Hoewel ik het in beginsel wel met je eens ben, vind ik dit echt veel te kort door de bocht. Sowieso is "het kan niet" natuurlijk al niet waar. Je hebt blijkbaar een werkende parser, dus de data is ook te converteren. Uiteindelijk moet je gewoon de afweging maken wat het mogelijk kost tov wat het oplevert. En nee, het is écht niet zo dat afwijken van een standaard per definitie altijd meer kost dan het oplevert. Wél vind ik dat je daar van tevoren goed over na moet denken.incaz schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 18:36:
maar ik heb zo ontzettend vaak gezien dat verbetering / nieuwe feature x niet kan worden geimplementeerd omdat "ja, nee, je zou denken dat dat makkelijk is omdat je het al als xml/json/csv hebt en je het dus makkelijk kunt importeren, alleen het is geen standaard xml/json/csv, dus we zitten vast aan onze legacy parser en dus kan het niet."
Ik wil het niet bagatelliseren, maar je kan ook overdrijvenEn DAT stoort me. Als die slechte bestandsformaten en eigen implementaties geen gevolgen zouden hebben, en niemand er wat mee te maken zou hebben, dan zou ik me er ook niet echt druk om maken. Maar het gebeurt wel, echt heel vaak, en dat hindert de ontwikkeling en innovatie en dat vind ik niet goed te praten.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.