Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Dan heb je gewoon een waardeloze opleiding gedaan. Als een opleiding geen meerwaarde biedt t.o.v. direct a/h werk gaan is ie onnodig. Mijn opleiding (Lucht- en Ruimtevaarttechniek, oftewel toegepaste fysica) met master Control Theory is iets wat je niet zo maar eventjes leert uit jezelf, tenzij je wel erg pienter bent. Beetje goede calculus, differentiaalverg. kunnen oplossen en control theory hebben me nu al zo vaak verder geholpen op mijn werk omdat heel veel problemen lijken op dingen die ik al eens gedaan heb.BikkelZ schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 21:49:
Sgool is echt overrated.
....
Het enige waar het écht goed voor is buiten de topuniversiteiten is het netwerkje wat je opbouwt. Dat is met name interessant als je iets studeert waarbij dat handig is zoals Bedrijfskunde. Van Fontys heb ik echt bijna geen nuttige contacten over gehouden.
Let wel, ik werk als fysicus binnen productontwikkeling en niet in de IT.
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Het middelbare onderwijs stelt niet heel erg veel voor in NL, maar het is imho geen verspilling van tijd. Je houdt als scholier zo veel vrije tijd over dat je die prima kunt besteden aan programmeren.BikkelZ schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 21:49:
als ik alles over mocht doen had ik alles meteen laten verslonzen en al die tijd die ik verspild heb aan HAVO & co gewoon programmerend doorgebracht.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Middelbaar onderwijs is een ander verhaal. Sommige dingen die ik daar heb geleerd zal ik nooit nodig hebben, maar andere dingen zijn wel degelijk handig en leer je niet uit jezelf (omdat je niet wilt of omdat je er gewoonweg begeleiding voor nodig hebt). Het is gewoon een beetje inefficiënt en het zou handiger zijn als meer wordt gekeken naar waar de interesses van scholieren liggen en het programma daar op wordt aangepast.
[ Voor 42% gewijzigd door Caelorum op 04-10-2014 09:54 ]
*edit* Ik heb zelf iig al ondervonden dat werkgevers het op prijs stellen als je iets van je vakgebied weet. Dus dat je niet met glazige ogen staat te kijken als ze het hebben over modewoordjes als big data, scrum en dergelijke.
Dan weer even over mijn ergernissen van de afgelopen week ^^:
Mooiste vraag die ik heb horen stellen in de afgelopen week (meerdere keren uiteraard): "Hoe goed ben je in programmeren?". Wat een idiote vraag. Als je antwoord met goed, dan denken ze "sure, dat bepalen we zelf nog wel". Als je antwoord met slecht dan kan je de baan wel meteen vergeten. Waarom stellen ze dat soort vragen eigenlijk? Daarnaast is de vraag sowieso vraag, want wat bedoelen ze er mee? Dat ik de taal compleet uit mijn hoofd ken incl. alle vaagheden? Dat ik problemen kan omzetten in werkende code? Dat deze goed performed of dat deze goed leesbaar is voor anderen? (goede code hoeft niet goed te begrijpen zijn voor anderen...) Of bedoelen ze er mee dat je niet als een randdebiel achter de PC zit en iedereen een facepalm doet bij de vragen die je stelt?
Ik zit me echt telkens weer af te vragen wat ze nou bedoelen en wat ze nou eigenlijk echt willen weten door die vraag te stellen..
Ohja, en blijkbaar wordt ik als super sociaal bevonden aan de telefoon. Dat heb ik nog nooit iemand horen zeggen van mij als persoon, maar ok
[ Voor 85% gewijzigd door Caelorum op 04-10-2014 10:07 ]
Dat is sowieso belangrijk en dat wordt zelfs van je verwacht als je bijv. een universitaire opleiding doet. Daar kauwen ze niet alles voor. Op een gegeven moment is het van "implementeer dit gedistribueerd algoritme in taal X voor practicum Y" en dan verwachten ze dat je zelf wel uitvogelt hoe taal X werkt. Ze verwachten namelijk dat je met de kennis die je opgedaan hebt uit vorige vakken dat dit geen probleem moet zijn.Caelorum schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 09:56:
Belangrijkste is gewoon die studie te volgen en daarnaast gewoon jezelf te onderwijzen.
Uiteraard bedoelen ze hiermee of je weet wat een zygohistomorphic prepromorphism is.Caelorum schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 09:56:
"Hoe goed ben je in programmeren?" [...] Daarnaast is de vraag sowieso vraag, want wat bedoelen ze er mee? [...]
