Is deze TV goed om te gamen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N.Uckerman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-04-2024
Hallo iedereen,

De titel zegt in principe genoeg, heb veel reviews gelezen, en iedereen is super tevreden erover, en qua specs past deze ook perfect bij mijn eisen.

Alleen een ding staat er niet bij, de reactietijd...

Aangezien ik er een xbox op aansluit wil ik toch heel goed kunnen gamen erop, maar nergens is de reactietijd bekend, en dit vind ik namelijk wel cruciaal.

het gaat om deze televisie:

pricewatch: LG 42LA6908 Zilver

Misschien dat jullie hier meer over weten, of heel toevalllig iemand kennen die deze tv heeft ofzo?

Groetjes,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-09 09:16

mr.paaJ

generatie cmd+z

Ik verwacht dat deze qua beeldverwerking redelijk overeenkomt met de LA6208.

Voor de meereisende gamer zijn de verschillende 2013 en 2014 Sony's ideaal, zoals bijvoorbeeld de KDL-42W70xB.
Daarnaast is het de moeite waard nog eens naar de laatste restanten plasma TV's te kijken vanwege de bewegingsscherpte.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:29

D4NG3R

kiwi

:)

Weet je het zeker? ;)

De TV die je daar toont lijkt 50Hz te zijn zonder al die wazige optimalisatieopties.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-09 09:16

mr.paaJ

generatie cmd+z

Als PC zijn ze wel beroerd, al kun je er wel spelletjes op spelen. :p

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N.Uckerman
mr.paaJ schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 23:23:
Ik verwacht dat deze qua beeldverwerking redelijk overeenkomt met de LA6208.

Voor de meereisende gamer zijn de verschillende 2013 en 2014 Sony's ideaal, zoals bijvoorbeeld de KDL-42W70xB.
Daarnaast is het de moeite waard nog eens naar de laatste restanten plasma TV's te kijken vanwege de bewegingsscherpte.
De tv die jij aangeeft, heeft een reactetijd van 22 ms, wil ene van maximaal 8.
22 is voor mij al te veel, toch bedankt voor je tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N.Uckerman
D4NG3R schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 23:25:
[...]

Weet je het zeker? ;)

De TV die je daar toont lijkt 50Hz te zijn zonder al die wazige optimalisatieopties.
50 hertz is in principe toch genoeg? Natuurlijk is 100 weer IETS beter maar opzich zou het oog dat toch niet 1,2,3, moeten merken?

verder heb jij mss dan een vergelijkend model, die ongeveer hetzelfde is met meer hertz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Wat een standaard monitor heeft is 60hz en dat is nogal een verschil ;) .

Ik heb niet bijzonder veel verstand van TV's sorry, ik vond de titel nogal apart en besloot daarom toch even te reageren met iets nuttigs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
N.Uckerman schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 23:36:
[...]

Reactietijd en input lag zijn geheel verschillend van elkaar. Het een gaat over de reactietijd van de pixels, het ander over de snelheid waarmee de televisie het inkomende beeld verwerkt en weergeeft op de televisie.

De input lag van 22ms is juist uitstekend voor gamen. Veel televisies met een lagere input lag zul je niet tegenkomen.
N.Uckerman schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 23:37:
[...]

50 hertz is in principe toch genoeg? Natuurlijk is 100 weer IETS beter maar opzich zou het oog dat toch niet 1,2,3, moeten merken?
100Hz is een wereld van verschil tegenover 50Hz met betrekking tot bewegingsscherpte. Toevallig net een heel blog over geschreven op Tweakers. Kun je HIER lezen.

Behalve als je de televisie gaat gebruiken voor gamen. Dan is het gewenst beeldinterpolatie uit te schakelen om een hoge input lag te voorkomen. Extra beeldverwerkingen = hogere input lag.
D4NG3R schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 23:39:
Wat een standaard monitor heeft is 60hz en dat is nogal een verschil ;) .
Eigenlijk niet. De meeste 50Hz LCD-televisies hebben namelijk een 60Hz paneel maar omdat de televisieuitzendingen hier in Nederland 50Hz zijn, draait het paneel ook op 50Hz. Sluit je een bron aan met een frequentie van 60Hz zoals een console, dan zal het paneel gewoon op 60Hz werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-08 01:56

Plato112

Da is toch nie normaal!

N.Uckerman schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 23:36:
[...]

8ms is wel heel snel voor een tv. Dat zijn waarden voor een monitor en ik verwacht niet dat tv's daar in de buurt bij zullen komen gezien de beeldbewerking die ze vaak hebben.

