs horen gewoon beschikbaar zijn is het echt wel ideaal om niet elke keer alles handmatig te moeten downloaden en installeren - en ook heel fijn dat je zeker weet dat wat je inlevert ook gewoon werkt bij de ontvanger, omdat de instellingen hetzelfde zijn.
Van de andere kant wel weer erg jammer als je geen goede IDE's kunt gebruiken als je die zelf wel hebt.
Maar ik vind absoluut dat de voorzieningen gewoon op peil gehouden moeten worden. Dat is toch wel een beetje een kernonderdeel van een uni, niet heel erg anders dan een universiteitsbibliotheek en gewone collegezalen.
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Ik vind een eigen kantoortje ook prima, heb het wel eens gehad en dat was goed te doen. Deur dicht en je kon een speld horen vallen en als ik zin had kon ik gewoon mijn eigen muziek draaien zonder met zo'n autistische headset te moeten gaan zitten voor wat privacy.Gleighton schreef op donderdag 13 november 2014 @ 13:18:
Tja en ik werk liever met collega's op kantoor, want dan als ik naar huis ga ben ik ook echt klaar. Maar iedereen is weer anders en de 'one size fits all' methode levert een hoop waste op.
Maar dát is dan weer veel te duur natuurlijk!
iOS developer
configure (bash script meestal) is niet voor windows geschreven. Worst case moet je een eigen windows script schrijven op basis van jou compiler en een vertaling van de unix script. Kan uren tot een dag kosten. In het 'beste' geval heeft men een generic makefile per compiler gegeven en moet je alleen een paar library locaties handmatig invullen (vaak alleen een optie bij klein- of medium size libraries).
Dan ga ik er nog maar vanuit dat we een make util hebben op windows (zoals nmake van MSVS of de GNU port van Mingw). Je wordt bijna gedwongen om een posix workaround te gebruiken zoals cygwin of MSYS.
"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]
Qua werkomgeving: hier op de Corda Campus zijn het allemaal flexplekken (per bedrijfje), maar toch min of meer vaste plekken. Ik heb wel een 24" LG schermpje achter m'n laptop staan. En dat werkt wel zo lekker.
Ik zit hier met een pricewatch: Dell Latitude E7440-9110 als dev-laptop. Best blij mee eerlijk gezegd, behalve het feit dat ik hem vrij snel warm vind worden en hij tikt dan ook regelmatig de 75 - 80 graden aan wat ik persoonlijk iets aan de warme kant vind voor een laptop._Moe_ schreef op donderdag 13 november 2014 @ 11:03:
Always looking for developers wanting to work with Erlang.
BikkelZ schreef op donderdag 13 november 2014 @ 13:34:
...autistische headset ...
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Niemand heeft er hier problemen mee als je met een "autistische headset" op je kop zit. Sterker nog, ze worden hier geleverd bij de standaard uitrusting als je als nieuweling begint.BikkelZ schreef op donderdag 13 november 2014 @ 13:34:
[...]
Ik vind een eigen kantoortje ook prima, heb het wel eens gehad en dat was goed te doen. Deur dicht en je kon een speld horen vallen en als ik zin had kon ik gewoon mijn eigen muziek draaien zonder met zo'n autistische headset te moeten gaan zitten voor wat privacy.
Maar dát is dan weer veel te duur natuurlijk!
Always looking for developers wanting to work with Erlang.
Waarom zou je iemand niet mogen storen? Je moet iemand inderdaad niet gaan lastigvallen door te vragen wat de stand van het voetbal gisteren was maar als het werkgerelateerd is, zie ik niet om waarom je je zou moeten inhouden.Brakkie41 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 14:20:
[...]
Niemand heeft er hier problemen mee als je met een "autistische headset" op je kop zit. Sterker nog, ze worden hier geleverd bij de standaard uitrusting als je als nieuweling begint.Snap niet wat het probleem is, als ik met m'n koptelefoon zit, betekent dat, dat ik geen zin heb in "Even een kort vraagje". Ja als ik die 10 keer krijg op een dag krijg ik helemaal niks af. Koptelefoon = laat die persoon met rust tenzij erg belangrijk. Iedereen snapt dat hier en het is geen probleem.
Hier hebben niet veel mensen een headset op maar ze zetten hun Lync status in de plaats op "busy" of "do not disturb". Enkel die laatste mensen ga ik niet storen (gaat ook niet) maar als ik iets nodig heb, ga ik echt niet wachten tot als jij vind dat je wel gestoord mag worden. Als je echt zo druk bezig bent, zet dan je IM niet op en ga ergens in een aparte ruimte zitten.
Ik draag gewoonlijk geen headset wanneer ik bij de klant zit omdat ik denk dat dat de aanspreekdrempel wat verhoogt. Enkel wanneer ik op kantoor zit of wanneer ik thuis werk, durf ik mijn headset wel eens op te zetten voor wat muziek.
Da's dezelfde policy hier. Hier hebben ze gelukkig ook vaak snel genoeg in de gaten dat ze storen als ze ana het praten zijn en dan gaan ze in een vergaderzaaltjeBrakkie41 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 14:20:
[...]
Niemand heeft er hier problemen mee als je met een "autistische headset" op je kop zit. Sterker nog, ze worden hier geleverd bij de standaard uitrusting als je als nieuweling begint.Snap niet wat het probleem is, als ik met m'n koptelefoon zit, betekent dat, dat ik geen zin heb in "Even een kort vraagje". Ja als ik die 10 keer krijg op een dag krijg ik helemaal niks af. Koptelefoon = laat die persoon met rust tenzij erg belangrijk. Iedereen snapt dat hier en het is geen probleem.
Wij gebruiken hier allemaal Lync en om eerlijk te zijn vind ik het echt een prima stukje software. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Integratie met Outlook, screen sharing, audio / video conferencing, ... Wat wil je nog meer? Het enige dat ik nog mis is een gemakkelijke manier om bestanden te delen.alienfruit schreef op donderdag 13 november 2014 @ 14:34:
Lync status? Haha, bagger software is dat zeg. Mooi gekoppeld aan Skype krijgen die lui bij Accenture niet je berichten. Hopeloos. Het werkt natuurlijk prima bij een grote oliemaatschappij.
In het nieuws zag ik inderdaad dat Microsoft Lync en Skype wat gaat samenvoegen en ik weet niet meteen wat ik daar van moet denken (nieuws: Microsoft wijzigt naam Lync in Skype for Business).
Hoe komt het dat "die lui van Accenture" je berichten niet krijgen?
Het gaat me er ook niet om dat ik me aan iemand's headset erger maar dat je dat dan moet doen om met rust gelaten te worden en geen last te hebben van constant gekwebbel. Dat je eigenlijk met zo'n ding op je hoofd moet gaan zitten als is het maar zonder muziek omdat mensen anders denken dat ze je mogen storenBrakkie41 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 14:20:
[...]