[ Voor 20% gewijzigd door RayNbow op 04-10-2014 10:08 ]
Maar het is toch de meest nutteloze vraag ooit? Wat verwachten ze nou echt? Als je wilt weten of iemand kan programmeren vraag je toch gewoon om code te zien van iets wat ze ooit hebben gemaakt eventueel gecombineerd met een test van een uur waarin je ze een opdracht geeft?
Vind die laatste zelfs leuk om te doen, want ze zijn altijd redelijk makkelijk (en compleet zinloos). Bijv. de laatste die ik heb gedaan kreeg ik een dag de tijd om de taal en het framework eigen te maken en die test heb ik uiteraard gewoon goed afgerond. Zoals iedereen denk ik wel zou doen als ze ook maar een klein beetje aanleg hebben.
Komt nog bij dat bij de meeste vacatures voor starters de skills van het programmeren niet eens zo super boeiend zijn. Als je ook maar een beetje kan programmeren en niet een randdebiel bent dan kan je prima functioneren binnen de organisatie en wat bijdragen aan het product. Er zijn echter maar zeer weinig bedrijven die dit eerlijk durven toe te geven. De meeste zijn onder de indruk dat hun product vergelijkbaar is met het bouwen van een raket om 12 man naar Mars te brengen en daarna naar Alpha Centauri (en daar levend aan te komen).
Of zeg ik hier nu iets vreemds ofzo?
[ Voor 122% gewijzigd door Caelorum op 04-10-2014 10:30 ]
Antwoord: DrieCaelorum schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 09:56:
Mooiste vraag die ik heb horen stellen in de afgelopen week (meerdere keren uiteraard): "Hoe goed ben je in programmeren?".
Andere: huh?
Antwoord: Op schaal van 1 tot pizza.
Als ze het dan nog niet snappen zoeken ze het maar uit
Ik denk dat het je nog zal tegenvallen hoeveel mensen met een Informatica-opleiding daadwerkelijk een fatsoenlijk stukje code kunnen schrijven.Caelorum schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 10:11:
Haskell doe ik niet aan
Maar het is toch de meest nutteloze vraag ooit? Wat verwachten ze nou echt? Als je wilt weten of iemand kan programmeren vraag je toch gewoon om code te zien van iets wat ze ooit hebben gemaakt eventueel gecombineerd met een test van een uur waarin je ze een opdracht geeft?
Vind die laatste zelfs leuk om te doen, want ze zijn altijd redelijk makkelijk (en compleet zinloos). Bijv. de laatste die ik heb gedaan kreeg ik een dag de tijd om de taal en het framework eigen te maken en die test heb ik uiteraard gewoon goed afgerond. Zoals iedereen denk ik wel zou doen als ze ook maar een klein beetje aanleg hebben.
Dat kan zijn, maar zo'n vraag gaat daar niet bij helpen. Of die mensen gaan liegen of ze gaan eerlijk zeggen (omdat ze het echt geloven) dat ze het kunnen. Anders reageer je toch niet op een vacature voor ontwikkelaar? En in beide gevallen schiet je met het stellen van die vraag er niets mee op.Soultaker schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 11:41:
[...]
Ik denk dat het je nog zal tegenvallen hoeveel mensen met een Informatica-opleiding daadwerkelijk een fatsoenlijk stukje code kunnen schrijven.
[ Voor 41% gewijzigd door Caelorum op 04-10-2014 11:43 ]
Die audi rijdt gewoon véél beter.oisyn schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 09:32:
Ik moet eerst maar eens mijn vrouw zien over te halen dat ze in een Audi A5 Sportback wil rijden ipv in een Volvo V40...
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
[ Voor 21% gewijzigd door Caelorum op 04-10-2014 15:53 ]
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Verwijderd
Mja als het dan toch een Volvo wordt dan push ik het sowieso naar de V60Creepy schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 16:00:
.oisyn: als je een kinderwagen wilt meeslepen is de a5 iets handiger in gebruik. Anders is je v40 zo vol met de te smalle en korte kofferbak.
Ik mis in die advertentie eigenlijk wat jullie bieden. Waarom zou ik bij jullie komen werken?.oisyn schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 16:33:
Ik denk niet dat een goede kandidaat waarvan de mail nu binnenkomt keihard nee op het rekest zal krijgen
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Tja, het is nou niet zo dat banen in die sector voor het oprapen liggenHuHu schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 16:55:
[...]
Ik mis in die advertentie eigenlijk wat jullie bieden. Waarom zou ik bij jullie komen werken?
Het is nou niet echt een kant van de IT waar bakken met geld te verdienen is. Het kan vast wel, maar er zijn wel andere vlakken te verzinnen waarbij je meer voor minder (of iig meer per uur) kan verdienen.
