De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 101 Laatste
Acties:
  • 279.344 views

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-11 16:34

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

incaz schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 18:36:
maar ik heb zo ontzettend vaak gezien dat verbetering / nieuwe feature x niet kan worden geimplementeerd omdat "ja, nee, je zou denken dat dat makkelijk is omdat je het al als xml/json/csv hebt en je het dus makkelijk kunt importeren, alleen het is geen standaard xml/json/csv, dus we zitten vast aan onze legacy parser en dus kan het niet."
Hoewel ik het in beginsel wel met je eens ben, vind ik dit echt veel te kort door de bocht. Sowieso is "het kan niet" natuurlijk al niet waar. Je hebt blijkbaar een werkende parser, dus de data is ook te converteren. Uiteindelijk moet je gewoon de afweging maken wat het mogelijk kost tov wat het oplevert. En nee, het is écht niet zo dat afwijken van een standaard per definitie altijd meer kost dan het oplevert. Wél vind ik dat je daar van tevoren goed over na moet denken.
En DAT stoort me. Als die slechte bestandsformaten en eigen implementaties geen gevolgen zouden hebben, en niemand er wat mee te maken zou hebben, dan zou ik me er ook niet echt druk om maken. Maar het gebeurt wel, echt heel vaak, en dat hindert de ontwikkeling en innovatie en dat vind ik niet goed te praten.
Ik wil het niet bagatelliseren, maar je kan ook overdrijven ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:11
Firesphere schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 19:38:
[...]

Anders bouwen we er even een schema op? Elke keer dat Tesla mauwt, schakelen we naar het volgende onderwerp.
Dus elke 2.31 seconde? (grofweg)

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02:56

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ealanrian schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 19:46:
[...]

Dus elke 2.31 seconde? (grofweg)
Volgens laatste meting 2.28 seconden, wat wat meer overeenkomt met het tempo van de onderwerpen hier :P
Tenzij slaap. Dan slaap natuurlijk.

En anders forceren we toch gewoon een mauw? Probleem opgelaoea54353 g,ygncs
24

[ Voor 18% gewijzigd door Firesphere op 31-08-2014 19:49 ]

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-10 11:15
Ik gebruik de laatste tijd facebook bijna niet, puur door de massa aan onzinnige mensen die een bak ijswater over zich heen gooien...

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-11 19:19

Matis

Rubber Rocket

Facebook is sws niet meer het sociale netwerk van vroeger.
Asociaal netwerk lijkt me een betere benaming.

Heel sporadisch worden de advertenties, advitorials, inhoudsloze shares en tenenkrommend berichten (zowel qua grammatica als qua inhoud) onderbroken met betekenisvolle berichten.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-10 12:53

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Ik en o.a mijn vrienden gebruiken het voornamelijk voor de wat leukere dingen. Zoals vakanties en als we met elkaar weg gaan voor de foto's. Vroeger moest je er 10x achterna om eens wat foto's te krijgen en nu heb ik vrijwel alles tot mijn beschikking. Natuurlijk ook wat andere dingen, maar niet voor dingen als "ik heb net m'n reedt afgeveegd". Daarom heb ik ook geen 1000 "vrienden" op fb :)

Laatste keer dat ik checkte kreeg ik alleen maar meuk van vrienden en/of wat hun 'liken' / delen. Dus als je 'wall' volstaat met de rotzooi wat je opnoemt, moet je misschien betere vrienden zoeken? :+

Verder, wat mij het ergste stoort zijn de mensen die totaal afhankelijk zijn van hun mobieltje. Kinderen die tegenwoordig op FB en Twitter dingen roepen terwijl ik op die leeftijd ging voetballen of in de zandbak spelen. Het sociale niveau zakt enorm, even gezellig met elkaar praten is er niet meer bij. Iedereen zit op dat kreng te kijken, zelfs met uitgaan en in restaurants / bars :')

Misschien ben ik met mijn 24 jaar al old fashioned maar mijn kinderen gaan later echt niet snel een mobiel krijgen. En als ze hem hebben, ga ik als een rot vader dat ding in de gaten houden zodat ze niet sociaal afzwakken. Loop maar naar je vriendin als je wat te zeggen hebt. :7

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-11 08:46

Acid_Burn

uhuh

Fuck, de middelste muisknop van mijn G5 doet niets meer :(

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-10 03:36

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Oei.
Een beginner maakt een leuk dingetje om zijn lamp te besturen en:
1) Zet het op internet
2) Zet het in de krant MET linkje erbij
3) Doet niets tegen SQL injection als ik de source mag geloven

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Acid_Burn schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 21:32:
Fuck, de middelste muisknop van mijn G5 doet niets meer :(
G5 is Logitech toch?

