Toon posts:

BTO of XNOTEBOOKS?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers

Mede dankzij jullie aanbevelingen, heb ik besloten om zelf mijn laptopconfiguratie te kunnen bepalen.

Hiervoor komen dus BTO of XNOTEBOOKS in aanmerking voor mij.
Eerst en vooral: Ik ben een Belg, geen idee of XNB hier enige restricties mee heeft?

Mijn config is grotendeels hetzelfde en de prijs komt op een 30tal euro verschil voor dezelfde config. (gratis tas,.. bij bto brengt dat dus eigenlijk ongeveer op 0.
BTO: P•BOOK 15CL54 QUAD IPS
XNB: XNOTEBOOKS® DOMINATOR HW15-GT750M / HD4600 Optimus

Beide configs hebben een full HD IPS scherm dat ontspiegeld is.

XNB: 15CL54 Full HD IPS Non Glare (mat scherm)
BTO: FULL HD (1920 x 1080) ONTSPIEGELD LED IPS SCHERM voor kleurechtheid en zeer scherpe beelden­

Aangezien ik niets heb om mijn keuze in deze vergelijking te baseren vraag ik naar jullie mening.

Wie levert de beste kwaliteit (cases, bouwkwaliteit, hardware zoals het scherm) en wie de beste service?

Vriendelijk bedankt!

Xinergy

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2014 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-10 12:34
Beide zijn goede machines :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppliArt
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-10 20:29
Hangt er ook vanaf aan wie je het vraagt en of die persoon er al dan niet een goeie ervaring mee heeft gehad. Ikzelf heb een BTO gehad (15CL35) die ik de deur uit heb gedaan, puur en alleen omdat de bouwkwaliteit prut was en het ding zo warm werd (bij gewoon gebruik) dat je er panini's onder kon bakken.

Afgaande van je gebruik en specificaties die je wenst, zou ik als ik jou was gewoon een laptop kopen van een 'echt' merk. Iets in de richting van de Lenovo Y510p of de ASUS N550-reeksen. Goeie kwaliteit en daarvan ben je zeker dat je er in de toekomst niet veel problemen mee gaat ervaren.

Maar zoals ik al zei, er zijn mensen die goeie ervaringen hebben met BTO, dus die gaan mij tegenspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ja ervaringen zijn dus zeer zeker welkom. Wanneer hb jij die BTO laptop aangekocht? Ik weet dat er vroeger wel eens regelmatig klachten waren maar tegenwoordig zie je ook wel veel tevreden klanten. Te vroege beoordeling? Of misschien gewoon verbeterd in kwaliteit de laatste jaren.

Hoe meer ervaringen, hoe beter ik een zicht hierop kan krijgen. Op de ervaringen topics durft men blijkbaar niet te negatief doen over het merk want ieder topic zit daar vol fanboys :p

Het is voor mij moeilijk om een degelijk toestel te kopen aangezien ik een azerty model nodig heb. Anders zou ik zeker gegaan zijn voor een asus N550JV-CN270H :( helaas geen BE-versie van dit model. Enkel de oude of minder krachtige modellen hebben Belgische varianten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppliArt
Hah, ik voel de pijn omwille van AZERTY als Belg zijnde. Tja, BTO, ik weet niet goed wat ik er van moet denken. Ongeveer anderhalfjaar had ik hem. BTO heeft qua kwaliteit niet veel te kiezen, want zij kopen enkel de barebones van Clevo of andere merken, en rebranden ze. Je kan het vergelijken met de witte producten van de laptops. Het ziet er niet uit maar intern is het ongeveer hetzelfde.

Ik had een barebone van Clevo (CL), en het was een nachtmerrie. Scherm was top, maar koeling was het grootste minpunt. CPU (i7-2630QM) en GPU (GT555M) zaten op één koperen warmtegeleider en miezerige koeler. Luid en warm. Constante throttling en temperaturen boven de 98°C bij UT2004. Toetsenbord was brak, touchpad begon te slijten na drie maanden. Batterij ging 1 uurtje mee, in tegenstelling tot de beloofde 4. Koop geen Clevo-barebones als je lang zonder stopcontact gaat zitten, dat is iets wat ik wel meer lees maar dat is met Haswell misschien iets minder van belang.

