I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Je weet wat je te doen staatFiresphere schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 01:03:
[...]
Zelfs Eclipse was beter. En ik heb echt een tyfushekel aan Eclipse, werkt normaal echt waardeloos, maar dat't een JB product inhaalt.... CLion heeft echt wat liefde nodig!
Heh, vind juist CLion beter ^^ Waar liep je eigenlijk tegenaan dan? Ik mist voornamelijk een memory en cpu profiiler zoals VS dat heeft.Firesphere schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 01:03:
[...]
Zelfs Eclipse was beter. En ik heb echt een tyfushekel aan Eclipse, werkt normaal echt waardeloos, maar dat't een JB product inhaalt.... CLion heeft echt wat liefde nodig!
Het is geen opensource project he...
[ Voor 26% gewijzigd door Caelorum op 12-10-2014 01:20 ]
Nou, om bij de basics te beginnen, autocompletion voor libraries werkte 9 van de 10 keer gewoon niet. Daarnaast, werden casts regelmatig niet correct highlighted. Installatie was een ramp. Inloggen met JB-account is consequent fout, of je nu het juiste wachtwoord gebruikt of niet. Gevolg? Na 5 keer is je account geblokkeerd doordat CLion de remote login fout doet (Best ernstige faal, integratie met je eigen platform zorgt voor block!)Caelorum schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 01:14:
[...]
Heh, vind juist CLion beter ^^ Waar liep je eigenlijk tegenaan dan?
Ik heb bij JB een hele lijst met issues gemeld, alles wat ik tegenkwam.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Mja, nog één manier naast de vele andereF.West98 schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 01:27:
http://lucb1e.com/rp/cookielesscookies/
Wauw. Dat is origineel
In feite heel je configuratie van je browser, agent etc. is in feite al voldoende om een goede footprint te hebben om iemand te volgen.
Misschien ben ik een beetje laat met deze opmerking (of vroeg natuurlijkCaelorum schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 17:46:
Denk je even snel Windows Vista te installeren in een VM zodat je Windows 8.1 kan downloaden (want linux als OS). Kom je op de site: Ja, je moet IE9 hebben.Dus updates installeren dan maar: fucking anderhalf uur om die 94 updates te installeren. En ik vermoed zomaar dat ik daarna nog niet klaar ben. Waarom MS het niet gewoon mogelijk maakt om in te loggen op hun site en een ISO rechtstreeks te downloaden ipv via zo'n vaag programma die alleen werkt op Win XP, Vista en 7.... ..... .....
Maar dan krijg je een .exe waar je zelfs met wine weinig mee kan toch?Robbiedobbie schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 06:49:
[...] Misschien ben ik een beetje laat met deze opmerking (of vroeg natuurlijk), maar je kan ook gewoon de useragent spoofen alsof je op windows zit. De website laat dan instantly gewoon een download link zien. Dit is natuurlijk stukken makkelijker dan een vm met Vista. In chrome kun je dit gewoon via de devtools doen
Kom ook wel eens wat syntax highlighting problemen tegen, maar zit daar niet zoveel meeFiresphere schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 01:20:
[...]
<lijst met problemen>
Ik heb bij JB een hele lijst met issues gemeld, alles wat ik tegenkwam.
Moet ook eerlijk zeggen dat ik sowieso al een hekel heb aan eclipse. Vind het maar een onlogische zooi geworden. Raak altijd van alles kwijt in die IDE. Zelfs op de website van eclipse kan ik niet de informatie die ik nodig heb snel vinden
[ Voor 5% gewijzigd door Caelorum op 12-10-2014 09:00 ]
Nee hoor. Zelf kreeg ik direct een .ISOCaelorum schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 08:58:
[...]