Huphup klantenservice ;)

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-11 20:39

_David_

FP ProMod

llama llama duck

F.West98 schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 21:34:
Oei.
Een beginner maakt een leuk dingetje om zijn lamp te besturen en:
1) Zet het op internet
2) Zet het in de krant MET linkje erbij
3) Doet niets tegen SQL injection als ik de source mag geloven
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/bfOPj.png

:+

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Dat was ik :)

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Firesphere schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 21:35:
[...]

G5 is Logitech toch?

Huphup klantenservice ;)
Die muis is al heel oud? Gaan ze daar uberhaubt nog iets aan doen?

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Het is Logitech :>

En @siteding. Wauw, de stream is ook gewoon elke seconde het beeld vervangen....

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Wat zullen de buren daar denken :P

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Wauw.
Discoparty :+

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Die DB is al kapot, de tabel met laatste entries is al een tijdje compleet null :+

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
F.West98 schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 21:44:
Die DB is al kapot, de tabel met laatste entries is al een tijdje compleet null :+
Dit zal wellicht de reden zijn:
code:
1
XMLHttpRequest cannot load http://rolfhut.nl/getTable.php. No 'Access-Control-Allow-Origin' header is present on the requested resource. Origin 'http://www.rolfhut.nl' is therefore not allowed access.

edit:
Als ik verder kijk dan mijn neus lang is en de www weghaal dan werkt de db tabel gewoon bij mij

[ Voor 10% gewijzigd door Jegorex op 31-08-2014 21:47 ]

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Die zag ik ook al vaak voorbij gaan in firebug :+

Verwijderd

En dat was ik 8)

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
.oisyn schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 19:41:
Je hebt blijkbaar een werkende parser, dus de data is ook te converteren.
Dat is ook niet altijd even makkelijk natuurlijk. Ik ken nog een verhaal over een case-insensitive Xml parser :o

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

Iemand heeft de lamp gekaapt. :D

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

• Douweegbertje

Douweegbertje

Nog iemand anders hier die dacht dat de website rofl hut was?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

PrisonerOfPain schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 21:50:
[...]

Dat is ook niet altijd even makkelijk natuurlijk. Ik ken nog een verhaal over een case-insensitive Xml parser :o
Of eentje met multiple roots :X

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-10 15:32
Ik wil een nieuwe desktopcomputer, want degene die ik nu heb is 6,5 jaar oud en begint het moeilijk te krijgen met allerlei dingen (zoals Minecraft en Lightroom/Photoshop). Ofwel: tijd voor een nieuwe.

Maar er is zoveel keuze uit allerlei systemen en componenten dat ik door de bomen het bos niet meer zie. :|

[ Voor 3% gewijzigd door Alex) op 31-08-2014 22:18 ]

We are shaping the future

• PrisonerOfPain
.oisyn schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 22:14:
[...]

Of eentje met multiple roots :X
Wat?! :X

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-11 00:19

ZaZ

Tweakers abonnee

Alex) schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 22:17:
Ik wil een nieuwe desktopcomputer, want degene die ik nu heb is 6,5 jaar oud en begint het moeilijk te krijgen met allerlei dingen (zoals Minecraft en Lightroom/Photoshop). Ofwel: tijd voor een nieuwe.

Maar er is zoveel keuze uit allerlei systemen en componenten dat ik door de bomen het bos niet meer zie. :|
Same here. Die van mij is nog ouder (uit 2007), ik schaam me er bijna voor :) Het is een q6600 maar ik sta ervan te kijken hoe 'goed' ie nog mee kan komen. Ik begin nu echter te merken dat ie toch achterloopt.
Met wat simpele upgrades zoals wat extra ram en ssd heb ik 'm toch nog 2 jaar extra weten te geven.
Vroeger moest ik elke 2 jaar een nieuwe computer.