[ Voor 32% gewijzigd door Caelorum op 04-10-2014 17:14 ]
Of juist niet, wie wilt er nu met iemand werken die altijd zijn gelijk moet halen?F.West98 schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 17:48:
Ach, .oisyn is het levende voorbeeld waarom je er zou willen werken, hij kan zich een Audi A6 veroorloven
Oh. How-to: Obj-C + Foundation misbruiken:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| typedef NSString *string; typedef void (^ callback)(id); @interface Foo @property string someText; @property callback errorCallback; @end @implementation Foo - (void) someFunc { @try {} @catch(NSException *exception) { self.errorCallback(someText); } } @end |
In Obj-C zit typedef. Je kan daarmee types definiëren (what's in the name).
Dus ik definieer "string" om "NSString *" te zijn (dus een string is nu gewoon de Foundation-String).
Ook definieer ik "callback" als een methode met return-type void en één parameter (id, *anything*)
iOS developer
Ik was gewoon benieuwd ;-). Ik voldoe aan alle punten in het lijstje, muv de eerste twee punten. Maar die lijken mee eenvoudig te leren. En ik scoor wat pluspunten..oisyn schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 17:09:
[...]
Tja, het is nou niet zo dat banen in die sector voor het oprapen liggen
Mja, niet echt. Een api op zich wel, maar diepgaande kennis van de rendering pipeline niet. Daar komt ervaring bij om de hoek kijken. Desalniettemin, het kan nooit kwaad om een mailtje te sturenHuHu schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 20:22:
[...]
muv de eerste twee punten. Maar die lijken mee eenvoudig te leren.
[ Voor 9% gewijzigd door .oisyn op 04-10-2014 20:41 ]
Eh?Creepy schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 16:00:
.oisyn: als je een kinderwagen wilt meeslepen is de a5 iets handiger in gebruik. Anders is je v40 zo vol met de te smalle en korte kofferbak.
Wij hebben een Ford Fiesta. Hatchback.
Geen probleem met kinderwagen en andere toelie voor de kleine. Op vakantie ff passen en meten, maar altijd gelukt.
Hoe een V40 dan zo vol kan zitten met enkel een kinderwagen is mij een raadsel.
Tjolk is lekker. overal en altijd.
BikkelZ schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 19:58:
F.West98 weet nu precies genoeg van Objective-C om gevaarlijk te worden!
Als je een klein kind hebt, is elke auto te klein
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Heh, wacht maar tot hij ontdekt wat er allemaal mogelijk is in de dynamische runtimeBikkelZ schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 19:58:
Of dingen als #define YES NO en #define NO YES ofzo. Hoewel zoiets ook wel mogelijk is in C.
Ik zei ook dat het vast wel kan, maar dat is niet voor iedereen weggelegd. Daarnaast zijn er echt wel andere takken van de IT waar meer per uur te verdienen valt en de werktijden wellicht ook iets beter.F.West98 schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 17:48:
Ach, .oisyn is het levende voorbeeld waarom je er zou willen werken, hij kan zich een Audi A6 veroorloven
Die nieuwe Ford Fiesta heeft ook wel veel ruimte voor een hatchback hoorGer schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 20:43:
[...] Eh?![]()
Wij hebben een Ford Fiesta. Hatchback.[...[
Niet met enkel een kinderwagen natuurlijk. Maar met twee kinderen waarvan er voor 1 de kinderwagen mee moet, dan is het heeeeeel erg krapGer schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 20:43:
[...]
Eh?![]()
Wij hebben een Ford Fiesta. Hatchback.
Geen probleem met kinderwagen en andere toelie voor de kleine. Op vakantie ff passen en meten, maar altijd gelukt.
Hoe een V40 dan zo vol kan zitten met enkel een kinderwagen is mij een raadsel.
[ Voor 12% gewijzigd door Creepy op 04-10-2014 22:50 ]
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Ik heb er eentje in mijn auto (zat er toevallig in) en ik moet eerlijk toegeven, ik wil niet meer anders!Caelorum schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 15:53:
Een achteruitrijcamera is sowieso geen overbodige luxe als de auto gebruik gaat worden gemaakt door je vrouwAls ik zo naar voorbeelden kijk in mijn directe omgeving
Vaak genoeg heb ik mijn auto in vakjes weten te duwen waar anderen na 2 keer steken toch maar weer wegreden.
Het is heerlijk om tot een halve centimeter te kunnen zien waar je zit.