Maar dan krijg je een .exe waar je zelfs met wine weinig mee kan
iOS developer
Wat zit jij allemaal te klooien? Ik krijg op MSDN meteen een .ISO voorgeschoteld wanneer ik op 'Download' klik. Getest vanaf m'n Nexus 5, zowel met als zonder 'Show desktop site' ingeschakeld.Caelorum schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 17:46:
Denk je even snel Windows Vista te installeren in een VM zodat je Windows 8.1 kan downloaden (want linux als OS). Kom je op de site: Ja, je moet IE9 hebben.Dus updates installeren dan maar: fucking anderhalf uur om die 94 updates te installeren. En ik vermoed zomaar dat ik daarna nog niet klaar ben. Waarom MS het niet gewoon mogelijk maakt om in te loggen op hun site en een ISO rechtstreeks te downloaden ipv via zo'n vaag programma die alleen werkt op Win XP, Vista en 7.... ..... .....
We are shaping the future
Je weet wel dat programma waar mensen al 2 jaar ofzo over zeiken.
Via deze weg dus: http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=262204
[ Voor 13% gewijzigd door Caelorum op 12-10-2014 16:36 ]
Oh, dat had je er niet bij gezegd...Caelorum schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 16:31:
Msdn ja.... Ik heb het over consumenten zooi waarbij je zo'n stomme .exe moet gebruiken die controleert of je applicaties werken e.d.
Tip voor de volgende keer: http://superuser.com/ques...8-iso-image/593385#593385
QtCreator?Caelorum schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 00:51:
Zeker een lange weg te gaan, maar voor linux nu al de betere c++ IDE. En dat zegt, jammer genoeg, genoeg over de staat van IDEs die draaien op linux
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Dit is toch echt onzin. Bij de preview versie van windows 9, kun je gewoon direct een ISO van de website downloaden als consumer. Ik heb zelf helemaal niks met microsoft, en dus ook geen msdn account of iets dergelijks. Ik heb op mijn linux gewoon een .iso kunnen downloaden door een user agent dat ik uit een microsoft programming example had gejat in te stellenCaelorum schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 16:31:
Msdn ja.... Ik heb het over consumenten zooi waarbij je zo'n stomme .exe moet gebruiken die controleert of je applicaties werken e.d.
Windows 9?
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Obviousl bedoelde ik Windows 10 ^^

Fuck. You. Ik haat LISP nu al.
[ Voor 25% gewijzigd door Gamebuster op 12-10-2014 22:26 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Hoe zit het met ctrl + d?Gamebuster schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 22:21:
Probeer Common Lisp... Zit in de SBCL REPL. Werkt prima. Probeer 'm te sluiten. vi all over again. CTRL+C, exit, quit... NOPE
[afbeelding]
Fuck. You. Ik haat LISP nu al.
Kan allemaal wel zijn, maar het lukt mij echt op geen enkele manier. En het is niet alsof ik niet gezocht heb ofzo... Ben dan ook benieuwd naar jouw link uit een "microsoft programming example"Robbiedobbie schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 18:48:
[...] Dit is toch echt onzin. Bij de preview versie van windows 9, kun je gewoon direct een ISO van de website downloaden als consumer. Ik heb zelf helemaal niks met microsoft, en dus ook geen msdn account of iets dergelijks. Ik heb op mijn linux gewoon een .iso kunnen downloaden door een user agent dat ik uit een microsoft programming example had gejat in te stellen
Is zeker ook prettig, maar ondanks zijn eigenaardigheden en bugs vind ik CLion nu al fijner qua gevoel. Er missen nog wel wat zaken die QtCreator wel al heeft en CLion het komende jaar zeer waarschijnlijk niet, maar dat zijn niet perse zaken die ik *moet* hebben (anders had ik wel QtCreator gebruikt).Matis schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 17:14:
[...] QtCreator?
Die werkt
Eens in het jaar heb ik die nodig...
IK heb hem ooit geleerd om makkelijk SSH sessie's te sluiten, maar toen ik er achter kwam dat je er ook terminals mee kan sluiten gebruik ik hem zeer regelmatig.Gamebuster schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 23:52:
[...]
Die werkt![]()
Eens in het jaar heb ik die nodig...
Bij een V&D filiaal bij u in de buurt, rondstreeks 1984:
1
| 10PRINT"PENIS";GOTO10 |
iOS developer
Tja, het is gemaakt in 2000, we zijn nu 14 jaar verder. Wat zie je van de invloeden zou ik zeggen?Gamebuster schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 00:11:
http://www.flownet.com/gat/papers/lisp-java.pdf
Hoe serieus kan ik dit nemen?