Lekker op de bank

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ga naar DAA! (Desktop Aankoopadvies, het vreselijkste forum op GoT)

• Douweegbertje

Douweegbertje

Die van mij is nu bijna 3 jaar, en ik kan eigenlijk geen betere krijgen. i5 2500k, vrijwel geen betere CPU in vergelijking met prijs/kwaliteit (als je hem al hebt en een nieuwe zou kopen). Idem voor de videokaart; hd6990.. er zijn wel betere die 600 euro kosten, maar dan heb je het weer over minimale verbeteringen.
Natuurlijk SSD en veel geheugen aanwezig.
Dus tenzij ik mijn bak nog voor een goede prijs kan verkopen heeft een nieuwe of een upgrade geen zin. Kan overigens alles op ultra spelen op 3 schermen qua games :p

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

DTP (ken je het nog?) ondersteunt het letterlijk incuden van andere XML files... dus dan heb je ook meerdere roots nodig in de file die je include als je meerdere nodes op die plek wilt hebben 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door .oisyn op 31-08-2014 22:24 ]

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Douweegbertje schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 22:24:
Die van mij is nu bijna 3 jaar, en ik kan eigenlijk geen betere krijgen. i5 2500k, vrijwel geen betere CPU in vergelijking met prijs/kwaliteit (als je hem al hebt en een nieuwe zou kopen). Idem voor de videokaart; hd6990.. er zijn wel betere die 600 euro kosten, maar dan heb je het weer over minimale verbeteringen.
Natuurlijk SSD en veel geheugen aanwezig.
Dus tenzij ik mijn bak nog voor een goede prijs kan verkopen heeft een nieuwe of een upgrade geen zin. Kan overigens alles op ultra spelen op 3 schermen qua games :p
Die van mij nu ook wel, maar nog steeds sneller dan een nieuwe i5, alleen GPU zou beter kunnen...

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-11 00:19

ZaZ

Tweakers abonnee

Ik ga wel voor een wat dikkere i7.
Dan kan ik meteen wat meer met virtualisatie spelen. Dat is overigens een van de dingen waar ik goed begin te merken dat ie wat bejaard begint te raken. Een virtual machine met bijv OSX erop ofzo wordt redelijk stroperig.

Lekker op de bank

• Douweegbertje

Douweegbertje

Mja voor dat soort meuk heb ik hier gewoon een xeon in een blade liggen :+

• PrisonerOfPain
.oisyn schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 22:24:
[...]

DTP (ken je het nog?) ondersteunt het letterlijk incuden van andere XML files... dus dan heb je ook meerdere roots nodig in de file die je include als je meerdere nodes op die plek wilt hebben 8)7
Oh boy :o ik ken het nog ;). Wij zijn hier trouwens bezig met het uit-faseren van de hele XML-source data meuk. Eerste stap is alles in onze in-house cloud-server te zetten :)

Verwijderd

Heren, Dames,

dank: het is jullie inderdaad gelukt om een script te schrijven dat mijn lamp als een disco-bol laat aan en uit gaan: hulde. _/-\o_

Ik zou het volgende willen vragen:
- mail mij even de "weakness", zodat ik daar netjes iets aan kan doen. Ik zal komende week een stuk op mijn blog hierover schrijven, om aandacht aan security te besteden. Mocht je met naam en toemaan genoemd willen worden: meld dat dan ook even.
- deze site, en bijbehorende stuk in de VK is bedoeld om mensen te laten zien dat techniek iets is dat relatief makkelijk zelf te doen is. Vriendelijke verzoek om script uit te zetten.

met vriendelijke groet (en het verbaasde me dat het zolang geduurd heeft),

Rolf Hut

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-10 15:32
Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 22:37:
Heren, Dames,

dank: het is jullie inderdaad gelukt om een script te schrijven dat mijn lamp als een disco-bol laat aan en uit gaan: hulde. _/-\o_
:D
- mail mij even de "weakness", zodat ik daar netjes iets aan kan doen. Ik zal komende week een stuk op mijn blog hierover schrijven, om aandacht aan security te besteden. Mocht je met naam en toemaan genoemd willen worden: meld dat dan ook even.
Dit in de javascriptconsole van je browser mikken doet al veel:
JavaScript:
1
window.setInterval(function(){postSimpleLampSecure (document.getElementById('formValueId').value);}, 1337);

;)
- deze site, en bijbehorende stuk in de VK is bedoeld om mensen te laten zien dat techniek iets is dat relatief makkelijk zelf te doen is. Vriendelijke verzoek om script uit te zetten.
Allang gedaan :)

We are shaping the future

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Heren, Dames,

Rolf Hut
:D

Ik zal morgen mailen :)

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Heren, Dames,

Rolf Hut
zet er een limiet op van x " switches" per IP, dat stopt het discobal effect wel aardig

• PrisonerOfPain
Heeft er iemand hier een goede video over Ruby On Rails' migrations?