Speed limits are like herpes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Dimens schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 00:32:
Eigenlijk niet. De meeste 50Hz LCD-televisies hebben namelijk een 60Hz paneel maar omdat de televisieuitzendingen hier in Nederland 50Hz zijn, draait het paneel ook op 50Hz. Sluit je een bron aan met een frequentie van 60Hz zoals een console, dan zal het paneel gewoon op 60Hz werken.
De LG site verwarde me nogal en ik kon zo geen user manual vinden, het gaat hier inderdaad om een 60Hz paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N.Uckerman
Dimens schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 00:32:
[...]

Reactietijd en input lag zijn geheel verschillend van elkaar. Het een gaat over de reactietijd van de pixels, het ander over de snelheid waarmee de televisie het inkomende beeld verwerkt en weergeeft op de televisie.

De input lag van 22ms is juist uitstekend voor gamen. Veel televisies met een lagere input lag zul je niet tegenkomen.

[...]

100Hz is een wereld van verschil tegenover 50Hz met betrekking tot bewegingsscherpte. Toevallig net een heel blog over geschreven op Tweakers. Kun je HIER lezen.

Behalve als je de televisie gaat gebruiken voor gamen. Dan is het gewenst beeldinterpolatie uit te schakelen om een hoge input lag te voorkomen. Extra beeldverwerkingen = hogere input lag.

[...]

Dus als ik hier bij de pricewatch bij specificatie's kijk, dan staat er soms bij sommige modellen de reactietijd vermeld, deze kan ik dus in principe negeren.

Verder zeg je dus in principe dat een tv van 60hz genoeg is, omdat een console hier ook op draait?? Ik hoef dus geen te kiezen met 100hz puur voor gaming gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

100, 200 en 400Hz is in 99/100 gevallen complete kul. Neem de blog van Dimens eens door of kijk hier voor de gein even: Refresh rate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N.Uckerman
Verder zeg je dus in principe ook dat een monitor beter is voor te gamen?

Want ben me dus nu aant bedenken of ik niet beter een monitor van 27" kan kopen ipv een televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ligt er aan wat je wilt doen? Als je van plan bent om op een normale computerafstand er vandaan te zitten (~50 - 70cm) dan is een TV van dit formaat sowieso al een no-go, zelfs 27" is dan vrij groot omdat je niet het volledige beeld kan zien zonder je ogen/hoofd constant te moeten bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N.Uckerman
nee oke dat klopt! Maar beide opties zijn mogelijk, kan lekker veraf in een bureaustoel( tv dus) maar heb ook nog plek op bureau(monitor dus). Mij is namelijk al meerdere keren verteld hier op tweakers dat het enigste verschil tussen een tv en een monitor tegenwoordig alleen de tuner is.

vandaar dat ik dus voor een tv ging, omdat er blijkbaar al genoeg tv's zijn die evengoed zijn als een monitor.

Zie hier de bron:

Monitors vs pc

maar als jij nu zegt dat er toch nog veel verschil in zit met name de input lag, dan is het natuurlijk een ander verhaal, dan ga ik toch voor een monitor.

Dan had ik deze monitor in gedachte(wil 27 inch) heeft bij hardware.info de award gekregen dat deze echt TOP is:

pricewatch: Philips 278G4DHSD Zwart

Hier de review:
YouTube: Philips 278G Gioco 3D monitor met Ambiglow - Hardware.Info TV (Dutch)

beveel je me dan toch deze monitor aan of de sony tv die een paar reactie's terug werd aanbeveeld?

[ Voor 42% gewijzigd door N.Uckerman op 01-08-2014 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Dit is misschien wel nuttig voor je: http://www.hdtvtest.co.uk/news/input-lag

En een quote uit een random review om de cijfers in verhouding te stellen:
Console/ PC Gaming
The way things are going, Sony Bravias will soon occupy the top 10 slots on our input lag ranking table, and it’s because of TVs like the KDL55W955B. Our Leo Bodnar input lag tester returned a figure of 17ms in [Game] mode, which is insanely fast. If you’re one of the few gamers who enjoy the nearly blur-free motion granted by [Impulse] mode, you’ll be pleased to know that it only added half a frame (8ms) lag, bringing the total to 25ms. We do not recommend playing video games in [Cinema] mode which had 105ms lag on our W95B review sample.
De eerder genoemde Sony 705B is dan ook zo'n beetje de snelste tv die je kan nemen ... Wilde zelf vorig jaar nog de nr.2 uit het rijtje halen (de W653 maar dan in het zilver maar die was op; denk bij de MM "Geen BTW" actie toen). Misschien nu zelf ook maar weer eens kijken naar de 705B maar dan de zilveren (706B) :) .