Sowieso is niets echt serieus te nemen zonder up-to-date metingen en grondige analyse.
De helft van de keren showt 'ie geen logcat
iOS developer
En arch.
Camera Views in Android resizen als je een ander formaat geeft, ipv croppen. En het is best moeilijk om het te croppen als je ook nog met een library ertussen zit (ZXing library)
Verwijderd
Het is een karig artikel?Gamebuster schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 00:11:
http://www.flownet.com/gat/papers/lisp-java.pdf
Hoe serieus kan ik dit nemen?
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Kan iemand mij een goed beginnersboek over WCF aanraden? Alle goede boeken die ik vind zijn jaren oud (2007-2008)
dan zal je in het vervolg je VM moeten bewaren lijkt meVerwijderd schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 05:35:
Pff, moet voor een vriend waarvoor ik vorig jaar een programmaatje heb geschreven iets aanpassen. De wijziging zelf zal op 5 minuten gebeurd zijn maar de code staat ergens ver weg en ik heb helemaal geen Visual Studio installatie meer. Nu moet ik me enkele uren gaan bezighouden met de iinstallatie van een schone VM, Visual Studio en SQL Server om een kleine wijziging aan te brengen
RTFM!
Deze bijvoorbeeld: http://shop.oreilly.com/product/9780596805494.do ?Bv202 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 08:06:
Goedemorgen
Kan iemand mij een goed beginnersboek over WCF aanraden? Alle goede boeken die ik vind zijn jaren oud (2007-2008)
Hoe dan ook, de boeken van 2007-2008 zijn ook wel degelijk; zeker om de basis van WCF te leren.
ThanksStyxxy schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 08:29:
[...]
Deze bijvoorbeeld: http://shop.oreilly.com/product/9780596805494.do ?
Hoe dan ook, de boeken van 2007-2008 zijn ook wel degelijk; zeker om de basis van WCF te leren.
Neem anders ook eens een kijkje in het boeken-topic in de Devschuur.
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Geen link uit een programming example, alleen een example useragent stringCaelorum schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 23:50:
[...]
Kan allemaal wel zijn, maar het lukt mij echt op geen enkele manier. En het is niet alsof ik niet gezocht heb ofzo... Ben dan ook benieuwd naar jouw link uit een "microsoft programming example"
- Je gaat naar http://windows.microsoft.com/en-us/windows/preview
- Je spoofed je user agent (dmv chrome devtools bijv.) naar "Mozilla/5.0 (compatible; MSIE 10.0; Windows NT 6.2; Trident/6.0)" (gevonden op deze pagina)
- Je gaat naar de download pagina (met gespoofed user agent)
- Je scrolled naar beneden en download een van de isos.
- Klaar
Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF
WCF? Gebruiken mensen dat nog dan?Bv202 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 08:06:
Goedemorgen
Want WebApi is altijd beter ofzo?
Lekker op de bank
Nee.BikkelZ schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 02:19:
Hoe heet dat effect in browsers dat als je helemaal door scrollt dat er dan een randje grijs getoond wordt? Scroll bounce? Kan dat ook ingevuld worden met een kleur of background image?
Of gewoon: Garantie tot de voordeur_Moe_ schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 08:18:
[...]
dan zal je in het vervolg je VM moeten bewaren lijkt me
Dit had ik zelf ook een keer, blijkbaar werd ik er gewoon door een uitzendbureau op gekwakt zonder mijn toestemming. Mailtje naar nationalevacaturebank gestuurd met dat ik dat niet netjes vond en dat ik graag zou willen dat ze mijn CV zouden weghalen: Nooit wat gehoord van ze, maar mijn CV stond er binnen het uur niet meer op.Gleighton schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 11:00:
Argh, werd net gebeld door een of andere recruitment toko vanwegen mijn vacature op nationalevacaturebank.nl. Ben al een lange periode niet meer op zoek naar een baan en de recruiter gaf ook aan dat ik dan beter mijn CV daar kon verwijderen. Nu op zoek geweest naar mijn inloggegevens daar, maar nu blijkt dat ik me daar nooit heb aangemeld... WTF.