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:58
Geniaal ook om hier een account voor aan te maken ^^

• Douweegbertje

Douweegbertje

netjes toch :)
Beter dan zo'n haat ding van "boehoe wat doen jullie!1on1on1". :D

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

PrisonerOfPain schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 22:58:
Ruby On Rails tutorial series

• PrisonerOfPain
.oisyn schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 23:08:
[...]

Ruby On Rails tutorial series
[html]<!-- oh jesus christ I can't believe I did that -->[/]
:'( Dat is even geleden.

Verwijderd

@Caelorum: ik kon in mijn stats redelijk goed zien dat het hier besproken was. Deze community ken ik als redelijk ok. Ik was op 4chan de discussie niet aangegaan ;-)

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-10 08:50
RoR Migrations is peanuts toch?

http://guides.rubyonrails.org/migrations.html

Rustig de tekst lezen en je weet vrijwel alles wat er te weten valt.

[ Voor 11% gewijzigd door Gamebuster op 31-08-2014 23:13 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• PrisonerOfPain
Jup maar ik wil het idee overbrengen aan iemand zonder dat 'ie d'r al te veel tijd in moet steken en die pagina is nogal... verbose.

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Dat er nog niemand een link naar django/node/meteor/.. gepost heeft, eigenlijk is dat veel grappiger dan een rickroll :)

Over rickrolls gesproken, jullie hebben vast de rickroll in je terminal al wel gezien? RickrollRC

• PrisonerOfPain
windwarrior schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 23:15:
[...]
Dat er nog niemand een link naar django/node/meteor/.. gepost heeft, eigenlijk is dat veel grappiger dan een rickroll :)
Meh goed als die migrations op een dergelijke manier doen vind ik dat ook best - ik herinner me alleen hoe RoR dat destijds deed.

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Django doet het aardig simpel, al moet ik zeggen dat ik alleen met South gewerkt heb, nog niet met de versie uit django 1.7.

De django pagina is echter net zo verboos :'), Django Migrations

offtopic:
het grapje was de dubbele context van het woord migration

• Caelorum
Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 23:09:
@Caelorum: ik kon in mijn stats redelijk goed zien dat het hier besproken was. Deze community ken ik als redelijk ok. Ik was op 4chan de discussie niet aangegaan ;-)
Oh ik vind het ook best mooi hoor ^^ blijf je ook nog rondhangen (met dit account)?

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Was weer allerlei troep geupload naar die oude WP website, PHP met encoded shit naar een eval. Zit toch maar te overwegen om het over te zetten naar Django want ik moet eigenlijk een site gewoon een jaar kunnen laten draaien zonder al te veel omkijken en los van de kwaliteit van WP draait er gewoon te veel op dus het is gewoon een te populair doel.

iOS developer

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
[quote].oisyn schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 16:47:
[...]

Ja comments in data ja.

[...]

Dan snap je niet wat ik bedoel. In XML kun je bijvoorbeeld gewoon een element toevoegen of verwijderen zonder dat je daarvoor omliggende regels hoeft aan te passen.
JSON:
1
2
3
4
5
[
    "aap",
    "noot",
    "mies"
]

Als dat een groot probleem is kun je dat simpel oplossen:

JSON:
1
2
3
4
5
[
    "aap"
    , "noot"
    , "mies"
]

(Niet dat ik deze stijl prefereer :P)
incaz schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 18:36:
Ik hoef ook echt geen purist te zijn om het purist zijn (hell, ik schrijf mijn openingsaccolades in javascript op dezelfde regel en in php op de volgende regel! Hoe flexibel wil je het hebben!),
Dat wil je bij javascript ook zeker wel zo doen, anders ga je af en toe vage issues tegenkomen. Bijv:

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
function () {
    return
    {
        "foo" : "bar"
    }
}

Deze returnt dus undefined. :)

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Grijze Vos schreef op maandag 01 september 2014 @ 01:05:
[quote].oisyn schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 16:47:
[...]