[ Voor 16% gewijzigd door apis29 op 01-08-2014 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N.Uckerman
apis29 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 01:35:

[...]
Dankje, heb deze opgeslagen in mijn wenslijst:

pricewatch: Sony KDL-42W705B Zwart

Nu nog kijken of ik een monitor of pc haal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-09 11:57

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik verplaats je naar CEA en pas je topictitel even aan, aangezien het om een tv gaat en niet een pc ;)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 12:04

FeaR

In GoT we trust

Michael Knight schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 02:17:
...en pas je topictitel even aan, aangezien het om een tv gaat en niet een pc ;)
Volgens mij sliep er iemand al half :P
Is deze pc goed om te gamen? --> Is deze TV goed om te gamen?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N.Uckerman
Weet iemand het antwoord op mijn vraag bij mijn vorige post? Wat betreft de monitor en een tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N.Uckerman
apis29 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 01:35:

[...]

De eerder genoemde Sony 705B is dan ook zo'n beetje de snelste tv die je kan nemen ... Wilde zelf vorig jaar nog de nr.2 uit het rijtje halen (de W653 maar dan in het zilver maar die was op; denk bij de MM "Geen BTW" actie toen). Misschien nu zelf ook maar weer eens kijken naar de 705B maar dan de zilveren (706B) :) .
Heb 'm gecheckt, heeft echt heel mooi beeld ook wat betreft televisie kijken, en dan is ie ook nog zo goed om te gamen, smullen dit zeg :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
N.Uckerman schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 01:10:
nee oke dat klopt! Maar beide opties zijn mogelijk, kan lekker veraf in een bureaustoel( tv dus) maar heb ook nog plek op bureau(monitor dus). Mij is namelijk al meerdere keren verteld hier op tweakers dat het enigste verschil tussen een tv en een monitor tegenwoordig alleen de tuner is.
Mwah ligt eraan. Een 120Hz TN monitor aangesloten op een high-end videokaart is heel iets anders dan een console. Maar een console aansluiten op een 120Hz TN monitor heeft ook weer geen nut.

Voor consoles maakt het niet zoveel uit en is het per monitor en televisie weer verschillend. Dan heb je inderdaad te maken met de input lag en ook monitoren kunnen hier last van hebben. Maar zodra je een input lag van 22ms hebt, dan is dat al bijna verwaarloosbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
N.Uckerman schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 01:10:

vandaar dat ik dus voor een tv ging, omdat er blijkbaar al genoeg tv's zijn die evengoed zijn als een monitor.

Zie hier de bron:

Monitors vs pc

maar als jij nu zegt dat er toch nog veel verschil in zit met name de input lag, dan is het natuurlijk een ander verhaal, dan ga ik toch voor een monitor.

Dan had ik deze monitor in gedachte(wil 27 inch) heeft bij hardware.info de award gekregen dat deze echt TOP is:

pricewatch: Philips 278G4DHSD Zwart

Hier de review:
YouTube: Philips 278G Gioco 3D monitor met Ambiglow - Hardware.Info TV (Dutch)

beveel je me dan toch deze monitor aan of de sony tv die een paar reactie's terug werd aanbeveeld?
Deze monitor heb ik ook gehad, is zijn geld niet waard. Je ziet gewoon zwarte lijnen als je bezig bent met gamen of simpel webbrowsen. Omgeruild voor een 32inch tv en het ziet er toch veel beter uit. Geen zwarte lijnen of iets dergelijks. Ik raad die monitor dus echt af..

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skalders
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-09 01:06
Even reageren omdat ik in dezelfde positie zat een aantal maanden geleden en toevallig hetzelfde model heb gekozen. Ik had ook een hoop info gekregen over de refresh rates enz.. en maakte me ook zorgen om aantal hz en al de marketing termen.

Ik heb uiteindelijk tegen sommige advies in een lg 47la6908 gekocht(zelfde als waar jij oog op hebt maar wat groter dus).

Wel ik moet je gerust stellen dan, misschien dat mijn ogen niet zo gevoelig zijn als andere voor beweging, maar op game modus (met alle softwarematige meuk uit dus) bevalt gamen me perfect. Zowel op console als via pc met hdmi, ook FPS met mouse & keyboard. Ik heb een redelijke videokaart (gtx770) en dus ook redelijke FPS.

Uit je oorspronkelijk bericht lijkt het alsof je enkel consoles gaat gebruiken, dan maakt het volgens mij al helemaal niets uit.

Daarnaast heb je nogaltijd de omruilgarantie moest het je toch niet aanstaan. Maar ik zou zeggen ga ervoor, ik ben zeker blij met de TV. Eerst had ik wat zorgen maar dat was gewoon omdat game modus niet overal opstond, daarna alles vlot en naar wens.
Pagina: 1