Beste medewerkers,
Ik probeer me een beetje te verdiepen in het grote NAS topic, nu is het best moeilijk gezien er veel meningen zijn. Wat vooral mijn " probleem " is.. Wat heb ik nu eigenlijk nodig..??
Ik zal even schetsen hoe het er inhuis uitziet (gelukkig niet complex)
1keer vaste PC (zelfbouw natuurlijk)
1keer MacBook pro retina 15,3" late 2013
2keer Ipad air
2keer iphone 5s
2keer mede8er (woonkamer en slaapkamer).
Nu is mijn vriendin veel bezig met haar hobby fotografie en is haar mbpr (512gb SSD) al aardig vol,. Zelf download ik wel aardig wat en vind ik het fijn films/series te kunnen bewaren..
Wat zou ik willen?
Nou best simpel denk ik..
De foto's van haar moeten vanuit MacBook makkelijk op de NAS kunnen worden gezet.
En het liefst ook benaderbaar zijn vanuit bijvoorbeeld de Ipad op een andere locatie dan thuis.
Ik zelf wil m'n film kunnen opslaan op de NAS en deze kunnen afspelen op mijn tv via de mede8er.
Natuurlijk weet ik dat het kan, maar de vraag is meer wat moet ik hebben? Er is zoveel te krijgen.. Dat ik het even niet meer zie..
Inhuis is alles bedraad aangesloten (UTP) behalve de MacBook en Ipad en iphone
Ik heb niet ech nagedacht over een budget, gezien de prijzen erg verschillend zijn..
Natuurlijk moet het wel een NAS zijn die lekker snel is
Als jullie nig iets willen weten of ik iets vergeten ben. Let me know!
Bedankt alvast voor jullie reacties!
Gr Raz3r
Ik probeer me een beetje te verdiepen in het grote NAS topic, nu is het best moeilijk gezien er veel meningen zijn. Wat vooral mijn " probleem " is.. Wat heb ik nu eigenlijk nodig..??
Ik zal even schetsen hoe het er inhuis uitziet (gelukkig niet complex)
1keer vaste PC (zelfbouw natuurlijk)
1keer MacBook pro retina 15,3" late 2013
2keer Ipad air
2keer iphone 5s
2keer mede8er (woonkamer en slaapkamer).
Nu is mijn vriendin veel bezig met haar hobby fotografie en is haar mbpr (512gb SSD) al aardig vol,. Zelf download ik wel aardig wat en vind ik het fijn films/series te kunnen bewaren..
Wat zou ik willen?
Nou best simpel denk ik..
De foto's van haar moeten vanuit MacBook makkelijk op de NAS kunnen worden gezet.
En het liefst ook benaderbaar zijn vanuit bijvoorbeeld de Ipad op een andere locatie dan thuis.
Ik zelf wil m'n film kunnen opslaan op de NAS en deze kunnen afspelen op mijn tv via de mede8er.
Natuurlijk weet ik dat het kan, maar de vraag is meer wat moet ik hebben? Er is zoveel te krijgen.. Dat ik het even niet meer zie..
Inhuis is alles bedraad aangesloten (UTP) behalve de MacBook en Ipad en iphone
Ik heb niet ech nagedacht over een budget, gezien de prijzen erg verschillend zijn..
Natuurlijk moet het wel een NAS zijn die lekker snel is
Als jullie nig iets willen weten of ik iets vergeten ben. Let me know!
Bedankt alvast voor jullie reacties!
Gr Raz3r