Dat wil je bij javascript ook zeker wel zo doen, anders ga je af en toe vage issues tegenkomen. Bijv:

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
function () {
    return
    {
        "foo" : "bar"
    }
}

Deze returnt dus undefined. :)
*kuch* Syntax error at line 4: expected ';', got ':'

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:58

deadinspace

The what goes where now?

Ik ben bekend met het robustness principle, maar ik ben het er niet mee eens ;) Of ja, over het algemeen niet in de aanwezigheid van een eenduidige specificatie.

Het robustness principle klinkt leuk, maar het werkt het negeren van fouten heel erg in de hand, en het betekent dat implementaties verschillende reacties geven op ongeldige input (in het geval van een trailing comma in json: jouw parser accepteert het, verschillende andere parsers weer niet).

Aardig stukje: Postel's principle is a bad idea.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Grijze Vos schreef op maandag 01 september 2014 @ 01:05:
Als dat een groot probleem is kun je dat simpel oplossen:

JSON:
1
2
3
4
5
[
    "aap"
    , "noot"
    , "mies"
]

(Niet dat ik deze stijl prefereer :P)
Daarmee verplaats je het probleem alleen maar naar de eerste regel.
deadinspace schreef op maandag 01 september 2014 @ 01:49:
[...]

Ik ben bekend met het robustness principle, maar ik ben het er niet mee eens ;)
Ik ook niet, maar ik hoopte je makkelijk af te schepen :Y). Het feit dat ik die trailing komma daar accepteer in die specifieke case waar het in mijn geval over gaat heeft niets met dat principe te maken, maar met het feit dat dat gewoon heel erg pragmatisch is en ik mijn kapitaal er wel op in durf te zetten dat dat nooit een groot probleem gaat vormen.

[ Voor 47% gewijzigd door .oisyn op 01-09-2014 01:55 ]

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 16:26:
[...]

:?

Iets met dubbele quotes = string. Getal zonder dubbele quotes = getal. Boolean = boolean. Snap het probleem wat je schetst niet zo. :)

En voor datums gebruikt iedereen toch hopelijk gewoon ISO-8601 of een ander gestandaardiseerd formaat?
8601? Ja daar hoop ik wel eens op....maar meestal ijdele hoop :'(

Misschien dat ik precies met de verkeerde JSON webservices heb mogen werken de laatste tijd maar ik werd er in ieder geval niet gelukkig van.

iOS developer

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
BikkelZ schreef op maandag 01 september 2014 @ 03:43:
[...]

8601? Ja daar hoop ik wel eens op....maar meestal ijdele hoop :'(

Misschien dat ik precies met de verkeerde JSON webservices heb mogen werken de laatste tijd maar ik werd er in ieder geval niet gelukkig van.
:+ I feel your pain brother.

Nothing to see here!

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-11 16:09
Shameless plug Devschuur meeting R. Alleen nu een vervaningen voor meeting manager vinden :|

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Wut, meeting manager dood?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:54
Meh, mijn ogen zijn de laatste dagen precies altijd vermoeid.

https://fgheysels.github.io/

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:41
whoami schreef op maandag 01 september 2014 @ 10:25:
Meh, mijn ogen zijn de laatste dagen precies altijd vermoeid.
Ik weet dat in België "precies" op allerlei manieren gebruikt kan worden, maar uit pure interesse: Wat betekent het voor jullie in de zin in m'n quote?
Ik heb het me altijd al afgevraagd, in het Nederlands klinkt het namelijk heel maf op die locatie :P :+

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:54
Meh, het is alsof mijn ogen de laatste dagen altijd vermoeid zijn.

Zo beter. :P

https://fgheysels.github.io/

• Merethil
whoami schreef op maandag 01 september 2014 @ 10:32:
Meh, het is alsof mijn ogen de laatste dagen altijd vermoeid zijn.