Ik heb hem vorig jaar verkocht en heb een Lenovo Y580 gekocht bij Cyberport in Duitsland. Snel gewoon geworden aan QWERTZ en dat raad ik je ook wel aan. Laat AZERTY voor wat het is. Je brein is slim genoeg op te switchen (ik werk thuis ook nog steeds met AZERTY op mijn desktop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Er zijn teveel gruwelverhalen geweest over de Clevo (BTO en Xnotebooks) laptops te vinden op het internet. Ook erg veel ontevreden gebruikers waartegen er ook weer tevreden gebruikers te vinden zijn. Hetzelfde zou je bijvoorbeeld ook over de VAIO Pro series zeggen. Prachtspecs voor je geld maar veel gruwelverhalen, zou ik gezien je bericht nooit adviseren. Ik zou als je kwaliteit belangrijk vind zeker kijken naar een Asus N550 als alternatief wat hierboven aangegeven is.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
AppliArt schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:07:
Ik heb hem vorig jaar verkocht en heb een Lenovo Y580 gekocht bij Cyberport in Duitsland. Snel gewoon geworden aan QWERTZ en dat raad ik je ook wel aan. Laat AZERTY voor wat het is. Je brein is slim genoeg op te switchen (ik werk thuis ook nog steeds met AZERTY op mijn desktop).
Hmmm.... Denk je niet dat het problemen gaat geven? Ik zit 90% van de tijd op mijn desktop met azerty. Heb hier pas een jaartje een nieuw keyboard dus die ga ik niet alweer vervangen naar een qwerty.
Zou het combineren met een laptop met qwerty te doen zijn? Op het werk is dan ook weer azerty.. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:36

auto660

1991 240 GL Brick

Ik heb zelf een bto 15cl57 welke op de p157sm barebone is gebaseerd en deze laptop is echt wel stevig gebouwd. Vaak zijn die gruwelverhalen van mensen die verwachten dat de laptop van staal is gemaakt of van mensen die een fabrieksfoutje hebben. Want goede verhalen worden niet op het internet gezet, slechte wel ;)

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zit hier wel op een "computer forum", waar je naar mijn mening dus ook mag verwachten dat er reviews of ervaringen worden gedeeld van computers/laptops. Ik vind het daarom onzin om te zeggen dat goede verhalen niet op internet worden gezet, maar slechte wel. Tuurlijk, mensen die klagen zullen iets sneller geneigd zijn iets af te raden, maar tevreden klanten zullen ook weer iets sneller geneigd zijn iets aan te raden.

Feit is, er staan inderdaad veel gruwelverhalen op internet over Clevo barebones. Je kunt het risico nemen, met als resultaat dat je niets van die risico's ondervind, of dat je hem na 3 dagen uit je raam wilt smijten. Anyway, ik zou voor iets gaan dat wat meer "bewezen" van goede kwaliteit is en waar de meningen niet zo van uiteen lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-10 11:59

Bolletje

Moderator Harde Waren
Dit is beter op zijn plek in LAA. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bolletje schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 21:25:
Dit is beter op zijn plek in LAA. :)
Mee eens, had dit via mn smartphone gepost en aangezien de mobiele site geen link had naar het forum, via recente threads hier toch nog ongeveer geraakt :D Excuses, dacht dat ik juist zat
Verwijderd schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 21:24:
Je zit hier wel op een "computer forum", waar je naar mijn mening dus ook mag verwachten dat er reviews of ervaringen worden gedeeld van computers/laptops. Ik vind het daarom onzin om te zeggen dat goede verhalen niet op internet worden gezet, maar slechte wel. Tuurlijk, mensen die klagen zullen iets sneller geneigd zijn iets af te raden, maar tevreden klanten zullen ook weer iets sneller geneigd zijn iets aan te raden.
Heb je denk ik fout begrepen :D Ik vind het net goed als mensen hier ervaringen posten, want op het ervaringentopic kwam ik nauwelijks negatieve ervaringen tegen. Maar die hebben allemaal nog geen jaar hun laptop dus vind ik niet dat je meteen een oordeel kan hebben over je aankoop. Dat een laptop het op het begin goed doet is iets wat ikzelf er van verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-10 19:42
In de meeste topics over BTO / XNotebooks wordt er direct gewezen op de kwalitatief veel betere Alienware systemen. Die kosten wel wat meer, maar is zeker even het nakijken waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn config bevat een GT 750 dus zeker geen zwaar gamesysteem. Wat ik wel heb aangeduid in de configs is een full HD IPS-scherm, I7 quadcore model uit de haswell reeks en een harde schijf met 8GB SSD Cache in

Denk niet dat Alienware dan een goede keuze is :D Heb liever ook niet meer zo'n kermistoestel, geeft geen serieuze indruk als je al wat ouder bent. Mensen hebben namelijk hun vooroordelen over gamers :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:16
Verwijderd schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 19:48:
[...]