Ik verwacht binnen een paar maanden nummer 4, dus eigenlijk 'moet' ik een andere auto.Creepy schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 22:47:
[...]
Niet met enkel een kinderwagen natuurlijk. Maar met twee kinderen waarvan er voor 1 de kinderwagen mee moet, dan is het heeeeeel erg krap
We hebben wel 2 auto's dus kunnen achter elkaar rijden als we dan met z'n allen op stap gaan, maar dat is ook niet ideaal.
Auto's met 6 of meer zitplaatsen zijn alleen niet echt superhip ofzo. Het is een stuk minder leuk shoppen nu.
Lekker op de bank
Ach, zal wel liggen aan wat voor eisen je stelt. Ieder zijn ding.
Tesla model S? Onder de "motorkap" heb je een slaapplaatsZaZ schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 22:53:
[...]
Ik verwacht binnen een paar maanden nummer 4, dus eigenlijk 'moet' ik een andere auto.
We hebben wel 2 auto's dus kunnen achter elkaar rijden als we dan met z'n allen op stap gaan, maar dat is ook niet ideaal.
Auto's met 6 of meer zitplaatsen zijn alleen niet echt superhip ofzo. Het is een stuk minder leuk shoppen nu.
Tijd voor een tesla model X?ZaZ schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 22:53:
[...]
Ik heb er eentje in mijn auto (zat er toevallig in) en ik moet eerlijk toegeven, ik wil niet meer anders!
Vaak genoeg heb ik mijn auto in vakjes weten te duwen waar anderen na 2 keer steken toch maar weer wegreden.
[...]
Ik verwacht binnen een paar maanden nummer 4, dus eigenlijk 'moet' ik een andere auto.
Alles waar f.west mee bezig is is gevæærlijkBikkelZ schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 19:58:
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Da's al beter dan die Multipla die iemand mij laatst aanraadde
Lekker op de bank
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Opel Zafira Tourer en gewoon de kinderen stapelenZaZ schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 23:04:
[...]
Da's al beter dan die Multipla die iemand mij laatst aanraadde
Volk en vaderland straks natuurlijk in rep en roerDouweegbertje schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 23:25:
heuy.. misschien ebola hier..
Inderdaad, of het nu een mac is of programmeercode, fwest speelt en maakt er altijd wel iets vanFiresphere schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 23:02:
[...]
Alles waar f.west mee bezig is is gevæærlijk
Swizzle mah shizzleScott schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 22:32:
[...]
Heh, wacht maar tot hij ontdekt wat er allemaal mogelijk is in de dynamische runtime
Of dingen als #define YES NO en #define NO YES ofzo. Hoewel zoiets ook wel mogelijk is in C.
iOS developer
geen last van, ik heb de beste antivirus!Douweegbertje schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 23:25:
ora et labora
Kans is groot ja. Mensen worden nogal snel paniekerig, terwijl de kans dat het echt een epidemie wordt in Nederland bijzonder klein is. Als je ook maar de helft van de symptonen vertoont wordt je gewoon gedwongen opgenomen in het ziekenhuis en in quarantaine geplaatst. Bij een eventuele grootschalige uitbraak zie ik ze er in Nederland nog wel voor aan om vrij verregaande serieuze maatregelen te nemen, waar Sierra Leone nog blij mee zou zijn.Thijmen schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 23:26:
[...]
Volk en vaderland straks natuurlijk in rep en roer
En wat is de hasjtag van facebook daarvoor?
500 "The server made a boo boo"
We are shaping the future
Alex) schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 01:00:
Ik zie mogelijkheden voor een nieuw RTL 5-programma, iets als "Ik, mijn ex en ebola" of "Ebolabusters".
Verwijderd
Hmm, alleen al voor die reden zou ik geen 4e kind willen hebbenZaZ schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 22:53:
[...]
Ik heb er eentje in mijn auto (zat er toevallig in) en ik moet eerlijk toegeven, ik wil niet meer anders!
[...]
Gelukkig heb ik geen kinderen.BtM909 schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 22:10:
[...]
Als je een klein kind hebt, is elke auto te klein
Oh, ik dacht even dat dat een opmerking was naar aanleiding van de discussie over auto'sDouweegbertje schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 23:25:
Overigens doen ze er wel heel overdreven over, natuurlijk is het een vreselijke ziekte, maar om nu al gelijk er groot nieuws van te maken als één iemand "het misschien heeft"... Voorlopig is het een Afrikaans regionaal probleem en ik zie het niet zo snel een wereldwijde epidemie worden. Dan snap ik trouwens ook weer niet waarom je dan nog van Nederland naar Sierra Leone kan reizen, als je dat soort dingen afsluit is de kans op verspreiding ook weer veel kleiner.