Zo beter. :P
Oh het was geen kritiek hoor, maar ik was gewoon echt benieuwd. Ik hoor woorden als "precies" en "gelijk" wel vaker op andere plekken dan ik ze verwacht, dus vandaar ;)

• Douweegbertje

Douweegbertje

• Caelorum
Sommige staan er dubbel in :/

• Rutix
Wow super druk op kantoor :p iedereen komt teurg van vakantie of is klaar met een project van de klant.

Nothing to see here!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-11 12:33
Rutix schreef op maandag 01 september 2014 @ 11:03:
Wow super druk op kantoor :p iedereen komt teurg van vakantie of is klaar met een project van de klant.
Dat vind ik altijd wel fijne momenten, relax werken terwijl je wat bij babbelt.

RTFM!

• Rutix
_Moe_ schreef op maandag 01 september 2014 @ 11:05:
[...]

Dat vind ik altijd wel fijne momenten, relax werken terwijl je wat bij babbelt.
Ik heb vrijdag ook een project afgerond op locatie dus ik ben ook even weer aan het bijpraten van wat ik de afgelopen 2 maanden allemaal heb gemist enzo :). Is inderdaad wel relaxt.

Nothing to see here!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

* F.West98 heeft meetingmanage.nl even geregeld voor een nieuwe datumprikker :)

• Douweegbertje

Douweegbertje

F.West98 schreef op maandag 01 september 2014 @ 11:43:
manage? :z
An unhandled exception was generated during the execution of the current web request. Information regarding the origin and location of the exception can be identified using the exception stack trace below.
:')

Gaat goed hoor.

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:08
Microsoft .NET? :P Servers horen op Linux te draaien O-)

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Tja, vast een encoding foutje ofzo...

:P

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:26
Acid_Burn schreef op maandag 01 september 2014 @ 11:53:
Tja, vast een encoding foutje ofzo...

:P
Dat was mijn koffie!

• Rutix
[ArgumentException: Format of the initialization string does not conform to specification starting at index 0.]
tssssssss 8)7

Sowieso zet je niet de volledige stacktrace aan op je remote server :+

[ Voor 86% gewijzigd door Rutix op 01-09-2014 11:59 ]

Nothing to see here!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Rutix schreef op maandag 01 september 2014 @ 11:58:
[...]

tssssssss 8)7

Sowieso zet je niet de volledige stacktrace aan op je remote server :+
Dat is niet de volledige stacktrace..

• Rutix
Douweegbertje schreef op maandag 01 september 2014 @ 12:01:
[...]

Dat is niet de volledige stacktrace..
Ga maar naar meetingmanage.nl/ dan heb je wel de stacktrace :+

Nothing to see here!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
code:
1
Uncaught SyntaxError: Unexpected token )

Zonder regelnummer.... bedankt Chrome

• _Moe_
Martijn19 schreef op maandag 01 september 2014 @ 12:28:
code:
1
Uncaught SyntaxError: Unexpected token )

Zonder regelnummer.... bedankt Chrome
Een beetje goed EDI IDE heeft deze zo voor jou gevonden!

RTFM!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Rutix schreef op maandag 01 september 2014 @ 12:04:
[...]

Ga maar naar meetingmanage.nl/ dan heb je wel de stacktrace :+
Nogmaals, dat is niet de volledige stacktrace.

• Merethil
_Moe_ schreef op maandag 01 september 2014 @ 12:29:
[...]

Een beetje goed EDI heeft deze zo voor jou gevonden!
Wikipedia: Electronic data interchange ? :S :+

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-11 19:19

Matis

Rubber Rocket

Vreemde nginx foutmelding :+

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
_Moe_ schreef op maandag 01 september 2014 @ 12:29:
[...]

Een beetje goed EDI IDE heeft deze zo voor jou gevonden!
WebStorm heeft helaas niets gevonden. Maar het gebeurd na een on click, dus daar maar eens gaan zoeken.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Douweegbertje schreef op maandag 01 september 2014 @ 12:29:
[...]

Nogmaals, dat is niet de volledige stacktrace.
Wat ontbreekt er dan?

Zelfs al is dit niet volledig, wil je natuurlijk nooit zo'n stacktrace tonen aan de buitenwereld. Blijkbaar staat customErrors niet goed ingesteld.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Rutix
Cloud schreef op maandag 01 september 2014 @ 12:48:
[...]

Wat ontbreekt er dan?