Is er niet een online oplossing ofzo? Dat je gewoon je code upload en gewoon een executable of wat dan ook terug krijgt?Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 05:35:
Pff, moet voor een vriend waarvoor ik vorig jaar een programmaatje heb geschreven iets aanpassen. De wijziging zelf zal op 5 minuten gebeurd zijn maar de code staat ergens ver weg en ik heb helemaal geen Visual Studio installatie meer. Nu moet ik me enkele uren gaan bezighouden met de iinstallatie van een schone VM, Visual Studio en SQL Server om een kleine wijziging aan te brengen
Grote Grappige Plaatjes Topic (Huiskamer op GoT)
WCF is nodeloos complex qua configuratie en een hel om te troubleshooten, in mijn ervaring tenminste
Ik ben te bang om mijn (vaste) pc te upgraden naar Win10PreviewFiresphere schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 11:48:
Mijn computer wil niet updaten naar Win10Preview
Werk je in een kleuterklas ofzo, dat je zo betutteld en beperkt moet worden in je dagelijkse werkzaamheden?RobertMe schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 12:04:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Volgens mij heet het overscroll.BikkelZ schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 02:19:
Hoe heet dat effect in browsers dat als je helemaal door scrollt dat er dan een randje grijs getoond wordt? Scroll bounce? Kan dat ook ingevuld worden met een kleur of background image?
Als dat zo is, zou ik me d'r iig niet veel van aan trekken, laat die manager zich eerst maar aan het team aanpassen ipv andersom.Alex) schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 12:07:
@RobertMe: wat een bizarre situatie is dat. Is er soms een nieuwe manager aangesteld die last had van een volle blaas?
Waarom nodeloos complex? Ja, het is complexer dan bijvoorbeeld Web Api, maar het is ook een hele klap meer dan dat.Alex) schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 11:44:
[...]
WCF is nodeloos complex qua configuratie en een hel om te troubleshooten, in mijn ervaring tenminste
Als je een simpele CRUD service op wil zetten dan is WCF voor dat doel misschien nodeloos complex, maar dat ligt dan niet aan WCF. Iets met 'best tool for the job'
Wat lijkt jou het beste alternatief als je andere transport of reliable messaging of hele snelle communicatie of zoiets als sessies nodig hebt?
Lekker op de bank
Ik ben met de dag meer blij dat ik er ben weggegaan, what the actual fuck zijn ze in godsnaam aan het doen...RobertMe schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 12:04:
Members only:
elnaeth schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 12:17:
[...]
Ik ben met de dag meer blij dat ik er ben weggegaan, what the actual fuck zijn ze in godsnaam aan het doen...
[ Voor 12% gewijzigd door RobertMe op 13-10-2014 12:23 ]
Ik vermoed dat dit niet een richting is waar jij in zal gaan zoeken. Mocht ik er een tegen komen voor ASP.net/webdevelopment zal ik het je wel laten weten
On a side note, van Maastricht naar Eindhoven laat zich toch wel goed doen?
RobertMe schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 12:04:
Members only:
Maar krijg je dan wel voor je overuren betaald of werk je dan voor jan lul?GateKeaper schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 12:35:
[...]
Members only:
Zoals ik het lees krijg je niet uitbetaald voor je overuren. Dat zou wel klote zijn als het echt zo is.
Als management ineensObiTewodros schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 12:39:
[...]
Zoals ik het lees krijg je niet uitbetaald voor je overuren. Dat zou wel klote zijn als het echt zo is.
