Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Studie laptop

Pagina: 1
Acties:

• jarti66
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06:57
Wat ga je met je laptop doen?
Moet CAD-programma's kunnen draaien.

Wat is je budget?
ongeveer €1000,- veel meer moet het niet zijn tenzij het echt heel veel meerwaarde bied

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja hij moet elke dag mee naar school

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee, elk merk heeft goede en minder goede laptops dus het is niet zo belangrijk.

De laptop moet licht zijn omdat hij elke dag mee naar school moet dus 2-2.5 kg is ideaal
Het scherm moet minimaal 15" zijn en full HD, IPS en Mat zijn, alleen als het een touchscreen is hoeft het niet mat te zijn. Daarnaast moet er minimaal een i7 inzitten en 8 GB Ram. En als laatste moet er een SSD inzitten(kan ik er ook later zelf inzetten).

Optie's waar ik na gekeken heb:

Lenovo Flex 2 15(256gb SSD) 899,-
Voordelen: standaard SSD, touchscreen en onder budget.
Nadeel: maar ik weet niet of die nog leverbaar is voor het studiejaar begint.

http://tweakers.net/price...745081taii/specificaties/
Voordelen: betere videokaart, lichter dan de Lenovo
Nadelen: geen standaard SSD(gaat met SSD over budget heen)

BTO U•BOOK 15CL16
configuratie:
i7 4712MQ
2x 4GB DDR3L 1600mhz Corsair Vengeance
250GB Samsung 840 EVO
Intel dual band wireless AC 7260
Voordelen: Standaard SSD, quad core cpu, iets beter geheugen.
Nadelen: geen videokaart(ook niet heel belangrijk)

Hoe ik het nu bekijk ga ik voor de BTO voor de snellere processor, omdat die leverbaar is en omdat die gewoon in het budget valt.
Ik vroeg me af of er mensen zijn die de BTO een slechte keus vinden(en waarom) en voor welk alternatief ik dan moet gaan.
En ik sta natuurlijk ook open voor andere goede alternatieve.

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:33
Ik heb een Asus voor je gevonden in de PW: pricewatch: Asus N56JN-CN090H

CPU is een i7 4710HQ @ 2.5GHz. Verder is het een 15,6" 1080p matscherm zonder touchscreen, 8GB RAM uitbreidbaar tot 16GB.
Er zit geen SSD in, maar zoals je al aangeeft zou je deze zelf nog bij kunnen plaatsen. De HDD is 500GB, je kan dus de DVD drive er uit halen en daar je HDD plaatsen, en op de oude HDD plek een SSD plaatsen. Videokaart is een GT840, is niet een hele bijzondere kaart maar de huidige games kan je er wel mee spelen.
Ook is de laptop onder je budget, €930. Hierdoor hou je dus nog wat over om een SSD te kunnen kopen.

Ook heb ik een andere Asus voor je gevonden: pricewatch: Asus N550JV-CN270H. En een goede review van een tweaker: productreview: Asus N550JV-CN270H review door DM89
Deze is €925 en biedt je ook een mat 1080p scherm. De CPU is wat minder, i7 4700HQ. In benchmark tests zie je echter geen groot verschil tussen de i7 4700HQ en de i7 4710HQ.
De videokaart is een GT750, deze is iets sneller dan de GT840, maar of je er iets van zult merken, ik denk het niet. Je geeft echter aan dat je niet per sé een videokaart nodig hebt.

Ik hoop dat je hiermee wat kan.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

• jarti66
@PM_Petrol

Bedankt voor je reactie.
De pricewatch: Asus N550JV-CN270H kost 1000,- ipv 925,- en is dus niet echt interessant.

Ik had voor mezelf nog wel wat laptops op een rijtje gezet:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PXH8yCC.png
Ik geef de voorkeur aan de i7-4712MQ omdat die zuiniger is dan de andere quad-core's
En van de laptops die ik bekeken heb (Asus, MSI en Acer) kan er geen enkele tippen aan de BTO of XNB laptops.

Dus eigenlijk is alleen nog de vraag of BTO en XNB een goede bouwkwaliteit en koeling hebben.

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:33
BTO ervaring: BTO of XNOTEBOOKS?
Het grote BTO topic ;): [Ervaringen] BTO notebook / laptops

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
Ik had ergens gelezen dat die flex2 met ssd er 2e week van augustus ongeveer zou zijn. Ik weet effe niet meer waar precies.

• BigTasty
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:13
Cinemaskoop schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 22:42:
Ik had ergens gelezen dat die flex2 met ssd er 2e week van augustus ongeveer zou zijn. Ik weet effe niet meer waar precies.
ook toevallig een richtprijs gezien?

edit:sorry for hyjacking :+

[ Voor 5% gewijzigd door BigTasty op 30-07-2014 22:49 ]

• Cinemaskoop
BigTasty schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 22:49:
[...]

ook toevallig een richtprijs gezien?

edit:sorry for hyjacking :+
ja 899,-. Het was precies deze maar dan met 256GB SSD.

http://www.paradigit.nl/l...501/80030884/details.aspx

• jarti66
Ik zit nu te denken aan de pricewatch: HP Envy 15-j190nb ,omdat de verhalen over BTO en XNB behoorlijk negatief zijn.
De HP ENVY heeft een quad-core processor(de Acer en Lenovo beide een dual-core) en meer ram(12GB tov 8GB).
Alleen weet ik niet of het scherm van goede kwalititeit is en of ik makkelijk een ssd kan inbouwen, omdat er weinig over te vinden is.

• Cinemaskoop
De Flex die je bedoelde komt inderdaad al vrij snel binnen zie ik nu op de site van paradigit.

Die lijkt perfect te passen in je wensen:
http://www.paradigit.nl/l...525/80034424/details.aspx

• jarti66
Cinemaskoop schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 00:52:
De Flex die je bedoelde komt inderdaad al vrij snel binnen zie ik nu op de site van paradigit.

Die lijkt perfect te passen in je wensen:
http://www.paradigit.nl/l...525/80034424/details.aspx
Dit zal dat hem dan inderdaad gaan worden.

Het vreemde is alleen dat drie dagen terug er stond dat de levertijd onbekend was, waarna ik een mailtje stuurde met de vraag wanneer die te verkrijgen is. en twee dagen later kreeg bericht dat de levertijd onbekend was(in de tussentijd was het product verwijderd uit de shop) en nu staat die weer gewoon in de shop 8)7

• Cinemaskoop
Volgens mij issie gewoon heel nieuw. De Flex 2 is net uit. Vandaar de onduidelijkheid denk ik.

• jarti66
Ik kwam net de pricewatch: Toshiba Satellite P50-B-10L tegen.
En dat leek me toch wel een interessante optie(ik kijk gewoon verder want de lenovo flex 2 is toch nog niet leverbaar), de toshiba heeft een quadcore processor, redelijke GPU(m9 265x), 256gb SSD, blu-ray brander(niet heel zinvol maar toch) en is behoorlijk licht 2,1kg.
Alleen is er weinig bekent over de kwaliteit van het scherm, ik weet dat het 1080p is, IPS en glanzend(mee te leven als de helderheid goed is). Het nadeel is dat ik er geen review over gevonden krijg.
Dus is er iemand die me meer kan vertellen over deze laptop of deze serie laptops?
Pagina: 1