Indirect kan het hier dan alsnog komen, dus daar schiet je ook niet zoveel mee op. Daarnaast worden de mensen tijdens de vlucht en na aankomst in Nederland extra in de gaten gehouden. Mensen die in risicolanden zijn geweest krijgen daarnaast ook de instructie om bij het minste van de symptonen al bij de dokter te staan. Echt een groot risico denk ik niet dat we lopen. Kans dat je wordt aangereden op straat is momenteel nog steeds groter, lijkt me ^^Chris7 schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 11:53:
[...] Dan snap ik trouwens ook weer niet waarom je dan nog van Nederland naar Sierra Leone kan reizen, als je dat soort dingen afsluit is de kans op verspreiding ook weer veel kleiner.
http://www.stroustrup.com/4th.html
Bedankt daarvoor! Nuttig boek.
Veeeel leesvoer, maar ik lees m netjes van begin tot eind.
we gaan allemaal dood!Douweegbertje schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 23:25:
kidding, lichamelijk contact is vereist voor overbrenging van ziekte.
[ Voor 25% gewijzigd door Gamebuster op 05-10-2014 14:33 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Ouders hebben een Land Rover discovery, kunnen 7 personen in, maar je doos boodschappen kan je dan niet echt meer kwijt. Beter is dan denk ik een bus. Van een Land Rover word je ook niet blij als de vrienden van de belasting langskomen (diesel >2000kg) en het verbruik is nou ook niet om over naar huis te schrijven, maar onverwoestbaar en mensen gaan graag voor je aan de kant op de snelweg.Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 11:41:
[...]
Hmm, alleen al voor die reden zou ik geen 4e kind willen hebben. Kan een Landrover Discovery of een Volvo XC90 geen oplossing bieden? Als ik me niet vergis bieden beide auto's ruimte voor 7 personen al moet ik toegeven dat die achterste zeteltjes niet ideaal zijn. Je kofferbak is dan trouwens ineens ook helemaal weg ... Alternatief is een volumewagen zoals de Renault Espace maar daar word je niet gelukkig van ...
No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.
No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.
Haal ik je zonder pardon rechts in hoorDouweegbertje schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 15:41:
Voor zo'n pauper auto blijf ik juist altijd even links rijden
Door de vangrail? ^^Kobus Post schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 15:47:
ach, voor een land rover telt de berm ook als rijstrook, haal ik je gewoon links links in
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Een EXC_BAD_ACCESS in com.apple.NSURLConnectionLoader. Op de volgende regel assembly (toch?):
1
| 0x111cd4976: movq (%r12), %r15 |
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
[ Voor 45% gewijzigd door Martindo op 05-10-2014 22:26 ]
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Jij begrijpt 't.wsitedesign schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 09:14:
Zodat je de lijst met openstaande reports in de devschuur kunt aflopen?
Nog maar een kop koffie scoren dan
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Heb je geen leuke secretaresse in de buurt die wel van koffie houdt?Ger schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 09:19:
Gatverdamme, DeluxZ gooit een kan koffie in mijn nek.
Ik moet gaan kijken hoe code werkt. Om het daarna eventueel te refactoren/verbeteren.
Functies van 500 regels...
Je moet ook voorkomen dat je ooit je eigen code nog in onderhoud krijgtF.West98 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 09:38:
Goedemorgen...
Ik moet gaan kijken hoe code werkt. Om het daarna eventueel te refactoren/verbeteren.
En dan zeker allemaal bij elkaar verzamelt in 1 bestand, minimaal 15 functies en ze roepen elkaar links/ rechts/ doorelkaar aan?F.West98 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 09:38:
Goedemorgen...
Mooi klus dan, er valt in elk geval veel aan te verbeteren, maar of je er voor je gevoel aan het eind "blij van wordt", denk ik niet... Voor mij voelt het altijd vrij nutteloos, totdat je ergens een keer wat aan moet passen weer in dat bestand, dan ben je blij dat je het gedaan hebt.
Ben toch vaak van het principe "if it ain't broken, don't fix it"..
Oh, natuurlijk ook geen documentatie
4 for-loops in elkaar, met dan nog 3 stacks van ifs...
En de code heeft ook echt variables van 'foo', 'bar', 'temp', 'test', 'dezemoetooknog' enzo..
Jaja, totdat je een modudule een jarenlange historie tegenkomt waar dan nog wat andere collega's niet zo succesvol in bezig zijn geweest
* F.West98 haalt wegComment: This is never used. It's a bit weird..
Werkt niet meer
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.