Mijn vermoeden is dat iedereen dan pech heeft. De meeste (ex) collega's werken er ong. 1, 2 jaar. Het maakt ze dus echt niet uit dat er heel veel personeel (en dus kennis) in en uit loopt. Het probleem van Skype lijkt me ook niet het afluister verhaal, maar het "jullie moeten werken, niet socializen". De sfeer is er wel naar dat ze eigenlijk willen dat je 8 uur gefocust op je werk bent en je je verder doet afsluiten.Alex) schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 12:26:
Members only:
In principe sta ik open tot vanalles. Data analyse etc. lijkt me ook interessant (altijd al interesse gehad om zoveel mogelijk data te trekken uit een database etc.). Heb ik alleen nog nooit echt mee gewerkt en dus geen kaas van gegeten. Web komt voornamelijk omdat ik 1. daarmee begonnen ben, 2. het overal werkt (cross platform), 3. ik het gewoon leuk werk vind, 4. ik Linux gebruik en .NET dus niet echt mogelijk is (ASP.NET is dan wel nog web en C# is gewoon een super goede taal IMHO, waar PHP ook maar gehandicapt is, om het zo te verwoorden).Robbiedobbie schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 12:27:
Hmmz, webdevelopment zie ik hier inderdaad niet veel langskomen. Wat ik wel vaak tegen kom zijn allemaal student jobs, en bijv meerdere bedrijven die graag mensen aan nemen die van mijn opleiding afkomen. Hier moet je dan aan java of c++ als taal denken, en dan gebieden zoals machine learning.
Ik vermoed dat dit niet een richting is waar jij in zal gaan zoeken. Mocht ik er een tegen komen voor ASP.net/webdevelopment zal ik het je wel laten weten
Elneath doet dit vanuit Heerlen, en kan daar bijna meteen op de trein stappen. Ik woon zelf buiten Maastricht en heb dan ook al een langere (15 tot 30 min) busreis erop zitten. Daarnaast houd ik het sowieso liever kort bij huis. Bedrijf waar ik nu werk zit in hetzelfde dorp als waar ik woonRobbiedobbie schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 12:27:
On a side note, van Maastricht naar Eindhoven laat zich toch wel goed doen?
Verwijderd
Oh, dat is zuurRobertMe schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 12:04:
Members only:
Ik zou het er toch wel eens over hebben met de manager zelf.
Met het afschaffen van flexibele werktijden zou ik niet zomaar akkoord gaan. Ik kan me wel inbeelden dat er iets aan gedaan wordt wanneer vele mensen hier misbruik van maken. Wij hebben in principe ook flexibele werkuren maar in de praktijk komen de mensen wel gewoon binnen tussen 8:30 en 9:30 en stoppen ze tussen 17:30 en ... Als je werknemers al om 6 uur willen beginnen om om 14 uur te kunnen stoppen, moet je er wel iets aan doen, je wil namelijk dat je werknemers tijdens de kantooruren gewoon bereikbaar zijn. De flexibele uren zijn bij ons eerder bedoelt voor uitzonderingen: oh, ik moet vandaag met mijn kind naar de tandarts, ik kom wel een half uurtje later op het werk.
Op de manier die jij aanhaalt, heb ik op zich niet echt iets aan te merken: als je tijdens de week telkens een half uurtje langer door werkt, zou je op vrijdag 2 uur vroeger mogen stoppen. Gisteren vertelde een ex-collega mij nog dat ze het zo doen bij zijn nieuwe werkgever.
Het verbieden van Skype, lijkt me op zich niet zo'n ambetante maatregel als je werkgever zorgt voor een alternatief. Logt iedereen in met zijn prive-account of hebben jullie aparte accounts voor het werk? Wij gebruiken Lync en dat is gewoon ontzettend handig. In plaats van om de 5 minuten bij de bureau van mijn collega langs te hoeven lopen, vraag ik het nu gewoon even op Lync.
Praten verbieden is gewoon bullshit: ik kan me inbeelden dat je niet wil dat iedereen gestoord wordt omdat 2 mensen per se over de nieuwe World of Warcraft willen praten (doe dat tijdens je verplichte middagpauze) maar werkgerelateerde discussies moeten gewoon kunnen imo.
Hier op het werk ook een leuke: de representation allowance is afgeschaft voor het niveau waar ik nu naartoe stijg. Ik zal in december promoveren en naast wat opslag, zou ik ook een representation allowance van 50 euro per maand krijgen die me toe staat om een mooi kostuum te kopen, de auto te laten wassen, ... Kortom er voor te zorgen dat ik wat netjes voor de dag kom. Uiteindelijk is het gewoon een verdoken manier om je salaris wat op te hogen door maandelijks een nettovergoeding op je rekening te storten. Die hebben ze nu dus laten vallen voor iedereen van dat niveau (ook de mensen die hem al hadden). Ik kan je verzekeren: er zijn een hele hoop mensen die er niet zo gek blij mee zijn. Wettelijk kan je er niets aan doen: ze nemen namelijk geen loon van je af (wat wel strafbaar zou zijn).