Hmmm.... Denk je niet dat het problemen gaat geven? Ik zit 90% van de tijd op mijn desktop met azerty. Heb hier pas een jaartje een nieuw keyboard dus die ga ik niet alweer vervangen naar een qwerty.
Zou het combineren met een laptop met qwerty te doen zijn? Op het werk is dan ook weer azerty.. :p
Hier nog een Belg die de switch naar qwerty heeft gemaakt. Mijn vrouw is ondertussen mee over en ook op het werk heb ik nu een qwerty gekregen (combineerde daar tot een paar maanden geleden een los qwerty tobo aan mijn docking station met azerty laptop), afwisselen is nu niet meer nodig maar voorheen ging het perfect. Als je perfect blind kan typen, kan je zelfs alles instellen op qwerty, dat is alleen frusterend voor wie je PC effe wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 21:48:

[...]

Heb je denk ik fout begrepen :D Ik vind het net goed als mensen hier ervaringen posten, want op het ervaringentopic kwam ik nauwelijks negatieve ervaringen tegen. Maar die hebben allemaal nog geen jaar hun laptop dus vind ik niet dat je meteen een oordeel kan hebben over je aankoop. Dat een laptop het op het begin goed doet is iets wat ikzelf er van verwacht.
Nee, ik had je goed begrepen hoor. Het ging mij meer om het zinnetje dat je mensen die positieve ervaringen hebben minder snel hoort dan mensen met negatieve ervaringen. Ik denk dat je gewoon een objectief en eerlijk oordeel hier kunt verwachten van de gebruikers van dergelijke laptops, ongeacht of die nou positief of negatief is.

Verder .. tsja als mensen hun oordeel alvast klaar hebben omdat jij een gamelaptop hebt, waar gaat het dan heen met deze wereld vraag ik me af ;). Ik vraag me af hoe het met de kwaliteit van de Clevo's is. Ik betaal liever iets meer voor een merkje (en laten we wel wezen, zoveel prijsverschil zit er niet in tegenwoordig) waarvan ik weet dat het een kwalitatief goede laptop afleverd, dan dat ik af ga op een zelfbouw geval, waarvan de barebones de afgelopen jaren nou niet echt positief naar voren komen.

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik probeer je eventuele aankoop niet af te kraken, maar ik denk wel dat je beter naar iets anders kunt kijken, je kunt zelf immers ook vrij makkelijk bepaalde onderdelen van je laptop upgraden als je dat zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppliArt
Verwijderd schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 23:30:
[...]

Nee, ik had je goed begrepen hoor. Het ging mij meer om het zinnetje dat je mensen die positieve ervaringen hebben minder snel hoort dan mensen met negatieve ervaringen. Ik denk dat je gewoon een objectief en eerlijk oordeel hier kunt verwachten van de gebruikers van dergelijke laptops, ongeacht of die nou positief of negatief is.

Verder .. tsja als mensen hun oordeel alvast klaar hebben omdat jij een gamelaptop hebt, waar gaat het dan heen met deze wereld vraag ik me af ;). Ik vraag me af hoe het met de kwaliteit van de Clevo's is. Ik betaal liever iets meer voor een merkje (en laten we wel wezen, zoveel prijsverschil zit er niet in tegenwoordig) waarvan ik weet dat het een kwalitatief goede laptop afleverd, dan dat ik af ga op een zelfbouw geval, waarvan de barebones de afgelopen jaren nou niet echt positief naar voren komen.

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik probeer je eventuele aankoop niet af te kraken, maar ik denk wel dat je beter naar iets anders kunt kijken, je kunt zelf immers ook vrij makkelijk bepaalde onderdelen van je laptop upgraden als je dat zou willen.
Een laptop van BTO en consortoren op een Clevo-barebone durven wel eens een pak duurder te zijn dan gelijkaardige modellen van 'echte' merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 23:30:
[...]

Nee, ik had je goed begrepen hoor. Het ging mij meer om het zinnetje dat je mensen die positieve ervaringen hebben minder snel hoort dan mensen met negatieve ervaringen.
Hmmm ja dat bedoel ik nu net, je hebt het dus fout gelezen want ik zei het andersom :P

"Op de ervaringen topics durft men blijkbaar niet te negatief doen over het merk"

Moet nog enkele weken wachten dus nog even tijd om te zien of er ergens azerty modellen gaan uitkomen van bekende merken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 21:42:
[...]

