Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Nu mijn oude bb toch wel heel oud begint te worden, en de "generatiekloof" tussen mn bb en de ultramoderne westerse smartphones zo groot begint te worden, dat het vrijwel niet meer te overbruggen valt, vroeg ik me af, welke Chinese smartphones nou echt het allerbest is, iemand ervaring of tips? De prijs? Hoe lager hoe beter.

Alvast bedankt voor de reacties!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Welke warme maaltijd is nou eigenlijk de lekkerste?

• Domokun
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10-2021
Zucht. Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 2

[ Voor 26% gewijzigd door Domokun op 04-08-2014 13:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jaa, maar daar krijg ik allemaal verschillende smartphones om mn oren heen gegooid, geen concreet duidelijk antwoord...

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:38
Omdat er zoveel opties zijn dat jij echt zelf de enige bent die de keuze kan maken. Jij weet het best wat jouw wensen zijn.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Gezien je eigen definitie: "De prijs? Hoe lager hoe beter"

Zou dit wel eens een kanshebber kunnen zijn; in gebruik vast super K(walitatief)U(itermate)T(eleurstellend).
Maar wel goedkoop :+

Edit: nu met link ;) http://www.everbuying.com/product565936.html?i=00001_660

[ Voor 17% gewijzigd door eL_Jay op 04-08-2014 14:22 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11 22:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Goedkoop? http://www.pandawill.com/...ch-wifi-white-p91898.html 58 euro! android 4.4

Wat wil je ermee doen? maar goedkoop kan uitermate goed in china. Noem een prijs en het kan.... noem specs en de prijs gaat omhoog.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Haha o o. Dank voor uw reacties. Whatsapp foto's en video's moeten allemaal gewoon kunnen worden gemaakt en gebruikt. Niet veel game apps ofzo maar wel apps om dingen op te zoeken, Social media etc.

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik verplaats je topic naar het Mobiel Aankoop Adviesforum, maar zelfs daarvoor is je topic start erg mager. Welke toestellen heb je op het oog?. Het enige wat je nu met jouw vraag kan is persoonlijke voorkeur ventileren. Dat is nadrukkelijk niet de bedoeling op dit forum

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Verwijderd

Topicstarter
O, danku voor de verplaatsing. Ik heb juist geen toestellen op het oog. Ik vind de Chinese markt een vage onduidelijke markt, waarin sommige spullen er van buiten goed uit zien en van binnen niks zijn. Daarom vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met een Chinese smartphone die aan de binnenkant waarmaakt wat de buitenkant doet vermoeden...

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:27
Er zijn heel veel chinese phones, sommige goed, sommige goedkoop, sommige goed en goedkoop... Je zal toch een beetje een lijst van wensen (prijs, grootte, gps, opslag, microsd, 4g etc etc) op moeten stellen voor iemand je kan helpen.

Verwijderd

Topicstarter
418O2 schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 16:23:
Er zijn heel veel chinese phones, sommige goed, sommige goedkoop, sommige goed en goedkoop... Je zal toch een beetje een lijst van wensen (prijs, grootte, gps, opslag, microsd, 4g etc etc) op moeten stellen voor iemand je kan helpen.
Prijs: maximaal 150 euro

Grootte: maximaal 5 inch

Opslag: 8 GB met uitbreiding voor minimaal nog eens 16 GB

Snelheid eisen: zo snel mogelijk; niet de nieuwste games, maar apps moeten vloeiend lopen, zoals social media apps Whatsapp, Facebook, Twitter, Tweakers etc. Geen haperingen!

Batterijduur: minimaal 1 dag normaal gebruik

Camera: goed genoeg om mooie foto's te maken, met flits.

Zo beter?

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2014 16:53 ]

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Denk dat een Moto G (4g model want dan heb microSD) zelfs niet door China valt te toppen. Zeker niet gezien het verschil in serviceverlening (leuk als je een DOA uit China hebt joh of RMA)

Helaas net buiten je budget, camera is meh, Maar onder de 300 zijn er volgens mij geen smartphones met een goede camera. (die van mijn n5 is ook ruk)

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 16:24:
[...]

Snelheid eisen: zo snel mogelijk; niet de nieuwste games, maar apps moeten vloeiend lopen, zoals social media apps Whatsapp, Facebook, Twitter, Tweakers etc. Geen haperingen!

Zo beter?
Downstar2 in "Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 2"
5 " 16 gig (bruto) , veel sneller dan jij vraag, camera, zie link ( eigenlijk zie je bij slecht licht pas echt de verschillen) 150 Dollar (105 euro, maar komt .... misschien btw en invoerkosten bij)

Heb je nog wensen voor welke android versie? 4.4 is de laatste..

vergelijk met die moto g: die heeft garantie (die in nederland net zo lastig is als hij in de wc is gevallen), gorilla glas, is iets kleiner, iets langzamer, iets nieuwere android versie. en is 2x zo duur.