Hmm, zou het niet werken om een container div te maken met 100% hoogte en breedte, met "overflow: scroll" en deze een achtergrond kleurtje te geven.
Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF
Nee, je kreeg daar niet uitbetaald voor overuren. Het idee was vrij logisch.ObiTewodros schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 12:37:
[...]
Maar krijg je dan wel voor je overuren betaald of werk je dan voor jan lul?
De werkgever verplicht je niet om overuren te maken. Je bent vrij om na je 8 uur gewerkt te hebben naar huis te gaan. Sommige mensen werken liever 4x 9 + 1x 4, maar dat zijn vooral de mensen die niet stipt na 8 uur naar huis gaan. Sommige werken een kwartier langer, anderen een half uur, en genoeg ook tegen het uur.
Trek dit even door naar het formaat van de onderneming (1600 man in dienst). Stel even dat 10% van de mensen dagelijks een kwartier langer werkt dan strikt noodzakelijk. Dan verdiend hij dus iedere werkdag gewoon een hele fte gratis en voor niks. Aangezien het dienstverlening betrof, verdiend de werkgever op deze manier zo'n 5 ton per jaar. Puur aan onbetaalde tijd die men vrijwillig "per ongeluk" achter de dag aan plakt.
Zou hij toestaan dat mensen 4x 9 + 1x 4 uur gaan werken. Dan zijn het vooral de mensen die toch al langer werken, die hier aanspraak op gaan maken. Zo verliest de werkgever dus zijn "gratis tijd".
Volgend jaar verandert ook de regeling voor vergoedingen. De zogenaamde werkkostenregeling gaat dan definitie in. Mogelijk dat het hiermee samen hangt?Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 12:41:
[...]
Hier op het werk ook een leuke: de representation allowance is afgeschaft voor het niveau waar ik nu naartoe stijg. Ik zal in december promoveren en naast wat opslag, zou ik ook een representation allowance van 50 euro per maand krijgen die me toe staat om een mooi kostuum te kopen, de auto te laten wassen, ... Kortom er voor te zorgen dat ik wat netjes voor de dag kom. Uiteindelijk is het gewoon een verdoken manier om je salaris wat op te hogen door maandelijks een nettovergoeding op je rekening te storten. Die hebben ze nu dus laten vallen voor iedereen van dat niveau (ook de mensen die hem al hadden). Ik kan je verzekeren: er zijn een hele hoop mensen die er niet zo gek blij mee zijn. Wettelijk kan je er niets aan doen: ze nemen namelijk geen loon van je af (wat wel strafbaar zou zijn).
Zover ik het begrepen heb wordt het een flink stuk soberder dan het was.
Verwijderd
Ik neem aan dat jij hier over de Nederlandse wetgeving spreekt? Ik werk in België dus het zou er niet meteen mee mogen samen hangen.Vincentio schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 13:00:
[...]
Volgend jaar verandert ook de regeling voor vergoedingen. De zogenaamde werkkostenregeling gaat dan definitie in. Mogelijk dat het hiermee samen hangt?
Zover ik het begrepen heb wordt het een flink stuk soberder dan het was.
De vergoeding is er trouwens wel nog voor hogere "levels".
Goedemorgen het is nog maandag he.Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 13:04:
[...]
Ik neem aan dat jij hier over de Nederlandse wetgeving spreekt? Ik werk in België dus het zou er niet meteen mee mogen samen hangen.
De vergoeding is er trouwens wel nog voor hogere "levels".
Er wordt door het bedrijf ook geen verklaring gegeven waarom ze dit weghalen?
Verwijderd
Nope. Is niet eens gecommuniceerd naar het personeel toe (wellicht wel naar de mensen die de allowance momenteel wel al hebben). Ik kwam er pas achter toen ik ging opzoeken hoeveel de allowance nu precies voor mij zou zijn.Vincentio schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 13:10:
[...]