Ik programmeer. Dus ik ben geconcentreerd. Ik heb nóóit zin in "even een vraagje" tenzij ik ernstig aan het slacken ben*. En ik fix je PC ook niet.
* GoT CC bijvoorbeeld
iOS developer
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Hey, die gebruik ik ook op mn werk. Helaas zit dr een 128 gig SSD in die altijd vol is. Heb de standaard werk laptop terug gegeven omdat ik die nooit gebruik
En nu maar wachten op de OTA update voor m'n N5. M'n N7 LTE ga ik waarschijnlijk wel flashen, die's inmiddels nogal traag geworden
Ik heb sinds enkele dagen geleden problemen met mijn Nexus 5. Ik was aan het surfen via wifi (zat in het buitenland) en terwijl ik aan het surfen was, kreeg ik constant een toast message die "No internet connection" weergeeft. Vreemd dacht ik, ik ben er toch gebruik van aan het makenMercatres schreef op donderdag 13 november 2014 @ 15:31:
nieuws: Google plaatst Android 5 voor bestaande Nexus-toestellen online - update
En nu maar wachten op de OTA update voor m'n N5. M'n N7 LTE ga ik waarschijnlijk wel flashen, die's inmiddels nogal traag geworden
En toen was het gedaan met de pret: Wifi werkt niet meer. Wanneer ik via de instellingen mijn wifi "adapter" probeer in te schakelen, blijft hij oneindig staan op "Turning Wifi on". Hem terug proberen uit te schakelen gaat ook niet. Ik heb hem enkele keren in vliegtuigmodus gezet en opnieuw opgestart maar dat alles mocht niet baten. Ook een factory reset haalde niets uit.
Gisteren dus maar naar de winkel gegaan en ze gaan het toestel opsturen. Niet leuk want ik zit nu minstens 2 weken zonder

Die waren helaas ook op.Gleighton schreef op donderdag 13 november 2014 @ 15:42:
Dan hebben ze ook wel vast van die SIM-card adaptertjes, waardoor een mini/nano/microSIM ook in een full size slot past.

Het is knutseltijd!
Hier zojuist collega laten prutsen op een probleem op de mainframe dat ik had, er ontbraken instellingen en dergelijke. Wou die ineens al mijn terminal settings veranderen naar zijn eigen terminal settings zoals alle keyboard mappings --' Blijf verdomme met je fikken van mijn settings af!
Da's selectieve berichtgeving

Ik wilde bijna al een hetze starten tegen die winkel
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.