Zelfs al is dit niet volledig, wil je natuurlijk nooit zo'n stacktrace tonen aan de buitenwereld. Blijkbaar staat customErrors niet goed ingesteld.
Dat is inderdaad het punt dat ik wilde maken :). Die stacktrace is volledig als in de stacktrace die je ook ziet als je debug draait.

Nothing to see here!

• Gamebuster
Radio reclames... Autoscout en Marktplaats: Beiden de grootste van Nederland voor de verkoop van je auto. Huh?

Verwijderd

Volgens mij is Autoscout de grootste ter wereld en Marktplaats alleen de grootste van Nederland

• Mr_Light
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Mr_Light

Zo-i-Zo de gekste.

Geen idee waar ik dit kwijt moet maar
code:
1
http://www.dagshirt.nl/
serveerd malware. Hij download hier'pic holiday.exe' ik draai echter ununtu en kan er niet veel mee. Maar misschien is het handig mensen te waarschuwen 8)7 Ik heb daar maar een reactie achter gelaten. :/

IceManX schreef: sowieso

Verwijderd

Ah ja dat is zeker zo een nieuwe drive-by exploit kit die eerst vraagt of je een virus wil downloaden in plaats van dat gewoon in de achtergrond uitvoeren. Blijkbaar is de vulnerability rate wel 100%...

https://www.virustotal.co...70d7/analysis/1409569785/

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2014 13:13 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Volgens een onderzoek wil 55 procent van de kiezers de pensioenleeftijd weer verlagen.
En dat is waarom een democratie niet werkt }:|

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dat is meer de reden dat we absoluut niet méér referendums (of is het referenda?) moeten gaan houden.

[ Voor 11% gewijzigd door Cloud op 01-09-2014 13:27 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

.oisyn schreef op maandag 01 september 2014 @ 13:18:
[...]

Was er ooit een meerderheid voor dan?

• PrisonerOfPain
F.West98 schreef op maandag 01 september 2014 @ 11:43:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OyqgWfB.png

• Soultaker
  • Laatst online: 07-11 08:37
Is het zo'n slecht idee dan? Liggen de banen voor vijfenzestigplussers tegenwoordig voor het oprapen?

• _Moe_
Soultaker schreef op maandag 01 september 2014 @ 14:05:
[...]

Is het zo'n slecht idee dan? Liggen de banen voor vijfenzestigplussers tegenwoordig voor het oprapen?
Niet voor het oprapen, maar ik zou alle vijfenzestigplussers die nog aan het werk zijn niet willen betalen. Als je de pensioenleeftijd met enkele jaren verlaagd zal iedereen dit voelen. Jij en ik hebben hier misschien niet zo heel veel last van, maar er zijn mensen die nu nog maar net rond komen.

RTFM!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:31

alienfruit

the alien you never expected

Huurverhoging van 10%! Stelletje boeven.

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Acid_Burn schreef op maandag 01 september 2014 @ 13:37:
[...]

Was er ooit een meerderheid voor dan?
Dat vraag ik mij ook ten zeerste af, maar op een gegeven moment moet er ergens geld vandaan komen en dan vind ik dit wel een redelijk optie. Pension is ooit bedacht dat arbeiders, als ze de 65 haalden, de laatste paar jaar van hun leven konden leven zonder te werken. Toen hadden we het over een paar jaar, nu gaat het om (vanaf 65) zo'n 15 jaar (bron). Daar zit nogal een verschil tussen.

Nu snap ik ook wel dat mensen van 70 jaar niet overal inzetbaar zijn, maar dat waren oude arbeiders in de industriele revolutie ook niet (dit noem ik omdat pension aan het eind van de ind. revo is ingevoerd). Ik zeg ook niet dat de pensionleeftijd naar 75 jaar moet, maar dan loopt het wel weer in lijn met de gedachte waarvoor het is gemaakt.