Goedemorgen het is nog maandag he.Inderdaad Nederlandse wetgeving, my bad.
Er wordt door het bedrijf ook geen verklaring gegeven waarom ze dit weghalen?
Klinkt klinkt een beetje als werknemer pesten maar goed.GateKeaper schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 12:48:
[...]
Nee, je kreeg daar niet uitbetaald voor overuren. Het idee was vrij logisch.
De werkgever verplicht je niet om overuren te maken. Je bent vrij om na je 8 uur gewerkt te hebben naar huis te gaan. Sommige mensen werken liever 4x 9 + 1x 4, maar dat zijn vooral de mensen die niet stipt na 8 uur naar huis gaan. Sommige werken een kwartier langer, anderen een half uur, en genoeg ook tegen het uur.
Trek dit even door naar het formaat van de onderneming (1600 man in dienst). Stel even dat 10% van de mensen dagelijks een kwartier langer werkt dan strikt noodzakelijk. Dan verdiend hij dus iedere werkdag gewoon een hele fte gratis en voor niks. Aangezien het dienstverlening betrof, verdiend de werkgever op deze manier zo'n 5 ton per jaar. Puur aan onbetaalde tijd die men vrijwillig "per ongeluk" achter de dag aan plakt.
Zou hij toestaan dat mensen 4x 9 + 1x 4 uur gaan werken. Dan zijn het vooral de mensen die toch al langer werken, die hier aanspraak op gaan maken. Zo verliest de werkgever dus zijn "gratis tijd".
RobertMe schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 12:04:
Members only:
[ Voor 4% gewijzigd door Gamebuster op 13-10-2014 13:29 ]
Verwijderd
Hehe, als ik me niet vergis zijn er bij .oisyn ook nog plaatsen beschikbaarGamebuster schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 13:28:
[...]
Members only:
Maastricht <-> Utrecht is ook niet echt fijn reizen elke dagGamebuster schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 13:50:
Ja kloptBij .oisyn heb je echter een eisen-lijst waar je U tegen zegt
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Breda <-> Den Haag is ook aardig op het randje, alle voor- en natransport meegerekend. De treinreis op zich valt nog wel mee.Woy schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 13:54:
[...]
Maastricht <-> Utrecht is ook niet echt fijn reizen elke dag
Rotterdam Noord <--> Amsterdam Sloterdijk
[ Voor 12% gewijzigd door mbarie op 13-10-2014 13:56 ]
Juist bij dienstverlening verdient de baas er dan helemaal niks aan. Tenminste als ik geen overuren mag schrijven, dan worden deze dus ook niet aan de klant doorbelast. Op die manier is de klant dus alleen de partij die er voordel bij heeft.GateKeaper schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 12:48:
[...]
Verder is het sowieso nogal kortzichtig, want een werkgever heeft er wel degelijk voordeel bij om flexibel te zijn. Hij krijgt er namelijk een hoop goodwill voor terug. Een werkgever die mij strikt 8 uur per dag laat werken krijgt geen enkele minuut extra, terwijl ik het helemaal niet erg vind om af en toe wat langer door te werken als dat voor het werk goed uitkomt.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Verwijderd
Woy schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 13:54:
[...]
Maastricht <-> Utrecht is ook niet echt fijn reizen elke dag
Alex) schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 13:54:
[...]
Breda <-> Den Haag is ook aardig op het randje, alle voor- en natransport meegerekend. De treinreis op zich valt nog wel mee.
Bitch please, Waanrode (tussen Leuven en Hasselt) <--> Marseille is ook allesbehalve een pleziertje. Hoeft gelukkig niet dagelijks maar 2x per week is meer dan genoegmbarie schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 13:55:
Ik reis ook 4u per kantoorwerkdag met het OV (3 dagen in week op kantoor, 1 dag thuis). Genoeg te doen onderweg voor priveprojecten daarom geen moeite mee.
Rotterdam Noord <--> Amsterdam Sloterdijk
Zelfs met "afgeperst worden"mbarie schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 14:01:
JIJ OVERTREFT IEDEREEN OOK MET ALLES HE?! WERKUREN, REISTIJD, ENZ!
Al lijkt dit te beteren
RTFM!
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.