[ Voor 10% gewijzigd door leuk_he op 04-08-2014 18:06 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Verwijderd

Topicstarter
leuk_he schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 18:02:
[...]

Downstar2 in "Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 2"
5 " 16 gig (bruto) , veel sneller dan jij vraag, camera, zie link ( eigenlijk zie je bij slecht licht pas echt de verschillen) 150 Dollar (105 euro, maar komt .... misschien btw en invoerkosten bij)

Heb je nog wensen voor welke android versie? 4.4 is de laatste..

vergelijk met die moto g: die heeft garantie (die in nederland net zo lastig is als hij in de wc is gevallen), gorilla glas, is iets kleiner, iets langzamer, iets nieuwere android versie. en is 2x zo duur.
Aha thnx voor de tip! Geen specifieke android voorkeur, maar whatsapp en dat soort apps moeten wel erop kunnen functioneren

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

whatsapp en facebook draait ook nog op prehistorische android 2.3 en wellicht ouder. lijkt me geen issue te worden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik die k1s ga aanschaffen. Ziet er prachtig en goed uit op de review..

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 16:24:
[...]

Zo beter?
De blackberry z10.
Kost ongeveer 150 euro na 50 euro cashback.

Er zijn weinig chinezen die aan deze specs tippen

Snapdragon s4p (30% beter sd400)
2 GB ram
768x1280 scherm
16GB intern + SD
4G snelheid
NFC,
snel licht en stabile os,
Goede gsm, gps, wifi ontvangst
Goede bouwkwaliteit
2 Jr garantie
Geen onverwachte inklarings en importkosten.

Android apps uit de playstore via snap.
Nadeel kan wel zijn, dat google play services niet hebt, overigens belemert dat de werking van apps als google maps, of gmai niet. Ook is de batterijtijd matig.

Als je kijkt naar jouw behoeften, heb. Je met de blackberry de hub, waardoor je alle communicatie in een hub hebt, en ook direct kan beantwoorden in de hub, zonder te wisselen van app naar app naar app.
Wat hij wel mist in jouw behoeften is dat hij niet in China wordt gemaakt maar door mexicanen.

[ Voor 14% gewijzigd door 3x3 op 04-08-2014 19:02 ]

| live and give like no one else |

Verwijderd

Topicstarter
3x3 schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 18:58:
[...]

De blackberry z10.
Kost ongeveer 150 euro na 50 euro cashback.

Er zijn weinig chinezen die aan deze specs tippen

Snapdragon s4p (30% beter sd400)
2 GB ram
768x1280 scherm
16GB intern + SD
4G snelheid
NFC,
snel licht en stabile os,
Goede gsm, gps, wifi ontvangst
Goede bouwkwaliteit
2 Jr garantie
Geen onverwachte inklarings en importkosten.

Android apps uit de playstore via snap.
Nadeel kan wel zijn, dat google play services niet hebt, overigens belemert dat de werking van apps als google maps, of gmai niet. Ook is de batterijtijd matig.

Als je kijkt naar jouw behoeften, heb. Je met de blackberry de hub, waardoor je alle communicatie in een hub hebt, en ook direct kan beantwoorden in de hub, zonder te wisselen van app naar app naar app.
Wat hij wel mist in jouw behoeften is dat hij niet in China wordt gemaakt maar door mexicanen.
Thnx voor de tip. Ziet er goed uit, die BB. Maar, het enige is wel dat deze mobiel maar een dualcore heeft en die k1s heeft een 8core. Tevens is deze camera veel minder dan die van de k1s...

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 10:24:
[...]
Tevens is deze camera veel minder dan die van de k1s...
Zou ik niet durven beweren op basis van de specs dat de ene 8MP is ne de andere 13MP. Helaas moet je goede camera reviews van goedkopere telefoons met een zaklampje zoeken.

Ik wou dat er betere specs waren voor cameras, die lichtgevoeligheid en dynamisch bereik en effectieve resolutie samenvatten in een getal.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:27
leuk_he schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 17:27:
[...]

Zou ik niet durven beweren op basis van de specs dat de ene 8MP is ne de andere 13MP. Helaas moet je goede camera reviews van goedkopere telefoons met een zaklampje zoeken.

Ik wou dat er betere specs waren voor cameras, die lichtgevoeligheid en dynamisch bereik en effectieve resolutie samenvatten in een getal.
Daar heb je reviews voor :)

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

418O2 schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 17:29:
[...]

Daar heb je reviews voor :)
8)7
Veel reviews zijn net als wijnkeuringen. "beetje" veel rood, ruis in de lucht. ruis in het donker, en als je eenmaal de grand cru spiegelreflex hebt geproeft zijn alle andere andere supermarkt modellen minder ;w

Pagina: 1