• Soultaker
  • Laatst online: 07-11 08:37
_Moe_ schreef op maandag 01 september 2014 @ 14:10:
Niet voor het oprapen, maar ik zou alle vijfenzestigplussers die nog aan het werk zijn niet willen betalen.
Je betaalt in plaats daarvan de uitkeringen van jongeren die misschien wel efficiënter werken en beter opgeleid zijn, maar waar nu geen werk voor is omdat de 65-plussers nog niet met pensioen kunnen.
Als je de pensioenleeftijd met enkele jaren verlaagd zal iedereen dit voelen. Jij en ik hebben hier misschien niet zo heel veel last van, maar er zijn mensen die nu nog maar net rond komen.
Mensen die geen werk hebben kunnen nog moeilijker rondkomen. Die zijn meer gebaat bij werkgelegenheid dan lage pensioenpremies. De verhoging van de pensioenleeftijd werkt vooral in het voordeel van de mensen die makkelijk werk vinden; de gemiddelde 55-plusser die z'n baan kwijtraakt is gewoon de lul.

Als de leeftijdsgrens gelijk was gebleven (dus niet "verlaagd" maar simpelweg "niet verhoogd"; ook een mooi staaltje framing trouwens om de tegenstanders van een omstreden verhoging ervan te beschuldigen dat ze voor een verlaging pleiten), dan zouden ofwel de pensioenpremie's omhoog moeten, ofwel de uitkeringen omlaag, of een beetje van beiden. Maar dan krijgen wel jongeren een kans om een eigen inkomen te vergaren en een leven op te bouwen, in plaats van dat de kloof tussen mensen die wel en geen werk kunnen vinden verder vergroot wordt.

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-11 18:05

Dido

heforshe

Gropah schreef op maandag 01 september 2014 @ 14:29:
Dat vraag ik mij ook ten zeerste af, maar op een gegeven moment moet er ergens geld vandaan komen en dan vind ik dit wel een redelijk optie. Pension is ooit bedacht dat arbeiders, als ze de 65 haalden, de laatste paar jaar van hun leven konden leven zonder te werken. Toen hadden we het over een paar jaar, nu gaat het om (vanaf 65) zo'n 15 jaar (bron). Daar zit nogal een verschil tussen.
Die bron heeft het over 18,3 voor mannen tot 21,2 voor vrouwen (resterende jaren op 64-jarige leeftijd. Dat zit al flink dichter bij de 20 dan bij de 15 jaar die je van je pensioen moet bekostigen.

Wiki meldt, zeer interessant, het volgende:
In 1960 bedroeg de levensverwachting van 65-jarige mannen nog 13,9 jaar, tegenover 15,4 jaar in 2006.
Dus waar we in de jaren 60 plannen maakten om mensen voor een jaartje of 14 AOW te geven, moeten we daar nu al meer dan 18 jaar voor betalen. En dan helpt het niet dat er ook nog eens buitenproportioneel veel van die mensen uitegrekend nu aan het instromen zijn in de AOW (de babyboomers).

Wat betekent mijn avatar?

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
De grap is natuurlijk dat we de AOW gewoon inruilen voor ww en bijstand, omdat werkgevers die mensen toch niet aan willen nemen. Dus al die magische besparingen vallen in werkelijkheid nogal mee - het is geschuif met definities maar in de praktijk blijft het min of meer hetzelfde. Met de pensioenen ligt het wel iets anders, maar we staren ons blind op de cijfertjes en verliezen het grotere geheel (hoe willen we dat een samenleving als geheel werkt) met grote regelmaat uit het oog.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

• Gamebuster
[...]

Sowieso... die leeftijd vaststellen is gewoon lastig. De ene is op zijn 65 prima in staat om te werken, de ander valt al eerder uit.

Afschaffen en maar per persoon vaststellen of hij/zij nog kan werken of niet?

[ Voor 11% gewijzigd door Gamebuster op 01-09-2014 15:29 ]

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:01
Gamebuster schreef op maandag 01 september 2014 @ 15:27:
Afschaffen en maar per persoon vaststellen of hij/zij nog kan werken of niet?
En hoeveel gaat dat kosten...
Ik zie het al bij mijn moeder (60 jaar oud) die zeer slechtziend - en steeds slechter ziend - is. De UWV is nu al 2 jaar bezig met onderzoeken of dat er iets is wat ze wellicht eventueel misschien na x jaar omscholen en met wellicht eventueel misschien tigduizend euro aan hulpmiddelen erbij voor werk zou kunnen doen.

3 bedrijfsartsen, 2 medisch specialisten, 2 onderzoeksbureaus en 3 UWV begeleiders hebben er iig werk aan. Mijn moeder is er nog niets mee opgeschoten...

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Pagina: 1 ... 22 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.