Hmmm ja dat bedoel ik nu net, je hebt het dus fout gelezen want ik zei het andersom :P

"Op de ervaringen topics durft men blijkbaar niet te negatief doen over het merk"

Moet nog enkele weken wachten dus nog even tijd om te zien of er ergens azerty modellen gaan uitkomen van bekende merken
Ja, je hebt gelijk, ik heb de verkeerde gequote, ik doelde op: Auto660 zijn reactie. Sorry, my bad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

l

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2014 12:28 ]

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

INFERNO, passende naam voor de 17cl17:

Mobo op 94 graden zie link naar screencap, van 2 thermal meet rpogramma's
En nee, hij staat niet meer op passief gekoeld, noch op accu noch op 220v.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Ua2lwiO.jpg

Dat was schrikken, een mobo in een xnotebook die erg stil is, dus bijna 100 C !!!!!!!!!!!
Zou de koeling niet zijn aangesloten of zo....?
SNEL! maar wat een miskoop gevoel.

[ Voor 5% gewijzigd door notsonewbie op 11-09-2014 11:58 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Verwijderd

Hoi, zit met dezelfde vraag als OP. Xnotebooks, Bto of Schenker/XMG (http://www.mysn.eu)

Bij deze laptop krijg je voor jz geld de beste specs, bij merken moet je alvast op enkele elementen inleveren zoals videokaart (gtx860 vs bij merk laptop gtx 850)

Wel is de bouwkwaliteit en koeling beter dan BTO of XNB of Schenker denk ik. Wil ook een BTO of Schenker kopen maar ik twijfel om de stap te maken vanwege de negatueve verhalen.

• duk3n
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 11:40
Bijzonder trouwens dat voor de processor 45 graden wordt aangegeven. Helaas laat je screenshot CPUID processor niet zien voor het vergelijk. Maar er is iets mis met de mobo als deze zo warm wordt terwijl je CPU gekoeld blijft of er gaat iets mis bij de meting.
notsonewbie schreef op donderdag 11 september 2014 @ 11:57:
INFERNO, passende naam voor de 17cl17:

Mobo op 94 graden zie link naar screencap, van 2 thermal meet rpogramma's
En nee, hij staat niet meer op passief gekoeld, noch op accu noch op 220v.
[afbeelding]

Dat was schrikken, een mobo in een xnotebook die erg stil is, dus bijna 100 C !!!!!!!!!!!
Zou de koeling niet zijn aangesloten of zo....?
SNEL! maar wat een miskoop gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

duk3n schreef op donderdag 11 september 2014 @ 15:16:
Bijzonder trouwens dat voor de processor 45 graden wordt aangegeven. Helaas laat je screenshot CPUID processor niet zien voor het vergelijk. Maar er is iets mis met de mobo als deze zo warm wordt terwijl je CPU gekoeld blijft of er gaat iets mis bij de meting.
De CPU is een i7 haswell-getal QM en dan de 1 na goedkoopste met tdp van 47 watt, die 149 extra kostte t.o.v. 'standaard model in de cl17cl' 2 maanden terug.
Daaronder de "koudste" van de 4 koelpasta's, voor video kaart (gtx850m) idem
SSD (m Sata) word 54 c.
De emting deed ik na een aflevering van prisonbreak op netflix, mail checken en 1 korte beantwoorden, even websurven ivm die meet-programma's downloaden.

En uiteraard voelt de laptop rondom warm aan, hier wat erger dan daar.
Maar hij werkt wel (niet uitvallen of bevriezen soms.)
Verder valt mij op dat het 'first class'(SNEL!) zoals geadverteert werd ; geheugen niet op 1600 loopt, maar 797 MHz, terwijl er voor zo ver ik weet niet, zoals op mijn asus tablet, een stroom super-save modus ingesteld is.

[ Voor 6% gewijzigd door notsonewbie op 12-09-2014 08:03 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:02
notsonewbie schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 07:59:
[...]
Verder valt mij op dat het 'first class'(SNEL!) zoals geadverteert werd ; geheugen niet op 1600 loopt, maar 797 MHz, terwijl er voor zo ver ik weet niet, zoals op mijn asus tablet, een stroom super-save modus ingesteld is.
DDR3. ;)
Pagina: 1